Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Btx

15 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A MÁV ebben az évben két retró hétvégét is tartott a "magyar tengernél". Már rengeteg videót láttam róla a YouTube-on és az idővonalamon is szembe jött jónéhány kép, ami ott készült. Talán a blog.hu-n is írt már róla valaki. Szóval nem fogok még egy bejegyzést írni, ahol egy rakat képet és videót…..
2014 januárjában elhatároztam, hogy rendszert viszek az addig kissé szétszórt életembe és én is hobbi-szinten fogok űzni valamit a filmnézés - olvasás - zenehallgatás kombó mellett. Tehát kerestem valamit, amivel legalább hetente egyszer el fogok tölteni egy kis időt. Kapóra jött az öcsémtől…..
Miután crash beszámolt a saját állomásépületének elkészítéséről kedvet kaptam én is hozzá, hogy a tapasztalataimat egy bejegyzés formájában megírjam nektek. Kb. másfél éve álltunk neki IST-tel egy nyíltvonali megálló, Nagyhát megépítésének, amelyet az idei Temofeszten…..
Szeptember elején ismét becsengettek az általános- és középiskolákban, egyetemeken - ez pedig azt is jelenti, hogy a Virtuális Vasúti Klub csapatának is megkezdődik az őszi szemeszter - így három alkalommal várunk titeket a Kispest Munkásotthon Művelődési Házban Virtuális…..
A mai napon bejelentésre került az a - brit vasutat ismerőknek egyáltalán nem meglepő - hír, hogy az Angel Trains vasúti eszközöket finanszírozó társaság szerződést írt alá a Siemens-szel 30 darab, 5 egységből álló Desiro motorvonat leszállítására. A járműveket tőlük a…..
vonatmagazin 31 fok az IC-n 2014.06.15 22:17:33
Egyik délután megint nekiindultam, hogy letudjam az Eger és Budapest között levő 142 kilométert. Korábban már kifejtettem, hogy miért nem mindig preferálom a közvetlen IC-vonatot, és szállok inkább át, így a Miskolcról 13 óra 28 perckor induló, a keresztségben Borsod nevet kapó…..
Btx 2014.07.01 22:26:32
@Válasszunk: 1. Én inkább maradnék egy halbinál mint egy postaBhv-nál vagy egy Bo-nál, pláne télen. És tapasztalatom szerint a Balatonon is oszthatják e véleményt, három éve a 15008-cal jöttem vissza és az útközben felszállók rácsodálkoztak az első osztályra, hogy mennyire lepukkant!

2. 16-17 percet várni Füzesabonyban az IC-re szerintem nem kis kompromisszum, ha azt nézem, hogy pl. a gyöngyösiek csak fellépnek Vámosgyörkön az egrire és go! Persze a közvetlen gyors még mindig lehet egy alternatíva de ez már semmivel se jobb egy balatoni gyorsvonatnál.

3. A MÁV-é is mert egy 500 forintos büntetés nem tart vissza senkit...

4. A miskolci vonalon az IC-k majdnem felében szlovák kocsik vannak. Ha az összes "hasonlóan jól" teljesít nagy melegben, mint a cikkem tárgya akkor ennyi ember nemigen tud hova menekülni, mert a körIC-k befogadóképessége is korlátozott.

5. És miért nem lehet megint külön árazás?

6. Nekem nem az elvett kocsi hiányzik hanem a MÁV-os kocsik! Nem az elvett kocsikat irigylem a balatoniaktól hanem, hogy oda (meg akkor, hogy ne sarkosítsak pl. Zeg-re is) jut jó minőségű MÁV-os kocsi az ms-i IC-k nagy részében pedig szlovák kocsik vannak.

Ês úgy gondolom, hogy zárt térben 31 fokban embereket szállítani sehol sem lenne szabad (se BKV-n se volánnál), pláne, hogy az első osztályért az emberek nagy része még felárat is fizet (én a Start Klub kártya okán már nem, ezért írtam)...
Btx 2014.07.01 23:42:09
@Válasszunk: 2. Én az ütemes előtti állapotot nézem. Nem volt óránként vonat, de nem kellett ennyit várni. Persze mindig lehet rosszabbat találni (pl. azok a mellékvonalak, ahol napi két pár vonat van), de ha az ember megszokja, hogy éveken át 5 perc várakozással meg lehet úszni akkor nyilván nagyobb kompromisszum 3-szor 4-szer annyit várni.

3. Nem keverek semmit. Felszáll, leül a helyemre, kicsengeti az 500 forintot + a hiányzó helyjegyet. Jövök én, feláll, de a csomagját nem feltétlenül teszi odébb. Azért is megbüntetik, mert elfoglalja a csomagteret és én meg vihetem a kocsi másik végébe és nem látok rá? És mi van, ha - mint írtam - elkezd okoskodni, hogy keltsek fel két üléssel odébb egy alvó mittudoménkit? Menjek és kerítsem elő a kalauzt, aki a vonat másik végében van meg jöjjek vissza vele? Úgy, hogy gyakorlatilag én betartom a szabályokat ő meg nem és én rohangáljak az igazam után? Vagy, hogy majdnem hasra esek csomagokban, amikor kimegyek a WC-re, mert 5-en állnak előtte, akiknek szintén nincs helyjegyük? Egyébként egyszer (szintén az első osztályon) egy igazolvány nélküli részeg ember ült be hozzánk és egész úton dumált - a kalauznál is próbálkozott, de ő meg kiabált egy sort, besértődött és bezárkózott, így maradt nekünk... Leszállítás nuku. Hogy a szintén igazolvány nélküli roma származású fiatalokról már ne is beszéljek, akik szintén ide szállnak fel mert a gyorsról Kál Kápolnán lehajítanák őket ezzel meg eljönnek a Keletiig...

5. Erre változatlanul azt mondom, 31 fokban nem szabad ennyit elkérni egy levegőtlen kocsiban! Kerüljön nyáron ugyanannyiba, mint a gyors a megállások számát tekintve nem sokban különbözik tőle (ok, plüss ülések viszont nincsen ablak).

6. Én is ezt szeretném. Jó legyen 1 vagy 2 szlovák forduló a miskolci IC-k között de a 75%-uk. Én valahol azt érzem, hogy egyik vonal rovására próbálnak felfuttatni egy másikat, pl. msot Zeg fele csak fecskés gyorsvonati kocsik járnak ms-en meg nincs egy darab se (ezt a Start is írta a honlapján), sőt egy szett IC kocsi is elmehetett oda. Pedig szerintem annyi emberrel nem csökkent itt a forgalom (ha egyeltalán csökkent) mint amit Zeg felé nyerni fognak!

Egy hónapja Start Klub kártyával nem kell különbözeti jegy!
vonatmagazin 696 kilométer online 2014.05.10 07:20:44
Egyik nagyon kedves ismerősöm felvetette, hogy mi lenne, ha a bedolgozós szombaton szabadságot vennénk ki és elmennénk egyet vonatozni! Mivel engem se kell sokáig győzködni az ilyen programokat illetően így hamar igent mondtam, ma reggel pedig megkezdtük majdnem 700 kilométeres…..
Hétvégén egyik közös ismerősünket látogattuk meg IST-tel Hajdú-Biharban - és ha már arra jártunk felvetettem, nem lenne-e kedve kipróbálni a 2-es villamost, amit én másfél hónapja - az átadás napján - már leteszteltem? Mivel a projekt őt is érdekelte így hamar igent mondott,…..
"Már csak egyet kell aludni" - tegnap este valószínűleg sok debreceni háztartásban kívántak ezzel a mondattal jó éjszakát a szülők gyermekeiknek - az izgalom pedig nem volt véletlen, hiszen ma indult meg a közlekedés a Cívisváros új villamosvonalán. Én bő egy hónappal ezelőtt…..
(Mától járnak menetrend szerinti forgalomban Debrecen új villamosvonalán a CAF Urbos villamosai.)..
Múlt hétvégén egy nagyon kedves barátomat látogattam meg Debrecenben. Mivel ő az egyetemhez közel lakik - meg úgyis nagyon régen jártam már ilyen mélyen a városban - úgy döntöttem gyalog megyek ki hozzájuk, közben legalább a készülő kettes villamos vonalát is bevizsgálom.…..
Btx 2014.01.15 22:12:28
@BigPi: a villamosnak kétségtelenül megvan az az előnye, hogy zárt pályán megy és így nem zavarja a dugó - hacsak rá nem állnak az autósok a sínekre. De emlékeim szerint a Dózsa György úton is akkor kezdődött a dugó, amikor lámpát szereltek a Honvéd utcához. Még emlékszem is, amikor az egyik buszsofőr mesélte az ismerősének, hogy kérték a Hajdú volánt szereltesse le a lámpát mert amíg nem volt tudták tartani a menetidőt most meg nem.

@OkoskaTörp: a templomórák hibája egyébként nem egyedi eset, Egerben is folyamatosnan küzdenek vele.

@Mbraun: erre még én is emlékszem, 2000-ben még 2-3 percenként járt csúcsidőben a 31-es, amikor bevezették a 32-est akkor péntek délután 2-kor mindkettő 6 percenként járt - papíron 3 percenként jött valami - de ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy egyszerre! Aztán a 32-es vonalról leszedték a csuklós buszokat és amikor a Dienesnél megtelt, a DÓzsa György úton már elég esélytelen volt felszállni. A 15-ös járt tudta még azon a vonalon valamelyest enyhíteni a zsúfoltságot! Az (akkori) 24-es buszról meg ne is beszéljünk, mindig tömve volt, a 10 perc késés alap volt nála és botváltós Ikarus-ok szüttyögtek 40-nek a négyes főúton (persze tudtak azok gyorsan is menni - először csodálkoztam is, hogy ez a busz ennyivel megy? - valszeg spórolt valamiért a volán).

@sakis: ha beindul a közlekedés akkor 11-ig és reggel 5-től simán fognak járni! Normál üzemben is ilyen zajosak? Egyébként biztos meg lehet szokni, itt Pesten se halkabb a troli, a repülőkről meg nem is beszélek (ha a főv
áros felől szállnak le), de tény, hogy a busz halkabb volt.

@Hajdú Intercity: épp a múltkor olvastam erről valamelyik blogon, hogy ha egy pár éven belül elterjednek az akkumulátoros buszok (ha elterjednek), akkor a trolihálózatnak se lesz sok értelme!

Villamosnak szerintem ott van értelme, ahol annyi embertömeg van, amit busszal már nem, vagy csak nehezen lehet elszállítani. Meg a hétvégi járatsűrűségre leszek kíváncsi mert ha abból indulok ki, hogy a 31-es és a 32-es átfedésben 10 percenként jár kíváncsi vagyok milyen gyakran fog jönni a kétszer akkora villamos? AZt is el tudom képzelni, hogy hétvégén KCSV6-osok fognak arra is járni mert azok kisebbek bár nem hinném, hogy a 11 darab mind a két vonalra elég lenne.
vonatmagazin Bohóc-IC 2013.12.03 06:41:42
Elnézést kérek a kissé gúnyos hangvételű címért, de a hétvége után totál kiakadtam. Történt ugyanis, hogy IC-vel merészeltem hazautazni. IC-vel? Hát igen. Én azt hittem IC de a pénteki utam - és a mai Elvirán látott adatok után már abszolút nem vagyok biztos, hogy tényleg…..
Nemrégiben olvastam az egyik médiumon, hogy új - gyermekeknek szóló - könyv készül Budapest tömegközlekedéséről. Mivel - igaz, hogy nem az én korosztályom a célközönség - mégiscsak rétegkönyvről van szó, valamint általános iskolásan én is tátott szájjal lapozgattam a…..
vonatmagazin Kiegyenlített árak 2013.05.19 20:30:17
2013. május 15.-e óta, a gyorsvonati pótjegy bevezetésével ugyanannyiba kerül Egerbe gyorsvonattal utazni, mint Intercity-vel! Ez persze csak a 2012. decemberétől közlekedő közvetlen vonatokra vonatkozik, viszont akkor is nevetséges a szituáció, amikor izzadva a 30 fokos nyári…..
Június harmadik hétvégéjén egy céges rendezvényen kellett Erdélyben részt vennem és abban a szerengigacsés helyzetben voltam, hogy az utat vonattal tehettem meg. Mivel a program szombat este véget ért, vasárnap még egy kis városnézés is belefért Kolozsváron. Az utóbbi időben…..
Amikor tavaly bejelentette a TML-Studios, hogy a Bus, Tram and Cable Car Simulator után ismét buszos játékot készít (azóta megjelent Bus Simulator 2012, illetve angolul European Bus Simulator néven), gondolom sokan fájóan sóhajtottatok fel, miért megint egy újabb négy kerékről…..