Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hamster

2956 bejegyzést írt és 9917 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Múlt hétvégén a síneket javították a Szabadság hídon, emiatt nem jártak villamosok a Kiskörúton. De nem maradtak üresen a vágányok, mert a vágányzár előtt átvittek pár régi és új villamost a Károly körútra, elvileg az Európai Mobilitási Hét tiszteletére, de szerintem inkább azért, hogy végre lássuk…..
Hamster 2021.09.23 19:17:49
@KissGecihuszár: Csufiból se lett sorozat, a műanyagüléses ICS-t és buszt is elfelejtették... És persze, hogy számolnak, hiszen jöhet újabb sok példány Hannoverből a régiek helyére (már most is selejteztek párat, szóval nem kell megmaradni a hetvenes évek végi daraboknál). Lassan húsz éve itt vannak, és jól bírják a terepet.
Hamster 2021.09.23 19:19:02
@nyelv-ész: "és alacsonypadlósat venni helyette"
Miből? Abból a pénzből, amiből új HÉV-eket nem vettek, vagy amiből új kisföldalattit nem vettek? :) :(
Hamster 2021.09.24 01:21:51
@laci_52: A vágányépítés. Például ívekben szűkebb a nyomvályú, mint régen, a nagy tengelytávú járgányok kerekei megszorulhatnak, kiugorhatnak. Mondjuk látjuk, hogy egy-egy alkalmat kibírnak, de például az 1074-est megnézték minden gyanús helyen, mielőtt ráengedték nosztalgiaforgalomban a Nagykörútra. Azon felül leginkább ott ment, ahol régen is mentek az ezresek, pl. a 41-es külső szakaszán, ahol sok helyütt ugyanazok a sínek fekszenek, amin még eredetileg is jártak. Persze azt is láttuk, hogy néha egy-egy menetet kibírt gond nélkül, de rendszeresen, utasokkal járatni más kérdés (ahogy külön engedéllyel a CAF is átmehetett a hídon), valakinek tisztáznia kellene ezt az aspektust.
Ma van húsz éve annak, hogy először felszállt a felújított Li-2-es. Lassan már a második életében is korosnak számít :)..
Hamster 2021.09.22 09:55:00
@Labasmaz: Az engem is zavart, de a régi képek és felvételek miatt így is örültem a videónak.
Bár idén nem volt annyi időm a hlavní nádraží forgalmát figyelni, mint 2018-ban vagy 2019-ben, de azért pár vonatot így is megörökítettem augusztusban egy borús délutánon. Sajnos Búvárt egyátalán nem láttam, dízelből pedig csak tolatómozdony és motorvonat volt, de annál bővebb volt a kínálat a…..
Hamster 2021.09.18 19:31:46
@Flankerr: Nálam műveltebbek szerint az a második mozdony is dolgozik, vakon, az ott dolgozó mozdonyvezető a fékvezeték nyomását figyelve tolja neki, aztán ha kell, kikapcsol.
Hamster 2021.09.20 23:06:29
@toto92: Így volt, Sárándon váltak szét, de persze a dupla MD valahogy más, mint két elég különböző vonat, két elég különböző mozdonnyal.
A wolsztyni gőzösözés után talán belefér még egy kis vonatozás, ezúttal itthonról. Régebben viszonylag gyakrabban kiültem baráti társaságban a kelenföldi 14/15-ös peronra, de mostanában ez kicsit kimaradt. Ez a videó is 2019-es. Elég nagy élet volt két éve, a személyvonatozó Gigantnak és a Bobós…..
Hamster 2021.08.10 17:36:49
@cserepfalva: Több utas lenne a Keleti és a Kálvin közt, mint most, de annyival nem több, hogy önmagában megérje. Mondjuk, ha olyan tempóban építenék a metrókat, mint Prágában, akkor legalább a Bosnyákig elérhetne. Most őszintén jobban várom, hogy a dél-pesti HÉV-eket beássák a város alá, majd a túloldalon bekössék a szentendrei vonalba. El se tudjuk képzelni, mekkorát dobna a városon, még a Nagykörútról is levenne nem kevés terhet, hirtelen nem feszülne szét a teljes tömegközlekedés attól, hogy hosszú vonatokról rövid villamosokra és még rövidebb buszokra kell mindenütt átszállni.
Hamster 2021.09.16 18:07:48
@ozirisz: A piros és a kék az szerintem Stadler :)
Hamster 2021.09.18 19:30:37
@ozirisz: Főleg azért vannak régi szerelvények, mert nincs pénz újra. Mondjuk az alacsonypadló vasúton nehéz ügy, mert kell a hely a forgóváznak, és hosszabb útra kényelmes utasteret nehéz fel-le hullámzó rámpákkal építeni. De ugye az is megoldás lenne a szintbeli beszálláshoz, ha a peronmagasságot nem százéves szokásokhoz passzintanák, és elég magasan lenne.
HamPLÓ Új ABBA dal(ok) 2021.09.04 15:31:53
Aki régebb óta követi ezt a blogot, az tudhatja, hogy közismert rockzenei érdeklődésem ellenére nem kicsit kedvelem az ABBA-t, és most végre nem valami régi dalt linkelhetek be tőlük, hanem egy újat. Igen: 2021-ben, 40 évvel az utolsó lemezük után. Végre egy kellemes meglepetés ettől a borzasztó…..
Hamster 2021.09.05 11:09:46
@KissGecihuszár: Szerintem nem tisztán bőrlehúzás, mert nem átdolgozott vagy B-oldalas régi számok, nincs bennük rap, dubsptepes "wub-wub" effekt, hogy a mai fiataloknak tessenek, hanem teljesen új nóták, ahogy régen csinálták. Valószínűleg turnéznának is vele, ha nem lennének 70+ évesek; a virtuális showhoz is őket motion capture-elték, nem szimplán táncosokra húzzák rá a CGI-t. Nagyon tisztességes munkának látszik ahhoz képest, hogy simán ülhetnének a pénzükön, hisz úgy is rengeteg CD-t/letöltést/musicalt/filmet adnak el, ha nem csinálnak semmit. A show-t meg még én is megnézném, hiszen esélyem nem volt, hogy annak idején élőben láthassam őket, ennél közelebb meg nem lehet ahhoz az élményhez jutni, hacsak nincs időgéped...
Hamster 2021.09.05 11:34:27
@Fradista Utazó: Én egyelőre annak örülök, hogy nem rombolták le a saját nagyságukat a visszatéréssel, ellentétben mondjuk szegény Schumacherrel, aki már nem volt akkora ász, amikor kitalálta, hogy megint Forma-1-ezni akar (biztos van más példa is, most hirtelen ez jutott eszembe, gondolom, érted, hogy gondolom). Feltételezem, hogy ők is rágódtak ezen egy ideig, aztán úgy voltak, hogy sokat már nem várhatnak vele, ha egy kicsit még ABBA akarnak lenni. És biztos nem a pénz miatt csinálták.
No, megint egy Fortepanon talált random kép - a régi villamosmegálló a Gárdonyi térnél, vagy ahogy akkoriban hívták, a Bertalan Lajos utcánál: Ez a fotó ugyan '68-as, tehát még bőven a születésem előtti időkből származik, de gyerekkoromban is ugyanezeken a "hatalmas" járdaszigeteken…..
Hamster 2021.08.11 18:24:27
@toto92: @NAR: Nem tudom, hogy régen volt-e erre valami szabály, de az tuti, hogy a safety and health részét nem gondolták túl. Mert oké, hogy régen kevesebb autó volt, ami a megállóba csapódhatott, na de ami volt, az diagonál gumikkal, egykörös fékkel, szervó nélkül...
Hamster 2021.08.11 22:02:00
@RETROPETI: Azért ezek zsenge kezdők a bukaresti metróhoz képest :)
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Piata_Romana.jpg
Hamster 2021.08.22 18:59:47
@KissGecihuszár: Igazából ma is jár arra 5 vonal (19, 41, 47, 49, 56), szóval annyival nem lett kevesebb, ma is egymást tartják fel a lámpák miatt a reggeli csúcsban. Én úgy látom, hogy ekkora forgalom mellett csak akkor nincs torlódás, ha nincs lámpa, látni ilyet Prágában meg Zürichben is. Mivel nálunk nincsenek ehhez szokva az autósok, valószínűleg utólag már nem lehetne kivezetni a lámpákat, meg a hatóság se hagyná szerintem.
Előző rész: a korszak BASF-jei A múltkori bejegyzés kommentjei közt említette valaki a BASF melletti talán másik legkomolyabb európai gyártót, az AGFA-t. Természetesen ez a márka is felbukkant nálunk a panelban. Sőt, talán már korábban is, amikor még öntött betonos (szerintem alagútzsalus) házban…..
Mostanában többször is elidőztem a fortepanon, és már nem is tudom, mit kerestem, amikor szembejött ez a fotó: Ez elvileg a Kígyó utcai Mézes Mackó. Akik még nálam is fiatalabbak (felháborítóan sokan vannak:), azok talán nem is tudják, hogy a Mézes Mackók a gyorsbüfé és az édességbolt keverékei…..
Hamster 2021.07.27 19:10:15
@haromegesztizennegy: Valaki nemrég írta, hogy az e-digitalban is ez van, és amikor sok éve fényképezőgépet vettem, voltaképp tényleg ez volt.
Hamster 2021.07.28 18:15:31
@nyelv-ész: Ott, ahol nagy mennyiségben veszel nagy tömegű dolgokat, érthető a rendszer, és gyorsabb is, hogy miközben fizetsz, a raktáros már kikereste a cuccot az udvarról. Ott furcsa ez, ahol húsz deka akármit veszel, ami ott van rögtön az eladó előtti üveg alatt.
Hamster 2021.08.13 18:57:01
@hátrasarc: Az ilyen helyeken nagyon tetszett, hogy a pénztárgép nem a végtelen(nek tűnő) szalagot kiköpős volt, hanem volt egy nyílás rajta, oda került a blokk, aztán leütés után arra került rányomva az ár.
Lengyelország felé menet megálltunk Olomoucban egy knédlire - na meg villamosozgattunk, sőt, vonatoztunk is egy kicsit. Mivel nyári szünet volt, plusz lezárások is voltak, tisztán magaspadlós kocsival nem találkoztunk forgalomban, részben vagy teljesen alacsonypadlósból viszont elég nagy volt a…..
HamPLÓ Wrocław, újra 2021.08.06 07:00:00
2019 decemberi látogatásom során nagyon megszerettem ezt a várost, úgyhogy amikor a 2020 augusztusi utazás itinerjét csináltam, egyértelmű volt, hogy ide vissza kell jönni! Wrocław, újraTour de Trams 2020, kilencedik rész Ha nem látod át, hogy a tömegközlekedéses oldalaimon mik a legutóbbi…..
Hamster 2021.08.08 19:37:33
Nemrég színpompás villamosos felvételeket láthattunk Balt Korthals Altestől, most viszont átállunk a fotózás sötét oldalára, már tudniillik hogy a fekete-fehér képekhez, merthogy ilyeneket is készített: A képekhez sajnos nem kaptam dátumokat, de valahogy olyan őszi délutáni hangulat honol ezen a…..
Hamster 2021.08.05 01:38:04
@Elijah Baley: Az az érzésem, hogy akkoriban az a kevés külföldi villamosbarát, aki eljutott ide, az egymásnak adta tovább, hogy hol járt, mit érdemes nézni, és ha valaki nem fedezte fel azt a vonalat, akkor lehet, hogy a többiek nem is tudták, hogy ott van néznivaló, hiszen a 14-es csak a betétjárata volt a külső végén szintén "falujáró" 12-esnek, ami ott Palotán más járatokkal is találkozott, tehát be lehetett valami túrába illeszteni. Az osztrák és holland közlekedésbarátok pedig '76-tól kezdtek (relatív) nagy számban és sűrűséggel ide járni, amikor már rég nem volt istvántelki hurok :(
Hamster 2021.08.05 01:39:21
@SzFeri: Még nem láttuk az összes készült képet, simán lehet, hogy téged is lefotózott valaki, csak még nem került elő :)
Hamster 2021.08.05 21:08:29
@KissGecihuszár: A Nagykörút biztosan így van, a holland villamosbarátok '76-tól jártak csoportosan ide, ICS-k viszont '78-tól vannak. Az újpesti kép viszont valószínűleg ugyanazon a túrán készült, talán ugyanazon a napon is. A busz simán lehet 43-as is, bár fogalmam sincs, a 84-esen mikor volt 280-asítás.
Körülbelül azóta el akartam jutni a wolsztyni gőzösökhöz, amióta először hallottam róluk. Már többször úgy tűnt, hogy lemaradtam róluk, mert az interneten biztosra mondták, hogy vége a nosztalgikus jellegű, ám valójában közforgalmú üzemnek, aztán tavaly augusztusban mégis ott voltam, és utaztam egy…..
Hamster 2021.07.31 21:59:00
@toto92: Amikor 2008-ban először jártam Lengyelországban, az útközben látott mindenféle új regionális és elővárosi vonatok hát... viccesnek tűntek kinézetileg, mint mondjuk néhány magyar buszgyártó termékei, hogy kerülték a bonyolult formákat, gyakorlatilag igyekeztek lapokból hajtogatni a kasztnit. Aztán ma meg már nem különböztetsz meg egy PESA-t vagy Newagot bármilyen német gyártótól. Persze ehhez kellett az, hogy eleve komoly járműiparuk volt, akkora járműigénnyel, ami el bírta őket tartani.
Hamster 2021.08.01 01:02:29
@haromegesztizennegy: Tudtommal éveken át az tartotta a víz fölött az üzemet, hogy egy angol fickó élménytúrákat szervezett oda, és amikor kivonult, akkor lett bizonytalan a jövő. Ma a megye (powiat) és a vajdaság támogatja őket, mint kulturális és turisztikai létesítményt.
A múltkori oldalon még bőven nem láttunk mindent a poznańi közösségi közlekedésből, úgyhogy folytatom az útibeszámolót! Ezúttal egy kis nagyvasutat is mutatok, no meg föld alatt robogó villamosokat, mert hogy nem a már látott gyorsvillamos az egyetlen ilyen létesítmény a városban. Az óvárosi főteret…..
Hamster 2021.07.24 13:24:23
Biztosan észrevettétek, hogy mostanában nem voltak aktuális budapesti villamosos témájú bejegyzések. Ez azért van, mert új hobbit találtam magamnak: elkezdtem gyerekkorom audio kazettáit gyűjteni, nehezítésképpen bontatlan csomagolásban (már hogy a kazetták ne legyenek bontottak, bár voltaképp…..
Hamster 2021.07.14 19:08:45
@haromegesztizennegy: Sokkal rosszabb ajándékokat is kaphatott az ember :)
Hamster 2021.07.14 19:11:48
@puszt: Az az MRT valami az a stúdiószerűség volt a Blaha és a Scheiber Sándor utca közt? Sose értettem, hogy abban a zajban és vibrációban mit tudhatnak stúdiózni.
Hamster 2021.07.20 22:42:28
@Nick-Name: Az ORWO keletnémet volt, a silány stimmel: hu.wikipedia.org/wiki/ORWO
... már tudniillik a Balatonfüredig villamos vontatással közlekedő vonatok megindulása előtt leugrottunk IC-vel (aki nem vonat, hanem egy vasútbarát) az északi part érintett szakaszára dízeleket nézni egy utolsó (?) alkalommal. Mivel nem szeretném, ha a kommentszekció a vasutas fórumokhoz hasonlóan…..
Hamster 2021.07.19 19:36:13
@haromegesztizennegy: Ha Kenesére gondolsz, vannak beállók, csak a hátam mögött.
Múltkor morogtam egy sort arról, hogy az egykor szép Kálvin tér hogyan vált tűzfalak sora által szegélyezett puszta átszállóhellyé, de maradt még pár emlékezetes foghíjtelek gyerekkori emlékeim közt, úgyhogy folytatnám a felsorolást. A Bajcsy-Zsilinszky út/Andrássy (akkor Népköztársaság)…..
Hamster 2021.07.05 20:08:40
@gigabursch: Igen, az East-West elég jó ahhoz képest, hogy a korai legújabb kori kapitalizmusban emelték.
Hamster 2021.07.05 22:54:18
@EZ1: Úgy tippelem, hogy nem egyszerre voltunk kamaszok :) nekem már csak az S-Modell rémlik. Miket állítottak ki, olyan ötleteket, mint a földalatti múzeumban a metrótérkép volt, tehát terveket, vagy már létező dolgokat, esetleg hol ezt, hol azt?
Hamster 2021.07.16 18:17:42
@toto92: Az az érdekes, hogy ekkor már megvolt a villamos alagútja, amit a közútival együtt építettek meg valamikor a '30-as években. Csak itt el van mindkettő árasztva. Akkor nem használták, mert úgyis az Akadémia utcába mentek tovább a villamosok, Rákosiék rakták vissza a Széchenyi rakpartra.
Poznań (ejtsd "poznany") a lengyel állam bölcsője, a X. századtól egyházi, a XI.-től pedig királyi székhely, Nagy-Lengyelország (Wielkopolska) fővárosa. Ahogy az ország nyugati és északi részei, a XVIII. század végétől ez az ősi város is porosz/német fennhatóság alá került, ők Posennek hívták. Az I.…..
Hamster 2021.07.16 18:13:46
@toto92: @SomiTomi: Azért kitalálhattátok volna, hogy elcsúszott a szöveg egy képpárral :)
Hamster 2021.07.16 18:15:32
@toto92: Köszi! Szerintem hagyományból maradt, mint nálunk a barna csík. Ami megjegyzem, nekem egyátalán nem hiányzik a Csufi, TW6K, Combino, CAF oldaláról. Ott még kitartottak mellette.

Az RT6 szerintem elég csúnya így is, úgy is. Valahogy olyan pöffeszkedő, kívülről nagy, belülről nem.
A PESA nevét mi is ismerhetjük: ők gyártották Szeged alacsonypadlós villamosait. Ezen felül a nagyvasúti szektorban is erősen nyomulnak, egyre látványosabb motorvonatokat előállítva. A cég központja Bydgoszcz városában van, ahol bár közlekednek PESA villamosok, de messze nem ezek adják a városi…..
Hamster 2021.07.09 22:13:09
@nyelv-ész: Nem is annyira a cékla dominált benne, hanem a mindenféle. Ránézésre azt hittem, hogy ha hidegnek hívják, és ilyen színű, akkor meggyleves lesz, erre... isteni volt, na :)
Hamster 2021.07.13 21:44:15
@toto92: Lesz, csak legyen, aki elolvassa. A lájkokon viszont a jelek szerint nem kell paráznom, mert úgy nézem, hogy nem működnek a facebookos lájkboxok, se itt, se másutt.
Az előző youtube-ajánlós bejegyzés lakásszerte nagy sikert aratott, úgyhogy most itt a folytatása, hátha valaki felfedez ezek közt valamit, ami tetszik neki! Captain Disillusion egy kevéssé ismert szuperhős, aki tréningruhában internetes hoaxokat cáfol, illetve filmtrükköket magyaráz meg.…..
Hamster 2021.04.04 05:07:22
@Flankerr: Így elsőre annyira nem, nem vagyok egy hardcore gyépés módos :)
Hamster 2021.04.05 03:58:16
@Fradista Utazó: Az első kettőt ismertem, a harmadikat a jelek szerint hamarosan ismerni fogom, köszi!
Hamster 2021.07.08 23:27:10
@Fradista Utazó: Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy milyen kevés német csatornát nézek. Oké, régebben volt a Switch! és a Switch! reloaded, de azok ezeréves műsorok, már rég láttam mindenüket.
HamPLÓ Grudziądz villamosai 2021.07.02 07:00:00
Szakállas - és nem igazán polkorrekt - poén, hogy a lengyel szavak kiejtésének kitalálása a leírt betűk alapján külön tudományág, de megnézném azt a lengyelül nem tudó magyar embert, aki elsőre eltalálja, hogyan kell kimondani Grudziądz nevét! Jópofa kis város ez, mindent túlélő villamosüzemmel, és…..
Hamster 2021.07.02 18:13:10
@toto92: '93-ban annyi használt buszt vehettél volna Nyugatról, amennyit bírsz, itt akarni is kellett, hogy megmaradjon a villamos. A kelet-német üzemeknél szerintem nem a buszhiány lehetett a gond, hanem az olajválságok (most hirtelen nem tudom, melyik ültette őket a padlóra), akkor hirtelen mindent igyekeztek sínre tenni, voltak teherkocsik meg minden. Akkor több kisebb üzem, amiről már elhatározták, hogy felszámolják, emiatt maradt meg.
Hamster 2021.07.03 18:30:12
@nyelv-ész: Eleve sokkal több üzemük volt, aztán amikor jött az olajkrízis, és maradtak a sínes cuccok (az NDK kis üzemei is ezért maradtak csak meg). Amúgy bármennyire is szomorú, de mondjuk a szombathelyi vagy pécsi villamos már a rommá használaton is rég túl volt, szerintem az utazóközönség 90%-a örült a váltásnak.
Hamster 2021.07.03 18:32:31
@Gevlekte Salamander: Ugye érezzük, hogy ezekben a városokban már rég nincs tuja, Grudziądzban meg van, úgyhogy a megmaradás az igazi trükk :) Mondjuk a soproni villamos schlicht und einfach életképtelen volt, azt nem az elvtársak számolták fel, hanem még a tulajdonos.
A nálam kicsivel idősebbek még emlékezhetnek azokra az időkre, amikor két csepeli HÉV is volt. Pontosabban volt a "Határ út - Csepel HÉV", és volt a "Csepeli Gyorsvasút". A kettő közül már csak az utóbbi létezik, pedig ha még húsz évet kibírt volna a másik, akkor ma a 3-as villamos a vágányain…..
Hamster 2021.06.28 13:32:13
@Fradista Utazó: Vicc volt, kíváncsi voltam, hányan veszik észre :)
Hamster 2021.06.29 18:13:30
@V63-017: Hét ezek a kocsik akkor már csak a bontásra vártak. Érdekes, hogy ilyen sokáig - egy évvel késébb is - ott pihentek.
HamPLÓ Toruń villamosai 2021.06.25 07:00:00
Tavaly ősszel már lelkesedtem egy sort, hogy milyen klassz Toruń óvárosa, most itt az ideje, hogy megnézzük a város villamosait is! Se méretében, se színességében nem mérhető Łódźhoz, de még bőrig ázva is megért néhány órát: Toruń, ahol esett, mint a fene, de mégis jó voltTour de Trams 2020,…..
Hamster 2021.06.26 15:58:39
@toto92: Szerintem a hetvenes-nyolcvanas években őrületes tömegközlekedési forgalom lehetett (ahogy nálunk is kiadtak motorhiányos UV-kat, csak hogy menjen valami), aztán ahogy a kilencvenes években csökkent a forgalom, helyenként betömték az egyik középső ajtót, az új járművekre meg nem kértek hasonlót.
Hamster 2021.06.26 16:01:21
@toto92: Egyébként még olasz buszokon láttam dupla középső ajtókat.
Hamster 2021.06.26 16:50:25
@Fradista Utazó: Igen, ilyenekre gondoltam, meg kicsit még régebbiekre. Sajnos emlékem nincs arról, hogy ezt az utasáramlós dolgot betartják-e.
Örömmel tölt el, hogy a város nemrég szegényebb lett egy elég látványos foghíjjal, melynek helyére szállodát építettek a Baross téren: Namármost ízlések és pofonok, hogy valakinek tetszik vagy nem tetszik az új épület, az viszont biztos, hogy jobban néz ki, mint az, ami előtte volt…..
Hamster 2021.06.21 18:08:52
@KissGecihuszár: Ez a párkánymagasságosdi nagyon szép elmélet, de ott van az egyik alacsonyabb ház túloldalán a Park Hotel, ami még magasabb, ki tudja, hogy már mióta. Őszintén szólva némi változatosság jót is tesz a városképnek, ha minden ház egyforma magasan végződne, akkor a terek medencére hasonlítanának :)
Hamster 2021.06.21 19:37:51
@Fradista Utazó: Tapasztalatom szerint a Kálvin téri épületeket az átlagemberek többsége utálja, még a modern épületeket kedvelők sincsenek explicit oda értük. Igaza van Zuikónak, az építészek hajlamosak maguknak, a saját dicsőségüket hirdetendő tervezni, és még véletlenül se megnézni, hogy mi illene oda. És ilyen szempontból teljesen hidegen hagy, hogy a párizsiak (tudom, közigazgatásilag nem azok:) mit csinálnak - na meg a La Défense nem a Place de la Concorde vagy a Place Vendome :)
Hamster 2021.06.21 19:40:59
@Madarász Henrik: Házak hűlt helyére SZVSZ házakat kell rakni, nem lehet mindenhova parkot. Ha a Kálvin térről van szó, akkor ráadásul ott van egy kőhajításnyira a Múzeum-kert, kettőre pedig a Károlyi-kert. Az valami újkeletű dolog, hogy minden térnek parknak kell lennie, pedig nem, a városi terek mindig forgalmasak, okkal, a fene se akar ott szökőkutazni. Ehhez képest a házak közt, a forgalomtól távol megbúvó Károlyi-kert maga egy kis csoda.
Bár ahogy az előző részben említettem, elég sok villamosvonalat bezártak ebben a lengyel nagyvárosban, mégis úgy érzem, hogy elég jó úton vannak a kötöttpályás közlekedés tekintetében. Ha részben használt járművekkel is, de nő az alacsonypadlósok aránya, egyszerű bezárás és irodaházakkal felülépítés…..
Hamster 2021.06.19 22:18:12
@toto92: Az az igazság, hogy a mindenféle ütközési normák miatt szerintem már nem fogunk normális orrú motrokocsit vagy mozdonyt látni. Az is lehet, hogy ugyanezzel a fejjel és erősebb motorkkal gyorsabban is mehetne, de az is, hogy ha gyorsabban akarna menni, akkor még laposabb és ufóbb fej kellene rá. Nézd meg a Pendolinójukat, az úgy néz ki, mint húsz éve a japán szupervonatok: en.wikipedia.org/wiki/New_Pendolino#/media/File:WK15_Wroc%C5%82aw_G%C5%82%C3%B3wny_(2)_Lichen99.jpg
A japán szupervonatok meg úgy néznek ki ma, mint valami tengeri szörnyetegek :) en.wikipedia.org/wiki/Shinkansen#/media/File:E956S13Sendai.jpg

Amúgy nekem tetszik ez a Pesa, kibírnám, ha ilyen lenne az IC Miskolcra (és menne is 160-nal)
Hamster 2021.06.20 22:38:36
@toto92: Azért azt tegyük hozzá, hogy a 120-as Desiro és a 140-es Talent is úgy néz ki, mint egy piros ICE :)
HamPLÓ Kempingezés MiG-21-essel 2013.01.20 14:02:14
Annak idején volt egy bejegyzésem katonai reptérnek is használható autópályákról, akkor elhangzott pár városi legenda, miszerint X vagy Y mellett az az egyenes útszakasz nálunk is erre épült volna. Ezzel csak az volt a gondom, hogy keskeny útról maximum a MiG-21-es üzemelhetne, az…..
Hamster 2013.01.22 11:50:02
@trainmodeller: Igen, azok a vonalkák is viccesek. Azt is meg tudjátok mondani, milyen üzemmódú milyen radar lehet, vagy csak kizárásos alapon, hogy úgysincs nagy választék belőlük? :)
Hamster 2013.01.23 00:26:48
@janos46: Mégegyszer köszönjük!
Hamster 2021.06.17 19:56:29