Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Invinoveritas

0 bejegyzést írt és 100 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A farpofáim is összerándultak, mikor az oszlopot láttam egyenesen a kamera felé közeledni. És felszisszentem, hogy na basszameg, ezért kéne figyelni. Nem vagyok én marha okos, meg tévedhetetlen sem. És ellentétben a sok, igazán okos megmondóemberrel én sem vagyok száz százalékig…..
Belsőség Heti merítés 2013.12.01 09:14:12
Punto: amore italiano Nem az olasz kocsi a szar, hanem a szerelők akik úgy gondolják, hogy az olasz kocsik szarok, na azok a szerelők a szarok, Ők teszik szarrá, mint a többi nem olaszt is. Érteeem? Nyitott tetővel diszkont áron Az F Astrák nem a precíz kivitelezésükről…..
Invinoveritas 2013.12.01 16:22:07
@Józsi a guminagykeres: Az való igaz, hogy jópár szerelő csak legyint az apróbb, zavaró dolgokra, amiből később nagyobb javítás lesz.

x14xe Ecotec szíjas, tényleg jó kis motorka.
A Vitarán ha merev a hátsó híd, akkor hátsó lengőkarszilent hun van abban? Stabszilent, az csinál fura zajokat és dolgokat. Vagy féltengelyes a Vitara hátul is? Mert passz, nem ismerem...
Invinoveritas 2013.12.01 16:27:16
@Invinoveritas: merev, jó tudni:http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/0/B619E4E8C41A2C89CA2569FF000E9570/$file/2001.3.2N6HM%20sus%20SuzukiGrandVitaraV6.jpg?OpenElement
Invinoveritas 2013.12.03 11:51:15
@Józsi a guminagykeres: Köszönöm! Jó tudni, ilyet sem láttam még!
Elvileg hírzárlat volt, arról volt szó, hogy tilos fényképezni. Azért becsúsztattam a kis gépet a hátizsákba, hátha mégis, Japánban sosem lehet tudni. Szüntelen hajlongások között minden kérdésre elhangzik egy-egy hai, vagyis igen, de azt nem tudom, hogy mondják a nemet. Amikor…..
Invinoveritas 2013.11.19 19:45:37
Fulvia szerű cuccról nekem rögtön egy szépség ugrott be: gomotors.net/photos/e8/c9/bmw-30-csi_50137.jpg?i Az R380 meg tiszta Alfa Romeo Coupe 33 Stradale.
Akkoriban ez volt a divat, még jó, hogy a világ még nem volt ennyire globális, gyártott mindenki hasonlót. A Patrol meg tisztára egy UAZ-Land Rover vadházasság... Nem? Szép galéria, köszönöm!
Belsőség Heti merítés 2013.09.15 09:08:21
Most miről álmodjak? A Maseratiból kiszállva, minden logikus gondolat elpárolgott a fejemből. Elkezdtem keresni a piacon lévő olcsóbb autók között. Megnéztünk egy szörnyű állapotú piros Biturbot Pécs mellett. Nem vettem meg. Dízelcica Az anyagminőségnél ne gagyi,…..
Belsőség Heti merítés 2013.08.11 08:45:23
Focus ST170 Természetesen érinti az összes hülye focus-os típushiba: gyújtótrafó, központi zár stb... utóbbiból gyakorlatilag már semmi nem működik, random nyitja zárja magát, se jobb se bal előről nem nyitja belülről a központit stb. Otthon guggolnak az első…..
Invinoveritas 2013.08.13 12:52:38
@Józsi a guminagykeres: Szinterkuplungra, mi? Mint írkálják itten. De említeni lehetne a féltengelyeket és minden elemét a hajtásláncnak és a motornak. Szerintem valamit vagy végezzen el végig az ember alaposan, szép sorban, vagy bele se kezdjen. Maradjon gyári, az is szép, ha makulátlan. Őrültködésre meg van olcsó 3.5 V8 Range, forgalomból kivonva. Szántásban, hegyoldalon, patakparton megeszi akármelyik prémiumot.
Belsőség Heti merítés 2013.06.30 08:51:23
Hűséges útitárs Az autó külseje nem volt a legszebb de a motorja nagyon jó volt. Én láttam fantáziát a típusban, és elkezdtem építgetni (teljes fényezés stb stb).De egyszercsak elegem lett belőle és eladtam a ráköltött pénz töredékéért. Egy darabka bizalom a…..
Invinoveritas 2013.07.01 09:49:06
@redriot77: Muhaha, gonosz vagy :D

Nem értem az embereket: használt kocsit rétegmérővel veszünk. Egy újrafújt géptető, sárvédőív, küszöb belefér, de hogy B oszlopnál összevarrva... Ezek a kocsik németben is drágák és ritkák voltak, hozzánk szinte csak töröttek kerültek :( Azért a boldog tulaj mosolya nem lenne őszinte egy ilyen szituban:www.youtube.com/watch?v=TBNiQWTZ6pk

A 145-ös Alfa jó kis dinamikus városi autó, mai napig vállalható, de ennyi. Katalógusadatokkal dobálózni 15 éves tinédzserkorú autók esetén meg nevetséges. Egyik se tudja már, ezek karbantartás mellett közlekedésre valók, nem versenyzésre ;)
Belsőség Heti merítés 2013.06.23 08:54:25
A vén japán Úgy kezdődött az egész, hogy megszállott Ladásként építgettem egy 2106-t. Egyszer nézegettem a neten, és belebotlottam ebbe az öreg Datsunba. Bár siralmas állapotban volt, egyből beleszerettem, és azt mondtam: Nekem ez kell! Pedig nem akartam autót venni, komoly…..
Invinoveritas 2013.06.23 19:01:57
@ub3r: Szép lett a Datsun, gratula a megmentéséhez, nem semmi!

A London Taxi a másik érdekesség.

A motorja nem Nissan, eredeti angol cucc, 162.5 köbhüvelykes. A Nissan vette meg a licencét, ez a motor dohogott a Cabstar teherautókban, majd az I. és a II-es Terranokban TD27, majd TD27T és TD27Ti kódok alatt.
Ja, ha kéziváltó kéne bele, akkor nagy valószínűséggel egy bontott Cabstar váltó cuppra rámenne :)
Belsőség Heti merítés 2013.06.16 12:01:38
A legFIATabb Zaszti Az autót 2010-ben vettem első autónak, vezetni már tudtam csak elegem volt a fatertól vagy mutertól kölcsönkérni az autót mikor asszonypajtáshoz kellett menni (50 km egy irányba mit ne mondjak... de már nincs meg :D). Ezért egy jelentéktelen mennyiségű…..
Belsőség Heti merítés 2013.06.09 11:11:45
Lomha zerge Sok km-el vettem,le volt pusztitva(terepeztek vele). Ez még a levehetö tetős (japán belföldi modell) volt gyári "bukócsővel". 31.0X15" gumikat tettem rá ami kicsit visszafogta az amúgy is gyengélkedö motort. Karosszériát megemeltem 7 cm-el, rugókat…..
Invinoveritas 2013.06.10 00:15:20
@csiky944: a Clión meg 3 tonnás horog volt az alvázhoz szerelme, nem ;) Ez max. urban legend... Master+tréler= 1800kg+700kg=2500 kg. Az egy kéttonás terepjárót megcibál 110-nél egy nyomvályún, nemhogy egy elsőkerekes kisautót :D
Invinoveritas 2013.06.10 10:21:54
@csiky944: Bocs érte, de így már hihető a sztori, csak erősen kuplungszaga van :) Ui: románok elég sok mindenre képesek, az is igaz...
Köszönjük Emese. (Forrás: Gábor Emese - Zsongóka, Ritmusos versek óvodásoknak c. kötete.) ..
Belsőség Heti merítés 2013.05.26 09:38:37
Moszkító Bár a paraméterei elsőre nem tűnnek félelmetesnek (1.8-as motor, 120 lóerő), de a 750 kilós össztömeggel együtt nagyon fürge. Alacsony fordulaton is jól húz, de igazán 5000 felett kezd el élni. A 6800-as fordulat korlát miatt széles tartományban vezethető, sokféle…..
Invinoveritas 2013.05.28 13:21:58
@misinator: Talált, süllyedt! Ugyanaz a kocsi! Gyönyörű példány.

@Psychodor: Én hasonlóan gyári megoldásokkal bütykölök egy Nissant. Nem egyszerűek ezek a japó verdák, de frankó műszaki megoldások vannak bennük :) Maximális tiszteletem neked, hogy te is belemélyedtél rendesen a technikába. Üdv!
Invinoveritas 2013.05.29 13:52:20
@Psychodor: Nincs lehetetlen, csak collos kulcskészlet kell és kitalálni, hogy anno milyen sorrendben szerelték össze az alkatrészeket :D Amúgy egy utolsó szériás kereklámpás TerranoII-t újítok gyárira (már ha a 155LE és 330Nm gyári lenne). Nem egyszerű, mert rengeteget kókányoltak rajta, alkatrészforrásokat két évig kajtattam, mert az árakban iszonyatos szórás van. Tehrautómotor és váltó (Nissan Cabstarban volt előtte a gyártó palettáján) egy 3 ajtós kasztniban, agyrém. Ez az évjárat(1999) egy különc, áttervezett cucc, egy évig gyártották csak, alig van egyáltalán alkatrész... Sokat gyártatnom kellett.
Legnagyobb baj, hogy nincs szaktudás, sem szerszámozottság a ,,szakembereknél", így majdnem mindent magam javítok. Az egy szem adagolós a városban pont most borított ki: se eszköze, se infója, de vágja, vérprofi, csak a fél motort kapná szét egy előtöltésállításhoz... Valakinek nincs kölcsönbe egy indikátorórája, mert megbolondulok!
Egyébként itt van, ni!
nepitelet.hu/autok/nissan/terrano_ii_1993/nagyseggu_tecat_csak_megszerettem_155476/
Belsőség Heti merítés 2013.05.19 09:50:31
Ritkaság Francia kocsikból átülve nagyon furcsa, főleg, hogy előtte olaszt sohasem vezettem. Minden kicsit máshol van, minden kicsit másképp működik; furcsa, de egyáltalán nem kényelmetlen. Az én kredencem, avagy: Így öregszik egy autó Kanadában. Igazából egy s70-es…..
Invinoveritas 2013.05.20 00:41:41
@agresszív kismalac: Helyesbítek. alfaamore.hu/tipusok/145/6
Szerintük keresztben van, de a netes képeken csak hosszában látok, valóban. De elsőkerekes, ezért hajtáslánca kb. mint egy VW Bogárnak. A váltó és a diffi legyen csak elszeparálva, úgy az igazi. Itt meg a váltó oldalából kandikálnak ki a féltengelyek...
forum.alfa145.com/uploads/monthly_03_2007/post-2094-1173563409.jpg
Nem egy igényes műszaki megoldás, de igazad van, hosszmotoros:D
Invinoveritas 2013.05.20 09:55:05
@NagyG81: Előtted hét kommenttel már helyesbítettem, hahó, a stílust meg kikérem magamnak! Ismersz? Nem? Ezektől komolyabb műszaki dolgokat is szedtem szét, legóztam már össze...
A régi Audi váltókra meg nem izgulok :(
És fenntartom, hogy sorrendileg a hosszmotor, váltó (karral direktben a fogaskerekek közt kotorászós fajta), kardán, hátsó híd sorrend az igazi. Olyan nevenincs gyártók használják mai napig, mint BMW, Mercedes, Lexus, Nissan, Toyota, meg az összes amerikia. De még a Zsiguli is ilyen.
Invinoveritas 2013.05.20 16:46:23
@NagyG81: Csalánra pisáltam, na!

Nissanra: 370Z.
GT-R, Patrol, Pathfinder, Navara, Xterra, Titan, Armada, X-Trail - összkerekesek, de nem húzom le. Jó, a Micra meg a Tiida elsőkerekes, valóban.

Toyota: Hilux? Tundra? Land Cruiserek. Többek közt.
Honda S2000? Mazda MX-5?
A Mercin és a Bömösön kívül messze a japán márkák közt van mai napig a legtöbb hosszmotoros, alapból hátsókerekes. Zárom soraim, szép napot!
Vakon is fel lehet ismerni egy autót? Meg lehet mondani, hogy drága-e, vagy olcsó? Irány a reptér, ahol kipróbálhattuk vakon a vezetést is. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Invinoveritas 2013.05.18 03:12:11
@Hurri Kán: Csatlakoznék, hogy írásban kivonatolva olvasmányos lenne, mert:

1. Gyorsan olvasok, szeretek is olvasni. Videót nézni, pláne megvárni, míg betöltődik és egymás után többet... Nincs türelmem.

2. Értem én, hogy netes újságírás, és rengeteg műszaki megoldás van az írói kelléktárban, de vagy írjatok, vagy TCTV-t csináljatok. Ez így elég hibrid lett.

3. Égésteret is csak azért nem hallgatom, mert olvasva sokkal több infót venne be a kis agyam. Ami fél óra hanganyag, az kivonatolva cikknek egy kellemes, felüdítő 10 perces olvasás ebben a rohanó világban.

Köszike!
Invinoveritas 2013.05.18 16:36:19
@Mumia: Ház ez az! Válasszák szét a kettőt. Évek óta olvasok itt jobbnál jobban sikerült cikkeket. Erre most keverik a szezont a fazonnal műfajilag. A videó legyen videó. Az írott anyag meg írott. A hvg.hu-ról lehet jó példát venni: ott fel van tüntetve, hogy cikk, videó, vagy csak képgaléria amit meg akar nyitni a paraszt. Itt egyben van a három, ami már sok együtt. Egy galéria, mellé oldalanként egy kocsi tesztje a sofőrök tapasztalataival, internesönelbe meg benyomni egy nagyobb lélegzetvételű videót az egészről. és pont.
Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Invinoveritas 2013.05.08 16:10:04
@C@raVWelle:

Köszi szépen! A T3 Caravelle is egy csúcs a nemében, busz-fíling, nagyvigyor. Ha egy 2.8 VR6-os blokk lenne belefaragva, valaki akkor is letolna előbb-utóbb... De az érzés csak a tiéd.

Nekem nem smile van hátul, csak egy molinóhirdetés a pótkeréktakaró ponyván. Mióta fent van, a paraszt a hirdetést és a telefonszámot olvasgatja és nem az előzés jut rögtön az eszébe:)

A többiek figyelmébe: ha egyszer Hollandiában járnak, élvezzék ki a nyugodt autópályázás örömét. Akár éjszaka, kivilágítva is, akkor a legszebb. Mert ott ki van világítva és mégsem siet senki. Ja és a korlátozás 120km/h azt hiszem. És ingyenes. Igen kulturált a kocsikázás, de ez a saját szubjektív véleményem. Ellentéte: Románia, Bulgária, Szerbia.
Belsőség Heti merítés 2013.04.21 09:58:20
Ha megy, nagyon megy. Ha áll, nagyon áll. Körülbelül két éve úgy éreztem, hogy kezd kihalni belőlem a vezetés szeretete köszönhetően a napi rutin vezetésnek (munka oda-vissza), már rég nem vágytam csak úgy autókázni a hétvégéken. Hollandiában élek, itt amúgy is jobbára…..
Invinoveritas 2013.04.21 16:15:30
@spanyoltervező: rükvercbe esetleg? :)

Az MG-ről a műszaki részhez volt szerencsém, elbaszott egy konstrukció, de hogy még zajos is?! Egyébként pofás a kiállása.

BMW: végre valaki, aki rendben akarja tartani és még a motorteret is befényképezi.

Suzuki: köszörüli a főtengelyt. Oké, öcsém, ami vas, azt lehet köszörülni, nyomjad!

Barchetta: nekem nagyon bejön, de hogy kabriózni drága? Fiat tucattechnika van a lemez alatt. Egy leütött nagy, öreg prémium, vagy terepjáró, az a drága. nem a cabrio.

Pözsóról az maradt meg, hogy elkószált az elektron és nem delejesedett eléggé...

Szép napot!
Invinoveritas 2013.04.21 18:38:45
@Hurri Kán: www.km77.com/marcas/mg/mgtf_02/med/motor.jpg
A Spitfire orrmotoros. Ebben meg az utastér és a csomagtartó közé van beszorítva egy kvázi középmotor.
Ez az orra: static.pagenstecher.de/uploads/3/3e/3e4/3e4a/10042010062.jpg
Ez meg a fara: static.pagenstecher.de/uploads/b/b6/b6b/b6b5/10042010060.jpg
A nívópálca sasolásához is nőgyógyász kell. A hely meg ugye emiatt az elrendezés miatt kevés benne. De a súlyelosztása jó lehet, csak nagy érte az ár.
Tanár úr, kérem, én készültem és csak egy törzskönyvért jöttem. És fizetni. Baj? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Invinoveritas 2013.04.10 19:03:44
@ommm: Tisztelt Vályi Úr!
Annyi észrevételem lenne, hogy mivel Ön nem helyi születésű, nem régóta él adott körzetben, ezért a csodálkozás. A hivatal totál-metál bürokrácia egy éppen odatévedőnek.
Fiatalabb vagyok, kisvárosban élek. Nekem egy okmányirodás-járásihivatalos ügyintézés pár telefon és fél óra. Mert már X éve ugyanott élek, mindenki ismer mindenkit, akad rokon is.
Más: Komám tavaly járt Canossát Londonban a papírjaival és szívott egy szépet. Ott is van bürokrácia, igaz egyszerűbb, de aki nem helyi (Lali: ,,-Helyi hülye vagy, vagy küldtek? - Helyi, helyi! - a válasz) az szép nagy köröket róhat. Az ember az ember, nyugaton is.
A magyar anomáliára megoldás lehet: az első körben az ember kedves, nornális, még suttyomban elkér pár telefonszámot, pár kezitcsókolom, legyenszívesnemtudomhogyankell. A bürokrata is ember és ha 100 ügyfélből 1 emberi hangon beszél vele, azt meghálálja. Ha van még arra dolga az embernek, akkor a további ,,futamok" már csuklóból mennek.
A hivatalnok is nyögi a rendszert, neki se jó (loose-loose position), de egy kis figyelmességgel egyszerűsíteni lehet és a rossz ügykezelési rendszer megkerülhető. (telefon, minden papír összegereblyéz, minden firlefrancra rákérdez és a koplett pakkot vinni, előtte telefon, hogy valóban minden megvan-é hiánytalanul és mosolyogva fogadják az embert és pikk-pakk elrendezik a hivatali dolgot:)
De ez nem ökölszabály, nem biztos, hogy mindenhol így megy:(
Gratula a gyerkőchöz, sok sikert a magyar léthez és szép napot!
Belsőség Heti merítés 2013.04.07 07:52:22
100% élvezet :) Ismerem a márkát és a magyar felhozatalt. Teljesen reménytelen közel gyári állapotú 126-ost találni, pláne emberi áron. Jó, ha negyedévente felbukkan a hirdetések közt egy kicsit is normálisan kinéző darab, de annak az ára is rettenetes. Az összes…..
Invinoveritas 2013.04.07 10:25:02
@eszkütyü: Drága karbi, relatív. Egy központi befecsi, vagy egy adagoló mibe fáj? Nem 90-be.
Bizots horror árak fogadták a boltban, mert előtte a roncstelepről két marék szotyiért kapta meg a bontott fékbetéteket, kuplungtárcsát és kinyomócsapágyat.
Írta: komplett vezérlés 9 darab ezresbe volt. Ennyiért milyen autóhoz kapsz bármilyen komplett vezérlést is? (Jó, Fabia I, 1.4 láncosét talán...)

@válasszmásikat: keveri a Mercivel. A Csikós írta, ahhoz tényleg kapni mindent, ha az ár mindegy.
Invinoveritas 2013.04.07 11:33:45
@eszkütyü: én se vagyok Rótcsild, de kis utánajárással elfogadható áron hozza nekem a Nissanomhoz a gyári nyolcasalátétet Yokohamából Mr. Yamaguchi.
Viccet félretéve: a donorautó pl. angolból jó megoldás. Én is csak azért nem mentem bele, mert ami a sajátomon szar volt, az egy ugyanolyan kinti olcsó donorban jó eséllyel dettó szar. Más: az öreg Volvók ilyen barátiak alkatrészárban? Nem tudtam.
Invinoveritas 2013.04.07 13:52:28
@!Ace!: Ebben az esetben megkövetlek és elnézésedet kérem! Az ilyen ítéletek mögött általában ,,lélegeztetőgépen-tartó" tulajok szoktak lenni. Ellenben amikor egy hosszú magyar előélet után áll neki valaki mindent kijavítani gyárira az:
1. tisztelet a köbön
2. iszonyat szopás
3. eszméletlen alkatrészbeszerzési kapcsolatok kellenek
4. egy gyári szerelési leírás idegrendszert ment:)

Az utolsó 3 pontot már volt szerencsém kijárni. Népítéletek közt van a sajátom: az egyetlen fényképes Nissan terrano.

@eszkütyü: még békebeli, minőségi verdák ezek szerint. Nem tudtam, nem ismerem a Volvokat, de a svéd mérnökök ezek szerint nem műanyagból Legóztak:)
Nem volt egyszerű, hiszen úgy kellett pontos ütemtervet készíteni, hogy tudtuk: rögtönözni kell, különben elmarad a spontaneitás. Tudtuk, hogy nem marad majd sok időnk, mielőtt elrontják a mókát, ezért mindennek készen kellett lennie, mire Kennyt beimádkozzuk az autóba. Ezért…..