Adatok
RemekElek
0 bejegyzést írt és 97 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az új-zélandi kormány közlekedésbiztonsági kisfilmje olyan, mint egy horrorfilm, amiben egy ponton reménykedsz, hogy elkerülhető a vég. De a pont nem ott van, ahol gondoljuk. Akkor már késő. Elképesztő, hogy hogyan vezetnek az emberek. Kétféleképpen osztályozom a dolgot…..
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
RemekElek
2013.07.18 08:49:53
@ColT:
Hát kedves ColT én inkább nevezném szakembereknek őket. Ugyanis ha valaki kicsit gondolkodik és gondol arra is, hogy az esetek nagy többségében nem csak azért van egy több kilométer hosszú bevezető úton néhány 100 méterenként jelzőlámpa, hogy a kevésbé rendes emberek ne 100 km/ó-val rohangásszanak, hanem azért mert vannak becsatlakozó utcák is. Akkor joggal feltételezhetjük. hogy bizony a becsatlakozó utakról érkező járművek a főútra a főúton haladó zöldhullám szüneteiben tudnak becsatlakozni így tuti , hogy a főúton pirosat kapnak. Tehát a főúton zöldhullámmal érkező forgalom ha szabályos 50-es tempóra lenne állítva a lámpa akkor elég gyakran megtorpanna mert ha valaki áll a lámpánál akkor annak bizony kell pár másodperc amíg felveszi a megengedett sebességet. Addig viszont feltartja a sort. Viszont ha a zöldhullám 55 km/ó-rás tempóra van állítva és az érkező forgalom szabályosan 50-el halad akkor a lámpánál álló forgalomnak van ideje felvenni a tempót mire a kocsisor oda ér.
Tehát azt mondom, hogy nagyon jól ki van találva mert így a forgalom igazán jól tud haladni. Példát vehetne sok város a Nyíregyházi Orosi úti zöldhullámáról! Öröm rajta végighaladni.
Hát kedves ColT én inkább nevezném szakembereknek őket. Ugyanis ha valaki kicsit gondolkodik és gondol arra is, hogy az esetek nagy többségében nem csak azért van egy több kilométer hosszú bevezető úton néhány 100 méterenként jelzőlámpa, hogy a kevésbé rendes emberek ne 100 km/ó-val rohangásszanak, hanem azért mert vannak becsatlakozó utcák is. Akkor joggal feltételezhetjük. hogy bizony a becsatlakozó utakról érkező járművek a főútra a főúton haladó zöldhullám szüneteiben tudnak becsatlakozni így tuti , hogy a főúton pirosat kapnak. Tehát a főúton zöldhullámmal érkező forgalom ha szabályos 50-es tempóra lenne állítva a lámpa akkor elég gyakran megtorpanna mert ha valaki áll a lámpánál akkor annak bizony kell pár másodperc amíg felveszi a megengedett sebességet. Addig viszont feltartja a sort. Viszont ha a zöldhullám 55 km/ó-rás tempóra van állítva és az érkező forgalom szabályosan 50-el halad akkor a lámpánál álló forgalomnak van ideje felvenni a tempót mire a kocsisor oda ér.
Tehát azt mondom, hogy nagyon jól ki van találva mert így a forgalom igazán jól tud haladni. Példát vehetne sok város a Nyíregyházi Orosi úti zöldhullámáról! Öröm rajta végighaladni.
Tizennyolc év autózás után bringára ült. Milyen a másik oldal?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
RemekElek
2013.06.05 21:22:22
Keresi a Mitsubishi a formáját, ez világosan látszik. Jó autót gyártani mindig is tudtak, de a formatervezőik nincsenek megfizetve. Ettől függetlenül az, aki eljut odáig, hogy kipróbáljon egy Outlandert, az kellemesen meglepődik: nem úttörő, de amit tud, azt biztosan,…..
Most nem az a fő kérdés, hogy szabályos-e. Nem az, mégis használják. Inkább lemértük, mit tud egy hagyományos halogénizzóhoz képest.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Csak számlás javítást fogadnak majd el, nincs többé egyesség. Megint a kispénzű autósokat szívatják.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Sokat azért inkább nem forogtam a sárban, mert a traktorosnak el nem tudtam volna magyarázni, hol vagyok éppen
Ha ön szereti a kutyákat és kerülné a feltűnést, akkor az X-Trail az ön autója még mindig. Mert kedves, puha és jóindulatú, mint egy öregedő retriever és a családja…..
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja...
Ötvenezer forintos pénzbírságot és öt büntető pont levonást szabott ki a rendőrség arra az autósra, aki januárban a VII. kerületben nagy sebességgel kis híján elcsapott egy kerékpárost. Az esetet a bringás fejkamerája rögzítette, így volt bizonyíték is: a sofőr…..
Hogy Magyarországon miért drágább robogót forgalomba helyezni, mint személyautót? Egyszerűen el lett rontva valami.Mai műsorunk kommentposztja...
Kipakoltuk a belét Sabccal előző este, az ülések, a kárpitok, a szőnyegek, a zajszigetelés, mind bekerültek a raktárba. Kívülről is lebontottunk mindent amit lehetett, és nem befolyásolja a működést: lökhárítók, krómdíszlécek, szellőzőrostélyok. Egyszer szentségelt Sabc,…..
RemekElek
2012.04.25 21:28:17
@Uzi: Az akkori autókat még lehet mai felszerelésekkel garázsban kis műhelyekben javítani. A maiak sokszor már annyira bonyolultnak tűnnek számomra hogy egyszerűen nem hiszem hogy meg lehet majd őket buherálni. Vagy ha igen akkor az tényleg nagyon nem lesz olyan mint eredetileg kellene hogy legyen. Egy maid kompozit anyagokból alumíniumból acélból összerakott kasznit aligha lehet lesz laplemezből kivágott hajtogatott elemekkel megfelelően pótolni.
TComment
Hová tűnt a tévéműsor? Miért csuknak le gyorshajtás miatt? És miért nem adunk el mindent a Volkswagennek?
2012.04.19 09:00:00
Az Égéstér 12. részének kommentposztja...
RemekElek
2012.04.19 12:57:44
Bringáznál a buszsávon, netán behajtanál szemben az egyirányúba? Lerohadtál, és vontatjátok a kocsit az autópályán? Ne tedd, tilos, ahogy sok más dolog is.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek
2012.04.06 14:33:51
Egy rakás Mitsubishi, amikről tíz éve álmodni sem mertünk volna, de arra senki sem gondolt, hogy unalmasak lesznek, mint a bűn.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek
2012.04.05 11:14:42
@Eclect: Most hogy így rákérdeztél ezt az oldalt találtam amin találni lehet valami hasznos infót a témával kapcsolatban 3x w pont georallye pont hu
RemekElek
2012.04.05 11:29:28
@hofi601: Valamikor én is részt vettem egy páron de a rendszerváltás után sok minden változott és kimaradtam belőle... Talán ha több helyen lenne...
Korábban már foglalkoztunk vele, hogy Ken Block valószínűleg sosem lesz nagy ralibajnok (nem feltétlenül világbajnokságra gondolok, hanem úgy egy igazán nívós bajnokság megnyerésére.) Ez a poszt viszont most nem róla szól, bár kétségtelen, hogy nélküle nem lenne miről…..
RemekElek
2012.03.29 11:49:34
Újszerű autót márkaszervizbe viszek, eddig rendben. De hova menjek, ha már nem köt röghöz a garanciafüzet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek
2012.03.29 11:35:27
Extra adót vetnének ki a fényvisszaverő ruhadarabokra. A Levegő Munkacsoport tiltakozott, szerintük így nehezebb észlelni a gyalogosokat, kerékpárosokat. Az NGM sajtóügyelete csupán annyit válaszolt nekik: „tudjuk”. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek
2012.03.02 15:54:50
@Balt: Belvárosról jut eszembe. Az is tény, hogy az autósok nem szeretnek megállni és átengedni a gyalogosokat. Viszont legalább ennyire gyakori az is, hogy a gyalogosok "kihasználva", hogy az autók megálltak egyenként "szállingóznak" át az átkelőn, hiába gyűlik össze jó hosszú sor ők csak azért is egyesével mennek át. Tehát sajnos mindként fél részéről látni rossz példát. Sokkal szerencsésebb lenne ha nagy forgalomba a gyalogosok mondjuk legalább 5 fős csoportokba "verődve" kelnének át és akkor az autósok is és a gyalogosok is haladhatnának gördülékenyen. Pl. szerintem baromság az, hogy a jogszabály szerint ha a gyalogos lába a gyalogosátkelőt éri akkor azon autós nem haladhat át. Már mér ne mehetne át az autó amikor a gyalogos már rég a négysávos út túlsó részén jár. Természetesen megfelelő körültekintéssel. Vagy az is értelmetlen, hogy kerékpárral nem lehet átmenni csak tolva. Igenis lehessen átmenni de nagyon figyelmesen. Mindkét félnek jobb ha nem szál le a kerékpáros hiszen sokkal hamarabb lehet továbbmenni...
RemekElek
2012.03.02 15:56:37
@Balt: Ha az autós megállt akkor a gyalogos inkább ne integessen hanem figyelmesen tempósan mennyen útjára békességben. :)
RemekElek
2012.03.03 18:20:38
@imittto: Hát kérlek szépen a csoportosulást elég egyszerűen képzelem el. Mint ahogy te is mondtad te is megállsz ha látod hogy konvojba jönnek az autók mint ahogy én is ha látom hogy több ember közül elsőnek érek az átkelőhöz akkor visszaveszek a tempómból és bevárok még párat, ezzel időt adva 2-3 vagy több autónak is hogy szépen átvonatozzanak előttünk és nem rohanok hogy elkezdhessem az átkelőn való átkelést még mielőtt az előttem haladó teljesen át nem ért volna. Ez az egész bevárósdi nagy forgalomba 5-10 másodpercnél nem vesz több időt igénybe és akár 5 autó is elhaladhat megállás nélkül. Tehát akár 5 autó 0-50 km/ó-ra való gyorsításához szükséges benzint és környezetszennyezést lehet így megtakarítani, miközben gyalogosként ép csak egyet szusszantam. Normális helyen az autósok is tolerálják ezt és amikor látják, hogy gyűlnek a gyalogosok akkor akad egy aki átengedi őket. Az autók pedig nagyvárosi fogalomba ritkán szállingóznak egyesével mert a lámpák megszaggatják a forgalmat. Napi szinten sétálok át 4 sávos osztott pályás főúton miközben éppen senki se jön mert a zöldhullám pont úgy állítja meg a forgalmat, hogy én nyugodtan át tudok sétálni kijelölt gyalogosátkelő nélkül is...
Ezek megvesztek. Ezerháromszáz kilós autóba ezres motor? Gyomorforgató élmény. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek
2012.02.27 12:17:04
@sutpet:
"A Ford és a több gyártó is rengeteg újrafelhasználható anyagokat használ (hulladék) pl műanyagok üléshuzat stb.. Előírás az autó x %-nak újrafelhasználása.
A Focus 3-nál kiemelten reklámozták ezt."
Így igaz. De ettől még az újrafelhasználáshoz is kell rengeteg energia ami szintén környezetterhelés. Mindazonáltal sokkal de sokkal jobb mint kidobni...
De az lenne a legjobb ha sokáig az eredeti újrahasznosított állapotukat megelőző formájukban lehetne őket használni.
Ez kicsit olyan mint a ruha meg a mosás. Jó az ha a piszkos ruhát kimossuk és nem kidobjuk. De az se rossz ha tudunk rá vigyázni hogy lassabban koszolódjon és ne keljen gyakran mosni. (Természetesen nem azt akarom mondani hogy járjunk piszkos öltözetben ;) )
"A Ford és a több gyártó is rengeteg újrafelhasználható anyagokat használ (hulladék) pl műanyagok üléshuzat stb.. Előírás az autó x %-nak újrafelhasználása.
A Focus 3-nál kiemelten reklámozták ezt."
Így igaz. De ettől még az újrafelhasználáshoz is kell rengeteg energia ami szintén környezetterhelés. Mindazonáltal sokkal de sokkal jobb mint kidobni...
De az lenne a legjobb ha sokáig az eredeti újrahasznosított állapotukat megelőző formájukban lehetne őket használni.
Ez kicsit olyan mint a ruha meg a mosás. Jó az ha a piszkos ruhát kimossuk és nem kidobjuk. De az se rossz ha tudunk rá vigyázni hogy lassabban koszolódjon és ne keljen gyakran mosni. (Természetesen nem azt akarom mondani hogy járjunk piszkos öltözetben ;) )
Öt szervizt, ugyanennyi hibakódtároló-törlést és egy teljes gyújtótrafó-garnitúra cserét túlélt a Check Engine lámpa. Pedig pofonegyszerű volt a megoldás, csak kicsit túrni kellett hozzá. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek
2012.02.23 13:09:50
@Tökösmákos: Sajnos nem tudom mi baja lehet. De ebből is létszik hogy ha másra nem is jó a komputer arra tuti jó hogy elromoljon :D
RemekElek
2012.02.23 14:21:44
@kitiltott, de seráfütty: Sajnos igazad van. Manapság a cél nem a tartósság és szerelhetőség hanem a jogszabályoknak való megfelelés a legolcsóbban.
RemekElek
2012.02.23 14:49:41
@Luighi: Mondjuk én is gyanakodva olvastam de ha a mester azt mondja akkor biztos igaza van.
Elvégre mégse lehet sokezres számlát adni a tulajnak egy nagymosásról. :)
Elvégre mégse lehet sokezres számlát adni a tulajnak egy nagymosásról. :)
Tény, hogy a szabályok őket védik, a karosszéria viszont az autóst. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
RemekElek
2012.02.22 15:26:41
@Hó apó: Így van csakhogy sok gyalogos ezt nem tudja ezért gyakran tesz olyat amit nem kellene. :)
RemekElek
2012.02.22 16:02:15
@Hó apó: Szerintem nyilvánvaló hogy mindenkinek van felelőssége. Hogy kinek mekkora az más tészta. De a saját életéért mindenki felelős még a gyalogos is. Az autós speciel mások életéért is.
Elképesztő, de nem értik. Egyiket sem. Pont azok, akiknek értenie kéne. Határozott hiszti van a robogórendszám felvetéséből egyeseknél, talán pont azért, mert még nem lopták el a robogójukat. Nehéz a szövegértelmezés, tudom, de néha bele kellene gondolni, kinek jó a…..
Imádja Orbán Viktort, és közben azt gondolja, hogy jobb lenne, ha Európa visszavenne, hiszen itt arcoskodnak nekünk, miközben náluk verik a négereket? Ha azt hallja, "külföldi", rögtön az jut eszébe, hogy "holdudvar, szoknya, kettős mérce"? Önnek sosem…..
RemekElek
2012.02.14 12:35:21
1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez most nem after party, hanem before party lesz, kezdte múlt csütörtökön beszédét Kovács Tamás, az Opel Hungary ügyvezetője, és ebből a felütésből is jól látszik,…..
RemekElek
2012.02.13 20:07:53
@Plumper_: Hát igen a mai autók nagyon szépek nagyon bonyolultak de valahogy egyre jobban hasonlítanak egy elfuserált "videojátékra"...
RemekElek
2012.02.13 20:08:59
@dennisthemenace: Hát mondjuk én se utasítanám őket vissza.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz