Adatok
Szent-Királyi István
0 bejegyzést írt és 53 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Jogász vagyok, nem tehetek róla. Arról persze igen, hogy jogász vagyok, csak arról nem, hogy sok mindent másként látok, mint a „normális” emberek.
Nagyon bátor tettnek tartottam Sárosdi Lilla első, második és talán még a harmadik megszólalását is.
Kép: Friss hírek
Imponáló őszinteséggel tárta…..
Szent-Királyi István
2017.10.26 09:06:34
Ebből az írásból egy dolog kimaradt.. nagyon.. Volt valamikor egy barátnőm, egy teljesen normális nő. akinek egyetlen hibája/baja volt: az első szerelme megerőszakolta.. Ő szerette, és le is feküdt volna vele.. csak nem akkor és nem úgy.. Kíváncsi vagyok, hogy valaha ezt ki tudta-e heverni (ma már nyugdíjas lehet) - mert akkor nem úgy nézett ki.. Nekem két lányom van, és annakidején nem azon görcsöltem, kivel és mikor fekszenek le, hanem hogy valami ilyesmi ne történjen velük... mert ez egy életre szólhat - és arról, hogy lehet-e egészséges szexualitású nő valakiből.. Talán ebből a szempontból tessenek megítélni a helyzetet.. A megszólalás nehézségeiről pedig sokat elmond Richard North Patterson "Degree of Guilt" c bestsellere (1992) - sajnos nem tudom, magyarul megjelent-e.. - mert errefelé is inkább az áldozatot okolják.. vagy ítélik el..
Szent-Királyi István
2017.10.26 19:48:39
@Alessia Kézműves Műhelye: Köszönöm a kérdést, és a feltevés módját is. Amit írtam, egy másik, ugyanezzel a témával foglalkozó vita kapcsán jött fel, itt kevésbé releváns: én nem tájékozódtam pontosan, azaz a hiba az enyém. Ott tényleg nem történt erőszak. Fizikai legalábbis.. de tényleg nem történt?? Jogilag ez nem erőszak, ennek ellenére van szankciója.. mert társadalmilag veszélyes. A felkészületlen személyiségnek meg méginkább. Akár életreszóló traumát (és láthatatlant, mert ugye "csak" lelki!!) okozhat. Talán nem akkorát, mint az általam említett megtörtént esetben. DE elvezethet oda. Egy saját példa: egy nagyon rokonszenves kollégám megkörnyékezett (homoszexuális volt, akkor derült ki), és tképpen nem történt semmi fizikai erőszak.. hólapokig betege voltam, nem tudtam feldolgozni csak nagyon nehezen és lassan.. Senkinek nem kívánom.. és mi van akkor, ha valakinek nem sikerül igazán feldolgoznia?? évtizedekig hurcolhatja.. Ez egy jó negyvenéves történet. Ma is élénken él bennem. Mi van vagy lehet azzal, akinek ilyen a szexuális alapélménye, hogyan is befolyásolhatja az a későbbi életét? El lehet rajta (ezen is!) gondolkodni.. Újfent elismerem, hogy én hibáztam, amikor előzetes dolgok miatt nem tájékozódtam kellően (ami engem nem is ment fel!). DE hogy történt-e valójában erőszak (nem jogilag!!), az nem látszik, rejtve marad.. látenciában.. ahogy sok valódi erőszak is.. mert a sértettet esetenként jobban elítéli a közvélemény..
Jobbik, MSZP, DK, Együtt, Párbeszéd, Modern Magyarországért Mozgalom, Momentum Mozgalom, Új Kezdet, Polgári Világ, LMP, Kétfarkú Kutya pártok
Tisztelt Elnök Asszonyok, Elnök Urak!
Az évek során egyenként is megismerve az Önök véleményét az ellenzéki pártok választási együttműködésének…..
Szent-Királyi István
2017.08.29 16:03:43
@Bánegressy: Mi a globalizáció ittjátszott paródiájának vagyunk/lehetünk vesztesei. (az EU-nak viszont komoly nyertesei lehetnénk, ha nem lopnák el az ide szánt pénzeket) Az esetlegesen járható út is ismert, Bokros Lajos 2013 okt 23-án a Műegyetem előtt ismertette az összes akkor számító demokratikus párt(elnök) meg egy naggyűlés résztvevői jelenlétében.. Az lejátszható lett volna.. DE - néma csend követte.. meg kitérő veszekedések..
Személy szerint én szkeptikus vagyok az ügyben, hogy jelentős változtatásokat lehetne Magyarországon elérni a választási rendszeren keresztül. Ettől függetlenül elvileg lehetne értelme egy libertárius programnak - ha másért nem, akkor promóciós célzattal. Az alábbi program pont ezért nem…..
Szent-Királyi István
2017.08.16 16:37:13
@Lord_Valdez: Igen.. ezt nem is vitattam..bár akkortájt a liberalizmusukban is hittem.. egészen a III/1 kongresszusukig. Ott szembesültem, hogy bolsevikok.. (ami a radikálisságukkal elég jól megfért)
Egyetlen rövid kérdés nevetségessé tette a mesterinek hitt orbáni tervet...
Szent-Királyi István
2016.09.20 11:14:01
@ymel: egyetértek veled nagyrészt: máminthogy az impotencia.. DE - az orbáné!!!
Szent-Királyi István
2016.09.20 11:16:10
@Csaba Szikora: TE hánnyal találkoztál az életben?? (és mit tennél, ha itt bombáznának napi szinten lakóhelyeden??? - gyerekkel, családdal??)
Nagy bolt-kis bolt, de vajon kinek?! Nem, ez nem a trafikmutyi...
Milyen természetes, ha bemegyünk egy nagy bevásárló áruházba, ott mindent egy helyen megvehetünk...gondolok itt a kiflire, a húsra, a szappanra, és esetleg egy üveg jó Chardonnayra is.Az is magától érthető, ha az üzemeltető szerzi be…..
Szent-Királyi István
2016.06.26 12:50:16
@Tarcali Emese: bár mese lenne!! kevésbé gyötörnének rémálmok.. mindkettő kapcsán.. (nem az alvásommal van a baj valami érthetetlen módon.. hanem az ébrenlétemmel!!)
Szent-Királyi István
2016.06.26 20:35:57
@Tarcali Emese: optimista alkat vagyok ami nagyon elkél ebben a depresszióra hajlamosító világban (bár sajna nem mentesít tőle, de kiheverem.. vagy kidolgozom magamból)
Nőt akarok...
...a Parlamentbe, Magyarország élén egy női Miniszterelnököt szeretnék látni.
Az ellenzék nem tud és talán nem is akar megegyezni egy közös "orbánleváltó" vegyes felvágottban. Mindenki a saját erejét fitogtatja, de nem látják a fától az erdőt...ez kevés. Egyik párt sem alkalmas…..
Tudod Viktor...
...én az európai unió tagja szeretnék maradni.
Te aztán mindenbe beleszólsz. Miből gondoltad, hogy én hirdetést szeretnék közzé tenni a brit napilapban, amivel csak felkorbácsoltad az egyébként is ingerküszöböt verő indulatokat...vidd a pénzt és fuss, csak ne kavard a sz@rt…..
Nyugati Fény
Az Orbán-kormány 8 leggyalázatosabb „eredménye” – Ezt plakátoljátok ki, Viktor!
2015.07.10 17:02:00
Az Isten pénzét is önfényezésre költené a Fidesz-KDNP: újabb, szeptemberig tartó propaganda-offenzívába kezdenek Orbánék.
Ezúttal 600 millióból fogják bemutatni az elmúlt 5 év „eredményeit”, azaz megmondani nekünk, hogy milyen jól élünk. (Mert nyilván a Fidesz nélkül…..
Szent-Királyi István
2016.05.17 11:02:26
@mikerbiker: Bizony csak kiragadott.. mert a közoktatás/szakoktatás szétverése még nagyobb botrány, és csak az egész ország jövőjét lehetetleníti el.. hosszútávon... gyerekeink, unokáink jövőjét.. érvényesülési lehetőségeit.. már az alapoktatásban ellehetetleníti, korlátozza.. aki teheti, már iskolába sem itt járatja majd a gyerekeit.. ERRE alapítson családot, szüljön gyerekeket??? no neeem!!
A közéleti kommunikációnk több ezer éves hagyomány alapján a hierarchikus szerveződés mintázatait követi. Ez a hagyomány olyan mélyen van bennünk, hogy észre se vesszük, hogy ez szerint rendezzük el a közös kommunikációs helyzeteinket.
Ezért rábíznánk magunkat végre egy jó, alkalmas vezetőre,…..
Szent-Királyi István
2016.02.09 01:53:44
@integrans: nem értek egyet a rendszerváltásról írtakkal.. a résztvevők folyamatosan kereték a lehetőségeket és várták mindenki részvételét.. tehát aki akkor nem mondott semmit, nem próbálta meg befolyásolni a dolgok menetét, talán jobban tenné ha mélyen hallgatna.. A másik részével (alkotmányos jogok) egyetértek.. csak ugyanaz a kérdésem, mint ami az alapcikkhez: Hol vannak azok, akik élnek/éltek is ezekkel a jogokkal (és hol vannak azok,akik már láttak ilyen részvételi csoportot itt nálunk.. (ami nagyon szomorú, hogy nincsenek, DE nem a felsorolás a megoldás, hanem ez ilyen közösségek kinevelése.. ) Ehhez talán leginkább a Milla hasonlított annakidején.. aztán kiszakadt egy csoport belőle és akkor már nagyon nem.. Nem baj az, ha elvi vita folyik, de annál most több kell..
Szent-Királyi István
2016.04.09 15:40:34
@integrans: Van egy nagy bukfenc abban amit írsz.. úgy veszed, mintha nem lett volna alkotmányunk.. Ha egy új Társadalmi Szerződére utalsz a közmegegyezés címszóval, akkor el lehet(ne) kezdeni.. csakhogy ez nagyrészt nem közfelkiáltáson alapuló valami, hanem egy jogilag és egy, a mai társadalom/állam/országlét kereteit tartalmazó egyensúlyban is lévő igények-kötelezettségek-jogok együttese.. egy szerződésszerű valami amiben pontosan benne van, mire is van/lenne szüksége egy társadalomnak (NEKÜNK!!) - és ennek megvalósulásáért mivel és hogyan kell, azaz VAGYUNK HAJLANDÓAK fizetni.. Tehát pl az egészségügyi rendszerben járjon ez meg ez, (DE az már ne!!) - állampolgári jogon!! - aminek a létrehozása és folyamatos fenntartása pontosan ennyibe kerül, azaz ezért minden állampolgárnak (kedvezményezettnek!!) évente ennyivel kell hozzájárulnia.. és ugyanez a közoktatás, a rendvédelem, a közigazgatás, stb, stb, azaz minden állami funkciót szépen sorravenni.. EZ lehet a Közmegegyezés tárgya és tartalma.. Csakis együtt: EZ kell, és ENNYIBE kerül.. azaz jogok és kötelezettségek együtt.. nem úgy, hogy ez vagy az járt, és ezután is kell... Ez egyenlőség csakis így érthető: egyenlő jogok és egyenlő terhek azaz közteherviselés..
MÁS: nagyon veszélyes a volt kormányok egykalaplávétele.. (most éppen ugyanezt próbálja a jelenlegi hatalom is tenni, amivel egyenlőségjelet tesz a kis tévedések és a nagy gazságok közé - mert a jogok, az alkotmányosság kiüresítésében nagyságrendi különbségek vannak.. (ahogy a lopásokban, korrupcióban is!!) - és mindegyikben a jelenlegi vezet nem mellékesen és nagy fölénnyel.. )
Vissza a kezdethez: Az alkotmány egy keret.. ami biztosítja a többi koherenciáját.. annak kialakításához az egész társadalmi lét minden szegmensét fel kell(ene) mérni.. a fenti módon.. egyszerűen és pontosan leírni.. és arról lehetne/KELLENE közmegegyezésre jutni.. EZ nem kivánságműsor, amit mindenki úgy értelmez ahogy akar.. hanem komoly szakmai munka.. sokéves munka csak az előkészítés is..
MÁS: nagyon veszélyes a volt kormányok egykalaplávétele.. (most éppen ugyanezt próbálja a jelenlegi hatalom is tenni, amivel egyenlőségjelet tesz a kis tévedések és a nagy gazságok közé - mert a jogok, az alkotmányosság kiüresítésében nagyságrendi különbségek vannak.. (ahogy a lopásokban, korrupcióban is!!) - és mindegyikben a jelenlegi vezet nem mellékesen és nagy fölénnyel.. )
Vissza a kezdethez: Az alkotmány egy keret.. ami biztosítja a többi koherenciáját.. annak kialakításához az egész társadalmi lét minden szegmensét fel kell(ene) mérni.. a fenti módon.. egyszerűen és pontosan leírni.. és arról lehetne/KELLENE közmegegyezésre jutni.. EZ nem kivánságműsor, amit mindenki úgy értelmez ahogy akar.. hanem komoly szakmai munka.. sokéves munka csak az előkészítés is..
Elindultunk. Elkezdtünk egy önszerveződő hagyományokra építő közösségi mozgalom szervezését. Azt szoktuk mondani, hogy Magyarországon kiürültek a demokrácia intézményei. Pedig nem. Önszerveződő civil társadalom híján nem is töltődtek fel demokratikus tartalommal. Ezért közösségi szigeteket építünk,…..
Jófejségünket bizonyítandó az Orbán-kormány jeles miniszterei, Balog és Szijjártó urak a minap azzal álltak elő, hogy Magyarország ezer kopt keresztény családnak adott menedéket.
Aztán kiderült, hogy a magyarországi kopt egyház képviselői még nem találkoztak egy ilyen…..
Szent-Királyi István
2015.10.03 22:00:31
Nem mondom, hogy nincs abban semmi cinizmus mikor az EP Gyurcsány cégére bízza a hazai programok monitorozását. Mert van. Jókora. Viktor, kistáska, téged ott szopatnak ahol tudnak, megtettél mindent azért, hogy így legyen, és most elkészült a genyóságfőzelék amihez jó étvágyat…..
Szent-Királyi István
2015.05.27 19:13:54
@avanivi: van nekem anélkül is hányingerem néha.. semmi szükség rá..
A megfelelő növénytársítás fogalma korántsem a manapság divatba jövő bio kertészkedéssel egy időben épült be a köztudatba, hanem már az ókor óta foglalkoztatja az embert. Egymás védelmi rendszerét kiegészítő növények csoportba ültetésével olyan növényközösségeket…..
Hiába magyarázkodott Orbán a lengyeleknek, azok egyáltalán nem vették jó néven, hogy külön úton egyezkedik az oroszokkal, és hosszútávra elkötelezi magát Moszkva mellett Európa ellenében.
A lengyel kormányfővel való találkozója után Orbán Viktor hízelegni…..
Szent-Királyi István
2015.02.19 23:14:29
@Szász Kornél: DEHOGYNEM.. bizony többet tanultak, mint mi, mert tudják, milyen "jószomszéd" az orosz. A II VH alatt IS az döntött, hogy közelebb vannak az oroszokhoz.. tehát oda kerültek, ahova mi.. (DE MI nem tanultunk.. OV legalábbis nem!!)
Vannak pofátlanul hazug, de kellően gógyis politikusok, akikről azért tudható, hogy nagyokat röhögnek magukban azon, hogy sokan elhiszik a kamujukat. Ők a legveszélyesebbek, de kellenek melléjük a második vonalba igazi sötét hülyék, akiknek ugyan épeszű önálló gondolatuk nincs,…..
2007-ben egy G. W. Bush nevéhez fűződő elnöki kiáltvány mondta ki, hogy az Egyesült Államok megtilthatja minden, állami korrupcióban érintett külföldi személy beutazását az országba. Az azóta eltelt 7 évben az USA számos autoriter/fél-autoriter állam köztisztviselőjével…..
Vannak emberek, akik úgy vélik, testi-, lelki-, és szellemi fogyatékra való tekintet nélkül mindenkinek joga van nyilvánosan véleményt formálni az élet és a világmindenség keletkezésével kapcsolatban. Mások persze azt tarják, olyasvalaki ugyan mégse kérdőjelezze már meg Isten létét, aki a saját…..
Szent-Királyi István
2014.09.16 19:49:33
@wmiki: A tudományban is van hazugság..de az nem az elméleti tudományokban, hanem a kisérletesekben.. ahol meghamisítják az eredményeket..Az elméleti tudományokban tévedések vannak.. pl ahol megalapozatlanul azaz hibás/téves alapból kiindulva vagy nem megfelelő módszer alkalmazva jutnak valamilyen felismeréshez..
egy későbbi megjegyzéshez: most akkor kurvák vagy okosak?? vagy együtt mindkettő?? (tudományosan bizonyítható hogy a vagy-vagy megoldásoknál sokkal kedvezőbbek az is-is esetek..)
egy későbbi megjegyzéshez: most akkor kurvák vagy okosak?? vagy együtt mindkettő?? (tudományosan bizonyítható hogy a vagy-vagy megoldásoknál sokkal kedvezőbbek az is-is esetek..)
Önbevallású liberálisként mindig is komoly identitás-zavarban szenvedtem: egyrészt tinédzser korom közepén történő politikai ébredésem óta egyértelmű volt számomra, hogy a politikában és a gazdaságban a (konzervatív-)liberális értékek állnak hozzám legközelebb.…..
Szent-Királyi István
2014.04.14 16:40:19
@pocaklakó minimanó: Tévedsz.. Nem volt ilyen. Azt kevésbé ismerem, ma milyen, mert nincs személyes kapcsolatunk elég régen.. DE felkészült és liberális (néha túl liberális is) személyiség.. Hogy az utóbbi időben mit változott, nem tudom.. Nem pártvezetőnek való.. legalábbis az SZDSZnek nem volt igazán jó elnöke..
Szent-Királyi István
2014.04.14 21:07:20
@Error Flynn: Volt mit kristályosodjon.. Amikor az SZDSZ elnöke lett, mintha amnéziássá vált volna..úgy vette fel a kapcsolatot OV-ral, mintha nem ő és csapata üldözte volna el a Fideszből.. dehát a közös fiatalság megtéveszthet..
Szent-Királyi István
2014.04.14 21:13:44
@Lord_Valdez: A szted "negatív szabadságjog"okról ha konkrétabban írnál, mert nem egyértelmű, mit takar az.. mert ilyen sztem nincs.. negatív szabadságjog?? Definíciót kérnék.. felsorolást, mik is tartoznak oda (nem taxatíve, de legyen több..) MÁS: az általad szociálliberalizmusnak nevezett dolognak mi köze van a nevén kívül a liberalizmushoz?? Hogyan kapcsolódik hozzá, mely liberális alapelv szerint??
A liberalizmus, a gondolatok széles spektrumán alapuló eszmerendszer, amelyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik, meg mint legfontosabb politikai célt.
A magyar történelemben már a XIX. század végén igény jelent meg szabadelvű párt létrehozására. 1875-ben, a…..
Tamás Gáspár Miklós a magyar közélet egyik legeredetibb és legfontosabb politikai gondolkodója. Megszólalásainak alapossága és éleslátása irigylésre méltó; beszédeinek szenvedélye, mozgósító ereje sok politikusunk számára lenne követendő példa. A választási…..
Szent-Királyi István
2014.02.01 20:11:48
Nem akartam ma írni, mert azt kérték sokfelé, de én egy renitens, öntörvényű barom vagyok, eddig bírtam. Úgyhogy írok mégis. Nem azért lettem pártonkívüli magányos harcos, hogy hallgassak, amikor ég a ház. Mert ennek az egész csapatnak fingja nincs a Néplélekről. Remélem…..
Szent-Királyi István
2014.01.09 20:18:33
Kedves putyi@putyi8: Nem tudom, honnan vetted hogy Juhász mit akar.. A Horváth András-NAV-os tüntetésen beszélgettem vele, és egyértelműen a bővítés mellett van, sőt, volt is (részletek nem tartoznak ide).. tehát nem kéne itt hazugságokkal a feszültséget szítani.. van abból így is elég..
Lett volna épp alapom tegnap kommentálni az Atygordon Páros tárgyalási ajánlatát, de inkább megvártam, amíg mindenki utólag elmondja, amit nem mondott meg előre. Négy hónapja csak igen kevesen voltunk, akik mostanra egy ilyen végkifejletet jósoltak, akkori írásaimban még a…..
Ahogy az írásaim nyomán fellángoló vitákból látom, ez a leggyakoribb érv. Van aki szó szerint annyit mond: akár az ördöggel is szövetkezni kell, hogy Orbán menjen 2014-ben. Jó, járjuk ezt kicsit körül.
Írásaim botrányt kavarnak. Kapok miattuk hideget-meleget - meglep, de…..
Szent-Királyi István
2013.12.30 21:52:49
@Lilla50: Nem hiszem, hogy Bajnai egy ilyenbe belemenne.. ki van zárva..
Szent-Királyi István
2013.12.30 22:01:21
@08.szabogabor: Ez egy lehetséges verzió.. De ha így van, akkor ez sosem kerül nyilvánosságra.. Puch viszont nem normális, ui Simlicska mellett ő labdába sem rughat, és az első lesz akit lapátra tesznek.. akármi is van/lesz a megállapodásban.. egy a dudás.. és az S...
Bokros nem indult.. tett egy általa jónak, megvalósíthatónak látott javaslatot.. annak a tudatában, hogy ő nem tényező a végrehajtásban, de emögé be tud állni.. Ennek alapfeltétele a teljes összefogás, egy lista, egy jelölt.. szakmai kormányzás.. szakemberek a pozíciókban.. Csak egyetlen párthoz/szervezethez nem megy.. Ő 2018ra készül szervezetileg, akkorra lesznek kész.. nincs 14-es tervük.. ezen kívül.. Csak Országban gondolkodik..
Bokros nem indult.. tett egy általa jónak, megvalósíthatónak látott javaslatot.. annak a tudatában, hogy ő nem tényező a végrehajtásban, de emögé be tud állni.. Ennek alapfeltétele a teljes összefogás, egy lista, egy jelölt.. szakmai kormányzás.. szakemberek a pozíciókban.. Csak egyetlen párthoz/szervezethez nem megy.. Ő 2018ra készül szervezetileg, akkorra lesznek kész.. nincs 14-es tervük.. ezen kívül.. Csak Országban gondolkodik..
A környéken lakókat kitelepítették, Németh Szilárd rezsibiztos a helyszínen tekintette meg a hatástalanítási munkálatokat.
„Ma reggel kaptuk a riasztást, hogy egy, a rezsiharcot nem támogató házmester esetleg rezsit rejtegethet, azonnal lépnünk kellett” - nyilatkozta…..
Szent-Királyi István
2013.12.29 19:18:08
@Totof: Kedves Totof, azt hiszem, tévedésben vagy.. Orbán Viktor még nem szent!!.. Bár azt hiszem sokan pártolnák az eljárás megindítását.. még talán a választások előttre is.. (bár az elég neccesnek látszik..) Tudsz valamit javasolni??
Szent-Királyi István
2013.12.29 21:24:42
Szent-Királyi István
2013.12.30 11:37:27
@vantaan: ..van itten csoda aztán bőviben!! ha csak a .."jobban teljesít" listát vesszük is.. DE ezt nehogy má MI döntsük el.. legyen má valami dóga a szenttéavatóknak is!! (nem baj, ha megdógoznak egy kissé a juttatásaikért..) ha meg fennakadnának, elég csak a szóvivők népes gyülekezetét bevonni ötletadóként.. reggeltőlestig sorolnák a sok-sok csodánakvalót.. de hogy eddig túléltük, az is maga a CSODA!!! (mer vót egy csődben lévő az átvevéskor.. aztán még ránktámadtak.. aztán mégjobban, amikor zseniálisan feltárták--- hogy Görögországhoz képest is.. és ha a reggeli Cavintont nem felejtettem volna el bevenni, még hosszan tudnám én is sorolni.. de az erre hivatottak ugye.. ŐK aztán tudják.. mer ők nem felejtik el bevenni.. hogy velünk is bevetessék.. - mámint a csodákat..) Addig is éljen a RezsiRizsa!!
A Demokratikus Koalíció szavazóbázisa elérte a kritikus tömeget. És bár a láncreakció legimertebb formája az atombomba, de az élet minden területén működik. A kémiától a politikáig. Hasznos törvényszerűség, tessenek jól irányítani.
Azt nem tudom, hogy Gyurcsánynak a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz