Adatok
Grgabácsi
2 bejegyzést írt és 453 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1918. Kb. 360 millió éves megkövesedett fatönk egy amerikai szénbányában..
Grgabácsi
2025.01.19 15:33:47
@Greg36: feltéve, hogy azon a szakaszon üzemel(t)-e sínáramkörös foglaltságérzékelés, amely abban a formájában, ahogy nálunk van, onnan indult, és orosz közvetítéssel érkezett. A működési elv szerint amúgy úgy kéne lennie, ahogy írod.
1917. A portugál fatimai csodák helyszínén összegyűlt több tízezres tömeg lett tanúja a Napcsoda néven elhíresült jelenségnek..
Grgabácsi
2024.11.18 14:10:13
@jajnemár: a Trabi jórészt a kor színvonalán állt, ami a kategóriáját illeti. Sokkal inkább szánalom az, hogy konstrukciós változtatás nélkül gyártották évtizedekig, ami még a szockó blokkban is példátlan volt.
Grgabácsi
2024.11.18 14:11:48
@ZON: épp szombaton néztem meg egy 1960-as gyártású Kacsát egy kiállításon. Az kb egy fedett, motoros kiskocsi volt a Trabanthoz képest, még ha a francia kortárs sokkal kifinomultabb is volt bizonyos részleteit tekintve.
1904. Orosz kereskedelmi állomás Jakutföldön..
Közelítünk az "élő" közvetítéshez, de ma még mindig nyári válogatás jön, amiben 38 fotót láthattok, a blogon 2017 és 2020 között megjelent képekből.
1887. A Canadian Pacific vasúttársaság vasúti hómarója. British Columbia, Kanada..
Grgabácsi
2024.09.09 10:57:18
@Zsombor Golf II: sorozat is készült a wacói túszdrámából, elég durva.
Egyszer nézegettünk itt képeket a Városliget azon időszakából, amit nem láthattam, most viszont olyan fotók következnek, melyek témájáról nagyon is vannak emlékeim:
A Petőfi Csarnokot 1985-ben nyitották meg a Várbazár összedőlés-közeli állapota miatt bezárt Ifjúsági Park pótlásaként. Az épület…..
Ha haladunk az úton egy autóval, és jön a kanyar, akkor azt a kormány elfordításával "bevesszük". Ilyenkor az autónk egy bizonyos köríven halad. Most gondoljuk ezt át l a s s a b b a n !
Haladunk egyenesen, meglátjuk a kanyart, lassan elkezdjük elfordítani a kormányt, majd mikor a kormány…..
Grgabácsi
2024.05.09 13:58:40
@Carada: régebben nem volt menő, az utóbbi bő 10 évben ismét elkezdtek foglalkozni itthon ilyesmivel, mint pl. átmeneti ív, sőt, túlemelés is. Ettől függetlenül amúgy adom a bloggazdát, a villamos és a vasút elég más liga, még ha sok hasonló is van bennük.
1890. Japán első "felhőkarcolója", a tokiói Ryounkaku. Négy évvel elkészülte után egy földrengés megrongálta, ekkor fémszerkezettel erősítették meg, de az 1923-as nagy kantói rengést már nem bírta ki ..
Grgabácsi
2024.04.29 11:29:39
Ismét tematikus válogatás jutott mára. Magyarország 100 éve, két tucat fotón!
1897. Vasúti híd építése Alsókubinnál..
Grgabácsi
2024.03.18 12:32:39
@Generic Jingle: simán lehet, hogy akkor még baljárat volt ott is, mint ahogy a gödöllőin ma is.
A BS nem inkább 1999 decemberében égett le, ami 1981-hez képest 18 év?
A BS nem inkább 1999 decemberében égett le, ami 1981-hez képest 18 év?
1912. Megkorbácsolt rab az orosz távol-keleti Szahalin-sziget büntetőkolóniájában..
Grgabácsi
2023.11.20 14:20:24
@¿Qué tapas hay?: és mellesleg jórészt 120-as sebességkorlátozás van rajta végig, ohne leállósáv, és olyan emelkedőkkel, hogy kész csoda, hogy azokat 80+ évvel ezelőtt meg tudták mászni értelmes sebességgel vízforralás nélkül.
Van még ilyesmi bőven, pl. a 13-as Drezda és Berlin közt, de a lengyel A4 Wrocławtól nyugatra eső része is kb olyan kiépítettségű, mint amikor a várost még Breslaunak hívták.
Van még ilyesmi bőven, pl. a 13-as Drezda és Berlin közt, de a lengyel A4 Wrocławtól nyugatra eső része is kb olyan kiépítettségű, mint amikor a várost még Breslaunak hívták.
1877. Dohányáru-stand Japánban..
1912. Vidéki fiú házilag barkácsolt fabiciklijével..
Grgabácsi
2023.09.18 14:27:49
@fareszjó: de valószínűleg számosak voltak ott is a villamosok, de ettől még lehetett 1-2 betűs is. Bécsben mind a mai napig van betűs.
Volt egyszer egy Észbontó cári Oroszország című sorozat! A mai ismétlőválogatásban újra láthatjátok a négy részes széria legjobb fotóit! Vigyázat! 90 fotó jön! :)
A cári Oroszország érdekes képei 1870-től 1917-ig:
1900. A harkovi lovassági tisztiiskola laza, kötetlen összejövetele..
Grgabácsi
2023.07.24 13:37:13
@MostKomolyan???: A tramway igazából egy üzemmódot, a közúti vasutat jelöli, nem a villamost. De miután a villamos vontatás egyeduralkodóvá, mi több, szinte kizárólagossá vált, így leszűkült erre a jelentése.
Tudom, hogy azt mondtam hogy lesz egy kis nyári lassítás, de a vendégszerzők és az Arcanum cikkei kivételt képeznek ez alól. Így hát amikor Maga Lenin, a modernwartech.blog gazdája ismét megörvendeztetett egy érdekes és mindenképpen ritkán látható képes összeállítással, akkor gondoltam hogy sietve…..
1937. A holland hadsereg biciklis ezredének dobosa..
Grgabácsi
2023.06.20 11:02:47
1914. Villamos New Yorkban a Broadway és a 242. utca kereszteződésében..
Grgabácsi
2023.06.05 08:56:25
@¿Qué tapas hay?: ahogy amúgy volt is már példa arra, hogy egy autós a Fővám tér alagútjába le is ment. Csak ezt nem magától hozta össze, mint a philadelphiai csajszi a vattaúj Mustangjával, hanem a navi segítette benne.
A londoni sztori nekem sem áll össze teljesen, bár ha van kapcsolat a kisprofilú és a nagyprofilú hálózat között, akkor ott még el lehet képzelni az esetet.
A londoni sztori nekem sem áll össze teljesen, bár ha van kapcsolat a kisprofilú és a nagyprofilú hálózat között, akkor ott még el lehet képzelni az esetet.
1935. Burmai nők látogatása Londonban..
Grgabácsi
2023.03.27 16:06:04
@Greg36: azta, köszi! Szerintem stimmel, járműtelepnek is járműtelep.
1875 körül. Párizsi nyilvános vizelde..
Grgabácsi
2023.01.30 13:57:14
@gigabursch:
Corsair és Hellcats gépek:
A szar és a még szarabb
Ezt fejtsd ki, mert a gyakorlatben nem épp ilyen hírük volt.
Corsair és Hellcats gépek:
A szar és a még szarabb
Ezt fejtsd ki, mert a gyakorlatben nem épp ilyen hírük volt.
Grgabácsi
2023.01.31 08:29:55
@toncsi64: ha van egy megfelelő járműkonstrukció - mint pl. a képen levő gőzős - ami bírja a girbegurba, fekszint- és irányhibás pályákat, akkor annak kb mindegy volt. legfeljebb két vonat közt igazítottak rajta. A sebességnek is azért (is) kell a megfelelő alépítmény, hogy ne másszon el a geometria, és ez persze az engedélyezett tengelyterhelésre is jó hatással van.
Grgabácsi
2023.01.31 08:46:04
@gigabursch: miután a Hellcat és a Corsair adta - főleg a háború második felében - a U.S. Navy vadászainak a gerincét, így persze, hogy sokat lelőttek belőlük :) De egyébként az utóbbinak a japán Zerók ellenében 12:1 volt a győzelmi aránya, de még a későbbi japó gépekből is hatot lőttek le, mire egy Corsair elveszett volna. És már az első változatok is majdnem elérték a 700-as sebességet, a későbbiek meg túl is lépték. Ezt a japánok épp csak megközelíteni tudták.
A problémás és az instabil mivoltuk sem állja meg a helyét. Akkoriban, mivel sehol nem volt még a fly-by-wire, nem volt tanácsos instabil gépeket építeni, no pláne nem egy háború kellős közepén, hordozós használatra. Kb az 1970-es évektől lehetett instabil gépeket építeni.
A problémás és az instabil mivoltuk sem állja meg a helyét. Akkoriban, mivel sehol nem volt még a fly-by-wire, nem volt tanácsos instabil gépeket építeni, no pláne nem egy háború kellős közepén, hordozós használatra. Kb az 1970-es évektől lehetett instabil gépeket építeni.
1987. A szovjet KGB 7. főosztályának 'A'-csoportja, azaz az Alfák. Speciális célú, elit terrorelhárító egység. Tagjai lőttek ki a moszkvai amerikai nagykövetség ablakán keresztül disszidálni készülő szovjet állampolgárt, felléptek dezertőr szovjet túszejtő katonák ellen, bevettették őket…..
UPDATE: Teljesen elfelejtettem, hogy a mai válogatásba 13 fotót egyik kedves olvasónktól kaptam! Utólagos elnézést tőle is, nevét meg nem merem kiírni, mert nem hatalmazott fel rá, viszont a kommentnickjét meg nem tudom. Remélem alább jelzi hogy ő volt :) A jövő hetibe is maradt még pár a csomagból!…..
Grgabácsi
2022.11.28 15:11:55
1898. William Röntgen röntgengépeit népszerűsíti az Omahában megrendezett állami kiállításon. Tartok tőle, hogy a fotón nem látható maga Röntgen, de a krónikák szerint ott volt a vásáron
1923. Harry Houdini szabadulóművész mutatványa közben, a kanadai Vancouverben
1926. Férfi szépségverseny…..
1915. Haiti inváziója során egy amerikai katona halott felkelők mellett pózol..
Grgabácsi
2022.09.12 11:22:34
@Fogash: vagy éppen az újvilágban nem kőből építkeztek, hanem fából építettek könnyűszerkezetes lakóházakat, mert amúgy a világ összes köve nem lett volna elég ahhoz az extenzív fejlődéshez.
Ahogy ébredezett, érezte hogy arcát finom kéz simítja végig. Az álombéli grundról hirtelen a harmadik emeleti lakásba teleportált. Egyenesen az ágyába. A kéznek finom szappanillata volt. Anya...
- Laci, Lacikám... Ha akarsz jönni, akkor most kell felkelned! - jutottak el a szavak a tudatáig.
…..
Grgabácsi
2022.07.04 14:49:38
@Terézágyú: Hajazott az a Pobjeda elég sok mindenre, a Standard Vanguard és a Chevrolet Fleetline is előkerül vele kapcsolatban. Tulajdonképpen egy tipikus 40-es évekbeli forma, az akkor uralkodó stílusjegyeket felvonultatva.
A magyar Ikarus a a görög Ikarus pályáját követte. Magasra szárnyalt és a mélybe zuhant. Amikor a legismertebb világmárkák közé tartozott, egy évben tizegynehány ezer új buszra került fel a szárnyas logó. Ma ötszáz buszt gyártanak az országban egy évben, azok többsége sem Ikarus.
A blog logója is…..
Grgabácsi
2022.06.23 08:02:34
@MIG-31: és amúgy a Karosák sokkal jobban is bírták a hegymenetet, mint az Ikarusok. Pedig azokban sem volt olyan erős motor. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy ugyan gyárthattak Magyarországon kívül is buszt, de azok - néhány nagyon különleges kivételtől eltekintve - nem kerültek exportra.
Az igazi gyalázat nem is feltétlenül az, ahogy a szockó viszonyok végül kicsinálták az Ikarust, hanem az azutáni próbálkozásokba beleölt pénzek, majd a projektek kifejlete. Gondolok itt pl. a 150 db-os "metrópótló" buszokra, amelyek vázszerkezeteinek egy részét Szerbiában az Ikarbusnál készítették, egyébként meg sikerült egy amúgy jó alapkonstrukcióból egy botrányosan szar buszodványt faragni. Az eredeti 150-ből pedig lett huszonpár darab, nem kevés beszállítónak (pl az akkori munkahelyemnek) igen komoly gondokat okozva ezzel. És ez csak egy történet a sok közül, bár talán a legdühítőbb.
Miközben azért a hazai piac simán fel tudna venni évente 6-800 buszt is, exporttal együtt azért 1000-re is be lehetne rendezkedni...
Az igazi gyalázat nem is feltétlenül az, ahogy a szockó viszonyok végül kicsinálták az Ikarust, hanem az azutáni próbálkozásokba beleölt pénzek, majd a projektek kifejlete. Gondolok itt pl. a 150 db-os "metrópótló" buszokra, amelyek vázszerkezeteinek egy részét Szerbiában az Ikarbusnál készítették, egyébként meg sikerült egy amúgy jó alapkonstrukcióból egy botrányosan szar buszodványt faragni. Az eredeti 150-ből pedig lett huszonpár darab, nem kevés beszállítónak (pl az akkori munkahelyemnek) igen komoly gondokat okozva ezzel. És ez csak egy történet a sok közül, bár talán a legdühítőbb.
Miközben azért a hazai piac simán fel tudna venni évente 6-800 buszt is, exporttal együtt azért 1000-re is be lehetne rendezkedni...
Grgabácsi
2022.06.23 09:14:27
@amundsen: a pótkocsis buszok az utóbbi években ismét megjelentek, ha nem is nagy mennyiségben. Egy hónapja a müncheni főpályaudvar mellett láttam ilyeneket.
1915 körül. Fotósok Moszkvában, a Kreml falánál..
Grgabácsi
2022.06.21 14:34:26
@seadxdx: A családját annyira békén hagyták, hogy a fia Stuttgart főpolgármestere lett a valamikor a 60-as 70-es években, 10+ éven át.
1920. Egy indiai maharadzsa lánya az általa elejtett leopárddal..
Grgabácsi
2022.05.25 09:31:58
@Androsz: "Nekem kicsit furcsa, hogy már be van készítve a "Kurszki állomás" tábla a helyére. Ezt is az angolok gyártották a szovjeteknek?"
Akár, vagy a szovjetek kiküldték, hogy a képen rajta lehessen. Ma is előfordul pl. hogy az otthoni adatállományt már a gyárban feltöltik egy sajtófotóra felkészített kocsira. Budapesti Combinót is fotóztak a bécsi gyárban "6 Moszkva tér" kiírással.
Akár, vagy a szovjetek kiküldték, hogy a képen rajta lehessen. Ma is előfordul pl. hogy az otthoni adatállományt már a gyárban feltöltik egy sajtófotóra felkészített kocsira. Budapesti Combinót is fotóztak a bécsi gyárban "6 Moszkva tér" kiírással.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz