Adatok
lfleto
0 bejegyzést írt és 208 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bemutatkoztam; Kubatov elröhögte magát, kérte Bayer számát, én meg elküldtem neki sms-ben.
Szerintem nem kéne arról értekezni, hogy mekkora tehetség a Zsolt és milyen kár érte; nem nagy tehetség, és nem kár érte. Bayer középszerű és félművelt Szabó Dezső-epigon,…..
lfleto
2013.01.09 17:32:48
Gyuri! Eddig is gusztustalannak tartottam, amit csinálsz, de most először érzem, hogy megtiszteljelek azzal (igaz csak így posztolóként), amit már régen le kellett volna írnom. Akármi is a véleményem Bayer Zsoltról, vagy bárkiről a régi csapatomból, baráti körömből, politikai családomból stb. A házba, ahonnan jövök, ahonnan megjelenési lehetőséget, hírnevet, tiszteletet, megbecsülést és nem elhanyagolható módon fizetést is kaptam évekig, nem köpök vissza. Amit meg a volt munkatársaidról írsz, úgy mellékesen, egyszerű szemétség. Ez pusztán gyerekszoba, neveltetés és erkölcs kérdése. Lehet, hogy Zsoltról azt gondolod, hogy egy pártkatona, moral insanity, lehet, hogy azt, hogy nagyképű, nem tehetséges, sőt még az is lehet véleményezned, hogy szerinted rasszista - azt mondasz róla, amit akarsz, de ezzel, amit most írtál egyet bizonyítasz: Te semmivel sem vagy jobb... És most nem árulóztalak le, ha érted, mire gondolok...
lfleto
2013.01.09 17:33:28
Az Alkotmánybíróság az előre kiszivárogtatott híreknek megfelelően elkaszálta a választási regisztrációs törvényt, a Fidesz pedig kiállította Rogán Antalt, hogy elmondja, a következő választáson még nem lesz regisztráció. Így döntött Orbán Viktor és a Fidesz…..
lfleto
2013.01.04 18:21:21
@Mária: Mert az elmúlt 20 évben, amiből 12-ben a ballib oldal kormányzott elherdálták a nemzeti vagyont, eladósították az országot, az embereket, a vállalkozásokat és az önkormányzatokat, a sikeresen működő gazdasági szektorokat pedig olyan tulajdonosoknak játszották át, akik a hasznot nem Magyarországon fektették be, hanem kivitték (több esetben ezek francia, német, osztrák állami cégek voltak, vagyis a magyar létminimum alatt élők ezeknek az országoknak a polgárait finanszírozták áttételesen). Azért van ennyi létminimum alatt élő. És a jelenlegi az első kormány a rendszerváltozás óta, amelyik nem túl erőteljesen, de legalább megpróbál változtatni ezen.
lfleto
2013.01.04 18:35:08
@tégIagyár: Szerintem ezek a ballib szlogenek. Hogy Matolcsy sikertelen, stb. Lehet, hogy téged nem érdekel Portugália vagy Románia, de azt mégsem lehet ide írni, hogy, ha nem a Fidesz lenne, ez így lenne és úgy lenne. Ez ugyanis a politikai szlogenek világa, amit én írtam, az meg a tényeké, hogy ahol van IMF-program, ott nő az államadósság és a hiány, ahol meg nincs (egyenlőre ezek csak mi vagyunk), ott meg nem. És igenis siker 2004-es csatlakozásunk óta először végigcsinálni úgy három évet, hogy a csatlakozáskor vállalt 3 százalék alatt tartjuk a hiányt. Érdekes, hogy ez Medgyessy előtt természetes volt, ahogyan az is, hogy az államadósságunk 60 százalék alatt van és csökken (2001, az utolsó teljes év a polgári kormány időszakában: 52%). Ez csak az MSZP-SZDSZ, vagyis a ballib oldal számára nem siker. Náluk az IMF-program a siker, ami szimplán a beismerése annak, hogy egy ország önállóan, külső (és nem csak pénzügyi, gazdaságpolitikai segítség, bocsánat diktálás) nélkül képtelen elkerülni az államcsődöt. Ez az igazság. A piaci finanszírozás azért jobb, mert így nem Washington (nemcsak az IMF székhelye, hanem a legfőbb befizetője, így a gazdaságpolitikájának a főbb irányítója) mondja meg, meg Brüsszel, meg Berlin és Párizs, hogy mit csinálhatunk az adóinkkal, a nyugdíjasainkkal és egyáltalán. Mert ők tudod mit mondanak meg az olcsónak szánt hiteljeik mellé, amit az érdekeik - az ő adófizetőik érdekei diktálnak. Nem azt, amit a mi adófizetőink érdekei. Érted? Ez akár elfogadható is lehet, ha nagy a baj és csak így menekülhetünk meg a csődtől, máskor nem. Ha nem kérünk pénzt, mi nem kérünk, akkor ne mondja meg a Pfizer-csoport, vagy a Volkswagen, esetleg az Unicredit, vagy a Bank Austria Creditanstalt vezetése, hogy mennyit költsön a magyar állam nyugdíjra. Ezért kell 3 százalék alatt tartani a hiányt - hogy Brüsszel se követelhesse ki tőlünk azt, amire nem hatalmazták fel az ország vezetőit a választók - pénzek elvonásával. Ez valahol a szabadság, amire mindig vágytunk, amiért harcoltunk is, amikor nem volt. És ez ábrándosnak tűnik, pedig egyszerűen csak ez az érdekünk, az pedig, hogy külföldi érdekcsoportok diktáljanak, az ő érdekük. Érdemes eldönteni, ki melyik érdeket támogatja.
lfleto
2013.01.04 18:38:41
@Mária: Igen, és mikor adósodott el az ország az általad említett 22 évből, ha az előző két évben csökkent az államadósság? Mikor adósodott el a lakosság és az önkormányzatok, ha az előző kettőben csökkent az adósságuk? Legalább gondolkodj már mielőtt írsz. Igen, azért élnek rosszul a magyarok, mert kiárusították, eladósították az országot és azokat támogatták, akik kivitték a legprofitábilisabb ágazatok nyereségét - nyilván nem ingyen. A mai kormány ezt a folyamatot próbálja, nem túl vehemensen, de legalább fazonírozni. És igen. az elmúlt 20 évből 8-ban polgári kormány volt. Az első a káoszban próbált utat törni, a második pedig szintén csökkentette az államadósságot. Halmozni a szocialisták és a liberálisok halmozták fel.
Habonyárpi letette a garast: a rezsicsökkentés lesz a numeró únó népvidámító intézkedés. Uff! - bólintott a téeszelnök arcú dakota törzsfőnök, ábrázata felragyogott, mint eresz alatt fészkelő turulcsalád láttán szokott, és intett: Álljon fel kommandó, kiszűrjük a…..
lfleto
2013.01.03 17:58:16
@dávidzoli: Nem, a banki hitelezés azért állt le, mert a devizahitelezés besülése után lényegében nem maradt hitelképes magánszemély és vállalkozás Magyarországon, a válság miatt pedig nem látnak a bankok perspektívát a szerintük versenyképtelen és saját tőkével nem rendelkező magyar cégek hitelezésében. Sőt, mivel leánybankok, inkább hazaviszik az itt korábban keletkezett nyereségeiket, hogy finanszírozzák az otthon a válság miatt elszenvedett veszteséget. Mi periféria vagyunk, nem a fő piac... Persze lehet azt hinni, hogy a bankadó miatt nem hiteleznek, csak ez nem igaz.
lfleto
2013.01.03 18:03:27
@Habakuk999: Ausztriában az állami tulajdon aránya (hangsúlyozom aránya) a gazdaságon belül a jelenlegi magyar arány több, mint két és félszerese. Franciaországban az állami tulajdon aránya szintén kétszer meghaladja a magyarét, sőt, Magyarországon, mondjuk a vízszolgáltatásban (a fővárosi vízművek tavalyi visszavásárlása előtt) a francia állami tulajdon aránya megközelítette a magyarét, az egész közszolgáltatásban a nyugat-európai állami tulajdon nálunk magasabb, mint a magyar állami tulajdon. Franciaországban külföldi államok nem vesznek részt a vízszolgáltatásban. Ezek mind tervgazdaságok, nem beszélve a svédekről, vagy a németekről (a Volkswagen konszern fő tulajdonosa Baden-Würtenberg tartomány. Tudod ez a világ jelenleg legnagyobb autógyártója asszem) ezek tipikus tervgazdaságok.
lfleto
2013.01.03 18:09:15
@Myrath: A telekom az elmúlt év végén történelmi mélyponton volt. Tudom, minden osztalék-ralliban vásárlója vagyok. 2010-ben még 700 forint felett volt, most - az elmúlt hetekben 355. Vagyis a cég profitalibitása csökkent. Ez persze nem csak a telekom-adó miatt történt, de az is lényeges elem. Ha olyan jól áthárították volna a fogyasztókra az adókat nem esik ekkorát az osztalékszint (tavaly 50 forint volt a korábbi 74-gyel szemben) és a részvény ár is szinten marad, vagy kicsit csökken. Ez egy tipikus ártartó, osztalék-részvény volt korábban. A táblázatod éppen, hogy alátámassza, amit írtam...
Formailag minden rendben volt a köztársasági elnök éjfél után leadott szilveszteri beszédével, amelyet a nemzethez intézett, mégis olyan dologra vetemedtem, amire korábban soha: a nyílt színen, pezsgőspohárral a kezemben küldtem el egy bizonyos helyre Áder Jánost.A k. elnök nem…..
Talán nem véletlen, hogy a kormány épp most hirdette ki a felsőoktatás államilag finanszírozott helyeire vonatkozó keretszámok drasztikus csökkentését - állítják sokan. A szabad ég alatti tüntetések szempontjából kedvezőtlen időjárási viszonyok, és a vizsgaidőszak…..
lfleto
2012.12.12 17:04:01
@Zabaalint: És kapnak finanszírozási lehetőséget is, ami azért más, mint szeptemberben bejelenteni, hogy januártól mindenki fizet... Nem beszélve arról, hogy úgy felvételizhetnek, hogy tudják, hová, mennyiért juthatnak be, ez '95-ben nem volt. De, ha jól emlékszem, most nem a gimnazisták, hanem az egyetemisták tüntetnek... Másrészt pedig, az életben a legnagyobb hasznot a tanulás hozza, ezért ez jó befektetés és az állam nem svájci frankos, vagy uzsora-kamatos hitelt ajánl a befektetés finanszírozására, hanem most már 0 százalékosat...
Hírcsárda - Pusztán hírek
Tandíj-tüntetés: az IBS diákjai elfoglalták a Fashion Street-et
2012.12.12 09:00:00
A hétfői hídfoglaló után, esélyegyenlőséget követelve az International Business School (IBS) diákjai elfoglalták a Deák Ferenc utcát, azaz a Fashion Street-et.
„Azért, mert mi eleve fizetünk, nekünk is lehetnek követeléseink” – mondta Ifj. Szabó Kevin, médiaismeretek és…..
lfleto
2012.12.12 15:17:30
@Dr.Betépett felhasználó: A 13. hónapot nem az általad említett nagyságok, hanem szépbeszédű, megpuccsozott elődjük, bocs vitagyőztes utódjuk - mindegy - vezette be. A hírhez meg annyit, hogy az egyik hallgató, úgy tervezi, csak részmunkaidőben dolgozik majd az egyetem után az állami szférában, mert a most felvett, 0%-os kamatozású diákhitelét jól befekteti állampapírba, kisebb részben befektetési jegybe, oszt kaszálja vele öt év múlva a 6-15 százalékig terjedő reálkamatot, ami nála reálprofitként jelentkezik. Az állam persze visszafizeti a hitelt, de a kamatos pénz marad. Ekkor majd jelentkezik jól egy másik egyetemre, megint felveszi a pénzt és befekteti. A tandíjat eleinte a nyári munkákból, meg anya-apa segítségével valahogy kicsengeti, a második diplománál már fussa rá az előbb említett nyereségből és a részmunkaidős fizetésből is. Közben a diákhitel 1-ből lóg a csajánál az albérletben illegál. A végén, két jó diplomával, meg a második diákhiteles biznisz reál-hasznával a zsebében nekivág a nagyvilágnak. Annyi pénze van, hogy jó helyen, jó munkát találjon. Hawaii-i ügyvédként végül röhögve visszafizeti a szánalmas diákhitelt és él, mint Marci Hevesen.
lfleto
2012.12.12 15:37:14
@Dr.Betépett felhasználó: Ez egy poén-oldal. De komolyra fordítva a szót: pontosan az öngondoskodást szajkózta mindenki a most igazságtalanságot kiáltó oldalon az egyedül a pénztáraknak kifizetődő magánnyugdíjrendszer megszüntetésekor, vagy korábban a vizitdíj, a tandíj, vagy a kórházi napidíj bevezetésének érveként. Akkor kellett öngondoskodni úgy, hogy semmilyen - nem 0 százalékos, hanem semmilyen - hitelt nem tervezett az állam a tandíj mellé tenni. Illetve volt akkor államilag - verbálisan és a karbatett kéz technikájával - agyontámogatott hitel bőven, svájci frank alapon számítva, forinban, vagy 100 %-os kamattal egyes gyorssegélyként feltüntetett hitelintézeteknél... Meg volt a duma, hogy milyen tömegek kapnak majd állami ösztöndíjat. Én tanítok egyetemen. Tudom, hogy a jó átlag elérése gyakran min múlik (főleg, ha dolgozni kell éjszaka a zh előtt). Méghogy a tanulmányi átlag alapján adjanak ösztöndíjat? Muhaha... Vagy szociális alapon? Így osztották a pénzt korábban a Mercedes-szel érkező rászorulóknak is az önkormányzatoknál, vagy a kollégiumi helyet a korai kilencvenes években a minimálbérre bejelentett olajvállalkozók csemetéinek... Mi az öngondoskodás, ha nem egy megfizethető hitelt kínálni (nem kötelezően, lehet dolgozni is az egyetem mellett, akár külföldön is a szünetekben...) és azt mondani, hogy az ember a tanulmányaiba befektet, ami talán a legjobban megtérülő befektetés...
Dr. Semjén Zsolt kora gyakorlatának megfelelően összeollózott egy szakdolgozatot (amit később átminősítettek doktori dolgozattá). Akármit is állít, az idézőjel nélküli szövegazonosságok és fordítások: plágiumok. Ha a rendszerváltás joga szerint nem is, erkölcsileg…..
lfleto
2012.12.10 11:41:29
@saci02: Írtam is szakdolgozatot és voltam is konzulens. Bölcsész vonalon. Többször. A sajátom saját kutatáson alapult, terepi munkán, de nyilván komoly hivatkozásjegyzékkel állt csak meg. Az én konzulensem ötöst adott rá, sőt, felkért, hogy folytassuk a kutatást, mert ilyen még nem volt, de én azon a nyáron mindennel akartam foglalkozni, csak ezzel nem... Ő írt egy ilyen cikket, amiben korrekt módon megemlítette, mi inspirálta a kutatásra, igaz meg nem hivatkozott. Most olvastam újra, már a legfrissebb sajtóhírek tükrében a dolgozatom. Bizony, ha én lennék Semjén Zsolt, most kellemetlenül érezhetném magam. Hiába volt korrekt a dolgozat, a hivatkozásjegyzék, bizonyos szakmai alapvetéseket átvettem úgy, hogy nem használtam idézőjelet, csak számozott lábjegyzetet a hivatkozással. A konzulensem több hasonló témájú kutatást is publikált azóta, nyilván nem a kis hallgatócskára hivatkozva, úgyhogy plagizáltam a később megjelent cikkeit is. Ötöst adott, végig jelen volt és nem rajta múlott, hogy a védés után nem a jelesért kellett küzdenem. Egyébként így 15 év távlatából a dolgozat sem a legjobb munka. Egy csomó következtetésemet érhetné ma már kritika, akár a saját részemről is. Igen, az egy húszas évei elején járó, magát komoly kutatónak gondoló hallgató munkája, ami sajnos nem egy komoly munka... De kié az? Hol van tömegével annyi zseni, aki nem a nagy elődkutatók és az általa ismert és tisztelt szakemberek (konzulens, hiszen nagyrészt miatta választja a témát és a témafelelőst) alapján dolgozik, helyes, vagy helytelen hivatkozásjegyzékkel. Ha ez a védéskor megáll, szerintem utána nincs miről beszélni.
Olyan meg nem létezik, hogy lop valaki a témavezetőjétől egy szöveget, az engedélye nélkül és az aztán ötöst ad rá. Legalábbis nálam ilyen biztos nem lenne.
Schmitt doktorija tényleg nem állt meg. Szinte az egész szöveg azonos átvétel volt, még ha szerepeltette is a szerzőit az irodalomjegyzékben. Ez egy doktorinál kevés. Semjén nem követett el ilyen hibát. Nem az egész dolgozata, csak egy része feleltethető meg egy később megjelenő cikknek. A hvg.hu is érezte ezt. Azért nyitott a teológia dolgozatról - ami teljesen rendben volt - azért tüntette fel csalásnak azt, hogy Semjén a szociológián is ugyanazt a témát dolgozta fel - ez sem állt meg. Végül az ELTE sietett a megdőlni látszó plágiumvádolók segítségére - azóta egy másik egyetem nagy tekintélyű tanárától tudjuk, nem teljesen megalapozottan. Ez egy klasszikus karaktergyilkosság. Vád van, megalapozottság meg majd lesz, ha talál valaki...
A kérdés, hol van Gyurcsány szakdolgozata? Ott, már a cím is plagizált és az értékelés szerint a szöveg is meglehetős átfedéseket mutathat, nem egy megjelölt forrásmunkával, hanem egy rokon két évvel korábbi szakdolgozatával... Semjén ügy inkább vitatható, ha van ügy egyáltalán.
Olyan meg nem létezik, hogy lop valaki a témavezetőjétől egy szöveget, az engedélye nélkül és az aztán ötöst ad rá. Legalábbis nálam ilyen biztos nem lenne.
Schmitt doktorija tényleg nem állt meg. Szinte az egész szöveg azonos átvétel volt, még ha szerepeltette is a szerzőit az irodalomjegyzékben. Ez egy doktorinál kevés. Semjén nem követett el ilyen hibát. Nem az egész dolgozata, csak egy része feleltethető meg egy később megjelenő cikknek. A hvg.hu is érezte ezt. Azért nyitott a teológia dolgozatról - ami teljesen rendben volt - azért tüntette fel csalásnak azt, hogy Semjén a szociológián is ugyanazt a témát dolgozta fel - ez sem állt meg. Végül az ELTE sietett a megdőlni látszó plágiumvádolók segítségére - azóta egy másik egyetem nagy tekintélyű tanárától tudjuk, nem teljesen megalapozottan. Ez egy klasszikus karaktergyilkosság. Vád van, megalapozottság meg majd lesz, ha talál valaki...
A kérdés, hol van Gyurcsány szakdolgozata? Ott, már a cím is plagizált és az értékelés szerint a szöveg is meglehetős átfedéseket mutathat, nem egy megjelölt forrásmunkával, hanem egy rokon két évvel korábbi szakdolgozatával... Semjén ügy inkább vitatható, ha van ügy egyáltalán.
lfleto
2012.12.10 11:47:13
@zZz: A vallás és az egyház kéz a kézben jár, ez igaz. Assisi Szent Ferenc éppúgy egyháztag volt, mint Luther, vagy Böjte Csaba. Az egyház önmagában nem rossz és nem jó, legyen szó bármelyikről. Attól, hogy valaki egyházfiként él a tanítással ellentétes életet csak az ő bűne lesz nagyobb. Az egyház ugyanis a tanítás alapján kell, hogy álljon, így magán kívül éppen az egyház ellen követi el a legrútabb bűnt az, aki papként ellene cselekszik... Az aktuálpolitikai keverés a vallás, a hit és az egyház viszonylatában ugyanaz. Káros. Hit létezhet egyház nélkül, de nem szervezett formában. A szervezett formája, ahol a tanítás teljes mértékben átmegy a vallás. A tanítás, legyen az bármelyik - hangsúlyozom - nem jut el a hívőkhöz hitelesen, ha nincs földi közvetítő közeg. Ez persze már valahol politika, de annak az igazsághoz, a hithez nincs köze, csak a tanítókhoz. Ők pedig emberek, vagyis gyarlók...
lfleto
2012.12.10 11:54:53
@Lencsés István _: Nem erről van szó. Hanem arról, hogy csak a lopást, a csalást, a máglyákat, a kirekesztést stb. említik mindig, amikor a keresztényekről van szó. Az egy vicc, hogy azért nem állítanak karácsonyfát egy keresztény gyökerű ország (Belgium a vallásháborúk miatt, a katolicizmusa okán maradt Habsburg tartomány, nem csatlakoztak a vallon részei Hollandiához a XVI. században), mert mit szólnak majd hozzá a nem keresztények... Mit szólnának? Ha toleránsak, tisztelik, hogy valaki hisz a karácsony szeretet-üzenetében. Így elvárhatják a keresztények toleranciáját is a saját ügyeik iránt. Ez a harcos keresztényellenes, liberál-toleráns valami, ez minden csak nem az, aminek nevezi magát. A szeretet ellentéte a gyűlölet.
"Arra már láttunk példát, hogy aki az ifjúságot semmibe vette, az sokáig nem maradt hatalmon"
"Viszlát magyar felsőoktatás? NEM!Legyen ez az első lépés: oszd meg ezt, hogy mindenki lássa, hogyan hazudnak a képünkbe azok, akik csak papolni tudnak! A kettő az lesz,…..
Az egész országnak volt szerencséje (?!) látni azt a bizonyos Diákhitel reklámot, amelyet a fénylő dobozban sugároztak. Sugároztak bizony, mivel a vasvillával és kidagadó homlokerekkel felvértezett tömeg elérte, hogy Frankenstein (értsd: a reklám) elmeneküljön.
Na most…..
Ma lenne 70 éves Jimi Hendrix, minden idők egyik legjobb rockgitárosa, aki viszonylag rövid karrierje alatt popkulturális ikonná, és a történelem részévé vált, amiben persze közrejátszott a korai halála is. A zenész élete során négy lemezt készített, és legalább tíz albumnyi…..
lfleto
2012.11.27 18:25:12
Napokon belül kezdetét veszi a Ferenciek tere átalakítása. Ezzel az egyik karakteres gócpontja számolódik fel annak a második világháború utáni városépítészeti hozzáállásnak, amely a városon belüli közlekedést autóspreferenciájúnak tekinti. Olyan önkormányzati és…..
lfleto
2012.11.20 16:56:50
@Butabi: Nem. Nem erről van szó. De az a vélemény, hogy ez így biztos, hogy rossz, mert a Fidesz csinálja, vagy a Rogán, vagy mittumén, az az egybites. Amióta 2006-ban megkezdődött a belvárosi főutca program, élhető, sőt pezsgő lett az északi belváros, a Szabadság tér környéke, jó lett sétálni a Petőfi utcán és igazi vagabund-negyeddé vált az Egyetem tér környéke. Ugyanezt a sok faszságot akkor is olvashattuk a kommentelők körében, ahogyan most a jelenleg gyalázatos állapotban lévő Kossuth tér felújítást is tömegek fikázzák. Pedig érdemes körülnézni Európa nagyvárosaiban, hol van olyan, mint itt a Kossuth Lajos utca. Az kérem szépen egy vicc, és az a bűn, ha egy felelős város vagy országvezetés úgy hagyja... Már húsz éve meg kellett volna csinálni ezeket a beruházásokat, akkor nem csak Prágára lenne kíváncsi mindenki, aki a tengeren túlról jön...
Te, kiégett, ötlettelen píáros! Neked mégis ki mondta, hogy a közlekedési morált egy érdektelen, unalmas fizetett hirdetéssel meg lehet változtatni? És te, önkormányzati, kormányzati döntéshozó! Neked meg ki mondta, hogy a közpénzt egy tisztességesebb forgalomszervezés helyett…..
lfleto
2012.11.19 17:01:42
@blah: A budapesti metró-tervek közül a legfrissebb is több évtizedes, éppen ezért egy korszerűtlen koncepciót képviselnek. A fejlett városokban nem csak a föld alá viszik a közlekedést - ahogyan állítod - hanem próbálják csökkenteni a központokba behajtó autók számát is. Sőt, ez a preferencia, aminek több oka van a lég és zajszennyezettség csökkentésétől a turisztikai célok megvalósításáig. Ezt próbálja megvalósítani Budapest is az V. kerületben, erre irányult a főutca program az északi és az Egyetem tér környékének megújítása a déli belvárosban. Ha megfigyeled meg is szűnt a Kecskeméti - Petőfi - Október 6. utca átmenő forgalma és jelentősen csökkent a Nádor és a Sas utca terhelése is. Ebbe a sorba illeszkedik a Ferenciek terének a megújítása, ami szerintem az egyik legfontosabb eleme Budapest európaizálódásának (a másik a Kossuth tér megújítása lesz a közeljövőben és remélem a trend nem áll le). Direkt nem említettem a metró fejlesztéseket. Hosszan lehetne értekezni arról, hogy mai szemmel miért a forgalomcsökkentés a fontosabb, ami a villamost és nem a metrót preferálja (ez persze nagyságrendekkel olcsóbb is). A lényeg, hogy a '70-es években éppen azért vitték a föld alá a közlekedést Budapesten, hogy több autó hajthasson be a belvárosba, nem azért, hogy kevesebb. Ha megnézed a kettes, a hármas és sajnos a négyes metró is villamos és HÉV-vonalakat váltott ki (Üllői út, Rákóczi út, Bajcsy Zsilinszky út, Váci út stb.) a forgalom áteresztőképességének növelése és nem feltétlenül az utazási idő csökkentése érdekében. Erről szólt az aluljáró építési program is, nem beszélve pl. a gyönyörű Nyugati és Baross téri felüljárókról és társaikról. Volt ebben politikai szándék is, hiszen a forgalom ráterelésével a város legfontosabb sétaterei szűntek meg (Kálvin tér, Ferenciek tere, Blaha stb.). '56 arra tanította kommunista barátainkat, hogy jobb egy autópálya, mint egy gyülekezési pont üzletekkel, ahol az emberek beszélgetni tudnak, esetleg tüntethetnek (a Kossuth tér is átjárható volt annak idején autóval...). Persze lehet szeretni a metrót, de végre át kellene gondolni a '70-es évek városépítészeti koncepcióit, nemcsak a rendszerváltás miatt, hanem azért is, mert eltelt azóta 40 év. Apropó '56, érdemes visszaemlékezéseket olvasni a forradalom időszakából és korábbról, milyen jól átjárható volt a város tömegközlekedéssel úgy, hogy csak a kisföldalatti futott a felszín alatt... Persze nem is volt annyi autó, de aki nem hisz a forgalomcsökkentés hatékonyságában, nézzen körül Bécsben a Ringen belüli övezetben és megtudja, miről beszélek.
"Hogyha új trükköt nem csinálsz,Holnap kijön egy óriás.Téged megesz, engem elás,És nem csinál semmi mást,Ez a kurva nagy óriás."
(via)
Egyszer volt, hol nem volt, Tündérmeseországban ahol a ősi hagyományai vannak a parasztvakításnak a legkisebb kistesó is…..
lfleto
2012.11.16 15:32:15
@saravad: majd, majd lesz, amit persze akkor mostként élünk majd meg. De ez már filozófiai mélység.
lfleto
2012.11.16 15:54:50
@vitéz Thapóccay néma bárány:
A következő idézet a Mancs akkori számából van (magyarnarancs.hu/belpol/az_imf-hitel_tortenete_es_kovetkezmenyei_-_nehez_napok_ejszakai-70117):
"Az IMF-fel folytatott tárgyalások végül az október 23-26-i hosszú hétvégén kulmináltak. Simor, Gyurcsány, Veres és Bajnai Gordon fejlesztési miniszter gyakorlatilag beköltözött az MNB épületébe, szétszálazták a költségvetést, hogy átírják a makropályát és újabb tartalékokat képezzenek. "
Igen, ők készítették elő a 2008-as IMF-megállapodást, ez a cikk az aláírás előtt jelent meg a MANCS-ban! És igen, igazad van a 13. havit a Medgyessy-kormány vezette be. Ahogyan az önkormányzatokat is a források folyamatos csökkentése és a többletfeladatok adása kényszerítette hitelfelvételre. Igen, a fél magyar társadalom az MSZP-SZDSZ, értsd: Gyurcsány-Bajnai-kormányok ideje alatt adósodott el devizában és igen, most a kármentés folyik, mert nekik csak külső segítséggel sikerült elkerülni az államcsődöt és lényegében egy lélegeztetőgépen hagyták az Orbán-kormányra az országot, ami konkrétan a rövid visszafizetési határidő miatt adósságspirált jelentene, ha nem unortodox módon közelítene a gazdaságpolitikához a kormány. Igen, hasonló történt Görögországban, Portugáliában és Spanyolországban is, csak ő ortodox módon próbálkoztak. Igen, mi belátható időre elkerültük az államcsődöt. Igen, a lakosság sokkal kisebb terhet visel, mint, ha a nemzetközi kottából játszottunk volna tovább (talán érdemes megnézni a görög, olasz, portugál híreket...)
A következő idézet a Mancs akkori számából van (magyarnarancs.hu/belpol/az_imf-hitel_tortenete_es_kovetkezmenyei_-_nehez_napok_ejszakai-70117):
"Az IMF-fel folytatott tárgyalások végül az október 23-26-i hosszú hétvégén kulmináltak. Simor, Gyurcsány, Veres és Bajnai Gordon fejlesztési miniszter gyakorlatilag beköltözött az MNB épületébe, szétszálazták a költségvetést, hogy átírják a makropályát és újabb tartalékokat képezzenek. "
Igen, ők készítették elő a 2008-as IMF-megállapodást, ez a cikk az aláírás előtt jelent meg a MANCS-ban! És igen, igazad van a 13. havit a Medgyessy-kormány vezette be. Ahogyan az önkormányzatokat is a források folyamatos csökkentése és a többletfeladatok adása kényszerítette hitelfelvételre. Igen, a fél magyar társadalom az MSZP-SZDSZ, értsd: Gyurcsány-Bajnai-kormányok ideje alatt adósodott el devizában és igen, most a kármentés folyik, mert nekik csak külső segítséggel sikerült elkerülni az államcsődöt és lényegében egy lélegeztetőgépen hagyták az Orbán-kormányra az országot, ami konkrétan a rövid visszafizetési határidő miatt adósságspirált jelentene, ha nem unortodox módon közelítene a gazdaságpolitikához a kormány. Igen, hasonló történt Görögországban, Portugáliában és Spanyolországban is, csak ő ortodox módon próbálkoztak. Igen, mi belátható időre elkerültük az államcsődöt. Igen, a lakosság sokkal kisebb terhet visel, mint, ha a nemzetközi kottából játszottunk volna tovább (talán érdemes megnézni a görög, olasz, portugál híreket...)
A miniszterelnök 2012. október 27-én, egy önkormányzatok helyzetével foglalkozó rendezvényen jelentette be, hogy 1956 önkormányzattól 612 milliárd forint adósságot vállal át az állam. Magáról a javaslatról azóta sem derült ki sokkal több, csak annyi, hogy még a kormánypárt is vitatkozik róla,…..
Először arra gondoltam, elkezdem felsorolni azokat a dolgokat, amiket hazájukért mélyen elkötelezett FIDESZ-es és KDNP-s honatyáink eddig tettek, hogy ne csorbuljon, sőt, virágozzék nemzetünk (minimum négy gyereket ide, de azonnal!) és magyarságtudatunk, hogy újra büszkék…..
Bayer Zsolt, velejéig civil magyar állampolgár a főszervezője a nemzeti ünnepünk napjára időzített újabb békemenetnek, aki erről nyilatkozott a köztelevízióban a Ma Reggel-ben.
Igen, jól hallották, az a Bayer Zsolt, aki újságjában alig néhány nappal ezelőtt még bőszen…..
lfleto
2012.10.19 11:58:06
@acsebacsi: Volt még ott Vona és Gyurcsány is. Kivételesen magas volt a megszólalók színvonala ma reggel.
Nem kell nagy bölcsesség kijelenteni: Bajnai Gordon visszatérése korszakhatár lesz. 2012. október 23. után semmi sem lesz úgy, mint annak előtte. Bármit mondjon is majd beszédében a volt miniszterelnök, az a vég kezdete lesz. Csak épp azt nem tudjuk még, hogy kinek, vagy minek a…..
Véget ért az utóbbi két év legnagyobb konteója, fény derült a Hogyan Tér Vissza Bajnai Gordon Tervre. A messiásvárók megnyugodhatnak, a politikai paletta összes többi résztvevője kicsit betojhat, de legalább máris indulhat a ki-kivel-miért-milyen körülmények között…..
Kedves Majtényi László!Az Egymillióan a magyar sajtószabadságért Facebook csoport (Milla) szervezőiként először is szeretnénk megköszönni, hogy az EKINT munkatársai közérthető és iránymutató diagnózist készítettek az elmúlt két év alkotmányos ámokfutásáról.…..
lfleto
2012.10.09 18:45:43
@dogbakszi: Nekem nagyon tetszik amikor itt teliszájjal antidemokratikusoznak például a még meg sem szavazott választási regisztráció kapcsán. Azért annyit hozzátennék a dologhoz, hogy a máskor mélydemokratikus hivatkozási alapként szereplő Velencei Bizottság választási törvényről szóló elemzéséből (ami egyébként nem tartja a törvényt semmilyen értelemben antidemokratikusnak) egyedül a regisztráció bevezetése vezethető le, méghozzá úgy, hogy annak legkésőbb 15 nappal a választások előtt le kell zárulnia. Miért? Aki olvasta, tudja, hogy egyetlen fontos kérésük az volt a választójog határon túliakra és nemzetiségekre való kiterjesztésénél, hogy ezeket a csoportokat ne diszkriminálják a szavazás szempontjából. Azt nem tartották diszkriminatívnak, hogy választókerületi jelöltekre a nem ott élők nem szavazhatnak - vagyis csak listára voksolhat a bejegyzett lakcímmel nem rendelkező, azt azonban igen, hogy másképpen regisztrálják, vagyis külön adatbázist létesítsenek róla, mint a lakcímmel rendelkezőkről. Ez kizárja a jelenlegi névjegyzék használatát, viszont bevezetendővé teszi a kötelező regisztrációt. Ugyanez a helyzet a jogorvoslat kérdésével is. Ezt szintén a Velencei Bizottság írja elő, ami legalább 15 napot vesz igénybe. Kár tehát olyan külföldi példákkal jönni, ahol ez másként működik (pl. Horvátország, vagy USA), mert azokat a törvényeket régebben alkották, vagyis nem véleményezte őket a demokrácia őre, a Velencei Bizottság. Ja, hogy van ahol nincs regisztráció? Erre a kérdésre ugyanez a válasz. Nálunk, ha demokratikusak akarunk maradni, kell!
lfleto
2012.10.09 18:56:19
@pjm: Ekkora baromságot már régen olvastam. A csőcselék pénzért megostromolja a tévét? Oszt kinek volt akkor annyi pénze, hogy lefizesse a csőcseléket? Sőt, kinek volt érdeke? Na Orbánnak biztosan nem. Viszont másnak igen, mondjuk annak, aki rendteremtőként próbált fellépni két héttel az önkormányzati választások előtt. Mennyivel nyert Demszky akkor? Gyurcsány mivel jött azonnal? Hogy irányítja a rendőrséget (az már mindegy, hogy ilyet nem tehetett). Egyetlen tévé számolt be élőben a helyszínről, a Hír-tv. Ha ők nincsenek ott, az egész sztorit kizárólag a rendőrség, politikailag egyáltalán nem motivált kommentárjából, meg az égő kocsikról készült vágott felvételekből ismerhette volna meg az ország. Ja, még egy-két kérdés amellett, hogy ki fizette a csőcseléket (én tényleg tök véletlenül a környéken söröztem és ott voltam, mint néző, senki nem kért tőlem számlaszámot, igaz nem is ostromoltam, csak biodíszlet voltam, mint a nagy többség) tehát a kérdések: a REBISZ tömegoszlatásért felelős szakembereit kik és miért nem értesítették az elmúlt húsz év legnagyobb oszlatási eseményéről, sőt tartották távol onnan? Miért mondott le a belügyminiszter másnap? Miért csináltak egész városra kiterjedő rendőrségi akciókat a következő napokban, amikor alig pár száz - egy-egy fradimeccs őrjöngőinek a töredéke - ember tüntetett már akkor csak az utcákon. Hol volt az összes futballhuligánt nyilvántartó NBH az események előtt? Stb. Szerencsére szerintetek ez normális eseménysor volt, akik csinálták, meg demokraták. Gratulálok.
Úgy néz ki, a választási rendszerrel kapcsolatos megnyilatkozás nem Kósa Lajos erőssége. Tavaly Kálmán Olga izzasztotta meg a Fidesz ügyvezető alelnökét, idén segítségre sem volt szüksége: egyedül is összehozta ostobaságait.
Míg tavaly a Kubatov-lista, idén az új…..
Tovább szűkítené a még el se fogadott regisztráció lehetőségeit egy most benyújtott Fideszes módosító javaslat. Az alaptörvény második módosításához nevű törvényt azért nyújtották be a Parlament elé, hogy az alkotmányellenes regisztrációt beleírják az alaptörvénybe,…..
lfleto
2012.10.03 18:36:37
@vackor1: Jogorvoslattal eddig is lehetett élni a névjegyzékkel szemben. Ez egyértelmű elvárás, hiszen hiba lehet benne. Elköltözött az illető, nem is ő az, elhalálozott stb. A regisztrációnál is történhet hiba, ahogyan mindenütt, ahol ember keze van a dologban. Természetesen a jogorvoslat fontos akkor is, ha valaki bejelentést tesz arról, hogy látta buszon érkezni a regisztrációhoz a városszéli negyed bizonyos lakóit, akiket egy jól öltözött pártaktivista kísért... Mit említsünk még... Igenis kiszűr sok visszaélési lehetőséget, de nyilván - mivel a hatalom megragadásáról, így érdekekről van szó - majd lesznek újabb ötletek. Igen, minimális tömegnek nehezebb lesz a részvétel a regisztráció miatt, de ez korántsem akkora tömeg, amiről szó van és semmiképpen sem kizáró ok...
lfleto
2012.10.03 18:40:43
@lima31: Akkor hogyan is van ez? A hatalom szükséges az akarat megvalósításához, politikai akarat nélkül pedig nincs politika. Ez alapképlet, akár bal, akár liberális, akár bármilyen oldalról van szó, királyságról, teokráciáról, diktatúráról vagy demokráciáról, mindegy. Az is erről szól, ha hagyják érvényesülni az ellensúlyokat (azokban a társadalmakban ezt díjazzák a választók, csak az ő szavazatukkal lehet hatalmi pozíciókat maximalizálni, ezért inkább otthagynak egy-két ellenzékit is - ja mindjárt olvashatom, hogy nem, ők csak ennyire demokraták, pedig ez egyszerűbb, mint az egyszer egy...)
lfleto
2012.10.03 18:46:58
@lima31: Igazad van. Ez teljesen értelmetlen. A politikai akarat megvalósításának nem a hatalom az eszköze! Értelmetlen ez az egész. Bocsánat, hogy leírtam.
Minden idők egyik legszemetebb törvényjavaslata:
Az alkotmányba kívánják betenni, hogy a regisztráció a választásra CSAK személyes a jegyzőnél, vagy ügyfélkapun keresztül történhet.Vagyis vagy az okmányirodára kell elmenned vagy a jegyzőhöz, ha szeretnél majd a…..
lfleto
2012.10.03 17:00:46
@Gera: Azért az egyetemekre is beadja a végén valahogy mindenki, meg a segély is eljut valahogy mindenkihez. Népszámlálást is tartottak és feldolgozzák valahogy az adatokat. Utolsó pillanat? Melyik az? Ha lesz regisztrációs kampány, márpedig lesz, akkor ez az utolsó pillanat hosszúnak ígérkezik. A szavazás napján soha nem az utolsó másfél óra adatai döntenek, sőt a választók nagy része sem akkor megy el. Ez álprobléma.
lfleto
2012.10.03 17:30:17
@Gera: Ez azért máshogy megy. Megérkezik a levél szeptemberben. Elindul a kampány a tévében, rádióban, közterületeken. Az állam is kampányol majd, a pártok is a regisztráció mellett már szeptembertől. Az utolsó határidő márciusban jár le valamikor. Akkor már a választási kampány is javában futni fog, sok eleme előrejön egy-két hónappal. A csapból is a regisztráció folyik majd és aki regisztrál, négy évig regisztrálva is lesz (EU-választás, önkormányzati választás stb.), a többiek időközben is feliratkozhatnak egy újabb választáskor. Kapnak levelet és impulzusokat már fél évvel előtte és folytathatnám. Nem beszélve arról, hogy az internetes penetráció, meg az okostelefonos ellátottság is exponenciálisan nő. Az ügyfélkapu is fejlődik, az elektronikus aláírás pedig lassan létszükséglet lesz. Szóval nem kell félni ez nem fog fájni. Legalábbis nem jobban, mint a korábbi kopogtatócédulás, kétfordulós, választóutaztatásos, primitív-kampányos, mozgósítós rendszer.
lfleto
2012.10.03 17:34:50
@Marcellusca: És komoly kérdés még a pékeké, akik éjjel dolgoznak, nappal meg alszanak, a villamos-ellenőröké és a hivatásos futballistáké is... Komolyra fordítva a szót: ezek az emberek, az ingázók is regisztrálnak, ha akarnak. Ahogyan a személyiüket is megújítják valahogy, a helyi adót is befizetik, anyakönyvvezetőnél is járnak, ha házasságot terveznek, sőt elmennek autót átiratni, műszakiztatni, forgalmit csináltatni, szóval ügyet intézni... Okmányiroda minden járásban lesz, most minden városban van. Ott lehet ügyfélkapun regisztrálni (egy ingázónak ez sok szempontból előnyös az ügyintézéshez, ahogyan egy mozgáskorlátozottnak, vagy egy idegenben tanuló egyetemistának is és csak egyszer kell megcsinálni...)
Meg lehet-e verni a saját seggét ezer százalékosan bebiztosító Fideszt? És ha igen, hogyan?
Az alapkérdés az előzetes regisztráció részleteinek nyilvánosságra kerülése után sem változott. Az új szituáció viszont, ha lehet, még élesebben rávilágít az ellenzéki politika…..
Hírcsárda - Pusztán hírek
"Nincs több franciázás" - Hoffmann Rózsa az egynyelvűségről
2012.09.25 09:00:00
Franciázás, japánkodás és csikágózás - mind a múlté, ha az oktatási államtitkár végigviszi az egynyelvű oktatásra vonatkozó terveit. Interjú Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárral.
Mit jelent konkrétan az a kijelentés, hogy államilag kellene szabályozni a kéttannyelvű…..
lfleto
2012.09.25 18:49:38
@DICKtátor: Hát... Mindenki azt tisztel, amit akar. Én akkor is fönntartom, hogy ez jólneveltségi kérdés. Persze a vigyázállás a nyilvánosan elhangzó Himnusznál - igaz nem gondoltam volna, hogy ezzel újabb vitát indítok, illetve nem is én, hanem a vigyázállást teljesen indokolatlanul felhozó Hunor Levente nevű kommentelő, de mindegy... - szóval a vigyázállás - bár már most érzem, hogy ebbe fölösleges belemenni, hiszen sima trollkodókkal vitázom - a Himnusznál nem a zenemű művészi értékének a tisztelete, hanem a nemzeti hagyományé. Vagy, ha a "nemzeti" szó túl nacionalista, az itt élő közösség közös hagyományáé. Ez nem szolgalelkűség, csupán tisztelete valaminek, ami túl van a saját individumom határain, aminek én is része vagyok. Persze ezt egy individualistának nehéz megértenie, mármint, hogy önmagán kívül másokkal együtt is alkohat közösséget, ami nem szimpátia-, hanem történeti, nyelvi, hagyománybeli, vérségi vagy csak szimplán területi alapon szerveződik és ez a közösség valóban értéket is képvisel, nem korlátoz, hiszen kiterjeszti az én határait... Mindegy is... Aki ezt nem érti, annak ez úgyis nehéz, aki meg érti annak fölösleges magyarázni...
lfleto
2012.09.25 19:26:16
@DICKtátor: Sajnos tényleg fölösleges Veled foglalkozni. Úgysem érted, hogy ebben az esetben (Himnusz) semmi nacionalista kilengésről, konformizmusról, sőt még csak a hazaszeretet erőltetéséről sincsen szó. Ez szimplán tisztelet, ami kijár a közösségnek és egy pici fáradságon kívül nem kerül semmibe. Ja és kell hozzá a jólneveltség, hogy az ember megadja a tiszteletet a közösségnek, még akkor is, ha egyébként magát nem sorolja oda valami miatt. Ha nem szeretek valakit, vitázom vele, konfliktusunk van, az alapvető tiszteletet megadom neki, csak azért, mert így neveltek. Ahogyan a cselgáncsozók is meghajolnak egymásnak a meccs előtt és a vesztes is gratulál az őt legyőzőnek még akkor is, ha elbukta mondjuk az Olimpiát és egyébként az anyjába küldené el azt, aki legyőzte. Szimpla jómodor, tisztelet, ilyesmi. Nem politika. Nem a személyiség megsértése, nem szolgalelkűség. Hogy jön ide az, hogy nem tudsz elmenni nyaralni? Attól a kis vigyázállástól nem tudsz? Vagy azért, mert más vigyázzba áll? Mondjuk egy válogatott meccsen, amikor mindenki ezt teszi, Te ülve maradsz és magadban anyázol, hogy elmehessetek nyaralni? Vagy mi van?
Azt meg végképp nem értem, hogy ki a balfasz. Kölcsey? Erkel? Balfasz volt a bírálóbizottság Vörösmartyval és Szigligetivel, akik kiválasztották az 1844-es nemzeti dal pályázaton? Balfaszok voltak akik elénekelték '48-ban, azon a bizonyos március 15-i Bánk Bán díszelőadáson? Vagy azok voltak a balfaszok, akik később ezzel szálltak szembe passzívan - az akkor egyébként elég aktuális szöveg kapcsán - az elnyomó abszolutizmussal? Kodály volt a balfasz, akit Illyés-sel együtt kért föl Rákosi egy új megírására, de nemet mondott a legenda szerint a "minek új" felkiáltással? Vagy balfasz ez az egész ország? Hiszen ezt a Himnuszt 1989-ig egyetlen törvény sem írta elő. A miénk az egyetlen ilyen, ami magától, egyedül a hagyomány miatt maradt fenn, nem a törvény ereje által.
Azt meg végképp nem értem, hogy ki a balfasz. Kölcsey? Erkel? Balfasz volt a bírálóbizottság Vörösmartyval és Szigligetivel, akik kiválasztották az 1844-es nemzeti dal pályázaton? Balfaszok voltak akik elénekelték '48-ban, azon a bizonyos március 15-i Bánk Bán díszelőadáson? Vagy azok voltak a balfaszok, akik később ezzel szálltak szembe passzívan - az akkor egyébként elég aktuális szöveg kapcsán - az elnyomó abszolutizmussal? Kodály volt a balfasz, akit Illyés-sel együtt kért föl Rákosi egy új megírására, de nemet mondott a legenda szerint a "minek új" felkiáltással? Vagy balfasz ez az egész ország? Hiszen ezt a Himnuszt 1989-ig egyetlen törvény sem írta elő. A miénk az egyetlen ilyen, ami magától, egyedül a hagyomány miatt maradt fenn, nem a törvény ereje által.
lfleto
2012.09.25 19:28:22
@lfleto: Lehet, hogy Te vagy a balfasz?
Tátrafüred-ügyileg nem voltak terveim.
De miután kezembe került Divald Károly három remek, 1874-ben készült fotója, nagy kedvem kerekedett megosztani veletek az élményt. A képnézegetés élvezetének fokozása érdekében összeszedtem a többi tátrafürdői képet is. A képeket…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz