Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pék.

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Itt találtam ezt a nem kispályás felszerelést, minta fotókkal ha valakit érdekel, ritkán irigykedek, de most azt hiszem érthető. Egy M8, egy M9, és ennyi válogatott lencse! ..
inphoto.blog.hu Érdekes kérdés 2012.02.15 06:40:37
 "... ha bár nem ismerem a kis társaságot úgy gondolom, hogy egyesek igen csak toppon vannak műszaki tudásban (is). Ezért fordulok önhöz egy olyan "egyszerű" kérdéssel miszerint is: mitől jó egy optika? Főleg a lencsék rajzának értelmezése érdekelne.…..
Pék. 2012.02.15 09:28:38
@bácsiszelet: Értem, a képkör mindenhol F22-re van megadva, ennél tágabb blendén akkor csökken a képkör igaz? Illetve eltolásoknál is? Ezen az oldalon
(www.largeformatphotography.info/lenses/LF8x10in.html)
a legnagyobb kört egy Fujinon C rajzol történetesen 620mm. AZ ára mégis csak a fele sok másik lencséhez képest. Ez miért van?
A másik kérdés pedig: minden lencsének megvan, hogy milyen blendén rajzol a legszebben, mikor a legmagasabb a felbontása. Ezeknél az objektíveknél gondolom általánosságba ez az F22 igaz? És ennél tágabb blendénél előjönnek a hibák valamint kisebb kört rajzol?
Pék. 2012.02.15 16:01:17
@bácsiszelet: No igen ez a másik ami érdekel, hogy bizonyos kihuzat mellett egyre kevesebb fény jut el a filmre. Minél közelebb van a téma annál inkább ki kell húzni a gépet. Viszont jó lenne, ha portrénál például nem mozdulna be a modell. Szóval csak érdemes olyan lencsét venni ami legtágabb állásban mondjuk 5.6 nem? Vagy 1 másodpercnél gyorsabb időt nincs is esély exponálni? Főleg szűkebb blendével? Hogy megy a fénymérés egyáltalán? Mamiya RB67nél például duplázok mindent amit fénymérővel/digi géppel mérek + ha ki van húzva akkor van rá ugye egy táblázat, hogy még hány blendét nyissak stb.. Hogy megy ez a fa gépeknél?
Pék. 2012.02.15 17:01:27
@bácsiszelet:Köszönöm tanulmányozom a linket. Már a 6x7 sem egy izgága műfaj, semmi baj nincs ezzel csak azért nyaktámaszt ne kelljen alkalmazni mint anno. Mellesleg, ha vennék egy 5.6os obit valószínűleg nem használnám 11 alatt, de ha vennék egy 11es obit azt meg 22 alatt nem használnám lévén az összes hibája előjön tágabb blendén nem? Szóval hiába van egy 1.2es nikon obim például 1.2esen de még 1.4esen sincs túl szép képe. (történetesen az 55ös nikkor-sről van szó)

A mélységélességről ne is beszéljünk igen..

Van még 1 kérdés az pedig a zárak közti különbség?
Van compour, copal, compound.. Mi a különbség?

Ez az utolsó kérdésem és köszöntem szépen mindenkinek.
A lyukkamerás ember küldte, dobtam egy hátast, ilyen szép és tökéletes 8x10 gépet még nem láttam. Első körben csak megmutatom. Nem igazán találtam róla anyagot, ha a lyukkamerás ember segít, megköszönöm, addig is lehet gyönyörködni! ..
Az általam rég várt interjú (inkább 10 kérdés) Soltész Istvánnal az Argentum Camera tervezőjével. 1920-ben nem lett volna akkora szenzáció, de ma, ebben az országban a semmiből megteremteni egy rendszerében tökéletes nagyformátumú fényképezőgép családot, nagy dolognak…..
Pék. 2012.01.11 21:27:00
@ragyás: Szia, szabadna kérdeznem milyen gépet vettél?
Pék. 2012.01.11 23:08:57
@ragyás: Szuper, tervezem, hogy veszek egyet 8x10es méretben. Mire használod, ha szabad kérdeznem valamint meg vagy vele elégedve?
Ma nagyon jó képet kaptam a lyukkamerás embertől újévi ajándékként, megosztom. Talán nem derült ki, de nagyon szeretem a concept art műfaját. Azért ezt ide sorolnám. 1 éves expozíció, lyukkamerával, szerintem zseniális! Köszönöm! Bővebben itt! Szóval valami ilyesmi lehetett…..
Pék. 2012.01.07 01:25:40
@a lyukkamerás ember: Persze érthető, hogy a látens kép nem látható, de mivel előhívás nem történik akkor mégis hová sorolnánk a fenti jelenséget?
Pék. 2012.01.07 01:26:33
@a lyukkamerás ember: És, ha lesz még egy kis időd más témában:

inphoto.blog.hu/2012/01/06/bejelentettek_a_nikon_d4_fenykepezogepet

Minden jót.
Nem vagyok célcsoport, de végre kijött a D4. A D4s jobban fog érdekelni. A gépről bővebben itt. Kiváncsi lennén riporter olvasók véleményére, hogy áll most a Canon-Nikon professzionális szegmens? ..
Pék. 2012.01.06 21:47:00
@mileati: Igazából az amatőr réteg az akinek kedveznek ezek a dolgok, hogy felvétel közben szükséges lehet bármilyen fényerő állítás. Egyébként van auto exposure a gépekben ami egy fénymérési automatika. Ezt ki tudod persze kapcsolni,de ha be van kapcsolva gyakorlatilag attól fűggően, hogy sötét illetve világos képeket veszel fel korrigál neked a gép.. Ez kellemetlen villogást eredményez. Én egy pár filmes kamerát kóstolgatok, ott természetesen befolyásolja az fps, hogy milyen fényerővel tudsz felvenni hiszen, ha 24 fps-sel veszel az azt jelenti, hogy 1 mp alatt 24 képkocka lesz megvilágítva, ha viszont 16 fpst veszel akkor 1 másodperc alatt 16 képkockát kell csak megvilágítani. Az, hogy a DSLR gépeken ez, hogy működik azt nem tudom meg, hogy a záridőnek van e köze bármihez is lévén, hogy a zár nem csinál semmit videózás közben.. Az lenne jó, ha lyukkamerás ember válaszolná meg a kérdéseket, én se értek hozzá eléggé. Amit tudok, ha filmezik az ember nem fogja a blendét állítgatni egy beállított snittnél, ha csak nem riportról van esetleg szó, de ott se sűrűn..