Adatok
anitám
8 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mácsai Anita - Hamis Éden
Az internetezés és az értékrend összefüggései Európában, avagy az internet és a minőség forradalma...
2012.06.10 16:18:00
Szakirodalom ismertetése a következő könyvfejezet alapján: Csepeli György – Prazsák Gergő (2010): Örök visszatérés? Társadalom az információs korban. Budapest: Jószöveg műhely Kiadó. 181 – 213. o.
„A cselekvő emberek jellemzően használják, míg a „szolgálóemberek”…..
Ha eddig azt hittük, hogy a digitális bennszülöttség/bevándorlás fogalmak tisztázása, használati köre kemény dió, hát most megkereshetjük a legalább eggyel nagyobb méretű kalapácsunkat. Az eddig megírt blogbejegyzések alapján a „Ki a digitális állampolgár?” és „Mitől…..
„Esik az eső!” – mondja a kisfiú.
„Na és?” – mondja a mama.
Megfosztva a gyermeket
a felismerés-kimondás örömétől.
És így tulajdonképpen
minden rossz szándék nélkül
elkezdi leszoktatni a csemetét
a csodálkozásról. És már be is…..
Életem során elég ritkán történt meg velem, hogy egy aktuális jelenséget boncolgató előadás ennyire kevés gondolatot ébresztett volna bennem. (A releváns gondolatok számáról nem is beszélve.) Talán az lehet az oka, hogy nem jutottam túl sok új információhoz, vagy legalábbis…..
Mácsai Anita - Hamis Éden
"Egy olyan világban, ahol a siker kritériuma az időnyerés, a gondolkodásnak csupán egy, ám helyrehozhatatlan hibája van: hogy túl sok időt igényel." (Lyotard, 1993)
2012.02.29 01:45:00
A témahét során elkövetett második blogbejegyzésem felett óhatatlanul ott lebeg Lyotard posztmodernje. (Amihez egy évvel ezelőtt Felber Tamás nyomán jutottam el.) Emlékeztető magamnak: létrehozni a magyar Wikipédián a Jean-François Lyotard lapot – tenni mindezt annak tudatában,…..
Heti témánk az információs társadalom. Nem a tudástársadalom, még csak nem is a tanuló társadalom – és ez nem véletlenül van így. Nehezen lehetne 12.000 karaktert írni a tudástársadalomról – amennyiben a szerző nem sci-fi író. És ez nem irónia. Amikor a tudástársadalom…..
anitám
2012.02.27 23:23:18
@weszelyorsolya: Az áthúzásokkal kapcsolatban juttattad eszembe, hogy középiskolában még mennyire belénk traktálták, hogy jól gondoljuk át előre, mit írunk le tollal, mert a sokszor áthúzgált szöveg azt árulja el szerzőjéről, hogy csapong, szeleburdi, szétszórt, esetleg igénytelen. Ma már valóban inkább azt mondhatnánk, hogy „csak” a Word-ben tanult meg fogalmazni. Mikor elkezdtem az egyetemet, a beadandóimat először kézzel írtam meg, majd utána gépeltem be, mert csak kézzel így tudtam jól fogalmazni, rendesen végigírni egy gondolatot. Ma már eszembe sem jutna mondjuk a szakdolgozatomat kézzel megírni.
Információtudomány és média a 21. század elején
Megértettem? - Információs társadalom. Modellek, gazdasági és társadalmi következmények
2012.02.27 15:18:22
p { margin-bottom: 0.21cm; }
Az elmúlt héten nagyon sok blog társam bejegyzését olvastam el és próbáltam nyomon követni a hozzá érkező kommenteket, az azokból kialakuló parázs vitákat, újabb gondolatmeneteket, ötleteléseket. Úgy látom mindenkit érdekelt a technológiai…..
Szeretek könyvet olvasni. Szeretek igényesen szerkesztett, szép könyvet olvasni. Szeretek kézzel lapozni és érezni a könyv illatát. Minden könyvnek először a címét, majd az utolsó mondatát olvasom el. Szeretek hagyományos könyvjelzőt használni. A könyvtárat a 21. században is…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Köszönöm hozzászólását, az egyik – több szempontból is – gyenge pontomra tapintott a felvetéseivel! Az informális tanulás és a tudatosság kapcsolatának újragondolása nem csak minket foglalkoztat: Pordány Sarolta ( www.autonomtanulas.hu/doksi/inf_%20tan_%20er_.pdf )részletesen elemzi, hogy bár a szakkifejezés használata igencsak elterjedt, a fogalom értelmezésében alapvető értelmezési különbségek vannak - mint például a tudatosság kérdése. Mindettől függetlenül nem tartom előremutatónak azt a szemléletet (a netgenerációra vetítve, a netgeneráció érdekében), hogy az interneten végzett mindenféle tevékenység végül is tanulás - márpedig az órán ez hangzott el. Ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy az egész élet tanulás. Ezt tekinthetjük igaz állításnak, de akkor minden egyes kis Z mellé oda kell állítani egy (X?) mentort, aki majd segít ráeszmélni, hogy "mit is tanultam ma".
Ezzel át is térnék a francia validáció és a Kolb-féle modell összekapcsolására. Bevallom, ez nekem már "Az előzetes tudás és kompetenciák mérése" kurzus keretében sem tetszett - a két dolog összekötése iránt érzett kételyem egyébként később nyert némi megerősítést - tanuláselméleti megközelítésben. Nem elvitatva munkaerőpiac-politikai jelentőségét, de a validáció mint gyakorlat inkább papírgyártás, mintsem tudáskonstruálás. (Írom mindezt úgy, hogy a francia validációval nem találkoztam testközelben.) Csak egy elemet kiemelve: a tapasztalati tanulás egyik alapvetése, hogy a tanulás folyamatként és nem az eredményei alapján értelmezendő. Mit tesz a validációs eljárás? A tanulás révén szerzett kompetenciákat, ismereteket, készségeket méri = a tanulás eredményét…