Adatok
neuro34
0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Verdák, csajok, nitró és persze száguldozás. 2001-ben Rob Cohen útjára indította Hollywood egyik legjövedelmezőbb franchise-ának, a Halálos iramban szériának az első epizódját. A siker óriási volt, a folytatások pedig kis túlzással évente jöttek. Az idén bemutatott 7. rész…..
neuro34
2015.04.19 17:28:01
A lista alkotoja egyertelmuen a klasszikus muscle car kategoriaba tartozo autok rajongojanak tunik, es ez szerintem tulzottan szubjektivve teszi ezt az osszeallitast. Ettol fuggetlenul persze tetszik az osszes felsorolt verda, es a szemelyes kedvencem nekem is a Mustang, elobb valasztanam, mint akar a Chargert, akar a Skyline-t.

Miután 1954 júliusában a korábbi gyarmattartó Franciaország aláírta Genfben az Indokína-szerződést, amelyben elismerte Vietnam függetlenségét, valamint az indokínai államok szuverenitását, a délkelet-ázsiai ország kettészakadt: északon kommunista, délen pedig Amerika-barát…..
neuro34
2015.04.14 12:44:23
@Hiryu2,01: Ha te is onnan nezted volna, ahonnan a fotos, szerintem neked is sikerul megdobbenni... Kell nemi empatia (es egy kis fantazia), hogy az ember elgondolkodjon ezeken a kepeken - hogy odakepzeld magad a helyukbe, barmelyik oldalra.
Mindegyik kep fantasztikus, mindegyik helyzet borzalmas.
Nezzetek meg pl. a mocsarban rejtozokrol keszult kepet. Az oregasszony elszant beletorodessel koncentral a tulelesre, mig hatrebb a legkisebb gyerek meg kivancsian bameszkodik. Koztuk ott van a kislany, aki mar nagyon is jol tudja, erti, hogy milyen szornyusegek veszik korul, es kiutkozik az arcan a retteges.
Erdemes elmerulni a reszletekben, hogy megertsuk miert kell elvi sikon ellenezni barmifele fegyveres konfliktust - akarmilyen okot (urugyet) mondanak is a vezetok.
Mindegyik kep fantasztikus, mindegyik helyzet borzalmas.
Nezzetek meg pl. a mocsarban rejtozokrol keszult kepet. Az oregasszony elszant beletorodessel koncentral a tulelesre, mig hatrebb a legkisebb gyerek meg kivancsian bameszkodik. Koztuk ott van a kislany, aki mar nagyon is jol tudja, erti, hogy milyen szornyusegek veszik korul, es kiutkozik az arcan a retteges.
Erdemes elmerulni a reszletekben, hogy megertsuk miert kell elvi sikon ellenezni barmifele fegyveres konfliktust - akarmilyen okot (urugyet) mondanak is a vezetok.

Ez a kampány szerintünk zseniális. Azt mutatja meg,hogy hogyan ítélünk meg nőket a szoknyájuk hossza, a felsőjük kivágása avagy a cipőjük sarkának mérete alapján. Prűdnek tituláljuk magunkban, vagy ódivatúnak, esetleg....? Annyira betalál,hogy csak na. Egy svájci…..

Jó lehet-e az a TV-játék, amelyet a köz pénzéből, a köznek szántak (feltehetőleg azért, hogy ez az 1849-ről szóló mese az embereket szórakoztassa), ha rossz a filmhang minősége, sokszor a színészi motyogás teszi érthetetlenné a jelenetet, no meg Pozsony is csak Sopron…..
neuro34
2015.03.17 13:44:03
@I. Közbiztonság Szilárd: Nem lehetne ugyanezt kulturaltan? Mondasz kimondottan ertelmes dolgokat, de olyan lekezeloen adod elo, hogy az engem is idegesit, aki egyetertek veled...
Komolyan kerlek, fontold meg ezt, az altalad gyakorolt attitud csak a szakadek szelesiteset eredmenyezi, ellehetetleniti a kulturalt vitatkozas lehetoseget, marpedig latjuk a hetkoznapokban, hogy ez hova vezet.
A tobbieknek:
Az, hogy kinek mennyire tetszik egy film, vagy barmilyen mualkotas, nagyon-nagy szazalekban a sajat pillanatnyi erzelmi diszpoziciojan mulik, viszont ez nem lehet egy mukritika alapja. Ott olyan objektiv technikai szempontok kell, hogy dominaljanak, mint pl. a vagas, kamerakezeles, hangtechnika minosege, stb, stb. Az, hogy "nekem tetszett" az nem kritika, hanem csak egy "like", nincs se tartalma, se melysege, leginkabb annyit mond, hogy ra voltal hangolva, amikor nezted. Szerintem Szilard objektiv szempontok alapjan rangsorolt, ezt kovetendonek tartanam masok helyeben is.
A film nyelvezetevel kapcsolatban pedig leginkabb az a gond, hogy a koltsegvetes alapjan ez egy tomegeknek keszult produkcio, ennek ertelmeben hibas az a produceri dontes, hogy olyan nyelvet hasznalnak, ami a valosagban nem letezik, es a kozonseg jelentos resze nem erti. (Az eredeti szerzo altal "gyartott" szavak tulnyomo resze nekem fonetikus nemetnek (esetleg angolnak) tunik, amelyeket magyar toldalekok egeszitenek ki. Egy olyan orszagban, ahol a nyelvtudas altalanos szintje hirhedten alacsony, ez kmondottan teves megkozelitesnek tunik.)
Komolyan kerlek, fontold meg ezt, az altalad gyakorolt attitud csak a szakadek szelesiteset eredmenyezi, ellehetetleniti a kulturalt vitatkozas lehetoseget, marpedig latjuk a hetkoznapokban, hogy ez hova vezet.
A tobbieknek:
Az, hogy kinek mennyire tetszik egy film, vagy barmilyen mualkotas, nagyon-nagy szazalekban a sajat pillanatnyi erzelmi diszpoziciojan mulik, viszont ez nem lehet egy mukritika alapja. Ott olyan objektiv technikai szempontok kell, hogy dominaljanak, mint pl. a vagas, kamerakezeles, hangtechnika minosege, stb, stb. Az, hogy "nekem tetszett" az nem kritika, hanem csak egy "like", nincs se tartalma, se melysege, leginkabb annyit mond, hogy ra voltal hangolva, amikor nezted. Szerintem Szilard objektiv szempontok alapjan rangsorolt, ezt kovetendonek tartanam masok helyeben is.
A film nyelvezetevel kapcsolatban pedig leginkabb az a gond, hogy a koltsegvetes alapjan ez egy tomegeknek keszult produkcio, ennek ertelmeben hibas az a produceri dontes, hogy olyan nyelvet hasznalnak, ami a valosagban nem letezik, es a kozonseg jelentos resze nem erti. (Az eredeti szerzo altal "gyartott" szavak tulnyomo resze nekem fonetikus nemetnek (esetleg angolnak) tunik, amelyeket magyar toldalekok egeszitenek ki. Egy olyan orszagban, ahol a nyelvtudas altalanos szintje hirhedten alacsony, ez kmondottan teves megkozelitesnek tunik.)
Útikalauz anatómiába
Mítosz vagy orvostudomány: Káros-e a vizelet visszatartása?
2015.03.17 12:05:00

Még egy kávé, aztán futás a buszhoz, egy félórás útra a városba. Jó ötlet? Nem igazán, hiszen a kávé vízhajtó hatású, így lehet, hogy útközben bajba kerülünk, sürgősen vécét kell keresnünk. És mi van, ha hosszabban vissza kell tartani?
Ha valakinek vécére kell mennie, nehezen tudja ezt titkolni:…..

Remekül kozmetikázta ez első nap nézettségi adatait a köztévé, ezen mi is derültünk egy sort, ismét hangsúlyozva, hogy a kumulált/összesített elérés (azaz azon személyek száma vagy aránya, akik az adott események - idősávok vagy műsorok - közül legalább egybe minimum 1…..
neuro34
2015.03.18 13:13:16
@falomb: kognitiv disszonancia - az agy atalakitja a tenyeket, hogy ne kelljen szembenezni a valosaggal. Kozossegekben is mukodik, mert van egy egymast erosito hatas a kozosseg tagjai kozt; sajnos tanulmanyozhattam eleget az elmult 20 evben.
Magatol ertetodo, hogy bukas lesz a vege a Fidesz onbecsapasanak, minden tekintelyuralmi rendszer ebbe bukik bele elobb-utobb, aztan csodalkozas van, amikor kiderul, hogy "a kiraly meztelen".
Fidesz-hiveknek: lassan meg kene probalni megerteni, hogy nekem is, ahogy minden magyar allampolgarnak egyertelmuen az volt a szemelyes erdeke, hogy a Fidesz a valaha volt legjobb magyar kormanykent ustokosszeruen ragyogo, felivelo palyara allitsa az orszagot, pedig nem rajuk szavaztam. De ha mar ok kerultek oda, drukkoltam nekik, hogy jol csinaljak, mert nekem is az lett volna a legjobb. Vegtelenul duhitonek tartom, hogy visszaelni latszanak a bizalommal.
Nehanyszaz elvakult szerencsetlent leszamitva senki nem panaszkodna a kormanyra, ha a a helyi lakossag, valamint a kulvilag tartana oket sikeresnek az eredmenyeik okan, ahelyett, hogy sajat magukat probalnak (olykor eleg rohejes, olykor kimondottan undorito modon) fenyezni allandoan.
Magatol ertetodo, hogy bukas lesz a vege a Fidesz onbecsapasanak, minden tekintelyuralmi rendszer ebbe bukik bele elobb-utobb, aztan csodalkozas van, amikor kiderul, hogy "a kiraly meztelen".
Fidesz-hiveknek: lassan meg kene probalni megerteni, hogy nekem is, ahogy minden magyar allampolgarnak egyertelmuen az volt a szemelyes erdeke, hogy a Fidesz a valaha volt legjobb magyar kormanykent ustokosszeruen ragyogo, felivelo palyara allitsa az orszagot, pedig nem rajuk szavaztam. De ha mar ok kerultek oda, drukkoltam nekik, hogy jol csinaljak, mert nekem is az lett volna a legjobb. Vegtelenul duhitonek tartom, hogy visszaelni latszanak a bizalommal.
Nehanyszaz elvakult szerencsetlent leszamitva senki nem panaszkodna a kormanyra, ha a a helyi lakossag, valamint a kulvilag tartana oket sikeresnek az eredmenyeik okan, ahelyett, hogy sajat magukat probalnak (olykor eleg rohejes, olykor kimondottan undorito modon) fenyezni allandoan.

Amikor a Sony bejelentette, hogy a Netflix és az Amazon példáját követve a PlayStation felületét kihasználva saját sorozat fejlesztésébe kezd, méghozzá rögtön a Powers-adaptációjával, akkor kifejezetten szkeptikus voltam. Rögtön szuperhősös témával kezdeni egy hónappal a…..

A börtönből szabadult emberek gyakran azért kerülnek vissza a börtönbe, mert tiszta erkölcsi bizonyítvány és bejelentett lakhely nélkül nincs esélyük munkát kapni.
Pár ezer forinttal kilépve a börtönkapun csak nagyon kevesen tudnak valóban új életet kezdeni. A…..
neuro34
2015.03.12 17:21:45
@micsoda?: "Fontos lenne a megelőzés, és nem adminisztrációs oldalon."
Ez az egyik kulcsa a problemanak szerintem. Nagyon messze vagyunk ettol, de amint az emberiseg velemenyformalo tagjai felismerik, hogy a bunmegelozes (buncselekmenyek szamanak csokkentese) nem a meg tobb biztonsagi kamera, borton, racs, vagy rendor bevetesevel lesz hatekonyabb, hanem a szemelyiseget torzito hatasok csokkentesevel, kozelebb fogunk kerulni a megoldashoz, mint valaha.
Ehhez persze oriasi paradigmavaltas kene felsovezetoi szinten, amire nagyon keves eselyt latok. Nincs meg a valasztoknak az a kello szamu retege, akik kepesek ennyire nagy lepteku osszefuggeseket szokrateszi ertelemben vett klasszikus logikaval szemlelni, es atlatni, es a jelenlegi tarsadalmi berendezkedesunk eleve hatranyos helyzetbe hozza azokat, akik alkalmasak lennenek a feladatra. De ebbe inkabb megint csak nem mennek bele.
Ez az egyik kulcsa a problemanak szerintem. Nagyon messze vagyunk ettol, de amint az emberiseg velemenyformalo tagjai felismerik, hogy a bunmegelozes (buncselekmenyek szamanak csokkentese) nem a meg tobb biztonsagi kamera, borton, racs, vagy rendor bevetesevel lesz hatekonyabb, hanem a szemelyiseget torzito hatasok csokkentesevel, kozelebb fogunk kerulni a megoldashoz, mint valaha.
Ehhez persze oriasi paradigmavaltas kene felsovezetoi szinten, amire nagyon keves eselyt latok. Nincs meg a valasztoknak az a kello szamu retege, akik kepesek ennyire nagy lepteku osszefuggeseket szokrateszi ertelemben vett klasszikus logikaval szemlelni, es atlatni, es a jelenlegi tarsadalmi berendezkedesunk eleve hatranyos helyzetbe hozza azokat, akik alkalmasak lennenek a feladatra. De ebbe inkabb megint csak nem mennek bele.
neuro34
2015.03.12 20:44:27
@zobod: "Az erkölcsi bizonyítvány hiánya, a büntetett előélet is a büntetésük része, a tettük következménye. "
Erdemes lenne elgondolkodni azon is, hogy a tettuk minek a kovetkezmenye, hatha nem a buncselekmeny elkovetesenel kezdodik az ok-okozati lanc.
Az sem mindegy, hogy a BTK-ban foglalt buntetes celja a megtorlas (gyakorlatilag bosszu), vagy az elrettentes (a bunozes csokkentese). Megneheziteni a tarsadalomba visszailleszkedest, az egyertelmuen megtorlas, elrettento hatasa gyakorlatilag nincs. (Vagy legalabbis maganak a bortonbe kerulesnek annyival nagyobb az ilyen iranyu hatasa, hogy tovabbi elrettentesnek nincs ertelme.)
Ha a bunozes csokkentese lenne a fo szempont, akkor ez az elkepzeles biztosan rossz. Igy mindannyian viseljuk a hatranyos kovetkezmenyeit. Visszaengedjuk a veszelyesnek tartott elemet a tarsadalomba, es megnehezitjuk, hogy veszelytelenne valjek. Legkozelebb lehet, hogy engem rabol ki valaki azert, mert nem volt eselye beilleszkedni a buntetese letoltese utan. Akit a szabadulasa utan is bunozokent kezelnek, jo esellyel aszerint is fog viselkedni. (Hol es mikor tanulna meg, hogy lehet ezt maskepp is?)
Megjegyzes: nem az ordog ugyvedjet jatszom, a problemat szeretnem megoldani azzal, hogy ertelmes vitat generalok, amelyben ervek utkoznek, erzelmek helyett.
Erdemes lenne elgondolkodni azon is, hogy a tettuk minek a kovetkezmenye, hatha nem a buncselekmeny elkovetesenel kezdodik az ok-okozati lanc.
Az sem mindegy, hogy a BTK-ban foglalt buntetes celja a megtorlas (gyakorlatilag bosszu), vagy az elrettentes (a bunozes csokkentese). Megneheziteni a tarsadalomba visszailleszkedest, az egyertelmuen megtorlas, elrettento hatasa gyakorlatilag nincs. (Vagy legalabbis maganak a bortonbe kerulesnek annyival nagyobb az ilyen iranyu hatasa, hogy tovabbi elrettentesnek nincs ertelme.)
Ha a bunozes csokkentese lenne a fo szempont, akkor ez az elkepzeles biztosan rossz. Igy mindannyian viseljuk a hatranyos kovetkezmenyeit. Visszaengedjuk a veszelyesnek tartott elemet a tarsadalomba, es megnehezitjuk, hogy veszelytelenne valjek. Legkozelebb lehet, hogy engem rabol ki valaki azert, mert nem volt eselye beilleszkedni a buntetese letoltese utan. Akit a szabadulasa utan is bunozokent kezelnek, jo esellyel aszerint is fog viselkedni. (Hol es mikor tanulna meg, hogy lehet ezt maskepp is?)
Megjegyzes: nem az ordog ugyvedjet jatszom, a problemat szeretnem megoldani azzal, hogy ertelmes vitat generalok, amelyben ervek utkoznek, erzelmek helyett.

Szépek, kívánatosak és a férfiak kocsányon lógó szemekkel mustrálgatják őket. Nem véletlenül, hiszen igazán mutatósak. Sőt, tehetségesek és intelligensek is. Egy lista azon nőkről, akikre izgul a világ férfi (és talán női) populációja. Piszkos fantáziákat elengedni,…..
neuro34
2015.03.10 16:16:57
Eleg hasonlo az izlesunk a bloggerrel, en legalabbis csupa gyonyoru not latok a kepeken, es ha nem is a top10-ben, de azert eleg jo helyen szerepelne barmelyik emlitett holgy az en toplistamon is - ellentetben nehannyal, akik a kommentekben szerepeltek, bar kimondottan csunya azok kozott sem volt.
Nemelyik kep mondjuk nem igazan elonyos, Dianna Agronrol ennel szinte csak jobbakat talaltam. :)
Pl. ezt, PS nelkul, de sminkelve:
images4.fanpop.com/image/photos/24200000/Dianna-dianna-agron-24273476-820-1218.jpg
vagy ezt, ami mar klaszzikus magazinfoto (de eleg jol visszaadja azt, ahogy kinez a csaj):
www.blogwaggon.com/wp-content/gallery/dianna_agron/dianna_agron01.jpg
Bar egy ilyen listat eleve remenytelen osszeallitani, ha megis megprobalkoznek vele, valoszinuleg hozzairnam en is Salma Hayeket, Megan Foxot, es a regi, csucsformajaban levo Catherine Zeta-Jonest. (Meg meg millio masik nevet, akik most nem jutnak eszembe - Marion Cotillard is jo esellyel odaferne, Halle Berry-t is emlitette valaki, az se rossz tipp...)
A masik, hogy vannak olyan holgyek, akik nem klasszikus, hibatlan arcu, modellalkatu szepsegek, de olyan kisugarzasuk van, amely okan en pl. vonzobbnak tartom oket, mint nemelyiket a fent felsoroltak kozul. Ilyen pl. Natalie Portman, Keira Knightley, vagy epp Jennifer Morrison.
Nemelyik kep mondjuk nem igazan elonyos, Dianna Agronrol ennel szinte csak jobbakat talaltam. :)
Pl. ezt, PS nelkul, de sminkelve:
images4.fanpop.com/image/photos/24200000/Dianna-dianna-agron-24273476-820-1218.jpg
vagy ezt, ami mar klaszzikus magazinfoto (de eleg jol visszaadja azt, ahogy kinez a csaj):
www.blogwaggon.com/wp-content/gallery/dianna_agron/dianna_agron01.jpg
Bar egy ilyen listat eleve remenytelen osszeallitani, ha megis megprobalkoznek vele, valoszinuleg hozzairnam en is Salma Hayeket, Megan Foxot, es a regi, csucsformajaban levo Catherine Zeta-Jonest. (Meg meg millio masik nevet, akik most nem jutnak eszembe - Marion Cotillard is jo esellyel odaferne, Halle Berry-t is emlitette valaki, az se rossz tipp...)
A masik, hogy vannak olyan holgyek, akik nem klasszikus, hibatlan arcu, modellalkatu szepsegek, de olyan kisugarzasuk van, amely okan en pl. vonzobbnak tartom oket, mint nemelyiket a fent felsoroltak kozul. Ilyen pl. Natalie Portman, Keira Knightley, vagy epp Jennifer Morrison.
neuro34
2015.03.10 20:02:05
@Androsz: Csak mondom, hogy en is rogton beleszaladtam a kesbe, Marisa Tomei nevet megszokasbol siman elrontottam, pedig nyilvan az ember igyekszik figyelni, ha mar eszt akar osztani. :)
Nyilvan mindenkinek a kornyezeteben van/volt egy-ket olyan lany, aki felvette a versenyt a felsoroltakkal, en is ismerek nehanyat. Ok biztosan BKV-n is ulnek neha, meg az utcan is szembe tudnak jonni. De ezek a lanyok eppugy kiemelkedoen szepek, mint a fent emlitett, ismertebb tarsaik, csak ok nem hiresek emiatt.
Ha van az orszagban mondjuk egymillio fiatalnak mondhato no (hasrauteses alapon), akkor mar csak a matek alapjan is van koztuk kb. 5-10000, aki az evfolyam szepe volt a suliban... Rajuk nehez lenne azt mondani, hogy atlagosak, pedig szo szerint tobbezren vannak, csak Magyarorszagon.
Nyilvan mindenkinek a kornyezeteben van/volt egy-ket olyan lany, aki felvette a versenyt a felsoroltakkal, en is ismerek nehanyat. Ok biztosan BKV-n is ulnek neha, meg az utcan is szembe tudnak jonni. De ezek a lanyok eppugy kiemelkedoen szepek, mint a fent emlitett, ismertebb tarsaik, csak ok nem hiresek emiatt.
Ha van az orszagban mondjuk egymillio fiatalnak mondhato no (hasrauteses alapon), akkor mar csak a matek alapjan is van koztuk kb. 5-10000, aki az evfolyam szepe volt a suliban... Rajuk nehez lenne azt mondani, hogy atlagosak, pedig szo szerint tobbezren vannak, csak Magyarorszagon.

A rengeteg wizzes és ryanes ultrafapados út után érdekes élmény egy olyan céggel repülni, amelynél fedélzeti szórakoztatás van és működik a levegőben a wifi, ennek a posztnak a nagy része is tízezer méteren született. Mivel kevesen tudják, hogy a Norwegian Budapest és London…..

Ma némi szünet után folytatódik a sorozat, melyben elintézendő ügyeinket vesszük sorra, azaz mi az, amire egy-egy ország esetében figyelnünk kell határátkeléskor. Németországot már kibeszéltük, ma pedig az egyik legnépszerűbb cél, Nagy-Britannia következik. Természetesen…..
neuro34
2014.11.15 08:25:17
@catnip cupcake: Hű a betyárját, nagyon köszönöm, jó sok energiát belefeccöltél ebbe, nem találok szavakat. :)
Meg fogom nézni ezeket az oldalakat, és bepróbálkozom, hisz veszítenivalóm nincs, bár úgy nem akarok kimenni, hogy csak ez van, még akkor sem, ha állásinterjúig eljutok.
A szűkös anyagiak miatt mindenképp szükségem van B-tervre, ha esetleg nem jön össze szakmán belül, bár egyre jobban megnyugtat az, hogy az angolom kint ilyen sokat érhet.
Ami a tippeket illeti:
- Linkedin profilt valamikor nagyon régen csináltam, de nem használtam, szinte semmilyen bejegyzés nincs rajta. Tervbe van véve, hogy frissítem és aktívvá teszem magam, de a sok feladat között ez egyelőre a végén van a prioritási listának, akkor szándékoztam megcsinálni, ha már kint vagyok. El fogok gondolkodni rajta, tudom, hogy sokat ér a referencia.
- Portfoliom van több is, ami azt illeti, van a Behance-en is, van egy Prezi, egy Dropr, deviantart, Elance, és a többségük - szerintem - elég ütős is, szóval inkább arra kéne rámennem, hogy kicsit jobban differenciáljam ezeket, mert a nagy részük nagyon jack of all trades jellegű - casual/mobile game 2D grafikától (ez a fő vonal) a weboldaltervezésen át a book coverig van bennük (majdnem) minden. :)
Szeretek tanulni, főleg autodidakta módon, nagyon sok különféle szakmába belekóstoltam, és igyekszem ezeket elég komolyan venni, viszont kicsit szobatudós, kicsit l'art pour l'art módon adtam elő magam néhány évig. (Ebben egy hölgyemény is szerepet játszott, akivel elmentünk különböző irányba egy fél élet után, és ezt kicsit nehezen dolgoztam fel, ami meglátszik a CV-men...) A lényeg, hogy nem a piacon próbáltam érvényesülni, hanem, az általad is említett módon, "hobbi"-anyagokkal pakoltam tele a portfoliomat. Pl. UX/UI tervezés kapcsán onnan van tapasztalatom, hogy készítettem egy flash platform játékot (meg elkezdtem több másikat...), plusz egy rakás koncepció-jellegű weboldalt, és ezekhez terveztem interface-t. Nem tudom, hogy ez mire elég, szabadúszó piacokon pozitív visszajelzéseket kapok, sokan megkeresnek, de részben azért is, mert nekik olcsó vagyok még, ezt kint nem engedhetem meg magamnak.
(HTML5/CSS3 ellenben inkább csak otthoni user szintjén foglalkoztatott, nem igazán érdekel a front-end development, inkább a VFX (After Effects) irányába akarom (tovább)képezni magam, utána meg majd jöhet a 3D, esetleg 3D UI/UX.) Nagyon határozott elképzeléseim vannak arról, hogy hosszú távon mit akarok, csak jelenleg ez nem aktuális, mert - hogy rusztikusan fogalmazzak - kilóg a sejhajom a nadrágból. :) Normális eszközök nélkül nem lehet tartani a lépést, én meg fejlődni is szeretnék, nem csak kullogni a trendek után... Ehhez pénz kell, az meg úgy tűnik kint (több) van. :)
Mellesleg Berkshire remekül hangzik, de ilyen szempontból abszolúte nem vagyok válogatós, jöhet bármi, szinte biztos, hogy volt már részem rosszabban... :)
Még egyszer kösz neked is - és minden közreműködőnek - a tippeket, és a linkeket, felülmúltátok a várakozásomat, remélem ez a pozitív érzés kitartó társam lesz az egész "kaland" során. :)
(Bocs a kisregényért, nagyon szószátyár vagyok így írásban, de legalább lesz egy potenciális új cikkírója a blognak, ha (illetve amikor!) sikeresen kijutok.) :)
Meg fogom nézni ezeket az oldalakat, és bepróbálkozom, hisz veszítenivalóm nincs, bár úgy nem akarok kimenni, hogy csak ez van, még akkor sem, ha állásinterjúig eljutok.
A szűkös anyagiak miatt mindenképp szükségem van B-tervre, ha esetleg nem jön össze szakmán belül, bár egyre jobban megnyugtat az, hogy az angolom kint ilyen sokat érhet.
Ami a tippeket illeti:
- Linkedin profilt valamikor nagyon régen csináltam, de nem használtam, szinte semmilyen bejegyzés nincs rajta. Tervbe van véve, hogy frissítem és aktívvá teszem magam, de a sok feladat között ez egyelőre a végén van a prioritási listának, akkor szándékoztam megcsinálni, ha már kint vagyok. El fogok gondolkodni rajta, tudom, hogy sokat ér a referencia.
- Portfoliom van több is, ami azt illeti, van a Behance-en is, van egy Prezi, egy Dropr, deviantart, Elance, és a többségük - szerintem - elég ütős is, szóval inkább arra kéne rámennem, hogy kicsit jobban differenciáljam ezeket, mert a nagy részük nagyon jack of all trades jellegű - casual/mobile game 2D grafikától (ez a fő vonal) a weboldaltervezésen át a book coverig van bennük (majdnem) minden. :)
Szeretek tanulni, főleg autodidakta módon, nagyon sok különféle szakmába belekóstoltam, és igyekszem ezeket elég komolyan venni, viszont kicsit szobatudós, kicsit l'art pour l'art módon adtam elő magam néhány évig. (Ebben egy hölgyemény is szerepet játszott, akivel elmentünk különböző irányba egy fél élet után, és ezt kicsit nehezen dolgoztam fel, ami meglátszik a CV-men...) A lényeg, hogy nem a piacon próbáltam érvényesülni, hanem, az általad is említett módon, "hobbi"-anyagokkal pakoltam tele a portfoliomat. Pl. UX/UI tervezés kapcsán onnan van tapasztalatom, hogy készítettem egy flash platform játékot (meg elkezdtem több másikat...), plusz egy rakás koncepció-jellegű weboldalt, és ezekhez terveztem interface-t. Nem tudom, hogy ez mire elég, szabadúszó piacokon pozitív visszajelzéseket kapok, sokan megkeresnek, de részben azért is, mert nekik olcsó vagyok még, ezt kint nem engedhetem meg magamnak.
(HTML5/CSS3 ellenben inkább csak otthoni user szintjén foglalkoztatott, nem igazán érdekel a front-end development, inkább a VFX (After Effects) irányába akarom (tovább)képezni magam, utána meg majd jöhet a 3D, esetleg 3D UI/UX.) Nagyon határozott elképzeléseim vannak arról, hogy hosszú távon mit akarok, csak jelenleg ez nem aktuális, mert - hogy rusztikusan fogalmazzak - kilóg a sejhajom a nadrágból. :) Normális eszközök nélkül nem lehet tartani a lépést, én meg fejlődni is szeretnék, nem csak kullogni a trendek után... Ehhez pénz kell, az meg úgy tűnik kint (több) van. :)
Mellesleg Berkshire remekül hangzik, de ilyen szempontból abszolúte nem vagyok válogatós, jöhet bármi, szinte biztos, hogy volt már részem rosszabban... :)
Még egyszer kösz neked is - és minden közreműködőnek - a tippeket, és a linkeket, felülmúltátok a várakozásomat, remélem ez a pozitív érzés kitartó társam lesz az egész "kaland" során. :)
(Bocs a kisregényért, nagyon szószátyár vagyok így írásban, de legalább lesz egy potenciális új cikkírója a blognak, ha (illetve amikor!) sikeresen kijutok.) :)
neuro34
2014.11.15 19:08:07
@Taxomükke: Jól hangzik, köszi, gratula a fiadnak!
neuro34
2014.11.16 00:15:59
@catnip cupcake: a saját (super mario-szerű, picit egyszerűbb, de a kor színvonalának megfelelő kinézetű 2D ugrálós) játékomat teljes egészében én csináltam (tehát: tervezés, grafika, UI, animáció, hang, zene, kód, tesztelés, debug, kb. 400 óra munkám van benne, de még kéne rajta finomítani, kb. 80-100 óra meló lesz még. Pl. ellenfeleket utólag kezdtem el beleprogramozni, és rajzolni, egy amolyan kiegészítő update jelleggel, az alapváltozatból ezek még hiányoznak).
Viszont a teljes képhez tartozik, hogy a kód egy nagyon ügyes keretprogram (Stencylworks) segítségével készült - a logikai/matematikai algoritmust nekem kell összerakni egy univerzális jelnyelv (pszeudo-kód) segítségével, amit a program lefordít rendes kódra, pl esetemben Actionscriptre, mert konkrétan a flash-piacra szántam a művet. (Tud IOS-re, vagy Androidra portolni a Stencyl, csak az pénzbe kerül, ami nekem nem volt.) Optimalizálnom azért már nekem kell, az XML fájlok átfésülésével, és a felesleg kiiktatásával... Legutóbb kb. 3000 sortól vettem búcsút. :)
Arra marha jó a Stencyl, hogy az ember megértse a programozás lényegét - én előtte részt vettem pár C# órán (meg ugye a HTML-t, CSS-t azért tűrhetően ismerem), és alapvetően sem vagyok épp buta fickó, mégsem értettem egy kukkot sem az egészből. Miután a Stencyllel elkezdtem dolgozni, nagyon hamar felfogtam, hogy hogyan áll össze rendszerré az alkalmazás, hogyan bontok le egy egyszerűnek látszó, de valójában komplex problémát matematikai, vagy logikai képletekre, amiből aztán már könnyű kódot írni, ha az ember tudja (megtanulja) a programnyelv syntax-et.
Az egyetlen bajom a debug részével van, ha nagyon összetett játékot csinál az ember, akkor nehezen áttekinthetővé válik, mert az általam használt verzióban nincs épkézláb kereső, gyakorlatilag az egész struktúrát fejben kell tartani, az meg nem egyszerű... Mindenesetre kép alapján valószínűleg jobban el tudod képzelni, hogy ez hogy néz ki:
blog.stencyl.com/wp-content/uploads/2012/02/Screen-shot-2012-02-07-at-8.55.36-PM.png
Tuti ötlet amúgy már van mobiljátékra, nem is egy, de változott annyit a piac, hogy igazából nagy lutri (meg marketing), hogy egy játék 100€-t hoz, vagy 100 000-et, ezért kell sokat csinálni - hosszú távon kitermeli a költségeit a műfaj. Viszont indulótőke sok kell, ezért is akarok kimenni - rutint, pénzt, kapcsolati tőkét szerezni.
Viszont a teljes képhez tartozik, hogy a kód egy nagyon ügyes keretprogram (Stencylworks) segítségével készült - a logikai/matematikai algoritmust nekem kell összerakni egy univerzális jelnyelv (pszeudo-kód) segítségével, amit a program lefordít rendes kódra, pl esetemben Actionscriptre, mert konkrétan a flash-piacra szántam a művet. (Tud IOS-re, vagy Androidra portolni a Stencyl, csak az pénzbe kerül, ami nekem nem volt.) Optimalizálnom azért már nekem kell, az XML fájlok átfésülésével, és a felesleg kiiktatásával... Legutóbb kb. 3000 sortól vettem búcsút. :)
Arra marha jó a Stencyl, hogy az ember megértse a programozás lényegét - én előtte részt vettem pár C# órán (meg ugye a HTML-t, CSS-t azért tűrhetően ismerem), és alapvetően sem vagyok épp buta fickó, mégsem értettem egy kukkot sem az egészből. Miután a Stencyllel elkezdtem dolgozni, nagyon hamar felfogtam, hogy hogyan áll össze rendszerré az alkalmazás, hogyan bontok le egy egyszerűnek látszó, de valójában komplex problémát matematikai, vagy logikai képletekre, amiből aztán már könnyű kódot írni, ha az ember tudja (megtanulja) a programnyelv syntax-et.
Az egyetlen bajom a debug részével van, ha nagyon összetett játékot csinál az ember, akkor nehezen áttekinthetővé válik, mert az általam használt verzióban nincs épkézláb kereső, gyakorlatilag az egész struktúrát fejben kell tartani, az meg nem egyszerű... Mindenesetre kép alapján valószínűleg jobban el tudod képzelni, hogy ez hogy néz ki:
blog.stencyl.com/wp-content/uploads/2012/02/Screen-shot-2012-02-07-at-8.55.36-PM.png
Tuti ötlet amúgy már van mobiljátékra, nem is egy, de változott annyit a piac, hogy igazából nagy lutri (meg marketing), hogy egy játék 100€-t hoz, vagy 100 000-et, ezért kell sokat csinálni - hosszú távon kitermeli a költségeit a műfaj. Viszont indulótőke sok kell, ezért is akarok kimenni - rutint, pénzt, kapcsolati tőkét szerezni.

Szikáran, tényszerűen nézzük meg, miként tálal hírblokkjában egy, az emberek életviszonyait befolyásoló hatóságiár-változtatást a Hírtelevízió.Első mondat:Szeptember elsejétől módosul a közösségi közlekedés tarifarendszere.A változás lényegének összefoglalása,…..

Nem friss hír, de annál érdekesebb: nagy bajban a Sega. A rolót ugyan nem húzzák le, de a negyedévet nem nyereséggel, hanem súlyos, 7 milliárd jenes (majdnem húszmilliárd forintos) veszteséggel zárják. Ízlelgessük kicsit ezt a számot és közben gondolkozzunk el azon, hogy 1.…..
neuro34
2012.04.06 14:36:24
@Gretzky99: Többnyire mondják is a fejlesztők a bánataikat, a főnök viszont nem azt mondja, hogy akkor csinálj jobbat, hanem azt, hogy lesz*arom, már nincs idő/pénz kijavítani, így marad.
Egy játék fejlesztése során a legnagyobb tétel a költségek sorában (általában) a munkabér. Plusz 2 hónap munka simán veszteségessé teheti a játékot akkor is, ha a színvonal egyébként 10%-ot emelkedik ezáltal.
Persze ez fordítva is igaz, az extra meló nyereségessé is tehet - ugyanis nagyon nem mindegy, hogy 60%-ról megyünk fel 70-re, vagy 83%-ról 93-ra, de a Sega játékok az utóbbi időben többnyire a közelében sem jártak a 80-90%-nak.
A Sega szerintem ott szúrta el, hogy nem alkalmazkodott a beszűkült piachoz. Úgy 15 éve még jó üzleti terv volt sok közepes minőségű játékot készíteni, és a mennyiségre alapozni, mert azokat is elég nagy számban el lehetett adni, hogy megtérüljenek a - századforduló előtt még lényegesen alacsonyabb - fejlesztési költségek.
Amióta viszont egy közepes színvonalú játék elkészítése is elképesztően sokba kerül, ellenben alig-alig veszi ezeket valaki, azóta lényegében csak egy út vezet a sikerhez: franchise-alapító színvonalra kell törekedni minden fejlesztéssel. Ez - nyilván - még drágább rövid távon, de ha elég kitartóan tolod ki a címeket, elég egy-két sikeres játék, hogy - kiegészítőkkel, folytatásokkal együtt - visszarántsa az egyenleget pozitívba.
Mindebből az következik, hogy üzleti értelemben a Sega most indul jó irányba, más kérdés, hogy kicsit késve teszik. A vetélytársak ezt már évekkel ezelőtt meglépték.
Egy játék fejlesztése során a legnagyobb tétel a költségek sorában (általában) a munkabér. Plusz 2 hónap munka simán veszteségessé teheti a játékot akkor is, ha a színvonal egyébként 10%-ot emelkedik ezáltal.
Persze ez fordítva is igaz, az extra meló nyereségessé is tehet - ugyanis nagyon nem mindegy, hogy 60%-ról megyünk fel 70-re, vagy 83%-ról 93-ra, de a Sega játékok az utóbbi időben többnyire a közelében sem jártak a 80-90%-nak.
A Sega szerintem ott szúrta el, hogy nem alkalmazkodott a beszűkült piachoz. Úgy 15 éve még jó üzleti terv volt sok közepes minőségű játékot készíteni, és a mennyiségre alapozni, mert azokat is elég nagy számban el lehetett adni, hogy megtérüljenek a - századforduló előtt még lényegesen alacsonyabb - fejlesztési költségek.
Amióta viszont egy közepes színvonalú játék elkészítése is elképesztően sokba kerül, ellenben alig-alig veszi ezeket valaki, azóta lényegében csak egy út vezet a sikerhez: franchise-alapító színvonalra kell törekedni minden fejlesztéssel. Ez - nyilván - még drágább rövid távon, de ha elég kitartóan tolod ki a címeket, elég egy-két sikeres játék, hogy - kiegészítőkkel, folytatásokkal együtt - visszarántsa az egyenleget pozitívba.
Mindebből az következik, hogy üzleti értelemben a Sega most indul jó irányba, más kérdés, hogy kicsit késve teszik. A vetélytársak ezt már évekkel ezelőtt meglépték.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz