Regisztráció Blogot indítok
Adatok
strawberries

31 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Mi mindent jelent az ergonómia? Mit kell átfognia, mire kell ügyelnünk, ha ezt a tényezőt is szemelőtt tartjuk az oktatási/ tanulási célunkat kitűzve?Az ergonómia szól az emberi viselkedésről, képességekről, korlátokról más emberekhez fűződő viszonyunkról. És most…..
Múlt heti témánkhoz kapcsolódó (iszonyúan lemaradva... de muszáj volt máshova koncentrálnom) második bejegyzésemben a konnektivizmussal kapcsolatban felmerülő kritikákat szeretném rendszerezni. Kapcsolódik a választott csoport feladatunkhoz is, úgyhogy akad bőven pro és kontra…..
   Oktatási menedzserként azt a feladatot kaptuk, hogy a cégünk vezetői számára bemutassuk a távoktatási és a konnektivista kurzusban rejlő lehetőségeket, annak érdekében, hogy a cég jövőbeli belső képzései során a számára leginkább megfelelő formát tudja…..
 Feltűnt egy ideje, hogy mindenben a hálózatot látjuk, hogy ma a Kulturális tőkeelméletek órán hallott egyik prezentációtól kezdve a délutáni CSOPORT munkára való készülésig mindenben ezt látjuk, ezt keressük, ezt vesszük észre mostanában. De honnan indult? Mi is ez a…..
Hálózati tanulás, egy kísérlet részei lettünk. Remélem megtudhatjuk a kurzus végén, hogy milyen eredményeket, tapasztalatokat hoztunk. Hogy lesz esetleg az utánunk következő csoport számára újítás az SL-ben töltött idő alatt, lesz-e valami másként szervezve, bővülnek-e a…..
Az előadást hallgatva időről időre előtérbe került az a kérdés a fejemben -amit a kuruzus gyakorlati teljesítésére való jelentkezéskor igen, de a félév során szinte alig volt időm átgondolni- vajon mi motívál? A vizsgán való megfelelés, a sikeres félév teljesítése vagy a…..
A hálózati tanulásban a hagyományoshoz képest kevesebb iskolásra van szükség. Gyorsabb a hozzáférhetősége és emellett jellemzője az egyidejűség, a virtualitás és a megosztott tudás. Különösen nagy újdonság a hagyományos oktatási formához képest, hogy keresési utakat…..
IKT kompetenciák olasz tanárok számáraKépzési vezetőkként az olasz tanári gárda bővítését tervezzük. Képzési programjaink távoktatási formában működnek, így az újonnan csatlakozó tanároknak is szükséges, hogy rendelkezzenek a távoktatáshoz szükséges IKT…..
A taneszköz jellemzői A pedagógusok és tanulók számára tisztán láthatónak kell lennie, hogy kinek készül az adott taneszköz, hogyan is működik pontosan. Fontos, hogy a taneszköz ne célszemélynek akarjon megfelelni, hanem a kitűzött célnak vagy az adott célcsoportnak. Ezek…..
 Eleraning egy lehetséges értelmezése  Tartozom még egy bővítéssel, korrekcióval, ugyanis van egy piros bejegyzésem. Így gondoltam épp itt az ideje bepótolni, hamár a tavaszi szünet ad erre egy kis lehetőséget. Átolvastam újra az anyagomat, meghallgattam újra az…..
p { margin-bottom: 0.21cm; }h2 { margin-bottom: 0.21cm; }h2.cjk { font-family: "SimSun"; }h2.ctl { font-family: "Lucida Sans"; }A számítógép és a világháló használatának lehetősége és képessége mindenki számára rendelkezésére kell álljon, hogy mindenki teljes értékű tagja…..
p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link { }Az infokommunikációs társadalom egyenlőtlen mértékű használata és a lehetőségekhez való kiegyenlítetlen hozzáférés minden korábbinál inkább kirekeszt sokakat abból, hogy kihasználhassák a társadalmi élet sok területén bevezetett új…..
p { margin-bottom: 0.21cm; }Albert Bandura (1977) társas tanulási elmélete arra a gondolatra épül, hogy minden társasági helyzetben az interakciókból tanulnunk. A virtuális környezetben nem kell szemtől szemben jelen lennünk, kilométerekben számolva bármekkorára növekedhet a…..
Nem feltétlen szerencsés az offline és online életünk összehasonlítása, de gondoljunk csak bele mennyi időt töltünk el például a Facebook oldalunk böngészésével csak arra várva, hogy valaki reagáljon egy-egy megosztott üzenetünkre. Vagy arra, hogy mennyire frusztrál minket, ha…..
p { margin-bottom: 0.21cm; } Amikor az első héten kiderült számomra, hogy lehet kollokviumot és gyakorlati teljesítést is választani a kurzusra, gyakorlatiasként ismerve önmagamat és átnézve a félév egyéb teendőit, inkább az online jelenlét felé húztam, de természetesen az…..
p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link { } A témával foglalkozó első bejegyzésemben a kompetenciákkal foglalkoztam, leginkább azon kérdés feltevésből kiindulva, hogy a jövő pedagógus nemzedékének feladta könnyebb lesz vagy sem. Hogy könnyebb lesz-e a tanári kompetenciákat…..
p { margin-bottom: 0.21cm; } A felnőtt élet során különböző helyzetekben sajátíthatjuk el a tudást az iskolán túl és azon belül is formális, informális és nonformális keretek között. Ezek az oktatási környeztek különböző mértékben és változatos eszközrendszerrel…..
Az oktatóknak, andragógusoknak és a tanulóknak az offline tanulási folyamatban megvan a kialakult szerepük, de vajon az online tanulási folyamatban azonos vagy más-más képességekkel kell rendelkezniük? Más kompetenciákra vagy másra IS van szükségük? A jövő pedagógus…..
p { margin-bottom: 0.21cm; } Az információfeldolgozással sokkal gyorsabbá válik a világ számunkra, sokkal több információ jut hozzánk el egységnyi idő alatt. Mivel tehetjük ezt még hatékonyabbá? Az elearningben milyen eszközök állnak a lehetőségeinkre amellyel hatékonyabb az…..
p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link Ez korunk egyik legújabb kihívása? Egy új verseny az oktatásban? Az iskolai oktatás versenye? A hagyományos tantermi oktatási formával száll versenybe a távoktatás?Mire jó ez? Kiknek jó? Mit lehet ezzel megoldani? Kinek mi a szerepe benne? Valóban…..