Adatok
vargham
0 bejegyzést írt és 43 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Gyerekként a 60-as, 70-es években számtalan dolgot használtunk közlekedési eszközként. Mai szemmel ezeknek a tárgyaknak egy része tökéletesen alkalmatlan volt arra amire mi használtuk őket, de mégis nagyszerű szórakozást nyújtottak nekünk.Ebben a bejegyzésben ezekből a tárgyakból igyekszem néhány…..
Azt szoktam mondani, hogy a MÁV egységes festési sémája (ami mára már szétesett), emblémája és a jellegzetes, elektronikus úton előállított szignál (ami mellé azóta jött egy csomó másik) a corporate identity valaha volt legszebb magyarországi példája. Ezzel együtt nem volt az rossz, amikor a…..
vargham
2020.05.25 12:19:18
@gigabursch: A szocreál az egy eléggé díszes stílus volt. ;-) www.origo.hu/foto/20160317-sztalinbarokk.html
Ha nem is lesz az év szava 2020-ban - erre nyilvánvalóan a koronavírus az esélyes -, de benne lesz a top 5-ben a home office kifejezés. Manapság nem nagy kunszt összerakni egy otthoni irodát, akár többet is, hiszen ha van egy stabil, gyors, lehetőleg korlátlan internetkapcsolatunk, akkor…..
vargham
2020.04.07 08:02:33
vargham
2020.04.07 08:04:47
@korbelygyorgy: Korrekt. 386 + faxmodem... :-) Gondolom Win 3.1 volt rajta.
Volt egyszer egy Beloiannisz Híradástechnikai Gyár, és volt annak egy keszthelyi üdülője. Ebbe az üdülőbe jártak nyaralni a gyár dolgozói a családjukkal. Noha az épület nem túl nagy, és nem is a Balaton partján áll (bár nincs messze a Helikon Strandtól), a medencével, játszótérrel, sportpályákkal és…..
vargham
2018.09.06 19:12:11
Új életre kelt kiállítási standok, egy pikkelyes és egy UFÓ-k ihlette épület, melyeket elsöpört a rendszerváltás...
vargham
2018.07.14 06:48:34
vargham
2018.07.14 11:21:58
Ezúttal néhány igazán érdekes elektromos játékot szeretnék bemutatni nektek, amelyeket az egykori szocialista blokk országaiban készítettek. Ezek a legritkább esetben alapultak saját ötleten, ennek ellenére a vasfüggönynek köszönhetően jó sok pénzért egy kis nyugati hangulatot csempésztek a gyerekek…..
vargham
2018.04.09 09:02:29
Nem volna szabad, hogy ez a tény bárki számára is a frenetikus meglepetésként hasson, de mindig is tudtuk, hogy a zsarolóvírusos incidenseknél nem Grál lovagokkal, hanem kapzsi bűnözőkkel üzletelünk. ..
RendeljKínait Blog
Broadlink MP1 okos elosztó teszt - Nagy lépés az okos otthon felé
2017.01.06 08:00:00
Az okos otthon a 21. század egyik legnagyobb őrülete, ez nem vitás. Ki ne szeretné, ha a háza megfőzné a kávét, mire hazaér a munkából, lekapcsolná a lámpákat, ha itt az alvásidő, hogy ne kelljen kikelni az ágyból, vagy reggel felhúzná a redőnyt, hogy könnyebb legyen felkelni? Sajnos még kicsit…..
vargham
2017.01.07 11:32:42
@vargham: Megnéztem:
www.cnx-software.com/2016/09/14/broadlink-mp1-quad-socket-wifi-power-strip-review-and-teardown/
Eszerint a cikk szerint legalább véletlen benyúlás ellen védett. Lásd a védő műanyag lemezeket. Ez mindenképpen pozitívum. Az általam eddig élőben látott kínai elosztókból ez valahogy mindig hiányzott.
www.cnx-software.com/2016/09/14/broadlink-mp1-quad-socket-wifi-power-strip-review-and-teardown/
Eszerint a cikk szerint legalább véletlen benyúlás ellen védett. Lásd a védő műanyag lemezeket. Ez mindenképpen pozitívum. Az általam eddig élőben látott kínai elosztókból ez valahogy mindig hiányzott.
Kínai termékek szubjektív tesztje
Li-Ion akkumulátorok tesztje (26650, 18650, 14500, LiIon, Lithium Ion, led lámpa, ledes zseblámpa aksi)
2013.08.13 20:00:00
Egy 26650-es, négy 18650-es és három 14500-as akkumulátort fogok bemutatni. Mindegyikük Li-Ion technológiával készült, ebből következik hogy 3.7V feszültségűek. Elsősorban lámpákban használják őket, vagy olyan eszközökben ahol a tápellátást erre a feszültségre tervezték.
Friss 18650-es Li-Ion aksi…..
vargham
2016.09.16 06:34:47
@Kínai cuccok blog:
"Megmértem és 2000 mAh-val ment."
Helyett:
Megmértem, és 2 Ampert vett fel.
Megmértem, és 2000 mA-t vett fel.
Megmértem, és 2 Amper áram folyt rajta.
stb
"Megmértem és 2000 mAh-val ment."
Helyett:
Megmértem, és 2 Ampert vett fel.
Megmértem, és 2000 mA-t vett fel.
Megmértem, és 2 Amper áram folyt rajta.
stb
Hajlamosak vagyunk Budapest története kapcsán minden nyári szórakozást csak Budán, különösen a budai hegyekben elképzelni. Pedig a Főváros „másik széle” is tartogatott meglepetéseket és maradandó élményeket a hajdani romantikus világban...
Szocialista modernizmus, szocreál, brutalizmus, erőfitogtató építészet. Belgrádban számtalan példája van a XX. század közepét meghatározó szovjet építészeti stílusnak, melynek jellemzője a beton, a beton és a még több beton. Ugye tudjuk, miről van szó? A szocreál nálunk is szinte minden városban…..
Egykori minisztériumi épület (Tbiliszi, Grúzia)
Ha visszagondolunk az előző évszázad épített örökségeire, sok mindenkinek elsőre a kommunista "gótika", illetve a szovjet ipari építészet "remekei', a szocialista realizmus otromba, monumentális emlékei juthatnak eszébe. Sajnos…..
Tele van az internet a csernobili atomerőmű felrobbanása után kitelepített, elhagyott Pripjaty fotóival. A természet lassan pusztítja és visszafoglalja a panelvárost magának. De vajon láttuk-e már Pripjatyot épülni, vagy fénykorában? Most megláthatjátok mai képsorozatunkban. Az aláfestő zene…..
vargham
2014.08.06 15:29:18
@slowmotion:
"ez a szocreál stílus nagyon ismerős..."
Ez nem szocreál, az a stílus másképp néz ki, és kicsit korábban véget is ért.
"Erősen archaizáló és eklektizáló irányzat volt.
...a köznyelv gúnyosan "sztálinbarokk" jelzővel illeti."
Forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/Szocialista_realizmus
Így néz ki egy tipikus szocreál épület:
upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/4/43/Mome_homlokzat_1_kicsi.jpg
A pripjatyhoz hasonló beton, illetve előre gyártott, paneles lakótelepeket a világ minden részén találhatunk Angliától kezdve Németországon, Ausztrián át sokfelé. Kedvelt városépítési forma volt mindenhol.
Elég csak a hazánkban is alkalmazott Larsen-Nielsen típusú dán panelházakra gondolni.
"ez a szocreál stílus nagyon ismerős..."
Ez nem szocreál, az a stílus másképp néz ki, és kicsit korábban véget is ért.
"Erősen archaizáló és eklektizáló irányzat volt.
...a köznyelv gúnyosan "sztálinbarokk" jelzővel illeti."
Forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/Szocialista_realizmus
Így néz ki egy tipikus szocreál épület:
upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/4/43/Mome_homlokzat_1_kicsi.jpg
A pripjatyhoz hasonló beton, illetve előre gyártott, paneles lakótelepeket a világ minden részén találhatunk Angliától kezdve Németországon, Ausztrián át sokfelé. Kedvelt városépítési forma volt mindenhol.
Elég csak a hazánkban is alkalmazott Larsen-Nielsen típusú dán panelházakra gondolni.
Hiánypótló térképet szeretnénk megosztani veletek: utánanéztünk, melyik európai uniós országban hogyan mondják az e-mail címeknél használatos @-jelet. A legtöbb országban ezt az angolban „at”-nek nevezett karaktert állatról, vagy egy-egy állat jellegzetesen kunkorodó…..
vargham
2014.04.03 07:46:36
@pamut:
Ez a karakter Magyarországon már jóval az e-mail elterjedése előtt kapta a kukac nevet.
Elég megnézni egy 30 évvel ezelőtti számítógép karakterkészletét. Lehet az Commodore 64, ZX Spectrum, vagy eredeti IBM PC. Az alacsony felbontású bitmap fontok @ karaktere inkább emlékeztetett egy feltekeredett spermiumra/kukacra, mint saját farkával bekarikázott a betűre.
Ez a karakter Magyarországon már jóval az e-mail elterjedése előtt kapta a kukac nevet.
Elég megnézni egy 30 évvel ezelőtti számítógép karakterkészletét. Lehet az Commodore 64, ZX Spectrum, vagy eredeti IBM PC. Az alacsony felbontású bitmap fontok @ karaktere inkább emlékeztetett egy feltekeredett spermiumra/kukacra, mint saját farkával bekarikázott a betűre.
Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :)
Mielőtt valaki azt hiszi, hogy a négyes metró rajongója lennék, el kell…..
Mit érez az egyszeri terapeuta és blogger, aki nagy garral fejest ugrott a sématerápia ismertetésébe, aztán azon kapja magát, hogy eltelt bő negyedév azóta, hogy a témában az utolsó cikket megírta? Bontsuk ketté a választ. Amikor épp friss és kipihent, jól szolgál az…..
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
vargham
2014.02.26 08:13:59
@Gomulka Béla: "kevés pénzért kicsi autót nem lehet venni? (Az keveset fogyaszt.)"
Ezt én sem értem. Ha valakinek nincsen pénze, akkor nem csak a vételárat és az autó méretét kellene néznie, hanem a fogyasztást, és karbantartási költségeket is.
Ezek az autók borzalmas állapotban vannak, és sokat is fogyasztanak. Ahogy itt írták, maximum a következő vizsgáig bírják. Ha beérnék valami egyszerűbbel, az ugyanennyi pénzért jobb állapotú lenne, kihúzna még pár vizsga ciklust.
Pár éve, amikor autó kellett, akkor ilyen megfontolásból egy Samara-t vettünk. Nem érdekelt az autó márkája, csak az állapotot néztük. Nem kereskedésből, idős bácsi garázsából, valódi 50 ezer kilométerrel. Kaptunk hozzá vadonatúj téli gumit felnin, meg még pár tartalék alkatrészt. Olcsóbb volt, mint ezek a cikkben.
Azóta bejártuk vele a környező országokat. Egy jó karburátoros beállította, kilencvenes tempónál 6,5-öt fogyaszt. Pályán 130-nál megugrik, ott 8,5-öt.
Presztízse nincs, ha pályán megelőzök vele egy 110-el haladó újautót, akkor a tulaj felgyorsít, beáll elém, majd vissza lassul 110-re. Mindegy, megszoktam.
Viszont megbízható, fillérekbe kerül az alkatrész, és a hibák nagy részét megcsinálom magam.
Rendszeresen leírják a TC-n, hogy az állapotot nézzük, ne a márkát. Hozhatnának is erre példát az ilyen cikkekben, kíváncsiak lennénk arra is. ;-) Van még pár típus, amit olcsón be lehet szerezni, nem fogyaszt, és fenntartható. Vagy az olcsóautó telepen olyanok nincsenek?
Ezt én sem értem. Ha valakinek nincsen pénze, akkor nem csak a vételárat és az autó méretét kellene néznie, hanem a fogyasztást, és karbantartási költségeket is.
Ezek az autók borzalmas állapotban vannak, és sokat is fogyasztanak. Ahogy itt írták, maximum a következő vizsgáig bírják. Ha beérnék valami egyszerűbbel, az ugyanennyi pénzért jobb állapotú lenne, kihúzna még pár vizsga ciklust.
Pár éve, amikor autó kellett, akkor ilyen megfontolásból egy Samara-t vettünk. Nem érdekelt az autó márkája, csak az állapotot néztük. Nem kereskedésből, idős bácsi garázsából, valódi 50 ezer kilométerrel. Kaptunk hozzá vadonatúj téli gumit felnin, meg még pár tartalék alkatrészt. Olcsóbb volt, mint ezek a cikkben.
Azóta bejártuk vele a környező országokat. Egy jó karburátoros beállította, kilencvenes tempónál 6,5-öt fogyaszt. Pályán 130-nál megugrik, ott 8,5-öt.
Presztízse nincs, ha pályán megelőzök vele egy 110-el haladó újautót, akkor a tulaj felgyorsít, beáll elém, majd vissza lassul 110-re. Mindegy, megszoktam.
Viszont megbízható, fillérekbe kerül az alkatrész, és a hibák nagy részét megcsinálom magam.
Rendszeresen leírják a TC-n, hogy az állapotot nézzük, ne a márkát. Hozhatnának is erre példát az ilyen cikkekben, kíváncsiak lennénk arra is. ;-) Van még pár típus, amit olcsón be lehet szerezni, nem fogyaszt, és fenntartható. Vagy az olcsóautó telepen olyanok nincsenek?
vargham
2014.02.26 08:14:51
@keriarpi: Egyetértek. Közben leírtam ezt én is. :-)
Egy korábbi posztunk nyomán kaptuk az ötletet, hogy írhatnánk néhány, nálunk kevésbé ismert hálózati életvédelmi eszközről. A normál kismegszakítót persze mindenki ismeri, de mondjuk a FI reléről már nem biztos hogy mindenki hallott. Hát, most fogtok.
FI…..
vargham
2014.01.21 21:11:52
@Thoreau: Nem jön át teljesen. A kismegszakító a vezetéket védi. Túláram esetén lekapcsol, hogy ne égjen el a vezeték a falban. A fi relé az embert védi.
A posztban viszont úgy érthető, hogy a kismegszakító is az embert védi, csak nagyobb áramoktól. Ez pedig nem igaz.
A posztban viszont úgy érthető, hogy a kismegszakító is az embert védi, csak nagyobb áramoktól. Ez pedig nem igaz.
The Sweet Life
Tíz általánosan érvényes irányelv, amit követek a süteményeim készítésekor
2014.01.03 18:39:26
Az utóbbi időben be kellett látnom, hogy az embernek az életben nem sikerül minden úgy, ahogy eltervezi, és nem is minden adatik meg, amire vágyna. Viszont éppen ezért kell kitartanunk azok mellett a dolgok mellett, amik boldoggá tesznek bennünket. Lehetnek ezek a legkisebb,…..
A Faluvégi Farolás után, hogy is mondjam, úgy éreztem, nem sikerült kijátszanom magam. Éreztem, nagyon jó lenne, ha mihamarabb drift-lehetőséghez jutnék. A fene sem gondolta volna, hogy még aznap este rámüzen FB-n Remetehegyi Leslie, hogy az egyik fordos csapat pár nap múlva…..
vargham
2013.11.23 19:05:19
@Béza Dániel:
Nem a megapixelben fog különbözni, az netes megjelenéskor lényegtelen. A legfontosabb technológiai különbség egy kompakt/dslr/6x6 között a képérzékelő méretében van. Ami azonos látószög mellett egészen más mélységélességi viszonyokkal, így egészen más kép karakterrel rendelkezik. Mellesleg a nagyobb érzékelőnek jobb a fényhasznosítása is, így kevesebb fényben is értékelhető képet lehet készíteni vele. Ezen nem segít semmilyen Nokia 41 megapixel. (Amit ráadásul zoomolásra találtak ki.)
A legjobb gép, ami nálad van. Ezzel egyet értek.
Azzal is, hogy egy jó szemű, gyakorlott fotós jobb képet készít bármilyen eszközzel, mint egy hozzá nem értő.
De egy profi sem fog kompakttal/mobiltelefonnal elmosott hátterű, ugyanakkor a témát (gyors autó) bemozdulásmentesen mutató képet készíteni. Mert a technika korlátozza. A profi abban más, hogy ha csak ilyen eszköz van nála, akkor nem erőlteti az ilyen képeket, hanem megtalálja azt, amit le tud fényképezni az adott technikával, ugyanakkor visszaadja az esemény hangulatát.
Tehát ha egy profit kiküldesz mobillal, hogy örökítse meg az esemény hangulatát, akkor meg fogja. De ha azt mondod neki, hogy napszállta előtt, háttérben a már pakoló srácok sziluettjével fotózza le a levegőben pörgő utolsó autóst bemoudulásmentesen, akkor tudni fogja, hogy milyen szettet vigyen. Nem mobiltelefon lesz az.
Nem a megapixelben fog különbözni, az netes megjelenéskor lényegtelen. A legfontosabb technológiai különbség egy kompakt/dslr/6x6 között a képérzékelő méretében van. Ami azonos látószög mellett egészen más mélységélességi viszonyokkal, így egészen más kép karakterrel rendelkezik. Mellesleg a nagyobb érzékelőnek jobb a fényhasznosítása is, így kevesebb fényben is értékelhető képet lehet készíteni vele. Ezen nem segít semmilyen Nokia 41 megapixel. (Amit ráadásul zoomolásra találtak ki.)
A legjobb gép, ami nálad van. Ezzel egyet értek.
Azzal is, hogy egy jó szemű, gyakorlott fotós jobb képet készít bármilyen eszközzel, mint egy hozzá nem értő.
De egy profi sem fog kompakttal/mobiltelefonnal elmosott hátterű, ugyanakkor a témát (gyors autó) bemozdulásmentesen mutató képet készíteni. Mert a technika korlátozza. A profi abban más, hogy ha csak ilyen eszköz van nála, akkor nem erőlteti az ilyen képeket, hanem megtalálja azt, amit le tud fényképezni az adott technikával, ugyanakkor visszaadja az esemény hangulatát.
Tehát ha egy profit kiküldesz mobillal, hogy örökítse meg az esemény hangulatát, akkor meg fogja. De ha azt mondod neki, hogy napszállta előtt, háttérben a már pakoló srácok sziluettjével fotózza le a levegőben pörgő utolsó autóst bemoudulásmentesen, akkor tudni fogja, hogy milyen szettet vigyen. Nem mobiltelefon lesz az.
A digitális fényképezés elterjedésével sokkal egyszerűbbé vált a panorámafotók elkészítése, mert az analóg filmes korhoz képest a digitális nyersanyag manipulálása sokkal egyszerűbb. Míg régen csodaszámba ment a panorámafotó, ma már Te is könnyedén készíthetsz egyet.…..
A ír Strypes zenekar szeptember 9-én hozzá ki a bemutatkozó albumát, amiről most egy CC Rider-feldolgozáshoz koncertvideó is készült. Aki esetleg nem hallott volna még róluk, a Strypes egy csupa 16-17 éves srácokból álló rockzenekar, akik régi rhythm and blues dalokat dolgoznak fel…..
vargham
2013.09.08 12:34:53
Tizenhat-tizenhét éves korukban az öcsémék is legalább ilyen jól játszottak. Csak azért nem írom, hogy jobban, nehogy elfogultnak tartsatok. :-)
myspace.com/crashun/music/song/warthog-dance-66236877-72606994
myspace.com/crashun/music/song/i-m-so-sorry-live-66871451-73346388
myspace.com/crashun/music/song/i-need-someone-66236976-72607149
Játszottak feldolgozásokat is, de főleg saját számokkal nyomultak. Csak őket aztán nem nyomta senki. :-(
myspace.com/crashun/music/song/warthog-dance-66236877-72606994
myspace.com/crashun/music/song/i-m-so-sorry-live-66871451-73346388
myspace.com/crashun/music/song/i-need-someone-66236976-72607149
Játszottak feldolgozásokat is, de főleg saját számokkal nyomultak. Csak őket aztán nem nyomta senki. :-(
Hova megy ez a vonat?
Golden Pass – 3. rész: Train du Chocolat – egy utazás klisék és értékek között
2013.01.31 07:00:00
Noha a konkrét értelemben vett Golden Pass-ból még csak kóstolót kaptunk, virtuális svájci utunk során már volt egy „hideg előétel” Genfben a Mont Blanc látványával körítve, egy „leves” a Genfi-tó vizéből, egy „meleg előétel” Lausanne-ban, és egy különleges…..
vargham
2013.02.01 11:16:41
@norbert79: Nem kell olyan messzire menni példáért. A MÁVAG is gyártott áramvonalas gőzmozdonyt a MÁV számára.
hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:M%C3%81V_242.jpg
hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:M%C3%81V_242.jpg
Az előző posztunk olyannyira inspiratívra sikerült, hogy egyrészt hozzászólásszámban rekordokat döntöget, másrészt a Nagy Öregek is motiválva érezték magukat, hogy letegyék a garast, nem hozzászólásnyi terjedelembem.
Számos tanulság mellett azért is tetszett meg az írás,…..
vargham
2013.01.05 20:21:03
Tartozom egy vallomással a Sorskönyv nélkül olvasóinak (és persze elsősorban magamnak): Eric Berne Sorskönyv című munkája tán vagy tíz évig olvasatlanul porosodott a polcomon.Annak idején a szerző neve miatt – némi felszínes belelapozás után – megvettem ugyan, de volt bennem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
live.staticflickr.com/5522/9049635132_b6affc7df1_b.jpg
Ennek a gyárnak a terméke volt a borzalmas minőségű Szputnyik kerékpár is. Tehát a sima, fekete boltbajárós dörzsfékes bicikli is fecske volt, és a Szputnyik is.