Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ádi F.

0 bejegyzést írt és 187 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Állólámpás Mercedes Célegyenes 2015.08.04 13:30:00
Július 30-án volt öt éve, ha jól számolom, hogy megvettem. Állólámpásom ezt a születésnapot - ahogy az előzőt is, - szervízben töltötte, de végre fény derült az olajfolyás okára és azt is megtudtuk, miért lógott a lánc. A figyelmes szemlélő számára feltűnhet, hogy egy…..
Ádi F. 2015.08.20 17:02:59
@J. Mutzenbacher: Gratulálok hozzá! Ha 200benzines akkor az már elég jól is megy, nem láthattam az autódat egy hónapja viszen?
Ádi F. 2015.08.20 22:11:32
@hárompontnulla: Ó, én fél szemmel láttam, nem csúnya járgány. A napokban csináltam egy videót, ahol a motorfelújítás óta először használom normális sebességtartományokban a motort, nem tudom mennyire jön át, de nagyon jó lett! íme: www.youtube.com/watch?v=ojTLF6i4IQY
Ádi F. 2015.08.21 00:00:01
@J. Mutzenbacher:Halkabb, 90km/h-nál 70dB hangos. Igen ő csinálta, egy hengerfej cserének indult a történet, de sajnos tovább is kellett menni, mahle dugókat kapott és minden jót ami csak kellhet, nem lett elspórolva a történet és ez nagyon érződik rajta. Az enyém teljesen normálisan ment, fogyasztott, ennak ellenére mindene kopott volt, a veztengely, hüvelyek, fötengely csapágyak, lánc, pál előkamrán volt repedés ... ha vigyázol rá (20w40!!!)és normálisan viselkedik szerintem simán elnapolhatod a generált.
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
Ádi F. 2015.07.19 14:41:16
@totál kár: A w123-anál már a 200D, 240D, 300D-t is szerelték ötös váltóval: wiki.mercedes-benz-classic.com/index.php/W123-300D-Getriebe/en
Ádi F. 2015.07.19 15:54:24
@totál kár: ja, az állólában csak a hathengeresekhez lehetett ötsebességes váltót kérni, de szerintem biztos lehetett külön kérni az ötöset, megfelelő ár ellenében...
Belsőség Bent a kövület-Pio! 2015.06.02 16:00:17
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve vettem, bent lakik a Foltosban. Eddig egy szem, Borsi Miki barátomtól kapott ősrégi, monó Blaupunkt rádió szolgáltatta nekünk a talpalávalót, kis csalással egy kék (amerikai…..
Ádi F. 2015.06.03 12:04:07
@Csikós Zsolt:Dobj majd bele egy 3.69-hez való difit, az már belefér! Sok sikert hozzá és nem feledd megírni jó hosszadalmasan, ha már magadra vállaltad a kísérleti nyúl szerepét, Tailoral egyetemben. www.youtube.com/watch?v=08M45IQ0HGI Üdv: a hengerfejes csávó (és mégegyszer köszönöm!)
2013 novembere és 2015 februárja között egyáltalán nem írtam Dezsőről – az volt a terv: majd ha purrog szépen és végre jó lett a motorja, megírom. A legutóbbi posztban be kellett ismernem, semeddig nem jutottam. Röviden összefoglalom a motorral kapcsolatos ügyeket: – a svéd…..
Ádi F. 2015.04.06 19:44:14
@Ádi F.: *felújítottat örök áron...
Ádi F. 2015.04.06 21:57:14
@Csikós Zsolt: Szívderítő a tudat, hogy Te sem egy tökéleteset használsz... Vettem valamilyen fekete közepet, azzal a felkiáltással, hogy majd biz átbőröztetem, de eltűnt a sarki kárpitosnál és két hónapja csak nem akar elkészülni. Szóval a bőrözés még reprodukálható, de a fő gond a fehér/törtfehér hátterű emblémával van... egy ilyen nagyon hiányzik, sőt nálam most hiánycikk.

A svédekről, nem gondoltam volna, hogy beleöntik nagymama lekvárját a motorba, mint itt a balkánon a simlisebb helyeken... de kárpótoljon a tudat, hogy lesz egy jó pontonod, ami nem fog széthullani a mont vertouxon.
Ádi F. 2015.04.06 22:43:31
@Csikós Zsolt: Helyes, mostanában én is ugyan ezt a nézetet vallom, vagyis egy rendes állólámpával nagyon jó járni! :-) (főleg akkor, ha szervós)
A klasszikus kérdésre a legjobb válaszok, azoktól, akik igazán értik a világot. A poszt végén pótkötettel! Miért ment át a csirke az úton?  PLATON: A közjó érdekében.  ARISZTOTELÉSZ: Ilyen a csirkék természete, átmennek az úton.  KARL MARX: Történelmi…..
Lelövöm a poént, mert ettől még senki nem lesz okosabb: egy Kia Capitalt látnak. Még az sem visz senkit közelebb a megoldáshoz, ha elárulom: a Capital voltaképpen az 1982-87-es Mazda 626 levedlett gyártósorán készült Dél-Koreában 1987-től 1995-ig, tehát ez nagyjából az az…..
Ádi F. 2015.01.20 16:45:33
@Csikós Zsolt: Várom, készítem a kakaót, de várjuk itt többen is! Ha már nem tudsz miről írni, mert olyan jó a gépparkod (most a pontontól tekintsünk el... az ezekből az info morzsákból összerakott puzzle szerint kemény...) és kívánom, hogy legyen jó, akkor nyugodtan írhatsz a régi autóidról is. Én élvezni fogom, mostanában túl sivár a tc-n a címlap hétvégente(számomra).
Ádi F. 2015.01.20 17:40:16
@rolls: :) Én is hasonlóan éreztem, de valamikor meg kell törni a csendet, egy nemnéma kommenttel, hátha történik valami. Nagyon tisztelem a Pistát, sokat dogozik stb, csak az Ő stílusa nekem nem jön be, ha látom, hogy Ő írta a cikket, márpedig a legtöbb tőle származik, ki is lépek azonnal...
Belsőség Era új lett! 2014.09.21 16:34:43
Történnek klassz dolgok az életben. Ha az embernek elég kocsija, motorja és barátja van szerteszéjjel a világban, minden napra jut egy öröm, néha kettő is. Itt van például Podgornik Zsolti, aki a volt kombi 123-as Mercim, Era tulajdonosa mostanában, mellékállásban. Februárban lesz…..
Ádi F. 2014.09.21 18:34:48
@Csikós Zsolt: Sokszor in medias res könnyebb a lényegre törni :) Jó látni egy autó felemelkedését, mi a helyzet a bezeggel, róla is csöpögtethetnél infrmációt.
Ádi F. 2014.09.21 22:31:04
@Csikós Zsolt:Ha az emlékeim nem csalnak pár éve hirdetgették valahol, akkor már az újra volt fújva... Az állólámpásnak és kortársainak sajnos túl sok alkatrésze kompatibilis egymással, ezért a tulajok kiélik rajtuk az individuális elképzeléseiket. (az enyém félig 123-as volt :) )
Ma ebéd közben az Állólámpásra terelődött a szó. Miközben beszéltünk, jutott eszembe, hogy ma van négy éve hogy megvettem. Ma van a szülinapja! - mondtam. A gyerekek rögtön el is énekelték a "Boldog szülinapot" kezdetűt. (Egy taktus halászjutkásat, majd magukat helyesbítve a…..
Jánost alig két éve ismerem. Ez idő alatt egy olyan embernek ismertem meg, aki kitartóan megy a célja után, kemény feltételei vannak, de maximálisan tartja magát a megállapodásokhoz és nem sunnyog el semmit. Az a fajta, aki azért tudott magának 2005-ben új Mercedest venni, mert…..
Ádi F. 2014.08.04 22:18:02
@jim202: Tehát ha a tulaj tisztában van a motor gyengeségeivel és a megelőzést választja, akkor kiküszöbölhető a hiba, a cdi-en is egysoros a lánc?
A legnagyobb dolog: bementünk Rómába. Igaz, a Colosseum melletti fotózkodás elmaradt, mert akárhányszor is jártuk körül a területet, mindenütt barikádokba botlottunk, marcona rendőrökkel a réseknél, de nagyrészt meglettek azok a fotók, amikről álmodni se mertem. A kisautó az…..
Pere Laci ismét jelentkezik Indiából, ezúttal a technika csodáiba avat be minket. A sztorihoz hozzátartozik, hogy komoly problémát okozott, sőt, egyenesen katasztrófával ért fel a tény, hogy az ezeddig remekül teljesítő Volvo Penta-motor (amellyel szivattyúztak) hirtelen…..
Ádi F. 2014.06.06 12:55:16
@tailor13: Szerintem hermetikusan van elzárva a motor belseje és tételezzük fel, hogy nem jutott be az égéstérbe a víz. Esetleg maga a motor nem is volt víz alatt és sikerült átvészelnie az esetet. Egy volvo motor mitől megy tönkre, ez így paradoxon :)
Ádi F. 2014.06.06 13:26:56
@protézisesh: Pontosan, ráadásul, ha víz jut a szelepeken keresztül a motorba és beindítják, akkor kampó, pontosabban a hajtókarok lesznek kampó alakúak, esetleg ráindítottak, de elötte kivették a porlasztócsúcsokat.
@tailor13: Hát igazából nincs tapasztalatom a pentákkal, csak a volvo teherautókba szerelt motororjaiból indultam ki, azok elég jó motorok voltak és lesznek a jövőben is.
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Ádi F. 2014.05.09 10:05:12
@románc cuvée: Állítólag a 2t nem árt, de nem is használ, a metabond és társait viszont sokan ajánlják, nálam sokat segített a motor zajszintjének csökkenésében.
A könyv azt írja, hogy a váltócserét a hátsó ülőlap kiszedésével kell kezdeni. Aztán le lehet engedni a hátsó hidat, hátrahúzni a diffit, és ezután lehet nekiállni az érdemi váltólebontásnak. Hát ezért alakult úgy, hogy vagy két éve ott pihent az ötgangos a garázsban,…..
Ádi F. 2014.04.05 22:55:31
@Stump András: Nagy előny, ha nem fájdul meg az ember feje pár óra után a kedvencében.:)
Ádi F. 2014.04.06 00:29:47
@tailor13: Volt 5-össel is szerelve :) , eddig én is így számoltam, aztán vettem rá 175 r14-es gyári méretű gumikat és borult így olyan 133 körül forogna 4000-et, csak nem tudom, hogy van-e a motoromban (om615 616-os hfejjel) elég erő ehhez, ez a bibi, igaz a 3.69 és 3.58 között 120 körül olyan 3-4km/h differencia van. Most fogok előtúrni a vonóerővel kapcsolatos irodalmakat, hátha ez segít a dilemmámon, esetleg ne tudsz nyomatékgörbét?
Ádi F. 2014.04.06 08:28:41
@tailor13: Tényleg, majd benézek oda is, hátha találok valamit.
Mostanában, amióta Kati korábban jár dolgozni, mint régen, hetente általában háromszor, néha többször is én viszem a kölköket suliba. Sebaj, így legalább a Foltos is rendszeresen megtornáztatja a tagjait, mert a motor és a tesztautók miatt az utóbbi bő két hónapban nem ment…..
Ádi F. 2014.02.17 21:04:17
@Csikós Zsolt: Erről a rohadásról... nemrég nézegettünk 210-es kombikat, mindenhol, mindenhol rohadnak, a tetőn, az oszlopokon, az ajtók mindenhol, szörnyű, tényleg az, ehhez képest van egy olyan állólámpám, amit az előző tulaj 16 évig tárolt egy szép betonplaccon és ez lényegesen jobb állapotban van sok pápaszemesnél, nem rohad csak a sárvédőnél, de most a másodvágányon pihen. Mért is rohadna az autód, megkap mindent, nem ezzel mész a latyakba taxizni :-). Ha tehetném és nem sajnálnám én is az állólámpával járnék minden nap, hihetetlen hogy feldobja a napod, ha egy ilyennel araszolsz a reggeli dugóban, egyszer írhatnál az autód előéletéről, hogyan maradt ilyen szép állapotban 20 év magyarország után, egy biztos, vigyáztak rá, ami elég egyedi. (ha publikus)
Ja, ennyi hiba kell rá, különben sajnálnád.
Ádi F. 2014.02.17 21:10:31
@tailor13: Jellemző a magyar autókra, az előző tulaj spórolni szándékozott a berheléssel, amit majd mi fogunk orvosolni... Miért nem lehet a típustisztaságra törekedni, ami az eladásnál szinte mindig megtérül, az esztétikumról nembeszélve.
Ádi F. 2014.02.18 17:08:13
@tailor13: Ó, az igen, túl egyszerű bejelenteni az okmányirodában, de ezek a ravasz trükkök teszik tönkre az elsó pár évet :)
Ahogy a frissen megvett Fiat Ulysse-t vittük Szentendréről az M0-on, pár dolog kiderült. Például, hogy nem rosszabb, mint amilyennek elsőre tűnt. A mosatásnál kiderült, hogy sehol sem ázik be, és hogy a kilencvenes évekből, franciáktól származó, sötét színű autókkal…..
Ádi F. 2014.01.12 22:42:48
@Kámasuka: nem akarlak, az tényleg khmmm, olyan amilyen, tetű, de legalább sokat fogyaszt és nincs szép hangja, ellentétben randa, de valakinek az tetszik, vagy az jutott...
Ádi F. 2014.01.12 22:44:50
@csiky944: állítólag a 300td (om606) elég magas sebességgel tudott menni, de az 5 henger, az 5 henger (a 6 se rossz :) ).
Ádi F. 2014.01.13 20:12:56
@csiky944: Igen, de állítólag a hosszabb végáttétellel sem megy jobban, az ismerősömnek volt ilyen motorral szerelt w124-ese és 180-al járkált vele.
Minőségi kontent - új összefüggések, fel nem ismert valóság, Eötvös professzor háttértudása a majdnem ugyanilyen Csöpi lényeglátásával... hát.... Ötvözve. Paul Williams Walker emlékére, akit drónnal robbantottak fel... tudodkik. ..
Ádi F. 2014.01.09 22:19:18
@vasutasrendőr: tudtam, mindig tudtam, hogy a bankrablók/pandúrok/csúnyabácsik nem jól csinállják, mert nem régi adagolós dejzellel menekültek :-)
Rendszám van rajta, lehet használni! Egy frászt. Köhög, tüsszög a motor, nem lehet újraindítani, ha meleg, ráadásul kábé húsz lóerős. Ezek a restaurálás igazi mélypontjai, amikor kész az autó, a légy nem tud rászállni, mert seggre esik a fényezésen, amin még hajszálkarc…..
Ádi F. 2013.12.01 16:07:23
@Csikós Zsolt: Pedig nagyon érdekes cucc lehet a ponton diesel, valamivel alacsonyabb fordulatú, mint a késöbbi motorok. Kent Bergsma a 180D(ezső) pontonját 55-60mph között szokta használni, mivel a gyári végsebességük 112-126km/h között alakul, ez nem is meglepő. Talán egy ponton után egy om615-el szerelt autó is dinamikusnak tűnhet, igaz a 190D már 50 lóerős volt.
Belsőség Pofonegyszerű megoldás 2013.11.02 06:52:26
Járós autóm, a negyven éves állólámpás nem szerepel sokat a Belsőség hasábjain. Nem véletlenül, hiszen teszi, amire készült, működik. Elviszi a családot Balatonra, az Őrségbe, megy Belsőség-találkozóra, viszi és hozza a cuccokat Egerből, hetente kétszer elszállítja a…..
Ádi F. 2013.11.02 22:48:25
@KissGecihuszár: Nem, azért nem annyira gagyi a w210, a facelift utánin reszeltek egy csomót és azok, már nem annyira rohadósak és sokkal tartósabb anyagokat alkalmaztak a beltérben. Nézd meg, nagyon-nagyon sokan használnak w210-et, ok nem is vitatom, hogy a w124 után hasraesés volt, de a w211-nél a rohadás alig jelentkezik és az szinte minden szempontból jobb az elődjénél. Nem lehet egymáshoz hasonlítani őket a változó követelmények, szabványok, felhasználási területek és igények miatt.
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál…..
Ádi F. 2013.08.19 22:55:37
@primatus: Mindenki belefejel, de a pavlovi reflex gyorsan felépül. :-) Tyűűű, milyen lehet egy majd' 120 lovas állólámpa?
Az ilyen alkalmakat ki kell élvezni. Ritkán jönnek el az életben. Útban a partira Először is: megérkezel, kipakolsz, lezuhanysz, nem veszed elő a számítógépet, nem keresel szállodai wifit, inkább ledőlsz egy órára, fél ötkor keltél, este nem árt frissnek lenned. Hatvan…..
Belsőség Francia fos? Fenéket! 2013.07.20 06:28:13
- Tönkrement a Peugeot. Döbbent csend áll be a szerkesztőségben. Csikós hitetlen, fürkésző tekintettel fordul felém, Tom leveszi fülhallgatóját, Dani arcán együttérző, vespás mosoly jelenik meg, de ő sem elégszik meg ennyivel. Bizony, itt tartunk, hogy váratlan esemény, sőt,…..
Ádi F. 2013.07.20 09:24:07
@Tizenkettő: Esetleg telepíteni kéne rá egy gőz/gázturbinát. :-)
Ádi F. 2013.07.20 22:25:49
@redriot77: És milyen érdekes lenne egy ugyan ilyen összehasonlítás, a sima járkálós autókból, kíváncsi lennék, hogy mennyire változna meg a levont konzekvencia.
Ro 80 blog 113 2013.07.11 22:09:46
Egy egész estét böngésztem a neten a vízcső után. Végül amerikai és német oldalakon leltem nyomra. Két autóban volt olyan cső, ami talán jó lehet alapanyagnak. Elballagtam a helyi unixba, ahol az épp unatkozó eladó srácok pillanatok alatt kitették a képernyőre az egyiket...…..
Belsőség Ne vedd meg, ráfázol! 2013.06.23 06:05:02
Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira, most végre megvan. Ma sem kell szégyenkezni a formája miatt Megy az ember a forgalomban, vezeti az autóját, bambán néz ki a kormány mögül, szól a rádió, az unalom…..
Ádi F. 2013.06.24 09:26:46
@Make Valamit: Van kettő 1.5dci a családban clio 130Ekm-el és egy kangoo 250E-el, most jutottunk el odáig, hogy bízunk bennük, de remélem bírják még pár évig, legalább úgy, mint az elődjük a régi 1.9d 205-ös bírta, illetve még most is bírja a 300000km-en túl (csak végelgyengülésban szenved, 140km/h a vége...vajon miért?), ellenben ezekben a kasztnikban talán dinamikusnak is lehet nevezni ezeket a motorokat., de félelmetesen más a karakterisztikájuk... Egy ismerősnek volt egy 3.0 dájzeles espace-a, na azzal olyan mesébe illően szívott, hogy fájt nézni (és vele együtt mi is a pálya mentén, amikor úgy határozott, hogy ő most nem megy tovább. Tehát a gondok nem szűntek meg...
Ádi F. 2013.06.24 16:21:32
@csiky944: Nem lenne, de nem szabad bármelyik mercedes dieselhez hasonlítani. Legyen az a fecskébe szerelt om615 (200D), vagy egy modern cdi, szinte kivétel nélkül normálisan hajtva átlépik a milliót, csak figyelni kell a rendes, rendszeres karbantartásra, de ez minden motorra igaz. :)
Ádi F. 2013.06.24 22:50:07
@csiky944: Persze, van megfordult nálunk egy pár. Ez minden motorra igaz, az 1.5 nem gyárihibás, nem megy szét magától, mint az emlegetett motorok.
Csabi lábadozásának környékén lelassultak, sőt, teljesen megálltak az események Dezső körül, ezt sokan észrevették már, a fejemhez is vágták páran. Most viszont, hogy újra munkába állt, úgy felpörgött minden, hogy alig győzöm kapkodni a fejemet, nem tudok olyan gyorsan…..
Ádi F. 2013.06.09 16:49:54
@kúrógép10: látom értesz hozzá...
Ádi F. 2013.06.09 20:53:03
@Csikós Zsolt: Izé, megkaptad már? írtad, hogy a poszt megjelenése időpontjában talán, már el is hoztad, szóval sikerült az elhozatal, vagy torlódik a következő hétvégére? Gondolom ez a következő poszt anyaga lesz, valamikor... Hogyan oldod meg a tárolást, valamelyiket máshova rakod, vagy a 190-est kirakod az utcára? -elnézést a személyeskedésért, csak ezek a kérdések önkéntelenül is felmerültek bennem.
Ádi F. 2013.06.09 23:08:09
@Csikós Zsolt: Értem, illetve nem, a Bianchi, állólámpa, ponton fog a garázsban lakni :-) , kitartást meg sok ilyenek és ne vegyél addíg semmit, amíg egyenesbe nem kerülsz anyagilag, maximum a 190 (vas-oxid versus Mercedes) helyett, hogy legyen mit írni nekünk :)
Már látom magam előtt a kommenteket: "hőőő, mééé heggeszt má maszk néllkűűű...", "ez a barom, némá, szigszalagot se hord magánál...", "lopja azt a motort a paraszt...?" meg ilyenek. Megírom, van akit szórakoztat, igazából azt is, aki csak hőbörögni jön ide, és ez örömmel…..
Ádi F. 2013.06.02 12:55:08
@Csikós Zsolt: Beavatnátok a kormányok rejtelmeibe? Egyébként szuper cikk, rég vártam rá, az utak tényleg siramasak arrafelé...