Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hamster

3437 bejegyzést írt és 11252 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Red Bull nemrég két Forma-1-es versenyautót hurcoltatott körbe Budapesten öt napon át, a tavalyi LEGO-villamos alól már ismert teherkocsin két Muki közt:  Mivel a Forma-1 akkor foglalkoztatott legutoljára, amikor még Keke Rosberg és Niki Lauda versenyzett, fogalmam sincs, miféle kocsikról van…..
Bár már jártam előtte Bécsben, a Bécs folyó (Wienfluss) felett átmenő metróhíd felett átmenő gyalogoshidat az 1995-ös "Mielőtt felkel a Nap" című filmben láttam először. A metró hídját (Zollamtsbrücke) 1900-ban az akkor még gőzüzemű Stadtbahn számára építették, ami ezen a részen közvetlenül a…..
Hamster 2025.09.18 08:20:27
@Fradista Utazó: Ki tudja milyen betűk voltak valami huncut sorrendben abban a random(nak látszó) karakterfüzérben :)
Hamster 2025.09.18 16:59:14
@Fradista Utazó: Látod, mennyivel egyszerűbb, hogy csak bekopipészteltem a böngésző címsorát? Csak baj van vele :)
Hamster 2025.09.18 21:57:20
@nyelv-ész: Az azért nem ugyanaz. Prágában is mondták, hogy hú, a hídban megy a metró, és el nem tudtam képzelni, hol, mert utazás közben csak alagút, alulról meg csak egy híd: https://www.google.com/maps/@50.0664545,14.4310096,3a,75y,265.13h,113.7t/data=!3m7!1e1!3m5!1scmsb8KXW6THPu1WbT96CHQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-23.70298606283241%26panoid%3Dcmsb8KXW6THPu1WbT96CHQ%26yaw%3D265.1292354393255!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDkxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

@Fradista Utazó: Nekem se engedte a rövid URL-t, ha ez vigasztal :)
Amióta felfedeztem magamnak a Balatont, már nem foglalkoztatnak annyira a villamosok, mint régen. Éveken át próbáltam a nosztalgia villamosüzem (nosztalgiavillamos üzem?) létrejöttét elérni, aztán kiélveztem a gyümölcsét, és most már nem akkora szám, hogy minden hétvégén öreg tuják rohangálnak a…..
Hamster 2025.09.17 20:21:30
@gigabursch: Vélhetően teljesíteniük kell bizonyos hatósági elvárásokat, különben csak korlátozásokkal közlekedhetnek, pl. lassabban, lejtőn nem, csak egyedi engedéllyel, felvezetéssel, meg ilyesmik. Anno a 2624-es motorkocsit is laposra fékezték, amikor ki kellett próbálni, hogy meg tud-e állni olyan gyorsan, hogy kimehessen a forgalomba. Az más kérdés, hogy az Árpád sínbusztól nem várják el, hogy úgy megálljon százról, mint egy modern, sínfékes motorvonat, de nem mehetnek csak úgy ki a forgalomba, hogy "majd lesz valami". Illetve tudtommal a pótkocsis busz pótkocsija nem szállíthat utasokat, és biztos vannak hasonló korlátozások, de egy 200-as Ikarus műszaki színvonalán álló busz biztos kimehet abba a városba, ahol 3 éve még minden nap jártak.
Hamster 2025.09.17 20:24:34
@Sam. Joe: Nekem már fordítva volt, MÉG voltak "gömbölyű" Ikarusok, azok voltak az izgalmasok a modern kockák közt, de olyan régimódi stílusban, mert a 200-asok nagyon tetszettek. Aztán eltűntek, de egy csuklós (180-as) szerintem legalább egy évtizedig ott állt a Fürst garázs Szirmai István utcai oldalán, sokáig láttam minden nap suliba menet.
Hamster 2025.09.18 21:48:34
@nyelv-ész: Igazából busznál se baj, ha nem töri össze magát 80 ember, mert egy barom bekanyarodott a tömött busz elé. A vasúti járműveknél tényleg nem lehet ugyanazt elvárni, de a Combino például elég okos szerkezet (mondjuk a CAF-hoz képest), emiatt úgy meg tud állni, mintha odabetonozták volna. Egyszer a Blaha után vészfékezett, én az egyik lehajtható ülésen ültem, majd hirtelen a padlón feküdtem, pedig nem vagyok egy könnyű darab. Na, azt a lassulást nem hogy a 2624-től nem lehet elvárni, de a CAF-tól se.
A repülés az életem nagyjából felében sokkal komolyabb hobbim volt, mint a tömegközlekedés: többet foglalkoztam vele, többet tudtam róla - még most is több repülős könyvem és újságom van, mint villamosos. Aztán úgy tíz éve kifutott a dolog, azóta csak nagy fehér távolsági buszokon utaztam, és néha…..
Hamster 2025.09.14 00:28:17
@nyelv-ész: "A reptérlátogatás nagyjából annyi, hogy egy öreg, gázolajtól bűzlő busszal körbevisznek, megmutatják a tűzoltóautóikat, meg a spotterdombot, meg kívülről a reptér épületét. Ennyi."
Nem tudom, hogy milyen túrán voltál, nekem nagyon nem ilyen volt. De eleve, mit akarsz látni? A toronyba nem lehet csak úgy felmenni, a csomagfeldolgozóba vagyonvédelem miatt nem lehet, az aktív előtérre meg konkrétan életveszélyes lenne 40 embert odazúdítani. Én voltam már velük:
... sima túrán, még az aeropark előtti időkben: hampage.hu/repules/gurulas2/#Malev767
... esti túrán: hampage.hu/repules/ferihegyitura/
... speciális esemény alkalmából túrán: hampage.hu/repules/forma1/
... egyéni szervezésű túrán: hampage.hu/repules/ferihegyitura2/
... meg most a hangároson, és soha nem éreztem magam rosszul.

A spotterdomb amúgy kerítésen kívül van az új pálya vecsési vége közelében, még sose vittek a közelébe se busszal, mert minek is. A cargodomb a 13L mellett van, az látható, de mutogatni minek mutatták volna, amikor épp a küszöb és a fények közé vittek ki, közvetlenül a siklópálya alá, ami úgy hússzor jobb hely?
Hamster 2025.09.14 00:32:25
@NAR: Ezt akartam mondani, hogy talán csak egy 767-es maradt sajátként, minden mást visszavett a tulaja (bérbeadója). A 67-es az meg kicsit nagy lett volna ingyen ajándéknak, meg fizikailag is, de a függőleges vezérsíkját sikerült megszerezni, ott van a parkoló bejáratánál.
Kívülről és belülről is videóztam már, ahogy a Nyugati-övcsatorna balatonmáriafürdői beömlésében megfordul az utolsó balatoni vízibusz, a Keszthely, de ahogy a P. Box énekelte, "soha nem elég" :) Május elején már megvolt a kötelező Máriafürdő - Györök - Szigliget - Badacsony menet a járgánnyal,…..
Hamster 2025.09.09 23:16:18
@Flankerr: Azért remélem a bejegyzés olvasását nem hagytad abba ott rögtön :D
A valóságban lassan vége lesz a 2025-ös balatoni hajózási szezonnak, de a weboldalamon még csak most kezdődik! Amikor az ehhez hasonló beszámolókat csinálom, a célom egyrészt az, hogy ne felejtsem el, hol jártam, mit csináltam, másrészt kicsit reménykedem abban is, hogy sikerül másoknak kedvet…..
Hamster 2025.09.03 17:27:20
@gigabursch: A farára már hosszú í-t festettek, és a doksikban is úgy hivatkoznak rá, de persze az oldalsó feliratot és a gyári táblát tényleg nem módosították :)
Amikor a kilencvenes évek elején rászoktam a keményebb zenékre, nem volt vagányabb dolog számomra a Jackson, Kramer és Ibanez gitároknál. Az általam akkoriban hallgatott aktuális gitárosok közül gyakorlatilag csak Zakk Wylde és Slash játszott Gibson Les Paulokon (Slash tulajdonképpen csak egy…..
Hamster 2024.08.26 22:30:11
@Blindmouse: Az a kilencvenes évek második fele/vége volt, amikor tréningnaciban meg atlétában tolták, hogy ne lógjanak ki a fiatalok közül a fesztiválokon? :) Amúgy Marty is az a kategória, hogy gyakorlatilag mindegy, mi van a kezében, szerintem a Jolanámon is elnyomná a Tornado of Souls szólóját. Persze a Jolanám szebb, mint ez a firebird.
Hamster 2025.08.28 20:06:28
@Blindmouse: Az klassz, picit irigyellek, bár nekem most nagyon kimaradt a gitározás az elmúlt egy évben, szóval ha vennék egyet, akkor kicsit több faanyag állna kihasználatlanul a lakásban, semmi több :(

Valami speckó kivitelű/festésű? Valamiért ha a Soloist nevet hallom, Gary Moore-t látom a Loner klipjében, szóval full fehér, semmi trükk.
A szombati vonatkergetés után másnap is lementem az északi partra. A menetrendet már az elején felborította a Szombathelyről nem érkező dupla Csörgős vonat, úgyhogy a vasútmániások kedvéért egy faros Ikarust is beállítottak pótlónak (aki légkondira vágyott, annak normál busz is volt). Azt nem…..
Hamster 2025.08.27 00:30:10
@NAR: Hát, az építésznek biztos volt valami elképzelése, de félúton elfelejtette. Egyébként én szeretem ezeket a modern állomásokat a két parton, ez nagyjából annyiban különbözik a többitől, hogy lapos betontető helyett ferde fatetőt kapott, üvegfal lezárással.
HamPLÓ A kicsi és a nagy 2025.08.26 06:00:00
A Balatonról idén eltűnt váci kis vízibuszokat rendszeresen emlegetem, és bár a múltkor a horányi átkelőkről is írtam, azért el kell mondani, hogy nem az ötvenes években indult ez a műfaj. Mivel nem vagyok a téma ismerője, nem tudom megmondani, hogy ki és hol épített először kisméretű áramvonalas…..
Hamster 2025.08.26 18:10:25
@gigabursch: Nem bauhaus (az itthon egyébként nem nagyon van, amit annak hívunk, az igazából más), inkább valami poszt-szecesszió azokkal az ívekkel :)
Hamster 2025.08.26 21:15:49
@gigabursch: Biztos lehet valamihez közelíteni, mik is voltak akkor divatosak... art deco?
A 41-es villamos sokáig mostohagyermeke volt a budai tömegközlekedésnek: eredetileg Budaörsig járt, de '72-ben a belső végén visszavágták Budafok kocsiszínig, majd '77-ben a külsőn Kamaraerdőig. '93-ban sokak meglepetésére visszahosszabbították a Körtérig, aztán 2002-ben mégis el akarták vágni a…..
Hamster 2025.08.14 11:32:33
@Fradista Utazó: Hát ez az, hogy útvonalengedéllyel járhatna, mégse jár. A felvezető meg lehetne egy ZiU-9-es :) Az érdekes az, hogy amikor régen ment, akkor is Európában voltunk, nem tudom, ez miért lenne kizáró ok. A négyest javítottam, köszi!
Az utolsó előtti kép nem visszafogónál készült, csak megállt a körút egy csattanás miatt, én meg fotózgattam, mert nem volt kedvem nagy kerülővel hazamenni, se pótlóbuszok tolongani.
És igen, öregszik a járműállomány, még jó, hogy mi nem :) A Combinók érkezését mindennapi (munkába menős) utasként éltem át, utólag mindenkinek csak a morgás maradt meg, pedig kvantumugrás volt a szakadt, minden fékezéskor villogó lámpájú, télen alig csukódó ajtós, vibráló-csattogó-zörgő ipari hulladékok után. A ma még meglevő ICS-k döbbenetesen jó állapotban vannak azokhoz képest, de attól még ma is értékelem a könnyebb felszállást és a fűtést. Az más kérdés, hogy egy erősebb klíma igencsak kéne beléjük, mert abban a tömegben elég büdösek. Csak a CAF-tól gyengébben fújjon az új klíma, mert az a másik véglet, hogy még télen is lobog a bahajm a befújt hideg levegőtől :)
Hamster 2025.08.17 11:40:36
@nyelv-ész: Az önjárós kérdés jogos, de a szélesség miatt azért nem baj, ha bejárt útvonalon halad, a túlméretes szállítmányok se azért kapnak útvonalengedélyt, mert gumikerekük és dízelmotorjuk van :) Az más kérdés, hogy az a kocsi tényleg bejárta Budapest kb. összes trolivonalát, úgyhogy a garázsban szerintem elég jól tudják, hol kellene vigyázni.
Hamster 2025.08.17 22:55:40
@nyelv-ész: Nem értem a kérdést. Azért kell külön engedély, mert szélesebb minden másnál, ami arra megy. Azért, mert egy GVM vagy egy Solaris elmegy ott, nem biztos, hogy ez is. Tehát egy normál közúti szabályoknak meg nem felelő jármű a normál közúti forgalomban halad, mindegy, hogy épp van felette madzag vagy sem. Mára a troli kötöttpályás minősítése idejétmúlt, sima közúti járműnek kellene lennie, a madzag miatti szakmai korlátozásokat meg csinálja meg a BKV, de ha a járgány akár csak egy centivel is szélesebb az engedélyzetettnél, akkor kell neki külön engedély. Ami tudtommal nem akkora dolog, csak gondolom pénzbe kerül.
HamPLÓ Egy dunai kanyar 2025.08.12 06:00:00
Két éve szárnyashajóval - az azóta sajnos elbontott Vöcsök II-vel - mentünk fel Mariannal dunakanyarozni egy kicsit, idén viszont a lassabb, szárnytalan verziót választottuk, ráadásul nem a váci, hanem a szentendrei ágon át, ahol még sose jártam. Járművünk a Dömös volt, egy Moszkva típusú hajó, ami…..
HamPLÓ A tavasz három pillanata 2025.08.11 16:00:00
Régen volt már villamosos videó, úgyhogy itt egy nagyon rövid szösszenet 2025 tavaszáról :)..
HamPLÓ Fogaskerekű fennakadás 2025.08.10 06:00:00
Egy májusi hétvégén gyermekvasutas gőzmozdonyt fotózni indultunk Jazzcoollal a Széchenyi-hegyre, aztán Városmajorban azt vettük észre, hogy csak nem akar jönni a fogaskerekű. A BudapestGO alkalmazásban látszott, hogy az Adonis utcai megállóban két szerelvény is áll, aztán jött egy harmadik, ami…..
Hamster 2025.08.10 14:08:27
@Fradista Utazó: Ha legközelebb Németországba megyek, meg fogom kérdezni, épp merre jársz, és mindig a kettővel utánad jövő vonatra ülök, és mindig minden rendben fog zajlani :)
Már többször írtam a budapesti esti városnézés két osztrák eredetű lapátkerekes nagyvadjáról, a Gróf Széchenyiről és a Stadt Wienről. Itt éppen az Akadémiánál levő kikötőhelyükre visszatérés közben kaptam el őket:..
Július elején nem sikerült túl sok szépet látni, mert vagy kibírhatatlan forróság volt, vagy hideg és ború. De azért hajózni így is jó volt! Amit szívesen kihagytam volna, az a Balaton katamarán aznapi utolsó útján az ún. "zene" volt. A hajó következő köre ugyanis bulijárat volt, de a DJ már most…..
HamPLÓ Hátrázás, forgolódás 2025.08.05 06:00:00
Kihátrázások ("tolatások") a tihanyi kikötő kismólója mellől. Meglepően jól gyorsul ez a típus hátrafelé, legalábbis ahhoz képest, hogy egy 100 tonna vízkiszorítású fémdarabról van szó! A videóhoz jó sok magyarázó feliratot írtam arra az esetre, ha valaki lassúnak találja :) A "CC" gombbal lehet…..
Hamster 2025.08.05 19:24:59
@Sam. Joe: Viccvótt, de mindegy. Amúgy a "tartány" szónak talán van értelme? És a tértivevénynek? Ha én lennék az ország főnöke, utóbbi szót egyszerűen betiltanám :)
Hamster 2025.08.05 20:15:25
@Sam. Joe: Állítólag a szállítmányozásban ez egy élő szó. Nem értek hozzá, ami abból is látszik, hogy soha nem láttam másutt ezt a szót aktuális környezetben, csak az Indóházban és a lentebbi link mögötti jogszabály szövegében. Mert ha ráguglizol, akkor találsz hivatalosnak tűnő oldalakat, melyeken a tartány mellett a "battériás kocsi" című gyönyörűséges szókapcsolatot is olvashatod. Bizonyíték a párhuzamos valóságokra az, hogy mással foglalkozva soha nem találkozol ezekkel: njt.hu/jogszabaly/2005-47-20-0L
Hamster 2025.08.07 22:25:35
@geegee: Ez nem népies, hanem nyelvújításos dolog. Igazából a feszültséget mondhatnák elektromos rohamnak. Sőt, kezdetben a motort is mótornak hívták.
A "Csabai Tekergő" retró expressz útban a Viharsarok felé Balatonszepezd után. Jópofa, hogy mennyire másnak hallottam a hangját ebből a szögből, mint a szokásos módon videózva:..
Elnézést kérek a címért, pláne, hogy már legalább egyszer elsütöttem :) Tavaly sikerült a Kékszalag mezőnyét két helyen is elkapni, idén viszont olyan erős szél volt, hogy annyi idő alatt, mint amennyi alatt tavaly a leggyorsabbak eljutottak Siófokig, most az egész mezőny eljutott Tihanyig. Mire…..
HamPLÓ Közelről 2025.08.04 00:00:00
Családtagot vittünk sétahajózni, de nem bírtam ki, hogy ne figyeljem a körülünk mozgó egyéb járműveket :) Feliratok is vannak a videóhoz, lásd "CC" gomb:..
Hamster 2025.08.04 18:39:14
@gigabursch: Azok tényleg elég jól néznek ki, meg a Gondola is. Mondjuk a két kék tehénnél könnyű jobban kinézni.
HamPLÓ Szembejövők szárnyasról 2025.08.01 06:00:00
Egy rövid videó arról, hogy hány pillanatig tart, míg a hegymenetben hatvannal száguldó szárnyashajó elhúz egy önjáró uszály mellett, illetve hogy milyen a továbbindulás Visegrádról: Halk tipp: mivel szó szerint évről-évre kevesebb szárnyashajó közlekedik (idén elbontották a Vöcsök II-t és a…..
Tavaly sikerült a Siófokról reggel induló sétahajóval elkapni a Kékszalag élbolyát (gyakorlatilag az első tíz helyezettet), majd Tihanyrévbe átjutva az akkor még csak Keszthely felé tartó klasszikus hajókat. Idén viszont még el se indult a siófoki sétahajó, de már elment majdnem az összes versenyző.…..
Hamster 2025.07.29 19:27:08
@nyelv-ész: Két napja sajnos nem voltam a Balatonon, mert rossz időt ígértek. A panelák villamos meg egyrészt hosszabbítás, másrészt nem fut el, megvár :)
Hamster 2025.07.30 17:52:50
@Flankerr: Arra már nem is emlékszem, hogy melyik. Talán aminek a végén nem helikopter van, hanem valami hőlégballon?
Hamster 2025.07.31 19:47:53
@Flankerr: Az lehetett a leggyengébb rész, hogy nem bírt megragadni bennem. Pontosabban a Hamis a baba után voltak még valami tévéfilmek, de azokat egyszerűen nem regisztrálta az agyam, így elfelejteni se tudom őket :)
Úgy is hívhatnám, hogy "Badacsony - Révfülöp hétvége", mert ezen a két állomáson vártam be a vonatok nagy részét - nem tehetek róla, de ezek a legpraktikusabb helyek, Badacsonyt meg vonatok nélkül is imádom. Természetesen ehhez a videóhoz is tartozik feliratozás, hogy az is tudja, miért kell örülni…..
Hamster 2025.07.30 17:48:20
@Flankerr: A négykocsis szerintem annyira természetes dolog, hogy nem merném Anakondának hívni. Még a Keleti - Aszód - Balassa Bézé is négykocsis volt, jópofa volt azzal végigzúzni fél Pesten. Hatkocsis viszont biztosan járt Diósjenő felé, én meg Keszthelynél is fotóztam olyat: hampage.hu/trams/vasut6/img_3245.jpg
Hamster 2025.07.31 19:41:12
@Flankerr: Diósjenőt/Romhányt nekem is csak mesélték, élőben nem láttam az ottani hatkocsisokat.
A videón induló szerelvény a címben olvasható sorrendben volt összeállítva. Alapvetően egy Nagyszombatig (Trnava) kipöfögő nosztalgiavonat továbbindulását látjuk Récse állomásról, azzal a trükkel, hogy ez már a visszaút, amikor már nem a gőzös, hanem a Búvár húzta a szerelvényt. Szlovákiában minden…..
Akárcsak tavaly, tavalyelőtt, vagy azelőtt, úgy idén is elmentem a Rendezre Pozsonyban, de most kivételesen nem közvetlenül tértünk vissza a vasúti múzeumból a főpályaudvarra, hanem különvonatozás után a récsei állomáson át. Itt még mindig látni búváros vonatokat, de villamosmozdonyos szerelvények…..
Hullámokon hánykolódó ex-csavargőzös, tömött régi katamarán tucc-tuccal, mert május 1-ét úgy tűnik, hogy újabban DJ-vel kell ünnepelni, a valószínűleg utolsó üzemévének első indulásra készülő Keszthely vízibusz, a Szigliget motoros Tihanynál, és egy vitorlás... meg még egy kis Kelén, mert belőle…..