Adatok
ftk
42 bejegyzést írt és 638 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Örülünk, Vincent?
Palkovics László esete a magyar rezsimértelmiség krémjével (jézusmáriaposzt)
2019.02.03 19:27:30
A Magyar Tudományos Akadémia vezetői kétségbeesett írást jelentettek meg az Akadémia internetes oldalán a humán tudományok hasznosságáról. Palkovics László rombolásügyi miniszter ugyanis aznap publikálta a téziseit az új tudományfinanszírozási rendszerről. Két órán belül pedig módosította is…..
ftk
2019.02.05 10:49:26
@Vakmacska: Húha, ez kemény. Nem csoda, ha az elsőéves hallgatóim nem értik, mit szöszölünk itten mi valami kutatásmódszertannal...
"Akár 50 százalékkal emelkedhet egy kezdő audis dolgozó bére két év alatt a cég béremelési ajánlata alapján – ezt állítja az Audi Hungária személyügyi osztálya által készített dokumentum. A tájékoztató néhány példát sorol audis dolgozók keresetére, illetve annak változására. E szerint egy 24 éves…..
ftk
2019.01.30 15:36:05
@Kuglóf. Az: Hát ez konkrétan nem így van (finnek és öngyilok). Legalábbis már egy ideje nem. Itt van egy 2010-es európai öngyilkossági térkép, mi pl. két fokozattal verjük a finneket benne: www.origo.hu/egeszseg/20140521-ongyilkossag-europa-litvaniaban-van-a-legtobb-ongyilkos.html De ha már itt tartunk, 2018-ra egyenesen megfordult a helyzet: www.origo.hu/nagyvilag/20180314-finnorszag-a-legboldogabb-orszag-a-vilagon-egy-globalis-felmeres-szerint.html
ftk
2019.01.31 15:42:48
@seol: Ezért linkeltem pont Origót, hátha annak elhiszi...
Egymillió forint az éves díja egy magániskolának Újbudán. Képzelheted a körülményeket: a falak szép színesre festve, a tanár néni egyszerre 20 gyerekkel foglalkozik (ennyi van egy osztályban) és mosolyog, a gyerekek és a szülők rengeteg délutáni fejlesztő foglalkozás közül…..
ftk
2015.05.13 10:12:45
@Nzoltan: Ki a középosztály akkor? A középszintű egyetemi oktató a havi 219 000 bruttójával biztosan nem az... Azt aláírom, hogy ez gazdasági döntés (is) azok számára, akik rendelkeznek a megfelelő gazdasági eszközökkel. De legalább ennyire a gazdaságitól független szakmai-stratégiai döntés is egy szülő részéről. Aminek még mindig nem része a politika. De mivel a szülőnek a gyerekére vonatkozó elsődleges szakmai-stratégiai döntéshozói területét az aktuális politikai kurzus erősen dominálja, lehetséges, hogy a magániskola választásának mégis lehet (némelyeknél) politikai vetülete is. A szakmai-stratégiai döntést minden szülő meghozza a gyereke iskolaválasztásakor így vagy úgy - a gazdaságit csak az, aki ebben a tekintetben is döntéshelyzetben van (= van annyi pénze, hogy ki tudja gazdálkodni).
ftk
2015.05.13 10:26:29
@A megvalósult amerikai ólom..: a magyar szakon nem élsz túl, ha nem beszélsz legalább egy idegen nyelvet (de inkább többet). A magyar szakos simán elmegy fordítani, sokszor tolmácsolni is (egy sima továbbképzés mindkettő, nem is megfizethetetlen, sokszor nem is kérik azt sem), újságírónak, lektornak (ahol még van ilyen), pályázatírónak (a kutyát nem érdekli, hogy van-e hozzá képzettsége), minimális betanulással webszerkesztőnek, és még ezer olyan helyre, ahol nem tanít. Ja azt kihagytam, hogy a bölcsészek, köztük a magyar szakosok is igen gyakran helyezkednek el helpdeskesként szolgáltatócégnél, mert ma már alig kell valami informatikai tudás hozzá. Ha minimális affinitása van a dologhoz, egy betanítás elég a "szakmai" részéhez, egyébként meg beszél nyelvet, ki tudja fejezni magát normálisan írásban és szóban is, nyitott gondolkodású, gyorsan tanul, ennyi kell hozzá.
ftk
2015.05.13 10:38:12
@A megvalósult amerikai ólom..: nem, ez tévedés. A kutatást azért végzi, mert erre szerződött. Nincs olyan, hogy nem kutat, mert nem akar előrelépni. Akkor is kutatnia és főleg publikálnia kell, ez benne van a munkaköri leírásában is. De ezzel semmit nem akarok mondani arról, hogy a kettő közül ki érdemelne nagyobb fizetést. Egyszerűen mindenkinek annyi fizetésre van - lenne szüksége, amiből meg tud élni normális színvonalon, és a reális költségeit fedezni tudja. (És most nem fogom tételesen elemezni, hogy melyik csoportnak mik a reális költségei.) Hogy ne legyen rákényszerülve a maszekolásra a megélhetésért, és hogy az anyagi nehézségek miatt ne záruljon el a szakmai fejlődéstől.
Újabb érdekes részletek derültek ki a botrányos országos diákparlamentről, amelyet tavaly novemberben tartottak Fehérváron.
A történetet a 444 plankolta föl, aki a parlament jegyzőkönyveire hivatkozva azt írta, hogy a diákok kifogásolták
a túl sok órát,
az értelmetlen,…..
" Nincs két misi. Havi egy misi van. (Bayer Zsolt)"
Palkovics államtitkár úr szerint nem keresnek eleget a formatervezők, ezért inkább golyóscsapágyakat kellene képezni az egyetemeken, és egyébként is túl sok szak van, a franc se tudja őket…..
Tegnap előzetesbe vágták Quaestor Csabát. Az oligarcha és szarember sittes pályafutását ikonikus helyen, Hagyó Miki cellájában kezdi, legalábbis a blikkújság szerint.
Közben pártunk és kormányunk tovább hazudik, szerintük ők úgy nem rendelkeztek bennfentes információval,…..
ftk
2015.03.30 10:25:11
@látjátok feleim szümtükkel: A Jobbik feljelentést tesz, az LMP szerint Orbán vagyonát is zárolni kellene, a PM feloszlatná a parlamentet. Az MSZP és a DK az iratok, adatok nyilvánosságra hozását követeli. Az Együtt gőzöm sincs, mit csinál, de benne van az ellenzék mínusz Jobbik oszlassuk fel a parlamentet buliban. A Fidesz erre válaszul: a brókerbotrány "szocialista". A többieken szemmel láthatóan nem is próbál fogást találni. Érdekes idők elébe nézünk...
Már az előadás első percében sajnáltam, hogy csak most látok tőlük valamit, pedig 4-5 éve itt vannak. A csapat kaposvári, zömük tavaly végzett az egyetemen.
Színház a színházban- erről szól a darab, de felejtsünk el mindent, amit eddig gondoltunk erről. Ez a darab olyan friss,…..
ftk
2015.03.21 11:57:32
@teevee: Nos, ha a zárójeles megjegyzés nekem szólt, nem kioktatásnak szántam. Örülök az előadásnak, megnézném, ha tehetném, és drukkolok a K2 Színháznak. Viszont nem gondolom, hogy a színház jelenlévő képviselője szükségképpen nyelvész, illetve hogy egy netes vitában mindig mindenki a legpontosabb kifejezést használja. A saját szakmámból kifolyólag úgy vélem viszont, hogy számos konfliktus fő oka a félreértés, aminek nyelvi oldala is szokott lenni. Ezért ha lehet, igyekszem tisztázni legalább a nyelvi jellegű bizonytalanságokat egy diskurzusban. Tudd be szakbarbár bogárnak. Amúgy természetesen mindenki szabadon használhatja az objektív kifejezést, csak szerintem egy jellegénél fogva szubjektív műalkotás esetében félrevivő.
Közgazdász Online
„A társadalomtervezés nem mérnöki munka” – interjú Horányi Özsébbel
2015.03.14 15:04:01
Nagy felbolydulást váltott ki mind a diákok, mind az érintett oktatók körében a szerdán napvilágot látott hír, miszerint megszűnhet a népszerű kommunikáció szak. Az érintett minisztérium azóta cáfolta a sajtóértesüléseket, de mi felkerestük egyetemünk professzor…..
ftk
2015.03.15 15:13:51
@er.miki: Én nem tudom értelmezni a pályaelhagyót a kommunikációs képzés kontextusában. Ugyanis a többség előtte, utána vagy közben más területen is tanul. Ez egy. Kettő: mik a kommunikációs pályák? Újságíró, médiamunkás, szóvivő, PR-es? Oké. Tanár (tanító, óvodapedagógus)? Pap? Tanácsadó? Tréner? Mentor? Coach? Pszichológus? Pszichiáter? Terapeuta? Titkár? Filmrendező? Operatőr? Fényképész? (A politikust direkt nem mondom, mert ahhoz itt nálunk szó szerint semmiféle képzettségre nincs szükség.) S tévedés ne essék, tudom, hogy a kommunikáció szak nem képesít pl. pszichiáteri munkára, de ha valaki mondjuk kommunikáció szakos végzettséggel (is) utóbb pszichiáteri pályán helyezkedik el, akkor pályaelhagyó? Szerintem azért ülünk fordítva a lovon, mert azt gondoljuk, a kommunikációs képzés egyféle típusú pályára készít fel a legapróbb részletekig, holott inkább az a helyzet, hogy kifejezetten sokféle pálya alapját adja meg, amellett, hogy több pályatípusra valóban a legapróbb részletekig készít fel. Az alapra persze rá kell építeni, de ez nem jelent sem felkészületlenséget, sem pályaelhagyást. Csak éppen az adott szakmára való sokoldalúbb, mélyebb felkészülést.
ftk
2015.03.15 15:17:35
@sajtossajt: Öhm... Horányi viszonylag részletes életrajza: www.ozseb.horanyi.hu/ (A hosszas olvasástól megkímélendő, a lényeg: H.Ö. eredetileg gyengeáramú villamosmérnök, úgy is mint "tipikus kommunikációs".)
ftk
2015.03.15 15:18:41
@ftk: Bocs, a főoldalt linkeltem be, a részletes cucc itt van: www.ozseb.horanyi.hu/janus/havasreti.htm
Pár napja az Eduline írt arról, hogy a US News 500-as egyetemi rangsorában az ELTE a 448.-ik helyet szerezte meg (egyedüli magyar egyetemként). Az európai egyetemek között a 196.-ik helyen végzett.
Az ötszáz egyetemben van 38 brit, 42 német, 22 francia és 134…..
ftk
2015.03.10 11:35:58
@jotunder: lásd Evezős tiédet követő hsz-át, de képzeld el, hogy a beavatkozási kör ennél jóval szélesebb. (Amúgy én ezt nem tudom hivatalosan, hivatalosan senki nem tud semmit, még az érintett dékánok sem.)
A másik: a MAB státusát még a 2011-es felsőoktatási törvényben megváltoztatták, ennek eredményeként az ENQA felfüggesztette a MAB tagságát, mert az új magyar törvényi szabályozás nem garantálja többé a testület függetlenségét (hvg.hu/itthon/20140211_Magyar_Akkreditcios_Bizottsag_kormany ). Jelenleg így néz ki a MAB aktuális státusa és működési módja: www.mab.hu/web/images/doc/szabalyok/MABrol_19_2012_Kormrend_140901.pdf , szóval nem fordult meg az irány. Ez nem titok, de nem nagyon emlegetik, mindenkinek ezer más baja van.
A másik: a MAB státusát még a 2011-es felsőoktatási törvényben megváltoztatták, ennek eredményeként az ENQA felfüggesztette a MAB tagságát, mert az új magyar törvényi szabályozás nem garantálja többé a testület függetlenségét (hvg.hu/itthon/20140211_Magyar_Akkreditcios_Bizottsag_kormany ). Jelenleg így néz ki a MAB aktuális státusa és működési módja: www.mab.hu/web/images/doc/szabalyok/MABrol_19_2012_Kormrend_140901.pdf , szóval nem fordult meg az irány. Ez nem titok, de nem nagyon emlegetik, mindenkinek ezer más baja van.
Örülünk, Vincent?
"Az egyetemi oktatói munka pedig nem nyugdíjas állás" (megjegyzésposzt)
2015.02.28 21:38:43
„A bérkommunizmus helyett meg kell jutalmazni a húzóembereket, az egyetemi oktatói munka pedig nem nyugdíjas állás.” (Maruzsa Zoltán, felsőoktatásért felelős helyettes-államtitkár, az ELTE egykori adjunktusa, az egykori Tisza István Baráti Társaság elnöke)
A magam…..
Kedves olvasók!
Azok akik eddig mindig keverték az Átlátszót az Átlátszó Oktatással, azok a médiumok, amik rendszerint az Átlátszónak tulajdonították anyagainkat és azok, akik az átlátszó email címére küldözgették felháborodott és feljelentést kilátásba helyező…..
ftk
2015.03.04 09:02:27
Egy évvel ezelőtt azt hittük, rövid ideig, hogy kötelező lesz a magyar iskolákban a meditáció. Aztán kiderült, hogy mégsem. Az ötlet gazdájával, és élharcosával, Bagdy Emőke klinikai szakpszichológussal a hvg.hu készített interjút a héten, ahol arról beszélnek, hogy mi lett…..
Update:
..
A JOBBIK kapta meg az új parlamentben a kulturális bizottság elnöki posztját. Ez a napihír komolyan megsuhintott. Végülis valaha - nem is olyan rég - még erős közöm volt íróként és kulturális menedzserként a magyar művészethez.A fejlemény nagyon rosszat üzen nemcsak a…..
ftk
2014.04.26 17:49:26
@űrszelvény: Micsoda szerencse, hogy Dúró Dóra bezzeg politológus! Bár most hogy belegondolok, az is elég érdekes lenne, ha a kulturális bizottságot egy gépészmérnök vezetné...
Egészen elképesztő visszásságról tudósít az Index: az afganisztáni magyar katonai kontingens tagjai nem szavazhatnak az országgyűlési választáson. Választójogú magyar polgárok, akik nyilvánvalóan "hivatalos" ügyben járnak el, van magyarországi lakcímük - amelyről nem is…..
ftk
2014.03.31 10:33:46
@ariskerase: Én felfogtam :) Állást foglalni nem kívánok, ezzel a témával kb. soha nem foglalkoztam. Viszont a poszt lényegét megközelítendő, próbálkozzunk egy (nyilván nem tökéletes) analógiával.
A magyar kormány százötven hivatásos latrinatisztítót rendelt ki Hátsó Hátaztánba, adott időszakra, amelybe beleesik az esedékes országgyűlési választás időszaka is. A latrinatisztítók munkaszerződése, kölcsönadási szerződése akármi nem teszi lehetővé, hogy szabadságra menjenek, és a választás idejére hazautazzanak. Mint magyarországi lakcímmel rendelkező, külföldön dolgozó magyar állampolgárok, a hatályos szabályozás szerint az illetékes külképviseleten szavazhatnak. De mivel a helyi lakosság gyűlöli a külföldi latrinatisztítókat, ráadásul külsejük és a rájuk jellemző egyedi szagminta (mondom, hogy nem tökéletes az analógia...) alapján garantáltan felismerik őket, az életük nincs biztonságban a latrinakoncentráción kívül. Ezért nem utazhatnak sem a külképviseletre, sem a szomszéd ország külképviseletére szavazni.
Szóval próbáljuk kiszedni az egyenletből azt, hogy mit keresnek ezek Afganisztánban. A poszt szempontjából tök mindegy, azon kívül, hogy ott vannak, a magyar kormány (honvédelem, satöbbi) küldte oda őket, nem jöhetnek csak úgy haza, és nem szavazhatnak ott sem. A posztnak ez a témája.
Aztán ha ezen túlvagyunk, szíves örömest figyelek és talán együtt is háborgok veled, hogy minek kellett latrinatisztítókat küldeni az adott helyszínre, amikor ott többet ártanak, mint használnak.
A magyar kormány százötven hivatásos latrinatisztítót rendelt ki Hátsó Hátaztánba, adott időszakra, amelybe beleesik az esedékes országgyűlési választás időszaka is. A latrinatisztítók munkaszerződése, kölcsönadási szerződése akármi nem teszi lehetővé, hogy szabadságra menjenek, és a választás idejére hazautazzanak. Mint magyarországi lakcímmel rendelkező, külföldön dolgozó magyar állampolgárok, a hatályos szabályozás szerint az illetékes külképviseleten szavazhatnak. De mivel a helyi lakosság gyűlöli a külföldi latrinatisztítókat, ráadásul külsejük és a rájuk jellemző egyedi szagminta (mondom, hogy nem tökéletes az analógia...) alapján garantáltan felismerik őket, az életük nincs biztonságban a latrinakoncentráción kívül. Ezért nem utazhatnak sem a külképviseletre, sem a szomszéd ország külképviseletére szavazni.
Szóval próbáljuk kiszedni az egyenletből azt, hogy mit keresnek ezek Afganisztánban. A poszt szempontjából tök mindegy, azon kívül, hogy ott vannak, a magyar kormány (honvédelem, satöbbi) küldte oda őket, nem jöhetnek csak úgy haza, és nem szavazhatnak ott sem. A posztnak ez a témája.
Aztán ha ezen túlvagyunk, szíves örömest figyelek és talán együtt is háborgok veled, hogy minek kellett latrinatisztítókat küldeni az adott helyszínre, amikor ott többet ártanak, mint használnak.
A reklámok jók, a reklámok fontosak: általuk nem csak a világ halad elébb, de még a Berki Krisztián is. De ne szaladjunk ennyire előre!
Jövök a minap a műszakból, hajnalban, összeszűkült pupillákkal, horgasztott fejjel, álmosan. Még szinte ki sem lépek a gyárkapun (ma ipari…..
ftk
2014.03.25 12:50:54
Nem csak Baján fenékig tejfel Fideszesnek lenni. Miskolcon a fülkeforradalom győzelme után Viktor letörlesztette 16 éves sérelmét, kirugdosta a waschleristákat és új fejezetet nyitott. A helyzetbe hozott új fideszválogatott pedig vitt mindent amihez hozzáfért. Zsigamarci és női…..
ftk
2014.03.25 12:25:55
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Bizony, ezt mondom már azóta, mióta valamelyik nagyon okos elkezdte hajtogatni, hogy ne menjen mindenki gimnáziumba, és amikor a kormánybeszédben ezzel párhuzamosan megjelent a gimnázium-szakiskola mint ellentétpár, a kettő között egy nagy-nagy néma semmivel a szakközépiskolákról. Azt ugye mindannyian tudjuk, hogy akinek nincs érettségije, az nem tud tovább menni. Nemcsak a szakiskola-akármi elvégzése után tizenhét éves fejjel, hanem soha többet. Semmire. Egy tisztességes mélyebb szakképzésre sem. Ennyit a társadalmi mobilitásról.
A mai világban egyébként szerintem az egyetemek mint elitképző helyek egységes tételezéséhez ragaszkodni is butaság, de ez már messzire vezet. De ha már: az egyetemek vegzálása egy dolog, az csak a jéghegy csúcsa. De hogy a gyerekemet akarják elvágni a továbbtanulás bármikori lehetőségétől akkor, ha nem az éltanulók éltanulója, hát ide kívánkozna valami nagyon durva. Úrinő lévén nem mondom, de ennek attól még következményei vannak. És nemcsak nálam, az egészen biztos.
A mai világban egyébként szerintem az egyetemek mint elitképző helyek egységes tételezéséhez ragaszkodni is butaság, de ez már messzire vezet. De ha már: az egyetemek vegzálása egy dolog, az csak a jéghegy csúcsa. De hogy a gyerekemet akarják elvágni a továbbtanulás bármikori lehetőségétől akkor, ha nem az éltanulók éltanulója, hát ide kívánkozna valami nagyon durva. Úrinő lévén nem mondom, de ennek attól még következményei vannak. És nemcsak nálam, az egészen biztos.
Nos, lehet, hogy újraizzítom a blogot, lehet, hogy nem... mindenesetre most van hozzá kedvem. Felgyűlt egy csomó cucc megint a fejemben, periodikus írásokra továbbra sem számítok magamtól, olvasókra se nagyon :), de mindenesetre ezt-azt azért valószínűleg írok majd megint. A CMI-t…..
Napok óta a Cuslág könyvön, a belőle citált idézeteken és a vélt vagy valós hatásain röhögök. Ennél szebben nem jellemzi semmi a hazai politikai közállapotokat: A mutyista kókler a kijárónál is szigorúbb mázsát kap a csínytevéseiért, leguggolja amit kell neki, majd eladja…..
ftk
2014.03.10 09:35:30
@nincs_itt: Hát igen. A magam részéről ilyen Átlag Jóskákat (inkább Átlag Ancsákat) okítok. A többségük nagyon is jól tudja, miért tanul, és a jelentős részük igazán lelkes és szorgalmas. Komolyan, öröm velük minden. Viszont most már se a nyelvtanfolyamot, se a továbbképződést nemigen tudják megfizetni, hála a vadiklassz felnőttképzési törvényünknek. A nemkicsi firma talán fizeti nekik, talán nem, a kicsi firmának magának is kilóg mindene a gatyából.
Ilyen dolgok miatt (is) van valamiféle Gyurcsány-nosztalgia-szerű izé errefelé.
Ilyen dolgok miatt (is) van valamiféle Gyurcsány-nosztalgia-szerű izé errefelé.
A Kormány a magyar nyelvi örökség föltárása, a nyelv és azzal összefüggésben a kultúra mélyebb megismerése, ápolása, gondozása, fejlesztése … ellátására létrehozza a Magyar Nyelvstratégiai Intézetet.
Az intézet a miniszterelnök irányítása alatt áll. Az…..
ftk
2014.03.06 15:14:48
Az alapdíj ... ördögi egy találmány, a Rezsi gyomrában emésztődjön ezer évig, aki ezt kitalálta és bevezette ... oh, wait ...
"A magyar államigazgatási munkamegosztásban a földgáz díjszabályozás elõkészítése a Magyar Energia Hivatal (MEH) feladata. A MEH-nek a…..
ftk
2014.02.27 12:46:33
@kentersturz: Jó, persze, Szanyi is demagóg és esetleg - finoman szólva - alultájékozott. De azért ugye látható a különbség aközött, hogy nem tetszik neki az alapdíj-növekedés (feles többségű kormány mezei kormánypárti képviselőjeként), vagy nekiáll amellett kampányolni (egy kétharmados kormány mellett kormánypárti főcsővezetőként), hogy ne is legyen alapdíj egyáltalán, mindezt egy erőszakkal lenyomott rezsicsökkentés után, ugye abban az ágazatban, amelyben mindent az állam szabályoz.
A Tárki legfrissebb mérése szerint ugyan magasan vezet, de személyzeti frontos foszlásnak indult a kormánypárt. Előbb Papcsák esett át 160 valahogy lett millión, aminek eredetéről Simon módra nem kívánta tájékoztatni a közt, majd Rogán ordított teli szájjal, hogy MI FOLYIK ITT…..
Viktor Janukovics bukása után az ukránok szétfotózták a házat és a birtokot, így derült ki, hogy Janukovicsnak golfpályája, arany vécékefe, régi autók gyűjteménye, egy hajója, saját temploma, vagy mondjuk állatkertje volt. (Itt van egy 26-os lista, amit a Twitterről szedtek…..
ftk
2014.02.26 10:59:54
@Bee-zony: Elolvastam a teljeset is, csak ez lejjebb van, erre könnyebben válaszolok.
1. Érvénytelen szavazat helyett a parlamenti pártok erőegyensúlyára szavazz, hogy így lefogják egymás lopkodó kezét, vagy pedig arra, hogy az új pártok meghaladják az 5%-os küszöböt, mert a régieket csak az újak tudják leváltani.
>> Hát hm, ennek valószínűsíthető végkimenetele egy erőteljes Fidesz-győzelem, akár jókora kétharmad, mert a hívek nem fognak az erőegyensúlyra szavazni. Kb. ugyanaz a helyzet lenne, mint most. A Jobbiknak is van egy elkötelezett tábora, az erőegyensúlyra szavazókkal együtt nagy valószínűséggel ők lennének a legerősebb ellenzéki párt. Az LMP és az Összefogás bejut, tán még egy vagy maximum két másik párt (ha nagyon bejön az erőegyensúlyra szavazósdi). Az eredmény: 2/3 Fidesz-KDNP, erős Jobbik, harmatgyenge mindenki más. Mennyivel is vagyunk előbbre, mint most?
2. Ne halj ki, negatív népszaporulat van szerte Európában, legyen 4 gyermeked, és ne csússz ki az időből.
>>Ez mind szép és jó, aki már kifutott az időből, ássa el magát?
3. Vándorolj ki ha nem olyan vagy, mint a többség és az őket irányítók, ez jobb, mint a hanyatlás végigszenvedése és a polgárháború.
>>Világos, de akkor miért is szavazzak egyáltalán? És hagyjam itt a csudába az idős, beteg szüleimet, nagyszüleimet? Kivándorlásképtelen (pl. fogyatékkal élő) rokonaimat?
4. Ne kövess semmilyen zsidó vagy zsidó gyökerű vallást, politikai ideológiát, mert azok károsak.
>> Hát ez nagyon kilóg, nehezen is értem, a teljes változatban is, hogyan kerül ide. Akkor pl. a kereszténység egyik ága sem oké, de az iszlám pl. mehet? Ha még a vallásosság am block kerülése lenne, az még összeköthető az előzőkkel... viszont egyébként is falra hányt borsó, a bármilyen vallásos úgyis követi a saját vallását (igazán ritka az, aki ekkorát vált, bármilyen benyomásra), a nem vallásosnak meg mindegy, hogy mit nem követ.
1. Érvénytelen szavazat helyett a parlamenti pártok erőegyensúlyára szavazz, hogy így lefogják egymás lopkodó kezét, vagy pedig arra, hogy az új pártok meghaladják az 5%-os küszöböt, mert a régieket csak az újak tudják leváltani.
>> Hát hm, ennek valószínűsíthető végkimenetele egy erőteljes Fidesz-győzelem, akár jókora kétharmad, mert a hívek nem fognak az erőegyensúlyra szavazni. Kb. ugyanaz a helyzet lenne, mint most. A Jobbiknak is van egy elkötelezett tábora, az erőegyensúlyra szavazókkal együtt nagy valószínűséggel ők lennének a legerősebb ellenzéki párt. Az LMP és az Összefogás bejut, tán még egy vagy maximum két másik párt (ha nagyon bejön az erőegyensúlyra szavazósdi). Az eredmény: 2/3 Fidesz-KDNP, erős Jobbik, harmatgyenge mindenki más. Mennyivel is vagyunk előbbre, mint most?
2. Ne halj ki, negatív népszaporulat van szerte Európában, legyen 4 gyermeked, és ne csússz ki az időből.
>>Ez mind szép és jó, aki már kifutott az időből, ássa el magát?
3. Vándorolj ki ha nem olyan vagy, mint a többség és az őket irányítók, ez jobb, mint a hanyatlás végigszenvedése és a polgárháború.
>>Világos, de akkor miért is szavazzak egyáltalán? És hagyjam itt a csudába az idős, beteg szüleimet, nagyszüleimet? Kivándorlásképtelen (pl. fogyatékkal élő) rokonaimat?
4. Ne kövess semmilyen zsidó vagy zsidó gyökerű vallást, politikai ideológiát, mert azok károsak.
>> Hát ez nagyon kilóg, nehezen is értem, a teljes változatban is, hogyan kerül ide. Akkor pl. a kereszténység egyik ága sem oké, de az iszlám pl. mehet? Ha még a vallásosság am block kerülése lenne, az még összeköthető az előzőkkel... viszont egyébként is falra hányt borsó, a bármilyen vallásos úgyis követi a saját vallását (igazán ritka az, aki ekkorát vált, bármilyen benyomásra), a nem vallásosnak meg mindegy, hogy mit nem követ.
A közvélemény-kutatók szerint a Fidesz jelentős előnnyel vág neki a 2014. áprilisi országgyűlési választásnak. „Úgy fair, hogy a választások előtt több mint egy évvel minden részletszabályt mindenki pontosan ismerhessen” — mondta 2012 júliusában Orbán Viktor, de aztán…..
ftk
2014.02.19 10:34:48
@fromdtod: Igen, persze, az aktuális ellenzék sem tiszta, rengeteg hibát, bénaságot és tisztességtelenséget elkövettek ők is. Viszont ez egy jottányival sem kisebbíti az aktuális kormányoldal hibáit, bénaságait és tisztességtelenségét. Az viszont, amit az aktuális ellenzék NEM követett el, az aktuális kormányoldal viszont igen, határozottan felnagyítódik, és nemcsak az ellenzéki hívek szemében, hanem azok szemében, akik egyik oldalnak sem hívei. A mindkét oldalt rühellő, de nem apolitikus résztvevő ilyenkor azt mondja: ezt még azok se csinálták meg...
Orbithu hozzászólása pedig színtiszta terelés (nem véletlenül van tele Montefiore válasza csupa "nem épeszű" kitétellel). Az érvei nem a poszt állításait cáfolják, hanem az ellenoldalra mutogatnak, nagyobbrészt nem összevethető ügyeket emlegetve.
Egyébként elég baj az, hogy bárki permanens harcnak éli meg a politikát, legyen az politikus vagy választópolgár. Elég baj, hogy a terepet háborúnak látják, a képviselőtársakat ellenségnek, a választópolgárok értük nem rajongó részét szintén ellenségnek, az ország gazdaságának szereplőit szintén ellenségnek, a harc fő tétje pedig függetlenül az ország jövőbeli és jelenbeli perspektíváitól az "ellenség" megsemmisítése. Sehol, semmi nem szól már arról, hogy az országnak jobb legyen. Ebből következő szintén elég baj, hogy a választásokat annak éli meg bármelyik szereplő, hogy az ellenséget meg kell semmisíteni, és ehhez eszközként kell használni a választópolgárt. Holott: a választások arról szólnak, hogy a választópolgárok egy általuk fizetett testületbe mely embereket küldik, akik az ő érdekeiket képviselik az ország ügyeinek minél jobb, hatékonyabb és előremutatóbb intézésének során. Ebben a kampányban, sőt ebben a kormányzásban én azt látom, hogy folyamatosan mennek a mindenoldali csapások (amelynek része a választási szabályozás, reklámtörvény, médiatörvény is) az ellenzékre ÉS a POTENCIÁLIS ellenzéki szavazókra is. Az ellenzék (mínusz Jobbik és időnként LMP) az az állandó védekező helyzetben azt se tudja, mihez kezdjen (gőzünk sincs, mit csinálnának, ha nem egyik csapástól a másikig tántorognának, ugyanis ilyen helyzetet nem láttunk az elmúlt majdnem négy évben - azért mínusz Jobbik és néha LMP, mert ezeket kevésbé nyírja a fidesztöbbség). Közben pedig megy a (saját oldali, illetve bizonytalan) választópolgárok szünet nélküli, propagandisztikus harcra tüzelése, illetve ehhez kellő munícióval (gondosan szelektált és szerkesztett információkkal) való ellátása, azaz terelése.
Részemről nem vagyok ellensége senkinek, de ennek a helyzetnek nagyon. A választások definíció szerint nem a politikai pártok és híveik háborúját jelentik, pláne nem a kormányoldal és támogatóinak offenzíváját és az ellenzéki politikai pártok és azok meglévő vagy lehetséges szavazói ellen. Utálatos és mélységesen megalázó, hogy a jelenlegi magyar helyzetben ezt bizonygatni kell, mert az egész erről szól.
Orbithu hozzászólása pedig színtiszta terelés (nem véletlenül van tele Montefiore válasza csupa "nem épeszű" kitétellel). Az érvei nem a poszt állításait cáfolják, hanem az ellenoldalra mutogatnak, nagyobbrészt nem összevethető ügyeket emlegetve.
Egyébként elég baj az, hogy bárki permanens harcnak éli meg a politikát, legyen az politikus vagy választópolgár. Elég baj, hogy a terepet háborúnak látják, a képviselőtársakat ellenségnek, a választópolgárok értük nem rajongó részét szintén ellenségnek, az ország gazdaságának szereplőit szintén ellenségnek, a harc fő tétje pedig függetlenül az ország jövőbeli és jelenbeli perspektíváitól az "ellenség" megsemmisítése. Sehol, semmi nem szól már arról, hogy az országnak jobb legyen. Ebből következő szintén elég baj, hogy a választásokat annak éli meg bármelyik szereplő, hogy az ellenséget meg kell semmisíteni, és ehhez eszközként kell használni a választópolgárt. Holott: a választások arról szólnak, hogy a választópolgárok egy általuk fizetett testületbe mely embereket küldik, akik az ő érdekeiket képviselik az ország ügyeinek minél jobb, hatékonyabb és előremutatóbb intézésének során. Ebben a kampányban, sőt ebben a kormányzásban én azt látom, hogy folyamatosan mennek a mindenoldali csapások (amelynek része a választási szabályozás, reklámtörvény, médiatörvény is) az ellenzékre ÉS a POTENCIÁLIS ellenzéki szavazókra is. Az ellenzék (mínusz Jobbik és időnként LMP) az az állandó védekező helyzetben azt se tudja, mihez kezdjen (gőzünk sincs, mit csinálnának, ha nem egyik csapástól a másikig tántorognának, ugyanis ilyen helyzetet nem láttunk az elmúlt majdnem négy évben - azért mínusz Jobbik és néha LMP, mert ezeket kevésbé nyírja a fidesztöbbség). Közben pedig megy a (saját oldali, illetve bizonytalan) választópolgárok szünet nélküli, propagandisztikus harcra tüzelése, illetve ehhez kellő munícióval (gondosan szelektált és szerkesztett információkkal) való ellátása, azaz terelése.
Részemről nem vagyok ellensége senkinek, de ennek a helyzetnek nagyon. A választások definíció szerint nem a politikai pártok és híveik háborúját jelentik, pláne nem a kormányoldal és támogatóinak offenzíváját és az ellenzéki politikai pártok és azok meglévő vagy lehetséges szavazói ellen. Utálatos és mélységesen megalázó, hogy a jelenlegi magyar helyzetben ezt bizonygatni kell, mert az egész erről szól.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz