Adatok
spongyabob69
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?Mai cikkünk blogposztja...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Bizonyos okok miatt most kényszerültem kocsit venni, a célkategória 3-4 év körüli dízel kombi, max 100000km-el, lehetőleg magánszemélytől. Elsősoban Focus TDCI-t kerestem, másodsorban Megane 1.5 DCI-t.
Használtautó.hu böngészése, telefonálgatás pár napig, végére idegbaj. Tisztán lejött, hogy a nepperek alapból hülyének néznek. Két fő szempont érdekelt, mennyire volt sérülve/törve a kocsi és a futásteljesítmény követhető-e legalább a garanciális szerviz végéig.
Nos nem túlzás, 10-ből 9 szervízkönyvvel hirdetett autónak nem volt szervízkönyve, "épp kozmetikában van a kocsi, valószínűleg a tulajnál maradt de majd meglesz, visszahívlak később stb." handabandák. (Persze nem a könnyedén hamisított verziók érdekeltek, hanem szerettem volna felvenni a kapcsolatot a szervízzel, hogy milyen futásteljesítménynél voltak a kötelező revíziók). Gyakorlatilag ilyen arányban nem volt elérhető a szervízkönyv - milyen érdekes...
Persze csak kiszedtem a nepperekből, hogy zömük flottás volt (Nestlé, Hilti, K&H...) és nyilván a flottakezelőnél pörögtek vissza az órák 80-100e km-re. A kollégám 250000km-t futott céges Golfját a leadás után egy hónappal 110000km-el hirdette egy nepper bocs, de nem meglepő.
A szerzővel ellentétben engem nem az autó "állapota" hanem a valós futásteljesítménye érdekel. A lőtéri kutyát nem izgatja, hogy polírozták le a kasznit, szilikonozták szét a belteret és dzsuvázták ki a motorteret. Majd megcsinálom én, nem új kocsit veszek. Inkább legyen poros, így legalább látszik, hol enged olajat a blokk. Különben is az előző flottáskocsim (GolfV) 230000km-el is gyönyörű volt kívül-belül. Vigyáztam rá, főleg pályán használtam, így szinte nem kopott semmi a kormányon, kárpitokon, pedálokon, senki meg nem mondta volna, hogy annyi volt benne. Rendesen volt szervízelve, de majd 300000km felé szépen lassan elfárad benne minden. Valaki meg majd egy becsületes neppernek köszönhetően boldogan beleül vélt 140000km-el és néz hülyén, amikor a szelepek összepacsiznak a dugókkal.
Folytatva a történetet, feladtam a Focust és találtam egy Megane Grandtourt 79000km-el. Láss csodát, a nepper készségesen nyilatkozott mindenről, Mo-i, első tulajtól (tényleg doki:)) beszámított autó, rendszám, alvázszám és szervíz megadva. Szervízben személyesen lecsekkoltam minden ok. Már sötétedéskor értünk le Debrecenbe, de egy csarnokban világítás mellett, megemelve meg tudtam nézni. Minden lényeges dolog jónak tűnt, de mivel késő volt, már nem kapcsolgattam be mindent. Viszont konkrétan rákérdeztem, hogy minden szir-szar működik-e, a válasz persze kedélyes "igen". Na itt valóban hülye voltam, de csak mert hittem neki. Másnap itthon derült ki, hogy a hátsó ablaktörlő, ablakfűtés és a jobb oldali elektromos ablak nem működik. Nekem így is megérte, de úgy tűnik tényleg nincs megbízható nepper.
Az a summázott véleményem a nepperek által uralt használtautó piacról, hogy semmi nem az aminek látszik. Az elején úgy gondoltam, hogy az autók kb 2/3 sáros valamiben, de a francokat, ez 90%!!! Ha kívűlről megnyerő és jó ára van akkor tuti, hogy az óra átállítva - azért az milyen érdekes, hogy a Mo.-i autók futásteljesítménye valahogy 200000km-nél megáll...:)
Lehet, hogy bizonyos vevők hülyék, lehet itt sztorizni, de vajon honnan ered a nepperekkel szembeni jogos bizalmatlanság??? Ezen kellene elgondolkozni a 90%-nak (de ezek messziről leszarják), viszont nagy respect a maradék tisztességes 10%-nak, ahol minden autó az, aminek látszik.