Adatok
hollandbringa
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Tekerném télen-nyáron. ;-) Nem, nem valami perverzióról van szó, csak a nálunk holland bicikli néven ismert bringáról. Hollandiában nagymama-biciklinek hívják, van nagypapa verzió is, a németeknél inkább csak női verzióban létezik. Az angoloknál roadster-ként ismerik, de…..
hollandbringa
2012.02.13 15:09:38
@bonifac: A karbantartás itt se és ott se erőssége a kerekezőknek. Egy jól beállított V-fék erősebb a dobféknél és a görgősnél is, de ez a használat alatt megfordul és sokáig úgy is marad.
Egy Emma-t láttam a magyar nagykereskedőnél, az görgőfékes volt és ezen a képen is görgős fék van. Jellemzően már csak a kis kerékpárműhelyek akik retro bringával foglalkoznak és ebikeknál fordul elő, ahol valamelyik kereket hajtja a motor, hogy dobféket szerelnek fel a hollandok.
Az osztrákoknál és a németeknél az terjedt el a kontrás agyváltó ( Sachs Torpedo 3 ), amit könnyű volt idehozni. Ezért terjedt el az a képzet, hogy az agyváltós kontrás. Agyváltósban létezik szabadonfutós és kontrás is. A szabadonfutós lehet fék nélküli ( felnifékes, dörzsfékes vagy fixi), dobfékes, görgőfékes és tárcsafékes.
Egy Emma-t láttam a magyar nagykereskedőnél, az görgőfékes volt és ezen a képen is görgős fék van. Jellemzően már csak a kis kerékpárműhelyek akik retro bringával foglalkoznak és ebikeknál fordul elő, ahol valamelyik kereket hajtja a motor, hogy dobféket szerelnek fel a hollandok.
Az osztrákoknál és a németeknél az terjedt el a kontrás agyváltó ( Sachs Torpedo 3 ), amit könnyű volt idehozni. Ezért terjedt el az a képzet, hogy az agyváltós kontrás. Agyváltósban létezik szabadonfutós és kontrás is. A szabadonfutós lehet fék nélküli ( felnifékes, dörzsfékes vagy fixi), dobfékes, görgőfékes és tárcsafékes.
hollandbringa
2012.02.13 16:20:32
@bonifac: Itthon is dobféket használunk a szalagfék és a görgős fék helyett is. Talán mióta nagyobb hűtőbordákkal szerelt görgőfékesek is vannak, azóta vagyunk csak bizonytalanok hogy azok talán nem dobfékek. Akik tisztában vannak a különbségekkel, azok is inkább agyféket használnak.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha kiválasztasz 10-10 dobfékes és V-fékes bicót az utcán, száraz időben sem biztos, hogy a V-fékesek jobban teljesítenek a dobfékesnél. Én sokkal inkább a most elérhető típusokat hasonlítanám össze. A fenti képeken megjelenő bicajok közül csak egy dobfékes a többi mind görgőfékes. Egy utcai V és görgőfékes teszten már sokkal valószínűbb, hogy a görgő fékesek teljesítenek jobban.
Létezik nagyon jó "hagyományos" dinamó: axa hr.
A laffantyú mellett - ami komoly védelmet biztosít a cipőnknek - megemlíteném a teljesen burkolt láncvonalat is, amely megőrzi a hajtás tisztaságát, így nem kell tisztítanunk és olajoznunk a láncot. Így valóban nem lesz sport hosszú használat után sem a tekerés.
Az egy sebességesekre jellemző igazán a kontra, a több sebességesek jellemzően dob vagy görgő fékesek Hollandiában, persze találkozhatunk kontrás 3 sebességessel és egy sebességes dobfékessel is.
Nem hiszem hogy lenézett kategória. Akik Hollandiában vagy Belgium flamand részén éltek hosszabb ideig, ezt a típust keresik nálunk, mert tudják, hogy megbízhatnak bennük, ott állnak az utcán az évtizedes darabok is menetre készen.