Adatok
Snake
0 bejegyzést írt és 487 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A kétezres évek elején azért jártam rendszeresen Szegedre, mert csak ott lehetett régi budapesti villamosokkal utazni, konkrétan acélvázas ikerkocsival és Bengálival. A világ azóta szerencsére jó irányba változott: Szegeden immár modern villamosok járnak, és Budapesten is lehet Bengálival…..
Snake
2024.12.12 23:25:09
@Hamster: Jó eséllyel hivatalos névadó nem volt.
A buszmegállók most is Makkosházi körút néven futnak.
A buszmegállók most is Makkosházi körút néven futnak.
Ismét tematikus válogatás jutott mára. Magyarország 100 éve, két tucat fotón!
1897. Vasúti híd építése Alsókubinnál..
Snake
2024.03.17 12:43:26
@molnibalage: Biztosan nem 1958-as kép, az M IX-esek prototípusa 1962-ben készült el.
A képen a 853-as psz.-ú kocsi van, ezt 1966.01.31-én vették állományba és még napjainkban is forgalomban van.
A képen a 853-as psz.-ú kocsi van, ezt 1966.01.31-én vették állományba és még napjainkban is forgalomban van.
Tavaly nyáron tört rám a felismerés, hogy számos Szántód - Tihany kompozást leszámítva legutóbb 1979-ben ültem hajón a Balatonon. Évek óta gondolkoztam azon, hogy le kéne menni, de mindig az volt, hogy amikor járnak, akkor meleg van és tömeg, amikor meg nincs tömeg és meleg, már nem járnak. Ősszel…..
Snake
2023.06.15 16:48:01
Snake
2023.06.20 17:27:17
@Hamster: Állítólag úgy tervezik, hogy csütörtökön jönnek le a Sión a Balatonról távozó különféle kisebb hajók, az újakat pedig pénteken vontatják fel.
1920. Benzinkút Stockholmban a Julikullenen. Manapság ÍGY fest..
Snake
2023.04.17 14:55:55
@Fredddy: Pedig én úgy tudom, hogy a korabeli repülőkről is lehetett telefonálni, láttam egy dokumentumfilmben:
www.youtube.com/watch?v=MnQmUbkDo94
:)
www.youtube.com/watch?v=MnQmUbkDo94
:)
Az élelmiszeriparból indultak, a hadiiparba érkeztek. Egyedülállóan széles volt Magyarország legnagyobb vállalatának termékskálája, de a hadsereg, a háború szükségletei tették a vállalatot naggyá, a legnagyobbá. A hadiszállítás kikerülhetetlen létfeltétele és kötelezettsége volt a cégnek. Végül…..
Snake
2022.02.26 01:34:35
A gulyáságyút feltaláló Kőszeghi Mártony Károly soha nem volt a WM mérnöke, már csak azért sem, mert majd tíz évvel Weiss Manfréd születése előtt halt meg. Nevezett eszköz kifejlesztésekor egyébként a császári hadsereg tisztje volt, így gondolom a találmánya is kincstári tulajdonnak minősült. Volt egyébként egy, talán a gulyáságyúnál is nagyobb jelentőségű találmánya, mégpedig a sűrített levegős légzőkészülék.
@gigabursch: Akkoriban nem volt szokatlan, hogy vállalati szinten oldják meg a dolgozók lakhatását és szociális ellátását. Tatabánya is egy az egyben a "gaz kapitalista" bányavállalat jóvoltából jött létre, ők építették a komplett telepeket hatajtós házakkal, üzletekkel, iskolákkal, kórházzal, stranddal, művelődési házzal, miegymással együtt. De így ment ez más nagy gyáraknál/bányáknál (pl. Diósgyőr, Salgótarján) vagy akár a MÁV-nál is.
@gigabursch: Akkoriban nem volt szokatlan, hogy vállalati szinten oldják meg a dolgozók lakhatását és szociális ellátását. Tatabánya is egy az egyben a "gaz kapitalista" bányavállalat jóvoltából jött létre, ők építették a komplett telepeket hatajtós házakkal, üzletekkel, iskolákkal, kórházzal, stranddal, művelődési házzal, miegymással együtt. De így ment ez más nagy gyáraknál/bányáknál (pl. Diósgyőr, Salgótarján) vagy akár a MÁV-nál is.
1969. A Golden Globe- és Grammy-díjas amerikai színésznő, Judy Garland sárga rózsákkal borított koporsóját indítják útnak a hollywoodi temetőbe, miután nyugtató túladagolásban elhunyt. Az Óz, a csodák csodája sztárja komoly gyógyszerfüggő volt. Munkája során kezdett étvágycsökkentőket szedni, mert…..
Snake
2021.11.01 02:00:19
Visszatértünk! Remélem hiányoztunk. Túléltétek a nyarat? Akkor gyerünk vissza régi kerékvágásba! Máris itt az augusztusi ' Régi Magyar Gyárak' sorozat újabb darabja az Arcanumtól és hétvégén jön a vadiúj, 395. Napi érdekes! RITKÁN LÁTHATÓ TÖRTÉNELEM MÁR 8 ÉVE! - Jtom
A Ganz-Mávag Magyarország…..
Snake
2021.08.31 17:39:45
@kombi: Így van, a Ganz soha nem gyártott gőzmozdonyt.
Sziasztok! A mai Érdekesben már nem hívom kedvencnek a kiemelt képet, mert több olvasó nehezményezte hogy nekem hogy lehet kedvencem ez vagy az a szomorú téma. Mivel nincs kedvem a kommentszekcióban mindig elmagyarázni az index címlapról egy-egy alkalommal beszédülő futóbolondoknak, hogy ez egy…..
Snake
2021.06.27 21:55:52
@forter: Pár éve átnyálaztam egy rakat Tűzvédelem folyóiratot, az egyikben említés szintjén szerepelt egy eset, amikor az ''50-es évek elején egy budapesti tűzoltót - egy nyilván rosszul bekötött rendszerben - oltás közben leforrázott az épületben (azt hiszem valamilyen raktárban) telepített sprinkler, melynek következtében az illető életét vesztette.
Üdvözlök mindenkit az "Új évben", amely minden reményünk szerint jobb lesz, mint az előző. Az első Napi érdekest láthatjátok ma és mostantól a vasárnap reggel is indulhat majd vele, mert e héttől a hét utolsó napjának nulla órájától lesznek kint a legnézettebb sorozatunk bejegyzései. Az online…..
Snake
2021.01.05 23:28:59
@David Bowman: Idén lesz tíz éve, hogy az Arriva átvette a buszközlekedést és a komplett flottát lecserélték részben új (főként kínai gyártmányú King Long) részben használt (brit eredetű) autóbuszokra. Aztán az Arriva 2 év alatt belebukott a dologba és némi közjáték után a spanyol ALSA vette át a boltot, részben az Arrivától maradt néhány éves kínai, részben újonnan vásárolt török gyártmányú (Otokar típusú) buszokkal.
Ennél furcsább megoldást se láttam még arra, hogy hogyan lehet csúcsban növelni az utascsere sebességét, vagy másik irányból értelmezve csúcson kívül növelni egy jármű ülőhelyeinek számát. Naná, hogy Japán :)..
Húsz éve és néhány hónapja lettem villamosmániás. Mit mondjak, nem választottam valami hálás időpontot arra, hogy megint olyan lelkesen nézzek a sárga síndöcögényekre, mint hat-hét évesen! A sínek kopottak és öregek voltak, a villamosok szintén kopottak és öregek voltak, és állandóan el- vagy…..
Snake
2020.06.05 22:51:52
@molnibalage: Itt van régi Budapest térkép bőséggel:
1873 előtt:
maps.hungaricana.hu/hu/search/results/?list=eyJmaWx0ZXJzIjogeyJQSUMiOiBbIllFUyJdfSwgInF1ZXJ5IjogIkhJRVI9KEJGTFRlcmtlcHRhckhpZXJhcmNoeS0yKSIsICJzb3J0IjogIlJFQ05VTSJ9&per_page=20
1873-1949:
maps.hungaricana.hu/hu/search/results/?list=eyJmaWx0ZXJzIjogeyJQSUMiOiBbIllFUyJdfSwgInF1ZXJ5IjogIkhJRVI9KEJGTFRlcmtlcHRhckhpZXJhcmNoeS0xMykiLCAic29ydCI6ICJSRUNOVU0ifQ&per_page=20
1950-2000:
maps.hungaricana.hu/hu/search/results/?list=eyJmaWx0ZXJzIjogeyJQSUMiOiBbIllFUyJdfSwgInF1ZXJ5IjogIkhJRVI9KEJGTFRlcmtlcHRhckhpZXJhcmNoeS02KSIsICJzb3J0IjogIlJFQ05VTSJ9&per_page=20
1873 előtt:
maps.hungaricana.hu/hu/search/results/?list=eyJmaWx0ZXJzIjogeyJQSUMiOiBbIllFUyJdfSwgInF1ZXJ5IjogIkhJRVI9KEJGTFRlcmtlcHRhckhpZXJhcmNoeS0yKSIsICJzb3J0IjogIlJFQ05VTSJ9&per_page=20
1873-1949:
maps.hungaricana.hu/hu/search/results/?list=eyJmaWx0ZXJzIjogeyJQSUMiOiBbIllFUyJdfSwgInF1ZXJ5IjogIkhJRVI9KEJGTFRlcmtlcHRhckhpZXJhcmNoeS0xMykiLCAic29ydCI6ICJSRUNOVU0ifQ&per_page=20
1950-2000:
maps.hungaricana.hu/hu/search/results/?list=eyJmaWx0ZXJzIjogeyJQSUMiOiBbIllFUyJdfSwgInF1ZXJ5IjogIkhJRVI9KEJGTFRlcmtlcHRhckhpZXJhcmNoeS02KSIsICJzb3J0IjogIlJFQ05VTSJ9&per_page=20
A szocialista Magyarország mindennapjait - eddig még nem látott, eredeti színes fotókkal bemutató - sorozatunk folytatódik az MTI fotósainak munkáiból. Ma - rendhagyó módon - három évet ívelünk át 1963-tól 1965-ig.
1963. január 18. Hómarós ZIL teherautó és hómunkások tisztítanak egy utat valahol…..
Snake
2018.09.14 14:08:53
Snake
2019.03.24 12:36:03
@Division:
A MÁVAUT Béke téri főműhelye (Bp. XIII. ker.) 1962-63-ban 12 db sétabusz-szerelvényt épített Nysa alapokra, Finta László tervezte karosszériával. A járműszerelvények egy gépes és két pótkocsiól álltak. A sétabuszokat a '70-es évekig használták, bár valódi helyüket nemigen találták: a 12 járművet rendszeresen más-más városokba helyezték át. Ha minden igaz, egy gépes kocsi - magánkézben, felújításra várva - még létezik.
img.index.hu/imgfrm/7/4/0/8/IMG_0015077408.jpg
A MÁVAUT-tal párhuzamosan a FAÜ (Fővárosi Autóbuszüzem) is belevágott a sétabusz-bizniszbe. 1962-63-ban beszerzett 8 db Nysa mikrobuszt és a Sallai főműhelyben (X. ker., Gyömrői út) mindegyikhez 2-2 pótkocsit gyártott. A járművek a Margitszigeten a Városligetben, a Várban és a Római-parton közlekedtek, majd 1975-ben kivonták őket a forgalomból.
img.index.hu/imgfrm/9/1/3/9/IMG_0010169139.jpg
1963-ban a FAÜ egy 9. sétabuszt is épített, ez UAZ alapokra épült, teljesen új karosszériával, szokás szerint 2 pótkocsival. A járművet néhány nap után átadták a Dunaújvárosi Tanács részére
img.index.hu/imgfrm/6/4/0/3/IMG_0013226403.jpg
A BKV 1977-ben - elsősorban a Margitszigeten és a BNV-n - újraindította a sétabuszozást. Ehhez 4 db, UAZ alapú járműszerelvényt készíttetett az Egyesült Járműipari Szövetkezettel (Bp., XIV. ker., Lengyel u.). Az elöregedett járműveket 1989-ben 5 db azonos kialakítású (de emészthetőbb formatervű) járművel váltották ki. Ezek közül 3 - hellyel közzel - ma is üzemel a Margitszigeten és a Városligetben (bár az idei szezonban utóbbi nem indult el).
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1032/10322/103220/10322085_02aad7d5c5fa690ac56c2cacf0b30545_wm.jpg
A MÁVAUT-sétajáratok modern kori utódai ma is megtatlálhatóak számos idegenforgalmilag jelentős városban, általában 3 utasszállító pótkocsit vontató, - szerintem förtelmes - gőzmozdonynak álcázott gépeskocsi formájában. Ezek főként olasz gyártmányúak: www.dottotrains.com/en/Trains
Ma már a környzettudatosság jegyében előfordulnak elektromos hajtású sétabuszok is, de ezek jellemzően - vélhetőleg műszaki korlátok miatt - szólóban közlekednek:
birdie-elektromosauto.hu/wp-content/uploads/2018/02/20264996_1479504062092993_14073127123488819_n-2.jpg
A MÁVAUT Béke téri főműhelye (Bp. XIII. ker.) 1962-63-ban 12 db sétabusz-szerelvényt épített Nysa alapokra, Finta László tervezte karosszériával. A járműszerelvények egy gépes és két pótkocsiól álltak. A sétabuszokat a '70-es évekig használták, bár valódi helyüket nemigen találták: a 12 járművet rendszeresen más-más városokba helyezték át. Ha minden igaz, egy gépes kocsi - magánkézben, felújításra várva - még létezik.
img.index.hu/imgfrm/7/4/0/8/IMG_0015077408.jpg
A MÁVAUT-tal párhuzamosan a FAÜ (Fővárosi Autóbuszüzem) is belevágott a sétabusz-bizniszbe. 1962-63-ban beszerzett 8 db Nysa mikrobuszt és a Sallai főműhelyben (X. ker., Gyömrői út) mindegyikhez 2-2 pótkocsit gyártott. A járművek a Margitszigeten a Városligetben, a Várban és a Római-parton közlekedtek, majd 1975-ben kivonták őket a forgalomból.
img.index.hu/imgfrm/9/1/3/9/IMG_0010169139.jpg
1963-ban a FAÜ egy 9. sétabuszt is épített, ez UAZ alapokra épült, teljesen új karosszériával, szokás szerint 2 pótkocsival. A járművet néhány nap után átadták a Dunaújvárosi Tanács részére
img.index.hu/imgfrm/6/4/0/3/IMG_0013226403.jpg
A BKV 1977-ben - elsősorban a Margitszigeten és a BNV-n - újraindította a sétabuszozást. Ehhez 4 db, UAZ alapú járműszerelvényt készíttetett az Egyesült Járműipari Szövetkezettel (Bp., XIV. ker., Lengyel u.). Az elöregedett járműveket 1989-ben 5 db azonos kialakítású (de emészthetőbb formatervű) járművel váltották ki. Ezek közül 3 - hellyel közzel - ma is üzemel a Margitszigeten és a Városligetben (bár az idei szezonban utóbbi nem indult el).
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1032/10322/103220/10322085_02aad7d5c5fa690ac56c2cacf0b30545_wm.jpg
A MÁVAUT-sétajáratok modern kori utódai ma is megtatlálhatóak számos idegenforgalmilag jelentős városban, általában 3 utasszállító pótkocsit vontató, - szerintem förtelmes - gőzmozdonynak álcázott gépeskocsi formájában. Ezek főként olasz gyártmányúak: www.dottotrains.com/en/Trains
Ma már a környzettudatosság jegyében előfordulnak elektromos hajtású sétabuszok is, de ezek jellemzően - vélhetőleg műszaki korlátok miatt - szólóban közlekednek:
birdie-elektromosauto.hu/wp-content/uploads/2018/02/20264996_1479504062092993_14073127123488819_n-2.jpg
Snake
2019.03.24 12:36:08
@Division:
A MÁVAUT Béke téri főműhelye (Bp. XIII. ker.) 1962-63-ban 12 db sétabusz-szerelvényt épített Nysa alapokra, Finta László tervezte karosszériával. A járműszerelvények egy gépes és két pótkocsiól álltak. A sétabuszokat a '70-es évekig használták, bár valódi helyüket nemigen találták: a 12 járművet rendszeresen más-más városokba helyezték át. Ha minden igaz, egy gépes kocsi - magánkézben, felújításra várva - még létezik.
img.index.hu/imgfrm/7/4/0/8/IMG_0015077408.jpg
A MÁVAUT-tal párhuzamosan a FAÜ (Fővárosi Autóbuszüzem) is belevágott a sétabusz-bizniszbe. 1962-63-ban beszerzett 8 db Nysa mikrobuszt és a Sallai főműhelyben (X. ker., Gyömrői út) mindegyikhez 2-2 pótkocsit gyártott. A járművek a Margitszigeten a Városligetben, a Várban és a Római-parton közlekedtek, majd 1975-ben kivonták őket a forgalomból.
img.index.hu/imgfrm/9/1/3/9/IMG_0010169139.jpg
1963-ban a FAÜ egy 9. sétabuszt is épített, ez UAZ alapokra épült, teljesen új karosszériával, szokás szerint 2 pótkocsival. A járművet néhány nap után átadták a Dunaújvárosi Tanács részére
img.index.hu/imgfrm/6/4/0/3/IMG_0013226403.jpg
A BKV 1977-ben - elsősorban a Margitszigeten és a BNV-n - újraindította a sétabuszozást. Ehhez 4 db, UAZ alapú járműszerelvényt készíttetett az Egyesült Járműipari Szövetkezettel (Bp., XIV. ker., Lengyel u.). Az elöregedett járműveket 1989-ben 5 db azonos kialakítású (de emészthetőbb formatervű) járművel váltották ki. Ezek közül 3 - hellyel közzel - ma is üzemel a Margitszigeten és a Városligetben (bár az idei szezonban utóbbi nem indult el).
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1032/10322/103220/10322085_02aad7d5c5fa690ac56c2cacf0b30545_wm.jpg
A MÁVAUT-sétajáratok modern kori utódai ma is megtatlálhatóak számos idegenforgalmilag jelentős városban, általában 3 utasszállító pótkocsit vontató, - szerintem förtelmes - gőzmozdonynak álcázott gépeskocsi formájában. Ezek főként olasz gyártmányúak: www.dottotrains.com/en/Trains
Ma már a környzettudatosság jegyében előfordulnak elektromos hajtású sétabuszok is, de ezek jellemzően - vélhetőleg műszaki korlátok miatt - szólóban közlekednek:
birdie-elektromosauto.hu/wp-content/uploads/2018/02/20264996_1479504062092993_14073127123488819_n-2.jpg
A MÁVAUT Béke téri főműhelye (Bp. XIII. ker.) 1962-63-ban 12 db sétabusz-szerelvényt épített Nysa alapokra, Finta László tervezte karosszériával. A járműszerelvények egy gépes és két pótkocsiól álltak. A sétabuszokat a '70-es évekig használták, bár valódi helyüket nemigen találták: a 12 járművet rendszeresen más-más városokba helyezték át. Ha minden igaz, egy gépes kocsi - magánkézben, felújításra várva - még létezik.
img.index.hu/imgfrm/7/4/0/8/IMG_0015077408.jpg
A MÁVAUT-tal párhuzamosan a FAÜ (Fővárosi Autóbuszüzem) is belevágott a sétabusz-bizniszbe. 1962-63-ban beszerzett 8 db Nysa mikrobuszt és a Sallai főműhelyben (X. ker., Gyömrői út) mindegyikhez 2-2 pótkocsit gyártott. A járművek a Margitszigeten a Városligetben, a Várban és a Római-parton közlekedtek, majd 1975-ben kivonták őket a forgalomból.
img.index.hu/imgfrm/9/1/3/9/IMG_0010169139.jpg
1963-ban a FAÜ egy 9. sétabuszt is épített, ez UAZ alapokra épült, teljesen új karosszériával, szokás szerint 2 pótkocsival. A járművet néhány nap után átadták a Dunaújvárosi Tanács részére
img.index.hu/imgfrm/6/4/0/3/IMG_0013226403.jpg
A BKV 1977-ben - elsősorban a Margitszigeten és a BNV-n - újraindította a sétabuszozást. Ehhez 4 db, UAZ alapú járműszerelvényt készíttetett az Egyesült Járműipari Szövetkezettel (Bp., XIV. ker., Lengyel u.). Az elöregedett járműveket 1989-ben 5 db azonos kialakítású (de emészthetőbb formatervű) járművel váltották ki. Ezek közül 3 - hellyel közzel - ma is üzemel a Margitszigeten és a Városligetben (bár az idei szezonban utóbbi nem indult el).
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1032/10322/103220/10322085_02aad7d5c5fa690ac56c2cacf0b30545_wm.jpg
A MÁVAUT-sétajáratok modern kori utódai ma is megtatlálhatóak számos idegenforgalmilag jelentős városban, általában 3 utasszállító pótkocsit vontató, - szerintem förtelmes - gőzmozdonynak álcázott gépeskocsi formájában. Ezek főként olasz gyártmányúak: www.dottotrains.com/en/Trains
Ma már a környzettudatosság jegyében előfordulnak elektromos hajtású sétabuszok is, de ezek jellemzően - vélhetőleg műszaki korlátok miatt - szólóban közlekednek:
birdie-elektromosauto.hu/wp-content/uploads/2018/02/20264996_1479504062092993_14073127123488819_n-2.jpg
1885. Gyémántbányászok speciális kötélvasútja a dél-afrikai Kimberley gyémántbányájában..
1906. A San Franciscó-i földrengés után készült egyetlen eredetileg színes képsor..
1929. Nudista strand Moszkvában..
Snake
2018.11.12 15:28:27
Állandó olvasóink bizonyára tudják már hogy blogunk az MTI Fotóarchívumával létrejött együttműködése révén mutat be képeket ebből a páratlan magyar gyűjteményből. Két hete láthattátok az 1958-as évet, most és két hét múlva a következő részben 1959-el folytatjuk...
Snake
2018.06.21 13:15:44
@¿Qué tapas hay?: Az alváz Csepel, a fülke és a felépítmény Ikarus. De valóban Csepel néven kerültek értékesítésre.
Közel négy évvel ezelőtt írtam egy bejegyzést az emeletes vasúti személykocsik németországi történetéről. Sajnos ezek közül én csak a modernebb változatokkal utaztam... egészen az elmúlt hétvégéig.
Gyerekkoromban csak unokatesóm modellvasútján láttam emeletes kocsikat, úgyhogy amikor '87-ben…..
Snake
2018.06.21 11:38:37
@KissGecihuszár: A belföldi IC vonatok alapszerelvénye jellemzően 3-4 kocsi, ezen felesleges emeletes kocsik beállításával rövidíteni.
Ahol létjogosultsága van az emeletesnek, azok a legforgalmasabb elővárosi vonalak zónázóvonatai (Vác-szobi vonal, a két szolnoki vonal, esetleg majd a már felújított hatvani vonal), valamint a legzsúfoltabb nyári vonalak (Velencei-tavi elővárosi vonatok, Balaton déli-parti sebesvonatok).
@lbalazs: A csatolt FLIRT 400, egy "6+1-es csíkos" ingavonat 518, a leendő emeletes KISS-ek 598 (nyáriasítva 558) ülőhellyel rendelkeznek.
Ahol létjogosultsága van az emeletesnek, azok a legforgalmasabb elővárosi vonalak zónázóvonatai (Vác-szobi vonal, a két szolnoki vonal, esetleg majd a már felújított hatvani vonal), valamint a legzsúfoltabb nyári vonalak (Velencei-tavi elővárosi vonatok, Balaton déli-parti sebesvonatok).
@lbalazs: A csatolt FLIRT 400, egy "6+1-es csíkos" ingavonat 518, a leendő emeletes KISS-ek 598 (nyáriasítva 558) ülőhellyel rendelkeznek.
Bár a tapolcai találkozó sztárjai az igazán régi járművek: a Farosok, 31-esek és a Fakarusz voltak, számomra a legnosztalgikusabb élményt ez a 280-as jelentette:
Nem azért, mintha valaha is utaztam volna vele (szerintem soha nem ültem Vas megyei buszon), hanem mert ennek még az utóbbi…..
Snake
2018.05.29 13:06:52
@Hamster: 1976-ban volt a váltás az egyenes és a háromrészes műszerfal között. Az ominózus trolik első szériája (155 psz-ig.) épp ez év tavaszán állt forgalomba, még egyenes műszerfallal.
Az ember azért hajlandó extra díjakat fizetni, mert szeretne magasabb szintű szolgáltatásban részesülni, vagy épp bebiztosítani magát valami hátrányos szitu ellen. Na, Gáboréknak egyik sem jött össze. A Békéscsaba-Budapest vonatút utazási körülményeit 2. osztályon az ember persze nem a szexi és luxi…..
A sok hajós meg vasutas bejegyzés után jöjjön valami más - na persze nem túlságosan más! Sőt, igazság szerint ezek a képek is vasutas vonatkozásúak, hiszen a kassai fűtőháznál készültek - viszont gumikerekű járműveket ábrázolnak:
Annak idején a suliban megoszlottak a vélemények arról, hogy ez a…..
Snake
2017.05.23 12:11:17
Karosa Š buszok a Volánoknál:
1971-ben, még a nagy beszerzés előtt 1-1 távolsági ŠD11 és helyközi ŠL11 kivitelű kocsit kapott a 20. sz. VOLÁN (Budapest). A helyközi kocsit Érd kapta, a távolságit a Szabolcs utcai telephely, ez Balassagyarmatra járt.
1973-1976 között 244 városi ŠM11 és helyközi ŠL11 típust vásároltak. Ezeket az alábbi válallatok kapták:
2. sz. VOLÁN, Salgótarján (29 városi és 14 helyközi)
4. sz. VOLÁN, Eger (12 városi és 8 helyközi)
9. sz. VOLÁN, Kecskemét (21 városi és 3 helyközi)
12. sz. VOLÁN, Pécs (34 városi és 10 helyközi)
15. sz. VOLÁN, Veszprém (26 városi és 29 helyközi)
20. sz. VOLÁN, Budapest (58 helyközi, mindet Érd üzemegység kapta)
A darabszámokban +/- 2-3 db eltérés lehet
A három típus az alábbiakban tért el egymástól:
ŠM11: három távműködtetésű ajtó (elöl egy, középen és hátul két fel/leszállósávos), Praga automata váltó, 29 alacsony támlás ülés, 67 állóhely
ŠL11: két távműködtetésű ajtó (elöl és középen is egysávos), mechanikus váltó, 45 alacsony támlás ülés, 30 állóhely
ŠD11: elöl és hátul (vagy csak elöl) kézzel nyitható ajtó, mechanikus váltó, 45-47 magastámlás ülés
A beszerzés háttere :
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133298719&t=9177480
Egyébként a típus nem ráncajtókkal, hanem un. kettős bolygóajtókkal van felszerelve, talán itt látszik a működése:
www.youtube.com/watch?v=jxTa27h-Lp8
Azt mondják, menetdinamikában jobbak voltak az Ikarusoknál, valószínűleg ezért is kerültek főképp hegyi terepre. A korai selejtezésük pedig nem számított akkoriban extrém dolognak, akkoriban az Ikarusokon is túladtak 8-12 éves korukra.
1971-ben, még a nagy beszerzés előtt 1-1 távolsági ŠD11 és helyközi ŠL11 kivitelű kocsit kapott a 20. sz. VOLÁN (Budapest). A helyközi kocsit Érd kapta, a távolságit a Szabolcs utcai telephely, ez Balassagyarmatra járt.
1973-1976 között 244 városi ŠM11 és helyközi ŠL11 típust vásároltak. Ezeket az alábbi válallatok kapták:
2. sz. VOLÁN, Salgótarján (29 városi és 14 helyközi)
4. sz. VOLÁN, Eger (12 városi és 8 helyközi)
9. sz. VOLÁN, Kecskemét (21 városi és 3 helyközi)
12. sz. VOLÁN, Pécs (34 városi és 10 helyközi)
15. sz. VOLÁN, Veszprém (26 városi és 29 helyközi)
20. sz. VOLÁN, Budapest (58 helyközi, mindet Érd üzemegység kapta)
A darabszámokban +/- 2-3 db eltérés lehet
A három típus az alábbiakban tért el egymástól:
ŠM11: három távműködtetésű ajtó (elöl egy, középen és hátul két fel/leszállósávos), Praga automata váltó, 29 alacsony támlás ülés, 67 állóhely
ŠL11: két távműködtetésű ajtó (elöl és középen is egysávos), mechanikus váltó, 45 alacsony támlás ülés, 30 állóhely
ŠD11: elöl és hátul (vagy csak elöl) kézzel nyitható ajtó, mechanikus váltó, 45-47 magastámlás ülés
A beszerzés háttere :
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133298719&t=9177480
Egyébként a típus nem ráncajtókkal, hanem un. kettős bolygóajtókkal van felszerelve, talán itt látszik a működése:
www.youtube.com/watch?v=jxTa27h-Lp8
Azt mondják, menetdinamikában jobbak voltak az Ikarusoknál, valószínűleg ezért is kerültek főképp hegyi terepre. A korai selejtezésük pedig nem számított akkoriban extrém dolognak, akkoriban az Ikarusokon is túladtak 8-12 éves korukra.
Snake
2017.05.08 11:32:45
Fapados tippek, trükkök, élmények
Itt a rég várt közvetlen reptéri busz Ferihegyről a belvárosba
2017.04.16 17:19:57
A meghirdetett menetrend alapján igazi gyorsbusz indult a budapesti reptérről a belvárosba. Az útvonal kitűnő, felfűzi a pályaudvarokat is. A menetrend is zseniális, fél óránként jár. A valóság egy cseppet más, de a szolgáltatás valóban létezik, minibusszal. Sőt egy másik szolgáltató is belépett a…..
Snake
2017.04.18 00:15:47
A 444.hu szúrta ki, hogy milyen lelkesen foglalkozott azzal az április elsejei álhírrel a közmédia úgynevezett V4 Híradója, miszerint a minden tengertől és óceántól elég távol található Csehország kétszáz méteres repülőgép-anyahajót építtetett Kínával.
Amiben nemcsak az alaphír abszurditása…..
Snake
2017.04.05 23:49:27
@helyén találta a szöget:
Fiume története során többször is (utoljára 1868-1918 között) Magyarország része volt, mint corpus separatum.
Ami pedig a katonai repülőtér vs. légibázis kérdés felvetését illeti, öngólt lőttél. A Honvédség által üzemeltetett repülőterek elnevezése a következő:
-MH Pápa Bázisrepülőtér ("Párduc")
-MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis, Kecskemét ("Titán")
-MH 86. Szolnok Helikopter Bázis ("Opera")
Fiume története során többször is (utoljára 1868-1918 között) Magyarország része volt, mint corpus separatum.
Ami pedig a katonai repülőtér vs. légibázis kérdés felvetését illeti, öngólt lőttél. A Honvédség által üzemeltetett repülőterek elnevezése a következő:
-MH Pápa Bázisrepülőtér ("Párduc")
-MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis, Kecskemét ("Titán")
-MH 86. Szolnok Helikopter Bázis ("Opera")
Míg az előző részben komolyan aggódtam amiatt, hogy félrészeg kirakatparasztokra bízták egy ártatlan kis boci világrajövetelét, mára megvilágosodtam, hogy ez csak egy reality, ahol semmit nem bíznak a véletlenre. Ma új szereplőkkel bővült a tanya, akik nem is sokban térnek el az eddigi lakóktól...
Snake
2016.04.07 13:00:35
@aloksak: Nem irodista volt, úgy tudom a néhai Budai Rohamszolgálat beosztott tűzoltója volt, később talán rohamparancsnoknak is kinevezték.
Ígérem ma nem lesz tojás, se nyúl, Krisztus feltámadásakor pedig még nem találták fel a fényképezőgépet (sajnos).
1987. A Lincoln-emlékmű tisztítása. A fül sem maradhat ki
..
Snake
2016.03.27 21:23:09
@vilmoci: Nekem is egyből ez villant be :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
library.hungaricana.hu/hu/view/Delmagyarorszag_2003_03/?query=%22Eur%C3%B3pa%20liget%22&pg=71&layout=s
2003. március 15-én az akkori EU-tagországokat szimbolizáló tizenöt facsemetét ültettek el a területen, melyet minden EU-bővítéskor újabb ültetésekkel kívántak bővíteni. Ez lett (volna) az Európa liget.
Más kérdés, hogy a villamosvégállomásnál egy komplett kiserdő van, szóval nem tudom melyik lehet a névadó 15 fa...