Adatok
Tonti-10
0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fontos, hogy nem szabad kiszámolni, mennyit költ az ember egy-egy évben autóra-motorra. Engem viszont akkor is érdekel, ha egyszer már belefutottam egy csúnya összegbe, amikor a Mazda MX-5 eladásakor egymásra raktam a szerviz-munkalapokat, és kijött, hogy csak tervszerű megelőző…..
Tonti-10
2013.01.07 20:28:45
Szerintem nem csak nekem probléma az idő... Kis gondolatébresztőnek: A 13. kerületben lakom, 17. végére járok dolgozni, 22. kerületben laknak a szüleim, feleségem szülei pedig 160km-re vidéken. Vidékre a tömegközlekedés sokkal drágább és lassabb is mint kocsival (kb + 3 óra utazás és +6e Ft oda-vissza). Szülőkhöz bkv-val kb. 1 óra 20 perc (tervező szerint), kocsival 25p. Munkába másfél óra BKV-val, 45 perc kocsival és 25 perc motorral. A spórolás jegyében (is :)) vettem egy motort, ezzel megspórolok évi 200-250e-t márciustól októberig és minden nap 40 perccel többet lehetek otthon. Így 1,5 év alatt visszajön az ára, aztán spórolás.... Viszont nem pörög annyira a kocsiba a km, nincs annyi szerviz, nem kell lecserélni és +3-4 évig szolgálhat. Eredetileg idén akartam cserélni a kocsit, de így nem fogom.
Mielőtt bármit leírnék, le kell szögeznem, hogy az a 27 másodperces videó, amin a Hangyász motorját hallhatod forgatás közben, életem főműve. Illetve Ákos főműve. Semmiképp ne hagyd ki, van láng, lobogó falinaptár, és olyan hang, hogy ezredszer visszanézve is nyihogok…..
Tonti-10
2012.12.03 19:50:07
@Nínó Karotta: Szia Karotta!
Van egy porshce 944S stabrúd a garázsban, szívesen felajánlom e nemes célra :) Nagyon szép a gép és örülök, hogy alakul...
A stab akár holnap is gazdát cserélhet itt van budapesten.
Van egy porshce 944S stabrúd a garázsban, szívesen felajánlom e nemes célra :) Nagyon szép a gép és örülök, hogy alakul...
A stab akár holnap is gazdát cserélhet itt van budapesten.
Sport Lego
Egy Panda 100HP vásárlásához nagy szerencse kell. Egyszerűen nincs eladó. De ha van is, akkor sem tudsz válogatni, mert egynél több egyszerre nincs fent. Egy évnyi használat után teljesen meg tudom érteni ezt az állapotot, hülyeség eladni. Annyira jó kis autó, és…..
1982 novemberében, ezekben a napokban mutatták be az akkor botránykő-számba menő bébimercit, a 190-est.
Botrányos belépő volt, ebben mindenki egyetért. A Mercedes kompakt autót gyárt? Igen, ezt is megértük. A német és a nemzetközi sajtó egyaránt érthetetlennek tartotta a…..
Most bánom csak igazán, hogy ellógtam a gépelésórákat annak idején. Ha nekem 16 éve azt mondja valaki a Külkeren, hogy gyakorold rendesen az asdf-jklé-t, büdös kölyök, vagy nem fogod győzni a tempót, amivel Powered Áki a Nissan 350Z-motoros Datsun Z-det építi, biztos hozzávágok…..
Kilakatolva pöpecre, lefényezve vakítóra, futóművek felújítva, motor, váltó, diffi csekkolva – innentől már csak egy nagyra méretezett legó az egész, egy-két napnyi munkával már készen is lesz, gondolhatta volna bárki a Ponton-projektről a legutóbbi, júliusi poszt…..
Tonti-10
2012.09.30 22:42:51
@Csikós Zsolt:
Szia Zsolt!
Lehet, hogy emlékszel: a Mini találkozón egymás mellett (illetve Te a feleségem mellett) ültünk kajálás közben és beszélgettünk kicsit... persze nem a Dezsőről, mert nem mertem elkezdeni egy részemről több órát igénylő beszélgetést miközben ti dolgoztatok, de ma már ezt egy kicsit bánom, így a 17-70-es Sigma volt a téma:).
Szóval a lényeg: elképesztő melót teszel bele ebbe a kocsiba és ezért nagy tiszteletem...
Csodálkozva-vigyorogva (nem kárörvendve) olvasom a részletekig nyúló beszámolókat, hogy mit-hogyan szerzel meg, hogy mely alkatrészek milyen átalakításokon mennek keresztül a beépítésig a tökéletes végeredményhez és örülök, hogy vannak még ilyen igényes szerelők az országban, mint Csabi.
Remélem a sok munka (és néhány barom) ellenére gyakoribbak lesznek az ilyen beszámolók, mert így mindig kapok egy kis lelkesedést, hogy folytassam a sok éve elhúzódó saját projektem.
További sok sikert és rengeteg kitartást kívánok Dezsőhöz és még több türelmet a felségednek :).
Egyszer készen lesz és elnyered méltó jutalmad.
Üdv: T.
Szia Zsolt!
Lehet, hogy emlékszel: a Mini találkozón egymás mellett (illetve Te a feleségem mellett) ültünk kajálás közben és beszélgettünk kicsit... persze nem a Dezsőről, mert nem mertem elkezdeni egy részemről több órát igénylő beszélgetést miközben ti dolgoztatok, de ma már ezt egy kicsit bánom, így a 17-70-es Sigma volt a téma:).
Szóval a lényeg: elképesztő melót teszel bele ebbe a kocsiba és ezért nagy tiszteletem...
Csodálkozva-vigyorogva (nem kárörvendve) olvasom a részletekig nyúló beszámolókat, hogy mit-hogyan szerzel meg, hogy mely alkatrészek milyen átalakításokon mennek keresztül a beépítésig a tökéletes végeredményhez és örülök, hogy vannak még ilyen igényes szerelők az országban, mint Csabi.
Remélem a sok munka (és néhány barom) ellenére gyakoribbak lesznek az ilyen beszámolók, mert így mindig kapok egy kis lelkesedést, hogy folytassam a sok éve elhúzódó saját projektem.
További sok sikert és rengeteg kitartást kívánok Dezsőhöz és még több türelmet a felségednek :).
Egyszer készen lesz és elnyered méltó jutalmad.
Üdv: T.
Többféleképpen lehet az ember hülye.
Beszélgetettem a járdán valakivel, egyszer csak üvöltő kisköbcentis kétütemű hang, amolyan kipufogó nélküli zaj, amiből aztán kétféle audiovizuális ocsmányság bontakozott ki.
Az egyik egy sportmotor alakú minimotor. Ez a kisebb…..
Hű, most látom csak, hogy lassan több, mint egy éve nem írtam semmit saját, metálszürke S70-esemről. Pedig meg voltam róla győződve, hogy nem így van, de valószínűleg csak a temérdek mivanavolvóval? – jellegű olvasói kérdés visszhangja rezonált a fejemben. Nagyjából…..
Tonti-10
2012.05.12 22:42:11
@kultúrpesszimista: hát igen én is ezt szeretem a Volvoban, hogy 160km/h környékén is csend van bent és télen közvetlenül indítás után is :) Alapjárattól egyenletesen húz és gyakorlatilag nincs futóműzaj sem, amit a focus nem igazán mondhat sajátjának... persze ettől még az enyémet nehezebb lesz eladni, mert húúú az egy benzintemető :) de ez számít a legkevésbé szerintem meglesz még 5-6 évi és addigra max fogpiszkálóra tudom becserélni, akkor is ha ez a világ legjobb autója, pedig biztos vagyok benne, hogy nem az :.
Mellesleg városban robogóval kell közlekedni 3l alatti fogyasztással fele annyi idő alatt mint kocsival.. ezt teszem én is, így nem fáj a kocsi 8 literes fogyasztása minden nap...
Mellesleg városban robogóval kell közlekedni 3l alatti fogyasztással fele annyi idő alatt mint kocsival.. ezt teszem én is, így nem fáj a kocsi 8 literes fogyasztása minden nap...
Tonti-10
2012.05.12 23:41:00
@kultúrpesszimista: egyre inkább azt gondolom, hogy ez nagyon attól függ, hogy milyen volt az előző gazdája, vagy, hogy hogyan volt használva, esetleg mázli. Az 1,6-os szerintem kevés ekkora súlyhoz, tesztekből is az jön ki, hogy annyit fogyaszt mint a 2l-es, hallottam már erről a váltó problémáról, de nem hiszem, hogy ezen múlik egy kocsiról kialakult vélemény. A régi s40 sokakban egy semmitmondó kocsi benyomását kelti, de én nem egyszer megkaptam, mikor beült valaki, hogy nem is gondolta volna, hogy ez ennyire jó autó... Személy szerint nagyon meg vagyok vele elégedve. Nem is adom el... na jó, ha kapok céges kocsit, mert ugye az a legjobb autó a világon, főleg ha van hozzá benzin kártya :)
Tonti-10
2012.05.13 10:55:16
@Phrascarica: "de kétlem hogy azonos profillal, ott inkább 4 liter a jellemző" Pedig valójában a Focus 1L-t eszik városban a Volvo pedig 18-at országúton stabil 90-nél. így pedig már 18 millió a különbség.....persze ez csak irónia volt a 4L es fogyasztásra. A valóságban mindketten vegyesen használjuk, közel azonos körülmények között, Bp. és országút viszonylatban.
Azt, hogy a költségek kb egyenlők 350-400 forintos benzinnel számoltam, mert abban az időben mikor ezek a számok kijöttek átlagban kb annyi volt a benya-gázolaj. Persze számolhatunk a korrektség kedvéért azzal is, hogy az 1 milla megmaradt pénzt ha az ember berakja bankba(lett volna belőle 1,25M), most pedig azt odarakom a volvó ára mellé, a focust pedig ez a pénz nélkül szeretném pusztán az eladási árából + megspórolt üzemanyag pénzből újabbra cserélni akkor vajon melyikből futná jobb autóra... de kár ezekkel foglalkozni, mert nem ez a poszt lényege, hanem hogy mindenki vegyen az elvárásainak megfelelő autót... Ommm szerintem a megadott összegből vett egy olyan gépet amelyik neki tetszik, bevált, szereti mindezt úgy, hogy még ő sem gondolta volna. A volvo előtt volt nekem is clio 1,2-től 12 hengeres (valóban benzintemető)-ig sok minden, én nem akartam volvo-t, de így alakult az élet, hogy most ez van és könnyen lehet, hogy a következő is ebből a márkából jön....
Azt, hogy a költségek kb egyenlők 350-400 forintos benzinnel számoltam, mert abban az időben mikor ezek a számok kijöttek átlagban kb annyi volt a benya-gázolaj. Persze számolhatunk a korrektség kedvéért azzal is, hogy az 1 milla megmaradt pénzt ha az ember berakja bankba(lett volna belőle 1,25M), most pedig azt odarakom a volvó ára mellé, a focust pedig ez a pénz nélkül szeretném pusztán az eladási árából + megspórolt üzemanyag pénzből újabbra cserélni akkor vajon melyikből futná jobb autóra... de kár ezekkel foglalkozni, mert nem ez a poszt lényege, hanem hogy mindenki vegyen az elvárásainak megfelelő autót... Ommm szerintem a megadott összegből vett egy olyan gépet amelyik neki tetszik, bevált, szereti mindezt úgy, hogy még ő sem gondolta volna. A volvo előtt volt nekem is clio 1,2-től 12 hengeres (valóban benzintemető)-ig sok minden, én nem akartam volvo-t, de így alakult az élet, hogy most ez van és könnyen lehet, hogy a következő is ebből a márkából jön....
Minden reggel, amikor leállítom a robogómat a szerkesztőségi parkolóházban, egyetlen kérdés dörömböl az agyamban: miért nem kezdtem én ezt sokkal hamarabb? Biztos, hogy nem voltam normális. Robogózni nagyon jó! Ajánlom mindenkinek, aki szeretne gyorsan és olcsón közlekedni…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz