Regisztráció Blogot indítok
Adatok
242 P1

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fónagy János szerint „egy buszgyár éves ideális kapacitása 10-12 ezer darab, miközben a magyar igény mindössze 600-800 darab, tehát autóbuszgyártást ma Magyarországon nem lehet gazdaságosan működtetni.” Ehhez képest az állami tulajdonú Rába mai közleménye szerint az ő…..
242 P1 2013.10.15 16:57:24
@constantinus: Kravolának a Kravtex buszait hívták, csak rájöttek, hogy szarul hangzik és átnevezték Credora, a licencadó gyártó pedig SOR.
Az EAG pedig teljesítésre váró megrendeléssel zárt be, mert nem váltotta be az Irisbus elképzelésit, történetesen a magyar piac megszerzését, ráadásul belső konkurenciát jelentett a konszern többi márkájának, akik nagyrészt vagy kizárólag a tulajdonos rönyó és iveco főegységeit használták, szemben az EAG által preferált Rába, Scania és Volvo alvázakkal. (pl. E95 vs. Karosa Axer, Irisbus Crossway)
Amikor a múlt héten közreadtam a TS2014 két hónap múlva történő megjelenéséről a rövidhírt, akkor azt ígértem, hogy július 30-án jövök a részletekkel, hiszen addigra lesznek publikusak a részletesebb információk. Örömmel jelentem, hogy eljött ez a nap, szomorúan jelentem…..
Omnibusz Hírcsokor 2013.01.25 2013.01.25 18:21:46
Idei első hírcsokrunkban láthatjuk, hogy Isztambul hazai buszokat vásárol, sikeres a különc klíma, újabb buszgyár szűnik meg, egyre népszerűbb a VDL Citea buszcsalád és Davosban hidrogénbusszal furikáznak. 750 darab buszt rendelt Isztambul az Otokartól Hazai busszal, hazai…..
242 P1 2013.01.28 18:31:39
@Darth Peter: A Kühne termelésének 30%-át Viseon vázelemek adják, ha háborgatnák a nyugati piacokat elveszíthetnék ezt a biztos megrendelést.
Négyszáz millió forintos Európai Uniós forrást nyert el az ipari automatizálással és tervezéssel foglalkozó Evopro Kft. városi buszcsalád kifejlesztésére. A komoly támogatási összegből egy előremutató buszcsalád fejlesztése van folyamatban, amibe most lehetőségünk…..
A minap a honi sajtó nagy lelkesedéssel számolt be arról, hogy a National Geographic (NG) Életre szóló utazások című könyvében a Duna-parti 2-es villamos bekerült a világ tíz legszebb villamosvonala közé, ahol hetedik lett. Az egyik budapesti buszvonal viszont még ennél is…..
242 P1 2012.11.01 20:41:11
@BPO654: A zászló nem ugyan az, mintha a Habsburg birodalmat festenék a buszokra, meg ragasztanák az autóik hátuljára matricaként. Amúgy osztákiában meg németbe' szokás a város színeire festeni a járműveket (ami Bécsben piros-fehér, Graz-ban zöld-fehér, Drezdában sárga, meg van még pár ilyen)
Amikor tavaly bejelentette a TML-Studios, hogy a Bus, Tram and Cable Car Simulator után ismét buszos játékot készít (azóta megjelent Bus Simulator 2012, illetve angolul European Bus Simulator néven), gondolom sokan fájóan sóhajtottatok fel, miért megint egy újabb négy kerékről…..
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) múlt héten nyilvánosságra hozott ötlete alapján ezentúl a BKV-nál szolgáló autóbuszok a göteborgi társaikéhoz hasonló égszín fényezést kapnak. Ezzel a kukába kerül az évtizedek óta oly jellemző szürke-mélykék…..
Lassan már a világnapokat is úgy osztogatják, mint a domainneveket, vagy a kisbolygókat, és – viccen kívül – már a gótvámpíroknak is jutott belőle. Konkrétan május 22. Gondoltam, az alkalommal élve mutatok valami nyomasztót, történetesen egy ALCO prototípus, a DL-202/203,…..
A JustTrains cég eddig is élharcosa volt a kiegészítők gyártásának RailWorks-höz, most azonban számunkra is kedves témát vettek elő. Egyrészt készül egy pályájuk amely a Németország-Ausztria-Svájc határtémát dolgozza fel, másrészt készül ehhez - külön kiegészítőként…..
242 P1 2012.04.12 18:13:55
Eurofima kocsik vannak ingyen is railworks-austria.at/index.php/downloads/viewcategory/13-personenwagen, Taurust pedig disc készít. Kétlem, hogy bármivel is jobb lenne tőlük a Just Trains-es.
A legutóbbi nullás találkozó a Láng-ban egy, az alaptémától idegen dologtól volt izgalmas: A Csehmodell elkezdte forgalmazni Hazánkban a Digitrax cég termékeit. Mozdonydekóder hanggal és hang nélkül, váltódekóderek, hurokmodulok, komplett vezérőszettek megtalálhatóak a cég…..
242 P1 2012.03.20 14:31:44
242 P1 2012.03.29 08:40:05
@LököttZsiráf: A Lenz ABC (Advanced Brake Control) öt diodából áll, (4 sorba, és egy párhuzamosan, ellentétes irányban kötve). Ez a menetirány szerinti jobb sínszálra van rákötve (a sima és az ABC számára elszigetelt szakasz között). Kikapcsolt állapotban a párhuzamosan bekötött dióda nincs az áramkörbe kapcsolva. Ha be van kapcsolva, akkor asszimetrizálja a sínjelet, amit az erre alkalmas dekóderek érzékelnek és a beállított parancsot (megáll, megáll utána elindul ellentétes irányba) a dekóderbe beállított lassulás, gyorsulás értéknek megfelelően hajtják végre. Az ellentétes irányból jövő vonat (tehát aminek a bal oldalára esik az ABC) figyelmen kívül hagyja.
Korábbi cikkem még a régi honlapon meglehetősen nagy vitát váltott ki, érveket ütköztettünk egymásnak mennyire jó a vasút iránt érdeklődők kétes minőségű makettekkel való tömése igazi vasútmodellek helyett. Úgy tűnik a vitát folytathatjuk, tegnap ugyanis egy kolléganőm…..
242 P1 2012.01.25 09:27:21
@IST: Editions Atlas-al elég negatív tapasztalataim vannak. ikarus-rw.blogspot.com/2012/01/400.html Ez a "fényűző exklúzív kivitelezés" duma nekem mint modellezőnek kifejezetten taszító, olyan, mintha azt írnák "mi sem tudjuk mit árulunk, de reméljük, hogy te sem ezért megveszed".

"vonatokkal miért nem lehet ezt megcsinálni." Ha mondjuk Retroautókhoz hasonló kidolgozottséggal adnának 3000 Ft-ért mozdonyokat, szerintem konkurenciát jelentene a modellgyáraknak (egy japán, vagy régebbi modell hajtása alá és máris működő modell, egy Fle vagy Trix árának kb. negyedéből). Feltéve, hogy a szokásos építési nagyságban és nem valami idióta méretarányban jelennek meg (mondjuk 1:90, 1:100, 1:144)
vonatmagazin Liszt Taurus 2012.01.10 23:33:00
Az elmúlt év utolsó napjaiban jelent meg ez modell. Eredetije a soproni Loc&More és a GySEV jóvoltából kerülhetett a sínekre, míg modellben H0 és N méretben a Jagendorfer jelentette meg a mozdonyokat. Az eredeti H0 modell szépségét mindenki ismeri, az N-es bejelentéstől meg…..
Jó régóta lógok már ezzel a bejegyzéssel... A szeptemberi londoni vonatos utunk első részét már olvashattátok korábban (aki nem tette meg az kattintson ide és pótolja sürgősen), úgyhogy jöjjön a második rész. Míg a kirándulásunk első napja arról szólt, hogy Wight…..