Adatok
Béza Dániel
0 bejegyzést írt és 563 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az AMTS-re nem csak a gyíkarc tunerek mennek ám ki, ó nem. A hivatásos gengsztereknek is itt a helyük, és nem szégyenlősködnek, mikor meg kell mutatni mesterségük címerét. Beletolják a szádba a kilencmilliméteres csövét, csak kocog a fogaidon. Nincs álszerénység, itt kipakolják…..
Béza Dániel
2015.03.23 10:22:34
Jézusom, ezek a kommentek. Hova lett az emberek humorérzéke...
Azt hiszem, olyan vagyok, mint egy gyerek: minél tovább mondják valamire, hogy nem szabad, annál kíváncsibb vagyok. Most például a wankel-motorra zizzentem rá. Az utolsó szériás (FD) Mazda RX-7-es úgy tizenkét éves korom óta izgat, de a stabil likviditási zavaraimnak hála marad a…..
Béza Dániel
2014.11.27 20:47:26
@Aranyba mártogatott étnyúl: Marha jó ez a doksi, el is mentettem. Vannak benne érdekes adatok, pl ez:
"The R26B engine's performance curves are shown in Fig. 6. Its maximum output is 515 kW at 9000 rpm with a peak torque of 608 Nm at 6500 rpm. By having the air-fuel ratio, fuel injection timing, and ignition timing optimized for efficiency, a minimum fuel consumption of 286 g/kWh at 6000 rpm was obtained."
Egyrészt az a nyomaték is elég szép, de a fogyasztás az egyáltalán nem vészes, pláne nem egy verseny motortól.
Ironikus amúgy hogy az amúgy rövid élettartamáról és magas fogyasztásáról ismert wankel motorral épített kocsi azzal nyerte meg le manst, hogy nem romlott el, és keveebbszer kellett kiállnia tankolni mint a dugattyús versenytársaknak.
"The R26B engine's performance curves are shown in Fig. 6. Its maximum output is 515 kW at 9000 rpm with a peak torque of 608 Nm at 6500 rpm. By having the air-fuel ratio, fuel injection timing, and ignition timing optimized for efficiency, a minimum fuel consumption of 286 g/kWh at 6000 rpm was obtained."
Egyrészt az a nyomaték is elég szép, de a fogyasztás az egyáltalán nem vészes, pláne nem egy verseny motortól.
Ironikus amúgy hogy az amúgy rövid élettartamáról és magas fogyasztásáról ismert wankel motorral épített kocsi azzal nyerte meg le manst, hogy nem romlott el, és keveebbszer kellett kiállnia tankolni mint a dugattyús versenytársaknak.
Béza Dániel
2014.11.28 09:20:29
@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: Ez a g/kwh érték a fenti adatokhoz tartozik, ami a le mans-i beállítás, ahol a fogyasztás miatt inkább visszavették a teljesítményt. A max amit tudott a 930 lóerő volt 11k fordulaton, ott nyilván nem hozta ezeket az ertékeket.
Béza Dániel
2014.11.28 20:25:36
@Schütii: Én sem kötöttem bár mint a tények mutatják a műkódéshez elengedhetetlenek :). Csak érdekesnek tartom hogy a köztudatban elromló, sokat fogyasztó megoldásként élő wankel pont azzal nyert, hogy nem romlott el, és valamivel kevesebbet fogyasztott a konkurenseknél, ennyi. Egyébként szélsőséges körülmények közt mint pl a veresenyzés, nagyon jól bírják a sttaptát, megkockéztatom jobban mint a dugattyúsok, a kevesebb alkatrész, kisebb sebességek, és masszívabb felépítés miatt. Grand am-ben egyik csapat 6 évet ment motorhiba nélkül, egyszer kellett kiállni mert megállt a motor, mikor egy felhőszakadásban vizet szívott.
Az elmúlt néhány hétben több beszélgetésen is részt vettem, ahol kiderült, hogy a vezetők az egymástól szigetszerűen elszeparált rendszerek miatt sokszor csak heti késleltetésben jutnak hozzá a döntéshozatalhoz szükséges adatokhoz, és ez bizony az irányításuk alá vont…..
Pere Laci sztorijai óta tudjuk, Indiában a munka és a munkaerő fogalma alig van fedésben a mi ismereteinkkel. A munkavédelem féltő kontrollja nélkül pedig új területek nyílnak az ember előtt, ahol angolos higgadtsággal és rögtönzéssel egészen extrém élethelyzetek is…..
Béza Dániel
2014.07.24 18:50:52
@bukszindeksz: Nekem sem, de ne bánkódj a youtube tele van ilyenekkel pl:
youtu.be/Q1CMSV81_ws
youtu.be/VRfBJIzNrYw
nyilván ezeken a helyeken is ismeretlen a munkavédelem...
youtu.be/Q1CMSV81_ws
youtu.be/VRfBJIzNrYw
nyilván ezeken a helyeken is ismeretlen a munkavédelem...
Mad Mike megrajzolta Goodwoodot is. Körzőn a bódé.
..
Béza Dániel
2014.07.10 18:57:58
Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.
Reggel hívtuk az alvállalkozónkat, hogy kell még egy markoló. Be is futott az áhított szerkezet. Amikor megláttam, a kezembe temettem az arcomat és magamhoz intettem a…..
Béza Dániel
2014.06.22 18:50:41
@pobeda: És másnap visszakapja ugyanezt fehérre mázolva :)
Ilyen tényleg csak egyszer történik az emberrel, mindegy milyen hosszú az élete. Pedig az egész csak egy szokványos autó bemutatónak indult Saint-Tropez-ban.
Lütyő csendőr (Istenem, de utálom ezt a Lütyő nevet nekem csak Cruchot marad, én még feliratos videó kazettákat néztem…..
Béza Dániel
2014.05.19 10:25:46
@outtatime: Utánfutó az olyan prosztó lenne egy ilyen kocsihoz, de egy tető csomagtartót azért tehettek volns rá :)
Én mondtam!
Na de most már gyere ki, SOFORT!
Valamivel hét óra előtt értünk ki a Premier Outlet-területére és nem mondom, átfutott a fejünkön, hogy ez a mai buli halálra van ítélve. Szakadt az eső, a sildes sapkánkról arcunkba csöpögött a víz, amíg felraktuk a…..
Béza Dániel
2014.04.26 13:39:01
Kevés dolog osztotta meg annyira a szerkesztőséget, mint a Paul Walker emlékére szervezett gurulás. Kellett egy kis idő, míg lecsillapodtak a kedélyek, és megfelelő távolságból tudjuk nézni a dolgokat. Most a látott matricák, meg a kiszivárgott előzetes miatt került ismét…..
Béza Dániel
2014.03.08 18:43:24
Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a gitárt Rudi kék VW-buszába, és a tanórákon ücsörgés unalma helyett az utazás kalandos szabadságát választják. Rokonszenves kölykök, afféle értelmiségi családból…..
Béza Dániel
2014.02.02 12:12:31
jó hogy vannak kommentek, mert így azokat elolvasva látom hogy ezt a videót nem kell megnéznem...
ha már itt vagyok, itt egy videó amit két napja találtam és nagyon tetszik. Nincs szó benne tanulásról, lógásról, aknákról, tengerpartról, csak egy autóról, meg egy csapatról, és jól van megszerkesztve.
m.youtube.com/watch?v=IymUGIOzEiw&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DIymUGIOzEiw
ha már itt vagyok, itt egy videó amit két napja találtam és nagyon tetszik. Nincs szó benne tanulásról, lógásról, aknákról, tengerpartról, csak egy autóról, meg egy csapatról, és jól van megszerkesztve.
m.youtube.com/watch?v=IymUGIOzEiw&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DIymUGIOzEiw
Az új-zélandi kormány közlekedésbiztonsági kisfilmje olyan, mint egy horrorfilm, amiben egy ponton reménykedsz, hogy elkerülhető a vég. De a pont nem ott van, ahol gondoljuk. Akkor már késő. Elképesztő, hogy hogyan vezetnek az emberek. Kétféleképpen osztályozom a dolgot…..
Béza Dániel
2014.01.12 13:30:47
@p3p3: Lásd feljebb. De most már utánanézek.
Béza Dániel
2014.01.12 14:35:31
@Béza Dániel: utánanéztem, hát a fene tudja, rég volt már az utolsó matekóra.
Béza Dániel
2014.01.12 14:52:36
@kovk: Na valami ilyesmit találtam most a nagy keresésben, csak valahogy úgy élt bennem hogy a függvény grafikonja olyan mint az exponenciálisé... Az a baj hogy matekból sosem voltam penge, szóval nem értem miért erősködtem :)
Van az a vicc, mikor a farkas megállítja a lovat az erdőben.
-Na ló én most megeszlek.
-Lehet egy utolsó kívánságom?
Farkas, nagyképűen: - Na jó, mondd mi az?
- A hátsó parámra van írva, olvasd el!
Farkas nagy lazán hátra megy a ló mögé... -Na mutasd a patád...
Ló erre izomból fejbe rúgja, úgy hogy a farkas elájul, majd elszalad.
Farkas egy idő után magához tér, fogja a fejét, majd megszólal: -Fasznak játszom itt az eszem, mikor nem is tudok olvasni...
:D
Van az a vicc, mikor a farkas megállítja a lovat az erdőben.
-Na ló én most megeszlek.
-Lehet egy utolsó kívánságom?
Farkas, nagyképűen: - Na jó, mondd mi az?
- A hátsó parámra van írva, olvasd el!
Farkas nagy lazán hátra megy a ló mögé... -Na mutasd a patád...
Ló erre izomból fejbe rúgja, úgy hogy a farkas elájul, majd elszalad.
Farkas egy idő után magához tér, fogja a fejét, majd megszólal: -Fasznak játszom itt az eszem, mikor nem is tudok olvasni...
:D
Oszitól érkezett egy hirdetés, melyben egy szép piros Celica állt.
MAGYAR NYELVŰ NAGY NAVIGÁCIÓ-DVD-TELEFON-CD, FŰTHETŐ BŐRÜLÉSEK, ELEKTROMOS TOLÓTETŐ, KASZNIT KICSIT ÁTSZABTAM, 18COLL DOTZ FELNI, NAPPALIFÉNY, KIPUFOGÓK
Lássuk!
Az a baj, hogy az a "kicsit" nem éppen…..
Béza Dániel
2014.01.10 12:21:16
Béza Dániel
2014.01.10 12:46:37
@Adujis: Nyilván ár kérdése is hogy érdemes-e vacakolni vele, de ha jó áron el tudod hozni, lecseréled az elejét eredetire, leszeded a béna jelvényt, hátul a tikrácsot, a belsejét szerencsére nem bamolták szét, és máris vállalható. Ja meg a csavart küszöböt kell mégleszedni.h
A Kiss Béla nevű user töltötte fel ezt a videót tegnap a Youtube-ra. (Elmondása szerint nem az övé, maga is lementette anno.) Az eredeti link itt elérhető, ha még nem szedte le. Utóbbira valószínűleg sor kerül, volt már rá precedens, hogy az önszopatás ilyen példájára bukta az…..
Béza Dániel
2014.01.08 13:27:55
Béza Dániel
2014.01.08 13:31:53
@Béza Dániel: ja már volt
Béza Dániel
2014.01.08 14:01:35
@roqfort: Az ilyen videókat elvből nem nézem meg szóval az idézett részekre nem tudok mit mondani.
Ja igen van olyan hogy jobbra tarts, de az általad leírt kontextusban, a bagoly mondja verébnek... , illetve a más szemében a szálkát... kezdetű közmondások jutnak az eszembe, amit még megfejelnék az örökérvényű, előbb mindenki a saját portáján söbrögessen szólással.
Ja igen van olyan hogy jobbra tarts, de az általad leírt kontextusban, a bagoly mondja verébnek... , illetve a más szemében a szálkát... kezdetű közmondások jutnak az eszembe, amit még megfejelnék az örökérvényű, előbb mindenki a saját portáján söbrögessen szólással.
A hevesi RX-7-es korábban Kecskeméten lakott, de Szolnokra már nem jutott el, mert kifogyott belőle a benzin. Azt viszont már tudjuk, ki csinálta bele a barna szőnyeget.
Viszonylag friss az élmény: Hevesen egy szokatlanul kitűnő állapotú, régi Mazda RX7-est tesztelhettem. Ment, mint…..
Béza Dániel
2014.01.05 15:50:53
@We make the world a better place: ami ráadásul az első tengely mögött van, és nagyon lcsonyan.
@Komojtalan: Van megfelelő keménységű anyag, léteznek kerámia tömítések, illetve vannak cégek akik kerámiabevonatot csinálak a wankelbelső alkatrészeire, és vannak akik komplett kerámia motort fejlesztenek, sőtt maga a mazda is csinált kerámia rotoros prototípust.
De ma már a hagyományos gyári rx8 éltömítések is kibírnának 200k feletti futásteljesítményt, nemrég olvastam egy 100k után szétbontott rx8 blokkról ahol az éltömítések kopása 0,5mm volt, a gyári határérték 1mm.
Az rx8-nak sok baja volt ami a korai tönkremenetelt okozta, nem feltétlenül a retteget lltömítésekkel volt a baj. Alulméretezett kenési rendszer, rosszul előírt olajtípus, szériahibás gyújtótrafók, rotorház öntvény repedése... Persze minden hibát automatikusan a wankelség számlájára írtak. Ha a mazda igazán ráfeküdt volna, és legfőképp ha lett volna elég pénze a kisérleti motorokon kikísérletezett megoldásokat szériagyártásig vinni, akkor az rx8-ba már egy megbízható, elfogadható fogyasztású wankel került volna, nem pedig a renesis, ami még mindig a 70-es évekbentervezett 13b egy verziója.
@Komojtalan: Van megfelelő keménységű anyag, léteznek kerámia tömítések, illetve vannak cégek akik kerámiabevonatot csinálak a wankelbelső alkatrészeire, és vannak akik komplett kerámia motort fejlesztenek, sőtt maga a mazda is csinált kerámia rotoros prototípust.
De ma már a hagyományos gyári rx8 éltömítések is kibírnának 200k feletti futásteljesítményt, nemrég olvastam egy 100k után szétbontott rx8 blokkról ahol az éltömítések kopása 0,5mm volt, a gyári határérték 1mm.
Az rx8-nak sok baja volt ami a korai tönkremenetelt okozta, nem feltétlenül a retteget lltömítésekkel volt a baj. Alulméretezett kenési rendszer, rosszul előírt olajtípus, szériahibás gyújtótrafók, rotorház öntvény repedése... Persze minden hibát automatikusan a wankelség számlájára írtak. Ha a mazda igazán ráfeküdt volna, és legfőképp ha lett volna elég pénze a kisérleti motorokon kikísérletezett megoldásokat szériagyártásig vinni, akkor az rx8-ba már egy megbízható, elfogadható fogyasztású wankel került volna, nem pedig a renesis, ami még mindig a 70-es évekbentervezett 13b egy verziója.
Mozgalmas, helyenként idegölő, máskor szórakoztató egy év volt ez a Totalcar életében. Nézzük, mi maradt meg belőle és mit tudnánk feledni.
Mai összefoglaló írásunk kommentposztja...
Béza Dániel
2013.12.31 16:34:05
@Gomulka Béla: Én utcára abszolút híve vagyok a hibridnek és downsizingnek is. De versenypályán, pláne le mans prototípus kategóriában, agyam eldobom mi megy. Képzeld el 80-as évek végén valaki azt mondja, hogy 2014-ben egy sor4-es porsche fog versenyezni egy v6-os dízel audival, és egy hibrid toyotával... elmeorvoshoz küldik.. most meg ez lesz..
A mai nap első képe két jóképű kárpitpatent. 40 év után is frissek, szerelhetőek:
Azért kellett velük foglalkoznom, mert a tankhoz a hátsó üléstámlák kibányászása után férni hozzá. Ők tartották a hátsó támlák mögötti filcet. Ez pedig a tank az ülés…..
Béza Dániel
2013.12.31 13:51:13
Mother ship, az örökkévalóságig!
Akinek van, tartsa meg, és ne érdekelje, hogy a feltörekvő kőművesek is ilyenekben ülnek! Fel kell újítani, be a garázsba, hétvégente elővenni, kikönyökölni belőle, pár év múlva megszerezni az OT-s rendszámot, aztán még pár év múlva…..
Béza Dániel
2013.12.29 20:43:04
@skip2: Miért lennél troll egy adat pontosítása miatt, pláne, hogy igazad is van :) . Fejből írtam és csak a nagyságrendre emlékeztem, a 170, és 190 lóerőben sem vagyok biztos hogy kereken ennyi, csak ez a nagyságrend. A fogyasztásban is igazad van, 15 liter az alaphang, ha kihasználod amit tud, jóízüen elfogyasztja a maga 20+ literét, de hát ez van, napi használatra önszopatás ilyet venni, de hobbiautónak szerintem kiváló, nekem rajta van a kívánságlistámon :)
Béza Dániel
2013.12.29 21:19:47
@///M_Straight_six: Gyanús lett hogy mindenki csak két teljesítményváltozatra emléxik, csak én emlegetek 170 lovast, úgyhogy utánanéztem, hátha én emléxem rosszul. És valószínüleg így is van mert nem találtam 170 lovast, viszont az erősebbik 177kw-os, lehet ez maradt meg bennem tévesen :).
Béza Dániel
2013.12.30 16:19:58
@///M_Straight_six: A vicc az, hogy vagy egy éve találtam valami 70-es évekbeli cikket valami tudományos lapból, ahol azt elemezgették milyen előnyei lesznek gyártási és üzemeltetési szempontból a wankel motornak, és egyik tényezőként pont azt említették, hogy majd tök jól meg lehet spórolni az olajcsere szervízdíját, mert az olajfogyás-rátöltögetés miatt mindigfrissül az olaj, elég időnként az olajszűrőt letekerni, és feltenni egy újat.
Több mint egy hónapja rá se néztem a járműre. Pénztermelő üzemmódban az ember pénzt termel szabadidejében is, hogy egyszer el lehessen vinni a gépet a lakatoshoz. Tehát határozatlan ideig szünet...
Béza Dániel
2013.11.28 15:51:42
Béza Dániel
2013.12.20 15:02:41
@Béza Dániel: itt egy videó az előző hsz-ban linkelt range extender blokkjáról www.youtube.com/watch?v=GR2lvUnr3yg&feature=youtu.be
Béza Dániel
2013.12.20 19:26:11
@Béza Dániel: Lehet hogy ebből tényleg lesz valami, mert kezdenek jönni a képek és infók. És itt egy videó a működő kocsiról m.youtube.com/watch?feature=youtube_gdata_player&v=BgYOzqX0HbM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DBgYOzqX0HbM%26feature%3Dyoutube_gdata_player
Még a jogosítvány kézhez kapása előtt, 2008-ban vettünk egy új SX4-et. Tudom, rohadjak meg. Édesanyámmal ketten élünk, ő már nem vezet (azért vagyunk még életben), két hozzá nem értő nő pedig gyilkos kombináció egy autónak. De nagy volt az öröm, csak sajnos nem tartott…..
Béza Dániel
2013.12.14 21:17:47
@Bori Wó: lazíts szerintem, mert kiraknak, és teljesen jogosan. .nem kell ez a közönséges stílus, pláne ha mások iq-ját emlegeted akkor kénne inteligensebben nyilatkozni.
Béza Dániel
2013.12.15 17:19:28
@Visionstar: Egyébként azt miért olyan nehéz elképzelni, hogy egy autós blogon, sok kommentelő tényleg ért az autókhoz? akár pro akár kontra érvel, esetleg éppen személyeskedve trollkodik.
Béza Dániel
2013.12.15 20:03:38
@Visionstar: Bízva abban, hogy elolvastad a cikket, kiváncsi vagyok, hogy az abban leírtak közül, minek a megértéséhez, illetve kommentálásához szükséges mérnöki szinten érteni az autókhoz, akár pozítívan akár negatívan nyilatkozik valaki a leírtakról?
Mert a dolog amúgy nagyon egyszerű. A szerző leírja az autó állapotát, az ismert hibáit, a tapasztalt jelenségeket, és hogy hogyan használja. A cikkben minden benne van. A felháborodást pedig az váltotta ki, hogy a kommentelők egy része szerint nem szabad egy autó állapotát hagyni így leromlani, illetve ilyen állapotban a szerző által leírt módon használni. A kommentelők egy másik csoportja pedig erre a "tiisvoltatokfiatalok", "tiiscsináltatokmárhülyeséget", "sokilyenállapotúkocsiközlekedik", és hasonló lózungokkal válaszol. Egyik álláspont alátámasztásához sincs szükség mérnöki diplomára.
A cikkel egyetlen probléma van. Nem jó helyre lett betéve. (persze tudjuk hogy de, mert pont a két napja tartó flame generálása volt a cél...). Ez a cikk egy kiskegyed, vagy nők lapja, vagy mittudoménmilyen, huszas menő csajok oldalán, nagy tetszést aratott volna, a szerző kapta volna a válveregetéseket, mert valóbban, nem egyedi történet amit leírt, sok ilyen kocsi, és sok ilyen vezető rója az utakat férfiben és nőben is. Szóval a megfelelő közegben sokan tudtak volna azonosulni LIllával, sokan magukra ismertek volna és semmi kivetni valót nem találtak volna a dologban, mert nekik az autó csak egy tárgy aminek egyetlen hasznos tulajdonsága hogy gurul, és amíg gurul addig az az auto jó.
Csak ez egy autós oldal autós blogja, amit többnyire autóbuzik olvasnak, aki ha nem is mind mérnökök, az átlagnál jobban ismerik az autókat. És ami még fontosabb szeretik is őket. Tóbbek közt azért járnak ide, hogy öreg vagy kevésbé öreg autók feújításáról, javításáról, átalakításáról olvassanak. Ez a cikk pedig pont a fordítottjáról szól, egy jobb sorsra érdemes autó lelakásáról, illetve a szerző által is elismerten veszélyes használatáról (és most hadd ne kelljen idéznem a cikkből, te is olvastad). Ezt teljesen érthető módon sokan nem tudták szó nélkül hagyni, és a vitát tovább fokozta mikor megjelentek a cikket illetve a kritikákat értelmezni képtelen észosztók, és önjelölt pszichoanalitikusok, akik elkezdték a cikk és a kritikák tartalmától független kontextusban puffogtatni a "teisvoltálfiatal", "nemindenkialátettekújkocsit", "sokanjárnakrégikocsival", és hasonló közhelyeket, illetve elkezdték relativizálni a leírtakat a "szerintemalassantötymörgőkisveszélyesek", "azx5ösbmwsekveszélyesebbek", "lillalegalábbtudjahogyszarakocsija" típusu lózungokkal, és végül befutottak a lélekbúvárok is, akik jól megmondták, hogy szerintük a cikket kritizálók hímsoviniszták, kompenzáló lúzerek, megkeseredett kispolgárok, stb....
A cikk szerinem jó, amit ábrázol at létezik, a stílusa is pont jó nagyon sokaknak, csak nem a megfelelő közönségnek lett tálalva. Persze tudjuk hogy nem véletlenül. Nem a gratulációk besöprése volt a cél, hanem a böszítés, ez sokkal nagyobb forgalmat generál... :)
Mert a dolog amúgy nagyon egyszerű. A szerző leírja az autó állapotát, az ismert hibáit, a tapasztalt jelenségeket, és hogy hogyan használja. A cikkben minden benne van. A felháborodást pedig az váltotta ki, hogy a kommentelők egy része szerint nem szabad egy autó állapotát hagyni így leromlani, illetve ilyen állapotban a szerző által leírt módon használni. A kommentelők egy másik csoportja pedig erre a "tiisvoltatokfiatalok", "tiiscsináltatokmárhülyeséget", "sokilyenállapotúkocsiközlekedik", és hasonló lózungokkal válaszol. Egyik álláspont alátámasztásához sincs szükség mérnöki diplomára.
A cikkel egyetlen probléma van. Nem jó helyre lett betéve. (persze tudjuk hogy de, mert pont a két napja tartó flame generálása volt a cél...). Ez a cikk egy kiskegyed, vagy nők lapja, vagy mittudoménmilyen, huszas menő csajok oldalán, nagy tetszést aratott volna, a szerző kapta volna a válveregetéseket, mert valóbban, nem egyedi történet amit leírt, sok ilyen kocsi, és sok ilyen vezető rója az utakat férfiben és nőben is. Szóval a megfelelő közegben sokan tudtak volna azonosulni LIllával, sokan magukra ismertek volna és semmi kivetni valót nem találtak volna a dologban, mert nekik az autó csak egy tárgy aminek egyetlen hasznos tulajdonsága hogy gurul, és amíg gurul addig az az auto jó.
Csak ez egy autós oldal autós blogja, amit többnyire autóbuzik olvasnak, aki ha nem is mind mérnökök, az átlagnál jobban ismerik az autókat. És ami még fontosabb szeretik is őket. Tóbbek közt azért járnak ide, hogy öreg vagy kevésbé öreg autók feújításáról, javításáról, átalakításáról olvassanak. Ez a cikk pedig pont a fordítottjáról szól, egy jobb sorsra érdemes autó lelakásáról, illetve a szerző által is elismerten veszélyes használatáról (és most hadd ne kelljen idéznem a cikkből, te is olvastad). Ezt teljesen érthető módon sokan nem tudták szó nélkül hagyni, és a vitát tovább fokozta mikor megjelentek a cikket illetve a kritikákat értelmezni képtelen észosztók, és önjelölt pszichoanalitikusok, akik elkezdték a cikk és a kritikák tartalmától független kontextusban puffogtatni a "teisvoltálfiatal", "nemindenkialátettekújkocsit", "sokanjárnakrégikocsival", és hasonló közhelyeket, illetve elkezdték relativizálni a leírtakat a "szerintemalassantötymörgőkisveszélyesek", "azx5ösbmwsekveszélyesebbek", "lillalegalábbtudjahogyszarakocsija" típusu lózungokkal, és végül befutottak a lélekbúvárok is, akik jól megmondták, hogy szerintük a cikket kritizálók hímsoviniszták, kompenzáló lúzerek, megkeseredett kispolgárok, stb....
A cikk szerinem jó, amit ábrázol at létezik, a stílusa is pont jó nagyon sokaknak, csak nem a megfelelő közönségnek lett tálalva. Persze tudjuk hogy nem véletlenül. Nem a gratulációk besöprése volt a cél, hanem a böszítés, ez sokkal nagyobb forgalmat generál... :)
Itt az új, szép, erősebb-gyorsabb és mindenebb, mint az eddigi. És nyilván ennek egy eposzi - amolyan autobildes - reklámnak kellene lennie, de bocs, BMW, nem az. Szép és jó, és mindent tud és biztonságos és nagyon gyors és leg-leg-leg az új M3/M4.
De amíg ott van mellettük egy…..
Béza Dániel
2013.12.13 11:32:03
@Józsi a guminagykeres: Az általad említett kocsik közös jellemzője, hogy turbósak. Az üzemállapot, üzemanyag, stb... fügvényében nagyobb turbónyomást enged az elektronika, így akár nőhet is lovak száma. Egy szívó motornál csak fogyni tud.
Béza Dániel
2013.12.13 12:19:25
@johnclayborne: Nem csoda, csak ez már egy erősen ötvözött acél, nem sima szén-acél. Nézz meg egy vas-karbon állapot ábrát, ahol fel vannak tüntetve a különnböző állapotok, eutektikumok stb. Találsz a neten is egy csomó leírást, hogy hogy változik a vas szén oldó képessége a hőmérséklet függvényében és hogy lehet ezt ötvöző anyagokkal befolyásolni.
...akkor a június 14-15-e közötti egy napra kérd délután háromtól másnap délután háromig. Csak azért, mert a jövő évi 24 órás Le Mans-i verseny az utóbbi évek legkeményebb futamának ígérkezik. Igen, szívás végignézni, aki néha kapcsol csak oda, annak akár unalmas is…..
Nem túlzás, tényleg: olyan még soha nem fordult elő a magyar tévétörténelemben, vagy legalábbis sehol nem írtak róla egy árva sort sem, hogy egy online újság videótartalmát egy világszerte elérhető, globális televízió vegye meg. Az Indexen 2008 óta látható Attraktor viszont…..
Béza Dániel
2013.12.10 14:43:04
@Övönaluli Lali: Tíz éve még vérengzést rendeztem volna a kábel szolgáltató székházában, ha leveszik a discovery-t, de ma nem hiányozna. Elképesztő milyen mélységbe sűlyedt a színvonal, ha azt mondom híg fos a műsorfolyam akkor erősen feldícsértem. Csupa nulla, semmi áldokumentum-reality lecsúszott, lúzer, semmihez nem értő, antiszociális emberek pitiáner pénzhajhászásáról. Információ tartalma kevesebb mint egy üres a4-es lapnak...
Az atraktor egy epizódjában több érdekesség van mint a discovery összes aranyásós műsorának összes évadában együtt. Gratulálok nekik, remélem a csatorna elvárásai nem húzzák le a színvonalat.
Az atraktor egy epizódjában több érdekesség van mint a discovery összes aranyásós műsorának összes évadában együtt. Gratulálok nekik, remélem a csatorna elvárásai nem húzzák le a színvonalat.
Amikor az ember azt hinné, hogy már mindent látott, és semmi sem tudja meglepni, akkor jön egy amerikai, és megépíti a világ legbetegebb nyerges vontatóját. Nem tudom eldönteni, hogy Mike Harrah egy megalomániás őrült, vagy hithű gépbuzi, de hogy nem kicsiben játszik, az…..
Béza Dániel
2013.12.07 13:27:57
Gyorsan lepörgött az idei szezon. Fel sem ocsúdtunk és lám: ez volt az idei utolsó adás. Nem tudjuk, mennyire jó még és mennyire sikerült a képzeletbeli lécen átugranunk ezzel a tíz epizóddal, de biztosíthatunk mindenkit: elmebeteg ötleteink és járműveink vannak betárazva…..
Béza Dániel
2013.12.05 16:29:37
Ne vacakoljunk, adjunk egy esélyt annak, aki tényleg közlekedik is a városban. Robogóval, autóval, biciklivel. Szavazz Winklerre és bármit megígérünk! (Egyben ennyit ér egy ilyen szavazás.)
Itt lehet, ne légy rest!
..
Béza Dániel
2013.12.03 14:44:35
Béza Dániel
2013.12.03 15:24:33
@doki_alfa166: pedig a nevében is benne van: város VEZETÉS
Béza Dániel
2013.12.03 16:08:40
@visszakettopadlogaz: És minden hivatali kocsit nissanra cserélnének.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz