Adatok
Hungaroauto.hu
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Minek is? Csak rablás, pénzkidobás, semmi értelme blablabla, a téligumi-ellenesek n+1 számú érvet tudnak felhozni ellene, lelkük rajta. De azért álljunk meg egy pillanatra és nézzük meg ezt az alig négynapos videót egyenesen az Újvilágból. Seattle nem egy mediterrán…..
Hungaroauto.hu
2012.01.21 22:59:03
@Pierr Kardán: Jogos az észrevétel és amit írtál, de a videón amihez most hozzászólunk, azon nem ez a helyzet! Magyarországon ennél kisebb havazás is elég, hogy megbénuljon az ország.
Akik pedig azt szajkózzák, hogy általában Magyarországon nincs tél ezért szükségtelen a téli gumi, azok közöljék ezt azzal a nem kevés családdal is akik pont abban a néhány napban vesztették el egy hozzátartozójukat, vagy szenvedtek kisebb-nagyobb balesetet amikor épp havazott.
Akik pedig azt szajkózzák, hogy általában Magyarországon nincs tél ezért szükségtelen a téli gumi, azok közöljék ezt azzal a nem kevés családdal is akik pont abban a néhány napban vesztették el egy hozzátartozójukat, vagy szenvedtek kisebb-nagyobb balesetet amikor épp havazott.
Hungaroauto.hu
2012.01.21 23:50:06
@Pobjeda elvtárs: Az információk a Michelin-től származnak, ők azt állítják, hogy az abroncsaikat 10 évre tervezik és én ezt is írtam és nem azt, hogy mennyi garanciát vállalnak.
Nekem Pirelli téli gumim van amivel vizes nedves úton nem vagyok túlságosan elégedett. Lehet, hogy egy 4 évszakos jobb minőségű Michelin abroncs jobban viselkedik ilyen körülmények között, amelyben teljesen egyet értek veled! Viszont hóban már egyértelműen jó! Sajnos Michelin téli gumim még nem volt, de volt rá lehetőségem, hogy teszteljem. Azt tapasztaltam, hogy jobban tapad vizes felületen mint a Pirelli, így szintén igazat adok neked abban, hogy a gyenge minőségű téli abroncsnál jobb választás a jó minőségű 4 évszakos abroncs, viszont annál is jobb választás a jó minőségű téli gumi!
A most 6 éves a Pirelli téli gumim új kora óta ugyanúgy viselkedik és nem érzékelek minőség romlást! Vizes aszfalton 0 fok felett soha nem volt jó a tapadása, hóban meg mindig kitűnő! Mivel télen kevesebbet autózok, ezért a kopása sem jelentős, úgyhogy még 2 évig biztosan használni fogom, aztán majd meglátjuk. Ezek szerint a Pirelli is vígan elmegy 8-10 évig, de a következő gumim biztosan Michelin lesz! Az legalább vízen is tapad!
Egyébként sok mindenben igazad van ami a Magyarországi helyzetre vonatkozik! Azt gondolom, hogy a témával kapcsolatban sok körülményt megvizsgáltunk, de általánosságban mégiscsak az a véleményem, hogy egy kiváló minőségű téli gumival mindenképpen biztonságosabb a téli közlekedés mint bármi mással.
Aki nem teheti meg, hogy megvegye a legjobb minőségű téli gumit az inkább költsön többet a 4 évszakosra, de az nagy butaság, hogy a legolcsóbb nyári vagy 4 évszakos is ugyanazt a biztonságot nyújtja, mint egy átlag téli abroncs. Bár ilyent Te sem írtál, úgyhogy ezt nem neked szántam!
Így ebben az alternatívában mindenképpen egyetértek veled!
Nekem Pirelli téli gumim van amivel vizes nedves úton nem vagyok túlságosan elégedett. Lehet, hogy egy 4 évszakos jobb minőségű Michelin abroncs jobban viselkedik ilyen körülmények között, amelyben teljesen egyet értek veled! Viszont hóban már egyértelműen jó! Sajnos Michelin téli gumim még nem volt, de volt rá lehetőségem, hogy teszteljem. Azt tapasztaltam, hogy jobban tapad vizes felületen mint a Pirelli, így szintén igazat adok neked abban, hogy a gyenge minőségű téli abroncsnál jobb választás a jó minőségű 4 évszakos abroncs, viszont annál is jobb választás a jó minőségű téli gumi!
A most 6 éves a Pirelli téli gumim új kora óta ugyanúgy viselkedik és nem érzékelek minőség romlást! Vizes aszfalton 0 fok felett soha nem volt jó a tapadása, hóban meg mindig kitűnő! Mivel télen kevesebbet autózok, ezért a kopása sem jelentős, úgyhogy még 2 évig biztosan használni fogom, aztán majd meglátjuk. Ezek szerint a Pirelli is vígan elmegy 8-10 évig, de a következő gumim biztosan Michelin lesz! Az legalább vízen is tapad!
Egyébként sok mindenben igazad van ami a Magyarországi helyzetre vonatkozik! Azt gondolom, hogy a témával kapcsolatban sok körülményt megvizsgáltunk, de általánosságban mégiscsak az a véleményem, hogy egy kiváló minőségű téli gumival mindenképpen biztonságosabb a téli közlekedés mint bármi mással.
Aki nem teheti meg, hogy megvegye a legjobb minőségű téli gumit az inkább költsön többet a 4 évszakosra, de az nagy butaság, hogy a legolcsóbb nyári vagy 4 évszakos is ugyanazt a biztonságot nyújtja, mint egy átlag téli abroncs. Bár ilyent Te sem írtál, úgyhogy ezt nem neked szántam!
Így ebben az alternatívában mindenképpen egyetértek veled!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A Michelin abroncsokat 10 évre tervezik! Ugyan a minőségük 8 év után már valóban nem az újkorival egyező, de 10 évig biztonságosan használható, persze csak akkor ha nem kopott el.
Egy abroncsnak minimum 30ezer km-t kell futnia, ami azt jelenti, hogy 2-3ezer km téli használat mellett is 10 évig használható egy szett téli abroncs.
Amíg egy átlag autós (aki évente 10-15ezer km-nél nem megy többet) a négy évszakos abroncsát már 2 év alatt is elhasználhatja, addig a téli-nyári szetteket vegyesen használók a nyárit 3-4 évente cserélik, a télit pedig 8-10 évente.
Számoljunk 10 évre évi 15000 km megtételével:
- 4 évszakos abroncs 2 évente cserélve összesen 5 garnitúra gumi.
- Téli-nyári abroncs cseréjével ugyanez: téli abroncs 1 garnitúra, nyári abroncs max 3 garnitúra, azaz összesen 4 garnitúra!
Ez azt jelent, hogy 10 év alatt a téli-nyári gumi cseréjével 1 garnitúra gumival kevesebb kell, mintha csak négy évszakos abronccsal járnánk!
Persze a fel és leszerelések költségeit most nem számoltam, de valószínűleg kevesebb mint egy szett 4 évszakos Michelin abroncs szereléssel együtt!
Azért a Michelint hoztam példának, mert erről vannak adataim, nyilván gyengébb minőségű abroncsoknál ezek a számok is máshogy alakulnak.
Más:
Jogos, hogy a sebességet 30km/h-ra csökkentve nagy biztonsággal tudjuk a hirtelen előbukkanó akadályokat elkerülni, különösen téli gumival! 30 km/h sebességnél azonban havas, jeges úton is több mint egy gyalogátkelő szélességnyi távolság (5 m.) a különbség a nyári és téli abroncs között!!
Ajánlott olvasmányok:
hungaroauto.hu/2011/12/22/a-biztonsagos-teli-autozashoz-nelkulonozhetetlen-a-teli-gumi-es-a-vezetestechnikai-rutin/
totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/12/25/teli_gumival_is_lehet_nagyot_utkozni/