Adatok
Szakadáskapcsoló
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A FŐMTERV (Fővárosi Mélyépítési Tervező Vállalat) archívumából válogatott fotókat a fortepan, én pedig ezekből közlök egy budapesti témájú válogatást. A fortepan-t idézve: "A cég fotósa, Domonkos Endre megörökített minden jelentősebb helyszínt, ahol a FŐMTERV dolgozott. Igy szemünk előtt fut el a…..
Szakadáskapcsoló
2022.03.11 12:11:06
Az első kép természetesen nem Albertfalva kitérő, hanem pár megállóval arrébb, a Leányka utcai felüljáró.
A Tabán évszázadai - 8. rész
A harmincas években a tabáni házakat elbontották, a területet pedig azzal a céllal parkosították, hogy ide épülhessen fel a főváros új büszkesége, egy valóságos fürdőváros. A nagyszabású, modern terveket azonban elsodorta a második világháború.
A harmincas években még…..
Szakadáskapcsoló
2022.01.02 14:14:01
Ismét új képekkel bővült a fortepan.hu, én pedig végiglapoztam az új adagot (úgy 1700 fotót), hogy átadhassak egy új válogatást azokból a képekből, amelyek szerintem a legérdekesebbek. Ez után augusztusban lesz legközelebb új feltöltés, benne Urbán Tamás fotoriporter 80-as években készült…..
Szakadáskapcsoló
2017.09.06 20:40:11
@Bright side of life: Elizélt palotaként inkább a Vörösmarty téri, már lebontott ORI székházat emlegették.
Az adótörvénykezés beteg lova lett a reklámtörvény. Deklarált célját, az arányos közteherviselés megvalósítását még a kitalálói sem tudták nevetés nélkül kimondani, valószínűleg ezért lett burleszk a bevezetéséből is. A nagy móka végeredménye viszont tovább fogja…..
Urbanista
Milyen lett volna a kettes metró az eredeti tervek szerint? Hárommal több megálló, na meg ugye ott a Márkus park...
2012.02.03 08:56:00
Régi filmhíradókat nézni mindig öröm, főleg, ha szórakoztató kommentárok vannak hozzájuk. Ez meg aztán kiváltképp érdekes. Már 4:10-nél is, ahol szovjet és magyar mérnökök egy egészen hajmeresztő metróhálózat-térkép fölé hajolnak értő szemmel, de 4:50-től még…..
Szakadáskapcsoló
2012.02.03 17:41:39
@Daniel M.: Köszönöm a kiegészítést, az ügy részemről a lovagiasság szabályai szerint lezárva. De azt tegyük hozzá, hogy a hozzászólásom tévedésen alapult, ahogy itt korábban is írták. A térképvázlaton nem tervezett állomások, hanem építési helyszínek láthatók.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz