Adatok
RepLa
0 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az, hogy most, miközben ezeket a sorokat írom, a középiskolások és egyetemisták, tanárok és szülők ezrei újra az utcán vannak, azt bizonyítja, hogy van remény. Nem lehetett leszerelni ezeket a polgárokat a felsőoktatás ingyenességének populista ígéretével. A kormány bajban…..
Az utóbbi napokban úgy tűnik a tandíj bevezetésének az ellenzői azt szeretnék, ha egyáltalán nem kellene fizetni a felsőoktatásért. Az előző rendszerrel csak a diákok jártak jól, az ország lehet, hogy nem. Az elmúlt években sokat lehetett hallani arról, hogy az egyetemeken a…..
RepLa
2012.12.14 12:52:34
@Anti Anyag: Olvasva a kommnetjeid, éreztem, hogy Rád számíthatok. Nem csalatkoztam, ahogy az elveid nemes voltában sem. Szerintem változtasd meg a neved mondjuk Sötét Anyag-ra, az találóbb.
Most komolyan; Kiss Dávid HÖK-elnök bezárja a Corvinust, a hallgatók elől, akik ennek láttán fújolnak egy haragosat, majd szúrós tekintetüket néha hátra-hátra vetve távoznak. Ezek után reggel beül a HÖOK egyik tyúkmellű elnökségi tagja a Mokkába, közli, hogy roppant…..
RepLa
2012.12.14 12:38:31
@sárkányfő: Tökéletesen osztom a véleményed, nagyon buta cikk. Annál is inkább, mert baromira bírom, amikor az amúgy tökéletesen impotens társadalom igen művelt tagjai fikázzák azokat, akik senkitől sem tanulva ugye, értelmes példák nélkül, de próbálják tenni a dolgukat, és kiállnak magukért, testvéreikért, barátaikért, az eszméikért. Persze, lehet, hogy lehetett volna profibban, mindig lehetne. De ők legalább tettek valamit, míg a posztíró csak pofázik. Arra sajnos nekem sincs válaszom, hogy ez elég-e, így elég-e, vezet-e ez valami normálishoz, de hogy ez egy érési folyamat, amin talán elindultunk végre, és hogy inkább tanulnunk kellene a fiataloktól, mintsem hogy fikázni őket, az meggyőződésem. Ja, és mondjuk szülőként kiállni mellettük, mögéjük, mikor kell. Én speciel büszke vagyok rájuk! Hogy meg tudtak állni, hogy addig mentek el, ameddig éppen el lehetett, de addig elmentek.
Itthon egymásba érnek a diáktüntetések, a Fidesz kárderosztálya olyan zilált, mint pitypang mező tornádó idején, a gyengébb idegzetű igazhitűek ordítva verik az asztalt, van középiskola az országban, ahol szerintük már csak a Jóisten és az ima segíthet, és a hangulaton…..
RepLa
2012.12.14 11:12:41
@Dr. simonmondja.: Na ettől én is félek, bevallom. Valahogy nehezen hiszem én is, hogy ha úgy - mint remélem - alakul, hogy menniük kell, akkor majd szép csendben és sportszerűen félreállnak. Elmebeteg agresszív kismalacnék nem így működnek. Ha meg nyernek, hát akkor....
RepLa
2012.12.14 11:21:39
@GeoCracker: Persze, bennem is ezer kérdőjel volt. Talán mert anno, mikor én voltam egyetemista a rendszerváltás előtt/közben, valahogy ez a módszer kimaradt az életemből. (Talán jobb lett volna akkor egy erősebb tisztulási folyamat? Ki tudja...) És ma sem tudom, mire lehet ez elég, de rájöttem, hogy kell.
Mikor az Aulából vonultunk ki, mellém sodródott az egyik diákvezető, és meglátva az őszes halántékom megköszönte, hogy eljöttem. Mondtam, hogy nem kell, ez a természetes. Azóta azt gondolom, inkább nekünk kell megköszönnünk nekik, hogy példát mutatnak, és teszik, amit nekünk is kellene: hogy egymásért, az elveinkért is kiállunk. De mondom, szerintem alakul. És legyen igazam. :)
Mikor az Aulából vonultunk ki, mellém sodródott az egyik diákvezető, és meglátva az őszes halántékom megköszönte, hogy eljöttem. Mondtam, hogy nem kell, ez a természetes. Azóta azt gondolom, inkább nekünk kell megköszönnünk nekik, hogy példát mutatnak, és teszik, amit nekünk is kellene: hogy egymásért, az elveinkért is kiállunk. De mondom, szerintem alakul. És legyen igazam. :)
RepLa
2012.12.14 11:30:22
@Бабаяга: Hát igen, egyetértek. Jó lenne, ha ezt mind többen értenék.
Bevallom, magamért eddig én sem mozdultam. Most nem vagyok rá büszke, de eddig szép lassan elpárolgott a hitem. Ami most kicsit visszatért.
Bevallom, magamért eddig én sem mozdultam. Most nem vagyok rá büszke, de eddig szép lassan elpárolgott a hitem. Ami most kicsit visszatért.
E napokban a gyerekeink csinálják a politikát. És hát lássuk be: jobbak, mint mi. Ebben is.
Nagyon szégyellném magamat azok helyében, akik törvénysértéseket emlegetnek, meg arra tesznek körülményeskedő utalásokat, vajh melyik párt kottájából játszanak a napok óta…..
RepLa
2012.12.13 19:52:36
@Tyreo: Én veletek vagyok! Tudod, életemben nem voltam semmilyen tüntetésen......de most el kellett mennem. Mert:
- Én is épp diák vagyok ismét. :)
- A nagyobbik lányom is főiskolás (ma vizsgája volt) - őt is képviseletem.
- A kisebbik sajnos beteg, de épp végzős gimnazista, és ő pont az, aki emiatt nem tud egyetemre menni itthon - érte apaként is ott voltam.
- A fiatalság, a minél több kiművelt ember, tehát felsőoktatás tényleg az ország jövője - magyarként is veletek voltam.
- Az én generációm ül bent a Parlamentben, és szégyellem magam helyettük is. Tudom, nem tehetem jóvá, de amit tehettem, megtettem - ezért is voltam ott.
- És nagyon kíváncsi is voltam rátok, fiatalokra. :)
És azt kell mondjam, rettentő büszke vagyok rátok! És bár én csak egy ember vagyok, de értetek bármikor kimegyek újra!
- Én is épp diák vagyok ismét. :)
- A nagyobbik lányom is főiskolás (ma vizsgája volt) - őt is képviseletem.
- A kisebbik sajnos beteg, de épp végzős gimnazista, és ő pont az, aki emiatt nem tud egyetemre menni itthon - érte apaként is ott voltam.
- A fiatalság, a minél több kiművelt ember, tehát felsőoktatás tényleg az ország jövője - magyarként is veletek voltam.
- Az én generációm ül bent a Parlamentben, és szégyellem magam helyettük is. Tudom, nem tehetem jóvá, de amit tehettem, megtettem - ezért is voltam ott.
- És nagyon kíváncsi is voltam rátok, fiatalokra. :)
És azt kell mondjam, rettentő büszke vagyok rátok! És bár én csak egy ember vagyok, de értetek bármikor kimegyek újra!
RepLa
2012.12.13 20:00:42
@eniko.anika: Én életemben először mentem el rendezvényre, és nem bántam meg. Az imént megírtam @Tyreo-nak az indokaim, többek közt hogy szülőként is ott volt a helyem. És nagyon tetszettek, és rettentő büszke vagyok rájuk! És nagyon remélem, nekik talán sikerül.
Szóval....... mehetünk együtt. :)
Szóval....... mehetünk együtt. :)
RepLa
2012.12.13 20:12:34
@Mária: Én hallgattam Rád, és befejeztem, de úgy látom, időközben Te már részleteken vitatkozol @Bocskay-val. :) Beleolvastam - elég meddő vitának tűnik.
Sajátos szerepcserének lehettünk tanúi tegnap. A NEM tüntetés hatására az eddig agresszorkodó Jobbik sietett kijelenteni Vona Gábor szájával, hogy kedves nép, be tetszettünk fosni, mostan találtunk rettegni valót mert meg leszünk ám semmisítve. Úgybiza. Az…..
Dicsőség minden hősnek, vagánynak, asszonynak, és suhancnak aki 1956 októberében mert megmozdulni, mert fegyvert fogni, és azt mondani: elég! Hiába verték le a forradalmat, valójában az elesettek halála , a meghurcoltak szenvedései elültették azokat a magokat amik kihajtván végül…..
RepLa
2012.10.26 11:00:01
@Remegő kezű agysebész:
Szerintem a poszt írója nem szorul rá mások védelmére, reagált is az észrevételekre. Nem mellesleg abban már megtalálta a helyesírását, tehát tud helyesen írni. Remélem, eztán majd a posztjaiban is odafigyel, mert ott szerintem sokkal fontosabb, hisz az valahol mégiscsak egy összeszedett "mű" kellene, hogy legyen, amivel kiáll mások elé. Ennyi.
A véleményével azért nem vitatkoztam, mert:
1. Mások már elmondtak mindent, ami nekem is eszembe jutott.
2. Hitbéli kérdésekben (kinek ki szimpatikus, ki kit lát hazugabbnak, stb.) értelmetlen vitatkozni.
3. Semmi bajom azzal, ha valaki másképp lát dolgokat, amíg ezzel mások életébe nem avatkozik. És én remekül aludtam a posztjában foglalt véleménye ellenére is.
Azt persze szomorúan látom, ha valaki - aki nagyjából az én korosztályom - egyes részigazságokat figyelmen kívül hagyva, másokat felnagyítva szerintem igencsak rosszul rakja össze a mai magyar valóságot...... de hát sajnos itt tartunk, ez egy hosszú érési folyamat (személyes és nemzet szinten is), amiben mindenki máshol tart. Nekem a hazug az hazug, a manipulátor az manipulátor, a hatalommániás az hatalommániás, a dilettáns az dilettáns, a gerinctelen az gerinctelen, a becsületes az becsületes, a hiteles az hiteles.........bárhol álljon is a politikai palettán. Ja, a gátlástalan, pökhendi, alázat nélküli, önmagukat nemzet megváltónak hívők pedig szimplán elmebetegek, bárhol álljanak is a politikai palettán, és bármilyen egyéb átlagon felüli emberi képességeik legyenek is úgy egyébként. De mondom, mindenki szíve joga, mennyire értelmes önállósággal, vagy mennyire drukkerként, netán hívőként áll a kérdésekhez. Ezért nem vitatkozom úgynevezett "tényekkel", merthogy olyanokat másoknál sem sokat látok. Például a posztban sem, és a Te hozzám szólásodban sem.
Egyébként nem gondolom, hogy személyeskedtem volna. Sajnos a poszt helyesírása elég szar, még középiskolás szinten is, nemhogy kiállni vele ország, világ elé, sajnos ez tény. Egy blog szerkezetének pedig ehhez semmi köze. Ehhez inkább csak az igényességnek van köze. Még egyszer mondom: ha azt akarjuk, hogy komolyan vegyenek, előbb önmagunkat kell komolyan vennünk. Gondolom, ha szakadt ruhában, büdösen mész be a mondjuk munkahelyedre, Te sem csodálkozol, ha nem arra figyelnek, amit mondasz.
Én "argumentum ad hominem"-ként ismerem a mondást, ami személy elleni érvelést takar. De nekem az ő személyével nem volt bajom. Szerintem. :)
Gondolatrendőr? Érdekes gondolat. Ha mindannyian kicsit igényesebbek lennénk legelőször is önmagunkkal szemben, akkor ez lenne a természetes. Akkor talán juthatnánk valahova.
Szerintem a poszt írója nem szorul rá mások védelmére, reagált is az észrevételekre. Nem mellesleg abban már megtalálta a helyesírását, tehát tud helyesen írni. Remélem, eztán majd a posztjaiban is odafigyel, mert ott szerintem sokkal fontosabb, hisz az valahol mégiscsak egy összeszedett "mű" kellene, hogy legyen, amivel kiáll mások elé. Ennyi.
A véleményével azért nem vitatkoztam, mert:
1. Mások már elmondtak mindent, ami nekem is eszembe jutott.
2. Hitbéli kérdésekben (kinek ki szimpatikus, ki kit lát hazugabbnak, stb.) értelmetlen vitatkozni.
3. Semmi bajom azzal, ha valaki másképp lát dolgokat, amíg ezzel mások életébe nem avatkozik. És én remekül aludtam a posztjában foglalt véleménye ellenére is.
Azt persze szomorúan látom, ha valaki - aki nagyjából az én korosztályom - egyes részigazságokat figyelmen kívül hagyva, másokat felnagyítva szerintem igencsak rosszul rakja össze a mai magyar valóságot...... de hát sajnos itt tartunk, ez egy hosszú érési folyamat (személyes és nemzet szinten is), amiben mindenki máshol tart. Nekem a hazug az hazug, a manipulátor az manipulátor, a hatalommániás az hatalommániás, a dilettáns az dilettáns, a gerinctelen az gerinctelen, a becsületes az becsületes, a hiteles az hiteles.........bárhol álljon is a politikai palettán. Ja, a gátlástalan, pökhendi, alázat nélküli, önmagukat nemzet megváltónak hívők pedig szimplán elmebetegek, bárhol álljanak is a politikai palettán, és bármilyen egyéb átlagon felüli emberi képességeik legyenek is úgy egyébként. De mondom, mindenki szíve joga, mennyire értelmes önállósággal, vagy mennyire drukkerként, netán hívőként áll a kérdésekhez. Ezért nem vitatkozom úgynevezett "tényekkel", merthogy olyanokat másoknál sem sokat látok. Például a posztban sem, és a Te hozzám szólásodban sem.
Egyébként nem gondolom, hogy személyeskedtem volna. Sajnos a poszt helyesírása elég szar, még középiskolás szinten is, nemhogy kiállni vele ország, világ elé, sajnos ez tény. Egy blog szerkezetének pedig ehhez semmi köze. Ehhez inkább csak az igényességnek van köze. Még egyszer mondom: ha azt akarjuk, hogy komolyan vegyenek, előbb önmagunkat kell komolyan vennünk. Gondolom, ha szakadt ruhában, büdösen mész be a mondjuk munkahelyedre, Te sem csodálkozol, ha nem arra figyelnek, amit mondasz.
Én "argumentum ad hominem"-ként ismerem a mondást, ami személy elleni érvelést takar. De nekem az ő személyével nem volt bajom. Szerintem. :)
Gondolatrendőr? Érdekes gondolat. Ha mindannyian kicsit igényesebbek lennénk legelőször is önmagunkkal szemben, akkor ez lenne a természetes. Akkor talán juthatnánk valahova.
Néztem az olimpián ezeket a piros-fehér-zöld zászóba burkolózott, nemzeti színekkel kifestett embereket, akik olyan lelkesen énekelték a magyar himnuszt. Nem tudom, hogy akik a Puskás stadionban jártak szerda este, hányan szurkoltak Londonban, mindenesetre, a londoni aranyérmeket…..
RepLa
2012.08.17 19:17:43
@Lopez de Futastan y Ramodon: Ez aranyos! :) A reakció eleve az akcióra adott válaszlépést jelenti, az ellenreakció már kicsit képzavar. Talán akció - reakció lett volna, amit írni szerettél volna, csak hát a félműveltség...... Így viszont tényleg aranyos, hogy még Te sajnálod őt. :):):)
RepLa
2012.08.17 19:35:24
@ottomoll: Ha jól értem, sokadszorra azt próbálod megértetni velünk, hogy az elnyomó hatalom mellett kitermelődött "elit" tevékenysége nem magyar felelősség. Kíváncsi lennék, ennek analógiájára a későbbi szovjet elnyomás alatt kitermelődött (általatok kommunistának titulált) "elit"-et éppígy felmented-e. Gondolom nem.
Egyébként már nem tudom, ki írta neked, de egyetértek vele, hogy mindaz, amikről nekiálltál vitatkozni, irreleváns. A fő kérdés ugyanis az, hogy ezt a trágár és alpári viselkedést elfogadhatónak tartod-e. Szerintem attól a tolvaj még tolvaj, hogy mások is lopnak. Sőt, még akkor is, ha éppen éhségében lop kaját, tehát akár érthető is lehetne. De a lopás az lopás, a provokáció az provokáció, az antiszemitizmus az antiszemitizmus, a gyűlölködés az gyűlölködés.......és megmagyarázhatatlan.
Én őszintén hányok azoktól, akik így - mint a stadionban tették - képesek viselkedni, és mint magyar, helyettük is szégyellem magam. Ha pedig egyetértesz velük, akkor helyetted is.
Egyébként már nem tudom, ki írta neked, de egyetértek vele, hogy mindaz, amikről nekiálltál vitatkozni, irreleváns. A fő kérdés ugyanis az, hogy ezt a trágár és alpári viselkedést elfogadhatónak tartod-e. Szerintem attól a tolvaj még tolvaj, hogy mások is lopnak. Sőt, még akkor is, ha éppen éhségében lop kaját, tehát akár érthető is lehetne. De a lopás az lopás, a provokáció az provokáció, az antiszemitizmus az antiszemitizmus, a gyűlölködés az gyűlölködés.......és megmagyarázhatatlan.
Én őszintén hányok azoktól, akik így - mint a stadionban tették - képesek viselkedni, és mint magyar, helyettük is szégyellem magam. Ha pedig egyetértesz velük, akkor helyetted is.
Zanzásítva általában elmondható, hogy a magyarországi egyetemek nagy részét irányító rektorok, dékánok, főigazgatók nem menedzser-beállítottságúak, azaz ugyan saját szakterületükön kiváló eredményeket tudnak felmutatni de ugyanakkor fogalmuk sincs arról, hogy miként is…..
RepLa
2012.08.13 10:37:14
@Bélabácsi: Az alapgondolattal, hogy a hatékonyságot a verseny kikényszeríti, egyetértek. Persze pl. a katonaság is igen hatékony szervezet tud lenni, de az ugye másfajta berendezkedés, maradjunk a demokratikus keretek közt..... amíg hagyják persze. Demokratikus keretek közt pedig a piaci verseny lehet csak elegendő kényszer.
De a megoldásod nem tetszett. Mert ha belenyúlok, ha felülről összevonok,tehát korlátozom a versenyt, akkor megette a fene. A kereteket kellene tisztába tenni, hogy az oktatás és kutatás - mint alaptevékenységek - színvonala a tevékenység jövedelmezőségébe is beleszámítson, magyarul egy szakmailag előkelőbb intézmény többet keressen, és akkor ez majd elkezd hatni.
Az állam a saját intézményi tekintetében mint tulajdonos kellene, hogy viselkedjen: nem felügyelőket küldeni a nyakukra, hanem az oktatás színvonalát mérni, és ez alapján finanszírozni.
És az állam, mint legfelsőbb szabályozó szereplő, ennek a stratégiai ágazatnak a minél piacibb működésén kellene, hogy fáradozzon, s nem a kézivezérlésén.
A menedzsment olyan, mint a szülői feladatkör. Nem a gyerek kézivezérlése a cél, hogy mindig mindent megoldjon helyette a szülő, hanem hogy minél önállóbban, életképesebben tudjon élni. Vagyis minél jobban csinálod, annál feleslegesebbnek tűnsz. Félek, hogy a cikképp az állami beavatkozás szükségességének megmagyarázására született. Ami persze szükséges, de a "majd én megmondom, hány jogász vagy közgazdász kell, meg hogy mennyi legyen a tandíj, meg hogy hány oktató kell" hozzáállás egy örvény, ami sajnos egyre gyorsabb ütemben visz lefele.
De a megoldásod nem tetszett. Mert ha belenyúlok, ha felülről összevonok,tehát korlátozom a versenyt, akkor megette a fene. A kereteket kellene tisztába tenni, hogy az oktatás és kutatás - mint alaptevékenységek - színvonala a tevékenység jövedelmezőségébe is beleszámítson, magyarul egy szakmailag előkelőbb intézmény többet keressen, és akkor ez majd elkezd hatni.
Az állam a saját intézményi tekintetében mint tulajdonos kellene, hogy viselkedjen: nem felügyelőket küldeni a nyakukra, hanem az oktatás színvonalát mérni, és ez alapján finanszírozni.
És az állam, mint legfelsőbb szabályozó szereplő, ennek a stratégiai ágazatnak a minél piacibb működésén kellene, hogy fáradozzon, s nem a kézivezérlésén.
A menedzsment olyan, mint a szülői feladatkör. Nem a gyerek kézivezérlése a cél, hogy mindig mindent megoldjon helyette a szülő, hanem hogy minél önállóbban, életképesebben tudjon élni. Vagyis minél jobban csinálod, annál feleslegesebbnek tűnsz. Félek, hogy a cikképp az állami beavatkozás szükségességének megmagyarázására született. Ami persze szükséges, de a "majd én megmondom, hány jogász vagy közgazdász kell, meg hogy mennyi legyen a tandíj, meg hogy hány oktató kell" hozzáállás egy örvény, ami sajnos egyre gyorsabb ütemben visz lefele.
RepLa
2012.08.13 10:46:57
@persicsbalint: Értem, amit mondasz, sok igazság van benne, de szerintem nincs más út, csak a versenyalapú oktatás. A kézi vezérlés nem oda fog vezetni, sőt, még azt is tönkretesszük, ami még megmaradt. Helyette gőzerővel azon kellene dolgozni, hogy minél előbb beinduljanak a teljesítmény alapú visszacsatolások, és akkor elindulnánk fölfelé. Lassú játék lenne ez, ebben igazad van, de más útban nem hiszek. Az előző rendszerben kipróbáltuk a központi vezérlést, és hát hosszabb távon, tendenciájában láthatólag nem működött.
Talán egyformán látjuk. :)
Talán egyformán látjuk. :)
Ma 4 éve, egy borgőzös estén alapítottuk meg a Kettős Mérce blogot. Bár, aki rendszeresen olvas minket, az nagyjából tudhatja, mit gondolunk a világ dolgairól, de mi most mégis valamifajta ars poeticát szeretnénk a következőkben megfogalmazni. Egy ars poeticát, aminek…..
RepLa
2012.04.29 00:17:17
@futura: Az a baj, hogy egyetértek. Nagyon szép lenne, ha lenne esélye mindannak, amit a cikk vár sőt sürget, de a kataklizmaelméletet is osztom.
Mert az ember persze saját vallási alapú kultúrájának keretei közt meg van győződve arról, hogy messze jobb, mint az állatok, de ugyanazon ösztönök vezérelnek minket is. Így ha az erőforrásokhoz való hozzáférés hirtelen beszűkül (miként más fajok egyedeiből):
- előtör a harci szellem, és külső ellenséget, és/vagy belső ellenséget keresünk,
- ezzel együtt - mivel egyedül harcolni kockázatos - megjelenik az együvé tartozás igénye is.
Ezen az alapon eddig egyetlen fajnak sem sikerült elkerülnie a kipusztulást, mert talán nem is egyetlen faj konzerválása a cél. Na jó, ez elég evolucionista megközelítés, aki másban hisz, az ezt félresöpri, ezért mondok mást. :)
Ha megnézzük az ismert emberi civilizációk, az ember történetét, az is azt mutatja, amiről beszélek, és nem azt, amire a cikk vár. Talán egyszer, de most még nem.
De mondok mást is. Ha az embert elkezdjük visszafejteni, és a természet felett állóságunkat egy pillanatra hajlandóak vagyunk félretenni, akkor láthatjuk, hogy minden korábbi magunkba vetett hitünk ellenére azt láthatjuk, hogy az ösztönök, reflexek, érzelmek szintjei felett csak cirka 5-10% a tudatos énünk (miként a kommunikációban is ennyi a tudatosan kontrollált verbális rész szerepe). Tehát ha minden rendben van, érvényre is tud jutni, ha nincs, hát..... És ez nem intelligencia kérdése. És hát ugye minél nagyobb a baj, annál inkább szűkül a józan ész számára rendelkezésre álló tér.
Azt gondolom, a cikk ott téved, hogy bal és jobb oldalakban gondolkodik. Szerintem nincs ilyen. Szlogenek vannak, generált ellentáborok, táborokhoz sodródott tömegek.......és harci szellem. Hit és érzelmek ellen pedig józan ésszel és belátással nem lehet küzdeni.
Hogy hova vezet ez? Oda, ahova mindig vezetett, akár túléljük ezt most, akár nem. Persze egyszer eljön majd a felismerés, hogy ez az út már nem járható, és akkor elkezdjük azt, amire pár józan ember (mint a cikk írója is) vár, csak az a kérdés, még időben volt-e.
Most még időben lenne elkezdeni, ez igaz. Mégis félek, idő előtti. De nem szabad feladni a reményt......:)
Mert az ember persze saját vallási alapú kultúrájának keretei közt meg van győződve arról, hogy messze jobb, mint az állatok, de ugyanazon ösztönök vezérelnek minket is. Így ha az erőforrásokhoz való hozzáférés hirtelen beszűkül (miként más fajok egyedeiből):
- előtör a harci szellem, és külső ellenséget, és/vagy belső ellenséget keresünk,
- ezzel együtt - mivel egyedül harcolni kockázatos - megjelenik az együvé tartozás igénye is.
Ezen az alapon eddig egyetlen fajnak sem sikerült elkerülnie a kipusztulást, mert talán nem is egyetlen faj konzerválása a cél. Na jó, ez elég evolucionista megközelítés, aki másban hisz, az ezt félresöpri, ezért mondok mást. :)
Ha megnézzük az ismert emberi civilizációk, az ember történetét, az is azt mutatja, amiről beszélek, és nem azt, amire a cikk vár. Talán egyszer, de most még nem.
De mondok mást is. Ha az embert elkezdjük visszafejteni, és a természet felett állóságunkat egy pillanatra hajlandóak vagyunk félretenni, akkor láthatjuk, hogy minden korábbi magunkba vetett hitünk ellenére azt láthatjuk, hogy az ösztönök, reflexek, érzelmek szintjei felett csak cirka 5-10% a tudatos énünk (miként a kommunikációban is ennyi a tudatosan kontrollált verbális rész szerepe). Tehát ha minden rendben van, érvényre is tud jutni, ha nincs, hát..... És ez nem intelligencia kérdése. És hát ugye minél nagyobb a baj, annál inkább szűkül a józan ész számára rendelkezésre álló tér.
Azt gondolom, a cikk ott téved, hogy bal és jobb oldalakban gondolkodik. Szerintem nincs ilyen. Szlogenek vannak, generált ellentáborok, táborokhoz sodródott tömegek.......és harci szellem. Hit és érzelmek ellen pedig józan ésszel és belátással nem lehet küzdeni.
Hogy hova vezet ez? Oda, ahova mindig vezetett, akár túléljük ezt most, akár nem. Persze egyszer eljön majd a felismerés, hogy ez az út már nem járható, és akkor elkezdjük azt, amire pár józan ember (mint a cikk írója is) vár, csak az a kérdés, még időben volt-e.
Most még időben lenne elkezdeni, ez igaz. Mégis félek, idő előtti. De nem szabad feladni a reményt......:)
RepLa
2012.04.29 00:39:07
@Intizar: :) Nem is értem, emberek hogyan tudnak ezen vergődni, hogy a nácizmus vagy a kommunizmus volt a bűnösebb. És ha egyik? Akkor a másik már rendben is van? Vicces.
Szóval igen, Hitler és Sztálin is a történelem torzszülöttjei, és részletkérdés, melyiknek mekkora borzalmat sikerült összehoznia. Inkább tanulni kellene belőle, egyszerű emberekből hogyan lettek beteg állatok, és hogy fordulhatott elő, hogy tömegeket képesek voltak manipulálni, maguk alá gyűrni. Mert akkor talán felismernénk ezeket az utakat, amiken emberek elindulhatnak, és felismernénk ugyanezeket a tüneteket mai vezetőinkben. Talán e felismerés nélkül nem is megy.
Ma beszélgette egyik magát jobboldalinak valló hölgy ismerősömmel. Azt mondta, higgyem el, hogy Viktor jót akar. Én azt válaszoltam, higgye el, hogy Hitler is azt akart (és Sztálin is), és haláláig meg is volt győződbe róla, hogy minden helyes volt. Csak hát az a szemét világ...... Szóval nekem az, aki megváltó szerepben kezdi érezni magát (hívják akár Gyurcsánynak vagy Orbánnak), az veszélyes, pláne ha hatalom is van mögötte, és bevallom, a szándékai ilyenkor cseppet sem érdekelnek.
Szóval igen, Hitler és Sztálin is a történelem torzszülöttjei, és részletkérdés, melyiknek mekkora borzalmat sikerült összehoznia. Inkább tanulni kellene belőle, egyszerű emberekből hogyan lettek beteg állatok, és hogy fordulhatott elő, hogy tömegeket képesek voltak manipulálni, maguk alá gyűrni. Mert akkor talán felismernénk ezeket az utakat, amiken emberek elindulhatnak, és felismernénk ugyanezeket a tüneteket mai vezetőinkben. Talán e felismerés nélkül nem is megy.
Ma beszélgette egyik magát jobboldalinak valló hölgy ismerősömmel. Azt mondta, higgyem el, hogy Viktor jót akar. Én azt válaszoltam, higgye el, hogy Hitler is azt akart (és Sztálin is), és haláláig meg is volt győződbe róla, hogy minden helyes volt. Csak hát az a szemét világ...... Szóval nekem az, aki megváltó szerepben kezdi érezni magát (hívják akár Gyurcsánynak vagy Orbánnak), az veszélyes, pláne ha hatalom is van mögötte, és bevallom, a szándékai ilyenkor cseppet sem érdekelnek.
RepLa
2012.04.29 00:43:37
@RepLa: Sajnos a történelem kitermeli a "megfelelő" embereket, más szóval minden népnek olyan vezetői vannak, amit megérdemel. Szar időkben a szar kerül felülre.
Lehet valamit rosszul csinálni és csendben maradni, hiszen érzi az ember, a párt, a tábor, hogy vannak dolgok, amikről jobb lesütött szemmel hallgatni. Meg persze lehet valamit rosszul csinálni úgyis, hogy közben ezerrel bömböljük, hogy minden milyen frankó, minden mennyire sikeres,…..
RepLa
2012.04.27 11:49:21
@Anti Anyag: Elmondom neked, hátha megérted, hogy amíg deficites az államháztartás (amit győzelemként hirdetetten 3% alatt tartunk, ami nagyobb 0%, csak a félreértések elkerülése végett), ami azt jelenti, hogy többet költ az állam, mint ami a bevétele, vagyis ezt a különbözetet hitelből finanszírozza. Tehát még egyszerűbben: amíg deficitről beszélnek, hitelt vesznek fel, tehát kell a hitel. (Örülnék, ha nem kellene, de ezért te is támadhatnád ám őket!!! Ha érted.)
Ha pedig hitel kell (mert a hitel önmagában nem ördögtől való ám, mert mondjuk egy abból megvalósított beruházás többet is termelhet, mint a hitel törlesztése, vagyis nyereséges is lehet), szóval hitel kell, akkor már az IMF hitel messze olcsóbb. Mert gondolom, a cirka 4%-ot te is kevesebbnek látod, mint a piaci 9-10%-ot, amit rendre vesz fel az állam (mert ugye a kötvénykibocsátás az hitelfelvétel, gondolom tudod).
Tehát akkor most ügyes Orbán, vagy egy barom?
Mert persze ezen az áron kikerüljük, hogy a hitelt adó belepofázzon itt dolgokba, ez tény. Tényleg vérlázító, hogy számon akar kérni olyasmit, ami garancia arra, hogy jól használjuk fel, és vissza tudjuk majd fizetni - ami a mi érdekünk is.
Tehát még egyszer: Orbán akkor ügyes, vagy egy barom?
Ha pedig hitel kell (mert a hitel önmagában nem ördögtől való ám, mert mondjuk egy abból megvalósított beruházás többet is termelhet, mint a hitel törlesztése, vagyis nyereséges is lehet), szóval hitel kell, akkor már az IMF hitel messze olcsóbb. Mert gondolom, a cirka 4%-ot te is kevesebbnek látod, mint a piaci 9-10%-ot, amit rendre vesz fel az állam (mert ugye a kötvénykibocsátás az hitelfelvétel, gondolom tudod).
Tehát akkor most ügyes Orbán, vagy egy barom?
Mert persze ezen az áron kikerüljük, hogy a hitelt adó belepofázzon itt dolgokba, ez tény. Tényleg vérlázító, hogy számon akar kérni olyasmit, ami garancia arra, hogy jól használjuk fel, és vissza tudjuk majd fizetni - ami a mi érdekünk is.
Tehát még egyszer: Orbán akkor ügyes, vagy egy barom?
RepLa
2012.04.27 11:54:56
@Anti Anyag: "Az IMF hitel a világ legdrágább hitele, nem véletlenül veszik fel ezt kizárólag végszükségben lévők. "
Lassan belátom, menthetetlen vagy, te tényeket is a tézisedhez igazítod.
IMF hitelt azért a bajban lévők veszik fel, mert egyrészt azoknak ad, lévén hogy ez a dolga, másrészt amíg valaki nincs bajban, addig a piacról kényelmesen tudja finanszírozni magát, vagyis nem éri meg neki. Ha viszont bajban van, ez egy mentőöv.
De félek, Te ezt úgysem érted.......
Lassan belátom, menthetetlen vagy, te tényeket is a tézisedhez igazítod.
IMF hitelt azért a bajban lévők veszik fel, mert egyrészt azoknak ad, lévén hogy ez a dolga, másrészt amíg valaki nincs bajban, addig a piacról kényelmesen tudja finanszírozni magát, vagyis nem éri meg neki. Ha viszont bajban van, ez egy mentőöv.
De félek, Te ezt úgysem érted.......
RepLa
2012.04.27 12:30:42
@Doubledecker: Pici elmozdulást én is érzékelek. A jobboldali barátaim is lázonganak már, még az egykulcsos adót problematikáját is értik lassan, de valahogy nekik nagyon beépült, hogy állandóan visszafelé kell mutogatni, gyurcsányozni kell. Ettől valahogy megnyugszik a lelkük.
Nem vagyok pszichológus (pedig talán akkor jobban érteném, mi történik, mint így hogy jogilag és közgazdaságtanilag nézegetem itt a helyzetet), de azt azért látom, ebből a hipnózisból nehéz kijönniük. De hát ez van. Zavarni csak picit az zavar, hogy nem hiszik el, én meg nem vagyok a másik oldalba behipnotizálódva. De ezt is értem, így könnyebb nekik.
Csakhogy közben meg már lassan semmi értelmeset nem tudok mondani a lányaimnak, mi lesz a jövőjükkel, mert a valóságot látva azt hiszem, itt nem igazán van jövőjük. Persze így már nincs jó választás, pedig nem ezt szántam nekik.
Rengeteg barátom elmenekült már. Mert kell, hogy lásd a jövőd, és akkor még ott a gyerekek jövője is.
Nincs jövő, ez a legnagyobb baj.
Nem vagyok pszichológus (pedig talán akkor jobban érteném, mi történik, mint így hogy jogilag és közgazdaságtanilag nézegetem itt a helyzetet), de azt azért látom, ebből a hipnózisból nehéz kijönniük. De hát ez van. Zavarni csak picit az zavar, hogy nem hiszik el, én meg nem vagyok a másik oldalba behipnotizálódva. De ezt is értem, így könnyebb nekik.
Csakhogy közben meg már lassan semmi értelmeset nem tudok mondani a lányaimnak, mi lesz a jövőjükkel, mert a valóságot látva azt hiszem, itt nem igazán van jövőjük. Persze így már nincs jó választás, pedig nem ezt szántam nekik.
Rengeteg barátom elmenekült már. Mert kell, hogy lásd a jövőd, és akkor még ott a gyerekek jövője is.
Nincs jövő, ez a legnagyobb baj.
Az oly gyakran emlegetett kifejezetten Magyarországra jellemző problémák közül számos leírható a hazánkban húzódó, hosszú múltra visszatekintő törésvonalakkal. Kelet- és Nyugat-Magyarország, főváros és vidék, meggazdagodók és elszegényedők, jobb- és baloldal, nyugatias…..
RepLa
2012.04.13 14:14:38
@Disintegrator Rising: Komolyan, ez a Gyurcsány fóbia már-már beteges nálatok. Ha hiszed, ha nem, anno sem voltam boldog tőle, mára pedig kimondottan zavar, hogy nem veszi észre, többet árt a jelenlétével. Miattatok, a gyűlöletetek miatt. Persze ha csak feleannyira objektíven látnátok szeretett vezéreteket, mint amennyire én felesleges és lejárt lemeznek látom Gyurcsányt, már beszélgethetnénk. Félek, ez a felismerés jobboldalon sokkal nehezebb. De mondd, ha tévedek, legyen jó napom.
RepLa
2012.04.13 14:20:49
@Disintegrator Rising: "na akkor azt képzeld el nekünk milyen jó volt nézni a szemkilövető uralkodását és az ország szétlopását."
Bár mélységesen fel vagyok háborodva mindazon, ami manapság történik, én mégsem megyek ki kövekkel dobálódzni, kocsikat felgyújtani, tankot elkötni, és még sorolhatnám. Hogy csak a zsebtömés ment, miközben az ország sodródott, ezzel viszont egyetértek. De ugye nem azt akarod mondani, hogy uralkodás és szétlopás téren most jobb a helyzet?! Mert ha már csak azt látnád, ezek semmivel sem jobbak, már megint azt mondom, beszélgethetnénk.
Bár mélységesen fel vagyok háborodva mindazon, ami manapság történik, én mégsem megyek ki kövekkel dobálódzni, kocsikat felgyújtani, tankot elkötni, és még sorolhatnám. Hogy csak a zsebtömés ment, miközben az ország sodródott, ezzel viszont egyetértek. De ugye nem azt akarod mondani, hogy uralkodás és szétlopás téren most jobb a helyzet?! Mert ha már csak azt látnád, ezek semmivel sem jobbak, már megint azt mondom, beszélgethetnénk.
RepLa
2012.04.13 14:26:25
@Disintegrator Rising: Hol a helye Gyurcsánynak? Még egyszer elmondom: kurvára nem érdekel Gyurcsány. Sosem szavaztam rá, sosem hittem benne, sosem volt senkim, szóval nem érdekel, sőt, bosszant, ha meglátom, ha szerepel, ha fontoskodik, mert azt látom, hogy útban van. Mindegy miért, de mindenkinek jobb lenne, ha visszavonulna. Ennyi.
Mos Maiorum - A politika íratlan szabályai
Az EP és az európai politikai kultúra
2012.01.19 06:00:00
Forrás: polkom.blog.hu KOMMENTÁR Vajon milyen képet sugároz az EP-vita a magyar választók felé? Az Európai Unió és országai is súlyos politikai és pénzügyi válságban vannak. Emlékezetes, hogy az EU nem tudta elfogadtatni alkotmányos…..
RepLa
2012.01.20 01:50:52
@RepLa: Az utolsó mondatom így és úgy is érhető, amit nagyon nem szeretnék. Számomra az európai értékrend, a win-win szituációk keresése alapelvárás, és nem ez a pökhendi, hazug, erősebbekkel sunyi, gyengébbekkel bunkó stílus, amit OV és bandája fémjelez.
Csak hogy egyértelmű legyen, hol állok. :)
Csak hogy egyértelmű legyen, hol állok. :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Racionális kívánalom a kormány részéről, hogy aki az állam pénzén tanul, az dolgozzon is itthon." - volt a cikkben. Persze a cikkíró sem osztotta, és az indokával is egyetértek. Hozzátenném, hogy és a sok szakmunkás, aki szintén ingyen tanult szakmát, és immár külföldön van? Ők is visszafizethetnék azt a 2-4 évet, nem? És a sok általános iskolát végzett, aki már kiment, ők miért nem fizetik vissza azt a 8 évet? Mert akkor már nem értem, miért csak a felsőoktatásba járókat szopatnánk meg? Sőt pont azokat, akik ezt a befektetést többszörösen termelik vissza ugye, másrészt akik közt a legalacsonyabb a munkanélküliség, tehát leginkább eladhatóak még most is. Ezt mondjuk a fröcskölő nem diplomásoknak mondanám, már ha megértik. A másik gondolatom, a már diplomás fröcsögőknek lenne, elgondolkodnivalóként. Nekik, akik ingyen szerezték a diplomájukat. Ha az a gond, hogy az állam nem tudja finanszírozni, akkor miért pont a leendő diplomások képzésének díjába pakolja bele az önerőt, akiknek még nincs miből beletenniük? Miért nem azokkal kezdi, akik már diplomások, tehát mondjuk épp van miből törleszteniük? Miért rosszabbak a mai fiatal, leendő diplomások nálu(n)k, akiknek már van?
És mi van azokkal a már diplomásokkal, akik már külföldön vannak? Kutassuk fel őket, és ők is fizessék vissza?
Szóval annyira élvezem, mikor azok a generációk, akik így-úgy, rövidebb-hosszabb ideig ingyenes oktatás keretében lettek azok akik, most a jövő generációit kezdik el szopatni. Nemes emberi hozzáállás - lassan hányok a sok primitív féregtől.
És igen, mint a posztban is volt, inkább működőképes dolgokat (pl. oktatást, gazdaságot) kellene építeni, ahol ezek a problémák kioltódnak, nem rombolni és tiltani. Sajnos az a baj, hogy a primitív emberek csak ehhez értenek: rombolni és korlátozni. Mert ahhoz, hogy a semmiből valamit építs, ahhoz tényleg tehetség és ész kell, illetve kellene, ami náluk meg nincs. És ezt a deficitet pótolják szájmérettel, és hazafiasnak hazudott szósszal.