Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vbalint

30 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az utolsó héten Jókai Erika E-learning tartalmak és oktatási környezetek ergonómiája c. előadását hallhattuk. Az előadás végén azt a feladatot kaptuk, hogy választ keressünk az alábbi két kérdésre:Ön szerint melyek az elektronikus tanulási környezetet jellemző legfontosabb…..
Az előző blogokban inkább a fogyatékkal élők általános helyzetével illetve az elfogadással foglalkoztunk az előadás kapcsán. Az, hogy ez ennyire előtérbe került, mutatja azt, hogy milyen hátrányban vagyunk még ezen a téren társadalmilag. Ezért jó dolognak tartom, ha sikerült…..
  Ezen a héten Virányi Anita előadását hallhattunk a fogyatékossággal élő emberekről az információs társadalom (?) korában. Úgy gondolom, hogy már önmagában az egy jó dolog, hogy a téma bekerült a konnektivista csoportmunka témakörei közé, noha nyilván száz másik…..
 Mielőtt belekezdenék a második blogba, meg kell jegyezzem, hogy a kurzus közelgő vége előtt kezdek már nagyon lemerülni. A csoport többségénél is érezhető a fáradtság, ami valószínűleg természetes már ilyenkor.  Ennek ellenére a maradék erőmmel azon voltam, hogy a…..
Vbalint 2012.05.09 21:14:06
@Gabrielvicze: igen, azért is írtam róla, mert úgy érzékelem, hogy nagy a káosz. Szerintem egy SL konzultáció még nem lefutott ügy talán.
Vbalint 2012.05.09 21:17:26
@viczetimi: az okozza a gondot, hogy a nekünk újnak tűnő információk másnak már ismertek, ezért sokan nem tudjuk, hogy mi az, amit mi alkotunk, mint új tudás. Remélem, még nekem is lesz időm többet beletenni.
 E heti csoportfeladatunkat Földes Krisztával, Sörös Barbarával és Vicze Tímeával készítettük el közösen. A feladat:"Képzeljék el, hogy egy cég vezetősége lehetőséget ad arra, hogy oktatási menedzserként bemutassák egy távoktatási kurzus és egy konnektivista…..
 Ez alkalommal Holovitz Szandra prezentációját hallgattuk. Érdekes volt hallani különböző információkat a saját konnekt csoportunkról is az eddig elvégzett kutatás alapján. A reflexióim első része következik.A nyílt oktatás alapja az alkalmazkodás: egyénhez illó…..
Az eheti távoktatás órán újból a Second Life keretében kaptunk csoportos feladatot, melyből közös megegyezés alapján a 6. feladatot választottuk. Az 530-as virtuális teremben hallott podcast értelmében oktatási útmutatót kellett összeállítanunk egy megosztott google…..
 A második blogban inkább az előadás negatív kritikáival ill. a csoportunkhoz fűződő megállapításokkal szeretnék foglalkozni. A konnektivista folyamat - mint ahogy azt a saját bőrünkön is érezzük - nagyon hatékony tud lenni. Már csak az a kérdés, hogy a belső vagy…..
Vbalint 2012.05.02 21:03:04
@weszelyorsolya: Kedves Orsi! Köszönöm, örülök, ha tetszett!
Érdekes, amit írsz: ezek szerint akkor te már találkoztál ezzel a módszertannal azelőtt? Vagy csak az ismeretlenség része izgatott? Mindenesetre jó hallani, hogy van, aki belső motiváció miatt kezdett bele.
Ami a belső motivációt illeti, szerintem is így van, ahogy írod: mindenkinek mindig más a motivációs szintje. Ezért bár értem, hogy időnként ez hátráltathatja a konnektivista folyamatot, de szerintem ez alól egy csoport sem tud kibújni.
Nagyon vártam már ezt az órát. Végre részletesebben is hallhattuk, hogy mi az a konnektivizmus, amit elvileg már hetek óta a saját bőrünkön tapasztalunk. Ennek ellenére sajnos csak tegnap éjjel jutottam odáig, hogy a podcastot meghallgassam. Úgy gondolom, hogy az utóbbi hetek…..
 A témahéthez tartozó második blogban a tanulási környezetekkel foglalkozom. Problémaközpontú tanulási környezet: Nevéből adódóan a problémák középpontba való állításáról van szó a tanulási folyamat során. A tanulási környezet kialakításánál az alábbi…..
 Ezen a témahéten az előadás a távoktatási környezetben lévő tanárszereppel foglalkozott. Most is párban kellett az SL-ben kiosztott feladatot megoldani. Ezt a bejegyzést Vicze Tímea és Vargyas Bálint közösen készítette.A feladat:Képzési vezetők vagyunk egy távoktatással…..
  A soron következő előadás elején az emberiség történetének nagy kulturális változásairól esett szó Komenczi Bertalan nyomán. A bemutatott táblázat korszakok, információ átadásának módja és tudásszerveződés szempontjából veszi végig az elmúlt ötmillió év…..
 A 6. óra után épp egy nagyobb szünet vége fele járunk, így a blogolással kicsit leálltam, hogy pihenjek, tojást és sok sonkát egyek és feltöltődjek a második részre. Ez meg is történt, így most következhetnek a gondolatok az órán hallott anyagról, az értékrendre és a…..
Vbalint 2012.04.18 15:18:35
@weszelyorsolya: Kedves Orsolya!
A linkcsonkoló, mint tévképzet tetszik :-) A szerzőpárost és a címet amúgy kurzívval odaírtam, de a rálinkelést is ki fogom hamarosan próbálni! Mindenesetre nekem nagyon tetszik ez a csonkolósdi :-)))
Vbalint 2012.04.18 15:26:58
@weszelyorsolya:
gyorsan újra elolvastam azt a részt :-) Én úgy érettem, hogy mindkét kategória az erkölcsi elfogadó képességünkkel áll kapcsolatban inkább, mint a jogszabályokkal. Az utolsó kérdésed pedig szerintem nagyon nehéz, azért sem említettem a blogban :-) Tegnap vitatkoztam is rajta egy nagyot, de igazából még nem tudom....most arra hajlok, hogy inkább összefüggés. Te?
Folytatva az előző blogbejegyzést, a Csepeli-Prazsák kutatás kapcsán a tévképzetek megismerése és megdőlése volt számomra a legérdekesebb és sokat tanultam belőle:   12. táblázat. Az internettel kapcsolatos attitűdök (átlagok) „Az internet…”…..
  Témahetünk újabb állomásának feladatát is teljesítettük, ezúttal párban. Szerencsére egy aktív, rugalmas társat kaptam a feladathoz, Vizi Anna Lillát. Az alább olvasható blog egy közös munka eredménye. Örülök, hogy a páros feladat megoldásba is belekóstolhattam…..
  Az első blogbejegyzésben az esélyegyenlőtlenségről esett inkább szó. Most nézzük a témához vágó egyéb kockázatokat, mint a technológiai, pszichológiai, biztonsági és személyességi problémák. Technológia kockázatok Kezdjük ott, hogy a legnagyobb felfordulást az…..
  A múlt heti tananyag folytatásaként ezen a héten négy újabb oktatási környezetet tekintettünk át. Az eszközrendszereket tekintve fontos lenne, hogy mindenki egy egyéni digitális tolltartót alakítson ki azért is, mert az eszközök folyamatosan változnak. Ehhez megkaptuk…..
   Az elmúlt órán azokat a kockázatokat tekintetük át, amik a digitális kultúra épülését veszélyeztetik. Ezek adódhatnak az esélyegyenlőtlenség problémájából, illetve lehetnek technológiai, függőségi, személyességi és biztonsági kockázatok. A témához…..
  A témához kapcsolódó első blog bejegyzésemben azt vettem sorra, hogy az órán hallott alkalmazásokból mennyit ismerek (vagy inkább nem ismerek) és végső soron megállapítottam, hogy a ún. „digitális tolltartóm” mennyire szegényes. Én az elnevezést amúgy…..
Az elmúlt órán, azokat a web2 eszközöket vettük sorra, amivel a digitális kultúránk épül. Az óra elején még bizakodtam, hogy az említett alkalmazások jó részét biztos ismerem, azonban a szokásosnál hosszabb előadás során megdöbbenve tapasztaltam, hogy az ún. digitális…..
  A harmadik webinárium témakörének lezárásaként elérkeztünk a számomra  - eddig - legnehezebb feladathoz. Egy hete próbálunk több-kevesebb sikerrel választ találni arra, hogy hogyan lehet definiálni a digitális állampolgárt, van-e már ilyen és ha igen, kik tartoznak…..
 A harmadik órai tananyagot hallgatva megint sok új információval gazdagodtam. A legalapvetőbb ezek közül az, hogy kiderült számomra: digitális írástudatlan vagyok. Ugyanis nem csak nem használtam az említett alkalmazásokat, oldalakat, de nem is nagyon hallottam róluk. A…..
Vbalint 2012.03.10 13:35:01
@Kálmán Teréz:
Igen, abban igazad van, hogy a szemetelő is részt vesz! Talán akkor jobb lenne a "digitális felelőssége teljes tudatában részt vevő állampolgár" kifejezés, ha nem túl hosszú :-)
Vbalint 2012.03.10 14:27:06
@Kálmán Teréz:
épp most olvastam Csepeli György szociológusnál egy érdekes kifejezést, ami akár a digitális állampolgárok szinonimája is lehetne: az "internetre költözött társadalom"!
Vbalint 2012.03.11 22:09:53
@Gabrielvicze:
Alakul :-) akkor legyen "digitális felelőssége tudatában részt vevő innovatív személy", hmm?
Bár nem vagyok otthon benne, csak gondolom, de azért talán a főbb irányvonalak (alkalmazások ld. facebook, gmail - szolgáltatások ld tárhely, e-fiók) nem változnak annyira gyorsan, nem? Talán manapság az eszközök változása a leggyorsabb?
Ha eddig azt hittük, hogy a digitális bennszülöttség/bevándorlás fogalmak tisztázása, használati köre kemény dió, hát most megkereshetjük a legalább eggyel nagyobb méretű kalapácsunkat. Az eddig megírt blogbejegyzések alapján a „Ki a digitális állampolgár?” és „Mitől…..
 A didaktikai módszerek távoktatáshoz való viszonya volt a téma az első órán, ahol az általános didaktikai modelleket tekintettük át nem technika centrikusan. Ezek röviden az alábbiak:Cube féle kibernetikai-információelméleti modell, ami nem gyakorolt túl vagy hatást a…..
Vbalint 2012.03.11 16:57:33
@olle_janos:
Tisztelt Tanár Úr! Elnézést, hogy csak most sikerült, de jobb később, mint soha alapon most tudok válaszolni!

A Bloom féle modell azért lehet alkalmas a cégvezetők meggyőzésében, mert ebben a modellben a környezeti feltételektől és az időtől függ az, hogy egy adott tananyagot sikeresen sajátítanak-e el az cég alkalmazottai. Vagyis, ha a cég megfelelő feltételeket teremt a távoktatáshoz és belátja, hogy a rendszeresen alkalmazott formatív értékelés időigényes, de kifizetődő, akkor nagy valószínűséggel sikeres lesz a távoktatás a cég körében. Mivel a tanulási folyamatot tanulási feladatokra kell bontani, így könnyen követhető, hogy melyik alkalmazott milyen hatékonysággal teljesíti a képzés kijelölt célját.

A Möller féle célorientált tanulási modell azért lehet alkalmas a cégvezetők meggyőzésére, mert itt a munkavállalók számára világosan meghatározásra kerülnek a célok, vagyis mindenki pontosan tudja, hogy honnan hova kell eljutnia, ill. mikorra milyen produktumot kell felmutatnia. A munkavállalók itt is állandó és folyamatos értékelés alatt állnak. A képzés során lehet dönteni arról, hogy az elérni kívánt célok érdekében milyen módszer kerüljön alkalmazásra a munkavállalók körében.

Céges képzés esetén az adaptivitást hogyan lehet érvényestieni a képzés hatékonyságának érdekében:

Amennyiben a képzés során a csoportmunka bizonyos emberek esetén nem vezet eredményre, ill. bizonyos emberek számára túl nagy lesz a lemaradás a többiekkel szemben, akkor lehet váltani a képzést vezető emberrel páros munkára, míg a képzés többi résztvevője továbbra is csoportban dolgozik, ezáltal a lemaradó ember vagy párok hatékonyabban, könnyebben tudnak tanulni, így gyorsabban behozhatják lemaradásukat.
 Az oktatási környezet színterei előadás során négyfajta felosztást vettünk alaposabban szemügyre, név szerint a kontakt környezetet, az online eszközzel támogatott kontakt tevékenységet, a blended learninget és a távoktatást.    Kontakt oktatásról abban…..