Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Analoglued

84 bejegyzést írt és 411 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ahogy mondani szokás, egyetlen történet sem ott kezdődik valójában, ahonnan az ember elkezdi elmesélni, s ez esetben ez a közvélekedés pont ugyanúgy érvényes. Csere Norbi barátom ( pár év óta már jó barátságba kerültünk egymással, olyannyira, hogy több közös kiállításunk is volt korábban, esélyesen…..
Analoglued 2022.01.03 07:43:54
@Kovacs I: Konzultáltam erről Norbival. Ő bármely tetszés szerinti kondenzátorral megépíti a dobozt rendelésre, ha a Vevő kifizeti az ezoterikus alkatrészek időnként elég vastag felárát. Nézz utána mibe kerül 15 mikroFarad pl. Mundorf Silver-Gold-Oil-ból.
Az ára - mint minden másnak is - nagyon relatív, azért mert valami Magyarországon készül, még nem szar, és egyáltalán nem kell fillérekért vesztegetni. Ez egy régi és nem túl jó beidegződés, amiről le kellene szoknunk végre. Különösen azoknál a készülékeknél, amelyek minőségben túlmutatnak a saját kategóriájukon. Azért kíváncsi volnék, egy millió alatt melyik hangdoboz számít "nagyágyú"-nak???
Analoglued 2022.01.03 20:57:54
@Kovacs I: Oké. Azt azért kérlek tedd közzé, hogy melyik egy milliós doboznak éri el a hangszóró készlete a 200 ezer Forintot. Ez majd mond valamit.
  Szeretném előre bocsátani, hogy az alábbi cikk marketing célokat szolgál. Reklám, nevezzük nevén. Nincs ezzel semmi baj az égvilágon, különösen akkor nem, ha a reklám igazat mond, nem visz senkit az erdőbe, nem akar nem létező tulajdonságokkal felruházni valamit, annak minél kelendőbbé tétele…..
Analoglued 2021.11.25 06:28:58
@Doktor Paracelsus: Hopp, bocsánat, csak most vettem észre a kommented, elnézést... rögtön válaszolok is.
A két dolog összefügg. Én nagyon érzékeny vagyok minden fajta torzításra, bőven átlag felett, nekem már az is hallgathatatlan ami másoknak még nem hallható torzítást produkál. A Gauss erősítők nagyon tiszták, torzítatlanok fülre. Ennek az egyik kulcsa a sávszélesség, 75 kHz-re van beállítva a felső határfrekvencia. Minél lineárisabb az erősítő felfelé, annál magasabb számú harmonikus torzítás lesz jellemző, HA ezt a kapcsolástechnika egyéb jellemzői (impulzusválasz) ezt megengedik. Azoknál az erősítőknél, amelyeknél 20 kHz-nél már esni kezd a jelszint ( tipikusan SE csövesek) nagyon felmegy a harmonikus torzítás szintje, már a másodiktól kezdve. A fül számára amúgy az impulzus torzítás kritikusabb, arra durvábban reagál az agyunk, elengedhetetlen hogy ezt megszüntessük, ha jó erősítőt szeretnénk. Nekem 20 évembe telt, meg pár millióba, ami a kísérletekre elment. De ha meghallgatsz egy Optheront vagy egy Neuront, az nagyon gondolatébresztő e téren. Üdv, Gábor
AudioWorld Rega Transz (formáció) 2021.11.23 16:25:08
Mielőtt belecsapnék a lecsóba, talán érdemes egy kicsi történelmi áttekintést szerezni a Rega cég múltjáról, jelenéről, és lehetséges jövőképéről. Csak pár mondat, és egy sajátos, egyéni látásmód alapján, mert a mai cikkem mondanivalója erre épül. Hogy a cég milyen modelleket gyárt épp, vagy…..
AudioWorld TEP 2021.04.13 17:02:49
Úgy látszik, a bevonzás ( már a gondolataink teremtő, bevonzó ereje, ez sokak számára humbug, másoknak meg működő valóság, de ezt most hagyjuk ) szóval, a bevonzás az audiofiliában is működik. Nem olyan régen olvasgattam az egyik kedvenc blogomon - a maradék kettő közül , ezek a Long blogja és…..
Mostanság sokszor hallom innen-onnan, hogy klassz dolog az analóg, meg szépen szól a bakelit, de erre aztán az Isten pénze sem elég, ez kiesik az egyszeri magyar állampolgár lehetőségeinek mezsgyéjén túlra. Tényszerű, hogy a jó analóg hang nem olcsó. Nem lehet megúszni 30-40 ezerből, mint egy…..
Analoglued 2018.12.26 10:30:50
@Fábry Zoltán: Kedves Zoltán! Szégyellem magam, és elnézésed kérem, amiért válasz nélkül hagytam - eddig - a leveled, ez nem szokásom, valahogy kimaradt nálam. Most pótlom, és sorry még egyszer.
A PL-200-hoz gyári állapotban szerintem egy Goldring 1022 vagy 1042 passzol, esetleg egy 2300. Ha feljebb lépsz, ezeket lehet ott is használni. Ha a shellt lecseréled egy nehezebbre, pl. egy 11-12 grammosra akkor szóba kerül MC vonalon a Denon DL-103, ennek van egy Amerikában módosított változata, ami még sokkal jobb, vagy ott a Zu-103, ami szintén hasonló, csak drágább. Aztán, MM vonalon az SC35C, amit ugyan DJ hangszedőként árulnak, miközben valójában az egy kúpos tűs V15/V, egy nagyon jó hangú hangszedő. A kúpos tűtől sem kell megijedni, csak annyi hogy kell min. 3-3,5 gramm tűnyomás. Nem, nem teszi tönkre a lemezeidet. Az enyémeket sem, nekem is van ilyen hangszedőm. És közben veszedelem jól szól. A PL-200 karja egy kicsit szokott lötyögni, a csapágyazása nem az a precíziós remekmű, emiatt minél kisebb a hangszedő engedékenysége, meg a mozgó tömeg, annál jobb a helyzet. Később, ha feljebb lépnél, egy könnyebb karra, kiveszed belőle a kúpos tűt, és beletolsz egy hyperelliptikusat, és máris ott vagy. Üdv, Gábor
Analoglued 2018.12.26 10:34:58
@Kennygarrett: Üdv! Igen, összepárosítható. Az RB-200 karcsöve 7 gramm, a Goldringhoz kell 13,5-14 gramm, azaz egy 6 grammos shell plusz az 1 gramm csavarok oldják meg a helyzetet tökéletesre. Az eredeti Koshin shell 8 gramm, még az is elmegy. Az SME shell volna jó, az épp 6 gramm, de abban nem lehet állítani a túlnyúlást, mert ott a karbakkal állítják. Üdv, Gábor
Analoglued 2021.04.04 16:35:03
@Babos Szabolcs: Szerintem jó lesz, de tegyél meg annyit, ha már így felhúztad a PL200-at, hogy ragaszd rá a műanyag tűtartót a hangszedő testre! Csak arra vigyázz, hogy a tűhöz ne folyjon oda a ragasztó. Bármilyen pillanatragasztó megteszi, sokat javul a hang ettől a filléres tuningtól. Üdv, Gábor
Abban a megtiszteltetésben van részem, hogy Veres Attila barátom és bloggertársam (Audiolife) hajlandó itt, az AW blogon is publikálni, és én örömmel teszem közzé az írásait, mert ez nemcsak javít a blogom kicsit műszaki egyoldalúságán , de a színvonalát és a humán oldalt is segít emelni, ez úton is…..
Ezeken az oldalakon a vissza-visszatérő Kedves Olvasó talán már hozzászokott ahhoz, hogy főképp műszaki jellegű tartalommal találkozik. Jómagam, mérnök és egyszersmind konstruktőr aspektusokból szemlélem a témát, ami nyilván eltér a hifivel műszakilag kevésbé, inkább zenei, hangminőségbéli…..
Analoglued 2021.03.01 10:18:09
@Jovanotti: :-) Örülök hogy tetszett. Köszönöm!
Analoglued 2021.03.21 20:17:45
@.bta: ??? :-) :-) :-)
Most hogy az legutóbbi részt elolvasva a virtuális tekinteteken megcsillant a katódfűtés fénye, időszerű ugrani egyet a tér-időben, és meglátni a jót abban is, ami talán nem ennyire szép. Viszont… Gondolkodtam azon, vajon egy véletlen egybeesés műve, vagy tényleg az asztrológusok által is tárgyalt…..
Analoglued 2020.07.06 23:12:19
@pescador: Kedves János!
Pillanatnyilag nem szándékozom a D-osztállyal foglalkozni, eléggé leköt az új Gauss Optheron V8 nagy végfok megalkotása, meg a megrendelt elektronikák legyártása. Most amúgy is sok cikket írtam egyszerre, elég volt belőlem egy időre, nem? :-)
Analoglued 2020.11.25 08:35:53
@baryll: Kedves László!

Az A-osztályú erősítők nagyon melegszenek. NAGYON. Emiatt izmos hűtőbordákra van szükség, ezek nagyon jól látszanak kívülről. Ha egy erősítő relatív kis ( 10-50W ) teljesítményű, de hatalmasak a hűtőbordái, az biztosan A-osztályú. A nagy bordák AB osztályú erősítőknél is előfordulnak, csak ehhez jellemzően több száz Watt kimeneti teljesítmény társul. Egy D-osztályú erősítőben alig van hőtermelődés, viszont nagy a teljesítmény, több száz Watthoz 10 cm borda is simán elég. Minden komolyabb erősítő gyári leírásában szerepel az osztály információ, kommersz elektronikákban ezt nem tartják szükségesnek.
Kívülről kb. ennyi látszik. Üdv, Gábor
Analoglued 2021.02.24 19:35:47
@baryll: Kedves László!

Köszönöm a kérdésed, sajnos a Clarus termékek eddig nem fordultak meg nálam, így hát nem is tudok semmi értelmeset mondani róluk se pro, se kontra.
Elvi síkon nézve, annak valószínűleg van oka, hogy az audiofil világban nem nagyon lett a márka felkapva, de ez lehet véletlen is.
A tavalyi bemutatót megtartottuk, szerintem jól sikerült, számomra mindenképp nagy tapasztalat volt, sokat tanultam belőle.
Ma már hála az Égnek, idehaza is nagyon jó hangú sztereo láncokat lehet építeni tisztán hazai berendezésekből. Szigorúan ebben gondolkodva, én simán összepárosítanék egy Heed Standart Jubilee dobozt pl. egy Soner integrált erősítővel, meg egy Soner DAC-al, vagy épp a Soner hangdobozt egy Flow 2-essel, esetleg az NCS R1-et egy saját gyártmányommal, a Gauss Optheronnal, vagy egy Taylor Acoustic dobozt a nagyobb erősítőmmel, a Neuronnal. Ezek nem túl olcsó konfigurációk, de el lehet indulni egy Heed Obelisk-el is, bár ebben az árkategóriában nem tudok magyar dobozt ajánlani hozzá. A VAn Damme kábelek jó kiegészítői ezeknek a rendszereknek, de ellehet menni komolyabb szintekre is, ezekkel a kombinációkkal.
Üdv, Gábor
Egy icipicit morbid, mégis stílusos búcsúztatót írni éppen ugyanazon a felületen, egy olyan blogger által, aki az eredeti inspirációt, a kezdeti biztatást, a nagyon sokat érő első bátorító mondatokat a saját blog indításhoz éppen az épp megszűnőben, leköszönőben lévő blog írójától, egyben jó…..
Analoglued 2020.09.23 18:31:29
@_elek_: Én a szomorú világvége kezdetét nem ebben látom. Inkább abban, hogy a minap is beleolvastam egy alternatív (???) hazai online blog egyik bejegyzésébe, egy "tesztbe" egy AT MC illesztő trafóról, és elszörnyedtem.
Főképp azon, hogy hogyan mer valaki ennyire nullnívót kiadni a kezei közül? Oké, nem vagyunk egyformák, de azért ennyire béka segge alatt lenni, szakmailag, stílusilag, még a helyesírással is bajok vannak... miközben az illetőt ismerem, évtizedek óta mozog a hifiben...
De nem ez a legrosszabb. Inkább az, hogy ismert és elismert hazai kereskedő cégek ezen az oldalon hirdetéseket adnak fel, ezzel egyszersmind finanszírozva, fenntartva ezt a rettenetes igénytelenséget. Nem veszik észre, hogy erkölcsi felelősséggel tartoznak a hazai audio kultúra színvonaláért, annak emeléséért, fenntartásáért?
Na, EZ a katasztrófához vezető út kezdete.
Szerintem.
Analoglued 2020.11.27 20:43:35
@Pointe: Ez biztos? Mintha itt az AudioWorld-ön is lett volna Audio Technica teszt, meg Rega is, csak annyi, hogy egynémely tesztelő nem kedveli ha megmondják neki, mit írjon. Ha egy eszköz jó, arról nem fog rossz teszt születni. Ha nem jó, az úgyis kiderül, teszt ide vagy oda. Vagy nem?
Végre, másfél-két évtized elteltével, az AT-nél valakinek feltűnt, hogy meg kellene nézni a fórumokat, hogy a vevők mihez kezdenek a hangszedőikkel. Rájöttek, hogy mekkora divatja van audiofil körökben a különböző tűk cserélgetésének. Már amikor ezt mechanikailag a hangszedő test és a tű kialakítása…..
Analoglued 2017.01.20 01:05:24
@nightrunner: Hát, kinek-kinek. Van akinek sokkal több. Van akinek sokkal kevesebb. Nekem pár éve 55-öt ígértek, de nem vállaltam be, mert napi 12 órát már nem bírok. És itthon is megvan az elegendő. Itthon, a családommal, a barátaimmal, mindazzal amit szeretek. Nem minden a pénz.
Analoglued 2020.11.23 10:24:49
@nakamisi: Kedves Tamás!

Kicsit kutakodtam a neten a hangkarodra vonatkozóan. Sajnos a gyártó nem ad meg konkrét mozgó tömeg adatot, de úgy tűnik hogy ez egy középnehéz kar, olyan 15g-os mozgó tömeg környékén.
Ha MM hangszedőben gondolkodunk, akkor én egy Audio Technica AT7V hangszedőt tennék bele, ez idehaza nem kapható, viszont meg lehet rendelni online az LP Gear-tól, kb.200 USD plusz szállítás meg ÁFA. Így is száz ezer alatt vagy, és az egy nagyszerű hangszedő, a korábbi Signet széria mai, más néven forgalmazott példánya.
MC vonalon szóba jön a Denon DL-103, vagy a Clearaudio MC Koncept, bár az már a 300 ezres vonal, de egy igazi High-End pickup (ahhoz képest szerintem elég olcsó). Esetleg egy HANA, abban létezik magas kimenetű is, amihez nem kell trafó, pl. egy SH. Az is egy jó irány.
Ha a populárisabb műfaj a fő műsoranyag, némi izgalom faktor jól jöhet, ebben pedig a szintén az LP Gear-nál rendelhető Bin 323 a nyerő, még a karodhoz is illeszkedik, HA ráteszel plusz 5 gramm súlyt a shell tetejére. Anélkül nem lesz elég mély hang. (11 Hz rezonancia) Ezután hallgatva bármely más hangszedő élettelenül szól egy kicsit.
Nagyjából ennyi. Sok sikert! Majd írd meg mire jutottál, kíváncsi vagyok! :-)
Üdv, Gábor
Létezik a hazai audiofiliában egy mondat, amely szinte beleégette magát a néhai HiFi Magazin emlőin nevelkedett modern kori hifis társadalom retinájába. Így aztán mindig ott lebeg a látóterü(n)kben, bármerre is nézne a kedves hobbytárs. De jó nagy betűkkel ám, nem csak úgy, megjegyzésként az alsó…..
Analoglued 2020.06.23 21:38:12
@dgab13: Kedves Gábor!

A fél világ fordítva ül a lovon, már ami a hifit illeti, ezen nem nagyon tudunk segíteni. Én megpróbálom a lényegi információt átadni, de hogy ez hány nyitott fülre talál, az egy másik kérdés. Mint mindig, ebben is úgy van, mint minden másban is, csak azon az emberen lehet segíteni, aki ezt maga is akarja...
A KEF C7 -et én személyszerint nem hallottam, de egy középkategóriás KEF az már egy elég jó szint. Ezeknél a dobozoknál a hangszórók már elég jók, a váltón szoktak spórolni, mert az nem látszik. Esetleg érdemes volna a váltóban az alkatrészeket sokkal jobbakra cserélni, az ilyenkor egy elég költséghatékony módszer.
Ha mindenképp csere, akkor hallgass rá egy Audioplan dobozra ha teheted, azokból árad a zene. Ja, és persze, KEF Reference.
Analoglued 2020.06.23 21:39:29
@atreides: Hát ez az. A tapasztalt szakírók...nem ezt várták... mennyi párhuzam. Köszi hogy megírtad. :-) Gábor
Analoglued 2020.11.17 14:42:30
@kadibela: Azt kellene egyszer végre megérteni a Tisztelt Hobbytársaknak, hogy nálam a dolgok fordítva vannak mint ahogyan azt a jószándékú és fejlett kritikai érzékű közönség feltételezi. Nem azért mondok ilyeneket, mint ebben a fenti cikkben is, mert ideológiát szeretnék gyártani az elektronikáim eladásához, hanem ennek pont az ellentéte igaz. Azért gyártok elektronikákat, mert évtizedekkel ezelőtt, még kereskedői, KEF disztribútori időszakomban rájöttem arra az alapvető tényre - nevezzük a Te szavad járása szerint axiómának - hogy a tiszta és hallgatható hang szempontjából az elektronika fényévekkel többet számít, mint a hangdoboz, HA (ezt én is elismerem) az utóbbival már elértünk egy viszonylag jó minőséget. A kétkedők nyugodtan fanyaloghatnak tovább, a gond csak azzal van, hogy ezt a felismerést és alapvető rendszer építési vezérelvet meglehetősen könnyű bizonyítani.
Külön pikantériája a dolognak, hogy az írásaimban már akkor is az elektronikáim marketingjét vélik felfedezni a rossznyelvek, amikor abban még csak el sem hangzik sem egy márkanév, sem egy típus, még csak kép sincs egyikről sem... Mint most is, itt kicsit feljebb.

Végülis, lehet hogy el kell gondolkodnom ezen. Miért is ne tehetnék ide, a SAJÁT BLOGOMRA ( !!! ) marketing célú bejegyzéseket, amelyekben nyíltan méltatom egy több mint 25 éves kemény fejlesztési munka eredményét, amivel bizonyíthatóan, immár sok ember által ismerten és elismerten, el lehet érni a kitűzött célt. ??? Jogom van hozzá? Igen. Lehetőségem van rá? Igen. Megdolgoztam érte? Igen. Segítek ezzel másokon, akik szintén ebbe az irányba igyekeznek? Igen. Bizonyíthatóan igazat beszélek? Igen.
AKKOR ???

Rendben van. Mostantól a saját termékeim reklámjáról fog szólni ez a blog. Minden cég reklámozza a saját termékét, legtöbbjük még a hazudozástól sem riad vissza. Tisztelet a kivételnek. Én sohasem fogok belemenni abba az utcába. De engedje már meg nekem T. @kadibela hogy a saját blogomon azt írjak, és azt reklámozzak, ami nekem tetszik. Pláne bizonyíthatóan.

u.i.: A hívők meg nyugodtan higgyenek amiben csak akarnak. Lehet hinni Allahban, Jézus-Krisztusban, Buddhában, Jahvéban, a Nagy Manituban, sőt a Szent High-End Hangdobozban is, de a nap holnap reggel így is, úgy is felkel a horizonton, a fizika törvényei szerint. Newton meg egy mocskos szemétláda, aki aljas nyereségvágyból el akarja hitetni velünk, hogy mindez egy törvényszerűség miatt van így. Menjen már a p..csába, de tényleg...
Ahogy mondani szokták, egyetlen történet sem kezdődik az elején, hadd kezdjem most én is Ádámtól-Évától, esetleg Micimackótól-Nyuszikától. Erősítő – láncelmélet ( vagy még inkább annak hiánya ) Azt mindenki, aki egy kicsit is hozzászagolt a hifi berendezésekhez technikailag, tudja, hogy egy audio…..
Analoglued 2020.11.06 08:29:12
@ManaMana: Szia Sz.!

Az LSK389 helyett használhatsz 2SK170-et.
Igen, a relés áramkör a kimeneten egy koppanásgátló. 12V-os relével megy, abban a Takamishawa pl. nagyon jó minőségű, annak a hangminőségre szinte semmilyen negatív hatása sincs, merem ajánlani.
A táp rajzát kicsit kiegészíteném. A gond az, hogy az erősítő tápágainak a lehető leginkább földpotenciálon kell lenniük váltóáramúlag. Erre lenne való a kimeneti kondi, de sajnos annak frekvencia függő az átviteli karakterisztikája, nem biztosítja a megfelelő táphidegítést. Emiatt egy kis soros ellenállást és egy 18V-os Zener diódát bekötnék a kimeneti kondi elé, a kondinak pedig egy Elna SilmicII-t tennék be.
Üdv, Gábor
Muszáj egy jó szándékú figyelmeztetéssel kezdenem, mai témánk kicsit száraz, és nagyon technikai. Akiket nem érdekel a HiFi (High-End Audio, stb.) ilyen mélységben, csak maga a zenehallgatás, a dobozokon belüli huncutságokat meghagynák másoknak, azoknak ez a cikk nem fog tetszeni, sőt érdektelen,…..
AudioWorld Kábel mizéria 2020.03.16 17:38:11
Audio fórumok gyakran vissza-visszatérő vitatémája a kábelek fontosságának, minőségük és áraik közötti összefüggések latolgatása, és egyáltalán, a kábelek működési mechanizmusa. Noha nem tartom magam minden tekintetben expertnek kábeltémában, a kábel szerepének a lekicsinylése mindig szúrja a…..
Analoglued 2020.03.22 09:08:34
@dgab13: Van egy elméletem. Hangsúlyozom, ez egy elmélet.
A digitális oldalon a DAC-hoz érkező zavarjeleket a konverter ugyanúgy hasznos jelként próbálja kezelni, mint a valós műsorjelet, azaz a nagyfrekvenciás jelet is dekódolja - analóg zajjá. Ez a zaj elfedi a műsorjel nagyon finom jeleit, jellemzően a magas tartományban a levegő és tér, a felharmonikus tartomány jeleit. Minden jel a saját felharmonikusaiból épül fel, ha ezt az információt elfedjük, az alacsonyabb tartományokban is torzabb jelet kapunk.
Nagyjából így képzelem a dolog működését, de ha valaki ehhez tényleg ért, és tud okosabbat mondani, én örömmel tanulok bárkitől, hajrá!
Analoglued 2020.03.24 08:17:50
@dgab13: Igen, ez egy elég érdekes kérdés, érdemes volna erre egy tesztet szervezni, kontrollált körülményeket teremtve. Itthoni tesztet persze csináltam, csak úgy saját magamnak, hogy nálam hol húzódik a rendszer-hallás-akusztika felbontási határa, meddig hallok javulást. A próba alanya egyetlen szám volt (tudom, ez nem mérvadó) amit sikerült négyféle formátumban megszerezni. CD, 24/96, 24/192 és DSD64.
Az érdekes az, hogy mindegyik nagyon jól szólt, a CD és a 24/96 között jól hallható felbontási különbség volt, onnan felfelé a 24/192 már nem adott igazán többet, a DSD egy kicsit másképp, kicsit analógosabban, folyékonyabban szólt, de nagy különbséget az sem hozott. Itt persze nyilván maga a felvétel minősége is benne van az eredményben.
Összességében, úgy látom, hogy ahhoz képest, mennyire kevés a studio szinten tényleg jó felvétel, semmi értelmét sem látom a formátum-háborúnak. Azt gondolom, a 24/96 jelen állás szerint elegendően jó minőséget nyújt ahhoz, hogy a mai legjobb studio felvételek dinamikáját, részletgazdagságát vissza lehessen adni. A legtöbb otthoni berendezés sem tudja még ennek a formátumnak a potenciálját sem kihasználni, és a hangfelvétel/sokszorosítás gyakorlatában, módszereiben, sőt, maguknak a studio készülékeknek a minőségében is sokkal szűkebb keresztmetszetek vannak, mint amit maga a 24/96 formátum tud.
Ha tényleg több jobb minőségű anyagot szeretnénk magunknak, arra kellene rávennünk a studio készülékek gyártóit, hogy audiofil szemmel kezdjenek tervezni, a hangmérnököket pedig arra, hogy nem hangos, hanem a rendelkezésre álló dinamikai keretet jobban kihasználó, jobb térhatású felvételeket készítsenek. Ma, a zajtalan digitális technika erre lehetőséget adna. És a dinamika kompresszorokat, limitereket pedig egyszer s mindenkorra dobjuk a kukába... Sokat segítene, ha a 24/96 egyfajta szabványként tudna megjelenni, innentől erre lehetne koncentrálni, ahelyett hogy a mérnökök kóvályognak a formátumok között mint gólyafos a levegőben. Koncentrálhatnánk inkább a felvételi hibák megszüntetésére ehelyett. Ezen a módon az egész szakma szintet léphetne, a jó irányba. My2c.
Analoglued 2020.06.05 00:22:29
@Kovacs I: Köszi az észrevételt.
Én nem látok ellentmondást a leírtakban. Idézlek: "addig nincs értelme kábellel foglalkozni amíg nincs meg a megfelelő erősítő/ előfok! "
Mélyen és tökéletesen egyetértek ezzel a gondolattal, én magam 1999 óta szisztematikusan csak erősítő fejlesztéssel és építéssel foglalkozom. Úgy 1997-98 magasságában jöttem rá, hogy ez az a pont, ahol alapvetően eldől egy audio berendezés hova tartozása. A többi komponens is fontos, mind megteszi a maga hatását, de nincs semmilyen más eleme a rendszernek, amely ekkora, nyugodtan kimondhatóan ég és föld ráhatással volna egy rendszer végső minőségére, mint az erősítők. Erről az erősítős cikkeimben is elég részletesen írtam. A mai Gauss elektronikák ennek a felismerésnek és a minél jobb erősítők iránti mély elkötelezettségemnek a gyümölcsei.
Ugyanakkor, ha egy elsőrangú erősítő meglétét rendszerépítési alapvetésként kezeljük, ahogy arra évtizedek óta próbálom rávezetni a megváltást a hangdoboztól hiába várókat, akkor az igazán jó elektronikák kábelminőség szempontból (!!!) két párhuzamosan jelentkező hatást fognak magukkal hozni. Ahogy az erősítő minőség javul, először azt vesszük észre, hogy egyszer csak a gyengébb minőségű kábelekkel is nagyon jól lehet majd zenét hallgatni, ahogy azt Te is írod. Ekkor van az, hogy a zaj és torzítás szint már lecsökkent a zavarküszöb alá, azonban ha ilyenkor minden kábel egyforma, akkor a rendszerben valamilyen magas tartománybéli sávszélesség és/vagy dinamika limit van. Tipikusan a kimenő trafók okoznak ilyen állapotot, meg félvezetősöknél a gyenge tápok és a csatoló kondenzátorok. Csöves erősítővel két kábel között mindig sokkal kisebb a különbség mint egy top kaliberű félvezetőssel. Még tovább javítva az erősítők minőségén, immár megszüntetve a sávszélesség és dinamika limitet, ( ez csak a legjobb félvezetősökkel fog sikerülni) egyszerre csak azt halljuk, hogy mindkét kábellel nagyon jól lehet zenét hallgatni, de a kettő teljesen nyilvánvalóan más, akár nem is ugyanaz a kategória. A két kábel ettől a pillanattól fogva nem rossz és jó kábel, nem két egyforma kábel, hanem egy jó és egy jobb kábel, pontosan beazonosítható különbségekkel a kettő között.
Az önmagában is egy nagy lépés, ha az ember eljut oda, hogy kábelfüggetlenül élményszerűen tud zenét hallgatni. Az ember örömében ilyenkor elégedetten hátradől, és úgy érzi, levonhatja a végkövetkeztetést. Átéltem, ismerem ezt az érzést. De van innen felfelé.

Üdvözlettel, Gábor
AudioWorld LZ Seven , "a hetedik" 2018.06.22 09:31:52
Nem nagyon csodálkoznék azon, ha a fenti idézőjeles jelzővel hivatkoznék az általam épített, legújabb fejlesztésű végfokomra, amolyan „zászlóshajómra” , az sokakban egyből a hasonló című film ( egyébként kiváló a maga műfajában, ha valaki még nem látta volna, Brad Pitt és Morgan Freeman játssza a…..
Analoglued 2020.04.13 09:02:01
@b31: Köszönöm! :-)
Hogy az LZ7 mennyire jó, vagy sem, az nagyon szubjektív, egyben rendszerfüggő kérdés. Most, hogy van az egyel nagyobb Optheron (250W), meg annak a még izmosabb SE változata (300W), és épp dolgozom a Neuron-on (2x500W) a 7-eseket kicsit visszább tekerem teljesítményben, elég a 2x150W, viszont ezekbe is bekerül az Optheron védelme. A 7-es egy kicsit eltér a neutrálistól a melegebb karakter irányába, szándékkal egyfajta csöves hangzású LZ változat. A nagyobbak inkább gyorsabb, fényesebb, levegősebb hangúak, kinek mi a szíve csücske.
Visszatérve a kérdésedre, a választ csak úgy tudjuk meg, hogy adok egy 7-est ( van polcon egy beszámított Gauss előtti Liquid Zen modell , szívesen kölcsön adom ) és meglátod. Kicsit együtt élsz vele, aztán kiderül hogy megfog-e. Minél jobb rendszerbe illeszted, annál kevésbé aggódom... :-)
Most épp odaadtam az egyik 7-es gazdájának, amíg átépítem az övét, mert túl sok nála a 230 helyett jövő 245-250V, de ahogy visszakapom, jövő héten, elviheted egy hétre. Ez segítene átvészelni a karantént, azt garantálom ! :-) :-) :-)
Analoglued 2020.05.05 19:13:26
@oregvikli: Ott van a ház testre kötve. Nincs rövidzár.
Analoglued 2020.05.17 20:34:19
@magery: Kedves Gergő!

Tudtommal sehol. Én is Kínából rendelem, ami egy notórius rémálom.
Van egy cég Olaszországban, ahonnan lehet hasonlóakat rendelni, egy-egy darabot is, de még drágább, itt a link:

modushop.biz/site/index.php?route=product/product&path=210_273_275&product_id=207
Ma eljött a nagy nap. Hosszasan várni kellett rá, aminek a legfőbb oka, hogy az egész Audiofiliát hobbyként, és nem kenyérkereseti forrásként élem meg, és a napi munka az utóbbi időben durván leterhelő volt, nem jutott időm hobbyzgatni. Este pedig, már nem lehet elvinni a hűtőbordákat homokfúvatni,…..
Analoglued 2017.12.20 21:41:42
@József Bohács: Van egy ESI Juli@ nevű cucc, használtan az ebay-en néha jutányosan meg lehet venni, az egy belső PCI-os kártya, de jó hangú. Annál jobbat USB-s DAC-al lehet csinálni, de nem akármelyikkel.
Analoglued 2017.12.25 16:17:29
@clearsound: Kellemes Ünnepeket!
Nagyon szívesen megmutatom milyen egy LZ, akár még most a két ünnep között is. Ha elhozod az Arcamot, össze is tudjuk hasonlítani őket.
Ismerem az Arcam hangot, körülbelül jól leírtad amit gaodolok arról a hangzásról.
Nem szeretnék leírásokba bocsátkozni az LZ-t illetően, szerintem is jobb ha meghallgatod, és magadnak hozol saját értékítéletet. Ha az Arcam hangját jól ítéled meg, az LZ-t is jól fogod, nyugodt vagyok e téren.
Hívj fel! 302138232
Üdv, Gábor
Analoglued 2020.05.04 16:36:05
@magery: Kedves Gergő!
Az én tapasztalatom az, hogy a PRP egy kicsit loudnesses, a Dale meg pont az ellentéte, egy kissé élettelen. Harmadikként a Holco is szóba jöhetne, az épp a kettő közé esik, a Takman REY pedig még simább, talán a leginkább neutrális az összes közül. Ezek azonban drágák. Az SFR25 egy nagyon-nagyon jó kompromisszum minden tekintetben. Nem túl drága, nem szól unalmasan, de nem is loudnesses, hangra közel esik a Takman-hoz, de annál egy kicsit fátyolosabb, van egy pici köd a magas hangokon. De mondom, ennyiért...soha rosszabbat. Régen Roedersteint használtam, de az kimúlt, a Draloric, hm... de amióta megtaláltam ezt a Vishay-t, azóta ezt használom, és nagyon rendben van. Ha nagyon-nagyon kukacos akarnék lenni, meg lehetne találni azt a kombinációt, ahol elegendő PRP - Dale és Vishay van a rendszerben hogy kompenzálják egymás hibáit.
Üdv, Gábor
Remélem már mindannyian jól bemelegedtünk az erősítők témakörébe, én sem szeretnék gyenge kezdés után erősen visszaesni, szóval nekiugrok a befejezésnek, amíg még meleg a deszka… Definícióval kezdenék. Nevéből adódóan, a végfokozat az erősítő lánc végén elhelyezkedő utolsó erősítő. Van ennek egy…..
Analoglued 2020.04.19 19:29:13
Analoglued 2020.04.28 16:13:00
@MT69: Köszi a visszajelzést, örülök hogy tetszett. Talán hasznos is volt. Remélem.
Üdv, Gábor :-)
Nos, ez már a harmadik rész, és a java még hátra van, az egész audio erősítő lánc legérdekesebb és egyben legfontosabb tagja a végfokozat, más néven teljesítmény erősítő, már izzad a tenyerem, remegő ujjakkal várom a pillanatot. DE előtte még maradt nekünk a kisjelű erősítőkből néhány szösszenet,…..
Analoglued 2020.04.19 16:47:06
@Vajdafy Dániel: Kedves Dániel!
Igen, általában nagyobb mennyiségben kerülendőnek tartom a szénréteg és szén-kompozit ellenállások használatát, de az Allan-Bradley kiemelkedően jó hangú, és egy DAC kijáraton egy kis simítás talán még pozitív is lehet. Egy próbát megér.
Analoglued 2020.04.19 19:00:23
@Kecskes Attila: Szervusz Attila!
Milyen DAC chipről van szó?
Analoglued 2020.04.22 07:03:37
@Kecskes Attila: Írj egy emailt, privátban válaszolok rá. Köszi! G.
Az AudioWorld már amúgy is kezd egy technikai-információs kiadványhoz, afféle hifi-tankönyvhöz hasonlítani, szerintem sokan vannak, akik ab ovo (eleve) ismeretszerzés céljából látogatják ezt a blogot. Jól is van ez így, pont ez volna a célom, többet tudni mindig nagyon jó. (Akik a zenehallgatás…..
Minél régebb óta foglalkozom komolyabban hifivel ( ez már vagy 35 éves visszatekintés, bizony, ilyen vén csont lettem) és ezen belül is, fő témám, az elektronikák mellett az analóg lemezjátszás apró-cseprő (sok kicsi sokra megy ) nyűgével, annál inkább rájövök, hogy akik…..
Analoglued 2020.02.25 10:31:26
@Gaborh67: Kedves Gábor!
Két lehetőséget látok Akai ügyben. A Shure hangszedő az egy nagyon jó kis jószág az Akaiban, ami egy kicsit a vékonyabb hang felé tart, így a Shire telt mély hangjai kicsit ellensúlyozzák ezt a karaktert. Az egyik irány egy szimpla tűcsere, ehhez ajánlanám a Jico tűjét ( lásd itt: www.jico-stylus.com/product/n75b-2/ ) vagy Amerikából egy utángyártott tűt, ( lásd itt: www.turntableneedles.com/find5.asp?manfg=SHURE&modelname=ME75ED-%28Encore%29&Select=Model )
A másik irány egy új hangszedő, ebben a gépben jó lehet egy Shure SC35C de ehhez kell egy nehéz shell !!! viszont erőteljes a mélytartománya, vagy pedig egy Audio Technica VM-520EB ami kicsit vékonyabb mint a Shure, de nem szól rosszul. A többi a rendszer többi elemén fog múlni. Érdemes a lemezalátétekkel is tenni egy kísérletet, az Akain lehet hogy beválna egy gumi-parafa kombináció.
Üdv, Gábor
Analoglued 2020.02.26 07:56:26
@bitstream: Kedves András!

Az mindig jó ha valaki újra felfedezi az analóg lemezjátszás báját, remélem sok örömöd lesz benne az új lemezjátszóval.
Hangszedő vonalon, elég sok dolgot figyelembe kell venni a jó választáshoz. A kar-hangszedő rezonancia az ugye egy alap, de itt van még az, hogy minden hangszedőnek saját egyénisége van, és minden rendszer más, amihez jó ha illeszkedik a hangszedő karaktere, úgy, hogy a végeredmény illeszkedjen a tulajdonos hangzásideáljához. Hát... nem könnyű tanácsot adni.
Mindenesetre a kar úgy 12 g körüli mozgó tömegű, ehhez egy Goldring pl. jól illeszkedik, nem tartanék túlzásnak egy 2200 vagy 2300-as MM-et. Ha egy kicsit olcsóbb vonalon gondolkodunk, egy Shelter 201 igazán jó választás, dús mélytartománnyal, kicsit édeskés hanggal,de ehhez 2 mm-t emelni kell a karon, szerencsére ezen a gépen ezt meg lehet tenni.
Ha a rendszerednek elég mélye van, szóba kerülhet még egy Denon DL-110 magas kimenetű MC is, annak egy kicsit vékonyabb a tónusa, viszont közép és magas tartományban olyan teret és levegősséget ad, amit MM-el nehéz elérni. Szintén emelni kell hozzá 2 mm-t a karon.
A harmadik lehetőség egy Hana EH, ami szintén egy magas kimenetű MC, a japán Excel gyártmánya, ők igazán értenek a hangszedőgyártáshoz. Minden Excel gyártmány nagyon zenei, folyékony hang, de a Hanáknak hosszabb a bejáródási ideje, ezzel számolni kell, eltelik egy 100 lemezoldalba mire beül a felfüggesztés, és lesimul a hangja. Utána szenzációs.
Ha MM-et választasz, régi ajánlásom, ragaszd rá a tűtartót a hangszedő testre, nagyon sok torzítástól lehet így megszabadulni, és az MM-ek is elkezdenek MC-s simasággal szólni.
Nem tudom mindezekből mennyit tudsz majd profitálni, de remélem sikerül megtalálnod a Neked megfelelő hangot.
Ortofon - felejtős ezen a szinten.

Üdv, Gábor
Analoglued 2020.03.08 15:04:14
@b31: Nándi!

Paul Miller írt erről, és tett közzé mérési eredményeket az angol HiFi News lapjain, 2010 Júniusában. Google keresésben jó néhány oldal foglalkozik ezzel, az Oracle cég pedig még megoldást is kínál a problémára.

Lásd:
hifiwigwam.com/forum/topic/121079-project-carbon-tone-arm-upgrade-from-oracle/

Üdv, Gábor
AudioWorld Emelkedő íven 2020.02.08 13:47:41
A Kedves Olvasó, aki reményeim szerint követi az ezeken a lapokon rendre megjelenő tartalmat, nyilván észrevette, mennyire tág teret engedek itt a Rega gyártmányoknak. Ennek több prózai oka is van. Ezek között első helyen szerepel az a felismerés, hogy a Rega a megfizethető közép-hifi egyik…..
Analoglued 2020.02.28 21:09:59
@Imre Solti: Ahhoz szerintem szándékos rosszindulat kell, ha valaki olvassa az írásaimat, hogy azt vizionálja, hogy dilettáns volnék a témában. Jóllehet a megfogalmazásom ezúttal műszakilag talán nem volt épp a legtalálóbb, írhattam volna terhelhetőséget, vagy áramlimitet, vagy esetleg áteresztő képességet is, és bár a kapacitás szó az elektronikában a kondenzátorok töltéstároló képességére alkalmazandó, a magyar nyelvben gyakran alkalmazzuk egyes dolgok tároló/áteresztő/ teherviselő képességének a kifejezésére - mint ahogy ez ebben a cikkben is írva vagyon. Szerintem az elektronikában képzettebbek pont értették, mire gondolok, ezt eddig senki másnak nem kellett elmagyarázni. Mindazonáltal elismerem, hogy a szóhasználat nem a legszerencsésebb, de mondom, ezzel az igazi szakembereket nem lehet megzavarni, akik meg egy kukkot sem értenek a műszaki részből, azok úgyis átugorják, vagy fel sem tűnik nekik ez a kis pontatlanság. De köszönöm hogy ilyen direkt módon teszed helyére a dolgokat, ebből mindannyian sokat megtudtunk.
Analoglued 2020.02.29 14:20:55
@Imre Solti: Nekem nem igazán kell bebizonyítanom hogy mit tudok erről és mit nem. Te pedig elég felvilágosultnak gondolod magad enélkül is. Szóval értelmetlen.
Analoglued 2020.02.29 20:24:09
@Imre Solti: Szerintem most már, hogy az AudioWorld olvasótábora megismerte szakmai és emberi nagyságodat, igazán abbahagyhatod.
A hangszedő   Virtuális utazásunkat a lemezjátszó, mint első számú ( ??? ) műsorforrás lélektanába célszerűen a legérzékenyebb résznél, a hang, mint elektronikus jel kezdőpontjánál, a hangszedőnél fogjuk elkezdeni. Aligha van olyan az olvasóim között, aki ne volna…..
Analoglued 2019.12.08 19:53:25
@Altec604: Helló!
Talán csak nem jól van bekötve. Itt egy kis segítség:

hfc-fs.s3-eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/alps27layout.jpg

Üdv, Gábor
Analoglued 2019.12.31 18:01:26
@Szunyog4:

Kedves Laci!

Külső karkábelként a Van Damme 268-020-000 vagy 268-021-060 -as gyári jelölésű mikrofonkábelt ajánlanám, ha belülről is cserélni szeretnéd, a Cardas litz hangkarkábelt.
BUÉK! Gábor
Analoglued 2020.01.06 07:56:35
@Szunyog4: Kedves Laci!
Sajnos az Ethosz phonoit nem ismerem, nem tudok okosat mondani ez ügyben.
Ha a Rega Planaron még a régi RB-300-as kar van, annak a külső karkábelét érdemes lecserélni az említett Van Damme-ra, koherensebb hang lesz a végeredmény, az a kábel a maga 400Ft/m áráért kb. a 60 ezer Ft-os kábelek szintjét hozza. Nagyon kellemes hang, egy kis magas fátyollal, dehát ez legyen a legnagyobb baja.
Az RB-303-tól kezdődően azonban nem nyúlnék hozzá. A Cardas hosszabban kivezetve egy jó megoldás, ha közel tudod tenni a phonot a lemezjátszóhoz, és nem húzkodod ki-be, mert azt az a vékony kábel nem bírja. Ha egyszer rádugod a phonora, és onnantól úgy marad, az a legjobb hangú megoldás.
Üdv, Gábor
AudioWorld D.I.Y. - az meg mi??? 2019.12.21 22:59:14
Mai kis szösszenetemben megpróbálom összefoglalni, amit tudni érdemes erről a fogalomkörről. Néhány idevágó gondolatot már régóta érlelgetek magamban, kikívánkozik, mint a berúgás előtt befalt tarhonyáshús, de azért megpróbálok annál velősebb tartalommal kirukkolni. D.I.Y. – merthogy így,…..
Analoglued 2019.12.22 10:22:24
@Lazarbibi: Hát hogyne! Az volt a DIY kánaán, lévén hogy komoly hifit nem lehetett kapni a boltban. Még a nagy Orion erősítő volt a legkomolyabb ami elérhető volt, egy utánépített Quad 405 pedig százszor jobb volt egy Videotonnál, kicsivel talán még a nagy Orionnál is, ha jól sikerült. Akkoriban, a 80-as évek elején tanultam az elektronika alapjait, és már túl voltam az első kis sikolyokon (nem női értelemben véve). Amikor megépítettem az első 405-ösömet, azt napokon belül megvette az egyik haverom. Aztán valahogy a többit is, elég sokat csináltam, végül már egyszerre kettőt. De már akkor is tudtam, hogy nem ez a világ teteje, és nagyon szerettem volna még jobbat építeni. Kicsit várni kellett rá. A mai utánépítők sokkal könnyebb helyzetben vannak különben, olyan minőségű alkatrészek, amik ma két kattintásra elérhetők, akkoriban a science-fiction kategóriában kerültek említésre. De az igazán jóhoz ez még mindig kevés, mert ezeket használni is tudni kell, ami, úgy látom, nem nagyon sikerül a legtöbb esetben. De ez nem baj. Mária-Terézia is megmondta: "Kaunitz, nem kell mindenkinek hintón járni..."
De mennyire így van!

Köszi a kommented! Üdv, és boldog Ünnepeket kívánok!
Gábor
Analoglued 2019.12.22 12:52:40
@tunerman: Tökéletesen egyetértek, szerintem is így van. :-)
Analoglued 2019.12.25 10:06:54
@drágabolgárúr: Folyton kétségek között hányódom. Már ami azt illeti, mennyit és milyen mélységben érdemes ide leírni, mert bár úgy érzem, amiket leírok, azok az én személyes tapasztalataimat tükrözik, és nem légből kapott dolgok, mégis páran kikezdenek. Nem azt látják, hogy információt kapnak, amit akár használhatnának is, neeem, le vagyok gyalázva. Még szerencse hogy az olvasószámhoz képest relatív kevesen vannak ilyenek, de nehéz jó érzéssel elfogadni, hogy vannak akik nem a jó szándékot látják meg a lapjaimon. Hidd el, sokkal mélyebben is szívesen belemennék ezekbe a dolgokba, de egyre kevésbé látom érdemesnek. A csöves erősítők szerelmeseinek a szemében már így is magam vagyok az antikrisztus, pedig a műszaki realitásokra szorítkozom, és igyekszem bármiféle érzelemtől mentesen nyilatkozni ez ügyben. A vicc az, hogy nem vagyok a csövek ellensége, messzemenőkig elfogadom hogy ezzel a technikával lehet nagyon kellemes, hallgatható dolgokat építeni, és azt is ha valakinek ez tetszik. Az az oldal viszont elképesztően intoleráns a hozzám hasonlóakkal, akik objektívebben és szélesebb ablakon át nézik az egész audio erősítés témakörét. Különösen ha a tapasztalataikat nyíltan le is merik írni.
Különben, sosem zárkóztam el attól, ha valaki megkeres konkrét kérdésekkel, szívesen válaszolok, pillanatnyi tudásom, véleményem korlátai között, az információ továbbra is elérhető.
Szerencse hogy időben elolvastad, nem tudom volt-e benne elegendő tanulság...? Csak gondolatébresztőnek szántam. Igaz, nem volt kíméletesen fogalmazva.
AudioWorld Látványtrend 2019.11.14 22:08:22
Már a múltkori, emlékezetes analóg kiállítás kapcsán egyszer eldöntöttem, nem írok kiállítási recenziókat többet, mert nem hiányzik vitatkoznom egy csomó emberrel, akik mást és főképp másképp hallanak, értékelnek, s ami a top, elvitatják a jogomat a saját vélemény alkotástól. Most azonban mégis…..
Analoglued 2019.11.15 18:51:27
@PiBá: Köszönöm az elismerést, sajnálom hogy ilyen sokat kellett várni erre a cikkre, jó fél éve nem írtam, mentségemre szóljon, nagyon-nagyon el voltam foglalva, fontos dolgokkal.

Igen, a rendszerben volt egy USB kábel, az Audio-PC-ből a transzport ( USB/SPdif konverter) felé, onnan már koaxon ment a jel. Az a kábel sem volt kispálya, az Entreq egyik felső kategóriás kábele volt, de nem tudnám a pontos tipust megmondani.

Üdvözlettel, Gábor
Analoglued 2019.12.02 17:54:41
@Audiolife: Szia!
Igen, tekinthetjük ezt első bemutatkozásnak. Idén nagy lépéseket tettem meg, lett márkanév, cég is azonos névvel, két új termék is, olyannyira, hogy világszínvonalú rendszerbe illesztve lehetett bemutatkozni velük. Ez nem kis szó egy most induló márka esetében, azt hiszem.
Már elég "rutinos" (értsd: nem teljesen első bálozó) kiállító vagyok ahhoz ( még a Zeppelines időkben sokszor voltam kiállító) hogy tudjam, ezek a kiállítások sohasem hoznak azonnal pénzre konvertálható eredményt. Nem is ez volt a cél, bár tudod, az ember legbelül azért fenntartja a bármi megtörténhet című rózsaszín álmot. De ez is olyan, mint a világ többi dolga, nem esik magától a nyakadba, tenni kell érte. És közben élvezni az utat, meg azt, hogy az ember néha a farok másik végén érzi magát. Ez mind benne van, pestiesen szólva.
Ölellek, G.
Analoglued 2019.12.02 18:05:52
@Breaker1:
A Gauss Audio Electronics mint önálló márka, még egy évnyi múltra sem tekint vissza, és hát ebben az időszakban annyi minden sürgetőbb feladat volt a nyakunkban, hogy a webshop gondolata sem merült fel. Nem mintha ne volna elméletben logikus. Gyakorlatban azért nem annyira.
Sajnos Magyarországon a piac nagyon érdekes, a prémium termékek vásárlói még a sok százezres-milliós árszinteken is szeretnének "jól járni" és sokszor közvetlenül a gyártónál vásárolni. Emiatt a kereskedők nem szívesen tesznek pénzt és munkát magyar termékbe, így a forgalmazás módja eléggé beszűkül. Maga a webshopos értékesítés pedig nem kifejezetten kedvez egy GAUSS (vagy más hasonló minőségű) elektronika megfelelő piacra juttatására. Legjobb volna egy belvárosi bemutató terem, de ez sem fér most bele a keretekbe.
Azzal egyet tudok érteni, hogy az árakat fel kellene tüntetni, azonban a weboldal egyenlőre angol nyelvű, ahol más árak működnek, mint itthon. A legcélszerűbb felvenni a telefont, és rákérdezni a termék árára, vagy írni egy emailt ilyenkor.