Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KelemenGy

0 bejegyzést írt és 55 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
/Szerk.: főként Ádám foglalkozott az autó CAN-jének megismerésével, ezért megkértem, hogy ő ossza meg a tapasztalatait./   Az átalakítás során számtalan előnnyel jár, hogy egy új vagány sportautót választottunk szívátültetésünk pácienséül, hiszen nem fog a kezünkben maradni egy rozsdás takaróelem…..
KelemenGy 2018.05.29 11:23:28
@Nínó Karotta: Miért, a Hangyász mikor lesz kész? :) Jójó, tudom, ez öv alá ment...

Egyébként pedig remek ez a cikksorozat, remélem sűrűn jön új rész.
Jó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal foglalkoztam. Ezúttal is Ab van Donselaar képei közül válogattam, és a feliratok, cégérek természetesen csak…..
Egy egyszerű, makói földműves család sarja, Galamb József volt az zseniális mérnök, aki a világ első, sorozatban gyártott autóját, a Ford T-modellt megalkotta 1908 augusztus 12 -én, Detroitban. Ennek éppen 109 éve. A fiatalember 1881-ben született Makón, majd középfokú tanulmányait követően a…..
avagy, amit a LED-ekről tudni érdemes! Napjaink slágercikke a LED, amelyet boltok és webshopok százai kínálnak. A rengeteg típus és változat közt nehéz eligazodni, ráadásul annyi mértékegység és fénytechnikai jellemző keveredik a csomagolásokon, hogy ember legyen a talpán, aki…..
KelemenGy 2015.12.16 14:05:49
@Balt:
Nekem is a gugli segített elindulni (teszem hozzá, soha nem tanultam ilyesmit, csak van némi műszaki érzékem). Jelenleg ott tartok, hogy otthon lassan minden foglalatban LED égők vannak (nem áll rá a kezem, hogy izzónak írjam), egyesével nagyjából 400 lumen körüli fényárammal (5W E14 és 5,5W E27), ezeket megfelelőnek érzem, normális megvilágítást adnak. A lakás belmagassága 3,6 m, vagy magasra helyezett falilámpákban, vagy plafonlámpákban vannak az égők.

Vigyázat, hosszúlé következik, de hátha segít valakinek:
A nappli+konyha funkciót ellátó ~25 m2-es helységben pl. 4 db 5W E14 teljesít szolgálatot egy plafonlámpában, ha nem számítom a LED szalagos pultmegvilágítást (ami egyébként 4*50cm csík sorba kötve egy 12V 1W-os tápon). Az átlag tevékenységekhez tökéletesen elég, aztán ha kell még fény, akkor ott a vonalhalogén állólámpa :) A kb. 5 m2-es előszobát 2 db 5W E14 világítja be tökéletesen egy falilámpából. Ennek a párja a fürdőben a tükör felett kapott helyet, oda is tökéletesen elég ennyi fény általában, de ki lehet egészíteni még egy 5,5W E27-tel is. A zuhanyzóban nem árt látni, így ott a plafonlámpába 4 db 5,5W E27 került, a hálóba viszont nem kell akkora fény, oda elég 2 db 5W E14, ezen kívül még az íróasztal fölé került még 2 db 5W E14.
Ahogy fentebb írtam, mostanra mind LED egyenként kb. 400 lument tudnak. Ahogy látszik is, nem kevés égő ez, összesen 10 db 5W E14 és 5 db 5,5W E27, szóval nem bánom, ha nem kell sűrűen cserélgetni, ez volt a legfőbb érv a LED mellett. Persze nem elhanyagolható az sem, hogy ha minden lámpát felkapcsolgatok, akkor is összesen 77,5W az egész. Az egyetlen vonalhalogén pedig 100W-os, szerintem sejthető, hogy nem nagyon kapcsolom fel, ha csak egy mód van rá, hogy megússzam. Kompakt csöves verzió is volt korábban, akkor 7, illetve 9W-os csövek kellettek. Még akkor is rosszabb alternatíva a kompakt cső, ha azt a verziót számolom, hogy mind a 15 égőt 7W-os kompakt csőnek veszem, mivel úgy 105W-ról beszélhetünk. Persze mindezt úgy, hogy gyakrabban ég ki a fényforrás és kevesebb fényt is ad (300-310 lumen).
Amikor elmeséltem a halas sisakom történetét, akkor azt írtam, hogy már koszos, de még nem gusztustalan. Igazából nem is tudom, miért vállaltam be egy ekkora arcátlan hazugságot, mert hát valójában már úgy nézett ki, mint a magukra hagyott idős emberek konyhája, csak nekem nem…..
A budapesti szellemplázák persze nem olyanok, mint a klasszikus kínaiak, amelyeknek fotói évente kétszer körbejárják a Földet, és minden kanyarban minden blognak hoznak pár tízezer kattintást (hisz annyira megdöbbentő kihaltnak látni azokat a díszleteket, amelyek közt minden nap…..
KelemenGy 2013.12.02 23:03:59
@JanDítě: Szerintem nem néztél te ott körbe. Van bőven mindkét említett típusból, meg még néhány elég kiállhatatlan fajtából, csak lent kell körbenézni a kinti részen a dohányboltok környékén.
Egyébként temetni még korai a kökit, egyrészt még működik, másrészt meg a Duna Plaza is jelentett anno csődöt, oszt még most is működ.
A kökibe kellene már végre egy mozi. Itt van körülötte három jó nagy kerület, mozi meg legközelebb az Arénában vagy az Örsön.

Ha kicsit kifelé nézelődünk Kispesten meg Lőrincen, van néhány exmozi, amiknek a helyén ilyen-olyan üzletházak lettek, na azok az igazi szellemek. Az Üllői úton kifelé rögtön négy ilyen van: Hunyadi, Fórum, Madách (ez most Delta Üzletház), Liget (szerelvénybolt lett, kong rendesen) + a Balassi (Imrén a Nemes-Nagykőrösi utak kereszteződésében).
21:05: Tóth Gabi mezítláb játssza el a hattyú halálát a színpadon, ennyi volt Szabó Ádám x-faktoros karrierje, és ezzel az "úgyis Szabó nyer, láttam a plakátot"-konteót is megdöntöttük. Jóccakát, jövő héten jövünk megint, kicsit másként, de X-Faktorral.  21:02:…..
Belsőség Vége a dalnak? 2013.11.23 12:01:51
A Faluvégi Farolás után, hogy is mondjam, úgy éreztem, nem sikerült kijátszanom magam. Éreztem, nagyon jó lenne, ha mihamarabb drift-lehetőséghez jutnék. A fene sem gondolta volna, hogy még aznap este rámüzen FB-n Remetehegyi Leslie, hogy az egyik fordos csapat pár nap múlva…..
KelemenGy 2013.11.23 14:59:25
@Béza Dániel: Így-így. Egy nem túl jó kép is több, mint a semmi, mert nem volt ott a 200 megapixeles dslr,a mivel színesszagosháromdét lehet fotózni. Nem fotóművészet kell egy blogposztba, csak dokumentáció. Szerintem. A másik fele, nem egy profi fotós állítja, hogy ha értesz hozzá, van érzéked a fotózáshoz, akkor szinte mindegy, hogy mivel fotózol.

A patkányt sajnálom, remélem lesz majd infó, hogy miújság a motorral.
Belsőség A székely Van Damme 2013.11.22 12:20:21
Múlt héten alig néhány óra alatt bejárta a világhálót az a Volvo teherautó reklám, amelyben a korosodó Jean-Claude Van Damme lemegy spárgába, csupán két kamion tükrén támaszkodva. Ahogy az ilyenkor már megszokott, sorra jelentek meg a videó különböző paródiái is. Ezek…..
KelemenGy 2013.11.23 00:37:35
@Bushley: No, most akkor mehet is a levesbe az indás link "szerzői okokból". A kukkeren legalább még ott van (jelzem, nekem nem akadt).
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút…..
KelemenGy 2013.10.15 22:37:50
Félek, ki kell rángatnom a biliből a kezem, de olyan szép lenne, ha végre normális kerékpárút keletkezne akárhol Bp-n. A Hungária krt-i elég beteg darab jelenleg, rengeteg autós, bringás és gyalogos szempontból egyaránt veszélyes keresztezéssel. Pl. mondja meg nekem valaki, hogy miért jó a BS-nél a metró oldalán vezetni a bringautat? Bele a tömegbe...
Ugyanaz a kérdés a Hős u. előtt is az NKE Campusnál. Elég erős gyalogosforgalmat generál az egyetem és annak ellenére, hogy az ott járda és nem bringaút, elég rendszeres, hogy az aktuális fitneszbajnok fel akar borítani, miközben megyek be melózni, aztán meg fel van háborodva, mikor elküldöm anyjába.
Hasonló a helyzet a Népligetnél is. A bringaút bent a ligetben, kivételesen jó állapotú és minőségű aszfalt, széles is, bringás mégis a járdán teker. Gyaloglok tovább, ott a yard, megkérdeztem, miért nem küldi be legalább a szabálytalan bringásokat a kerékpárútra. Nem ezért vagyunk itt. Mondom, ja tachográflapot kényelmesebb ellenőrizni, hátha akad egy-két antikrisztus, aki 50-nél ment 56-tal is...
Kicsivel vissza a híd felé. Íme, a hőnszeretett térkő, hogy lenne a tervező kispárnája is ilyenből. Ráadásnak itt is áthozva a forgalmasabb oldalra a bringaút, merazjó. Menjünk még egy kicsit a híd felé. Közeledik a Lurdy, naná, átmegyünk arra az oldalra, hadd legyen egy kis konfront autóssal, gyaloggal is.
Főút. Az...
A World Series by Renault-versenysorozatot nem kell bemutatni a műértő közönségnek. Az, hogy a néhai spanyol Formula Renault-bajnokság utódjából időközben egy igazi Forma-1-es sztárnevelde lett, már csak a befektetett munka, pénz és a kőkemény bajnokság hírének köszönhető.…..
KelemenGy 2013.09.08 21:44:38
Azt hittem, hogy nincs attól lejjebb, amikor valakinek a halálhírével szórakoznak és akarnak újabb, Kínában gyártott, fölösleges hulladékot eladni. Legutóbb Árpád húzta fel magát - teljes joggal - egy hasonló levélen. De van lejjebb, most esett be a privát fiókomba (nem…..
KelemenGy 2013.07.16 23:03:21
@Megmondó1: a sztorizás innovatív, más ember halálával szórakozni hipotetíve is undorító.
...a mi olvasóink, ezt eddig is tudtuk. Kreatívak, sokszor mókásak és nagyon bevállalósak (a trollokat most hagyjuk, azok csak azért kommentelnek, hogy lássák a véleményüket tizenkettes Ariallal). Évről-évre, immáron hagyományosnak mondható módon, megtartjuk a Karácsonyi Hiéna…..
TComment Az utolsó tégla 2012.11.23 09:57:04
Sokat azért inkább nem forogtam a sárban, mert a traktorosnak el nem tudtam volna magyarázni, hol vagyok éppen Ha ön szereti a kutyákat és kerülné a feltűnést, akkor az X-Trail az ön autója még mindig. Mert kedves, puha és jóindulatú, mint egy öregedő retriever és a családja…..
Most kiderül mire viheti még a raliban! A hétvégén újabb ralin vett részt a lengyel Formula 1-es pilóta, és láss csodát - nyert is. De az igazi csoda az lenne, ha jövő hétvégén is ennyire jól teljesítene. A hétvégi olasz aszfaltos rally bajnokság zárófutamán, a Rally Di…..
Ma (hétfő) este (19:00) a Hootersben vesszük fel a következő két tévéadás konfjait. Mit jelent ez? Levetítjük a következő filmeket: Ford Focus ST, Toyota Prius Plus, Komondor magyar világvége-wagen, és egy klasszikus szivar-versenyautó. Kikérdezzük a véleményeket,…..
KelemenGy 2012.11.19 19:14:31
Emlékeznek tán, két adással ezelőtt a kompaktálást - mint rendezői terminus technicust - próbáltam nagyjából elmagyarázni önöknek több-kevesebb sikerrel. Nos, a kompaktálás a forgatás szöveges részének (szakszóval: vaker) egyik sarokköve. A másik a hibátlanul elmondott,…..
Bizony néhanapján felmerül a kommentek között, hogy ideje lenne az extremitásokból egy picit a mindennapi közlekedés felé elkanyarodni. Érezzük ezt mi is, többek között ezért is került terítékre a Dacia Lodgy, mint mindenes válságautó az olcsóbbik fajtából. Bár a…..
KelemenGy 2012.10.25 01:48:24
@nagyonnagyon: Pont ugyanez ugrott be. OMG-ék a tőlük megszokott überprofi munkát végzik, ehhez képest viszont fura, hogy Winkli és Karotta álldigálnak a színpadon, 10-15-en meg álldigálnak előttük és nézik. Ki lehetne próbálni a kávézó valóságát, leülni egy asztalhoz és dumálni egymással. A jómellű pincérlányok (hamár Hooters) ebbe is beleférnének simán.
Belsőség Egy másik műhely 2012.10.02 14:44:48
Autószervizből van rengeteg. Garázsból még több. De gondoltak már arra, hogy vajon hol és hogyan lehet mondjuk tankokat, lövészpáncélosokat és egyéb katonai cuccot javíttatni? Hát mondjuk itt, a zabajkalszki Csitában. Múzeumnak-gyűjteménynek, diktátoroknak, a műhely készen…..
...volt olyan eset is, amikor az adós emailben közölte velük, hogy épp most ég az autó. Csupán egyetlen baj van: mindez nem ésszerű dolog. Sőt, kifejezett ostobaság. Minden kár, amit az autóban okoz az ügyfél, az ő adósságát növeli, azaz, ha az autó megsemmisül, az…..
KelemenGy 2012.06.08 20:50:31
@Ciri:
Mindegy nekem, hogy elhiszed vagy nem, ez történt. Előtte a _saját kérésünkre_ volt bent a telepen az autó, ezt "priusznak" vették. Hangsúlyozom, mi kértük, hogy vegyék el párom volt férjétől, mivel önszántából nem volt hajlandó odaadni a párom nevén lévő autót. Elvették, párezer forintért kihoztuk a telepről, mivel az is közölve lett az üygintézőkkel, hogy fizetjük, semmi gond. Ez után történt a fentebb leírt eset. Számomra (meg mindenki más számára is) teljesen irreleváns, hogy mit hiszel, ez történt.
Nászer el-Attija hatalmasat mentett az Akropolisz Rali utolsó napjának, első szakaszán! A 18. szakaszon egy balos kanyarból igen komoly tempóval érkezett DS3 WRC-jével egy vízátfolyásba (talán egy kisebb patak lehetett az), amit rögtön egy hupli követett, mely rendesen el is…..
Ez ám a barkács: a holland Dolf Peeters abból épített motort, amit más kidobásra ítélt. A 400 eurós – durván 120 ezres – költségvetéséből kijött a komplett gép. Hogy a műszaki vizsgán átmegy-e a garázsmix, rejtély, ám a biztonság kedvéért rendszámtábla-tartó…..