Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tydirium

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Évek óta megy huzavona a Margit híd körül, lementek a pályázatok, készültek a szakmai anyagok a kerékpárosok fogalom számára használható infrastruktúra megteremtéséről. Egy ideje úgy tűnt, a viták után végre biztos, hogy lesz kétsávos kerékpárút a kiszélesített északi…..
Tydirium 2010.11.22 22:33:57
Nem rosszból, de szerintem felháborító ez a felháborodás! Eddig az volt a baj, hogy miért nincs bicikliút a Margit-hídon. Ez teljesen rendben is volt, magam is egyetértek vele és szerintem is kötelező elem, pláne egy teljes rekonstrukció után. De most már az a baj, hogy miért nincs KETTŐ! Ez viszont egészen elképesztő.

Először is. Én pl. gyalogolni szeretek, az említett hídon rendszeresen szoktam is. Fogalmam sincsen, hogyan fogok ezután kulturáltan elférni a híd bármely oldalán, ha mindkettőn lesz biciklisáv, a gyalogosoknak ugyanis ezáltal egyszerűen nem marad elég hely, és azért valljuk meg per pillanat még ők vannak többen. A munkahelyemre már most is egy olyan utcában sétálok, ahol a járdán van biciklisáv, és ha véletlenül meg kell előznöm egy nyugdíjas nénit, előre-hátra kell folyton forgolódnom, hogy ne csapjon el egy kerekes kolléga, mert nem fér el két ember egymás mellett a gyalogos sávon.

Aztán hogy de akkor kétszer keresztezni kell az utat. Hát igen, ez van gyerekek. Nem tudom, de ült már például valaki autóban közületek? Volt hogy egy helyen nem lehetett pl. balra kanyarodni egy főútról? Na, ez kb. ugyanaz a szitu. Van úgy, hogy valakinek kicsit kényelmetlenebb a dolog azért, hogy másoknak (általában a többségnek) kényelmes legyen. Az előbbi példánál ilyen pl. hogy az adott helyen a kevés balra kanyarodó kedvéért nem különítenek el külön egy balra sávot az egyenes rovására, továbbá hogy a szembejövő húszat ne kelljen feltartani pirossal, amíg két autó balra megy. Jelen esetben meg azt mondjátok, hogy tolongjanak a gyalogosok, mert a biciklisek nem akarnak két lámpán átmenni. Bocs, de ha nem muszáj nem tenném!
Tydirium 2010.11.22 22:49:38
@nowy: Nem konkrétan erről a cikkről van szó, hanem a jelenségről és a témáról, ami kb. két éve megy. Amióta elkezdődött a felújítás, megy a hőzöngés, hogy miért nincs kettő (ismétlem: kettő) biciklisáv. Eközben senki nem gondol azokra, akik az egészséges életet nem két keréken, hanem két lábon képzelik el. Ha támogatást vagy más közösségi pénzt akar lenyúlni valaki, az természetesen mélyen elítélendő, de itt egyáltalán nem erről van most szó.

Nem emlékszem tisztán, de talán még tüntetés vagy valamilyen egyéb megmozdulás is volt az ügyért. Én viszont - ha lenne - olyan tüntetésre mennék, hogy a déli oldalon NE legyen biciklisáv. Miközben ismétlem, az egy kerékpársávval, praktikusan az északi oldalon magam is 100%-ig egyetértek.
Tydirium 2010.11.22 23:17:25
@Perillustris: Ezt a tervet már töbször láttam. Ha megnézzük, az egyik oldalon 1,70 a másikon 2,25 méter a gyalogos sáv. Nagyjából ennyi van most is a felújítási kordonok között. Tapasztalatból mondom, hogy ez a terület gyalogos közlekedésre jóformán alkalmatlan. Még ha meg is oszlik majd a gyalogos tömeg a két oldal közt, három ember már csak kompromisszumokkal fér el egymás mellett (értsd: néha oldalba lökik egymást).

Természetesen az autóúton megengedett közlekedés szintén horror lenne (talán még rosszabb is, mint a gyalogúti sáv), hiszen ez az autóforgalmat jóformán lebénítaná és egysávosra szűkítené az utat. Tudom, hogy kresz szerint a kerékpár sávon belül is megelőzhető, de az nyilván mindenki számára egyértelmű, hogy egy ilyen széles sávon lehetetlen egy biciklistát sávváltás nélkül biztonságosan megelőzni (és itt elsősorban trermészetesen nem az autóm, hanem a biciklista épségére gondolok).

Értem én, hogy voltak ilyen tervek, de nem látok más hatékony megoldást: 2x2 sáv csak az autóknak, 1x2 biciklisáv és 1 szűk + 1 emberi sáv a gyalogosoknak.
Olvasónk az alábbi levelet juttatta el az MKB Bank illetékeseinek:Az élettársammal 2007.11.30-án vettünk fel Önöktől jelzáloghitelt egy családi ház megvásárlásához, pótingatlan bevonásával CHF alapon. Az én hitelemet áthidalóra tették, mivel a lakást el szerettük volna…..
A Gyurcsány kormányzás, ha más okból nem is, de a kordonjairól mindenképpen emlékezetes marad. Alighanem ezt az időszakot tekintjük majd a kordonok aranykorának kis hazánkban. Soha annyi fémkerítés nem borította még a fővárosunk belső területeit, mint az utóbbi néhány…..
Az előző részben már szemügyre vettünk néhány pénzintézeti trükköt, amikkel a lakáshitelért folyamodó ügyfeleket kopasztják meg. Ha netán deviza alapú hitelről van szó, akkor újabb lenyúlásokra vetemednek a hitelnyújtók.Devizaárfolyam meghatározása. Bár deviza alapú…..
A színészvilág nagyjait általában két csoportba oszthatjuk. Sokan a sztárok közül tehetségükkel, elhivatottságukkal törnek a művészvilág csúcsára, azonban néhányan közülük főleg testi adottságaiknak köszönhetik ismertségüket és rajongótáborukat. Mióta világ a világ…..
PTinfo Párizs No1 2009.07.01 20:27:00
Elkezdődött, és nemsokára be is fejeződik az a folyamat, amit a párizsi 1-es metró kapcsán emlegettek az elmúlt években. Az 1900-ban átadott vonal nagy változás előtt áll, teljesen automata metróvá alakítják át. A kelet-nyugati irányú, a Défense negyedtől a város szívén…..
autózz! Százezer forintos hiba 2009.06.24 16:13:00
A kommentek közt gyakran elhangzik a "rendőr persze sehol" - mára már szállóigévé érett - mondat. Sanya pórul járt, mert amikor átcsusszant a piroson, akkor bizony ott voltak mögötte a kékvillogósok. Nagy kérdés, hogy miből tartott volna megelőzni ezt a helyzetet némi…..
Tydirium 2009.06.25 00:11:51
Nekem van egy érdekes helyem, ahol sokszor én is kicsit berezelek, hogy mikor jön a csekk, vagy hol a rendőr, de... Aki ismeri az Árpád-híd pesti hídfőjénél a Róbert Károlyról Váci útra balra kanyarodást, annak ismerős lesz a helyzet.

Amennyire ismereteim helyesek, a lámpa színének megítélésénél a megállás helyét jelző vonalon való áthaladás számít. Vagyis ha sárga a lámpa, amikor ezen áthaladok (és a szabályok keretein belül igyekszem minél előbb átérni), akkor rendben vagyok. Namármost itten a kanyarodó sávról két dolgot kell tudni:

1. A villamossín miatt a vonal úgy 20 méterre van a kereszteződéstől, vagyis jóval hátrébb, mint a legtöbb helyen lenne.

2. A kanyarodó sáv egyben megfordulást is enged, ami annyit jelent, hogy ha valaki előttem meg akar fordulni, akkor a kereszteződésbe érve 10-20-ra lassít, de ezt amikor megyek mögötte, még nem tudom, mert ott még normálisan megy, az index meg egyszerre utalhat a balra kanyarodásra ill. a megfordulásra.

Amennyiben úgy érek oda, hogy épp akkor vált sárgára a lámpa, amikor kanyarodni készülök, két lehetőségem van:

1. Padlófékkel ESETLEG meg tudok állni biztonságos helyen, de mindenképpen jóval a vonal után, ami szabálytalan, hiszen szabály szerint a vonal átlépése után a kereszteződésben vagyok, vagyis benne állok. És ha még sikerül is, a tükörbe biztosan nem tudok belenézni, hogy ki akar belém jönni hátulról. Igen. Én meg szoktam nézni.

2. Átmegyek a lámpán. Ekkor a vonalat még bőven sárgában lépem át. De ha olyan pechem van, hogy valaki előttem lévő meg akar fordulni, és emiatt belassít, akkor a következő van: A közel állóra fékezett kocsimban látom magam előtt az időközben már pirosra váltott lámpát. Ha megállok, akkor kb. a villamossínen kötök ki (ráadásul ilyen sárga zóna). Ha átmegyek, akkor ugyan szabályos vagyok, de mire elhagyom a kereszteződést, már valóban több másodperces piros van. Miután tudom, hogy a kereszteződésben a következő zöldet tőlem balra kapják a hídra kanyarodók, ezért mindig figyelem őket (mindig állnak), nehogy valami baj legyen. Balesetveszélyt tehát még így sem okozok. Ennek ellenére elég kényelmetlenül érzem magam, egyrészt mert nem akarok büntetést kapni, másrészt pedig basszus, mégiscsak piros a lámpa.

Ez ugyan egy kiragadott, kicsit talán szélsőséges példa, de tuti hogy egy csomó hasonló helyzet van még, amikor gyakorlatilag lehetetlen jól dönteni úgy, hogy az egyszerre legyen szabályos, ésszerű és biztonságos is.

Szerintetek mi a jobb megoldás?
1. Padlófékkel szabálytalan helyen megállni, kockáztatva a mögöttem lévő áldást is, vagy
2. Szabályosan átmenni a gyakorlatilag piroson?

A helyzetet egyébként ajánlom figyelmébe a 100 ezer HUF büntetést helyeslőknek. Ők hogyan vezetnének itt? Kereszteződésben megállni hány forint?
Egy kis inspirációs zene, ami filmesekre, zenészekre, és nem különben filmzeneszerzőkre hatott felejthetetlenül: Star Wars. Na ja, a Csillagok háborúja egy mesefilm, így aki nem látta fiatalon, már nehezebben szeret bele. Nem fog dobni a kultuszon az sem, hogy azt magyarázzuk a mai…..
Hurrá! Itt a kánaán, amire vártam és azt hiszem sokan vártak. Erre nem más, mint személyesen Morvai Krisztina jogosított fel. "Az IMF-től, az EU-hoz kötődő és más külföldi bankoktól a tolvajbanda által felvett kölcsönökről jelentsük ki végre, hogy már…..
Az alábbi, nem túl bonyolult munkajogi problémát az ónos esőre és a szmogriadóra tekintettel teszi közzé a Zugügyvéd.  Kedves Zugügyvéd!Kérem segítségét az alábbi problémában, amely – gondolom - nem egyedieset mostanában.Szerdán ónos eső esett, ami miatt én…..
Kétszer is jártam hétfőn Ferihegyen: egyszer korán reggel, családi ügyben, egyszer dél körül, immár hivatalból, hogy az önök szeme lehessek, kedves olvasók. A lényeg: mindkét alkalommal az M0-án mentem.   Dombnak fölfelé kapaszkodósáv nyílik Sok rosszat el lehet…..
Pilu Bodies 2008.06.05 13:21:00
 Hölgyeim és Uraim! Itt láthatóak a tudomány jegyében, Kínában, direkt erre a célra agyonlövetett emberi preparátumok! Vér, hullaszag, megnyúzott csecsemő! Tessék csak tessék! Jöjjenek, csak jöjjenek! Erre csak erre! Felnőtteknek hétköznap 3300, hétvégén 3900 HUF!…..
Tydirium 2008.06.05 19:53:45
Komolyan nem értem a blog íróját, mintha azt sem tudná miről van szó!

Miután szinte semmilyen mértékben nem bírom a vért, kicsit aggódtam mielőtt elmentem, hogyan fogom bírni, mert a saját vérvételemet sem tudom nézni. Utólag viszont nagyon örültem! A téma ugyanis nagyon érdekel, ennek a kiállításnak pedig pont az a lényege, hogy a lehetőségekhez mérten ízlésesen és kulturáltan mutatja be ezeket a dolgokat.

Gimnazista koromban a biológiatanárom szervezett egy boncolás megtekintését, ami bár nagyon érdekelt mégsem mentem el, mert ott valóban az - elnézést a kifejezésért - fröcsögő vért, a hullaszagot látja és érzi az ember, meg ugye eleve onnan indulunk, hogy az asztalon egy felismerhető ember fekszik. Itt viszont, preparálva és vér nélkül bemutatva nagyon élvezetes és lenyűgöző volt látni hogy milyen fantasztikus egy emberi test felépítése, hogyan alkothat ilyen tökéletes szerkezetet a természet. Hiába adnak ki ezer könyvet, meg állítanak fel műanyag babákat, az semmi ahhoz képest, hogy valaki teljes egészében láthatja pl. egy ember érrendszerének felépítését, láthat egy magzati fejlődést nem ultrahangon keresztül. Elhiszem hogy ez egyeseknek kicsit morbid, de nekem fantasztikus volt látni, hogy bátyámék 14 hetes magzata hogyan is néz ki.

Szerintem nagyon érdekes lenne pl. biológia óra címén diákokat elvinni, mert ezerszer többet ér, mint hosszú órákon keresztül próbálkozni felkelteni az érdeklődést pl. az egészséges életmód iránt. Ha valaki maga előtt lát egy egészséges és egy dohányos tüdőt, az talán kicsit jobban elgondolkozik a dolgon, kell-e ez neki...
Január 1-jén egyesült az Inter-Európa és a CIB Bank, amiből sejteni lehetett, hogy minden idők egyik legnagyobb kavarodása lesz. Tavaly mondjuk az Elműnek sikerült hasonló elfekvést produkálnia pusztán saját számlázási rendszere lecserélésével, most azonban két rendszerből…..
Vagy három hónapja lehetett, hogy egy szépségkirálynő miatt borzadtunk el az átlagamerikai teljesen kilúgozott agyán, erre tessék, megint előkerült egy másik, aki ezúttal nem is Irakkal, hanem kis hazánkkal szórakozott egy kicsit. Csoda, hogy felvisított a bennünk lakó…..
Tydirium 2007.11.28 20:27:35
Azt nem mondom, hogy minden főváros nevét tudni illik, de azért mondjuk egy EU, NATO, OECD, stb. országot legalább hallomásból illik ismerni, és nem csodálkozni a létezésén. Meg hogy Európa egy ország, hát nem semmi. Most vagy jövőbe lát a csaj, és így ismeri az EU jövőjét, vagy sík hülye, de gyanítom az utóbbi.

Persze könnyű mondani, hogy mi sem ismerjük az USA államok fővárosát, meg Afrika stb. de azért a dolog nem ugyanaz. Más egy történelmileg, évszázadok alatt kialakult ország, amilyen az európai államok döntő többsége, meg mások azok az államok, amiket gyakorlatilag vonalzóval húztak meg, és csak azért akkorák és vannak a helyükön, mert néhány politikus azt találta ki. Magyarország, de ugyanúgy pl. Franciaország is, amit a kishölgy szintén csak nagyon bizonytalanul mert kiejteni a száján, ezeréves országok (mikor hogy persze). Ez elsősorban nem is földrajzból gáz, de akkor ezek mit tanulnak töriórán, ha ezekről nem is hallottak? A függetlenséget meg az egy szem polgárháborújukat? Mert az nem lehet egy vastag könyv. Másrészt meg az USA sok államában nem szokás a legnagyobb városokat fővárossá tenni, ezért sem olyan ismertek. Hogy mást ne mondjak a kisasszony honos államában Texasban sem a sokak által ismert Houston vagy Dallas a főváros, hanem a számunkra tök ismeretlen Austin.

Hogy miért is ciki ez? Egyszer Dublinban beültem egy taxiba. Beszélgettem kicsit a sofőrrel, aki persze megkérdezte honnan jöttem. Miután mondtam hogy éhes vagyok, a pali azonnal felsorolt úgy nyolc magyar borvidéket (Villány, Tokaj, Eger, stb.), elmondta a legjobb magyar kajákat, Balaton, 56-os forradalom, 89, stb. Utána megkérdeztem, mikor volt nálunk hogy ezeket ilyen jól tudja? Még nem volt. Szereti a történelmet. Na, ilyen palik kellenek műveltségi vetélkedőkbe.