Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Iza Béla (törölt)

0 bejegyzést írt és 738 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Bontják a Főtáv óbudai "háromkéményét", mely szinte mindenkit zavart, akinek a "mesés óbudai hegyekre" néz az ablaka - írta az Urbanistának tizezer256, aki pár fotót is mellékelt a bontásról: "Egyik reggel kinéztem az ablakon, mint rendesen, és…..
Iza Béla (törölt) 2013.01.18 09:30:53
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ha ébren van, ne álmodjon!"
Iza Béla (törölt) 2013.01.18 19:26:21
@joska61: Meg azok, akikkel kifizetteti.
Iza Béla (törölt) 2013.01.19 12:52:40
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ez még elvileg nem zárná ki azt sem, hogy hatékony legyen. :)

SzigDani
Modorosblog A BKV-mániás 2013.01.16 13:23:52
Ajánlom kedvenc bloggeremnek, Hamsternek.  Leszögezem az elején: tömegközlekedés csak Budapesten van. A többi csupán néhány helyi viszonylatú, fura színű jármű kapcsolata, későn kelő vidékieknek szórakozni. A nyelvhasználat se mindegy: míg Budapesten átszállás van,…..
Iza Béla (törölt) 2013.01.18 09:17:15
@SzedlmajerLaszlo: Az első 1000-es megrendelés alkalmával be lehet vezetni...

@kzolika: Így van, tessék mindig átadni az ülőhelyet a kevésbé fitt sporttársaknak!

@jarics: "Egy csőcselékünk van - ma hova vagy beosztva?!"

@vészmadár (pica pica): Bevezetés, trágyalás, ítélet...
Iza Béla (törölt) 2013.01.18 09:31:49
@jarics: " Ha nem történt volna meg a rendszerváltás, akkor is a mostani arcok lennének pozíciókban... "
Ezért.
Iza Béla (törölt) 2013.01.18 19:44:00
@jarics: Vagy ismerem az idézet szövegkörnyezetét.

@Atlétás Bandi: A "Gyík" nevet csak megfelelő áhitattal szabad kiejteni, a Román meg az egyetlen _gép_, amelyen a remot csak javított.

Különleges egyed: vagy fizikai vagy szellemi képességei nem engedik a hőn áhított Czég munkavállalói közé. Ezt a frusztrációt akár évtizedekig sem vetkőzi le, de ha mégis sikerül befelé átugrania a kerítést, egy életre való boldogság éri. Ha sokáig kitart az érzés a csalódások mellett, akkor nyugdíjba is onnan megy...
A BKV - vagy a tököm tudja, hogy hívják most - évtizedek óta az egyik legnagyobb lenyúlda.Nem tudom elhinni, hogy a saját zsebének (és pártkasszák?) tömésével megbukott Szilágyiné Szalai Eleonóra az első és az utolsó volt a sorban, hogy Hagyó Miklós egyedül ártatlan a…..
Iza Béla (törölt) 2013.01.09 05:19:15
@igazi hős: Értem, hogy most a Nemzeti 2/3 világában élünk, de ez azért nem egészen igaz. Az állami kiadások döntő többsége fix és csak kicsi a mozgástér. A BKV szolgáltatási színvonalában viszont relatíve nagy a mozgástér, ugyanakkor a költségszerkezetében szintén viszonylag kicsi. A BKV üzemeltet, tehát folyamatosan szüksége van a forrásra, a 4-es metró pedig beruházás, tehát hiába óriási a forrásigény, egyszer jelentkezik. Aztán fenn is kell tartani, pedig a másik 2+1-et sincs miből.
Iza Béla (törölt) 2013.01.10 20:22:07
@igazi hős: A mennyiségi paramétereket könnyű csökkenteni, csak az nem húz sokat az állandó költségen, márpedig az a magas. Amúgy nyugodtan lehet szétszedni a BKV-t, erre lenne való a BKK, ha megfelelően működne.
Iza Béla (törölt) 2013.01.16 19:16:44
@Ádám, mert az jó: Aközött, hogy kötelező és aközött, hogy az élethelyzetedben csak ezt látod alternatívának elég nagy a különbség.
A Belvárosban tömegközlekedők biztos tudják, hétfőtől átpakolták a buszmegállókat a Ferenciek terén,  az átépítés miatt. Mivel itt napközben tízféle busz is megáll, két megállót tettek egymás mellé. A földre pedig valaki krétával szépen felrajzolta, hogy melyikhez…..
Iza Béla (törölt) 2013.01.08 12:46:22
@zahar: A levegőbe nem lehet...
Iza Béla (törölt) 2013.01.08 14:11:05
@Távmunkás: Nem. A BKV alapvetően nem utastájékoztat. Az a BKK dolga.
Iza Béla (törölt) 2013.01.08 15:57:35
@cso zsi: Megrendelője. Az utastájékoztatást pedig a BKK végzi, mert az a dolga.

@Yooha: Aki nem olvasta, hogy mi van, az is megtalálja, mert a néninek egyszerűbb felrajzolni, mint 5 percenként elmesélni, hogy hány helyen lehetett volna eddig megnézni, mindezt udvariasan, úgy hogy közben azokat is tájékoztatja, akik nincsenek felháborodva egy megállóhely-változtatáson.
A hetiBeton stáb nem először fut bele abba,  hogy az autóskultúra hangadói tanúbizonyságát adják annak, hogy fogalmuk sincs mi az, ami történik a városban, és hogy ezeket a bizonyos történéseket milyen folyamatok is mozgatják. Ez a tájékozatlanság pedig, párosulva egy…..
Iza Béla (törölt) 2013.01.04 16:38:27
Iza Béla (törölt) 2013.01.05 08:47:01
@városjáró: "végülis ha már hivatkozol valamire, minimum hogy belinkeled. :)"
Nem tudom belinkelni, mert az útügyi műszaki előírások ezen része fizetős. Menj el, vedd meg. Jogodban áll. Amit a jegyzetben látsz, ezekből vett ábrák és fogalmak azért, hogy a jövő mérnökei ne teljesen tökök legyenek legalább fogalmilag.
<Ctrl>+F, a többit remélem ismered.

"mert akárhová is esik egy suli, egy ovi, egy rendelő, a lényeg hogy akkor is oda mennek az emberek, ha 4 kerülettel odébb vannak ezek a célok"
A tervezési irányelv az, hogy az alapfokú intézményrendszert helyben kell elérhetővé tenni. Aki ezt nem fogadja el, az mehet máshová - de akkor vállalja a költséget mind időben, mind pénzben.
Iza Béla (törölt) 2013.01.06 08:45:01
@városjáró: Kb. el is jutottál a USA tervezési szokásaiig.

"egy lapattant ovi, egy félalkoholista háziorvos"
Ha minden körzetben ilyen van, akkor tök fölösleges másikba menni. :D
Hogyan áll a 4-es metró építése? Mi történt 2012-ben a földfelszín alatt? A Tétényi útnál már gyakorlatilag készen vannak, és 2014 nyarán már utaspróbák lehetnek. Év végére már metrószerelvény is érkezett. Ez volt 2012 a 4-es metró alagútjaiban. (A korábbi évek…..
Iza Béla (törölt) 2013.01.03 19:44:57
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @sanyix: Íme a magyar és az angol felfogás közötti különbség. Ott ugye 750V DC áramvezető sínnel, ha megráz, a te bajod, minek mentél oda. A magyar rendszer ezzel szemben az, hogy hogy képzeli a vasút, hogy egyáltalán kialakult?!

Amúgy a metró esetében a megállóknál a peront nem tudod a vasúti űrszelvénynek megfelelően kialakítani, tehát legalább kitérők vagy vágányfonódás szükséges. A vasúti hídnak Újpest és Aquincum között mekkora járatsűrűség a tartós kapacitása?
Iza Béla (törölt) 2013.01.05 08:42:37
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Régen tuti így volt. De ott van még kertkapus sorompó is. Láttam egy képet valamilyen nagyseb. vonatról, ahogy alsóvezetékkel halad át ilyenen. (Na az nem volt nagyseb szakasz...) Elvileg tehát le van kerítve, gyakorlatilag bárki hozzáférhet, nem egy pesti metró szintű betonkerítés.
Felújítják az Újszász utcát. Ez gondolom keveseket hoz lázba, mert a Cinkotáról Mátyásföldön át Sashalomra tartó út nem Budapest legismertebb közterülete, de akik erre laknak, azok biztos boldogok: az itt élőknek igen fontos gyűjtő ez. A munkáknak nem csak azért lehet…..
Iza Béla (törölt) 2013.01.03 05:40:55
Veszprém és Litér között az útirányt jelző táblákat az új csomópont építésekor átlátszóra cserélték. Gyalogos sehol nincs, lakott terület is relatíve messze. Ennek a megoldásnak a lényege, hogy a járművezetők egymást lássák, mert a tábla sokat takar.

@vénszivar: A szélét kell erősíteni.

@Vitéz László: Kitűnően.

@Archimédesz: A múltkor mentem át azon a felüljárón, nem értettem, ogy ha valaki balra akar kanyarodni, akkor miért nem megy... Valamennyit segít az átlátszó tábla, de sokkal jobb lenne, ha a közlekedők egymást segítenék, aki meg balra akar menni, ne csak az indexben bízzon.

@upiupi: Ez nem osztott pálya, hanem középsziget. "Sok iskolában tanítják/sulykolják/ hogy a gyalogosnak a kijelölt gyalogátkelöhelyen-zebrán- elsöbbsége van."
Sajnos nem. Nem tanítják meg, sőt, azzal kezdik, hogy meg kell állni. Igen, a gyerek nem látszik, meg akarja védeni az oktatás saját magát azzal, hogy hülyeséget tanít. Egy belátható zebrán - körültekintéssel - haladéktalanul át kell kelni. A gyerekeknél a megállás azért lehet jó, mert akkor esetleg körülnéz. A körülnézés helyett azt sulykolják, hogy a zebránál gyalogosan állj meg, engedd el az autókat és menj át. Na ehhez nem kell zebra.
Iza Béla (törölt) 2013.01.03 06:59:12
Mi a frászt csinálnak a férfiak karácsony előtt? Mit? Mert ajándékot nem vesznek nekünk, az sima ügy, holott olyan apróságokat, semmi csekélységeket kértünk volna, mint egy-két ujjbegynyi brill, meg ilyenek, aztán mégis mindig edényfogó kesztyű lesz belőle, mire a fa alá ér.…..
Iza Béla (törölt) 2012.12.24 21:55:17
@szalagfék: "feminista bullshitet "
Tessék szépen bocsánatot kérni a feministáktól, a bikáktól és az összes többitől, ami még e két szóban található! :)

"esetleg neveljen kaktuszt"
...és a kaktuszoktól is. Azok érző szívű lények, tessék humánusabban hozzájuk állni.

Amúgy a poszt remek, csak egy nagyon picit másképp, több színnel és élettel kellett volna betenni - a Modorosba.
Iza Béla (törölt) 2012.12.24 21:56:20
@Mat55: Hát ha komoly, akkó' jó, mert viccnek kicsit erős. :D
Marcangoló Korelnök 2012.11.13. 11:02:21 @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: hol a link? Tovább folytatod a süketelést, te troll? Fenti komment kicsit kicsapta a biztosítékot. Ekkora obstrukciós mellébeszélést blogunk szellemi alapítójától, Brendel…..
Iza Béla (törölt) 2012.12.10 18:29:50
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nézd a jó oldalát. Meg sem szólalsz és jön a kattintásszám. Őszintén és teli torokból.
Iza Béla (törölt) 2012.12.23 06:53:14
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A valós életben is találkoztam ilyennel. Érdekes volt belelátni egy teljesen más világba annak teremtőjén keresztül - aki persze csalhatatlan.
A kormány illetékes agytrösztjei azt gondolták, hogy a fővárosi tömegközlekedés problémáit egy csapásra orvosolja a BKV vezetésére rászervezett újabb rakás bürokrata. Ennek szellemében megteremtették a Budapesti Közlekedési Központot, és Vitézy Dávidot. A terv bevált. Az…..
Iza Béla (törölt) 2012.12.19 14:56:40
@Gera: Volt. Nem feltétlenül Budapesten.

@Lopjunk Mi is Pénzt - Hát Persze (LMP-HP): Az utastájékoztató projekt azért van, hogy a jelenlegi, iszonyú áron karbantartható két (!) rendszert leváltsák és végre legyen forgalomirányítás. Az utastájékoztatás a panír, az egyszerűbben is megoldható lenne. Fel akarnak készülni arra, hogy nem a BKV szolgáltat, de akkor ugye ellenőrizni kell, még Széles Gáborékat is.

@hovatűnt démonhill: Mennyit vezettél eddig? Mondjuk beázós 260-ast, félig leszakadt 415-öt és egyéb szépségeket.
A BKK kihirdette a Moszkva (Széll Kálmán) tér átalakítására kiírt pályázat győztesét. A munkát az Építész Stúdió Kft. és Lépték-Terv Kft. csapata végezheti a Főmterv közlekedési iránymutatásai alapján. Az Építész Stúdió Kft. és a Lépték-terv Kft. a fenti…..
Iza Béla (törölt) 2012.12.13 12:43:38
@bozon: Igen, az egy nagy hiba lesz, mert az 1942-es tér utolsó, a hétköznapi emberek által is használt része lesz.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Busztároló kapacitás drasztikus csökkentése. Így ránézésre a csomóponti tartaléknak sincsen már hely."
Biztos, hogy így kell forgalmat szervezni és buszt tárolni? Biztos, hogy treffen kell várni? Biztos, hogy Buda egyik legfrekventáltabb helyén kell tárolni?

"- Buszvonalak összekötése. Melyiket melyikkel? Miközben amit össze kellene kötni, nem kötik össze. (Körhatos, 56-4)"
Buszban nagyon nincs mit összekötni. A körhatos és az 56+4 is érdekes gondolat, bár szerintem erősen elhibázott. Majdnem annyira, mint a 4-6 jelenlegi szigetszerű megtartása, amin a fonódó sem sokat változtat.

"- Beleolvasva az egyik anyagba, 139-es visszavágása, mert az M4 és Gazdagrét stb.... - Csíra! Az M4 nem oldja meg Gazdagrét (tágabban Budaörs-Örmező-Törökbálint) és Bel-Buda közlekedési kapcsolatát."
De leht rá hivatkozni. :(

"- Az átlagos átszállási gyaloglás 200 méter körül van. (22-es busztól a lépcsőig) Ez sík úton 3 perc. A téren a tömegben 4-5 perc is van. Hozzáadva a várakozást is durván tíz perc megy el egy átszállással.
Miért nem mertünk egy nagyot álmodni, és hoztuk a járműveket közelebb egymáshoz? Szép mantra az élhető tér, meg a nagy gyalogos terek, de aki a Moszkva tér közepét alkalmasnak találja arra, hogy kiüljön, és újságot olvasson, az a ciánt is meg tudja emészteni."
Sosem volt szempont. Vagy láttál olyan tervet, hogy a közlekedést összehúzzák? Akkor még valaki megkérdezné, hogy mi lesz a fennmaradó területtel!

"- Követendő példának a Hűvösvölgyi végállomást tartom. Ott meg bírták oldani, hogy az átszállás ne átgyaloglást jelentsen."
Azért az méretében sokkal kisebb, kapcsolataiban okkal egyszerűbb.

"- Külön tetszettek a "tér identitása" hangzatos kifejezések. Bameg! Ez egy tömegközlekedési csomópont. Ennyi. Nem sétapromenád. "
Nem gondolom, hogy csak csomópont. Az tény, hogy a térnek nincs igazi arca. De kár, hogy most sem lesz. A Postapalota szép, de agyonnyomja, a legyező még nem szép (lehetne - lesz?). Az 1-2 emeletes házikók adják a karaktert? Vagy a bérházak?
Iza Béla (törölt) 2012.12.13 22:28:53
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Felőlem Szépilonára is beküldhetik tárolni. Értem, hogy a kétrészeseknek Ilona még rosszabb, mert mire elmegy valahová, már mehet vissza vezetni, de ettől még nem jó az, hogy a tér ennyire technológiai terület. A pihenős más kérdés, annak kell a tároló. Persze a villamosnál is van pihi, csak a váltás miatt a kocsi nem tárol, hanem dolgozik. Ha van egy érkeztető oldal és egy indító treffcsoport, akkor talán könnyebben megoldható a megállók közelebb hozása.

" A kutyaól és a víkendház is eltér egymáshoz a méretét tekintve. "
Más besorolás alá is esik :P
Igen. lehetett volna két szintet összehozni, hogy felül nyugodtan mehessenek a buszok, de nem ezt tették. Megvan a nyomás a ráncfelvarrásra, de a tér megoldására nincs.
Iza Béla (törölt) 2012.12.14 05:17:08
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért pár dologgal vigyázz!
1.: A leszállóhely és a metró között se legyen nagy távolság, meg a metró és a felszállóhely között se. Ez a jelenlegi, állandó treffes megoldással nehéz lesz.
2.: Nagyon kevés helyed marad a második szintnek, mert a legyező körül helyet kell hagyni, hogy a megtartása értelmes legyen.
3.: A fogas a városmajornál kapcsolódjon a villamoshoz és egy közbenső vágánycsoporton forduljon. A Szilágyi felé menő tujáknak is bőven elég egy felszállóhely, max. megkerülik a teret, mint 1990 előtt.
+1: Ha van második szint, akkor a gyalogos utakat sokkal könnyebb lefedni és eső- illetve napsütésvédetté tenni, azaz a nagy tömegek átszállása télen-nyáron kedvezőbbé válik.
Volt a Széll Kálmán tér feltámasztására ugye egy lyukacsos űrsajt terv, aztán egy gyepes napvitorlás változat, de végül sem egyik, sem másik nem valósul meg. Hogy pontosan miként alakult a tervek sorsa, azt ebből a cikkből tudhatjátok meg. Itt van viszont a "végleges" terv, amit…..
Iza Béla (törölt) 2012.12.13 22:34:10
@mizrolist: A Mester utcai, átmeneti ív nélküli lekanyarodásnál, vagy a Török utcai ívnél valszeg nincs csúnyább. A megállók közül melyik nem meghosszabbítható? (Elárulom: van ilyen, pontosabban piszok drágán hosszabbítható.)
@sanyix: A Közgép csak második helyen nyert. Kerülni kell a sablonosságot.
@Unbiased: Egész részletes tervek vannak már rá.
@mens sana: Na meg jó drága a fenntartása.
HamPLÓ Vonatok Budapest körül 2012.11.25 23:21:31
A gyengébb számítógéppel rendelkezők ma is a hajukat fogják tépni, mert rendes bejegyzés helyett csak egy újabb böngészőlassító beágyazott videólejátszót fognak kapni - a téma ezúttal a nagyvasút. Már amennyire a MÁV nagynak mondható :) ..
Iza Béla (törölt) 2012.12.10 18:25:23
@Adani: A gyorsforgalmit nem fogják átépíteni, mert felüljárón meg. A Ferihegyi repülőtérre vezető út fog átépülni, a közúti jelzők már kint vannak. A Burma pedig teljesen éles vágány, csak 1-2 combos fa nő rajta. Alkalomatrán majd egy láncfűrész segít, ha a Burmát eredeti céljának megfelelően üzembe akarják helyezni.

@Hamster: A hajtóművek megvoltak, csak nem volt rajtuk rúd, hogy ne törjön le...
Iza Béla (törölt) 2012.12.13 12:51:11
@Adani: Nem tudom, meg nem erősített infóim voltak kb. 10 éve - na az sem most volt...
Előnyben azok, akik tanultak még cirill betűket, na meg akik követik a Wang folyó posztjait. Kedves Olvasók, el tudjátok olvasni a táblákat? ..
Iza Béla (törölt) 2012.12.10 18:20:39
Érdekes jelenséget tapasztalhat a 4-6-os villamos utazóközönsége az utóbbi időben: a hangosbemondó, amint az már nagyon dicséretes módon megszokottá vált, angolul is tájékoztatja a villamoson utazókat a főbb csomópontokról és az átszállási lehetőségekről. A Margit hídnál…..
Viktor már tavasszal megmondta, beletörött a bicskája a MÁV-ba. Láthatóan azóta se sikerült leölnie ezt az éhes és agresszív dinoszauruszt, pedig ha nem vigyáz, a MÁV dönti be őt és kormányát: kemény 250 milliárdot nyúl le ez az ótvar cég a költségvetésből minden évben.…..
Iza Béla (törölt) 2012.11.17 09:17:50
Sajnos a fenti hozzáállás kb. annyira releváns, mintha azt mondaná, hogy szüntessük meg az egészségügyet, úgyis mindenki meghal egyszer.

A vasút most már (szerencsére) nem egyenlő a MÁV-val. Ezt sajnos csak az állam és a MÁV nem látja, pedig előbbre lennénk vele. Na jó, az NKH egyes szekcióit is jó lenne kihúzni a MÁV alfeléből. A GySEV a nevető surranópályás, a MÁV-ból él. A magánzók egy része is. Ez azért nem különösebben előnyös.
Mi az állam szerepe? A pályák fenntartása, az útvonalak meghatározása, illetve a szabályok megalkotása és betartatása. Ennek a gyakorlatban nem tesz eleget, bár vannak, akik belülről próbálkoznak. Vagy kirúgják őket, vagy maguktól elmennek. Persze ez a MÁV-osok egy részére is igaz.
Mi a MÁV szerepe? Ugyanez, csak lefordítva a gyakorlat nyelvére. Nem a személyszállítás, nem a vontatás, nem az árufuvarozás, nem a járműjavítás, pláne nem a járműgyártás.
Mi a Start szerepe? Megálljon a lábán, fejlessze a szolgáltatást. De nem tudja, mert a pályahasználati díj miatt rajta kell keresztülhaladjon a pályafenntartás pénze. Abból meg ugye jut is, marad is. Szerződése jó esetben egy évre van, amint a tárgyév közepén talán megkötnek vele, miközben közbeszereztetnie kell a beszerzések jó részét. Sok sikert hozzá.
Ugyanezek a Trakciónál és a Gépészetnél is vannak.

A MÁV-ba nem csak az államnak, hanem az osztrákoknak is beletört a bicskájuk. A Cargo bizony nem az a fejőstehén, mint aminek kinézett. Rínak is a sógorok - de hát megvette, cipelje is a hátán. Ha nem tetszik, tovább lehet adni - pár tízmilliárdos veszteséggel.

@pocokpocok: A teljes viteldíj nem fedezi a szolgáltatás előállításának költségét. A Volánoknál kb. rendben van, a vasútnál viszont a pálya felborítja. Ha nem lenne pályadíj, vastagon nyerne rajta a személszállítás, vehetnének járművet. Viszont a pályát akkor az államnak közvetlenül kellene alájuk tolni. Az fájna. Nem kicsit, nagyon.
Subba Síntisztító a Bartókon 2012.11.16 14:34:11
Egy szál atlétában, egy alsógatyában vödörrel négykézláb mossa a villamos sineket a fickó a Bartókon. Leírtam, mret nem hiszem el. EZ VAN!! ..
Hatósági eljárás indul a Szimpla kert ellen "tiltott, közösség ellenes magatartás elkövetése miatt". A szórakozóhely azzal vétett a közösség ellen, hogy " a nevezett a szórakozóhely előtt engedély nélkül kihelyezett kerékpártároló létesítettek, parkolóhely…..
Iza Béla (törölt) 2012.11.13 16:57:46
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A belvárosban. www.szimpla.hu/
VII. ker. Budapest, 1075 Kazinczy u. 14.
Gärtnerstrasse 15, 10245 Berlin-Friedrichshain
Iza Béla (törölt) 2012.11.13 17:38:50
@hazug fidesznyik: Lejárt lemez, találj ki újat. :D
Iza Béla (törölt) 2012.11.15 05:41:48
@Solya.: Az a hihetetlen szélességű utca nem eredendően van gyalogos és járműves területekre osztva. A nemrég elkészült átalakítás éppen azt célozta, hogy a térbeli elválasztás helyett a közös használat kerüljön előtérbe. Ezt szolgálja a 20 km/h sebességkorlátozás is. Gondolom ezt mindenki be is tartja, legalább is nagyon furcsa volt azok arca, akik előtt 20-szal mentem...
A második Orbán-kormány talán legvitatottabb külpolitikai vonzatú, valójában belpolitikai párbeszédet is meghatározó lépése a határon túli magyarok számára biztosított kettős állampolgárság intézménye volt. A kormánypárt határokon átívelő nemzetegyesítést, míg az…..
Iza Béla (törölt) 2012.11.15 05:29:43
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ettől félnek is a "nagy" nemzetállamok. Még a végén lesz lombard, szász, vallon, breton, bajor, sváb, stb. Nálunk meg természetesek a nemzetiségek, talán azért is, mert volt egy XVI. századi Erdély, meg annyira nem is volt alkalmunk és lehetőségünk kiirtani azokat, akik az országban laktak. Annyira nem volt nagy a magyarok népszaporulata, hogy be tudják népesíteni az országot.
Érdekes, hogy ezek a nagy nemzeti ellentétek nemzetközi szakmai társaságban órákon belül feloldódnak, valahogy ott inkább a hasonlóságok keresése folyik. Ez csak úgy lehet, hogy a nemzetiségi kérdés szervezett és erőltetett politikai játszma.
Alighanem a világ egyik legalacsonyabbra épített vasúti felüljárója található az Egyesült Államokban, az észak-karolinai a Durham városában. Magassága mindössze 11'8", vagyis alig több mint 3 és fél méter. A hídnak saját rajongói oldala is van, melyből kiderül, hogy száz…..
Iza Béla (törölt) 2012.11.06 06:29:21
@Kara kán: Nem. Már rég meghaltak, mert az aluljáró állítólag vagy 100 éves.

@gerberus: Az önkormányzatnak nem sok köze van hozzá. A vasúttársaságnak inkább, viszont egyirányú az út, a korlátozás meg ki van táblázva.

@nyisziati: Gondolom nem vette észre a lelógó botokat. (Budán mindkét oldalon van.)

@Jofiu: A Mobile folyón a Mauvilla is nekiment annak a hídnak, aztán a vonat megtanult úszni. Utasokkal, meg a gázolaj is kigyulladt. Ott sem a hidat vonták felelősségre, hanem a révkalauzt meg a kapitányt...
Iza Béla (törölt) 2012.11.06 10:28:37
@nyisziati: Gondoltam rámutatok arra, hogy a botok nem állítják meg. Kösz a kiegészítést, hogy a sofőr viszont sokat számít. A videó valószínűleg nem mutatja azokat, akik elkerülték...

@krj: Azt a pályát csak újraaszfaltozták, a másik új építésű. A Pongrác út felé kerülő kamionok hada az M0 megnyitásával eltűnt, így azzal sincs probléma.
Iza Béla (törölt) 2012.11.07 18:38:18
@krj: Ahhoz szerkezetében kellett volna átépíteni.

@cso zsi: A forgalmat azok lassították. Most az M0 miatt amúgy is kevesebben mennek arra, így a Pongrác felé kerülni már nem akkora gáz.
Tízezer oldalnyi dokumentáció, több mint száz interjú és több év kutatómunka után jelent meg a könyv, amely bemutatja az igazi sztálingrádi csatát: hogy miért harcoltak az oroszok és a németek. Sokak szerint a szovjet katonákat a félelem hajtotta a csatába, hiszen a tisztjeik…..
Azt már a Tankcsapda körútról szóló posztnál is felmerült, hogy bizony itt lenne az ideje megoldani Kőbányán a Fehér út és a Kőrösi Csoma-Jászberényi közti kapcsolatot. Az Éles sarok nagyon szűk és nagyon körülményes. Nos Sadia ráakadt a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő…..
Iza Béla (törölt) 2012.11.05 21:50:25
"Na de mit keres itt a 4-es út bevezetése?"
Semmit. Az M4 bevezetője van ott.

@odinn: Az újszülöttek és a viccek esete.

@Ibigoo: Igen/nem. A vasútállomást nem, a peronokat igen.

@Vaandor: Az M6 mellett van egy M7 és egy M1, a Hungária pedig a kanyarban sincs. Viszont dombok vannak... Az M4 esetében az M5 bevezetője lehet a megoldás az M0-n keresztül, csak az már most is elég vérszegény. (Az M1-M7 bevezetője majdnem a Hungáriáig ér, az M5 bevezetője az ecseri piacig...)
  Kedves Nem-Biciglisták! Kedves négykerekű, két-és négy lábon járó Embertársaim! ;-) Nektek szól ez a mostani kis szertelen szösszenet. Lépten-nyomon hallhatjuk-olvashatjuk, hogy elszemtelenedtek a kerékpárosok, túl sok van belőlük, divatoznak, hülyén öltöznek,…..
Iza Béla (törölt) 2012.11.01 12:21:47
@Celtic: Persze ha valaki ezt autóval követi el, akkor hú, de szörnyű. Tessék szépen, szabályosan közlekedni. Ha túl hosszú kerülni, lehet a járdán - tolni.
Iza Béla (törölt) 2012.11.01 15:50:19
@Celtic: " Fehervarin mennek at keresztben" Ha a vasúti híd melletti átvezetésre gondolsz, akkor leszállsz és a zebrán rögtön elsőbbséged lesz.

"tem egy KRESZ-konyvet, most mar tudom, hoyg nem szabad behajtani egyiranyuba a masik iranybol"
A KRESZ letölthető és az a hatályos és hivatalos.
Iza Béla (törölt) 2012.11.05 21:12:40
@Celtic: "Nem pont ezt mondtam?" "Beszereztem egy KRESZ-konyvet"
Nem.

"Marpedig ott nem nagyon szeretnek megallni, akar gyalogos jon, akar biciklis."
Ez nem szerelem kérdése.
A posztban szereplő helyszín valószínűleg már kínálta magát arra, hogy a hatóságiak meglátogassák. Ellentétben asdf-fel én úgy gondolom, hogy a szóban forgó szakasz bizony járda, még akkor is, ha kockaköves és nem nagyon járnak rajta gyalogosok. Tehát KRESZ szerint itt…..
Iza Béla (törölt) 2012.10.30 09:18:30
@D4D: Ezért is írja be az ember, hogy az úri közönség alkalomadtán képes legyen kérdőre vonni a hatóságokat. :)
Iza Béla (törölt) 2012.10.31 06:45:12
@D4D: Sajnos azzal nem lehet semmit kezdeni, hogy egyesek nem képesek felfogni, hogy a korszerű technika mikre nem képes tábla-nyilvántartásilag. Mivel "nincs pénz", ezért a szükségesnél jóval több tábla és hülye módon van kint. Ha lenne pénz, olcsóbban, kevesebb táblával, naprakészen lehetne megoldani. De erre sajnos nincs igény - ott...
Iza Béla (törölt) 2012.11.05 20:51:10
@cso zsi: Ha látnám a táblát, azt mondanám: "De most már fizetős és abból több jön be, mint az egyszeri bünti, amit viszont érdemes volt kicsapni a tábla előtt."
A város legveszélyesebb biciklis útját tervezik Zuglóban. A forgalmas téren úgy vezetnék keresztül az új bicikliutat, hogy az állandó konfliktus és balesetek forrása lesz. Az úton ugyanis át kell majd vágnia minden gyalogosnak, aki egyik tömegközlekedési eszköztől menne a…..
Iza Béla (törölt) 2012.10.31 06:46:20
@GG81: Mikor szabad kereszteződésben előzni?
Iza Béla (törölt) 2012.11.01 12:15:45
@GG81: Megvan a 20 Ft-os kérdés. A 40 Ft-os az, hogy ez hogy köszön össze az általad írt biciklióttal?
Iza Béla (törölt) 2012.11.05 20:44:34
@GG81: Az ilyen helyzeteket megoldani szoktam. A helyzetnek megfelelően. Ha megállt, megállok. Ha elengednek, vigyázok. Ez ennyire egyszerű.