Adatok
weszelyorsolya
29 bejegyzést írt és 42 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2012-ben írtam az utolsó bejegyzésemet. Csodálatos a blog.hu, hogy még megőrizte és nem törölte a fiókomat. A statisztikák szerint több mint 10.000 látogatója volt a blogomnak az indulása óta. Ez a szám nagyon jólesik, bár benne van a Nagy Blogoltatás, a konnektivista kurzus lázas időszaka is. De…..
weszelyorsolya
Esélyegyenlő(tlen)ség a felnőttoktatásban az információs társadalom II.
2012.05.18 03:39:00
A témához készült reflexív, második blogbejegyzésekben érezhetően több a „szakmai” tartalom mint az elsőkben. Az első bejegyzések inkább az attitűdökről, érzelmekről, toleranciáról szóltak, a Facebook felületén folyó viták is az ezekkel kapcsolatos érzésekből…..
weszelyorsolya
Esélyegyenlő(tlen)ség a felnőttoktatásban az információs társadalom I.
2012.05.13 20:15:00
Sajnos csak most tudtam megírni a bejegyzésemet, így elnézést kérek, ha már lerágott csontokkal foglalkozom, de szokásomhoz híven, nem olvastam a bejegyzéseket, de bevallom néhány kommentet igen, így tudom, hogy elég nagy vitákat és érzelmeket generált a téma. Az előadást…..
Amikor elkezdtem a kurzust nagy várakozás volt bennem, aztán hirtelen mélyponton találta magát a Hype-görbém, majd újra felszárnyalt. Ennek a bejegyzésnek elméletileg a nyílt oktatási rendszerekről és/vagy a konnektivista kurzus kutatási eredményeinek reflexiójáról kellene…..
A Távoktatás és e-learning kurzus Tanulói szerep és tanulási stratégia távoktatási környezetben témájához kapcsolódóan 3-6 fős csoportokban dolgoztunk, a mi csoportunk a korábbi párok részvételével jött létre. A feladat során a csoportok hat témakörből választhattak, a…..
A Távoktatás és e-learning kurzus Motiválás, aktivizálás, megerősítés témakörében hat fős csoportban dolgoztunk, a mi hat fős csoportunk három párból alakult, úgy tűnik, hogy a páros feladatokban összeszoktak a párok az esetünkben. A feladat rövid megfogalmazása a…..
Egy rendkívül sok érzelmet is generáló előadást hallhattam Szandrától. Nem a nyílt oktatás és a különböző intézmények váltották ki az érzelmeket, hanem a saját konnektivista kurzusunkról szóló második rész. Fehér Péter meg is fogalmazott egy kritikát a Facebook…..
Igyekszem utólérni a csoportot, így csak 2 nappal lemaradva készültem el az előző témahét 2. bejegyzésével. Nagy elhatározások égtek bennem, hogy én most igazi konnektivista módon reflektáló-visszatekintő második bejegyzést fogok írni. Azonban meghallgattam a szerda délelőtti…..
Információtudomány és média a 21.század elején
A hálózatelmélet oktatási alkalmazása: konnektivizmus 2.
2012.05.02 00:30:00
A második blogban inkább az előadás negatív kritikáival ill. a csoportunkhoz fűződő megállapításokkal szeretnék foglalkozni. A konnektivista folyamat - mint ahogy azt a saját bőrünkön is érezzük - nagyon hatékony tud lenni. Már csak az a kérdés, hogy a belső vagy…..
weszelyorsolya
2012.05.02 21:17:29
@Vbalint: Igen, 2009-ben Oktatásinformatikai konferencián Kulcsár Zsolt előadásában. Utána indult a htk01 (talán ez lehetett az első konnektivista kurzus nálunk), jelentkeztem, de sajnos nem volt elég a belső motivációm még az elkezdéséhez sem. Bár az árnyalja a képet, hogy abban az időben egy nagy projektben dolgoztam, nem volt egy perc időm sem. Ezért voltam most nagyon kiváncsi.
Esetleg a motiváció fenntartásában egy facilitátor vagy egy mentor is sokat segíthet.
Esetleg a motiváció fenntartásában egy facilitátor vagy egy mentor is sokat segíthet.
Információtudomány és média a 21. század elején
A hálózatlemélet oktatási alkalamzása- Ez a kísérlet a mi kísérletünk is!
2012.05.02 09:53:00
Hálózati tanulás, egy kísérlet részei lettünk. Remélem megtudhatjuk a kurzus végén, hogy milyen eredményeket, tapasztalatokat hoztunk. Hogy lesz esetleg az utánunk következő csoport számára újítás az SL-ben töltött idő alatt, lesz-e valami másként szervezve, bővülnek-e a…..
Információtudomány és média a 21. század elején
Internetezés és kultúra. Divatos tévképzetek - Nemcsak az agyunkat, de testünket is jó kondícióba kellene tartsuk!
2012.04.12 18:53:00
Úgy döntöttem folytatom az előző blogbejegyzésemet, ha már kicsit más tempóban, más időbeosztással volt lehetőségem elkészíteni a tavaszi szünet alatt a kurzushoz kapcsolódó blogbejegyzéseimet. Gondolataim kiindulópontjának továbbra is Klenovszkyi János, Kutatás a fiatalok…..
A konnektivizmus nagyon izgalmas téma, egyrészt azért mert még "kísérleti szakaszban van", másrészt azért mert rengeteg saját tapasztalatunk van ezzel a tanulási módszerrel kapcsolatban, ennek ellenére csak most készültem el az első bejegyzésemmel. Ahogyan a Tanár úr fogalmazott,…..
weszelyorsolya
Információs társadalom és oktatás, a tanítás és tanulás új koncepcionális keretei - témahetet lezáró bejegyzés
2012.04.26 23:11:00
Előző bejegyzésemben a tudáskoncepció 21. századi átalakulását és ehhez kapcsolódóan a különböző tanulásértelmezéseket fejtettem ki, illetve az informális tanulás és az internet kapcsolatát is megemlítettem. Ebben a bejegyzésben a „kor kihívásainak” megfelelő…..
Információtudomány és média a 21.század elején
Információs társadalom és oktatás 2.
2012.04.25 00:27:00
A témahéthez tartozó második blogban a tanulási környezetekkel foglalkozom. Problémaközpontú tanulási környezet: Nevéből adódóan a problémák középpontba való állításáról van szó a tanulási folyamat során. A tanulási környezet kialakításánál az alábbi…..
Információtudomány és média a 21.század elején
Információs társadalom és oktatás. A tanítás és tanulás új koncepcionális keretei 1.
2012.04.22 14:23:00
A soron következő előadás elején az emberiség történetének nagy kulturális változásairól esett szó Komenczi Bertalan nyomán. A bemutatott táblázat korszakok, információ átadásának módja és tudásszerveződés szempontjából veszi végig az elmúlt ötmillió év…..
A Virtuális távoktatás kurzus feladataként került meghatározásra a következő páros munka (Weszely Orsolya & Zakupszki Tünde). Az ELTE PPK virtuális Kampuszán az 530-as osztályteremben elhelyezésre került ‘hangos doboz’ rejtette a következő feladatot.
A…..
A blogbejegyzésemet a kályhától indítom, vajon milyen tudásra van szükség az információs társadalomban, ami indukálja mind az iskolai oktatás mind pedig a felnőttképzés tanítási stratégiáinak a változását, illetve az új tanulásértelmezések megjelenését és…..
A témahét három, viszonylag jól elkülöníthető témából állt, az egyik a technika kommunikációra gyakorolt hatása, a másik a divatos tévképzetek (kultúra, attitűdök és internet összefüggései), a harmadik pedig az e-etikett. Természetesen a három téma valamilyen mértékben…..
Információtudomány és média a 21.század elején
Internet és értékrend, Internetezés és kultúra, divatos tévképzetek 1.
2012.04.13 23:35:00
A 6. óra után épp egy nagyobb szünet vége fele járunk, így a blogolással kicsit leálltam, hogy pihenjek, tojást és sok sonkát egyek és feltöltődjek a második részre. Ez meg is történt, így most következhetnek a gondolatok az órán hallott anyagról, az értékrendre és a…..
weszelyorsolya
2012.04.18 19:33:19
@Vbalint: Kedves Bálint! Azt látom, hogy tetszik:-) Nincs is vele semmi baj, de én csak akkor vagyok hajlandó használni, ha pl. egy Twitter üzenetben nagyon kell takarékoskodnom a karakterekkel. Vagy még azt tudom elképzelni, hogy le akarom valakinek diktálni a linket vagy nyomtatásban jelenik meg. De, hogy magánszorgalomból, azt már nem:-) A szakdolgozatnál is vigyázni kell vele, mert nem igazán fogadják el a szakirodalom-listában.
weszelyorsolya
2012.04.18 19:40:28
@Vbalint: Azt értettem én is a tanulmányból, hogy mindegyik szempont erkölcsi megítéléseket vizsgál, bár a közbűnök mindegyike jogszabályilag is szabályozottak szerintem. A prostitúció így sem illik a sorba, miért lenne magánbűn? Olyan éles választóvonalat nem is látok a két kategória között.
Hát az ok-okozat vagy összefüggés kérdésében én is inkább az összefüggés mellett tenném le a voksomat. Valamelyik kommentben vagy bejegyzésben volt egy érdekes fejtegetés, hogy nem az internethasználat a döntő, hanem az, hogy az internetet használóknak milyen az iskolázottsága, családi és anyagai háttere.Ezekkel a jellemzőkkel már felfedezhető az ok-okozati viszony. Szerintem az internethasználat is ugyanúgy következmény mint az "erkölcsösség".
Hát az ok-okozat vagy összefüggés kérdésében én is inkább az összefüggés mellett tenném le a voksomat. Valamelyik kommentben vagy bejegyzésben volt egy érdekes fejtegetés, hogy nem az internethasználat a döntő, hanem az, hogy az internetet használóknak milyen az iskolázottsága, családi és anyagai háttere.Ezekkel a jellemzőkkel már felfedezhető az ok-okozati viszony. Szerintem az internethasználat is ugyanúgy következmény mint az "erkölcsösség".
Információtudomány és média a 21.század elején
Internet és értékrend, Internetezés és kultúra, divatos tévképzetek 2.
2012.04.16 00:43:00
Folytatva az előző blogbejegyzést, a Csepeli-Prazsák kutatás kapcsán a tévképzetek megismerése és megdőlése volt számomra a legérdekesebb és sokat tanultam belőle: 12. táblázat. Az internettel kapcsolatos attitűdök (átlagok) „Az internet…”…..
weszelyorsolya
Differenciált tanulásszervezés, differenciálás mint taneszköz értékelési alapelv
2012.04.12 23:44:00
A Virtuális távoktatás kurzus tavaszi feladataként került meghatározásra a páros munka. Az ELTE PPK virtuális kampuszán az 530-as osztályteremben elhelyezésre kerültek a ‘hangos dobozok’ amelyekből lehetőség, kedv, szimpátia, ismeret és egyéb szempontok szerint…..
Az első blogbejegyzésemben a szóbeliség-írásbeliség témáját igyekszem elsőként körbejárni. A téma nem ismeretlen számomra, tavaly Tudományelmélet tantárgyból Nyíri Kristóf: Mobiltárs a szélessáv sodrában című tanulmányát dolgoztam fel.
Meggyőzés on…..
weszelyorsolya
Digitális esélyegyenlőség, kockázatok - témahetet lezáró gondolatok
2012.03.29 09:27:00
Előző bejegyzésemben az esélyegyenlőség témájában írtam, elefántok után kutattam a digitális szavannán. Ebben a bejegyzésben szeretném körbejárni a kockázatok egy részének a kérdéskörét is, mégpedig azokat a fizikai kockázatokat, amelyekre eddig talán kevesebb figyelmet…..
Az előadás első felében a digitális esélyegyenlőtlenség okairól volt szó. A probléma okainak vagy magának az esélyegyenlőségnek az elbagatellizálása nélkül, de felmerült, hogy az internettől való távolmaradás, a nem-használat sok esetben magyarázható az „elefánt…..
Valószínűleg már lerágott csontok így kedd estére, de én mégis ott folytatom, ahol abbahagytam, következik a blog és a mikroblog mint eszközök.
Blog, mikroblog
Az előadáson elhangzott, hogy Magyarországon kevés jó szakmai blog van, pedig a az elmúlt években megfordult a trend…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Elsőként a motivációs bázisra reflektálnék: "Vagyis sokan féltünk a szóbeli vizsgától és inkább jelentkeztünk a csoportba, amiről azt se tudtuk, hogy mit kell csinálni (leszámítva a kiírást, de mint tudjuk, az élet úgyis másképpen alakítja a dolgokat, mint amit az elején gondolunk)." - Az a furcsa, hogy nálam fordítva működött, azért jelentkeztem, mert ki akartam próbálni a konnektivista tanulást. Viszont ez a belső motivációnak is nevezhető hajtóerő egy idő után elfogyott. Kedden például színtiszta külső motiváció hajtott, hogy lemaradva, de mégis megírjam a blogomat, ne hagyjam elveszni a 7 témahetet. Szerintem a külső motiváció segíthet -nem eleve ördögtől való-, ha lankad az ember, nem lehet mindig 1000 fokos lánggal égni:-)