Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Grgabácsi

2 bejegyzést írt és 445 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ismét tematikus válogatás jutott mára. Magyarország 100 éve, két tucat fotón! 1897. Vasúti híd építése Alsókubinnál..
Grgabácsi 2024.03.18 12:32:39
@Generic Jingle: simán lehet, hogy akkor még baljárat volt ott is, mint ahogy a gödöllőin ma is.
A BS nem inkább 1999 decemberében égett le, ami 1981-hez képest 18 év?
1912. Megkorbácsolt rab az orosz távol-keleti Szahalin-sziget büntetőkolóniájában..
Grgabácsi 2023.11.20 14:20:24
@¿Qué tapas hay?: és mellesleg jórészt 120-as sebességkorlátozás van rajta végig, ohne leállósáv, és olyan emelkedőkkel, hogy kész csoda, hogy azokat 80+ évvel ezelőtt meg tudták mászni értelmes sebességgel vízforralás nélkül.
Van még ilyesmi bőven, pl. a 13-as Drezda és Berlin közt, de a lengyel A4 Wrocławtól nyugatra eső része is kb olyan kiépítettségű, mint amikor a várost még Breslaunak hívták.
1912. Vidéki fiú házilag barkácsolt fabiciklijével..
Grgabácsi 2023.09.18 14:27:49
@fareszjó: de valószínűleg számosak voltak ott is a villamosok, de ettől még lehetett 1-2 betűs is. Bécsben mind a mai napig van betűs.
Volt egyszer egy Észbontó cári Oroszország című sorozat! A mai ismétlőválogatásban újra láthatjátok a négy részes széria legjobb fotóit! Vigyázat! 90 fotó jön! :) A cári Oroszország érdekes képei 1870-től 1917-ig: 1900. A harkovi lovassági tisztiiskola laza, kötetlen összejövetele..
Grgabácsi 2023.07.24 13:37:13
@MostKomolyan???: A tramway igazából egy üzemmódot, a közúti vasutat jelöli, nem a villamost. De miután a villamos vontatás egyeduralkodóvá, mi több, szinte kizárólagossá vált, így leszűkült erre a jelentése.
Tudom, hogy azt mondtam hogy lesz egy kis nyári lassítás, de a vendégszerzők és az Arcanum cikkei kivételt képeznek ez alól. Így hát amikor Maga Lenin, a modernwartech.blog gazdája ismét megörvendeztetett egy érdekes és mindenképpen ritkán látható képes összeállítással, akkor gondoltam hogy sietve…..
1937. A holland hadsereg biciklis ezredének dobosa..
1914. Villamos New Yorkban a Broadway és a 242. utca kereszteződésében..
Grgabácsi 2023.06.05 08:56:25
@¿Qué tapas hay?: ahogy amúgy volt is már példa arra, hogy egy autós a Fővám tér alagútjába le is ment. Csak ezt nem magától hozta össze, mint a philadelphiai csajszi a vattaúj Mustangjával, hanem a navi segítette benne.
A londoni sztori nekem sem áll össze teljesen, bár ha van kapcsolat a kisprofilú és a nagyprofilú hálózat között, akkor ott még el lehet képzelni az esetet.
1875 körül. Párizsi nyilvános vizelde..
Grgabácsi 2023.01.30 13:57:14
@gigabursch:
Corsair és Hellcats gépek:
A szar és a még szarabb

Ezt fejtsd ki, mert a gyakorlatben nem épp ilyen hírük volt.
Grgabácsi 2023.01.31 08:29:55
@toncsi64: ha van egy megfelelő járműkonstrukció - mint pl. a képen levő gőzős - ami bírja a girbegurba, fekszint- és irányhibás pályákat, akkor annak kb mindegy volt. legfeljebb két vonat közt igazítottak rajta. A sebességnek is azért (is) kell a megfelelő alépítmény, hogy ne másszon el a geometria, és ez persze az engedélyezett tengelyterhelésre is jó hatással van.
Grgabácsi 2023.01.31 08:46:04
@gigabursch: miután a Hellcat és a Corsair adta - főleg a háború második felében - a U.S. Navy vadászainak a gerincét, így persze, hogy sokat lelőttek belőlük :) De egyébként az utóbbinak a japán Zerók ellenében 12:1 volt a győzelmi aránya, de még a későbbi japó gépekből is hatot lőttek le, mire egy Corsair elveszett volna. És már az első változatok is majdnem elérték a 700-as sebességet, a későbbiek meg túl is lépték. Ezt a japánok épp csak megközelíteni tudták.
A problémás és az instabil mivoltuk sem állja meg a helyét. Akkoriban, mivel sehol nem volt még a fly-by-wire, nem volt tanácsos instabil gépeket építeni, no pláne nem egy háború kellős közepén, hordozós használatra. Kb az 1970-es évektől lehetett instabil gépeket építeni.
1987. A szovjet KGB 7. főosztályának 'A'-csoportja, azaz az Alfák. Speciális célú, elit terrorelhárító egység. Tagjai lőttek ki a moszkvai amerikai nagykövetség ablakán keresztül disszidálni készülő szovjet állampolgárt, felléptek dezertőr szovjet túszejtő katonák ellen, bevettették őket…..
UPDATE: Teljesen elfelejtettem, hogy a mai válogatásba 13 fotót egyik kedves olvasónktól kaptam! Utólagos elnézést tőle is, nevét meg nem merem kiírni, mert nem hatalmazott fel rá, viszont a kommentnickjét meg nem tudom. Remélem alább jelzi hogy ő volt :) A jövő hetibe is maradt még pár a csomagból!…..
1898. William Röntgen röntgengépeit népszerűsíti az Omahában megrendezett állami kiállításon. Tartok tőle, hogy a fotón nem látható maga Röntgen, de a krónikák szerint ott volt a vásáron 1923. Harry Houdini szabadulóművész mutatványa közben, a kanadai Vancouverben 1926. Férfi szépségverseny…..
1915. Haiti inváziója során egy amerikai katona halott felkelők mellett pózol..
Grgabácsi 2022.09.12 11:22:34
@Fogash: vagy éppen az újvilágban nem kőből építkeztek, hanem fából építettek könnyűszerkezetes lakóházakat, mert amúgy a világ összes köve nem lett volna elég ahhoz az extenzív fejlődéshez.
  Ahogy ébredezett, érezte hogy arcát finom kéz simítja végig. Az álombéli grundról hirtelen a harmadik emeleti lakásba teleportált. Egyenesen az ágyába. A kéznek finom szappanillata volt. Anya... - Laci, Lacikám... Ha akarsz jönni, akkor most kell felkelned! - jutottak el a szavak a tudatáig.  …..
Grgabácsi 2022.07.04 14:49:38
@Terézágyú: Hajazott az a Pobjeda elég sok mindenre, a Standard Vanguard és a Chevrolet Fleetline is előkerül vele kapcsolatban. Tulajdonképpen egy tipikus 40-es évekbeli forma, az akkor uralkodó stílusjegyeket felvonultatva.
A magyar Ikarus a a görög Ikarus pályáját követte. Magasra szárnyalt és a mélybe zuhant. Amikor a legismertebb világmárkák közé tartozott, egy évben tizegynehány ezer új buszra került fel a szárnyas logó. Ma ötszáz buszt gyártanak az országban egy évben, azok többsége sem Ikarus. A blog logója is…..
Grgabácsi 2022.06.23 08:02:34
@MIG-31: és amúgy a Karosák sokkal jobban is bírták a hegymenetet, mint az Ikarusok. Pedig azokban sem volt olyan erős motor. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy ugyan gyárthattak Magyarországon kívül is buszt, de azok - néhány nagyon különleges kivételtől eltekintve - nem kerültek exportra.

Az igazi gyalázat nem is feltétlenül az, ahogy a szockó viszonyok végül kicsinálták az Ikarust, hanem az azutáni próbálkozásokba beleölt pénzek, majd a projektek kifejlete. Gondolok itt pl. a 150 db-os "metrópótló" buszokra, amelyek vázszerkezeteinek egy részét Szerbiában az Ikarbusnál készítették, egyébként meg sikerült egy amúgy jó alapkonstrukcióból egy botrányosan szar buszodványt faragni. Az eredeti 150-ből pedig lett huszonpár darab, nem kevés beszállítónak (pl az akkori munkahelyemnek) igen komoly gondokat okozva ezzel. És ez csak egy történet a sok közül, bár talán a legdühítőbb.
Miközben azért a hazai piac simán fel tudna venni évente 6-800 buszt is, exporttal együtt azért 1000-re is be lehetne rendezkedni...
Grgabácsi 2022.06.23 09:14:27
@amundsen: a pótkocsis buszok az utóbbi években ismét megjelentek, ha nem is nagy mennyiségben. Egy hónapja a müncheni főpályaudvar mellett láttam ilyeneket.
1915 körül. Fotósok Moszkvában, a Kreml falánál..
Grgabácsi 2022.06.21 14:34:26
@seadxdx: A családját annyira békén hagyták, hogy a fia Stuttgart főpolgármestere lett a valamikor a 60-as 70-es években, 10+ éven át.
1920. Egy indiai maharadzsa lánya az általa elejtett leopárddal..
Grgabácsi 2022.05.25 09:31:58
@Androsz: "Nekem kicsit furcsa, hogy már be van készítve a "Kurszki állomás" tábla a helyére. Ezt is az angolok gyártották a szovjeteknek?"

Akár, vagy a szovjetek kiküldték, hogy a képen rajta lehessen. Ma is előfordul pl. hogy az otthoni adatállományt már a gyárban feltöltik egy sajtófotóra felkészített kocsira. Budapesti Combinót is fotóztak a bécsi gyárban "6 Moszkva tér" kiírással.
Woodstock zseniális szervezője volt, munkájával bizonyította, hogy csodákra képes az, akinek megvan az akarata és fantáziája arra, hogy koncerteket, fesztiválokat szervezzen. Woodstock varázsát 53 éve sem tudta semmi elhomályosítani, nem is közel félmilliós nézőszám, hanem a légköre, üzenete,…..
Hogy mi volt előbb, a karácsonyfa vagy a szaloncukor, már erre is nehéz válaszolni, hiszen a karácsonyra történő apró édesség készítésére már a 14. századi Franciaországból is van feljegyzés, míg a karácsonyfa-állításra csak az 1500-as évekből vannak emlékek, miszerint a Német-római Birodalomban a…..
Nagyon úgy tűnik, hogy szép csendben elindult egy rockrádió az FM 103.9-en A Rock néven. Egyelőre négy műsorvezető személyét hozták nyilvánosságra, közülük hárman az egykori Rock FM-nél is dolgoztak...
Grgabácsi 2021.12.20 19:15:48
@11110000: Hát ja, valahogy az itthoni rockrádióknak nemigen szokott összejönni, és a műsoruk is kb ahhoz képest jó, hogy mi az azon kívüli választék. A vége felé tényleg egész tűrhetőek lettek. Aztán jött az Anténa Rock, amiben nyilván nagyobb részt képviseltek a cseh/szlovák előadók, de valahogy hosszabb távon is sokkal hallgathatóbbak az itthoni elcsépelt retteneteknél. Horkyze Slize pl. Aztán vagy visszavették az adóteljesítményt, vagy nem tudom mi történt, de a Mária rádió kezdett szólni a helyükön :( Hát, maradt a Tilos, ahol néha meglepően jó zenék is előkerültek.
A Színes mindennapok sorozatra összesen eddig 800 ezer kattintás érkezett, ami elképesztő szám. Az eredetileg színesben készült régi magyar fotók számomra nagyon kedvesek és tudom hogy nektek is tetszenek. Most 1974-ből láthattok 26 fotót! Imperiál és Color Star, MALÉV és FKF, dohánylevél és…..
Grgabácsi 2021.12.05 20:54:53
@MIG-31: A Schloemann simán lehetett NDK-s is, csak megúszta a "VEB .....werke .......dorf/hausen/itz -é válást.. De nem volt ritkaság a nyugati (szerszám)gép sem itthon. A névre rákeresve viszont nem találtam semmi aktuálisat, ki tudja, mi lett a céggel.
1914. A Sakurajima vulkán kitörése Japán déli részén. A sziget működő vulkánjának lávafolyamai - feltöltve az alig két kilométer széles szorost - félszigetté változtatták Sakurajimát, összekötve az Osumi-félszigettel..
Grgabácsi 2021.11.30 07:32:27
@Treff Bubi: Akkoriban még hírből sem ismerték az önbeálló fékeket. Ez azt jelenti, hogy ahogy a fékpofa kopik, azaz veszít a vastagságából, mindig közelebb kell kerülnie a dobhoz, mármint a betét hordozólemezének persze. Ellenkező esetben sokkal tovább tartana, amíg kialakul a fékhatás. Ma ez az utánállítás magától megy végbe, akkoriban ezt időről-időre el kellett végezni. Sőt, még a második vh. utáni autókon is így volt. 2002-ben, amikor egyetemi gyakorlaton voltam egy BKV buszgarázsban, az Ikarusok fékjeit is mindig utána kellett állítani.
1953. Cairo Mary, egy kaliforniai bár kidobója éppen "kikísér" egy vendéget..
Grgabácsi 2021.10.06 08:55:57
@J.László: nem, a Nixon utáni Gerald Ford volt reaktormérnök tudomásom szerint.