Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Raci Laci

21 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szerzőnk a Miskolc-Debrecen vonal kapcsán mutatja be, hogyan sikerült a Volán összevonás melletti egyik fontos érv teljesítése, az ütemesítés. Ahogy az mostanában lenni szokott nem felhőtlen a mosolya az utasoknak, amikor az ütemes szolgáltatást kell igénybe venniük. Az első…..
Szerzőnk a Miskolc-Debrecen vonal kapcsán mutatja be, hogyan sikerült a Volán összevonás melletti egyik fontos érv teljesítése, az ütemesítés. Ahogy az mostanában lenni szokott nem felhőtlen a mosolya az utasoknak, amikor az ütemes szolgáltatást kell igénybe venniük. Az első…..
Omnibusz Buszozás Bécsben 2013.07.06 11:51:57
Néhány éve már jártunk Bécsben, de akkor főként a látnivalókra helyeztük a hangsúlyt. Most a buszos közösségi közlekedést vesszük górcső alá, akarva-akaratlanul is összehasonlítva a budapesti közlekedéssel. Bécs belvárosát és turisztikai látnivalóit sokan ismerik.…..
A minap sikerült a Borsod Volán újonnan beszerzett turistabuszát utasként kipróbálnom. Oda-vissza 35 kilométert utaztam vele. Meglehetősen cudar időt fogtunk ki, hideg, időnként havazásba váltó eső esett és erősen fújt a szél – ennek még lesz jelentősége a…..
Állatorvosi ló a sok közül 2. – Mezőkövesd - Miskolc A második példán keresztül mutatjuk be, milyen feltételek biztosítására lenne szükség az optimálisabb közösségi közlekedés megszervezéséhez. Első ránézésre épp az ellenkező a helyzet az első példánkban…..
Állatorvosi ló a sok közül 1. – Debrecen–Hajdúböszörmény A következőkben három különböző példán keresztül mutatjuk be, milyen feltételek biztosítására lenne szükség az optimálisabb közösségi közlekedés megszervezéséhez.   Választásaink nyilván…..
Cikksorozatunkat a két közlekedési mód együttműködésének kritikus területével folytatjuk.   Pontosság és csatlakozás   Kritikus ponthoz érkeztünk. A vonatok és buszok pontossága és a járatok egymáshoz illeszkedésének rendje szinte minden korábban részletezett…..
Cikksorozatunkat a kiszolgáló infrastruktúra jellemzőinek összehasonlításával folytatjuk.   A pályaudvarok, megállóhelyek állapota Sok-sok kritika éri a hazai közösségi közlekedést a kiszolgáló infrastruktúra állapota miatt. E bírálatok szinte egytől-egyig jogosak. A…..
Omnibusz Vonat vagy busz? 2012.09.05 06:30:00
Érvek és ellenérvek a közösségi közlekedés arányainak átalakításához Időről időre felmerül a hazai közlekedéspolitika alakítóiban, hogy beavatkozzanak a vasúti és közúti közösségi közlekedés kialakult viszonyaiba, s lehetőleg minél több utast vonatra tereljenek. A…..
Néhány hete fejeztük be cikksorozatunkat a márciusban életbe léptetett miskolci menetrend - módosítás elképesztő megoldásairól. Az utolsó részben megjósoltuk, hogy az egész szisztémára halál vár. Ehhez nem kellett nagy tehetség, hisz az ahhoz vezető agónia már a első…..
Nem terheljük további részletekkel olvasóinkat. A miskolci közösségi közlekedés úgy rossz, ahogy van. Elrontották már a 2007. évi „racionalizáció” során – akkor azt hittük, hogy véglegesen rosszá vált. Idén kiderült, hogy van sokkal lejjebb is.Az öt éve…..
Igaz nem blogunk fő témája, de a teljes miskolci kép áttekintéséhez szükséges a villamoshálózat korrekciójának megtárgyalása is.Miskolc közlekedésbarátait az elmúlt hónapokban leginkább a Zöld Nyíl projekt hozta lázba. A vonal teljes felújítása fölötti örömbe persze…..
Ezúttal áttesszük kicsit a székhelyünket Diósgyőrbe. A Miskolc közösségi közlekedését érintő átszervezések ezúttal talán nem érintették olyan súlyosan ezt a városrészt, mint 2007-ben, de a helyzet fikarcnyival sem javult. Pedig nem került volna semmibe egy kis…..
Még egy fejezet erejéig maradunk Avason. Az előző részben már megemlékeztünk a 2007-ben szétbarmolt 34-es járatról, amely most új és pozitívnak tetsző módon visszakerült eredeti útvonalára. Mielőtt ezt az ismét csak jónak tűnő, valójában bántóan nesze semmi, fogd meg…..
Ezúttal a Miskolc Avas részét sújtó közlekedési változtatásokkal foglalkozunk. Elöljáróban érdemes megjegyezni, hogy az országos média által sugallt képpel ellentétben a mintegy 40 ezres avasi lakótelepen túlnyomó többségben rendes, bár jórészt kétségtelenül nehezen…..
Valahogy nem sikerül a város távolabbi pontjaiig elérnünk: erről az MVK ZRt. bölcs vezetése gondoskodik. Mai témánk ugyanis – a tervezettel ellentétben – annak áttekintése, hogy milyen korrekciós intézkedéseket vezettek be a miskolci tömegközlekedésben az átfogó…..
A miskolci tömegközlekedés végső szétbarmolásának újabb gyöngyszeméhez érkeztünk. Sajnos nem a mi mániánk, hogy nem szakadunk el az egyetemi „járatcsaládtól”. Az élet hozta így, amit pedig ez esetben teljességgel hozzá nem értő döntés-előkészítők és…..
Tudjuk, hogy lassan unalmas, de még mindig a 22-es járatnál időzünk kicsit. Úgy tűnik, a március 1-től életbe lépő miskolci helyi közlekedési rend állatorvosi lovává válik ez a szigorúan csak napközben, óránként kétszer közlekedő, a belvárost és az egyetemet összekötő…..
A miskolci tömegközlekedés átszervezői a dilettáns megoldások tárházát hagyják ránk, használjuk ki bátran! Maradunk az egyetemi „járatcsaládnál”. (Ott tartunk, hogy bármely, a közösségi közlekedés szókészletébe tartozó speciális fogalom Miskolc esetében…..
 Folytatjuk a miskolci tömegközlekedés éppen olyan rapid, mint amennyire brutális „korrekcióját” tárgyaló sorozatunkat. Egy kicsit maradjunk még az Egyetemvárosnál.Az első részben szóltunk róla, hogy az ismét betetjárattá visszaminősített 22-es…..
Cikksorozatunkban végignézzük a neuralgikus pontokat, illusztrálandó Parkinsonnak ama Magyarországra kifacsart törvényét, miszerint még a jónak tetsző megoldásokkal is mindent tönkre lehet tenni.Miskolc város önkormányzata költségcsökkentés címén a helyi közösségi…..