Adatok
Stadtbahn
15 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Tippek villamosfotósoknakAz év egyik hagyományosan legborúsabb hónapja sok érdekességet tartogat a villamosfotósok számára ebben az évben. A temetői forgalom mindig hálás fotótéma - olyan helyeken, ahol az év többi napján sokat kell várni egy-egy villamosra ilyenkor egymás…..
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/75a90b6f90dca8448d73b907e4f43ea3_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
BécsJúlius elején forgalomba álltak a B1-es típus első példányai: a hosszú ULF-ok új generációjának első szerelvényei a hernalsi flotta tagjaiként a 43-as vonalon debütáltak. A típusból a kövektező néhány éveben összesen 70 példányt gyártanak a Siemens bécsi…..
Stadtbahn
2009.07.17 22:21:09
@jazzcool: 4,6 millió Euro. Meglehetősen borsos.
Stadtbahn
2009.07.19 22:48:35
@mestska: 150 millió Euró, napi becsült 15000 utas. (Ezek az adatok az első szakasz kiépítésére vonatkoznak, tehát arra, ami most épül)
@spag: Jó kérdés, de én őszintén szólva nem reménykedem ebben: a politikai nyilatkozatok alapján sok vezető nincs tisztában a vasút funkciójával. A legnagyobb akadály szerintem az, hogy nem biztos hogy lenne elég kocsi a hosszabbítás fedezéséhez, így is úgy tűnik, alábecsülték az utasszámot. Ami még kérdés lehet, hogy vajon a régi-új kocsik közlekedhetnek-e az alagútban illetve, hogy a hurokvágány, ahol most a 3-as fordul, az egyben a meghosszabbított vonal kiindulási pontja is lesz, nem tudom, hogy beférnének-e oda a PBB végállomásozó kocsijai (bár ezek ugye rövid járgányok...) Ezen kívül még felmerül az is, hogy a belvárosi rész az egész hálózat legfrekventáltabb szakasza, ha a kis kocsik nem közvetlenül a normál villamosok után mennének el, garantált lenne a tömegnyomor (persze, nem lenne muszáj felszállni, de szerintem a botrány ilyen esetekben szinte garantálható...)
@spag: Jó kérdés, de én őszintén szólva nem reménykedem ebben: a politikai nyilatkozatok alapján sok vezető nincs tisztában a vasút funkciójával. A legnagyobb akadály szerintem az, hogy nem biztos hogy lenne elég kocsi a hosszabbítás fedezéséhez, így is úgy tűnik, alábecsülték az utasszámot. Ami még kérdés lehet, hogy vajon a régi-új kocsik közlekedhetnek-e az alagútban illetve, hogy a hurokvágány, ahol most a 3-as fordul, az egyben a meghosszabbított vonal kiindulási pontja is lesz, nem tudom, hogy beférnének-e oda a PBB végállomásozó kocsijai (bár ezek ugye rövid járgányok...) Ezen kívül még felmerül az is, hogy a belvárosi rész az egész hálózat legfrekventáltabb szakasza, ha a kis kocsik nem közvetlenül a normál villamosok után mennének el, garantált lenne a tömegnyomor (persze, nem lenne muszáj felszállni, de szerintem a botrány ilyen esetekben szinte garantálható...)
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/0565b569f5f849a83c5dbf7024fbbaa3_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
A 2009-ben - a litvániai Vilnius mellett - Linz viseli az "Európa kulturális fővárosa" címet. Azok a városok, melyek ezt a titulust elnyerik, általában jelentős infrastrukturális beruházásokba kezdenek, és ez az esetek egy részében kihat az adott város közösségi…..
Stadtbahn
2009.01.28 11:39:06
@SzedlmajerLaszlo: Nem, az új és az újjáépített kocsik is a régi telepen kapnak helyet. Itt: www.linzmobil.at/forum/viewtopic.php?t=30&postdays=0&postorder=asc&start=400 találtok képeket az újjáépítésről, a kocsiszínt tehát felkészítik az új kocsik karbantartására. Ami pedig a fékrendszert illeti, sajnos nem olvastam erről még semmit (vagy átsiklottam felette...), de ha lesz infó, megosztom veletek :) Egyébként ha megnézitek ebben a topicban a legutóbbi hozzászólásokat, láthattok képeket a kocsik átépítéséről, gyanítom, hogy meglehetősen kevés marad az eredeti járműből...
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/c44ed4ab58ee89bcaa76196bcf36b1d4_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Változások 2008-banA 2008-as esztendő nem csak a budapesti tömegközlekedési hálózat életében hozott nagy változásokat, a Császárváros lakóinak is jutott újdonság.A metró jön, a villamos megy, az utasok azonban maradnánakAz év első fontos változása volt, hogy májusban…..
Városi közlekedés (defunct)
A budapesti viszonylathálózat átalakítása I. - Az új rendszer
2008.08.31 20:02:00
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Nagy változások elé néz a budapesti tömegközlekedés. Számos járat útvonala módosul, számjelzése megváltozik. Az első ránézésre gigantikus káosznak tűnő átszervezések mögött azonban sok egyeztetés, lobbizás és szakmai munka húzódik meg. Emlékezhetünk még a budapesti…..
Városi közlekedés (defunct)
A budapesti viszonylathálózat átalakítása II. - Viszonylatszámozás
2008.08.23 19:20:00
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
A paraméterkönyvi változások bevezetése a budapesti viszonylatszámozási rendszer elég alapos átalakítását is magával hozta, és ez egy olyan kérdéskör, melyről mindenkinek van véleménye. Mielőtt azonban hozzászólnánk, tudnunk kell, hogy az ilyen problémákra több jó…..
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/0a517733df9ae3f48003a8a2348e2bf3_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Közelmúltbeli hír, hogy építkeznek a Móricz Zsigmond körtéren: elkezdték a 61-es villamos vágányainak meghosszabbítását a Fehérvári út irányába. A tér őszre tervezett rendezésénél a sínek ismét összeérnek, a Fehérvári útról a Villányi út felé is tovább lehet majd…..
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
„Elnémul a BKV” – olvashattuk a különböző sajtótermékekben a napokban. A hír nem érte meglepetésként a gyakorlott utazót: az átszállási lehetőségek bemondását már lassan fél éve kitörölték a rendszerből. Az ok: egyes utasok panaszkodtak, hogy zavarja…..
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/d91afd35eaf5bc876f1952d8830a888e_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Budapest földrajzi fekvése jelentős hatással volt a város fejlődésére, és alapjaiban határozta meg a vasúthálózat kialakítását is.
Ha ma körültekintünk Budán, eléggé változatos képet látunk a hegyvidéki villamosvonalaktól (18,56,59) kezdve a fogaskerekűn és a Budavári…..
Városi közlekedés (defunct)
Cargotram, avagy teherszállítás a villamosvasúti hálózaton
2008.01.08 16:00:00
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/a1f767d81d62a05069f5cfecfb001235_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Ezen írás némiképp folytatása Hamster karlsruhei beszámolójának, mégpedig olyan szempontból, hogy a villamosvágányok olyan felhasználásáról szól, melyhez a napjaink "pesti szeme" nincsen hozzászokva. Áru a síneken: a kísérleti és a beszerezni…..
Városi közlekedés (defunct)
A szelektív ajtónyitásról - avagy képes-e a XXI. század embere megnyomni egy gombot?
2007.12.06 21:10:00
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
A 60-as 70-es évekig mindennapos volt Budapesten a nyitott peronos villamosok látványa: ezek a kocsik nem rendelkeztek "igazi" ajtókkal, afféle lehajtható rács védte az embereket a kiesés ellen, télen pedig egy kézzel nyitható "téli" ajtót…..
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/3da63bf4a8da56d9f51f2d71d875741d_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Pénteken nyílt meg a grazi 6-os villamosvonal új szakasza St. Peter városrészben. A vonalat 1,8 km-rel hosszabbították meg (ez 5 új megállót jelent) Az építkezés 19 hónapot vett igénybe. A muraparti nagyvárosnak nem ez volt az utóbbi években az egyetlen közúti…..
Városi közlekedés (defunct)
Zavaró háttérzaj vagy hasznos információ? - néhány szó a hangos utastájkoztatásról
2007.10.31 17:19:00
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Mint ahogyan az BKV szolgáltatásait rendszeresen igénybe vevőknek az elmúlt időben feltűnhetett, egyre kevesebb járművön hallhatjuk az átszállási lehetőségeket, többek között a cég zászlóshajóinak számító Combino villamosokon sem mondják már be…..
Városi közlekedés (defunct)
Változások a Császárvárosban - búcsúznak az E-k, debütál az A1-es típus
2007.10.21 22:16:00
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/07f592e35fb1fc5a0daca1914021d216_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
2007 október-november fordulója mérföldkő a bécsi villamosvasút történetében: 25-én leteszik a lantot az "E" típus megmaradt példányai. A hattengelyű motorkocsik 1959 óta róják az osztrák főváros utcáit, 48 év után fejezik be pályafutásukat. Ez a típus volt az…..
![](https://m.blog.hu/va/varoskoz/image/.external/.thumbs/eb5d99f9cdd6c627c98dcfb610fded42_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Bár a hír már nem új, nem szeretném, ha az októberi hónap "villamosos" eseménye kimaradna a blogból. 10-én szerdán szállították át ugyanis a címben említett motorkocsit az Üllői úti parkolóból az Északi Járműjavítóba. Mint ahogy az sokak számára ismert, a kocsi…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz