Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TWK-001

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Balázs Viktor TC-közeli egyén, egyben barátunk, nos az ő egyik ismerőse rendelt a múltkor alkatrészt a köztudottan amerikai Chrysler Voyager autójához. Nem, semmi baj nem volt az árral, az is jött, amit kért, csak volt egy kis bibi a zacskón levő felirattal. A Mopar még rendben…..
Térdig lógó arccal húztuk a belünket az éjszakai parkolóban az autó felé Papp Tibivel. Egyikünknek sem volt nagyon beszédes kedve, egy full-size cikkgyártó-maraton a Genfi Autószalonon bárkit taccsra vág még úgy is, hogy nem először csináljuk. Innen nézve csak egy Toyota IQ,…..
TWK-001 2013.03.18 11:34:34
@soproni1: igen, ezzel az "érzés" érveléssel egyet kell értenem. Azonban a Kamei-ről, meg senkiről nem feltételezem már hogy Eu-ban gyártat bármit is. Amikor a Trabant kilincstől, a kis modellvasúti és egyéb játék/modell járműveken át, az autóalkatrészek tömkelege is kínából jön. Legyen az kis-, vagy nagyszériás. Kézi, vagy milliószámra kiköpött termék. Az is igaz viszont, hogy a minőség a fontos. Az óceán túlpartján vettem márkás cipőt, közel Józsefvárosi Piac áron, az évek múlva is jó volt. Amit itt vettem ugyanígy, csak "soké", annak szétfeslett a sarka, és nullára "átkopott" a talpa 1 éven belül. Oda jobbat kell vinniük, mert a nagyobb piacon jobban kell vigyázni a hírnevükre.
Kőbájker kollégánk, a Robogó blog gazdája Debrecenbe indult az ítéletidőben, és semmi oka nem volt az aggodalomra, hiszen az autópálya-kezelő honlapja az M3-ason nem jelzett problémát. Ilyen lenne a tökéletes állapotú autópálya? Tegnap az M3 tökéletes állapotban volt.…..
TWK-001 2013.03.16 17:23:09
@kozlekedo: igen-igen a jutalmak! nem lenne jó érzés látni a jutalomosztást pl. egy ilyen helyzet után. 2006 okt. 23. után jobb érzés volt látni a jutalomosztást. Az JÓ munka volt! Jó volt a fentiek rákészülése az esetre. Jól végezték a munkájukat az Ukránul vagy Oroszul kiabáló "legális" vendégmunkások. Ott kotort maga nép..az ütlegek elől.
TWK-001 2013.03.17 10:57:34
@PluginPrius: sok rossznak okozói a rajtunk átutazó Balkaner kamionoshorda, de nem igaz hogy a kamionosok kapták "CSAK" ezt a címet! ;-) A hó azorbántól jött, és miatta is maradt. a kamionosok csak jól széttaposták, jegesítették a nyári gumijukkal, meg kersztbe álltak a kotróknak. De nem ők hozták a havat...
A Totalcar készítői aggódva figyelik az országban kialakult drámai közlekedési helyzetet. Kérjük, aki teheti, ne induljon útnak amíg nem érkeznek megnyugtató hírek az utakról. A veszély még nem múlt el, a meteorológiai oldalak szerint továbbra is hóátfúvások nehezítik a…..
TWK-001 2013.03.16 17:50:29
@terrer: igen, vannak esetek, amokor a "régi teknyika" hatékonyabb. Niva, UAZ mennek és kész. Nejnek van cégótója. A meredek, 100 méteres autófeljárónkon -kb mint a riportban az utca-megállt a hóban, mert az elektronyika "szénné-leszabályozta" a szerencsétlen 2 tonnás kocsit. Majd gondoltam egyet, és kikapcsoltam a "hópehely gombot" csakhogy a konzumidióták is értsék, majd merésszéggel, meg több lendülettel felevickéltem, de egy visító-kínlódó jelenetet produkáltam /nem vagyok rá büszke, csak nem akartam lent hagyni az utcán, mert ott a hó miatt semmi hely nem volt/. Aztán gyorsan lepróbáltam poénból a pályát a Subaru Justy-val /Swift klón, csak Angliában így hívják/ ez egy könnyű 4x4-es, űberbuta, semmielektronika hajtáslánccal. No ezzel vígan mentem fel-alá. Még meg is álltam az időközben feljegesedett út közepén, majd padlógázzal, bután kupplungról lelépve ment fel mint a fogaskerekű. Ennyi. Könnyű-sz@r-olcsó. Nem terepjáró, ezért tegnap hallva az időjárás jelentést, nem idultam neki a hófúvásnak, mert ismerem a korlátait. Ennyi. A riportban szereplő utcát azért felkeresem, kiváncsi vagyok. Persze a hóviszonyok addigra megváltoznak, így nem lehet ez már korrekt összehasonlítás. A sárban ez már nem király. MG
TWK-001 2013.03.17 10:38:50
@- Szerzet -: jaa, igen a virsligumi! Igazad van, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy 4 db 145X13-as Debica szerepel a kis Justy/Swiftemen. A Trabiknál jól ismert száznegyvenötös!!! nem 155/70-es! Az télire széles:-)))

Én nem kritizálom a postot, vegyük a jó oldalát a dolognak. Figyelmeztettek hogy ezek sem mindenre jók, sőt. Nem hiányolom az ilyenfejta zseb4x4-es kocsikkal való összehasonlítást sem, mert ezek -különösen a párszázezres árkategóriában- nem nagyon elterjedtek nálunk. A régi 4x4 Pandák már nehezen fenntarthatóak, a Suzuki ilyen modelljei alig-alig ismertek, a mai konzum kiskocsik összkerekes verziói pedig ugyanúgy "sajnálnivaló ékszerek" ilyen útra, ami a cikkben volt. Leér a fagyott rögbe, jérdarabra a koptató, lökhárító, és százeres-milliós károk keletkezhetnek. A sztaniol Szuzuki is károsodhat persze, de félmilliós autónál kisebb a kár arányosan.
Megpróbálom röviden összefoglalni a lényeget, mármint azon kívül, hogy a rombolás gyerekkorától kezdve ugyanúgy foglalkoztatja az ember fantáziáját, mint az építés. Akit egy kicsit jobban érdekel az előbbi, mint az utóbbi, az biztosan nézi a Fast, Furious and Funny című…..
TWK-001 2013.01.20 18:40:32
@ZáchDani:

"Bőrszín alapján nem majmozunk senkit, oké"

Kár volt ezt így túlreagálni. Észre sem kell az ilyet venni.
Akkor aztán elsikkad az ügy.

Így meg megvan a kockázata annak, hogy egy ide nem illő válasz érkezik erre. Valami ilyesmi:

így van! Mivel az ember színe fehér....

Hát kell ez!:-) Neeem!
Aránytalanok a közlekedési bírságok? Veszélyeztetik az egzisztenciát? Egyetértünk. De mégis ki a franc szigorította nemrég a szabálysértési törvényt? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TWK-001 2012.04.27 09:15:23
@ebfül: ez a hsz tömör volt azért tetszett. szbercié bővebb, de az is azt hozta nekem le, amit érzek ez ügyben.
A sok hsz sajna a Zorbán-rendőrterrorállam miatt sikít. AfterÖszöd okt23 után nem sikított. Csak most.

Egyszer egy veteránkorú de sportos Opelos kolléga 170-et lépett autópályán Ausztiában, sok éve. Rendőr követte, lefilmezték. Eljárás-ügyvéd-majdnem autóelkobzás, úgy megqrták sok-sokszázezerre hogy négykézláb jött majdnem haza. Aztán beütötték a jogsijába hogy fahrverbot in Österreich! Vezetési tilalom egy pár évig Ausztriában! Nesze emberi jogokért sirámozók:-) Semmi Straßburgi emberjogi bíróság meg ilyenek nem fordult meg a fejében. Így járt. Ott ilyenért ez jár. Nálunk meg ha fele jár érte, akkor sirám van. Azért van sirám, mert közlekedési kultúra helyett a sirámot gyakoroljuk inkább. Ezzel pedig a minket veszélyeztető, seggbeqúró kihaénnemek alá adjuk a lovat még jobban. Keleten ez jobban dívik sajna. Igen is meg kell qurni a gyorshajtókat, meg a leállósávon robogó Qúheteses-emelmernyós, Szlovákrendszámos utolérhetetlen kihaénnemeket.
Nekem nem gond a trafipaxtól rettegés. Próbálom követni a szabályokat, mert a hátul a gyerekülésben ülő gyermekeimre gondolok, meg mellettem ülő nejemre. No meg a sok pénzért az összes kategóriával teleírt jogsimra.De ez mellékes az ÉLET mellett. Ettől még persze rettegek hogy egy ilyen fent említett barom belémjön az autópályán, mert nem elég neki a 130-as cammogásom.
Az újságíróknak meg az a dolga hogy: ha nincs inge, vesz magának. Ránk meg rázza a port belőle. De ő ebből él. Ez végül is elfogadható.
TComment Adócsalókat fogtunk 2012.03.29 10:15:00
Azt mondták, negyvenezren vannak a külföldi rendszámmal közlekedő magyarok és milliárdos a bevételkiesés. A valóság sokkal szórakoztatóbb. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TWK-001 2012.03.29 17:45:04
@Hó apó: székely sofőr stimmel, Craiovában viszont kevés székely van. Kovásznában viszont igen sok:-)
TWK-001 2012.03.29 18:00:31
A cikkből nekem -lehet hogy csak nekem- az jön le, hogy a mindenhatóskodó, egyeduralomra tört, egypártrendszeres állam terrorbácsi cseszteti a szegény Révkomáromba menekült kisvállalkozót. Szlovákiában meg kezitcsókolja a rendőr a pógárt, hát ha még az magyarul szólal meg. Ezzel szemben én úgy érzem hogy igen is sok "szlovákrendszámos" csaló van -mondom lehet hogy csak én érzem egyedül- aki nemcsak hogy nem fizette meg azt amit én megfizettem az összes kinntről hozott autómra, hanem tudatában annak hogy őt hiába kamerázzák, mert nincs "kiadatás" háturul analizálva, ökölrázva nyom az M1-M7 közös 100-as szakaszán, mivel én csak 100-105-el mehetek. Azt is éreztem hogy nem volt jó rendőri, meg régen határőri intézkedést elszenvednem Szlovákiában, magyarként -se. Meg azt is éreztem hogy Angliában keményen jár régóta a helyi rendőr a körzetében, és figyeli az életszerűen ott élő külföldiek kocsijait, és keményn megqrnak ha nem regeled át oda kocsit, és nem fizetsz road-taxot. Hollandiába áttelepült itteni barátunk is felszólítást kapott, hogy rendezze a kocsi státusát, és ne parkoljon addig sem közterületen. Bocsi. Úgyhogy ez a rendőrállam sóderozás uncsi. Lehet hogy túllihegnek/nem jó hatásfokkal hoznak szabályokat, de nem értem hogy miért zavarhatja a többséget, hogy az őket is megkárosítókat felalősségre próbáljaák vonni. Olyan ez mintha a BKV buszon lógós, a bérletesek közül toboroz segítséget, hogy köpködjék, üssék együtt a rohadt ellenőrt. Lesz bizony olyan aki beáll, de egyre több, aki nem.
TWK-001 2012.03.30 08:49:25
@PiszkosFreddy: regadó valóban drága, és méltatlan, ez idáig oké. Csaló kormány, mint írtad, és nem erre adtak felhatalmazást?! Mire? A regadó most csalóék regnálása alatt csökkent. Csalóék csökkentették, erre sem adtak felhatalmazást? Jelentősen. Előző csapat Kovácslacibácsija mint EU képviselőnk, miközben barátnőjének is béreltetett kocsit-villát Brüsszelben, foggal körömmev védte a magas regadót, és inkább pengették miatta az EU büntit. Mert ment még ugye akkor hiteles újautó lobby, és elnyomták miatta a használtat. Most akkor ki (még) csaló. Kár ezt igy belevonni. A regadó átívelt rendesen a kormányzati ciklusokon. Kár összekeverni a sezlont a f@szommal!
Belsőség Napóleon nem adja fel 2012.03.26 18:00:00
A futómű igen csecse lett, ha kell a kavicságyon is átgázolok, igaz, Becsületesnepper úr?:) Pista már hetek óta ismételgette: Zolikäm, olyän nincs, hogy nem jössz el a Sloväkiaringre! Persze feleslegesen oltogatott, naná, hogy ott leszek. Nem csak azért, mert egy pályanap (ahogy…..
Hogyan drágul az olcsónak hirdetett jogosítvány, miért kötelező a pótóra, és miért fontos, hogy elnyerjük a vizsgabiztos bizalmát? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TWK-001 2012.02.15 09:21:46
94-95 ben, 16-17 évesen szereztem A-t aztán B-t.
Itt jobban tanultam mit bármikor az életben a suliban, mert presztizskérdést csináltam abból hogy legyen meg a jogsim. Minden ment időre (autóvezetés már ment titokban kocsival, úgyhogy nem volt gond) és annyiért amennyit előre vetítettek. Na jó akkoriban ez szerényebb összegekért ment. Aztán jó 5 éve megcsináltam a teherautó, nehézpót, busz C-E-D kategóriákat egy "nagy iskolánál" aminek a jele egy igen lassú, kitinházába visszabújó állatka:-) (nem vagyok biológus, tehát a leírás biztos helytelen, de érthető- no reklám) ez a trió 8 hónapos menet volt. Előre levetítették hogy kb mennyi lesz, mennyi az össz idő a 3 dologra. Biztos hogy lenne ezek után is olyan aki kevesebb időt és pénzt akar hallani az előadásból, aztán meg meg van sértődve ha az nem annyi. Én "kihallottam" józanul hogy ez mennyi idő, és pénz lesz, és annyi volt. Sokszáz ezer forint, de annyi amennyivel kalkuláltam. Voltak apróbb negativ élményeim, de nem tartom említésre méltónak, mert "fogyasztóvédelmi intézkedéskért" nem kiáltottak, és összességében nem árnyékolta a 8 hónapos együttlétet velük. Pont. Aki pár hónap alatt akar, és pár tízezerért az utakra szabadulni, és ott vétlen embereket esetleg ezután a halálba küldeni, az menjen a ...
A tájékoztatás persze jár előre, meg a fogyasztó védelme, meg minden jár természetesen. De a jogsi az csak úgy nem jár, mert mások járhatnak pórul azok miatt akik csak azt nézik mi jár nekik. Erre rá kell szánni százezres összeget, megfelelő időt. Ha ezek nincsnek meg valakinek erre, akkor ne akarjon jogsit. Érdekes hogy hifi cuccra kocsiban többett szánnak emberek nagyságrendekkel, mint a jogsira.
Csak azt nem értjük, miért az egyik legdrágább kerületbe telepítették ezt a zseniális töltőállomást. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TWK-001 2012.01.31 10:40:09
@SLX-350:

én a képen sima, "kopaszcsövű" töltőpisztolyt látok. A visszavezető rendszer egy gumiharmonikával mintegy körülöleli a tanknyílást, és a szabadba minimális gőz jut. Ha a pisztoly csöve csak úgy belóg, akkor ez nincs meg. A modernebb kocsik betöltőnyílásán lévő kis csappantyú ilyenkor nyitva, és a résen ömlik a káros gőz ki. De mondom, lehet hogy nincs rá szabályzó/ösztönző rendszer, és ezért nincs "természetesen" ez meg. Csak "el van menve a kérdés mellett" és egyéb PR elemek vannak inkább kihangsúlyozva. Ez bántott, nem az hogy ez amúgy lehet hogy "frissebb, lágyabb, jobb" mint a többi.
Ideje továbbgondolni a regisztrációs adó, illetve a rendszámok kérdését, nem pedig hetente új ötletekkel rettegésben tartani az autósokat. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TWK-001 2012.01.28 20:28:53
Elég "öngyilkos" dolog addig erőltetni a kismotor regisztrációt amíg ennek a várható költsége meghaladhatja moci piaci árát 2X! Pl a Plakett kft nevű 20 éve valamiért egyeduralkodó, kedves monopol(y)cég egy rendszámér 12.000 Ft-ot kér (első forghely utánfutónál ennyit fizettünk ezért!!!) A vizsga, meg az első forgalomba helyezést megelőző műszaki megvizsgálás díja, a ránkerőltetett eredetvizsgálat, a forgalmi kállításának a díja a sokéves költség"trendet" figyelembe véve 50-60 ezer forint lesz egy 10.000 Ft értékű Babettára, Yamaha Jogra stb. De általában a kis mocik még mindíg inkább a 100 ezer, vagy az alatti kategóriában piacképesek. Hiszen afölött, 200 alatt már Suzuki Swift van, ami dugóérzékenyebb ugyan, de esőben, télen , fagyban, sárban picikét kényelmesebben juttatja előre az elkényelmesedett átlagpolgárt. Szóval lehet itt Európázni, meg jogozni hogy kell a rendszám mert megnyugtató, de az csak egy másfél milleres luxusrobogó tulajának lesz elviselhető érvágás, a földönjáró többségnek a sajnos ezzel járó esetleges költséghegyek inkább drótkefe ánuszba. Biztosítók által kiadott kis rendszámocskák, mint a Németeknél, bőven elég lenne, ha már kell ilyen. Ne lihegjünk a hatóságok felé ilyenekkel. Nyomni kéne inkább a szezonrendszámot (Német minta), a váltórendszámot (Wechselkennzeichen, Osztrák minta), szóval a kedvezményeket, ha már lobbizunk. No meg a Plakett 22 éves egyeduralma is megérne azért egy cikket!! MG
TWK-001 2012.01.28 21:23:47
@ecodrive:

Területi rendszám? na az kéne még nekünk! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!
Abban nem hivatkozom soha a Német példára. A nagyimék nyugat-berliniek voltak, és emlékszem hogy mindenki fikázta aki más rendszámmal ment közöttük, mint a nagy B! Sörhasú Bajorozták az M-es (München), fennhéjázó északinak a hamburgit (HH), büdös gyárimunkásnak a Ruhr vidékit (F-OF-stb)és hegyiparasztnak a hárombetűs, kevéssé ismert körzetből érkezőket. Mert ott is volt rangsor Egy betűs, nagy-nagy város, két betűs, aki nem olyan nagy mint az elsők, és a lenézett három betűs futottak még körzetek! A legszebb az egészben, hogy a nagyapám viszont a hetvenes évektől kezdve Berlinben HP (Heppenheim) rendszámmal nyomult, mivel a cége ott bérelt flottát a berlini szerelőinek! Játszotta a naiv idegent, mikor valahová beslisszant, ahogy ott egyébként nem szokás. Ha ott Westernjurópban ilyen van, akkor a mi vérmérsékletünk mellett mik lesznek? Heemááá! Na most nálunk minden nagy céges autó, aki vállalata pl a Lííízpleen-től bérel kocsikat, Csomádhoz tartozó körzet rendszámát fogja viselni. Érdekes lesz!?

Hogy on is legyek: segédmotoros kerékpárra SMKP (eweres igazad van, definiáljunk pontosan!) csak azt mondom biztosítós rendszám, ha már kell!
50ccm felett meg a valóban hiányolt teherkönnyítések. Jogsikönnyítés nem minden. Azzal is egyetértek hogy tömeges megoldást sem az az SMKP, sem afölötti motorok nem jelentenek nálunk. Egy átlagos polgár, akinek nem volt köze a motorozáshoz, csak pusztán a recesszió miatt ráül egy 125-ösre, és ha még tud is vigyázni magára (nem biztos, kultúrált városunkban ráhúz egy offsóros szalonterpjáró, vagy átmegy rajta mivel magasból telefonálás, és i-Padon filmnézés közben nem látja a megszaporodott motorosokat, na akkor ha túléli, letámasztja a bringát, és beül egy félmilliós négykerekűbe inkább. Nekem ugyan van smkp-től teherautóig mindenem, mindenre jogsim, de a mocikat (kicsik-és nagyok)inkább hobbiból tárolom, és nem viszem a bőröm szívesen a városba. MG