Adatok
strawberries
31 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Információtudomány és média a 21. század elején
eLearning tartalmak és oktatási környezetek ergonómiája
2012.05.18 19:28:00
Mi mindent jelent az ergonómia? Mit kell átfognia, mire kell ügyelnünk, ha ezt a tényezőt is szemelőtt tartjuk az oktatási/ tanulási célunkat kitűzve?Az ergonómia szól az emberi viselkedésről, képességekről, korlátokról más emberekhez fűződő viszonyunkról. És most…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Speciális szükségletű személyek oktatása az információs társadalomban - Változások
2012.05.14 11:37:00
..
Információtudomány és média a 21. század elején
Speciális szükségletű személyek oktatása az információs társadalomban
2012.05.10 23:57:00
..
Múlt heti témánkhoz kapcsolódó (iszonyúan lemaradva... de muszáj volt máshova koncentrálnom) második bejegyzésemben a konnektivizmussal kapcsolatban felmerülő kritikákat szeretném rendszerezni. Kapcsolódik a választott csoport feladatunkhoz is, úgyhogy akad bőven pro és kontra…..
Oktatási menedzserként azt a feladatot kaptuk, hogy a cégünk vezetői számára bemutassuk a távoktatási és a konnektivista kurzusban rejlő lehetőségeket, annak érdekében, hogy a cég jövőbeli belső képzései során a számára leginkább megfelelő formát tudja…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Konnektivizmus- Mindenben a hálózatot látjuk!
2012.05.06 09:53:00
Feltűnt egy ideje, hogy mindenben a hálózatot látjuk, hogy ma a Kulturális tőkeelméletek órán hallott egyik prezentációtól kezdve a délutáni CSOPORT munkára való készülésig mindenben ezt látjuk, ezt keressük, ezt vesszük észre mostanában. De honnan indult? Mi is ez a…..
Információtudomány és média a 21. század elején
A hálózatlemélet oktatási alkalamzása- Ez a kísérlet a mi kísérletünk is!
2012.05.02 09:53:00
Hálózati tanulás, egy kísérlet részei lettünk. Remélem megtudhatjuk a kurzus végén, hogy milyen eredményeket, tapasztalatokat hoztunk. Hogy lesz esetleg az utánunk következő csoport számára újítás az SL-ben töltött idő alatt, lesz-e valami másként szervezve, bővülnek-e a…..
Információtudomány és média a 21. század elején
A hálózatlemélet oktatási alkalamzása - Vajon mi motívál?
2012.05.01 11:14:00
Az előadást hallgatva időről időre előtérbe került az a kérdés a fejemben -amit a kuruzus gyakorlati teljesítésére való jelentkezéskor igen, de a félév során szinte alig volt időm átgondolni- vajon mi motívál? A vizsgán való megfelelés, a sikeres félév teljesítése vagy a…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Információs társadalom és az oktatás- Tanulási modellek
2012.04.25 09:22:00
A hálózati tanulásban a hagyományoshoz képest kevesebb iskolásra van szükség. Gyorsabb a hozzáférhetősége és emellett jellemzője az egyidejűség, a virtualitás és a megosztott tudás. Különösen nagy újdonság a hagyományos oktatási formához képest, hogy keresési utakat…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Internetezés és kultúra. Divatos tévképzetek - Nemcsak az agyunkat, de testünket is jó kondícióba kellene tartsuk!
2012.04.12 18:53:00
Úgy döntöttem folytatom az előző blogbejegyzésemet, ha már kicsit más tempóban, más időbeosztással volt lehetőségem elkészíteni a tavaszi szünet alatt a kurzushoz kapcsolódó blogbejegyzéseimet. Gondolataim kiindulópontjának továbbra is Klenovszkyi János, Kutatás a fiatalok…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Információs társadalom és az oktatás - Tanulási modellek
2012.04.24 11:06:11
..
IKT kompetenciák olasz tanárok számáraKépzési vezetőkként az olasz tanári gárda bővítését tervezzük. Képzési programjaink távoktatási formában működnek, így az újonnan csatlakozó tanároknak is szükséges, hogy rendelkezzenek a távoktatáshoz szükséges IKT…..
A taneszköz jellemzői A pedagógusok és tanulók számára tisztán láthatónak kell lennie, hogy kinek készül az adott taneszköz, hogyan is működik pontosan. Fontos, hogy a taneszköz ne célszemélynek akarjon megfelelni, hanem a kitűzött célnak vagy az adott célcsoportnak. Ezek…..
Eleraning egy lehetséges értelmezése Tartozom még egy bővítéssel, korrekcióval, ugyanis van egy piros bejegyzésem. Így gondoltam épp itt az ideje bepótolni, hamár a tavaszi szünet ad erre egy kis lehetőséget. Átolvastam újra az anyagomat, meghallgattam újra az…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Internetezés és kultúra. Divatos tévképzetek - Mit tesz a technika a kommunikációval? Kibővíti?
2012.03.31 20:33:14
..
Információtudomány és média a 21. század elején
Digitális esélyegyenlőtlenség. Internet és értékrend. Kockázatok.- Infrastruktúra, ismeret és az igény
2012.03.27 00:38:00
p { margin-bottom: 0.21cm; }h2 { margin-bottom: 0.21cm; }h2.cjk { font-family: "SimSun"; }h2.ctl { font-family: "Lucida Sans"; }A számítógép és a világháló használatának lehetősége és képessége mindenki számára rendelkezésére kell álljon, hogy mindenki teljes értékű tagja…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Digitális esélyegyenlőtlenség. Internet és értékrend. Kockázatok. - Aki kimarad, az lemarad!
2012.03.23 11:07:00
p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link { }Az infokommunikációs társadalom egyenlőtlen mértékű használata és a lehetőségekhez való kiegyenlítetlen hozzáférés minden korábbinál inkább kirekeszt sokakat abból, hogy kihasználhassák a társadalmi élet sok területén bevezetett új…..
strawberries
2012.03.24 08:13:14
Információtudomány és média a 21. század elején
Az oktatási környezet technológiája és eszközrendszere II. - Mert tanulni itt is, ott is jó!
2012.03.23 18:27:00
p { margin-bottom: 0.21cm; }Albert Bandura (1977) társas tanulási elmélete arra a gondolatra épül, hogy minden társasági helyzetben az interakciókból tanulnunk. A virtuális környezetben nem kell szemtől szemben jelen lennünk, kilométerekben számolva bármekkorára növekedhet a…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Az információs társadalom technológiai környezete. Eszközrendszerek és alkalmazások. -Paradoxon
2012.03.20 11:09:00
Nem feltétlen szerencsés az offline és online életünk összehasonlítása, de gondoljunk csak bele mennyi időt töltünk el például a Facebook oldalunk böngészésével csak arra várva, hogy valaki reagáljon egy-egy megosztott üzenetünkre. Vagy arra, hogy mennyire frusztrál minket, ha…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Az információs társadalom technológiai környezete. Eszközrendszerek és alkalmazások. - Ezért jöttem!
2012.03.17 10:43:03
p { margin-bottom: 0.21cm; } Amikor az első héten kiderült számomra, hogy lehet kollokviumot és gyakorlati teljesítést is választani a kurzusra, gyakorlatiasként ismerve önmagamat és átnézve a félév egyéb teendőit, inkább az online jelenlét felé húztam, de természetesen az…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Digitális kompetencia, digitális műveltség, digitális állampolgárság- Már van útlevelünk?
2012.03.13 09:39:56
p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link { } A témával foglalkozó első bejegyzésemben a kompetenciákkal foglalkoztam, leginkább azon kérdés feltevésből kiindulva, hogy a jövő pedagógus nemzedékének feladta könnyebb lesz vagy sem. Hogy könnyebb lesz-e a tanári kompetenciákat…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Az oktatás környezete, az oktatási környezet színterei
2012.03.11 12:22:43
p { margin-bottom: 0.21cm; } A felnőtt élet során különböző helyzetekben sajátíthatjuk el a tudást az iskolán túl és azon belül is formális, informális és nonformális keretek között. Ezek az oktatási környeztek különböző mértékben és változatos eszközrendszerrel…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Digitális kompetencia, digitális műveltség, digitális állampolgárság - Mennyi mindenre van szükségünk!
2012.03.08 18:05:00
Az oktatóknak, andragógusoknak és a tanulóknak az offline tanulási folyamatban megvan a kialakult szerepük, de vajon az online tanulási folyamatban azonos vagy más-más képességekkel kell rendelkezniük? Más kompetenciákra vagy másra IS van szükségük? A jövő pedagógus…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Eleraning egy lehetséges értelmezése
2012.03.04 20:30:12
p { margin-bottom: 0.21cm; } Az információfeldolgozással sokkal gyorsabbá válik a világ számunkra, sokkal több információ jut hozzánk el egységnyi idő alatt. Mivel tehetjük ezt még hatékonyabbá? Az elearningben milyen eszközök állnak a lehetőségeinkre amellyel hatékonyabb az…..
p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link Ez korunk egyik legújabb kihívása? Egy új verseny az oktatásban? Az iskolai oktatás versenye? A hagyományos tantermi oktatási formával száll versenybe a távoktatás?Mire jó ez? Kiknek jó? Mit lehet ezzel megoldani? Kinek mi a szerepe benne? Valóban…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Most jöttem az egyetemi sportolásból, ahol éppen ezt a témát érintettük tekerés közben. A tanárnő tapasztalata (a levelezős hallgatók emelik az egyetemi átlagéletkort, velük is gyakran találkozik), hogy a 30. életév körül mindenkire rátör a felelősség és sokkal tudatosabban élnek, ami megjelenik a sportolásban is. Sokat mesélt arról, hogy mit lát az edzettségi szinten, teherbíráson a két korosztály között. Saját tapasztalatom alapján teljesen egyetértek ezzel, mindkire rászakad egyszer az a tudat, hogy "valahol vezetődik az egészségi számlánk". Hiszek abban, hogy ez tud tudatossá válni és kaphat nagyobb teret a mindennapokban.