Adatok
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
0 bejegyzést írt és 402 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ahogy haladunk az igazi kampány felé, egyre élesebben kirajzolódik, hogy a kormány milyen ügyek mentén vívná meg a csatát, és az is, hogy miért kifizetődő a magyar emberekben élő kádári reflexekre, általánosabban szólva az egyszeri ember azon tulajdonságára építeni, hogyha…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.09.22 14:37:41
@Alfőmérnök: Hozd anyukádat is! Vele talán szót értek. Egy tea mellett elbeszélgetünk arról, hol siklott félre a fia élete...
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.09.22 14:40:34
@Alfőmérnök: Te is kapsz teát, természetesen.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.09.22 14:42:56
@Alfőmérnök: Tehát, ha jól értem, azt akarod, hogy ne kommenteljek ide, mert különben a "Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy" nicket használó valós személlyel történik valami? Mi is?
Eduardo Rózsa-Floresnek valóban volt szerepe az őszödi beszéd kiszivárogtatásában – mondta a Mandinernek volt menyasszonya, Szászvári Linda. Ugyanakkor Szászvári a Heti Válasznak nyilatkozó Szabó Bálintot nem ismerte, korábban nem is hallott róla, az általa előadott történet…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.05.29 11:06:11
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.05.29 13:11:58
@Zb74: Úgy nem kunszt.
A csapat, amelyik mindig jövőre jut fel. Kezdjük megsajnálni déli szomszédunkat, Mongóliát, ez nem lehet igaz! Végül kiraktátok azt a rasszista hokikapust is, aki niggerezett és csöcsörészett Amerikában, már nem emlékszem a nevére, de szép döntés volt! Eközben Szlovákia…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.04.21 12:25:39
Tavaly nem sokkal karácsony előtt fejezte be a Slovan Bratislava menetelését az Európa Ligában, nem kérdés, idén is ezt várjuk a csapattól. Első akadályunk Magyarországról érkezik, multi retro csapat, Videoton - neve alapján egy számítógépes játék lehetett Atarin, 1987-ben.…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.02.23 00:58:18
Mintha egy családtagunkat vesztettük volna el - tragikus módon meghalt Tatu, az öt éves hím gorilla (leadkép), a prágai állatkert látogatóinak kedvence, nem ilyen hétvégét akartunk. Prága gyászolja kedvencét. A Facebookon is. A szomorú esemény péntek reggel történt Tatu…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.02.23 00:58:07
Az Eurostat legújabb adatai szerint Magyarországon ma hárommillió embert fenyeget az elszegényedés. Közülük azok tudnak maguknak jobb pozíciót kiharcolni, akik a sarkukra állnak. Ezt most a diákok és néhány bátor oktató – elismerés nekik – megtették Szegeden és Budapesten…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.01.03 19:15:09
Igaz, hogy Fodor Gábort kinevezték tankerületi igazgatónak? (Budapesten, az Orbán-diktatúra idején.) Kérdezem: igaz vagy sem?
Linkek a hírhez vagy álhírhez:
www.jaras.info.hu/20121109/kineveztek-a-tankeruleti-igazgatokat.html
mandiner.blog.hu/2013/01/02/lefele_a_lepcson_oktatasugyi_frontnaplo/fullcommentlist/1#c18681946
Linkek a hírhez vagy álhírhez:
www.jaras.info.hu/20121109/kineveztek-a-tankeruleti-igazgatokat.html
mandiner.blog.hu/2013/01/02/lefele_a_lepcson_oktatasugyi_frontnaplo/fullcommentlist/1#c18681946
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2013.01.10 11:50:20
@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Ha már a blogíró szarik a saját blogjára benézni, megleltem a választ az előbbi kérdésemre: nem ő a tankerületi igazgató, ez egy másik Fodor Gábor. Ebben a cikkben a videón látható 7:18-tól:
index.hu/belfold/2013/01/10/eltegyakorlo/
index.hu/belfold/2013/01/10/eltegyakorlo/
Szomszédom szomorúan mutatja a kertjében álló, félbevágott fenyőt. Valaki ellopta karácsonyra a felső másfél métert. A fejemet csóválom, és már ébred is bennem a tanult gondolatsor, hogyan lehetne elkapni az illetőt, miként bizonyítható, hogy éppen annak a fának a csúcsa…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.31 00:46:17
@Konrad: Ez a "máshogy" van a pofánkba tolva évek óta. Ez a default, az alap, a mainstream. Amikor a Bornai-féle popsztárok és más libbant értelmiségiek (például te?) úgy tesznek, mint ha ők lennének a más, az alternatív, a lázadó, az underground, és nem elég nekik, hogy magasról, azaz bizony fentről szarnak a közép- és alsóközéposztályra, de még azt is eljátsszák hozzá, hogy ez valamilyen "alulról" jövő, merész, újszerű társadalomkritika, az olyan gyomorforgató performansz, amit mindenki érdekében jobb lenne hanyagolni.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.31 02:49:02
@Konrad: Liberális doktrína szerint ilyenkor az oktatás a hibás. Megérdemelnétek egy Vona-kormányt! :) Az a baj, hogy az ország viszont nem...
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.31 11:03:23
@Bornai Tibor: Képmutató Bornai Tibor: te, aki egy haknival talán egy ápoló vagy óvónő egy havi nettóját is megkeresed, ne oktasd az embereket se a lelki, se az egyéb szegénységről.
Nem az együttérzéssel van a baj, hanem a hübriszeddel. Együtt lehet érezni akár a tolvajjal is, vagy azzal a szegénnyel, aki már odáig csúszott le a függőségben, hogy előbb vesz magának piát-cigit, mint a gyerekeinek ételt. Utóbbi már nem is erkölcsi, hanem orvosi (addiktológiai) probléma. De a bűnössel is együtt lehet érezni, amúgy is mindenki követ el bűnt.
A baj a magas lóval van, ahová szelíden gőgös pofával felülsz és ahogy az együttérzés nevében szarsz másokra és kioktatod őket. Nem vagy te akkora ember, hogy szelíden legyél gőgös.
Nem az együttérzéssel van a baj, hanem a hübriszeddel. Együtt lehet érezni akár a tolvajjal is, vagy azzal a szegénnyel, aki már odáig csúszott le a függőségben, hogy előbb vesz magának piát-cigit, mint a gyerekeinek ételt. Utóbbi már nem is erkölcsi, hanem orvosi (addiktológiai) probléma. De a bűnössel is együtt lehet érezni, amúgy is mindenki követ el bűnt.
A baj a magas lóval van, ahová szelíden gőgös pofával felülsz és ahogy az együttérzés nevében szarsz másokra és kioktatod őket. Nem vagy te akkora ember, hogy szelíden legyél gőgös.
Mandiner blog
150 ezer új magyar állampolgárért – Ilyen ország pedig nincs CCCXLIX.
2012.12.08 15:51:00
Bár tegnapi közleménye szerint Semjén Zsolt „véglegesen és hivatalosan is lezártnak tekinti” a szakdolgozatával kapcsolatos vizsgálatokat, ma mégis kamerák elé állt (a véglegesen és hivatalosan is lezártnak tekintés nem sok jót jelent efféle ügyekben, általában ezeket…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.12 21:32:54
@Alfőmérnök: Muhaha! Döntsd már el, hogy szakmabeli vagyok, vagy sem, mert magam is összezavarodom. Szerencsére a válaszhoz ezt nem kell tudni: ha nem vagyok szakmabeli, akkor azért nem ér nekem szart sem az a szöveg, ha pedig szakmabeli vagyok, akkor azért. :) Jobban jártál volna, ha a csatolt fájlod másodszorra sem jön át. Azt pedig továbbra is várom (de hiába :)), hogy honnan, milyen pozícióból is írnád elő, ki írhat álnéven és mivel töltheti az idejét egy dékán, vagy akár éppen bárki - mondom: bárki - más.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.12 23:15:09
@Alfőmérnök: Rattus alficus minor, még mindig nem mondtad meg, hogy honnan is osztod az észt Botos dékánnak. Nos? :)
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.12 23:16:29
@Mr Falafel:
"a házasság útján a törzsbe kerülő személy is a nemzet tagja"
+
"nincs egyéb értelmes megoldás, mint a zsidó-magyar ellentét mértékének csökkentése"
Ebből nem zsidózás következik, hanem valami egész más!!! :)))
"a házasság útján a törzsbe kerülő személy is a nemzet tagja"
+
"nincs egyéb értelmes megoldás, mint a zsidó-magyar ellentét mértékének csökkentése"
Ebből nem zsidózás következik, hanem valami egész más!!! :)))
..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.29 19:38:20
@S=klogW: A cél nem a tankerforgalom blokkolása, hanem az, hogy az amcsik elhiggyék, hogy adott esetben Irán kész és képes lenne blokkolni a tankerforgalmat, s így inkább ne is akarjanak "adott esetet" előidézni.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.12 16:38:21
@Tündér_Lala: "MAK nem volt jelen a második diploma védésen (gyanítom szabálytalanul)"
Témavezető volt, nem kellett jelen lennie.
Témavezető volt, nem kellett jelen lennie.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.12 16:55:56
@abandi: Elsőre a témavezetőtől ötöst kapott, az opponenstől karót. Aki írt szakdogát, az tudhatja, hogy sok helyen (vagy mindenhol?) úgy szokás, hogy ketten osztályoznak: egy jegyet ad a témavezető, egyet meg az opponens. Ritka lehet, hogy ennyire különbözőt... Fogalmam sincs, mi volt az ELTE szabályzatában 1992-ben, de normális eljárásnak tűnik, hogy ilyenkor felkérnek egy harmadik bírálót. Akkor viszont úgy tűnik normálisnak, hogy neki az első, vitatott verziót kellett volna bírálnia. Ha Semjén időközben újraírta a szakdogáját, akkor az már tulajdonképpen új szakdolgozat, oda kellett volna adni a témavezetőnek is.
Kezdődik. Elfogták Bándy Kata (egyik?) gyilkosát, aki beismerte tettét. A különösen megrázó és nagy port kavaró bűncselekmények után szinte mindig akad valaki, aki előáll a Btk. szigorításával, vagy egyenesen az adu ásszal: a halálbüntetés visszaállításával. Nem…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.18 17:17:04
@Doomhammer: Úgy rémlik, a harcjárműves avatárok divatját valami KGB, illetve tirpákblog indította el. Méltatlan előde a kiváló utódoknak.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.07 16:18:15
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.12.06 01:03:25
@Lavrentyij Pavlovics Berija: Darab? :) (Elnézést! :D)
Nem csatlakozik az Együtt 2014-hez az LMP – döntött az éjjel a párt XX. kongresszusa. A hosszas vita után 87:77 arányban meghozott döntéssel az LMP a nehezebb és bátrabb utat választotta, amivel ráadásul a párt egy jelentős része, köztük a lemondását azonnal bejelentő…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.26 23:00:19
@evil overlord: @Lavrentyij Pavlovics Berija: Iste... azaz: Ördög vigye! :) Mind a kettőjüket. Olvassanak sok jó sci-fit.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.28 10:34:17
@Lavrentyij Pavlovics Berija: Örülök, hogy marad. Látom, aktualizálta az avatárját a felforrósodott politikai helyzethez.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.28 12:07:43
@Lavrentyij Pavlovics Berija: Nem úgy értettem, hogy maga ellen fordítaná. :)
Leminősítette Magyarország hosszú futamú magyar hazai és külső államadósságának besorolását a Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő, az eddigi BB+ helyett BB fokozatba sorolva hazánkat. Ezzel még egy fokozattal távolabb kerültünk a befektetésre ajánlott, a…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.24 12:18:47
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.24 13:34:38
@kerekes pereces: Csini számok. Már csak az a kérdés, hogy a befizetett adójuk valóban adónak minősül-e, vagy csak az állam tesz egyik zsebéből a másikba. Vita, valaki? :))) (Függőben maradt az ÁFA-vita, maradjon úgy?)
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.24 20:33:00
@Herr SturmLikudnik: Maga szerint miért jó az Eztisleszarom2014-nek, ha a Dzsobbik nyer?
Az önmagát konzervatívként aposztrofáló Bokros Lajos a baloldalinak tartott ATV-ben beszélget Kálmán Olgával a neoliberális gazdaságpolitika felemelkedéséről, a felelős kormányzás majdani eljöveteléről. Bár az elmúlt időszakban Bokros a legtöbbször azzal került be a…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.21 10:19:56
Minden, egy kicsit is tudatossággal élő ember számára eljön valamikor az idő, amikor elkezd saját gyökerei iránt érdeklődni. Van, aki már gyerekkorában is késztetést érez erre, másnak a felnőtté válás éveiben lesz ez érdekes, míg megint mások csak idősebb korukban, esetleg…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.17 14:38:10
Az Alaptörvényről kiderült, hogy mégse gránitszilárdságú, a Fidesz hatalma viszont – legalábbis a párt saját elképzelései szerint – annál inkább az lesz, miután az alkotmány átmeneti rendelkezéseibe beleírták: „Sarkalatos törvény a választójog gyakorlását…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.16 15:24:58
@kerekes pereces:
Ami keveset a gazdaságról tudok, az alapján te beszélsz nemlétező gazdaságról, mert a létező nem úgy működik, ahogy leírtad.
"354 forint a kenyér ára ÁFA-s világban, a vevő azonban tudja, hogy ez az eladónak 300 forintot jelent"
Honnan tudná? Nekem is úgy kellett utánanéznem, hogy a kenyér ÁFÁ-ja 18% (ha ugyan jól néztem utána). Fejből nem tudtam, és őszintén szólva mostanáig nem is érdekelt. És miért érdekelné ez a vásárlót? Őt az ár érdekli, ami oda van írva. Hogy abból mennyi az ÁFA, mennyi a liszt és az egyéb hozzávalók ára, mennyi a pékinas fizetése, a pék nyeresége, a bolt haszna, az neki mindegy. "Ez a kenyér 354 Ft, kell, vagy nem kell?" Ennyi a kérdés a vásárló számára, nem több.
"Az eladónak ugyanis 300 alá nem érdemes mennie, 354 fölé pedig a vevő nem hajlandó menni."
Ez nem igaz. A kínálati függvény 300 Ft alatt nem zuhan le hirtelen a nullára, és a keresleti sem 354 Ft fölött. Az árat pedig a piac alakítja, vagyis a sok eladó és a sok vevő együtt.
Mi lesz, ha megemelik a kenyér ÁFÁ-ját a duplájára, vagyis 36%-ra?
Az eladó hiába mondja, hogy "bocs, de mostantól a kenyér 408 Ft az ÁFA-emelés miatt", a vevők ezen az áron már nem lesznek hajlandók annyi kenyeret venni, mint korábban. A kenyér egy része az eladók nyakán marad. Néhány eladó rájön, hogy még mindig jobban jár, ha kiírja, hogy "AKCIÓ! Nálunk a kenyér most csak 399 Ft!", mint ha rápenészedik az eladatlan pékáru. Más eladók erre talán még alacsonyabb árat írnak ki, amíg ki nem alakul az új piactisztító ár.
Tegyük fel, hogy ez végül 388 Ft lesz. Ez esetben az ÁFA 54 Ft-tal emelkedett, az eladók viszont a kenyér árát csak 34 Ft-tal tudták emelni, vagyis az ÁFA-emelésből kenyerenként 20 Ft-ot átvállaltak a vevőktől.
(Te netán a makroökonómus vagy a Samuelson-könyv II. kötete 561. oldalának 4. lábjegyzetéből? Mert az vicces lábjegyzet! :))
Ami keveset a gazdaságról tudok, az alapján te beszélsz nemlétező gazdaságról, mert a létező nem úgy működik, ahogy leírtad.
"354 forint a kenyér ára ÁFA-s világban, a vevő azonban tudja, hogy ez az eladónak 300 forintot jelent"
Honnan tudná? Nekem is úgy kellett utánanéznem, hogy a kenyér ÁFÁ-ja 18% (ha ugyan jól néztem utána). Fejből nem tudtam, és őszintén szólva mostanáig nem is érdekelt. És miért érdekelné ez a vásárlót? Őt az ár érdekli, ami oda van írva. Hogy abból mennyi az ÁFA, mennyi a liszt és az egyéb hozzávalók ára, mennyi a pékinas fizetése, a pék nyeresége, a bolt haszna, az neki mindegy. "Ez a kenyér 354 Ft, kell, vagy nem kell?" Ennyi a kérdés a vásárló számára, nem több.
"Az eladónak ugyanis 300 alá nem érdemes mennie, 354 fölé pedig a vevő nem hajlandó menni."
Ez nem igaz. A kínálati függvény 300 Ft alatt nem zuhan le hirtelen a nullára, és a keresleti sem 354 Ft fölött. Az árat pedig a piac alakítja, vagyis a sok eladó és a sok vevő együtt.
Mi lesz, ha megemelik a kenyér ÁFÁ-ját a duplájára, vagyis 36%-ra?
Az eladó hiába mondja, hogy "bocs, de mostantól a kenyér 408 Ft az ÁFA-emelés miatt", a vevők ezen az áron már nem lesznek hajlandók annyi kenyeret venni, mint korábban. A kenyér egy része az eladók nyakán marad. Néhány eladó rájön, hogy még mindig jobban jár, ha kiírja, hogy "AKCIÓ! Nálunk a kenyér most csak 399 Ft!", mint ha rápenészedik az eladatlan pékáru. Más eladók erre talán még alacsonyabb árat írnak ki, amíg ki nem alakul az új piactisztító ár.
Tegyük fel, hogy ez végül 388 Ft lesz. Ez esetben az ÁFA 54 Ft-tal emelkedett, az eladók viszont a kenyér árát csak 34 Ft-tal tudták emelni, vagyis az ÁFA-emelésből kenyerenként 20 Ft-ot átvállaltak a vevőktől.
(Te netán a makroökonómus vagy a Samuelson-könyv II. kötete 561. oldalának 4. lábjegyzetéből? Mert az vicces lábjegyzet! :))
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.16 15:28:43
@kerekes pereces:
"Az ÁFA és az általad leírt aukciós adó nem ugyanaz."
Értem, hogy hol sántít a hasonlat, de a keresletre illetve kínálatra gyakorolt hatása szempontjából jó példa. Ha nagyon akarjuk, akkor a példához hozzátehetjük, hogy az aukciós oldal bevezet valamilyen szabályt, amelynek értelmében Vevő Jácint visszaigényelheti az általa fizetett jutalékot. De a példa szempontjából ez lényegtelen.
"Az ÁFA és az általad leírt aukciós adó nem ugyanaz."
Értem, hogy hol sántít a hasonlat, de a keresletre illetve kínálatra gyakorolt hatása szempontjából jó példa. Ha nagyon akarjuk, akkor a példához hozzátehetjük, hogy az aukciós oldal bevezet valamilyen szabályt, amelynek értelmében Vevő Jácint visszaigényelheti az általa fizetett jutalékot. De a példa szempontjából ez lényegtelen.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.16 15:49:25
@kerekes pereces:
Érdekes, amit írsz, és utána még az is, amit a cégek ÁFA-emelés miatti csődbe menéséről írtál. De szerintem ez pont azt igazolja, hogy az eladó is fizeti az ÁFÁ-t (viseli az adóterhet). Hiszen szélsőséges esetben ez akár olyan magas is lehet, hogy csődbe viszi!
Ezt is írod:
"Tehát az ÁFA-nak az eladó szempontjából egy profitcsökkentő, a vevő szempontjából egy kiadásnövelő szerepe van"
Hogy az eladó szempontjából profitcsökkentő szerepe van, az pedig másképpen fogalmazva pontosan azt jelenti, hogy ő is viseli az adóterhet, nem? Vagyis gyakorlatilag ő fizeti az ÁFA egy részét. Annyit, amennyivel a profitját csökkenti. Ezt vezetgetem itt le Paulék kottájából egy ideje.
A következő kommentedből is idézem, amit írtál:
"Másrészt azért sem hasonlítható egy ilyen adó/járulék az ÁFA-hoz, mert ez a fajta aukciós adó tulajdonképpen a piactér fenntartásának a költsége. És mint ilyen, ab ovo a piac minden szereplője, így az eladó és a vevő is megfizeti azt közösen. Azonban az ÁFA egyáltalán nem a piac fenntartásának a költsége."
Itt már nem a két Paulra támaszkodva, hanem csak a saját józan paraszti eszemmel kérdezek, tehát kevésbé vagyok biztos a dolgomban. De kérdezem: A piac fenntartásához és a vele járó költségekhez nem tartozik hozzá, hogy törvényeket kell hozni, amelyek a tranzakciókat szabályozzák? Hogy rendőrséggel kell biztosítani a betartásukat (ha esetleg valaki fizetés nélkül akarná elvenni a kenyeret)? Hogy bíróságokat kell fenntartani az eladók és a vevők vitás ügyeinek eldöntésére? Hogy utakat kell építeni, hogy a búza eljusson a malomba, a liszt a pékségbe, a kenyér a boltba?
Érdekes, amit írsz, és utána még az is, amit a cégek ÁFA-emelés miatti csődbe menéséről írtál. De szerintem ez pont azt igazolja, hogy az eladó is fizeti az ÁFÁ-t (viseli az adóterhet). Hiszen szélsőséges esetben ez akár olyan magas is lehet, hogy csődbe viszi!
Ezt is írod:
"Tehát az ÁFA-nak az eladó szempontjából egy profitcsökkentő, a vevő szempontjából egy kiadásnövelő szerepe van"
Hogy az eladó szempontjából profitcsökkentő szerepe van, az pedig másképpen fogalmazva pontosan azt jelenti, hogy ő is viseli az adóterhet, nem? Vagyis gyakorlatilag ő fizeti az ÁFA egy részét. Annyit, amennyivel a profitját csökkenti. Ezt vezetgetem itt le Paulék kottájából egy ideje.
A következő kommentedből is idézem, amit írtál:
"Másrészt azért sem hasonlítható egy ilyen adó/járulék az ÁFA-hoz, mert ez a fajta aukciós adó tulajdonképpen a piactér fenntartásának a költsége. És mint ilyen, ab ovo a piac minden szereplője, így az eladó és a vevő is megfizeti azt közösen. Azonban az ÁFA egyáltalán nem a piac fenntartásának a költsége."
Itt már nem a két Paulra támaszkodva, hanem csak a saját józan paraszti eszemmel kérdezek, tehát kevésbé vagyok biztos a dolgomban. De kérdezem: A piac fenntartásához és a vele járó költségekhez nem tartozik hozzá, hogy törvényeket kell hozni, amelyek a tranzakciókat szabályozzák? Hogy rendőrséggel kell biztosítani a betartásukat (ha esetleg valaki fizetés nélkül akarná elvenni a kenyeret)? Hogy bíróságokat kell fenntartani az eladók és a vevők vitás ügyeinek eldöntésére? Hogy utakat kell építeni, hogy a búza eljusson a malomba, a liszt a pékségbe, a kenyér a boltba?
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.13 01:44:05
@Alfőmérnök: Ha tudod, mit írnék, miért sürgetted neveletlen stílusban, hogy magyarázzam el? Alfi, a múltkor legalább még egy serdülő szintjét hoztad, most meg mész visszafelé.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.13 09:19:54
@Alfőmérnök: Alfi reggel már nem emlékszik rá, hogy mit írt este. Nos, ezt: "Na, faszkalap, akkor magyarázd meg..." - és még vörös fejjel a földre is dobta magát hozzá. Ez bizony neveletlen sürgetés. Alfi, te még azt is elbaszod, hogy mikor, mire kell nácizni. Lúzer. :)
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.13 09:25:48
@Alfőmérnök: Felszólító, és nem kérdő mondat, de miért pont ezt ne basznád el.
A Népköztársaság Elnöki Tanácsa határozatai alapján a nemzeti kormány összetétele a következő: Nagy Imre, a Minisztertanács elnöke és külügyminiszter; Tildy Zoltán államminiszter; Kovács Béla államminiszter; B. Szabó István államminiszter; Kéthly Anna államminiszter;…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.05 09:17:40
@jose maria padilla: Jó, de pont ezért? :)
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.19 01:51:44
@tewton: Az még semmi, kemény moderálásba is kezdett a fazon. Mondjuk azt még megértem, hogy engem kimoderált azért, amit írtam neki. :) De törölte Turul kommentjét is, pedig abban csak annyi volt, hogy Turul idézett egy 2008-as Balavány-cikkből, ami finoman szólva más hangot ütött meg "cigánykérdésben", mint a mostani. Egyébként semmi sértés nem volt benne. Persze a 2008-as cikk most ott virít a mandiner.hu-n a mostani Balavány-cikk fölött. Onnan már nem törölheti. :)
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.02 23:24:06
Vegyék tekintetbe, hogy Oroszország nagy, és sokféle népek lakják. A Szovjetunióra ez még inkább igaz volt. Az amcsikkal ellentétben a színvonal egységesítésére soha nem volt elég erőforrás. A szovjet katonák között óriási különbségek voltak. Elit alakulatoknál előfordult, hogy miután élelmet adtak a civileknek (az "ellenség" civiljeinek), figyelmeztették őket, hogy "bújjatok el, mert akik utánunk jönnek, rosszak".
Ha pedig már oral historyznak is, akkor tessék, pár szovjet emlék a velikaja acsesztvannaja vajnából:
www.iremember.ru
Angolul is, persze forráskritika mindig kell.
@Illyés Edith: Ez egy ilyen jó könyv? Akkor ezt felnőttként is el kell olvasni.
Ha pedig már oral historyznak is, akkor tessék, pár szovjet emlék a velikaja acsesztvannaja vajnából:
www.iremember.ru
Angolul is, persze forráskritika mindig kell.
@Illyés Edith: Ez egy ilyen jó könyv? Akkor ezt felnőttként is el kell olvasni.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.11.02 23:38:34
@bbjnick: Müller Péter? ;)))
Mindig is zavart, hogy a jobboldal rendre kisajátítja a nemzeti jelképeinket, és hogy azok emiatt a ballib oldal egy részének számára ellenszenvesekké válnak.
Ez a két, egymást erősítő tendencia sajnos mostanában turbófokozatra kapcsolt: Először csak az önkormányzatokba…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.31 13:19:29
„A polgári árugazdaság kifejlődésével a mítosz sötét horizontját felderíti a számító ész napja, amelynek fagyos sugarai alatt az új barbárság veteménye érlelődik.” (Adorno – Horkheimer: A felvilágosodás dialektikája)
Reggelente a botanikus kertbe járok sétálni.…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.18 17:11:11
@Lavrentyij Pavlovics Berija: Ez kérdés? :) Hát kik azok, akiket még a Lubjankában is becsülnek, Lavrentyij Pavlovics?
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.19 23:15:48
@szempontpuska: Nagyon helyes. Ezúttal elfogadható gyorsasággal, bár az irl-ezést most is épp egy ottani blogger, Kettes kezdeményezte. Tudod, a KIM-eseknek is vannak jogaik. Például joguk van hallgatni, joguk van ügyvédet fogadni... de álnevet birtokolni szintén.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.23 15:03:30
@szempontpuska: Nem, ő egy konkrét nicknevet kötött össze konkrét munkahellyel, mire aztán valaki más felbátorodott és bedobott egy konkrét személynevet is. Én viszont konkrét (személy- és nick-) név említése nélkül írtam, az intézménynév említésekor pedig éppenséggel gondolhattam egy pontosan egy évvel ezelőtti esetre is.
A pécs-baranyai németek nemzetiségi körének szervezésében alkalmam nyílt egy 12 napos körutazást tenni az Ural hegység középső és déli részén, nagyjából a Perm-Jekatyerinburg-Cseljabinszik-Ufa négyszög három oldala mentén. Az utazás célja volt, hogy az embertelen…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.08 20:58:21
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Nem rossz az a T-34, öcsi, de maradj szerény, ha jön a Zverboj. :)
Nem rossz az a T-34, öcsi, de maradj szerény, ha jön a Zverboj. :)
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.09 11:36:48
@PzKpfw VI Ausf. B: Egy hadizsákmány nekem ne arcoskodjon.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.09 19:27:05
@PzKpfw VI Ausf. B: Ha egyszer a Herrenvolk nem tudta megtanítani rá.
Ezen a héten szünetel a választási eljárásról szóló törvény vitája: ehelyett az azzal összefüggő alaptörvény-módosítást tárgyalja az Országgyűlés. Az Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottság javaslata alapján ismét változna a tervezett regisztrációs…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.10.08 20:55:57
@tevevanegypupu: Vajon van elég kötél ebben az országban? ;)))
..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.09.27 14:20:00
@Alfőmérnök: Üssed gecíí!!! :DDD
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.09.27 14:57:06
@S=klogW: Jó, igaza van, ez nem szép dolog. Be is fejeztem.
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.09.28 22:44:41
@S=klogW: Dokikám, tegnap maga beszélt le róla, hogy bántsam ezt a szerencsétlent. Most akkor maga legyen okosabb. Vagy maga terápiás céllal teszi?
„Ne a mi májunkat egyétek, inkább ezt” kiált fel Gyenyisz, a nagydarab orosz aktivista, és egy jókora fóliába csomagolt nyers sertésmájat pakol ki az asztalra. Hirtelen megáll a levegő a washingtoni nemzetközi AIDS konferencia fogadásán, ahol éppen előkelő orvosok és…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.09.19 12:16:32
A szerkesztőségünk birtokába jutott (hozta a postás) kereset alapján kimutatjuk, mitől durrant be annyira az úgynevezett közszolgálat, hogy tízmilliós kártérítésre pereljen egy újságírót. Részletek a műből.
„Az MTI Nonprofit Zrt. egy 130 éves hírügynökségi…..
Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy
2012.09.06 14:14:51
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz