Regisztráció Blogot indítok
Adatok
outsider1

0 bejegyzést írt és 25 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mi is van hát Magyarországgal? Van egy inkompetens kormány, amelyben a miniszterelnök a szűk keresztmetszet, aki nem lát az orránál tovább (amely kifejezés arra utal, hogy nem lát túl a maga horizontján), nem látja az ország következő harminc évét, legfeljebb a következő harminc hetét. Az ország…..
outsider1 2016.08.30 11:22:40
@miller light: A boldog jövőt senki nem hozza el. Ez a magyarok legnagyobb tévedése, hogy még mindig a feudalizmusban élnek, a cáratyuskától várva a biztonságot. De ebből csak nyomor lesz.
outsider1 2016.08.30 11:57:52
@neoteny: Csak nem mindegy, hogy milyen feldolgozottságú árukat exportálnak. Oroszo. cserearánya igencsak rossz, az olaj világpiaci árának csökkenése miatt. Ilyen olajárak mellett 2020 körül Oroszo. összeomlik.
outsider1 2016.08.30 11:59:39
@unionista᠋: nincs közös vallás, Mo-nak a saját "jó" hagyományaiból kéne szemezgetnie. Nem bővelkedünk, de azért lenne (lett volna) mire alapozni.
Szijjártó már megint nem tudja, mit beszél. Csaknem teljesen mindegy, hogy milyen bizonyítékai vannak az USÁ-nak az egyébként mindenki által tudottan korrupt magyar politikusokkal és államigazgatási vezetőkkel szemben, sőt annál rosszabb nekünk, ha nincsenek ilyen bizonyítékok --…..
outsider1 2014.10.19 14:10:11
@zenonküp: Valóban. De azért félő, hogy a politika mindent legyőz. Ideillik egy idei Ulickaja beszéd egy ausztriai díjátadón:

"A kultúra kegyetlen vereséget szenvedett Oroszországban, és mi, írástudók nem tudjuk megváltoztatni államunk politikáját. Országunk értelmiségi közössége kettészakadt: újból, mint a múlt század elején, a kisebbség lép fel a háború ellen. A hazám minden nappal közelebb viszi a világot egy újabb háborúhoz, militarizmusunk már Csecsenföldön és Grúziában kiélesítette a karmait, most a Krímben és Ukrajnában gyakorlatozik. Ég veled, Európa! Félek, hogy már soha nem fogunk az európai népek családjához tartozni. Nagy kultúránk, Tolsztojunk, Csehovunk, Csajkovszkijunk, Sosztakovicsunk, festőink, színészeink, filozófusaink, tudósaink nem tudták megváltoztatni sem a kommunista eszme vallásos fanatikusainak politikáját a múltban, sem a telhetetlen őrültekét ma. Háromszáz évig mi, a kultúra emberei, egy forrásból ittunk: a miénk is volt Bach, és a miénk is volt Dante, Beethoven és Shakes­peare – nem adtuk fel a reményt; mára azonban nekünk, orosz írástudóknak, annak a kisebbségüknek, amelybe én is tartozom, nem maradt más, mint hogy azt mondjuk: Ég veled, Európa!"

Miért jutott ez eszembe? Mert valaha Mo-n volt a legszínvonalasabb polgárság a "Lajtán túl". De mire jutottunk? A múltból nem lehet megélni.
(A teljes beszéd az ÉS-ben jelent meg.)
Jancsó búcsúztatásán a sértődött, lábszagú, provinciális magyar politikával szemben felsejlett egy valóban világszínvonalú Magyarország. "Léteznek olyan szerencsés országok, melyek lelke (...) évtizedeken keresztül egy-egy nagy művészben testesül meg" - fogalmazott Gilles…..
outsider1 2014.02.25 09:04:30
@HaFr: Nagyon hosszú életet kívánok Orbánnak, már csak azért is, hogy végignézhesse "rendszere" lebontását.
outsider1 2014.02.25 10:43:54
@tamas11: Igazad van. Sőt. Fölöslegesek az idézőjelek. Nézze végig. Bár igazán elégtétel az lenne, ha felelősségre vonás is lenne. A saját paragrafusaik alapján.
Minden perc, amit az ember a Kossuth rádióval, a Magyar Televízióval, a Hír TV-vel (...) és Orbán Viktorral tölt, megújuló hadjárat az igazság és az emberi értelem ellen. + Hoffmann Rózsa a nevelés legfontosabb eredményéről: itt.   Ez így együtt az utóbbi 25 év…..
outsider1 2014.02.23 10:03:25
@outsider1: Még egy kiegészítés: ha tényleg van elszánás Benned és az alakulófélben levő pártodban, akkor egy gyenge Bajnai kormány alatt inkább tudnátok építkezni. Egyáltalán lehet valamit tudni, hogy kik lennének a bejegyzés alatt álló pártod arcai? Közgazdászok, jogászok? Folyik komolyabb műhelymunka? Nem csak a blogban leírt, pontokba szedett - amúgy szimpatikus - hivószavak. Ilyeneket, bárki tudna írni, ha nem is ilyen cizellált megfogalmazásban.
outsider1 2014.02.23 09:58:55
@HaFr: Pedig egyszerű. Akár 2010-ben, akár 2014-ben. 2010-ben egy esély lett volna megakadályozni Orbánék kétharmadát, ha az MDF is bejut Bokrossal. A polgári konzervatívok - már ha egyáltalán tényleg léteznek Mo-n - nem ismerték fel.
Most pedig az a helyzet, hogy ha és amennyiben tényleg van olyan szándék az országban, hogy 2018-ra felépítsenek egy országért tenni kívánó polgári pártot (a konzervatív jelzőt most hagyjuk), akkor Orbánékat 2014-ben minél jobban sarokba kell szorítani. Mert ha továbbra is erősek maradnak, akkor évtizedekre el tudják hitetni, hogy náluk az erő. Egyszerű pszichológia. A magát jobboldalinak hazudó fidesz teljesen más tészta, mint Gyurcsány. Ahogy John Lukacs is több helyen többször leírta: a nacinalizmus mindig ezerszer veszélyesebb, mint az internacionalizmus. A baloldal nem tud maga mögött olyan erős érzelmi kötődésű bázist, mint a Fidesz. Ha 2014-ben a Fidesz magabiztosan nyer, évtizedekre önigazolást nyer a törzstábor, mindenki másnak pedig marad a beletörődés, vagy az ország elhagyása. Bokros, Bajnai jelenleg inkább polgáribb, mint Orbán. Ezért. Ha polgári Mo. a cél, akkor arra kell voksolni, aki legalább egy tyúklépésnyivel közelebb visz.
Orbán unalmas, ami a tömegkommunikációra épülő korunkban a politikusnak is a halála. Azoknak, akik az átlagnál intenzívebben kísérik nyomon a politikát egyre torokszorítóbb érzés, hogy a nagy plagizátor, a nép felkent majma ásítóan unalmassá vált az utóbbi hónapokra.…..
outsider1 2014.02.15 22:41:08
@Boross Bence: Blogolàssal nem lehet a világot megváltani. Helyben kell építkezni. Érdekes lesz pl. a debreceni polgàrmesteri választàs 2014-ben. Új, hiteles arcokkal lehet felmutatni, mit jelent a polgári életmód: tisztesség, teljesítmény, emberség, modor. Lenne még rà értő fül. Ki kell hozzà helyi szervezeteket építeni.
outsider1 2014.02.15 23:00:49
@HaFr: De mikor? Új szintézis csak sok apró, hosszadalmas vàltozàssal lehet. Nem àll egyben az a szellemi erő, amihez csatlakozni lehetne. Egyébként Bencével értek egyet.Kell a "társadalommérnökösködés", ami a lesajnàlt reformértelmiség egyik vesszőparipàja volt.
outsider1 2014.02.15 23:03:07
@HaFr: Otbànhoz képest minden jobb. A káosz is. Azt úgyse ússzuk meg.
A mai ún. baloldali pártok egyetlen értéke -- az ellenzéki szavazók körében kialakuló konszenzus szerint (!), mások szerint nyilván még ennyi sem -- az, hogy megakadályozhatnák Orbán hatalmon maradását. Azt, hogy erre képtelenek, egyre több ellenzéki ingerülten vagy letargiával…..
outsider1 2014.01.05 18:06:59
@HaFr: Remélem, hogy nem. Végtére is a mi életünkről van szó, nem kérek a kataklizmából. Pártlogikával együtt is egy hosszú, nyűglődéses szakasz, kormányválság kormányválság hátán jön, ez valószínű. A társadalmat arra kéne felkészíteni, hogy ennek feszültségét el tudja viselni. Nem kedvelem a végletes gondolkodást, amely a kataklizmától várja a megoldást. Nem vagyok kifejezetten konzervatív, de tudtommal - bár nem vagyok sem filozófus, sem eszmetörténész - a konzervatívok szerint is az apró változások sorozata hozza meg az igazi habitusváltást. Ezért nem mindegy, milyen lesz 2014. Jó lenne, ha minél kisebb lenne a Fidesz győzelme. Ez üzenet lehetne, hogy érdemes az országba befektetni, van fogadókészség a változásra. Írásod kicsit a harmincas évek hangulatát idézte, hogy "Csak egy nap az élet..." Hát nem. Sziszifuszi munka kell, nem kataklizma.
Üdv.
Kedves barátom, XY, jóindulatúan orrba vert, mert nem jól mondtam fel a konzervatívok Európa dogmáját. Mert hogy mi is lenne az? Integráció és euró mindhalálig. Hogy hadd hozza már a kultúrát a német és a belga Magyarországra, amelyet Orbán éppen most állít rá (hallani) az…..
outsider1 2013.11.27 11:23:57
@egyetmondok: Nem, mint konszenzust kereső államférfiként adja el magát Orbán külföldön, hanem mint aki egyedül képes a rendet fenntartani, a Jobbikot megfékezni a nacionalista retorika mederben tartásával. De valójában a fideszes médiabirodalom számlájára írható, hogy a Jobbik lett Európában a legrövidebb idő alatt feltört, egyik legerősebb széljobbos párt. Ha jól emlékszem, 2006-ban mérték először, hogy a magyar társadalom inkább keleties értékrendű. Ez a kétezres évek elején megerősödött jobboldali médiabirodalom hozadéka. Az azóta eltelt időben nem tudom, mennyire "szervült" ez az értékrend, de minél tovább tart Orbán hatalma, annál nehezett lesz a fejeket kiszellőztetni.
outsider1 2013.11.27 12:17:42
@egyetmondok: Egyetértek. Bár erős latin-amerikai beütéssel. Meddig képes finanszírozni? Míg egy forintot is képesek kifacsarni a "zemberekből" a nacionalista retorikával, az ellenség folyamatos felmutatásával, a teljes elnyomorodásig. Ez a fajta megszorítás össze nem mérhető Bokros csomaggal vagy a Bajnai féle megszorításokkal.
November 29-én, pénteken, a Polgári Konzervatív Párt nevében Béndek Péter és Nagy Tamás átadják az állam képviselőinek a magyar kormányzati rendszer illegitimitásáról szóló nyilatkozatot.A felkeresendő állami vezetők és szervek:- Orbán Viktor miniszterelnök, Országház,…..
outsider1 2013.11.26 19:09:07
@Moin Moin:
"mindent csak az államtól váró tömeg.." nem tudom, van-e ilyen. Erős hagyománya van Mo-n, annak, hogy semmi sem az, ami, csak maszekba lehet megcsinálni, elintézni..... Ez persze messze van a valódi polgári értékrendtől, de nem is a "szovjet típusú" társadalom értékrendje. Valahol a kettő között. A Kádár rendszer, ha úgy vesszük, a szükséges rossz volt. Rémes állapotban volt a magyar társadalom már a harmincas években is, mindamellett, hogy volt egy világszínvonalú polgárság. Erről jut eszembe, ha valakinek pénteken nem lesz kedve a PKP akcióját követni, alternatív programjavaslat: www.kieselbach.hu/kiallitasok/titkosgyujtemeny
Szombaton bezár.
1. Egy ország értéke mérhető, kimutatható, csökkenhet és nőhet. 2. Ezt az értéket nemzetközileg elfogadott mérce szerint érdemes mérni. Lehet szuverén nemzeti mérce szerint is, de nem érdemes. Magyarországhoz képest Magyarország mindig lesz, amiben jól teljesít. Hollandiához…..
outsider1 2013.11.25 10:18:48
@leponex:
A gazdagság igenis elsősorban kultúra, tudás függvénye. Az egy más kérdés, hogy egyes országok főleg saját oktatásuk rendbetételével érik el, vagy agyelszívás révén. A jólét és a kulturáltság összefüggése evidencia, de fölösleges szájbarágósan magyarázni. Pozitív minták kellenek, meg az, hogy az emberek ráérezzenek, van lehetőség a cselekvésre. Ehhez rengeteg munka, helyi szerveződés szükséges, sok-sok pénz. A baj, hogy nincs most olyan pénzember, aki nyíltan szembemenne a hivatalos politikával, mert azonnal kicsinálnák. Nem vagyunk még annyira szarul, hogy változtatni tudjunk. Ráadásul a felső-középosztályt jórésze Fidesz elkötelezett az egykulcsos miatt. Pedig ha egy kicsit is előre gondolkodnának, tudhatnák, hogy nagyon is ingatag ez a pillanatnyi kedvezőbb helyzet.
outsider1 2013.11.25 10:39:18
@Shenpen:
"Kormányának feladata tehát ilyenkor más, erősebb országok (és azok gazdasági elitjének) hatalmi próbálkozásainak elhárítása, vagy ha nem megy, akkor azok hatásának csökkentése."

Alkupozíciót jól képzett munkaerővel, stabil intézményrendszerrel, magas megtérülésű befektetési lehetőségekkel lehet elérni. Nem hárítani kell, hanem megtanulni illeszkedni. EGy kis országnak ez még akár könnyebben is mehet(ne).
Mivel ez a blog marad, ameddig engem bármennyire is érdekel a politika (tehát még sokáig), és az én személyes politikai stratégiám (ami nem egyenlő a PKP-jével) is itt fejlődik, hadd írjak egy kicsit erről. Egy kezdő politikus akkor teszi jól, ha legalább három erénye van: az…..
outsider1 2013.11.24 10:27:39
"Orbán nem elsősorban a sajtójának támogatása miatt fog nyerni, hanem mert ez a sajtó szisztematikusan közvetít egy innovatív politikai akaratot."
Innovatív? Kifejtenéd ezt bővebben? Én semmi innovatívat nem látok. Egyszerűen a "reformértelmiség" szürke technokratái számára az érzelmi politizálás teljesen idegen terep, így aztán ezen a pályán kornkurrencia nélkül, néhány harmincas évekbeli lejárt konzervre alapozva a jobboldal tarolt.

"Nagyon jó nézni, hogy mindenféle önjelt gurura támaszkodva is mennyire harmatgyenge azon a térfélen minden". Gyenge, de semmivel sem gyengébb, mint a jobboldal. Sőt. A Fidesz ereje nagyon is látszólagos. Pont azért, mert mert gondolkodásuk statikus, csak a jól bevált módszereket alkalmazzák. Sulykolás, botrányra ellenbotrány. (lásd bajai video, vagy ki figyelte meg Deutsch Tamás nagymamáját....) Ebben nem sok innovativitás van. Az, hogy Orbán eltalálja, hogy mit akarnak hallani az emberek egy adott pillanatban, pont a gyengeség jele. Alkalmazkodni a mindenkori közhangulathoz.

Az én vágyam egy olyan új alakulat, amelyik egyszerűen csak polgári. A konzervatív jelzőt kihagynám, az még a liberálisnál is jobban lejáratódott. Az árokbetemetés úgy kezdődhet, hogy összeszedjük azokat a még megmaradt morzsákat, melyek az elmúlt száz évben a polgári világot jelentették. Ebben partner lehet mindenki, aki legalább egy kis részben hozzátett valamit a valaha a régióban kiemelkedő magyar polgári világ megőrzéséhez. Az ún. baloldal egyáltalán nem áll rosszul ebben. Nem kell a közhangulathoz alkalmazkodni. Bokros elutasítottsága nagy? Na, és. Molnár Lajost mengelézték? So what? A Kádár korszakot sem kell egyértelműen elutasítani: azt kell megnézni, mi volt az értékelhető teljesítmény. Mérei Ferenc? Igen. Vagy: hogyan indult a nyolcvanas években a Graphisoft? Történeteket kell mesélni, példaképeket felmutatni. Azt mondtad ingyen adod a tanácsot, hogy három szót sulykoljanak. Marhaság. Nem kell ennyire lenézni az embereket, a mackónadrágos, otthonkás embereket sem. Közülük is tudok párat, akiknek igencsak polgári értékrend szerint küszködték végig az életüket. Szóval nem sulykolással, hanem hitelességgel, hosszú nehéz munkával igenis felülkerekedehet a polgári szemlélet. A végén én is ingyen adok egy javaslatot a három szóra, amit nem sulykolni kéne, hanem pozitív történeteken keresztül felmutatni. Az én három szavam: Becsület, teljesítmény, szolidaritás.
outsider1 2013.11.24 13:21:47
@panelburzsuj:
A modernizációs nyögdécselés találó kifejezés, de az élet már csak ilyen, nem egy egyenes vonalú fejlődés. Minden szélsőséges, demokratikus intézményrendszerre törő párt azt hazudja, hogy létezik egy "aranykor", egyetlen igazság, aminek természetesen kizárólagos birtokosa egy önjelölt despota. Naiv a magyar, nem tudom, mikor tanulja meg a leckét. Én a jobboldal felelősségét nagyobbnak látom: hiába mondják, hogy Gyurcsány a hibás a kétharmadért. De nem a kétharmad a baj, hanem az, ahogy azzal visszaél a Fidesz. Hogy a 89-es alkotmányos kereteknek annyi, az nem Gyurcsányt, hanem a Fideszt és a magyar jogásztársadalmat minősíti. Bosszant, hogy a polgári jelzőt eleve megvonják a "balosoktól". A polgári értékrend nem kizárólag konzervatív. Főleg Magyarországon nem.
outsider1 2013.11.24 13:27:39
@biohouse:
Egyetértek, de az első pontot kiegészíteném pár tökös legénnyel. (a konzervatív jelzőt sem erőltetném) Csak annyi kéne, hogy időről-időre tömör, szókimondó nyilatkozatokkal tegyék nevetségessé a napi bornírtságokat.