Adatok
biciklis bakter
59 bejegyzést írt és 149 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Miután megjártuk Kárpátalját Nagyszőlősig D1-essel, kisvasutaztunk a Borzsa-völgyi kisvasúton, elmentünk Lembergbe, ott villamosoztunk, majd vissazjöttünk az Uzsoki-hágón át, az éjszakát Mátészalkán töltöttük, egy rövid, de annál hatékonyabb alvással (tényleg, egészen kipihenten ébredtünk 4 óra…..
biciklis bakter
2017.05.10 15:10:55
@Gerardus A. Lodewijk: Hrivnyát idehaza váltottunk, az előzetesen kalkuláltaknak nagyjából megfelelően, a maradékot ismerősi/baráti körben elsóztuk olyannak, aki szintén arrafelé ment ki. A lej maradékból volt megoldva, korábbi utazásból megmaradt. Ami pedig ezen felül marad, általában nem váltódik vissza, főleg nem az ilyen fabatka-jellegű fizetőeszközök. "Úgyis megyünk még arra" a jelszó. :)
Már régóta tudjuk, hogy a szőrös hobbiállatoknak sok jótékony hatása van a gazdákra, és sok örömet okoznak. A mai csárton kimondottam a macskák jótékony hatását láthatod. A macskák ugyanis nem csak érzelmileg támogatják gazdájukat, hanem ténylegesen hozzájárulnak a fizikai jólétükhöz is. A macska…..
biciklis bakter
2017.04.26 16:42:47
@szeretnék én nálam macska lenni: Amikor hazaérünk este, az első dolguk ugyan még a kaja (félpanzión vannak, néha mondjuk ezt elfelejtik hétvégén, de mondjuk nekik hogy nem volt ebédpénz-fizetés, szóval jöjjenek vissza később:))), de aztán alig várják hogy leüljek a kanapéra és végigdörgöljem mindegyiküket. Az egyik vörös-fehér meg minden reggel elbúcsúztat munkába menet :) Valahol olvastam, hogy a cicáknak kell a saját élettér, meg hogy az minél nagyobb legyen. Oké, kell tér nekik, de az a megfigyelésem, hogy 3 percen belül az összes ott van az ölünkben/a szék alatt/a lábnál/mellettünk, és nézi a tévét, ha mi leülünk elé. A fekete-fehér cicánk meg ha meglát, hanyatt vágja magát, mint egy kutya, és a hasát kell simogatni... Ki érti ezt? :)
biciklis bakter
2017.04.27 09:54:25
@A Tyne folyó déli partja: A hazaérkezéskor (kaja előtt) a mieinknél is az első a kirohanás az ajtó előtti teraszra, és a külvilág ingereinek begyűjtáse :) Utána jön csak a kaja.
@szeretnék én nálam macska lenni: Ja igen, amikor eszünk, és olyan van, akkor mi is adunk nekik. Olyat nem szoktunk nekik adni ami nem tesz nekik jót, de egy-egy húsfalat jólesik nekik. Mondjuk múltkor az egyik falta a zöldbabot mintha nem evett volna már hetek óta (nem 100 forintos konzervvel etetjük őket). :) Néha kell nekik is a változatosság. A nagy vörös (15 éves) kedvenc játéka pedig a virslivadászat, bevásárlásnál külön számolni kell rá :DD 1 éven belül viszont költözünk kertes házba, ott előbb ki kell építenem a cicabiztos kerítést, hogy ki tudjanak menni (felügyelettel) a kertbe is legelni, meg bogarászni. A madarak majd vigyáznak addig magukra (benti cicák és azok is maradnak, felügyelet nélkül nem lesznek kint a tervek szerint).
@szeretnék én nálam macska lenni: Ja igen, amikor eszünk, és olyan van, akkor mi is adunk nekik. Olyat nem szoktunk nekik adni ami nem tesz nekik jót, de egy-egy húsfalat jólesik nekik. Mondjuk múltkor az egyik falta a zöldbabot mintha nem evett volna már hetek óta (nem 100 forintos konzervvel etetjük őket). :) Néha kell nekik is a változatosság. A nagy vörös (15 éves) kedvenc játéka pedig a virslivadászat, bevásárlásnál külön számolni kell rá :DD 1 éven belül viszont költözünk kertes házba, ott előbb ki kell építenem a cicabiztos kerítést, hogy ki tudjanak menni (felügyelettel) a kertbe is legelni, meg bogarászni. A madarak majd vigyáznak addig magukra (benti cicák és azok is maradnak, felügyelet nélkül nem lesznek kint a tervek szerint).
biciklis bakter
2017.04.27 10:02:10
@Lucifer Morningstar: Ez egy jel amúgy, érdemes elgondolkodnod, hogy nincs-e valami probléma. Jellemzően akkor pisilnek/kakilnak a tilosba, ha valami nem oké. Pl. az alom tele van, vagy valami más stresszt eredményező változás van a lakásban, vagy valami miatt kényelmetlenül érzi magát a cica. Érdemes több figyelmet fordítani a cicára, meg a lakásra (viszonylag rend legyen, ne legyen por, kosz, stb.). A másik lehetőség hogy a cica beteg, meg kell nézetni állatorvossal.
Mai helyzet
Magyarországnak régi és jogos sérelme, hogy a XX. században meghúzott határai több szempontból is lehetetlen helyzetbe hozták az ország egészét is, de a határmenti régiókat meg aztán végképp. Ezért is várták sokan a 2004-es EU-csatlakozást, mondván, az majd feloldja a határok jelentette…..
biciklis bakter
2017.04.21 10:49:35
Hova megy ez a vonat?
Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 4. rész: Az Uzsoki-hágón át
2017.03.29 08:30:33
Az egy napos lembergi városnézést követő reggelen ismét vonatra pattantunk, hogy hazafelé vegyük az irányt. Visszaútra nem ugyanazt az utat választottuk, hanem – hogy lássunk más tájat is – az Uzsoki-hágó felé kerültünk. Ez 4 és fél óra "elektricskázást" jelentett Szjankiig, a vízválasztón lévő…..
biciklis bakter
2017.03.29 14:34:31
@v2peti: a mátészalkai szállásfoglalás a következő szakasz miatt volt adott (5:35-ös indulás Mátészalkáról), erre Thomas a laprugós már nem tartott velünk.
biciklis bakter
2017.04.20 16:02:56
@ruba: Találtam múltkor valahol egy sorozatot (videókkal) két orosz fickóról, akik végigtolták a Transzszibet elektricskával. Ha megtalálom, átküldöm. :)
Minden évben tavasszal egy órányi időutazás részesei lehetünk. Hajnali 2-kor hirtelen 3 órára vált az idő, ami egyetlen kiesett órát jelent az éjszakai alvásunkban, mégis számos élettani, pszichés és mentális következménnyel jár.
Az okozott problémák két fő folyamatra vezethetők vissza. Egyrészt a…..
biciklis bakter
2017.03.27 12:41:18
Idézném a témában született tavalyi cikkünket: hovamegyavonat.blog.hu/2016/11/17/merre_alljon_a_peronora
Van néhány súlyos következménye, ha csak mi nem tekergetjük...
Van néhány súlyos következménye, ha csak mi nem tekergetjük...
Hova megy ez a vonat?
Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 3. rész: út Lembergbe
2017.03.21 08:16:58
Az előző részben eljutottunk Bátyuig, ahol felszálltunk az Ungvár-Kijev vonatra. Jegyünket még otthon meg tudtuk venni (pontosabban a szláv nyelvekkel jobban boldoguló Ellátott utas blogtársunk tette meg nekünk ezt a szívességet), mivel az UZ meglepően fejlett ezen a téren: a kiválasztott…..
A fővárost bátran nevezhetnénk a legek és a különleges történetek városának is, bár még az itt lakók sem ismerik minden titkát. Tudtad, hogy itt volt első közpark, itt van a legtöbb nagyvárosi gyógyfürdő és egyes részeit Chicagoként is emlegetik? Összeszedtünk néhány érdekességet a fővárosról,…..
biciklis bakter
2017.03.16 19:10:08
Hova megy ez a vonat?
Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 2. rész: a Borzsa-völgyi kisvasút
2017.02.14 08:19:08
Az előző epizódban szép lassan megérkeztünk Nagyszőlősre. Az időjárás egyre szomorkásabb lett, az eső is eleredt, ránk is sötétedett (májusi eső aranyat ér, vagy ahogy Boncz Géza mondta: májusi eső – aranyér…), és a tudat, hogy Nagyszőlős lakosságának mára csupán 10-15%-a magyar, egy kicsit el is…..
biciklis bakter
2017.02.15 21:43:59
@ruba: Azért nem mentünk az éjszakaival, mert nappal szeretünk az ablakon kifelé nézni, illetve egy szállodában azért pihentetőbb aludni, ami amúgy is olcsó volt. Visszafelé pedig nem ugyanarra jöttünk, hanem az Uzsoki-hágón át. Lembergben pedig szerveztünk villamoskocsiszín-látogatást, legközelebb írunk erről is. A fotózáshoz még annyit, hogy ha az ember okosan csinálja, akkor nem feltűnő, minket csak egyszer szóltak meg emiatt, Bátyún, a felüljáróról. Viszont a peronról, meg a sínek mellől nem volt gond, egy-egy gyorsan elkattintott fotót nem vesznek észre. Csapon sem volt probléma.
biciklis bakter
2017.02.15 21:45:50
@hétfejű sáfrány: Irónia akart lenni. :)
Hova megy ez a vonat?
Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 1. rész: út Nagyszőlősig
2017.02.07 08:34:09
2016. májusának egyik hétvégéjén gondoltunk egyet, és északkelet felé vettük az irányt, hogy elhagyjuk a normál nyomtávot és kicsit a komfortzónánkat is. Tudjuk, hogy Ukrajnában háború dúl, igaz, az ország másik végében, ami innen körülbelül 1000 km-re van, és a nyugati végeken ebből inkább csak a…..
biciklis bakter
2017.02.14 08:25:23
@ruba: Mentünk egészen Lembergig és vissza, Bátyú-Lemberg plackarton, Lemberg-Szjanki és Szjanki-Csap Elektricskán. Majd a következő részekben eljutunk odáig is. Mindent összevetve az az érzésünk Ukrajnával kapcsolatban, hogy nem egy turistabarát ország, sokkal rigorózusabbak a hatóságok, úton-útfélen igazoltatnak, ha olyan helyen bukkansz fel, ahol nem számítanak rá (értsd: pl. egy hegyvidéki állomáson, Szjankiban, ahol át kellett szállni, de akár túrázni is indulhattunk volna a hegyekbe), és igazából sehol sem számítanak rá. Vendéglátás szempontjából is itt nincs az, mint a Balkánon, hogy "na gyere, megoldjuk valahogy", hanem "nincs, nem is volt, oldd meg".
Hova megy ez a vonat?
Az első áldozat - 10 éve zárták be a Sellye-Középrigóc vasútvonalat
2016.05.10 08:19:03
Tíz évvel ezelőtt, 2006. május 6-án indult el a mellékvonalak bezárásának legújabb hulláma, amelynek során 2007 márciusában számos mellékvonal forgalmát leállították. Ekkor került lakat a 62-es számú vonal legrosszabb állapotú szakaszára is, Sellye és Középrigóc között.
Helyszíni kezelésű teljes…..
Dadogva énekelnek a kakukkok, elfogynak a füsti fecskék, és csökken a madarak fajgazdagsága Csernobil környékén 30 évvel az atomerőmű katasztrófája után. Kormányprogramok, nagy projektek helyett az emberi történelem eddigi legnagyobb atombalesetének következményeit maroknyi, sugárvédelmi öltözetbe…..
biciklis bakter
2016.04.26 12:58:21
A blog történetében immár negyedszer, tudósítást közlünk az index buszos fórumcsoportjának borsodi topicjában szerveződött, Ikarus 266-os típusú busszal tett fotóstúráról. Az utazás célpontja ezúttal a Bódva völgye volt: a tudósításból pedig most sem marad ki egy kis…..
biciklis bakter
2015.10.23 21:38:05
@Thomas a laprugós: Nem én voltam az ottani biciklis bakter... :)
Hova megy ez a vonat?
Budapest közlekedésfejlesztési lehetőségei EU-s forrásból, 1. rész: a déli HÉV-ek sorsa
2015.09.29 07:30:00
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, akkor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
biciklis bakter
2015.09.29 19:53:09
@Metrós Bélabá: Ez egy olyan blog, amit a szerzői kedvtelésből csinálnak, sem megnemértettség, sem sértettség senkiben nem munkál. Vannak különféle meggyőződéseink, becsípődéseink, néha még egymással sem feltétlenül értünk egyet, ennek hangot is szoktunk adni különvélemények vagy párhuzamos indokolások keretében. A cél közös: azzal foglalkozunk, amit szeretünk csinálni. Ha páran elolvassák rajtunk kívül, akkor már boldogok vagyunk, a statisztikák szerencsére azt mutatják, hogy sokan kíváncsiak a "szubkultúránkra".
Fapados tippek, trükkök, élmények
Volt egy nagyon jó dolog a Wizz Airben - mától ennek is vége
2015.08.11 19:01:08
Ha egyetlen dolgot kellett eddig mondani, hogy miben különlegesen jó, utasbarát a Wizz Air, akkor ez feladott poggyász 32 kilós súlyhatára volt. De úgy tűnik, ami az utasnak túl jó, az nem maradhat meg: mától 23 kilót lehet venni annyi pénzért, mint amennyiért eddig a 32-t, aki…..
Az Apollo 11 program sikere azon a 3 percen múlott, amikor a landolás előtt bekövetkezett hibát a 32 éves programozó Margaret Hamilton elhárította.
Ezért Neil Armstrong elhíresült mondata, amikor 1969 július 20-án a Holdra lépett „ Egy kis lépés egy embernek, de hatalmas…..
biciklis bakter
2015.07.29 09:54:17
@toce: Nem kapcsoltak le semmit. 1202-es hibát ordibált a holdkomp számítógépe, erre lekérdezték, mit jelent ez a kód. Erre a földön kb. 3 perc alatt fellapozták a kódgyűjteményt, és ott az állt, hogy 1202=túlterhelés, túl sok adat futott egyszerre a leszállási manőver alatt a rendszerben. De a rendszer úgy volt programozva, hogy alapból elsőbbséget adott a létfontosságú funkcióknak, a többi feldolgozást meg addig parkoltatta. Így nem kellett semmit sem átkapcsolni, sem a holdkompban, sem a földön. Mondjuk ez inkább arról szól, hogy jó volt az alap elképzelés, és a program eleve tudta ezt a fícsört.
biciklis bakter
2015.07.29 12:45:08
@kvp: Nem azért tette le kézzel Armstrong, mert a 1202-es hiba villogott, hanem mert az előre betáplált landolási hely túlzottan köves és ezért veszélyes volt, ezért vitte odébb a gépet biztonságos talajra (a Holdon mi a talaj? Holdaj?:)
Egyébként meg nem igaz az sem hogy a tartalékok mentek a Holdra. Valóban, a legesélyesebb az első holdraszállásra a Grissom-White-Chaffee trió volt, akik ugye az Apollo-1-ben bennégtek. A rotáció emiatt átalakult, így kerültek előbbre Armstrongék.
Más téma, de a rotáció érdekessége, hogy Jim Lovell az Apollo-8 CMP után Apollo-13 kapitány lett, Az Apollo-10-es LMP Gene Cernan az Apollo-17 kapitánya lett, a szintén 10-es John Young CMP a 16-os kapitánya lett, szegény Fred Haise, aki az Apollo-13 LMP-je volt, a 18-as kapitánya lett volna, de azt meg lehúzták a programról...
Egyébként meg nem igaz az sem hogy a tartalékok mentek a Holdra. Valóban, a legesélyesebb az első holdraszállásra a Grissom-White-Chaffee trió volt, akik ugye az Apollo-1-ben bennégtek. A rotáció emiatt átalakult, így kerültek előbbre Armstrongék.
Más téma, de a rotáció érdekessége, hogy Jim Lovell az Apollo-8 CMP után Apollo-13 kapitány lett, Az Apollo-10-es LMP Gene Cernan az Apollo-17 kapitánya lett, a szintén 10-es John Young CMP a 16-os kapitánya lett, szegény Fred Haise, aki az Apollo-13 LMP-je volt, a 18-as kapitánya lett volna, de azt meg lehúzták a programról...
biciklis bakter
2015.07.29 14:38:12
@Alotharian: Szóval a Holdon is lehetünk talajrészegek, de csak a sárga Holdig ihatjuk magunkat. :)
Kánikula, nyár, egy kis zápor még megfér egymás mellett, a szerda délelőtti helyenkénti 40 fokos meleget ítéletidő váltotta délután. Engem fél ötkor a Déli pályaudvaron ért el a vihar, a máskor szokásos 35 perces hazajutásomból 180 perc lett. Nézzük az események…..
biciklis bakter
2015.07.09 14:07:26
@Wasquez: Attól még a vasútnak kezdenie kellene valamit magával. Ha a villany nem is jön vissza, de a tájékoztatás terén odatehette volna magát, és mondjuk ha a kalauzok meg az egyéb személyzet nem röhögcsélne a peronok között ugrándozó utasokon, az hasznos lenne... Nyilván ha sietett volna a szerző, akkor elmegy metróval, de megnézte, mások, akiknek pl. nem pont a metró jó, hanem vonattal akarnak hazajutni, hogy jártak. És nem jártak jól.
#509 Ha valaki próbált már angol főzőműsorból egy rántottánál bonyolultabb ételt elkészíteni, az tudja, hogy miért született meg ez a poszt. 1 fontnyi fürjhöz 1/2 uncia bazsalikom, egy pint sörben, 350 Fahrenheiten összefőzve – a birodalmi (vagy angolszász) mértékegységek…..
Legutóbbi írásunkban megérkeztünk az észt fővárosba, és mindjárt tömegközlekedtünk is egy jót. Magából a városból viszont még csak a külsőbb kerületeket láttuk, pedig a lényeg az óvárosban van! A Baltikum két ékszerdobozából a legnagyobbat már megmutattuk, most pedig…..
biciklis bakter
2015.06.26 14:09:29
@Gatts: Nézd meg a sorozatunk előző cikkeit is, ahol Tallinn külsőbb kerületeiről és az észt vidékről is írtunk. :)
A képen és videón látható embertelen körülmények között dolgozó kollégák vesznek részt éjjel-nappal a szobi vonatok vágányútjának beállításában Rákosrendezőn, és közreműködnek a gépek körbejáratásában is. Teszik ezt a szabad ég alatt, az időjárás…..
Az előző részekben mindenféle módon próbáltunk eljutni Észtország fővárosába, most pedig meg is érkezünk oda. A vasúti átmenetek hiányosságai miatt leginkább a buszállomásra szokás érkezni, így volt ez velünk is. Az autóbuszállomás (Tallinna bussijaam) nem éppen a vasút…..
Keleti blokk különkiadás
1985. Konsztantyin Csernyenko szovjet pártfőtitkár temetése...
biciklis bakter
2015.06.08 10:17:05
@Get: D1-esért nem kell nagyon messzire menni, a Csap-Bátyú-Beregszász-Nagyszőlős vonalon is járnak, igaz, nem túl sűrűn.
Miután az előző részben némi vonatozás után megérkeztünk Rigába, és gyorsan be is jártuk tömegközlekedéssel, most a legfőbb látnivalókra koncentrálunk. Riga a Baltikum legnagyobb városa, és óvárosa az UNESCO világörökségi listáján is helyet kapott. Az óváros alapterülete nem túl nagy, így…..
Miután kivillamosoztuk magunkat Daugavpilsben, vonatra szálltunk, hogy Riga fele folytassuk utunkat. A Daugavpils-Riga vasútvonalon a két pár távolsági vonaton - meg az egyesített szentpétervári-minszki járaton (ez a Vilniusból jövő vonattal stokkot is cserél) kívül csak…..
Az előző részekben megnéztük Litvániát keresztül és kasul, troliztunk, kísértett minket a kommunizmus szelleme, most pedig Vilniusból északnak vesszük az irányt, jön a sorrendben második balti állam, Lettország, de mielőtt a kertek alatt átvonatozunk oda, megnézzük, mit…..
Hova megy ez a vonat?
Balti-túra 1. Vilnius és környéke, nem csak közlekedési szemszögből
2015.04.23 10:30:00
Némi utazás után, amellyel Kaunast is érintettük, múlt héten végre megérkezhettünk a litván fővárosba, ahol már trolira is szállhattunk. De írva vagyon, hogy nemcsak közlekedéssel él az ember... és ez az elferdített bibliai idézet a város miatt is kínálja magát.
Észak…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz