Adatok
z.tundy
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Képzésfejlesztés gyakorlata
Konnektivizmus - a tudásalapú társadalom tanuláselmélete
2013.01.01 16:24:01
Úgy gondolom, remek módszer a konnektivista tanulásszervezés!
Hiszen nekünk is ebben van részünk a blogkészítés feladatok elvégzése révén. A félév során feldolgozandó 3 téma – a netgeneráció, a csoportban tanulás témája, valamint a konnektivizmus témaköre – egyre…..
z.tundy
2013.01.01 23:08:55
Kedves Kata, fejlődés lehet az is, ha a forrásokat megjelöli, ha hivatkozásokat használ a bejegyzéseiben. Ha szakmai blognak készült, akkor ez elmaradhatatlan. Szép dolog hogy új év - új bejegyzés, s hogy ebben a konnektivizmuson elmélkedik, meg a fejlődési irányról ... ez létforma, ha nem válik belsővé, akkor olvasgathatjuk egymás blogjait...
Hát én nem vagyok netgenerációs!
Jeles és jellemző képviselője vagyok a "digitális bevándorló"-knak, s azok közül is a "derékhad"-nak! Na és persze Kulcsár Zsolt szerint X. generációs vagyok...
Az olvasmányok alapján alaposan körülnéztem a közvetlen…..
z.tundy
2012.12.09 21:03:09
Mikor ezeket a sorokat írom, addigra a csoport aktívabb tagjai már közreadták blog bejegyzéseiket. Ugyan szerettem volna hamarabb feltenni facebookra én is az órával kapcsolatos gondolataimat, azonban az első hét után kifejezett tavaszi fáradtság (ahogy a kommentben is…..
Annak ellenére, hogy azt állítjuk magunkról, információs, tudás alapú társadalomban élünk, ez nem feltétlenül igaz. Számomra így foglalható össze egy mondatban „Információtudomány és média a 21. században” című kurzusunk első alkalma. Ollé Tanár Úr a…..
Egyelőre csak figyelem, hogy hova/mit/mikor kell csinálni, mi a határidő, mennyi a kötelező karakterszám, de ahogy eddig olvastam, ezzel a nagy többség sincs másként.Érzésem szerint hamarosan belerázódunk és nem lesz nagy a lemorzsolódás, mint ahogy arra az időközben online…..
Heti témánk az információs társadalom. Nem a tudástársadalom, még csak nem is a tanuló társadalom – és ez nem véletlenül van így. Nehezen lehetne 12.000 karaktert írni a tudástársadalomról – amennyiben a szerző nem sci-fi író. És ez nem irónia. Amikor a tudástársadalom…..
Sziasztok! Az első bejegyzésemet fogom most prezentálni az Információtudomány és média a 21. században megnevezésű tantárgyunkhoz. Az első óra témakörére igyekszem reflektálni úgy, hogy először megalkotom magát a posztot, és azt követően fogok becsatlakozni a…..
Az eddig született blogbejegyzések igen különbözőek, egy téma – nevezhetjük vesszőparipának – azonban a legtöbb helyen visszaköszön. Ez a téma lecsupaszítva a „hogyan fogom tudni én ezt megcsinálni?” kérdéssel jellemezhető. Nem tagadom, ez a kérdés,…..
z.tundy
2012.02.22 00:48:46
Ez az írás azt juttatta eszembe, hogy én még a XX. század iskolájában tanultam, s a számítástechnika szakkörön 25 diáknak (ennyi érdeklődött a 400-ból) volt egy, egyetlenegy C64-ese. Heti 2 percet érinthettem meg a 'csodát' és tolongva egymáson néztük azt a szerencséset, aki leüthetett cca. 2-3 parancssort.
Ma már a XXI. század iskoláját jól meghatározzák mindenféle dokumentumok, pedagógiai tantervek, munkaanyagok, amelyek részét képezik egy-egy szinttel 'feljebb' meghatározott terveknek. Sőt, rendeletben szabályozzák, mit-hogyan-miért és kiért.
Az európai bizottság napvilágot látott munkaanyagában: "MILYEN LEGYEN A XXI. SZÁZAD ISKOLÁJA? erre részletesen kitér.
Tamás, most leesik az állad, mert a "Hogyan lehetne az iskolákat úgy szervezni, hogy minden diák a hasznosítható ismeretek teljes skáláját elsajátítsa?" kérdésre is választ ad. Vagy mégsem?
Itt olvashatok róla: ec.europa.eu/education/school21/consultdoc_hu.pdf
Ma már a XXI. század iskoláját jól meghatározzák mindenféle dokumentumok, pedagógiai tantervek, munkaanyagok, amelyek részét képezik egy-egy szinttel 'feljebb' meghatározott terveknek. Sőt, rendeletben szabályozzák, mit-hogyan-miért és kiért.
Az európai bizottság napvilágot látott munkaanyagában: "MILYEN LEGYEN A XXI. SZÁZAD ISKOLÁJA? erre részletesen kitér.
Tamás, most leesik az állad, mert a "Hogyan lehetne az iskolákat úgy szervezni, hogy minden diák a hasznosítható ismeretek teljes skáláját elsajátítsa?" kérdésre is választ ad. Vagy mégsem?
Itt olvashatok róla: ec.europa.eu/education/school21/consultdoc_hu.pdf
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz