Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zsomle86

27 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tehát márciusban elkezdődött a munka a karosszérián. Korábbi bejegyzésekben már írtam egyedi megoldásokról, amelyeket a korábbi tulajdonosok alkalmaztak az autón. Ezek, szinte kivétel nélkül kielégítik a kókányolás fogalmát. Természetesen a karosszéria sem kerülhette el a sorsát az évek…..
zsomle86 2018.10.19 09:11:54
Szia!

Köszi, sajnos nem tudok rá időt szakítani, így nagyon ritkán írok új bejegyzést. Természetesen a Bogár még van és működik is. :)
Alkatrészeket alapvetően két helyről lehet beszerezni:
-
www.bugbox.hu, Baditz Úr
- www.bugparts.hu
Én Baditz úrhoz szoktam menni általában. Azonban a karosszéria elemeket, általánosabb alkatrészeket pl. fék, futómű alkatrészek, motorhoz apróságok a nagy alkatrész kereskedőknél is vannak: Bárdi Autó, Unixautó. (karosszéria: Iharos-Göller)
Ezen kívül akár Angliából, Németországból is mindent lehet rendelni. pl: www.cspshop.com
Egy Bogár élete 027. Egyre jobb 2017.01.08 15:15:55
Az év első bejegyzése. Megint eltelt jó pár hónap az utolsó óta. Ez az időszak jórészt a tesztelésről szólt. Nem volt hibamentes, de bíztatóak a jelek, szűkül a kör, az autó egyre jobb lesz. A gyújtás kálvária után, volt időm foglalkozni egy, már korábban felfedezett jelenséggel, pontosabban…..
Összeállt az autó, jöhetett a próbaút, csak épp a műszaki járt le időközben. Pontosabban már egy éve nem volt érvényes. Így természetesen nem közúton, forgalomban próbáltam ki, hanem zárt pályán. Nyilván… Mentünk a srácokkal egy kört a környező utcákban, nehéz szavakat találni az élményre. Egy év…..
Emlékeim szerint kb. 4 hét alatt kész lett a karosszériamunka. Menetrend szerint egy hét a fényezőnél, és következhet az összerakás. Nyilván nem így lett… Korábban már azt hiszem írtam, hogy nem akartam teljesen újrafényeztetni az autót, annak ellenére, hogy várhatóan foltos lesz a javítgatások…..
Csak egy gyors bejegyzés a 2016-os Tavaszi rajzásról. Általában próbálom utolérni magam a történtek dokumentálásával, de ez most nagyon friss, ma délelőtti történés. Nem szaporítom a szót, ebben a bejegyzésben csak képek lesznek, nem a sok süketelés. Amikor a képeket nézegettem, azt hittem…..
Na de mi is volt a pihenő oka. Augusztusban lejárt az autó műszakija. Mivel az állapota megkérdőjelezhető volt, nem vittem el megújítani. Bár nincsenek illúzióim, adott mennyiségű pénzzel bármi átmegy a vizsgán. Szóval nem kap műszakit, hanem belefogunk a karosszéria felújításába. Barát csinálta,…..
Fogalmam sincs, hogy hogy folytassam a dolgot. Eltelt több mint 2 év bejegyzések nélkül, de újra bele kellene vágni. Spolirezek kicsit itt a legelején, megvan még a Bogár és történés is volt bőven. Részben a lustaság részben egy kicsit a besokallás az oka, hogy nem született iromány. Most viszont…..
Egy Bogár élete 020. Burkolatok 2013.10.23 12:14:58
Adós voltam a burkolatok felújítását bemutató bejegyzéssel. Hát íme itt van…   Első sorban képekkel szeretném bemutatni a kiindulási állapotot és a végeredményt. Nincs értelme sokat írni róla. A folyamat nagyjából azonos volt minden…..
Egy Bogár élete 019. Újra úton 2013.10.13 12:49:47
Megritkultak a bejegyzések, bár sosem voltak gyakoriak. Az ok általában a lustaság, no de itt a friss írás! A motor visszakerült az autóba és be is indult, gondolhatnánk, hogy felhőtlen autózás következett ezek után…   Nyilván nem, de azért nem olyan rossz a helyzet. Mint korábban írtam, a Laci…..
Eltelt 5 hónap, van mit lejegyeznem. Mindig csak halogattam a bejegyzések írását, hol kedven, hol időm nem volt rá. No, de majd most törlesztek. Elsősorban képriport lesz a bejegyzés, nincs értelme erről írni, látni jobb.   A vezérműtengelyénél hagytam abba. sajnos…..
Nem, még nincs kész a motor, de ezen már nem lepődöm meg, sőt semmin. A blokk viszontagságai után, naivan azt gondoltam a hengerfejek már hipp-hopp elkészülnek és rakható össze a motor. Ott hagytam abba, hogy várom az árajánlatot az egyszer már csalódást okozó gépműhelytől. Három hét alatt (nem…..
zsomle86 2013.02.12 22:12:31
@Roby20: Hali! Természetesen ellenőriztünk mindent amikor szétszedtük. A főtengelyen 4 csapágy van, 3 nagy és 1 kicsi. A nagy gyári belső mérete 55 mm a kicsié 40 mm. Kicsihez és nagyhoz is létezik 4 gyári túlméret, ami 0,25 mm-es lépéseket jelent. Azaz, van egy kopott motorod, szétszeded és a főtengely mondjuk 54,83 mm-re kopott. Akkor megköszörülik 54,75 mm azaz első túlméretre és első túlméretes csapággyal összerakod. A csapágyaknak van külső túlmérete is, a gyári méret 65 mm és 50 mm, külső méretnél 0,5 mm-es egy lépcső. Ha vonalba kell fúrni egy motort akkor túlméretes csapágy kell bele,hiszen a gyári méretnél nagyobbra fúrod. Hajtórúd csapágyaknál ugyan ez a helyzet, 4 túlméret van, ha kopott akkor köszörülni kell a következő túlméretre.
Az ellensúlyokhoz véleményem szerint nem kell nyúlni, hiszen az gyárilag ki van egyensúlyozva. A középső képen a kis furatok az ellensúlyon a gyári egyensúlyozás nyomai. Szerintem tuning motoroknál fordulhat elő hogy levesznek a súlyokból és ezzel könnyítik a tengelyt. De ekkor is ki kell egyensúlyozni, nem lehet csak úgy tetszőlegesen levenni belőlük. Érdekes amit írsz, szívesen megnézném azt a képet, hogy miért is csinálták.
Remélem választ kaptál a kérdésedre. :)
zsomle86 2013.03.10 11:33:01
@Roby20: Bocsi a késői válaszért! Nem vagyok szerelő, én is csak most tanulom a dolgokat, de szerintem nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Fordulattal arányos kopogó, kattogó hangot a szelepek is okozhatják. Egy szimpla szelephézag állítással kezdeném a dolgot. (0,1 mm minden szelepnél) Ha öreg olaj van benne akkor cseréld azt is. Ha nem megy egy henger az szerintem elsősorban gyújtás probléma. Benzint gondolom kap, hiszen a többi henger megy, akkor csak a szikra hiányzik. Cseréld ki a gyertyát esetleg gyújtáskábelt ha nagyon rossz állapotban van. Csak akkor szedd szét a motort, ha feltétlenül szükséges és egy hozzáértő rábólint. Különben úgy járhatsz mint én, sokáig nem lesz használható az autód.
Boldog és dilettáns gépműhelyekben szegény újévet Mindenkinek! :) Legutóbb azzal fejeztem be, hogy a burkolatok felújításával jelentkezem legközelebb. Hát nem, de csak azért mert nem gondolkodtam előre. Úgy gondoltam, hogy majd egy képekben gazdag és szövegelésben szegény bejezésben bemutatom,…..
Tehát túl voltam két gépműhelyen, de feltűnt egy öreg szaki, aki jónak ígérkezett. Az ő telefonszámát az egyik nagy Bogáralkatrész kereskedőtől (kettő van) kaptuk az Univerzum Legjobb Szerelőjével. Telefonban azt mondta, hogy vállalja a fémszórt blokk fúrását, de had nézze meg szórás…..
Egy Bogár élete 013. Infó 2012.11.11 14:38:39
Feltételezve, hogy olvassa valaki a blogot, csak egy gyors bejelentkezés. Nem, nem felejtettem el a blogot, csak annyi a helyzet, hogy lassan megy a felújítás és egyben szeretném megírni a történéseket. Arra akarok kilyukadni, hogy kis (lehet hogy kicsit nagyobb) türelmet kérek és jelentkezem a…..
zsomle86 2012.11.24 14:42:14
@Spike428: Kérésed számomra parancs :D Az új bejegyzés már aktív!
Úgy döntöttem nem várom meg amíg minden elkészül, hanem elkezdem lejegyezni a történéseket. A „Nincs visszaút 2. rész”-ben eljutottam odáig, hogy kint volt a motor és darabokban hevert a műhelyasztalon. A motorban látottak alapján felkészültem a legrosszabbra, legalábbis akkor ezt gondoltam.…..
Ott hagytam abba, hogy a nyári szabadság alatt utána járunk az olajlámpa problémának. Mivel két hétre mentünk haza, gondoltam, több dolgot is megnézünk, kijavítunk a Bogáron. Az első futómű rendkívül kemény, azaz nem rugózik, ezt meg kell vizsgálni, ha már kint lesz a motor, akkor a váltótartó…..
Lassan utolérem a történések dokumentálásával a valós időt. A bejegyzés témája már nagyon közeli, sőt folyamatosan tart tehát tekinthetjük úgy is, hogy beértem magam. Valójában valószínűleg a következő vagy az azt követő fejezettel érkezünk meg a jelenbe, majd…..
Egy Bogár élete 010. Nyaralás. 2012.09.30 13:15:05
Még sem derül ki ebből a bejegyzésből, hogy miért nincs kép az autóról. Majd a következőben írom le. Ez a fejezet hasonló lesz a gödöllői bejegyzéshez, sőt még kevesebb szöveg, inkább képek. Itt is csak azt tudom írni, mint ott: „Rövid útleírás és pár kép a bejegyzés tartalma, tudom, hogy kevésbé…..
Egy Bogár élete 009. Megállt! 2012.09.27 15:39:27
Eltelt három hónap az utolsó bejegyzés óta. Elsősorban időhiány okozta a dolgot, viszont épp betegszabadságomat töltöm itthon, úgyhogy most mindenre jut idő. Esemény történt bőven az elmúlt hónapokban, sőt ma is, de ne szaladjunk a dolgok elébe. A gödöllői kirándulás márciusban volt, szóval ott…..
Eltelt egy újabb hét és ismét szereléssel töltöttük a kedd (02.27) estét a munkahelyemen. Az esemény apropóját az a bizonyos két lemezdarab szolgáltatta, amit még annak idején az indító motor leszerelésekor találtam...
zsomle86 2012.09.25 22:20:05
@johnnylightning:
Szia!

Először is köszönöm a kritikát! Pótolom a hiányzó képeket és bejegyzést. Sajnos a képek többnyire telefonnal készültek, de dolgozom a minőség javításán! :) Örülök, hogy tetszik a blog! Az elmúlt hónapokban nem jutott idő az írásra, de ha a minden a terveim szerint alakul, akkor csütörtökön pótolom az elmaradást.
Kellemes olvasást!
zsomle86 2012.06.18 19:22:05
@Spike428:
Hali!
Örülök, hogy tetszik! Megpróbálok viszonylag gyakran írni, minden csak idő kérdése:)
Jó olvasást!
Egy Bogár élete 008. Ládázás 2012.06.27 17:15:00
  Kivételesen nem szerelésről lesz szó ebben a bejegyzésbe. A vásárlás óta eltelt másfél hónapban sem az időjárás sem az időnk nem engedte, hogy csak úgy élvezzük a Bogarazást. Azonban március 10-én minden adott volt egy kiránduláshoz. Rövid útleírás és pár kép a bejegyzés tartalma, tudom, hogy…..
Egy Bogár élete 007. Apróságok 2012.06.27 14:02:00
  Az elmúlt hetekben sajnos nem jutott idő bejegyzés írására, de most pótolom a dolgot. A kuplung visszaszerelésénél hagytam abba a legutóbb. Kihasználtam az éjszakát a műhelyben (reggelre el kell pucolni a privát autókat, mert jönnek vissza a kamionok) és egy-két apróságot megjavítottam,…..
Eseménytelen két hét következett, tél lévén nem akartam a sós lében áztatni a Bogaramat, használtam inkább a BKV-t. Majd január 21-én sor került az első igazi szerelésre. Megvásároltam a 3 liter MOL Botond 20W-50-es olajat (olajcserekor 2,5 liter szükséges) és a szelepfedél…..
Egy Bogár élete 004. Garázs 2012.06.09 19:33:00
Szóval nem az indító motor a rossz. Következő héten, kedden (feb.7) vissza is szereltük az autóra. Mondanom sem kell gond nélkül indult, azóta is megy. Lezajlott a nagy havazás, a Bogár ponyva alatt átvészelte, én pedig kihasználtam az időt és szigorúan munkaidőben garázst…..
Bizony egy új korszak kezdődött 28-án reggel. Felkeltem kimentem az udvarra és ott volt Ő, még az első sokk hatása alatt voltam. Ez így ment délutánig. Túl estünk egypár próbakörön, természetesen mindenki meg lett autóztatva. Az első kaland is egy ilyen próbakörön történt. Gyanútlanul haladtunk…..