Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ZX71

0 bejegyzést írt és 398 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Idén teljesen más szempontok alapján mennek nyaralni az emberek, ha mennek egyáltalán. Most, hogy a víruspara mérséklődik, a célországok pedig nyitnak, sőt lassan egymásra licitálva csábítják a turistákat, érdemes megnézni, hogy hova érdemes terveznie a távolságtartást alapvető fontosságúnak tartó…..
Lényegében kidobják a jelenlegi látogatók többségét a ferihegyi Mastercard Lounge-ból. Áprilistól változnak a belépés szabályai, még egy utolsó dorbézolás jár a Platinumnál kopaszabb kártyákkal rendelkezőknek, aztán 2500 forintba fáj majd nekik minden belépés. Ez se tartott túl sokáig, persze eddig…..
ZX71 2019.04.09 13:30:59
@Kerek_moderatort_masikat: Umm hát izé, egyrészt a Gránit platina nem ingyenes (első év 9500 Ft), másrészt Bp és Bécsen kívül a többi reptér várójába való belépés (a Priority Pass kártyával, amit éves díj nélkül adnak a platina mellé) nem ingyenes: a 24 euró/fő ár sokakat elriaszt. (Bár reptéri viszonylatban ez nem rossz ár, ennyi pénzért nehéz bárhol jóllakni.)

Egyébként a Gránit platina jelenleg valóban a legjobb választás.
Teljesnek tűnik a Ryanair jövő téli menetrendje, már bejelentettek több új útvonalat az elmúlt hetekben, most hozzájött még újabb hat, abból kettő full meglepetés. Érdekes helyzet, a Wizz eddig mínuszban van, de állítólag náluk még lesz bejelentés. Néha már alig bírjuk követni az útvonalas…..
Tudjuk, hol nyaralsz idén nyáron - legalábbis ha a cél az, hogy olcsón lehessen tuti helyekre eljutni. Alant mutatunk öt úti célt, ahová idén repülhetünk először nemcsak közvetlenül, de baráti áron - meg egyet, amely szintén új és nagyon király, de sajnos nem lesz jóáras. A titok annyi, hogy…..
Megint új szabály a Wizznél, de még a reptéren se tudnak róla, újra kész kupleráj. Nem vesződnek többet azzal, hogy a beszállításkor a kapunál szedegetik el az utasoktól a normál méretű kézipoggyászt, ehelyett azt már az utasfelvételi pultnál le kell adni. A kézipoggyászt már pár hónapja nem lehet…..
ZX71 2018.08.24 12:01:36
@balco: Nyáron TAPpal repültem többet is, az ugye nem fapados, náluk 8 kiló a kézi súlyhatára, és bizony több reptéren is lemérték, a túlsúlyt ki kellett venni, áttenni másikba. Fapadosoknál még nem találkoztam ezzel. Ettől függetlenül bármikor méregethetnek.
A fapados légitársaságok utasokat rendszeresen semmibe vevő húzásai nyomán indul kezdeményezés egy fogyasztóvédelmi csomag létrehozására, amely persze nem csak a diszkontcégekre vonatkozik majd. A cél első körben egy olyan uniós etikai kódex elfogadtatása a légitársaságokkal és repterekkel, amely…..
ZX71 2018.08.06 17:04:55
@H3rold: Ez azért így alapvetően nem igaz. Nincsenek rejtett költségek, de tény, hogy a low cost modellnél alapvetően szigorúbban nézik a szabályozást. Például a kézipoggyász mérete itt is, klasszikus társaságnál is "kőbe vésett", de általában a fapadosok gyakrabban ellenőrzik a méreteket és valóban vastagabban büntetnek, ha túlléped.

Nyáron a TAPpal repültünk, és ők pl egyenként leméregették a kabinbőröndöket; amelyik túllépte a 8 kilót, abból ki kellett pakolni. Ezt például még sosem éltem meg fapadnál.

Más kérdés ugyanakkor a menet közbeni feltételek változása. Ha a repjegy megvétele után számodra kedvezőtlenül változnak a kondíciók. Na az tényleg nem korrekt a low cost társaságoktól.
Fontos dolgok derülnek ki a Ryanair legfrissebb üzleti beszámolójából. Eddig is sejthető volt, hogy mire megy ki a játék a szétültetéssel, mostantól biztos a dolog, teljesen összeállt a kép. Nagyon röviden: mindenekelőtt az üzemanyagár szárnyalása miatt a megtérülés váratlanul és nagy mértékben…..
Kíváncsiak lennénk, mi indította a Ryanairt arra, hogy vasárnap reggel tegyen komoly bejelentést - talán csak nem akartak megelőzni valakit? Ez majd kiderül, de az biztos, mi is jókora hátast dobtunk, amikor megjött a közlemény arról, hogy Budapest-Amman járatot indítanak. Kis személyes: többször…..
ZX71 2018.02.05 19:22:45
@celafat: Miért, milyen drága a vízum? Az egyik honlap szerint 10 JOD, a másik szerint 40 JOD, de még utóbbi is csak kb 14000 Ft, a franc szórakozna ennyiért egy izraeli-jordán határon.
Na végre: rácuppant a brit polgári repülési hatóság az utasok szétültetős szívatására, bejelentették, hogy vizsgálatot indítanak.  A CAA közleménye alapján mondjuk inkább kínosan fészkelődni van kedvünk. Tisztában vannak a problémával, erre jól lekutatták a dolgot, megkérdezték az utasokat. Ebből…..
Mivel is köszönthetnénk az új évet, ha nem hónapra szabott utazási tippekkel. Persze a válogatás tök szubjektív, de komoly oka van, hogy pont az adott hónapra tettük az egyes célállomásokat. Szempont, hogy kellemes legyen az idő (a túl meleget és a túl hideget se komáljuk), ne legyen tömeg és…..
Van néhány olyan dolog Váradi József legutóbbi interjújában, amely nem csak az üzleti oldalról szól, hanem az utasok számára is érdekes lehet. Ezekből szemezgetünk. Az interjú a Wizz-vezérrel november elején jelent meg a Forbes magazinban és mivel Gusztinak van némi köze hozzá, rám bízta, hogy…..
ZX71 2017.11.21 09:52:36
@geegee: Még egy gondolat a szolgáltatási színvonalról:
Az elmúlt két hónapban úgy hozta a sors, hogy repültem 6 szektort Ryannal, egyet Wizzel, kettőt pedig Air France-szal. Na mit gondolsz, melyik késett egy órát? :) Bingó, csak az AF.
Az a szottyadt kaja, amit pedig a gépen kaptam: egy, azaz 1 db pilóta keksz nagyságú valamilyen sütemény féle, az meg messze nem fedezte az árbeli különbséget, mert az AF két szektora többe került, mint a fapadosok összesen 7 útja. Jó drága az a pilótakeksz... :)
ZX71 2017.11.23 13:45:00
@geegee: Pedig hidd el, hogy ha időben és ügyesen keresel, akkor jó eséllyel találsz jó árú jegyeket, iskolaszünetre is, nyárra is - bár kiemelt időszakra kétségtelenül nehezebb jóáras jegyet találni.
Itt a blogon erre sok példát találsz, hogy ki merre mennyiért járt. Mi például most az iskolai őszi szünetben repültünk Tenerifére, ahova (átszállással) kb 45e/fő áron jött ki a jegy, még júliusban foglalva. De ha most körülnézel a Ryan honlapján, a kövi tavaszi szünetre találhatsz jegyeket.

A fapadosokat csak nálunk hívják így, valójában "low cost" légitársaságok. Nem kockázatmentes velük repülni (lásd járattörlések), de a jó árakat ezen az áron tartják.

Volt már szó róla a blogon, és valaki majd kisegít, de ha jól emlékszem, átlagosan ~50 euróra jön ki egy egyirányú jegy csomag nélkül ezeknél a cégeknél. Ezt minden évben közzéteszik amúgy. 50 euró pedig valóban nem sok. Főleg ha a legacy áraihoz méred. De azt is mondhatjuk, hogy átlagban egy tank benzin áráért repülnek egy retúrt olyan helyekre, ahova egy tank benzinnel nem jutsz el.
ZX71 2017.11.30 12:48:37
@geegee: Az "ügyesen"-ben arra gondolok, hogy pl sokszor átszállással érdemesebb egy-egy helyre elmenni, mint közvetlen járattal. A másik posztban is emlegetett Kanári szigetek (azon belül is különösen Gran Canaria ill Tenerife) erősen túl van árazva itthonról, mármint a közvetlen járatok, ezért sokszor jelentősen kedvezőbben foglalható átszállással. Tipikusan érdemes olyan átszálló helyeket keresni, ami tőlünk olcsón és napi szinten repülhető (pl Charleroi, Bergamo) és ahonnan sok járat indul sokfele. De ha bevállalsz egy kis autóutat, akkor érdemes pl Pozsonyból is nézni (közvetlen) járatokat, vagy akár Dél-Lengyelországból.
Az időbent meg úgy értem, hogy célszerű jó előre gondolkodni. Az én saját tapasztalatom szerint a menetrendek frissítésekor elég jó árakat lehet kifogni. Mindkét nagy cég évente kétszer, kb szept-okt fordulóján és március körül rakja fel a következő féléves menetrendjét. Nekem volt már olyan, hogy menetrend meghirdetésekor, amit legalább naponta csekkolok, error fare miatt Máltát nyárra 12 ezer körül fogtuk ki(retúr), közel húszan repültünk együtt, éjszaka mindenki jegyet vásárolt. De nem error fare mellett is találtam párezres jegyeket, egy másik nyáron pl egy nagy belga túrát hatezer alatt repültük.
Meg érdemes gyakran, mondjuk legalább hetente felnézni a Ryan, Wizz honlapjára, gyakran kifogsz jó akciót. Iratkozz fel hírlevélre. Iratkozz fel a HolidayPirates hírlevelére is, ők gyakran mazsolázzák az akciós ajánlatokat.
Mindez ugyan sok időt felemészt, de valamit valamiért. Sok sikert!
Leteszteltük és valóban szándékosan szétülteti az egy foglaláson szereplőket a Ryanair csak azért, hogy utána felkínálja: fizessetek és akkor ülhettek egymás mellett. Ennél nagyobb pofátlansággal rég találkoztunk, főleg, hogy még le is tagadják, hogy változtattak volna a rendszerükön. Valahol…..
Ma reggel órát tekertünk, életbe lépett a téli menetrend és a Wizz erre a napra időzítette az új csomagszabályának bevezetését. Nem adott ki róla újabb közleményt, de egy nyilatkozat alapján nagyjából sejthetjük, hogy kitől veszik el a kézicsomagját és kitől nem. A változásról annak bejelentése…..
ZX71 2017.10.30 10:00:44
@Woodyka: Szia, a SATÁval én is repülök majd (még nem mentem velük). Azzal a jeggyel megvetették velem a feladandó bőröndöt (23 kg), nem volt más opció. Viszont az nem világos, hogy kézit azt engednek még felvinni? Amúgy is elég kicsinek tűnik a gépük, ezekre nem nagyon szokott felférni a kisbőrönd. Köszi előre is
Izlandba oltott Madeira némi ír akcentussal – kiváló jellemzés az Azori-szigetekre. Kár, hogy nem én, hanem a Lonely Planet találta ki. Utánozhatatlan zöld rétek, rengeteg tehén, fortyogó vulkánok, meglepően olcsó szállások és éttermek. Az Atlanti-óceán közepén fekvő, Portugáliához tartozó…..
ZX71 2017.10.01 16:25:37
Akit érdekel, találtam kedvező ajánlatot Azori szigetekre jövő nyárra. Elég régóta néztem a netet, hogy a számunkra legkedvezőbb verziót szedjem össze, pár tipp, amit közben találtam:

Meglepően jó áron repüli a TAP Lisszabont. Júliusra 40 ezer Ft-os retúr árai vannak (ebben ugyan feladott bőrönd nincs, de náluk ez jobb áras mint a fapadosoknál), ez az összeg még fapados viszonylatban is kedvező, főszezonban ennél olcsóbban még Wizzel sem lehet repülni.

A szigetek közti közlekedés az Achilles sarka a dolognak. Mert ugyan Ponta Delgadára el lehet menni olcsón (megint érdekes tipp: a TAP 22 ezerért repüli retúr, júliusban, ez kb 70 euró, ez jobb mint amit a Ryan kínál), de a szigetek között ha csak egy sima retúrt foglalsz a SATÁnál (SATA: az Azori szigetek hivatalos és egyetlen légitársasága), az nagyon drága (legalábbis ezekhez az árakhoz képest), legalább 150 euró a retúr ár (megint csak júliusi viszonylatban).

Sokkal kedvezőbb, ha a SATÁval komplett utat foglalsz, pl egy LIS-Flores út itt-ott megállással 130 euró (retúr) körül kijön; de találtam olyan verziót is, ami Lisszabonból előbb elrepül Terceirára, ott egy napot eltöltesz, másnap reggel repül Hortára, megint egy nap ott, utána harmadnap reggel Floresre; ez egy irányba 78 euró volt.

Nekünk végül a legkedvezőbb verzió (árban és kényelemben is, és úgy maradunk a szigeteken több napot, ahogy mi szerettük volna eredetileg) egy, szintén a TAP-pal történt foglalás volt, ami egy Lisszabon-Ponta Delgada-Flores-Ponta-Lisszabon út lett, amit 45 ezer körül foglaltam (per fő, a teljes útvonalra). A szigetek közötti szakaszt a SATÁval repüljük, de a TAP honlapján foglaltuk a komplett útvonalat (egymásra átfoglalnak).

Igaz, hogy egy cirka 90 ezres ár messze van a fapados 10 eurós kezdőártól, de összesen 6 repülésért egyáltalán nem vészes, ráadásul a Lisszabon utáni szakaszra feladott poggyásszal számítják a díjat (nincs más opció).

Még egy tipp: nemrég óta a Ryanair repül Ponta Delgadába Frankfurt Hahn-ból is, ami "csak" 1000 km tőlünk, akár le is autózható. Igaz a nyári áraik magasak, 110 euró/iránytól van.
Új innovatív szolgáltatásról szól a Wizz Air friss bejelentése. A helyzet azonban az, hogy amiről beszélnek, az a legkevésbé sem innovatív, inkább sima másolás. Amit viszont nem jelentettek be, az megint egy kis kicseszés lehet sok utassal: ingyen csak az utazás előtt két napon belül lehet…..
ZX71 2017.10.13 14:19:06
@Fillér B. Gusztáv: Nekem ez egy hosszú sztori, és nem értem a miérteket. :) Röviden: egy szektort repülünk majd Wizzel (Porto-Bp). A jegyet még júliusban vettem. A fenti poszt kapcsán később akartam hozzá foglalt helyet és/vagy priorityt venni, de a rendszerük nem engedte. Több mint 10x próbáltam, állandóan kártyahibát jelzett (nincs pénz v ilyesmi), pedig több kártyával próbáltam, neten is, appon is.
Egy hónapja levelezek a Wizzel, hogy nem stimmel a rendszerük, bugos, nem enged semmit venni nekem. Vagy 3x válaszolták már hogy minden oké, ők nem látják hibásnak a rendszert, de hívjam az emeltdíjas számot, ott segítenek.Meg küldjek screenshotot. Screenshotot küldtem, emeltdíjast eszem ágában sem volt hívni.
Tegnap elértünk a -30 naphoz, hát megpróbáltam az online checkint. Neten az is hibát jelzett, de appon elsőre sikerült. Hurrá van beszállókártyám, és helyünk is lett. A Wizznek sikerült elérnie azt, hogy ingyen megkaptam amiért korábban fizettem is volna. Hogy ez miért jó nekik?

(Szerettem volna még itthon becsekkolni, mert összességében több szektort repülünk, és nem akartam útközben bajlódni vele, úgy meg főleg nem, hogy a foglalásom valahogyan bugos lett. A fene fog azzal kínlódni, hogy T-48 órában kiderül, h nagy a gáz v ilyesmi.)
ZX71 2017.10.13 14:22:36
@Fillér B. Gusztáv: Egyébként a Wizz honlapja ezt írja:

Internetes utasfelvétel

A2017. augusztus 15-én és azt követően végzett foglalások esetén az internetes utasfelvétel elérhetősége az ülőhelyválasztástól függ:

Ha ülőhelyet választott a foglalás során: 30 nappal a járat indulása előtt
Ha nem vásárolt ülőhelyet: 48 órával a kimenő járat indulása előtt
A visszaúton, ha nem vásárolt ülőhelyet: miután megnyílt a kimenő járat utasfelvétele, akár 15 nappal a visszaút dátuma előtt.
Repülőtéri utasfelvétel

Az utasfelvétel az indulás előtt 2 órával kezdődik, és az indulás előtt 40 perccel zárul.

Ha különleges kérései vagy igényei vannak, illetve előre lefoglalta a különleges segítséget, végezze el az utasfelvételt a menetrend szerinti indulás előtt 2 órával, hogy biztosan elegendő idő maradjon a beszállásra.
Döbbenetes, hogy a Ryainairnél minden trutymóságot megpróbálnak sikerként tálalni, legyen szó burkolt áremelésről, csomagszigorról vagy tömeges járattörlésről. Most ez utóbbinak lehetünk tanúi, az ír légitársaság ugyanis úgy próbálja eladni, hogy több tucatnyi járatát törli naponta hat héten át,…..
Nem kell megadni a foglalásnál az útitársak nevét, ráér a becsekkoláskor. Ez egy nagyon jó ötlet, kérdés, mennyibe kerül majd. Sajnos ezt még nem tudjuk, mintha véletlenül került volna ki az infó az új lehetőségről. FRISSÍTÉS: este feltették az árlistába, 10 euró lesz. Nagyon úgy fest, hogy valaki…..
ZX71 2017.09.15 11:10:31
@Gtusa: Mikor láttál 5000ért Kanári jegyeket?
Ahogy vártuk, a Ryanair szigorítja a kedvező kézipoggyász-szabályzatát, lényegében azt csinálja, amit a Wizz: aki fel akarja vinni a gépre magával a normális méretű kézit, fizetnie kell. Eddig a gurulósokat pécézték ki, a hátizsákok felmehettek a gépre, azok fáztak most rá leginkább, akik…..
ZX71 2017.09.07 14:08:30
@geegee: Max 90 priorityt adnak el egy járatra. És - meglepő módon - max 90 bőrönd fér a fedélzetre. Azaz, a priósok mind felvihetik, akkor is, ha 90en vannak, ha meg nincs annyi prio, akkor lézeng majd a hely a felső tárolókban.

Egyébként ezt a megoldást én is korrektebbnek tartom, mint amikor "pofára" vették el a bőröndöket, pláne annak szellemében, ami erre a reakció volt (cetlitépkedés).

Az mondjuk vicces, ha 80-90 prioritys áll egy sorban, az mitől priority onnantól kezdve, de mindegy. Át kéne inkább nevezni "felvihető bőrönd opciónak" vagy mittudomén, de ez az elsők között kilencvenedikként lépsz a fedélzetre elég mókás most :)
ZX71 2017.09.07 14:48:35
@svajcineger: A prionak, amikor kitalálták, elvileg két előnye volt:

1. Helyfoglalás. Amikor még anno nem voltak leosztott helyek, hanem szabadrablás ment a helyekért, akkor volt értelme "elsők között" felmenni a gépre. Ma már ugye ez nincs, ha nem fizetsz a székért, akkor is oszt neked.

2. A te bőröndöd még befér fentre. Ha korán mentél fel, nyilván jobban be tudtad rakni a felső tárolókba. Most egy huszárvágással ezt megoldották, ezért lényegében külön kell fizetni.(ez lett az új priority)

Csak pont a "priority boarding" opciónak nincs semmi értelme, ezért mondtam, hogy a szolgáltatást át kellene nevezni, mert aki ilyet vesz, az pont nem azért veszi, aminek a neve alapján hívják. :o)
Elindította a Ryanair az átszállós járatait Budapestről is, egyelőre Portóba és Ibizára lehet így elröppenni. Ehhez a római teszt után bergamói átszállást ajánl az ír légitársaság, de jobban megnézve nem sokkal több az egész a nagy semminél. A lényeg, hogy két meglevő járatra egyben lehet foglalni,…..
Rég írtunk már ármustrás posztot és őszintén kénytelenek vagyunk bevallani, ez is nehéz szülés volt. Jó hír a légitársaságoknak, rossz az olcsó jegyre vadászó utasoknak: nagyon nehéz volt összevakarni jóárasított jegyeket nyár végére, illetve ősz elejére. Nagyon úgy fest, hogy a szolgáltatók dögre…..
ZX71 2017.08.14 15:13:42
@Yumurdzsak: Én 40 euróért vettem vissza jegyet Portóból novemberre. Odafele Madrid-Tenerife körön megyünk, visszafele ugrik be Porto 3 napra. Összesen volt kb 30 ezer a jegy/fő.(a teljes útra, egy hónappal ezelőtt vettem)
A fapadosok ezer jogcímen próbálnak pénzt lehúzni az utasról, de van pár szolgáltatás, amit mindenki kénytelen kínálni. Összevetettük, hogy ezeket melyik ultra mennyire használja ki utaskopasztásra. Az biztos, hogy ebben is igen szoros a verseny a Wizz Air és a Ryanair között.   Az ultra fapadosok…..
Hatalmas mázlival foglaltunk ingyenjegyet Máltára - árazási hiba miatt hatezer forint volt a jegy oda és vissza is főidényben, ezt inkább ötször ennyiért hirdetik alsó hangon, felső határ pedig a csillagos ég -, s összességében nem bántuk meg. Azt sem, hogy eljöttünk, s azt sem, hogy ennél többet…..
ZX71 2016.08.25 15:39:49
@Fillér B. Gusztáv: Guszti ez a cikk most bemart. Nem szoktalak fikázni (asszem ez volt az első ilyen). De ebben most voltak olyan pontok, amik nálam is kiütötték a biztosítékot. Kék lagúna drága? A napernyők igen, de a kaja tök átlagos, 4-5 euró egy nagy hambi krumplival, 3 egy sör, azért ez nem "rendkívül drága".
"Egy órát ki lehet bírni" a Kék lagúnában? Ember, az egyik legszebb strandról beszélsz, ide azért nem a fogad húzatni mész, azt tényleg "ki lehet bírni". A Hornblower valóban tömegturizmus, kiköt ott ahol csillió turista van, egy órát maradsz, aztán jön egy 3 óra instant Gozo. Mi egy olyan túrán voltunk, ahol 3 óra kék lagúna és egy óra kristály lagúna - utóbbi sokkal szebb, igaz itt 6 méter a víz, csak (kis)hajóról úszható, onnan lehet beugrálni, ezért van csak 15-20 turista (a kék lagúna 1500-2000-e helyett).
A buszközlekedés nem horror.
"Sajnáltuk volna a Máltán töltött négy napot" és "sokat ne költsünk erre a szigetre" - te nem érzed úgy, hogy régebben azért másokat írkáltatok?
Mindegy ez most nekem bemart. Ennyi :)