Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Stadtbahn

15 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tippek villamosfotósoknakAz év egyik hagyományosan legborúsabb hónapja sok érdekességet tartogat a villamosfotósok számára ebben az évben. A temetői forgalom mindig hálás fotótéma - olyan helyeken, ahol az év többi napján sokat kell várni egy-egy villamosra ilyenkor egymás…..
BécsJúlius elején forgalomba álltak a B1-es típus első példányai: a hosszú ULF-ok új generációjának első szerelvényei a hernalsi flotta tagjaiként a 43-as vonalon debütáltak. A típusból a kövektező néhány éveben összesen 70 példányt gyártanak a Siemens bécsi…..
Stadtbahn 2009.07.17 22:21:09
@jazzcool: 4,6 millió Euro. Meglehetősen borsos.
Stadtbahn 2009.07.19 22:48:35
@mestska: 150 millió Euró, napi becsült 15000 utas. (Ezek az adatok az első szakasz kiépítésére vonatkoznak, tehát arra, ami most épül)

@spag: Jó kérdés, de én őszintén szólva nem reménykedem ebben: a politikai nyilatkozatok alapján sok vezető nincs tisztában a vasút funkciójával. A legnagyobb akadály szerintem az, hogy nem biztos hogy lenne elég kocsi a hosszabbítás fedezéséhez, így is úgy tűnik, alábecsülték az utasszámot. Ami még kérdés lehet, hogy vajon a régi-új kocsik közlekedhetnek-e az alagútban illetve, hogy a hurokvágány, ahol most a 3-as fordul, az egyben a meghosszabbított vonal kiindulási pontja is lesz, nem tudom, hogy beférnének-e oda a PBB végállomásozó kocsijai (bár ezek ugye rövid járgányok...) Ezen kívül még felmerül az is, hogy a belvárosi rész az egész hálózat legfrekventáltabb szakasza, ha a kis kocsik nem közvetlenül a normál villamosok után mennének el, garantált lenne a tömegnyomor (persze, nem lenne muszáj felszállni, de szerintem a botrány ilyen esetekben szinte garantálható...)
A 2009-ben - a litvániai Vilnius mellett - Linz viseli az "Európa kulturális fővárosa" címet. Azok a városok, melyek ezt a titulust elnyerik, általában jelentős infrastrukturális beruházásokba kezdenek, és ez az esetek egy részében kihat az adott város közösségi…..
Stadtbahn 2009.01.28 11:39:06
@SzedlmajerLaszlo: Nem, az új és az újjáépített kocsik is a régi telepen kapnak helyet. Itt: www.linzmobil.at/forum/viewtopic.php?t=30&postdays=0&postorder=asc&start=400 találtok képeket az újjáépítésről, a kocsiszínt tehát felkészítik az új kocsik karbantartására. Ami pedig a fékrendszert illeti, sajnos nem olvastam erről még semmit (vagy átsiklottam felette...), de ha lesz infó, megosztom veletek :) Egyébként ha megnézitek ebben a topicban a legutóbbi hozzászólásokat, láthattok képeket a kocsik átépítéséről, gyanítom, hogy meglehetősen kevés marad az eredeti járműből...
Változások 2008-banA 2008-as esztendő nem csak a budapesti tömegközlekedési hálózat életében hozott nagy változásokat, a Császárváros lakóinak is jutott újdonság.A metró jön, a villamos megy, az utasok azonban maradnánakAz év első fontos változása volt, hogy májusban…..
Nagy változások elé néz a budapesti tömegközlekedés. Számos járat útvonala módosul, számjelzése megváltozik. Az első ránézésre gigantikus káosznak tűnő átszervezések mögött azonban sok egyeztetés, lobbizás és szakmai munka húzódik meg. Emlékezhetünk még a budapesti…..
A paraméterkönyvi változások bevezetése a budapesti viszonylatszámozási rendszer elég alapos átalakítását is magával hozta, és ez egy olyan kérdéskör, melyről mindenkinek van véleménye. Mielőtt azonban hozzászólnánk, tudnunk kell, hogy az ilyen problémákra több jó…..
Közelmúltbeli hír, hogy építkeznek a Móricz Zsigmond körtéren: elkezdték a 61-es villamos vágányainak meghosszabbítását a Fehérvári út irányába. A tér őszre tervezett rendezésénél a sínek ismét összeérnek, a Fehérvári útról a Villányi út felé is tovább lehet majd…..
„Elnémul a BKV” – olvashattuk a különböző sajtótermékekben a napokban. A hír nem érte meglepetésként a gyakorlott utazót: az átszállási lehetőségek bemondását már lassan fél éve kitörölték a rendszerből. Az ok: egyes utasok panaszkodtak, hogy zavarja…..
Budapest földrajzi fekvése jelentős hatással volt a város fejlődésére, és alapjaiban határozta meg a vasúthálózat kialakítását is. Ha ma körültekintünk Budán, eléggé változatos képet látunk a hegyvidéki villamosvonalaktól (18,56,59) kezdve a fogaskerekűn és a Budavári…..
    Ezen írás némiképp folytatása Hamster karlsruhei beszámolójának, mégpedig olyan szempontból, hogy a villamosvágányok olyan felhasználásáról szól, melyhez a napjaink "pesti szeme" nincsen hozzászokva. Áru a síneken: a kísérleti és a beszerezni…..
    A 60-as 70-es évekig mindennapos volt Budapesten a nyitott peronos villamosok látványa: ezek a kocsik nem rendelkeztek "igazi" ajtókkal, afféle lehajtható rács védte az embereket a kiesés ellen, télen pedig egy kézzel nyitható "téli" ajtót…..
    Pénteken nyílt meg a grazi 6-os villamosvonal új szakasza St. Peter városrészben. A vonalat 1,8 km-rel hosszabbították meg (ez 5 új megállót jelent) Az építkezés 19 hónapot vett igénybe. A muraparti nagyvárosnak nem ez volt az utóbbi években az egyetlen közúti…..
    Mint ahogyan az BKV szolgáltatásait rendszeresen  igénybe vevőknek az elmúlt időben feltűnhetett, egyre kevesebb járművön hallhatjuk az átszállási lehetőségeket, többek között a cég zászlóshajóinak számító Combino villamosokon sem mondják már be…..
2007 október-november fordulója mérföldkő a bécsi villamosvasút történetében: 25-én leteszik a lantot az "E" típus megmaradt példányai. A hattengelyű motorkocsik 1959 óta róják az osztrák főváros utcáit, 48 év után fejezik be pályafutásukat. Ez a típus volt az…..
Bár a hír már nem új, nem szeretném, ha az októberi hónap "villamosos" eseménye kimaradna a blogból. 10-én szerdán szállították át ugyanis a címben említett motorkocsit az Üllői úti parkolóból az Északi Járműjavítóba. Mint ahogy az sokak számára ismert, a kocsi…..