Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Realist

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Profi szerelőtől vettem, teljes volt a bizalmam hozzá. Én hülye. Életem egyik legnagyobb fejtörőjének bizonyult, de persze, a lehetőségek is szűkösek voltak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Realist 2012.02.06 03:55:52
"A Dobin láttam meg (a régi szabadpiac volt az átkosban), a szüleim Samara-kiutalását mentem eladni a 850-es Fiatommal. Zsiguli-óceán folyt össze Wartburg-tengerrel, az egész masszába Skoda-, Trabant- és kispók-folyamok hömpölyögtek bele – így nézett ki a piac. A legszomorúbb egyenautó-korszak volt Magyarország történetében, a szokásos KGST-dögunalom. A faros Fityóm igazi különlegesség volt abban a körben, pedig – igaz, vagy tizenöt évvel korábban – azt is árusította a Merkur"

Na ne viccelj...
Kulonlegesseg egy Fiat 850-es meg az 1969-71 kozti (es nem tizenot evvel a 89-koruli sztorid elott)forgalmazas es a gyartas szinten 71-es beszuntetese idejen sem volt a Dobi Istvan uti autopiacon,ahol mar a 60-as,70-es, es 80-as evekben is tucatjaval alltak a mar akkori arakon is tobbszazezres majd esetenkent akar millios autok(84-tol).1989-tol meg aztan tobb szazaval.
Kb. annyira lehetett akkortajt feltuno egy ilyen,kozel huszeves kiskocsi mintha par eve kigurultal volna egy 87-es Marutival a Nagykorosire.

De a budapesti utcan sem volt tobb egy vadonat uj 850-es Fiat meg 1970 korul sem egy jobbanszitualt atlagpolgar allami csatornakon konnyeden megveheto atlagautojanal.Olcsobb volt pl. egy cseppet sem korszerutlenebb es kenyelmetlenebb Wartburgnal.A behozatal megszuntenek eveben debutalo Zsiguli meg fenyevekkel korszerubb es a nagy kereslet miatt novekvo varakozasi ido kovetkezteben joval vagyottabb jarmu volt egy ilyen farmotoros,lassu es szuk szarnal.Ami mar tizevesen porrarohadva total nullara irodott mind piaci mind presztizsertekben.
A 127-128-as is parevesen mar a hetvenes evek kozepen az atlag hasznalt szociauto szintjen elerheto volt.
Mig az akkortajt debutalo majd az azt 78-ban koveto 1600-os valoban a nagymenoseg netovabbja volt jo tiz even at (a tenyleg korszeru vagy komoly nyugatiak utan persze) mind ujan mind hasznaltan.
75-80 korul a piacra begordulo vadiuj 2103-2106-ot szabalyos embergyuru vett korul mig az "igazi nyugati auto"-nak soha sem minosulo,abszolut atlagos utcakepi targynak szamito 127-128-ast nem vettek mar kutyaba sem.
Sajnos venember vagyok mar es erre nagyon is jol emlekszem.(Apamnak is volt uj ezerotose a kezedtektol,ketto is.Mind az atveteluk mind a - pillanatok alatti eladasuk- ugy elottem van mintha tegnap lett volna.)Nekem is volt 5 eves, hofeher,gyonyoru 1600-os 84-ben,huszevesen.:)
Mi tagadas, egy Mirafiorira a fel karomat is melleadva elcsereltem volna,am ket 128-asert mar nem.Egy szinten borzalmas,emberi hasznaltra abszolut alkalmatlan Trabanttal azidotajt mar vastagon egy presztizsszinten mozgo am attol mind hasznalhatosagban,mind menetteljesitmenyben,mind tartossagban joval elmarado nyolcotvenesrol nem is beszelve.
Realist 2012.02.06 04:26:49
"Onnantól az autó 170-et ment, 13-at evett (az ennél kevés), selymesen duruzsolt. És amikor egy agresszív 1600-os Lada-taxis letolt a Szép Ilonánál, és a nyomába eredtem, hogy lássuk, mekkora legény a Budakeszi úton felfelé, ebben az autóban láttam először, ahogy a fordulatszámmérő mutatója átlépi a 7000-es osztást (a piros 6700-nál kezdődött). Naná, hogy lenyomtam."

Elolvastam az egyebkent szorakoztato cikket. Az antrehez tokletesen passzol ez a melto, epiogusnak szintugy pompas, cuki kis meskete:)

en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128

The British "Motor" magazine tested a Fiat 128 in April 1970, shortly after its UK launch. The car had a top speed of 85.4 mph (137.4 km/h)

Biztos csak az en keszulekemben van a hiba ha nem ertem, hogy mikeppen lehetseges az hogy egy adott tipusnak egy vadonatuj darabja 137,4 kilometer per oras vegsebesseget produkalt mig egy masik hasonlo peldany 18 evnyi vasfuggony mogotti hasznalat es egy lelkes suhanc berhelesenek erdmenye keppen mar 170-nel hasit.

Az meg mar tenyleg mellekes,hogy az 1600-as Lada utolso peldanya 1981 vegen gordult le a futoszalagrol,taxizni ekkortajt hateves kocsinal idosebbel ugyebar nem lehetett es ekozben a naptar a story idejen 1989-et mutat.:)))