Adatok
Sötét korom
0 bejegyzést írt és 464 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A vadászati és az idegenforgalmi szezon mintájára bevezették a vagyonnyilatkozat-tételi szezont. Ez az időszak nem más mint a választópolgároknak a politikusokra való nyilvános köpködés lehetőségének ideje. Amolyan orwelli gyűlöletfélóra, melyet minden politikusnak el kell…..
Ha egy szóban össze szeretnénk foglalni, hogy ki a felelős a devizahitelezésért Magyarországon, akkor azt mondhatjuk, hogy mindenki. Mivel az elmúlt hetek, és nagy valószínűséggel a kampányidőszak egyik fő témája lesz a leginkább svájci frank alapú jelzálog fedezetű hitelek…..
Sötét korom
2013.10.04 12:34:56
@desw:
"A biztosítás vagy a helyreállítás költségét, vagy a jelenkori piac érték - roncsértéket téríti meg, nem a még fennálló hiteltartozást."
Egy biztosító MINDENRE köt biztosítást. Ha kell, akkor a hitelvisszafizetésre is. Az ára persze kérdés... Egy autó vásárlásakor nem feltétlenül csak az autó lehet fedezet, hanem pl. részvény, ékszer. Bármi, aminek piaci értéke van és biztosítható a stabilitása (pl. letét).
"Most viccelsz?? A legtöbb ingatlaneladás hitelkiváltással történik. Nem az eladó kapja a pénzt, hanem pl ügyvédi letétbe kerül."
Akkor nem értem a problémát. A hitel visszafizetésre került és mindenki örül, nem?
"Miért vállaljanak be egy rizikós ügyletet (20-25 évre ingatlanhitel minimálbéres Jóskának), ha van biztonságosabb is azonos haszonkulccsal (államkötvény, vállalati hitel, ...)"
Minimálbéres Jóska ne akarjon 25 éves megtakarításából lakást venni, mert nem fog sikerülni. Várjon, amig örökölni fog, vagy a gyereke ajándékoz neki 1-et. Bérlakásban pont úgy lehet boldog az ember, de lehet kalákában apránként épitkezni is. Esetenként a szocpol is lehet elegendő egy lakásra. És havonta 1 lottószelvényt is javasolnék a sűrű imádkozás mellé.
"Miért a bank kössön biztosítást saját zsebből, ha nem az ő kockázata?"
A bank választhat: vagy a bedölt hiteleket beárazza a kamatrátába, vagy a biztosítási díjat árazza be. Amelyik jobban megéri...
"Nem ismerem a pontos feltételeket, és azért várjuk ki a végét a történetnek. Leszenk még ezzel gondok bőven, az az érzésem, csak ezt majd lazán áttolják a népre. "
Nem is ismerheted, mert ez a nem publikus banki oldal. Végül mindig a nép fizet... hacsak valaki meg nem könyörül rajtunk, de ezt kiharcolni nem lehet.
"A biztosítás vagy a helyreállítás költségét, vagy a jelenkori piac érték - roncsértéket téríti meg, nem a még fennálló hiteltartozást."
Egy biztosító MINDENRE köt biztosítást. Ha kell, akkor a hitelvisszafizetésre is. Az ára persze kérdés... Egy autó vásárlásakor nem feltétlenül csak az autó lehet fedezet, hanem pl. részvény, ékszer. Bármi, aminek piaci értéke van és biztosítható a stabilitása (pl. letét).
"Most viccelsz?? A legtöbb ingatlaneladás hitelkiváltással történik. Nem az eladó kapja a pénzt, hanem pl ügyvédi letétbe kerül."
Akkor nem értem a problémát. A hitel visszafizetésre került és mindenki örül, nem?
"Miért vállaljanak be egy rizikós ügyletet (20-25 évre ingatlanhitel minimálbéres Jóskának), ha van biztonságosabb is azonos haszonkulccsal (államkötvény, vállalati hitel, ...)"
Minimálbéres Jóska ne akarjon 25 éves megtakarításából lakást venni, mert nem fog sikerülni. Várjon, amig örökölni fog, vagy a gyereke ajándékoz neki 1-et. Bérlakásban pont úgy lehet boldog az ember, de lehet kalákában apránként épitkezni is. Esetenként a szocpol is lehet elegendő egy lakásra. És havonta 1 lottószelvényt is javasolnék a sűrű imádkozás mellé.
"Miért a bank kössön biztosítást saját zsebből, ha nem az ő kockázata?"
A bank választhat: vagy a bedölt hiteleket beárazza a kamatrátába, vagy a biztosítási díjat árazza be. Amelyik jobban megéri...
"Nem ismerem a pontos feltételeket, és azért várjuk ki a végét a történetnek. Leszenk még ezzel gondok bőven, az az érzésem, csak ezt majd lazán áttolják a népre. "
Nem is ismerheted, mert ez a nem publikus banki oldal. Végül mindig a nép fizet... hacsak valaki meg nem könyörül rajtunk, de ezt kiharcolni nem lehet.
Sötét korom
2013.10.04 13:26:59
@desw:
"Akkor már saját magadat sem érted, olvass vissza! Hiába adja el a hiteles az ingatlant, ha nem fedezi a hiteltartozást."
Emlékszem arra, mit írok. A fedezetet nem adhatja (nem volna szabad, hogy eladja) el senki, ha a hitelét nem tudja rendezni. A mai banki gyakorlat "behajtós" szemléletű: amennyiért elad valaki valamit és a hitel törlesztésére fordítja, akkor azt a bank leírja a hitelből. Csakhogy ezesetben ottmarad a hitel maradéka, fedezet nélkül. Én úgy gondolom, hogy a hitelesek zöme azt szeretné, hogy ezt a követelést engedjék el a bankok.
Ha olyan lenne a törvény, hogy a bankoknak ezt tényleg el kell engedniük, akkor megváltozna a bank megítélése (felértékelődne) fedezettel kapcsolatban és ez lehet, hogy feljebb hajtaná a lakásárakat is. Pillanatnyilag a bankot nem érdekli igazán, hogy ő vagy a tulaj mennyiért adja el a lakást. Inkább kevesebbért most, mint többért később. OK?
"És hányan vettek fel hitelt kamu jövedelemigazolással, kamu önrész megléte mellett átverve a bank hitelbírálatát"
Ilyen is van, de olyan is, hogy a bank belement abba, hogy 3 évig csak kamatot fizessen és a tőkét csak aztán. Bankon belüli korrupció és hibás érdekeltség is lehet a hibásan kihelyezett hitelek oka. De sok helyütt a kockázatelemzés (tudományos) módszereit sem ismerik/gyakorolják.
Ráadásul a bankok számára összemosódnak az áruhitelek a vállalkozások hitelezésével és a veszteségeiket szétkenik.
Rosszul működő rendszereket találhatunk ebben az országbban számosat (sőt, szinte csak azt) a bankrendszeren kívül is.
"Akkor már saját magadat sem érted, olvass vissza! Hiába adja el a hiteles az ingatlant, ha nem fedezi a hiteltartozást."
Emlékszem arra, mit írok. A fedezetet nem adhatja (nem volna szabad, hogy eladja) el senki, ha a hitelét nem tudja rendezni. A mai banki gyakorlat "behajtós" szemléletű: amennyiért elad valaki valamit és a hitel törlesztésére fordítja, akkor azt a bank leírja a hitelből. Csakhogy ezesetben ottmarad a hitel maradéka, fedezet nélkül. Én úgy gondolom, hogy a hitelesek zöme azt szeretné, hogy ezt a követelést engedjék el a bankok.
Ha olyan lenne a törvény, hogy a bankoknak ezt tényleg el kell engedniük, akkor megváltozna a bank megítélése (felértékelődne) fedezettel kapcsolatban és ez lehet, hogy feljebb hajtaná a lakásárakat is. Pillanatnyilag a bankot nem érdekli igazán, hogy ő vagy a tulaj mennyiért adja el a lakást. Inkább kevesebbért most, mint többért később. OK?
"És hányan vettek fel hitelt kamu jövedelemigazolással, kamu önrész megléte mellett átverve a bank hitelbírálatát"
Ilyen is van, de olyan is, hogy a bank belement abba, hogy 3 évig csak kamatot fizessen és a tőkét csak aztán. Bankon belüli korrupció és hibás érdekeltség is lehet a hibásan kihelyezett hitelek oka. De sok helyütt a kockázatelemzés (tudományos) módszereit sem ismerik/gyakorolják.
Ráadásul a bankok számára összemosódnak az áruhitelek a vállalkozások hitelezésével és a veszteségeiket szétkenik.
Rosszul működő rendszereket találhatunk ebben az országbban számosat (sőt, szinte csak azt) a bankrendszeren kívül is.
Sötét korom
2013.10.07 08:26:22
@Kuviklacz:
Itt nem a kamata az érdekes, hanem a forinthoz képesti árfolyama, hisz a későbbiekben havonta ezen kell venned és visszaváltanod forintra a részleteket. A forint a hrivnyához képest erősödott a legtöbbet a kritikus időszakban. A forintról a 2000-es években mindenki tudhatta, hogy túlértékelt, ezt senki nem is titkolta, kifejezett cél volt. Az is nyilvánvaló volt, hogy ez örökké nem tartható.
Ezt én annó minden ismerősömnek elmondtam.
Itt nem a kamata az érdekes, hanem a forinthoz képesti árfolyama, hisz a későbbiekben havonta ezen kell venned és visszaváltanod forintra a részleteket. A forint a hrivnyához képest erősödott a legtöbbet a kritikus időszakban. A forintról a 2000-es években mindenki tudhatta, hogy túlértékelt, ezt senki nem is titkolta, kifejezett cél volt. Az is nyilvánvaló volt, hogy ez örökké nem tartható.
Ezt én annó minden ismerősömnek elmondtam.
Jól ráijesztett hétvégén Európa barátaira a Tárki. Szerencsére csak tévedés állt megdöbbentő kutatási jelentésük hátterében, amely szerint már többen gondolják hátrányosnak uniós tagságunkat, mint ahányan jónak találják. Nincs szó tehát radikális fordulatról, de…..
Sötét korom
2013.09.05 15:38:28
@kovi1970: Nem pont erre gondolok. Inkább arra, hogy dolgozni nem sikkes... inkább egy szerencsétlenség. Mindenki olyan mhelyre törekszik, ahol nem kell valódi teljesítményt nyújtani. És ha valaki akar, akkor sem tud, mert a kontraszelekció, a haver/politika által odatett vezető ezt a legkevésbé sem tűri el (a kritikát még kevésbé).
A politikusok valóban szem előtt vannak, ezért látszik rajtuk a munkavégzésük teljes képtelensége/lehetetlensége leginkább.
Minden tiszteletem a kevés kivételnek, aki még teszi a dolgát. Miattunk tartunk még itt, ahol tartunk.
A politikusok valóban szem előtt vannak, ezért látszik rajtuk a munkavégzésük teljes képtelensége/lehetetlensége leginkább.
Minden tiszteletem a kevés kivételnek, aki még teszi a dolgát. Miattunk tartunk még itt, ahol tartunk.
Sötét korom
2013.09.05 15:39:41
@Laciii: Persze. Lehet Unió nélkül is. De Unióval sokkal egyszerübb. Ez kb. olyan, mint a házasság és a szex...:)
Ma reggel az Air China repülőgépe egy ismeretlen tárgyat ütött el 8000 méter (26.246 láb) magasságban. A gép Csengduból Kantonba tartott, amikor egy ismeretlen objektummal ütközött, és kénytelen volt visszatérni a csengdui reptérre, ahol biztonságban leszállt.
..
Sötét korom
2013.06.06 09:50:38
Orbán Viktor tegnap Estorilban azt mondta, Magyarország már áttért a munkaalapú társadalomra, például bevezette az új, versenyképes adórendszerét, és egy rugalmas munka törvénykönyvét alkotott, mindezt azért, hogy jobban megérje dolgozni. A Kossuth Rádió tudósítása szerint…..
Sötét korom
2013.05.06 13:24:23
@Távmunka blog: "A többkulcsos rendszer nem a munkát becsüli meg, hanem szociális alapon a nagyobb jövedeleműektől elveszi a jövedelmük egy részét és odaadja a kisebb jövedelműeknek. "
Ez így van. Ennyiben a többkulcsos adózás szociálpolitikai elemet is tartalmaz.
De: nem csak ezt. Hanem pl. ösztönöz a befektetésre/megtakarításra. Ez a rész normális országokban leírható az adóból (majd amikor kiveszed, akkor kell adózni). Hogy legyen belső megtakarítás, az alapvető egy országban.
Minden mindennel összefügg...
Ez így van. Ennyiben a többkulcsos adózás szociálpolitikai elemet is tartalmaz.
De: nem csak ezt. Hanem pl. ösztönöz a befektetésre/megtakarításra. Ez a rész normális országokban leírható az adóból (majd amikor kiveszed, akkor kell adózni). Hogy legyen belső megtakarítás, az alapvető egy országban.
Minden mindennel összefügg...
Sötét korom
2013.05.06 14:24:07
@Ludovikás Levente:
"Az nem jutott még el hozzád, hogy kiterjedt szociális ellátó rendszert csak nagyobb adókkal lehet fenntartani? Magyarán az állam újraelosztó szerepének növelésével"
Egyenlőre csak a személyi jövedelemadóról beszéltünk. A jövedelem alapú szociális feszültségek tompításához ez elegendő. Még számos további szempont van: vagyoni, egészségi adottságok.
A szociális kompenzáció célja nem az "ingyen élés", hanem a minimális színvonalon való létezés biztosítása. Sajnos Mo-on a bérek olyan alacsonyak, hogy a két kategória szinte egybeesik. Amennyiben egy társadalom nem gondoskodik elfogadható szinten a tagjairól (ami önmagában antihumánus), akkor az szociális robbanáshoz (éhséglázadás) vagy leépüléshez vezet (fogy is a magyar, rendesen), vagy elvándorláshoz.
További fontos társadalmi cél (kellene, hogy legyen), az utódok számára (akik nem felelősek a kialakult helyzetér) egy viszonylagos esélyegyenlőség biztosítása.
A fentiek persze az én társadalomképem. Vannak, akik másképp gondolkodnak.
"Az nem jutott még el hozzád, hogy kiterjedt szociális ellátó rendszert csak nagyobb adókkal lehet fenntartani? Magyarán az állam újraelosztó szerepének növelésével"
Egyenlőre csak a személyi jövedelemadóról beszéltünk. A jövedelem alapú szociális feszültségek tompításához ez elegendő. Még számos további szempont van: vagyoni, egészségi adottságok.
A szociális kompenzáció célja nem az "ingyen élés", hanem a minimális színvonalon való létezés biztosítása. Sajnos Mo-on a bérek olyan alacsonyak, hogy a két kategória szinte egybeesik. Amennyiben egy társadalom nem gondoskodik elfogadható szinten a tagjairól (ami önmagában antihumánus), akkor az szociális robbanáshoz (éhséglázadás) vagy leépüléshez vezet (fogy is a magyar, rendesen), vagy elvándorláshoz.
További fontos társadalmi cél (kellene, hogy legyen), az utódok számára (akik nem felelősek a kialakult helyzetér) egy viszonylagos esélyegyenlőség biztosítása.
A fentiek persze az én társadalomképem. Vannak, akik másképp gondolkodnak.
Gáz van a BKV táján! Na jó, ez nem új észrevétel, de immár maga a BKK is bevállalja úgy istenigazából.
A BKK a Fővárosi közgyűlésnek részletesen és naturistán ecsetelte a tömegközlekedés helyzetét, ami nem valami rózsás, ám most, én mint napi három és félórát a BKV…..
Sötét korom
2013.04.23 11:35:40
@gmihaly: Demszky nincs. SZDSZ nincs. Akkor az a rengeteg pénz, amit MOST nem lopnak el, az hol van?
Ennyi sületlenséget...
Ennyi sületlenséget...
Sötét korom
2013.04.23 12:05:40
@braue: Mintha kissé nagyon funkcionális analfabéta volnál.
Ugyanis azt írtam, hogy
"amit MOST nem lopnak el"!
Kit kellene ezért feljelentenem?
Ugyanis azt írtam, hogy
"amit MOST nem lopnak el"!
Kit kellene ezért feljelentenem?
Sötét korom
2013.04.23 12:07:42
@gmihaly: Ha ennyire szenved, akkor miért nem mond le valaki(k)? Hátha van olyan, aki alatt nem szenvedne.
Az alábbi levél létjogosultságát egy gazdasággal foglalkozó oldalon a Magyarországot teljes egészében érintő jövőkép indokolja, és ez talán a legtöbb fiatalt és nem fiatalt foglalkoztatja. Valószínűleg sokunkban megfogalmazódott már egy miért igen? és egy miért nem? elképzelés az esetleges külföldre…..
Sötét korom
2013.04.02 13:51:18
@Balibgeczyk: Figyelj! Legalább azt a szar 2010-es szintet azért tartani kellene, nem?
Sötét korom
2013.04.02 13:57:01
@Balibgeczyk: Ott van a pénz a Matolcsinál, amit az Orbán még nem költött el. Ha nem lopják el, akkor nem lesz semmi gond, az elég a törlesztésre. Az idén amúgy lejár az IMF hitel.
A magyar gazdaság kritikus helyzetben van: veszélybe került az európai centrumhoz való felzárkózás álma.
2012-ben Magyarország a recessziójával az Európai Unió egyik legrosszabb növekedési eredményét mutatta fel. A magyar foglalkoztatási adatok is lényegesen…..
Ezelőtt alig két hónappal - amikor a március 15-i váratlan havazás még nem törte ketté nemzeti ünnepünket és nem tépázta meg nemzeti önértékelésünket – valami elvetemült osztrák liberál-bolsevik művészek arra formáltak jogot, hogy Balog Zoltán nemzeti erőforrás…..
Sötét korom
2013.03.20 08:05:54
Bizonyítottság hiányában 17 vádlott közül 15-öt felmentett csütörtökön a kaposvári törvényszék katonai tanácsa a bűnszervezetben elkövetett vesztegetés vádja alól, első fokon. Az ügy nem is az év, hanem az évtized botránya.Az úgynevezett tábornokperben az eljárás 2009…..
Keretszámok nincsenek, az oktatás ingyenes és egyébként is a felsőoktatásban minden oké. Valahogy így lehet összefoglalni a kormány kommunikációját az ügyben, csak sajnos ebből annyi derül ki, hogy vagy nem tudják miről beszélnek vagy pedig újfent hazudnak mint a…..
Sötét korom
2013.02.27 10:33:02
@Fejesrob: Végig kellene gondolnod: Gyurcsány-reformok elmaradása-30% növekedő államadósság-államháztartáso hiány elszáll-IMF hitel
És akkor miből volt pénz a MOL-ra, a gázra és a stadionokra? A kormányreklámokra... és hosszú még a sor.
Még egy további gondolatot ajánlanék az ingyenes oktatáshoz megfontolásra. Egy egyetemi hallgató tipikusan nem dolgozik., azaz lemond a munkajövedelméről. Vállal egy (nak a szülei) csomó plusz költséget a diploma érdekében. Ez nem szempont?
És akkor miből volt pénz a MOL-ra, a gázra és a stadionokra? A kormányreklámokra... és hosszú még a sor.
Még egy további gondolatot ajánlanék az ingyenes oktatáshoz megfontolásra. Egy egyetemi hallgató tipikusan nem dolgozik., azaz lemond a munkajövedelméről. Vállal egy (nak a szülei) csomó plusz költséget a diploma érdekében. Ez nem szempont?
Sötét korom
2013.02.27 10:34:48
@Fejesrob: "hogy Gyurcsány és Bajnai nagyon nem volt hatékony"
Az Orbán vajon mennyire hatékony a fentiekhez képest? Nem vagy te egy "kissé" elszállva?
Az Orbán vajon mennyire hatékony a fentiekhez képest? Nem vagy te egy "kissé" elszállva?
„Wie du weinst, wie du weinst,Daß i' wandere muß,Wandere muß,Wie wenn d'Lieb jetzt wär vorbei!“
(„Hogy sírsz, hogy sírsz,/hogy el kell vándorolnom,/el kell vándorolnom,/Mintha a szerelem most odalenne!”)
Muß i’denn zum Städtele hinaus („El kell hagynom a várost” - német…..
Már írtam arról, hogy hogyan lehetne kapitalista keretek között megreformálni a felsőoktatást, és első ránézésre úgy tűnik, hogy a kormányzat a hallgatói szerződésekkel ebbe az irányba mozdult el. A probléma ezzel az, hogy ugyan nagyon hasonlít az egész történet egy…..
Sötét korom
2013.02.18 10:03:18
@mahet: Hanem miről?
Sötét korom
2013.02.18 10:07:18
@lehet más a propaganda: Ha kötelez vkit, hogy maradjon itthon, akkor (de csakis akkor) biztosítson munkahelyet is! Különben mi értelme az egésznek?
Az írja az újság: az LMP-t mostanság folyton üldözik. Egyre arrogánsabban, egyre vadabbul. Sőt, liberális körök „direktben mondják”: ki is fogják őket nyiffantani, ha nem csatlakoznak az ellenzéki együttműködéshez. Pedig Magyarországnak inkább büszkének kellene ezekre a…..
Sötét korom
2012.12.04 12:50:30
@MAti: Én már azzal is megelégednék, ha világos elveket tennének le az asztalra. Egy párt (különösen Parlamenten kívül) lehetőségei (a felhasználható szakember/szaktudás mennyiséget illetően) nagyon behatároltak. A kidolgozott szakmai program elvárások szerintem nem reálisak.
Sötét korom
2012.12.04 13:34:58
@Piraeus: Én megértem, ha valakinek nem szimpatikus sem a Fidesz, sem az Mszp (nekem sem), de nekem az LMP még kevésbé, mert egyszerűen semmit nem látok bennük.
De a pillanatnyi veszély a Fidesz oldaláról jön... Nem tehetünk mást, jobbat, minthogy ez ellen védekezünk, nem?
De a pillanatnyi veszély a Fidesz oldaláról jön... Nem tehetünk mást, jobbat, minthogy ez ellen védekezünk, nem?
A frissen létrejött Együtt 2014 mozgalom nyilvánvalóvá tette, hogy működésének sikertelenségét jelentené, ha az MSZP-vel nem sikerülne megegyeznie a részvételről. Ráadásul mindkét szereplő hangsúlyozta, hogy csak a programalapú együttműködésben hisz.
Nos, eddig csak az…..
Sötét korom
2012.10.26 13:59:51
@Kivlov: A francia forradalom egyik alapelvét sérti. Ami úgy szól: egyenlőség!
Modern társadalmak törekednek arra, hogy az emberek induló helyzetét mesterségesen egyenlősítsék. Ezzel együtt is vannak nagy családi vagyonok, de a társadalmi elvárás (ld. pl Bill Gates) is arra hat, hogy ne öröklődjenek 1 az 1-ben a brutális méretű magánvagyonok.
Ez nem vicc.
Modern társadalmak törekednek arra, hogy az emberek induló helyzetét mesterségesen egyenlősítsék. Ezzel együtt is vannak nagy családi vagyonok, de a társadalmi elvárás (ld. pl Bill Gates) is arra hat, hogy ne öröklődjenek 1 az 1-ben a brutális méretű magánvagyonok.
Ez nem vicc.
Sötét korom
2012.10.26 14:42:20
Egyes emberek nehezen tanulnak, ilyen lehet Lázár János is. Már harmadszor nyújtja be ugyanazt a törvényt, nem igazán tanulva abból, hogy miért bukott meg. A képviselőcsoport pedig harmadszorra fogadja el. Nehezen tudják elfogadni, hogy nem lehet visszamenőleges hatályú törvényeket…..
Sötét korom
2011.05.10 09:41:02
Angel Di Maria egyetlen egy jó passzot adott a kedd esti Barcelona-Real Madrid BL-elődöntő első félidejében. A mérkőzésen 41 szabálytalanság történt, ebből 31-et a Real Madrid játékosai követtek el. Messit 11-szer rúgták fel, ennyit egyetlen játékos sem kapott az idén…..
Sötét korom
2011.05.04 15:58:08
@butus: Igen, az angol foci (főleg az alsóbb osztályokban) kevésbé játékos. Nekem kissé mechanikus, de kétségtelenül nyílt, őszinte, férfias. És persze végtelenül fair! Szeretem én is! Ehhez hasonló az argentin mentalitás is.
De a válogatottjuk eredményessége arra utal, hogy ez a játék valahol túl egyszerű, viszonylag könnyen másolható, implementálható. És ha jón valami más szellemiség (mint pl. mi 1953-ban), akkor nekik annyi. Nem tudnak alkalmazkodni.
A spanyol (+a portugál) foci sikere azt mutatja, hogy jó úton járnak pillanatnyilag ezen a tájon.
De a válogatottjuk eredményessége arra utal, hogy ez a játék valahol túl egyszerű, viszonylag könnyen másolható, implementálható. És ha jón valami más szellemiség (mint pl. mi 1953-ban), akkor nekik annyi. Nem tudnak alkalmazkodni.
A spanyol (+a portugál) foci sikere azt mutatja, hogy jó úton járnak pillanatnyilag ezen a tájon.
Sötét korom
2011.05.04 16:38:01
@freagle: Az Real-Barca az mindig presztizsmeccs, de a fő célok szempontjából az eredmény itt most nem volt döntő. Mivel a bajnokság gyakorlatilag lefutott. És tudták, hogy még jön 3 mérkőzés.
Egy kupadöntőn kikapni persze nem öröm, de nekem ez a szőlő egyáltalán nem savanyú. A Barca szép eredményt ért el, bejutott a döntőbe, de ott kikapott. Elég jó játékkal (főleg a 2. félidőben), de kikapott. Senki nem emlegetett semmi mentő körülményt, bírókat, vagy bármi egyebet. Egy focicsapat ugyanis kikaphat. Mellékesen: ebből is látszik, a Real MEGVERHETI a Barca-t, ha tudja! Semmiféle égi/földi védelme nincs a Barca-nak!
A BL elődöntő volt az összecsapások súlypontja. Azért is mert a végén volt, de azért is mert ez sok pénzzel jár és nagyobb a presztizse, mint a Király Kupának (amit ugye a Real sem szokott túl komolyan venni - mellékesen a januári "nagy" leterhelést emlegette Mourinho a rossz bajnoki szereplés okaként - Miközben az az Almeria győzte le őket, aki a Kupában is állt még).
Ha a Real prioritásában a Király kupa megelőzte a Bajnokságét. akkor gratulálok, mert a céljukat elérték.
Egy kupadöntőn kikapni persze nem öröm, de nekem ez a szőlő egyáltalán nem savanyú. A Barca szép eredményt ért el, bejutott a döntőbe, de ott kikapott. Elég jó játékkal (főleg a 2. félidőben), de kikapott. Senki nem emlegetett semmi mentő körülményt, bírókat, vagy bármi egyebet. Egy focicsapat ugyanis kikaphat. Mellékesen: ebből is látszik, a Real MEGVERHETI a Barca-t, ha tudja! Semmiféle égi/földi védelme nincs a Barca-nak!
A BL elődöntő volt az összecsapások súlypontja. Azért is mert a végén volt, de azért is mert ez sok pénzzel jár és nagyobb a presztizse, mint a Király Kupának (amit ugye a Real sem szokott túl komolyan venni - mellékesen a januári "nagy" leterhelést emlegette Mourinho a rossz bajnoki szereplés okaként - Miközben az az Almeria győzte le őket, aki a Kupában is állt még).
Ha a Real prioritásában a Király kupa megelőzte a Bajnokságét. akkor gratulálok, mert a céljukat elérték.
Sötét korom
2011.05.04 16:41:38
@eric: A "nagyképűség" szót miért a Barcahoz társítod? Ki mit követett el?
Bizarr, akár elmebetegnek is nevezhető kéréssel fordult vasárnap a Real Madrid az UEFA illetékeseihez. A minden bizonnyal újabb sikertelen szezont záró klub gyakorlatilag azt szeretné, ha az európai fociszövetség a fél Barcelonát eltiltaná egy időre. Indokaik olyan viccesek,…..
Sötét korom
2011.05.02 12:22:22
Kedd délutáni sajtótájkoztatója alapján nagyon úgy tűnik, hogy Pep Guardiolát már nemcsak fárasztja José Mourinho folyamatos hisztije, hanem most már nem is hajlandó azt tovább szótlanul tűrni. A Madridban tartott sajtótájékoztatón Pep olyan szépen tette helyre sipítozó…..
Sötét korom
2011.04.27 08:20:30
Felmerül többször hogy mi is van a liberalizmusban, kicsit körülnéztem, megpróbáltam összeszedni, hogy mi is van a liberálisok háza táján külföldön, és egy pillantást vetettem arra hogy mizujság itthon a liberális párt háza táján.Kép innen jött. Anglia:"...a…..
„Az egyetemi költségtérítéses képzések "kivezetése" is szerepel a Széll Kálmán-tervben. Ez nem a fizetős képzések megszüntetését jelenti, hanem azt, hogy a jövőben a hallgatók valós, 100 százalékos térítést fizessenek, mondta az Indexnek Kósa Lajos a Fidesz…..
Mi sem jártunk jobban a Blikknél, amikor megkérdeztük a Duna TV-t, hogy igazak-e a bulvárlap értesülései ifj. Knézy Jenő lecseréléséről. A Blikk már tegnap megírta, hogy nem az első fokon felfüggesztett börtönre ítélt sportriporter vezette a hétfői SportArénát a Duna TV-n,…..
Sötét korom
2011.04.22 08:12:49
Mondta Bokros Lajos és kezét óvóan a szíve fölött hordott kitűzőre tette ezzel is jelezve, hogy az élete árán is megvédelmezi azt. Csodálom, és mély tisztelettel nézek az olyan emberekre, akik ennyire hűségesek, odaadóak és ragaszkodóak. Csak a kisördög ne…..
Sötét korom
2011.03.01 11:18:09
@Tzimisce: A "jobboldali technokrata" minősítéssel nem egészen értek egyet. Inkább azt mondanám, hogy egy olyan párt kellene, aki hajlandó kapitalizmusban gondolkodni. Bokros Lajos személye ezt a társadalomfelfogást garantálta/garantálja.
Szemmel látható ugyanis, hogy az erős, mindent felügyelni/irányítani akaró állam, nem jó gondolat - sem az MSZP, sem a FIDESZ, de még az EU felfogásában sem.
Szemmel látható ugyanis, hogy az erős, mindent felügyelni/irányítani akaró állam, nem jó gondolat - sem az MSZP, sem a FIDESZ, de még az EU felfogásában sem.
17. § (1) A médiatartalom nem lehet alkalmas személyek, nemzetek, közösségek, nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbségek vagy bármely többség, továbbá valamely egyház vagy vallási csoport elleni gyûlölet keltésére. (2) A médiatartalom nem lehet alkalmas személyek,…..
Sötét korom
2011.02.04 10:31:34
@Lámpavas: Én úgy látom, hogy most az egykori kisebbség került többségbe és eddig nem tudta az akaratát kizárólagosan érvényesíteni, most meg majd tudja.
A demokráciát a diktatúrától az különbözteti meg, hogy a kisebbségnek vannak jogai, van védelme a többségi erőszakkal szemben. Nálunk szemmel láthatóan nincs és nem is lesz védelem.
Hogy a diktatúránk meddig lesz többségi és mikor alakul majd át kisebbségivé, az sajnos nem fogjuk megtudni (mert nem fogják kihirdetni), de a véleményem szerint már most is kisebbségi a FIDESZ-diktatúra, hisz OV-t az összes választó kisebbsége hatalmazta fel a nagy bármire.
A demokráciát a diktatúrától az különbözteti meg, hogy a kisebbségnek vannak jogai, van védelme a többségi erőszakkal szemben. Nálunk szemmel láthatóan nincs és nem is lesz védelem.
Hogy a diktatúránk meddig lesz többségi és mikor alakul majd át kisebbségivé, az sajnos nem fogjuk megtudni (mert nem fogják kihirdetni), de a véleményem szerint már most is kisebbségi a FIDESZ-diktatúra, hisz OV-t az összes választó kisebbsége hatalmazta fel a nagy bármire.
Vezető magyar futballklub finanszírozó partnert keres - sokan kaján örömmel nyugtázták, hogy a Fradit meghirdették eladásra egy orosz újságban. Pedig ez egyáltalán nem öröm, inkább a magyar futball egyik legszomorúbb eseménye. És nemcsak a Fradit érinti a hír, hanem a magyar…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Rájöttem, ki vagy! Smitt Pál...