Adatok
Hamster
3342 bejegyzést írt és 10979 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Jártam már néhányszor télen a Balatonon, egyszer még a jégre is rámerészkedtem, ettől függetlenül minden téli látogatás furcsa, annyira más arcát mutatja a tó és környéke ilyenkor.
Az, hogy a hideg évszakban (mondjuk amikor ezt írom, épp 10 fok van, ami ezt a jelzőt erősen idézőjelbe teszi)…..
Idén 25 éves a közlekedési website-om (használják még ezt a szót?). Leírni is rossz ezt a számot, hiszen például a Bengálik ennél jelentősen kevesebb ideig dolgoztak Budapesten. Sajnos eleinte nem fotóztam, csak kunyeráltam, mondván, hogy a nálam profibb fotósok úgyis jobb képeket csinálnak, mint…..
Hamster
2025.01.30 19:24:07
@nyelv-ész: Fú a hejessiraassal pedig én is küzködök ám néha :) Főleg a régebbi oldalak, amik körülbelül valós időben készültek: gépeltem, ahogy a szöveg jött belőlem, és már fel is ment. Időnként megnézek egy-egy oldalt, és nem bírok nem belejavítani, bár módszeresen mindenen végigmenni nyilván nem fogok.
Hamster
2025.01.30 19:28:36
@cserepfalva: A londoni metróról is van pár könyvem. Hihetetlen, hogy csak úgy építettek alagutakat, aztán ugyanazzal a lendülettel fel is hagytak. És nemrég is valamelyik állomást úgy szélesítették, hogy az egyik vágány mellé építettek egy új alagutat, a régi vágányalagútból meg peron lett (vagy valami hasonló sztori). Meg a DLR-nek is más vége volt először, pedig az nem volt régen. Van egy Jago Hazzard nevű emberke a youtube-on, néha ottragadok a videóin, ami ezekről szólnak.
Hamster
2025.01.31 19:41:23
@toto92: Ma fizettem be a domain fenntartását, remélhetőleg még marad is :)
A tavalyi év közlekedéssel kapcsolatos élményei közül nehéz kiemelnem a legnagyobbakat, hiszen rengeteg volt belőlük, de ha mindenképpen választanom kellene, dobogós lenne a pillanat, amikor Virágvölgyben felszálltam a Gyermekvasút személykocsijába, és ezt láttam magam előtt:
Ez itt ugyanis egy…..
Hamster
2025.01.25 23:53:49
@gigabursch: Na, még egy: igazad van, a licensz vásárlása a lehető legjobb megoldás volt, csak utána megállt a világ, nem lett újabb licensz, és saját maguk se terveztek újat az alatt, amíg a licenszek alapján gyártottak. Ahogy már írtam valahol, az iparunk nagyjából csak a licenszek miatt működött: a Csepel Steyrt kapott, a Rába MAN-t vásárolt, a Ganznak Nyugat-Európa együtt rakta össze a V43-ast, az Ikarus meg egy Henschel buszt szedett szét, és aztán építette meg a 180-ast. Ja, izé, az nem licensz volt :) De tegyük hozzá az igazság kedvéért, hogy ugyanez ment másutt is: a Skoda valami talán svájci licensz után kezdett el jó villanymozdonyokat gyártani, a lengyelek angol mozdonyokat vettek, a románok svájci (Sulzer) és svéd (ASEA) licenszeket gyártottak százával, és ugye a Tatra villamosok is tulajdonképpen amerikaiak. Valamiért úgy sejtem, hogy a csehszlovákok minőségibben gyártottak, a műszaki kultúrájuk meg mindig erősebb volt. Nekik jó alap lehetett, hogy a háború előtt és alatt német repülőgépeket gyártottak (a 109-estől kezdve a 262-esig), utána meg szovjeteket (MiG-ek), szóval a csúcstechnika mindig ott volt. Nálunk ugyan raktak össze Messereket a háború idején, de utána a maximum az volt, hogy Esztergomban összeszereltek pár Jak-18-ast. Évtizedekkel később meg a Skoda gyártott reaktortartályt Paksra, és nem a Ganz Temelínbe :)
Nem tudom, hogy miért állt meg a világ, hogy a Láng motorok miért nem fejlődtek tovább, hogy a Jendrassik után miért nem jött valami új család (és a Kovácsházy-motorokból miért nem lett gyakorlatilag semmi a vasúton), gyanítom, hogy metallurgiában, szabályzástechnikában, gyártástechnológiában, meg még számos területen voltak lemaradásaink, emiatt nem tudtak továbblépni. És aztán csak nőtt a lemaradás, amikor bejött az elektronika. De azt se tudom, hogy a villanyászatnál miért állt meg a világ, mert azt én is zsenántnak érzem, hogy azért vittek Gigantot Hollandiába, hogy megnézzék, túléli-e az új hálózat, ha Gigant dolgozik rajta. Ez azért nem arra utal, hogy olyan rettentő jól sikerült. Összességében azt gondolom, hogy a Ganz 1945-ig egy jó "niche market" gyártó volt: kisebb sorozatok speciális igényekre, nagyjából mint a Stadler 20 évvel ezelőttig. Csak aztán a háború után a mérnökök egy része már nem volt meg, jó anyagok nem voltak, ami meg volt, abból a nagy testvérnek kellett jóvátételi mozdonyokat és dízel motorvonatokat építeni. És mire saját lábra állhattak volna, már több évtizedes lett a lemaradás, ennek ellenére megpróbáltak mindent velük gyártatni. Szar beszállítói háttérrel és kevés pénzből kellett volna egyszerre az ungarische MAN-nak, BBC-nek, Voithnak, Kruppnak, Siemensnek lenni...
Nem tudom, hogy miért állt meg a világ, hogy a Láng motorok miért nem fejlődtek tovább, hogy a Jendrassik után miért nem jött valami új család (és a Kovácsházy-motorokból miért nem lett gyakorlatilag semmi a vasúton), gyanítom, hogy metallurgiában, szabályzástechnikában, gyártástechnológiában, meg még számos területen voltak lemaradásaink, emiatt nem tudtak továbblépni. És aztán csak nőtt a lemaradás, amikor bejött az elektronika. De azt se tudom, hogy a villanyászatnál miért állt meg a világ, mert azt én is zsenántnak érzem, hogy azért vittek Gigantot Hollandiába, hogy megnézzék, túléli-e az új hálózat, ha Gigant dolgozik rajta. Ez azért nem arra utal, hogy olyan rettentő jól sikerült. Összességében azt gondolom, hogy a Ganz 1945-ig egy jó "niche market" gyártó volt: kisebb sorozatok speciális igényekre, nagyjából mint a Stadler 20 évvel ezelőttig. Csak aztán a háború után a mérnökök egy része már nem volt meg, jó anyagok nem voltak, ami meg volt, abból a nagy testvérnek kellett jóvátételi mozdonyokat és dízel motorvonatokat építeni. És mire saját lábra állhattak volna, már több évtizedes lett a lemaradás, ennek ellenére megpróbáltak mindent velük gyártatni. Szar beszállítói háttérrel és kevés pénzből kellett volna egyszerre az ungarische MAN-nak, BBC-nek, Voithnak, Kruppnak, Siemensnek lenni...
Hamster
2025.01.27 21:16:17
@nyelv-ész: "de nem volt tartósabb, mit az Ikarus."
Nincsenek statisztikáim a Karosákról, de ez az "Ikarus hú de tartós" is inkább csak erős féligazság. Vázcserés nagyjavításokat csináltak rajtuk, azért maradtak talpon: szegecs.de/vazcseres_felujitas.html
Ahogy látható, teljesen új kasztnikra szinte csak rárakták a régi gyári táblkat - így könnyű tartósnak lenni! Anno az egyesítés után a nyugati oldali németek meglehetősen kiakadtak a keleti járművekre, hogy mennyire rohad mindegyik. A Tatrákat elég erősen felújították, támogatva a helyi ipart, az Ikarusokat meg kiszórták, amint tudták. Itthon viszont bármikor bevihetted a buszodat a 8888-as számú Volán telephelyére, ahol értettek hozzá, és mindent le is tudtak gyártani hozzá, aztán kaptál egy ugyanolyan rendszámú Ikarust, mint amit bevittél. Persze nem kellett feltétlenül ennek történnie, ha egy busz jó állapotban volt, úgyhogy maradtak elég sok eredeti vasat tartalmazó gépek is, de a többség valószínűleg nem ilyen. Egyébként egy busznak se szabadna 20-30 évet dolgoznia. Ha mégis megteszi, az nem a buszt dicséri, hanem a nyomort demonstrálja, hogy nem telik újra.
A villamosokkal ugyanez volt, még kétezervalamikor is vázig lebontva lemezeltek újra UV-kat a Fehér úton, mert az volt a rend, hogy x évente vagy kilométerenként újra kell építeni gyakorlatilag a váztól. Ehhez képest Bécsben csak akkor cserélték a pléhet, ha az valamiért tört, mert alatta úgyis minden rendben volt. Valószínű, hogy az Ikarus jobb minőség volt, mint egy rakat keleti gyár, de azért biztos nem véletlen, hogy nyugaton soha nem vettek sokat belőlük, és azok is hamar eltűntek. Isztambulban és egyéb hasonló helyeken meg feltételezem, hogy ugyanúgy beálltak arra, mint nálunk, a fődarabcserés javításra. A későbbi Ikarust meg hagyjuk a ropiként törő vázú 400-asokkal...
Nincsenek statisztikáim a Karosákról, de ez az "Ikarus hú de tartós" is inkább csak erős féligazság. Vázcserés nagyjavításokat csináltak rajtuk, azért maradtak talpon: szegecs.de/vazcseres_felujitas.html
Ahogy látható, teljesen új kasztnikra szinte csak rárakták a régi gyári táblkat - így könnyű tartósnak lenni! Anno az egyesítés után a nyugati oldali németek meglehetősen kiakadtak a keleti járművekre, hogy mennyire rohad mindegyik. A Tatrákat elég erősen felújították, támogatva a helyi ipart, az Ikarusokat meg kiszórták, amint tudták. Itthon viszont bármikor bevihetted a buszodat a 8888-as számú Volán telephelyére, ahol értettek hozzá, és mindent le is tudtak gyártani hozzá, aztán kaptál egy ugyanolyan rendszámú Ikarust, mint amit bevittél. Persze nem kellett feltétlenül ennek történnie, ha egy busz jó állapotban volt, úgyhogy maradtak elég sok eredeti vasat tartalmazó gépek is, de a többség valószínűleg nem ilyen. Egyébként egy busznak se szabadna 20-30 évet dolgoznia. Ha mégis megteszi, az nem a buszt dicséri, hanem a nyomort demonstrálja, hogy nem telik újra.
A villamosokkal ugyanez volt, még kétezervalamikor is vázig lebontva lemezeltek újra UV-kat a Fehér úton, mert az volt a rend, hogy x évente vagy kilométerenként újra kell építeni gyakorlatilag a váztól. Ehhez képest Bécsben csak akkor cserélték a pléhet, ha az valamiért tört, mert alatta úgyis minden rendben volt. Valószínű, hogy az Ikarus jobb minőség volt, mint egy rakat keleti gyár, de azért biztos nem véletlen, hogy nyugaton soha nem vettek sokat belőlük, és azok is hamar eltűntek. Isztambulban és egyéb hasonló helyeken meg feltételezem, hogy ugyanúgy beálltak arra, mint nálunk, a fődarabcserés javításra. A későbbi Ikarust meg hagyjuk a ropiként törő vázú 400-asokkal...
Hamster
2025.01.28 18:23:56
@gigabursch: A vasútnak mennyivel egyszerűbb dolga volt, amikor a kazánokat cserélgette a gőzösök közt :) Persze azoknak is volt száma, de valahogy megoldották.
2024. november 3-án elmentek az utolsó Bahartos személyszállító hajók arra az évre. Akkor már csak két járat dolgozott: a Fonyód - Badacsony - Fonyód és a Siófok - Füred - Tihany - Füred - Siófok. Bár még nincs vége a naptári évnek, a kikötők ekkor már búcsúznak, és valahogy csendes, befele forduló…..
A folyón alapvetően hosszában kell hajózni - kivéve akkor, amikor keresztben, mert pont szemben van dolgod :) Budapesttől karnyújtásnyi távolságban több komp is jár, ráadásul egymástól jelentősen eltérő kialakításúak. A kedvencem a kötélvontatású soroksári, de a Nagymaros - Visegrád járat is…..
Képes beszámoló a tavalyi év egyik legszebb estéjéről. Bár kompozni mentem, a gépek helyett a látvány volt az, ami elbűvölt. Kicsit se foglalkoztam azzal, hogy milyen propeller hajt bennünket :) mert egész hihetetlen volt az egész! Véletlenül pont a naplemente előtt két perccel értünk oda, úgyhogy…..
Hamster
2025.01.18 23:01:51
Ezeket a járműveket szerintem minden közlekedésbarátnak imádnia kellene, a mozgás és a motorhang élménye mellett az olyan részletek miatt is, mint a régi villamosok kurblis ablaktekerői, vagy az egyiknél a "régimetrós" cicilámpák. Ezek a hatvanas években épült gépek valahol az Ikarusaink és az…..
Hamster
2025.01.14 17:49:33
@gigabursch: Azt még a Balatonon rakták bele.
Hamster
2025.01.14 21:34:13
@NAR: Azért ez nem a tenger, se nagy hullámok, se nagy szél, a fenekét meg ha telerakják betonnal, máris nem borul sehova :) A Beloiannisz volt szerintem feltűnően aránytalan eredetileg, szépen ki is könnyítgették a tetejét egy idő után: hajoregiszter.hu/hk3/0021/20526_n.jpg
Hamster
2025.01.15 20:15:34
@gigabursch: Nem mindegyik így nézett ki, ebből ilyen parádés kocsit csináltak, lehet, hogy a BKV-nak is emiatt tetszett meg.
2015-ben volt először év végi Nohab-hajtás, akkor hat svéd gép látogatott el Tapolcára, a rég bezárt fűtőházhoz. Egy évvel később már én is ott voltam, akkor nyolc masina tepert a különvonat elején. 2017-ben két vonat lett az egyből: az egyik négy mozdonnyal a déli, a másik négy mozdonnyal az északi…..
Hamster
2025.01.07 21:28:39
@Udo von Schmetterling: Igen, ezek a fontos benyomások. Én azért még csíkosat is láttam néha Szemesen, de gyorsan eltűntek, és utána ha déli partról volt szó, akkor főtt kukorica, palacsinta és narancs Nohab. Aztán ott jött a madzag, az északin viszont nem jártam rettentő sokat, de ha mégis, akkor az is már csak narancs lehetett. Legtöbbször szerintem a 40-es, 153-as és 139-es buszokról láttam Nohabot a Déli és Kelenföld közt, és persze azok is narancsok voltak. Aki viszont 2000 után nőtt fel, lehet, hogy nem is látott mást, és azt hiszi, csak csíkos létezett :)
Hamster
2025.01.08 20:27:30
@gigabursch: Hát erről van szó, ezért van ott a helye a tónál :)
Hamster
2025.01.12 17:42:30
@SomiTomi: Szerintem az lett volna a megoldás, ha a hatos megmarad narancsnak, és akkor nem kell gondolkodni, hogy mi legyen a csillaggal :)
Biztos én hiányoztam általános iskolában, amikor ezt tanították, de van valami neve annak a vékony világos csíknak, ami naplemente után látható a Balaton felületén a távoli horizonton? Gondolom valami fénytörés, olyasmi, mint a forró aszfalton látható pocsolya-délibáb, de miért nincs mindig?…..
Hamster
2024.12.25 20:37:26
@gigabursch: A jelek szerint más se tudja...
Hamster
2025.01.12 17:41:26
@Motorogre: Azok a vastag csíkok a tó felületén. Mint kiderült, amire gondoltam, ami a tó és az ég határán van, az valami kis hőmérsékletkülönbség miatt kialakuló vékony páraréteg a vízen, pontosabban az abban/azon tükröződő fény.
Persze a hajók nem tolatnak, hanem hátráznak, de nem baj, a lényeg, hogy magamhoz képest monumentálisan hosszú ez a videó az 5 perc 38 másodpercével :) Még mindig imádom, amikor motorcsónakkal minivitorlások sorát vontatják, úgyhogy azzal kezdünk, majd csupa ismerős jön: a Tünde hátrázik Lellén, az…..
Tavaly őszi-téli tapasztalataim alapján a balatoni naplemente utáni egy óra úgy telik el, hogy nyugat-délnyugat felé hihetetlen vörös színek öntik el a látóhatárt, miközben keletről szürkéslila sötétség érkezik. Eközben a déli ég csak lassan kezd el sötétedni, míg a hátad mögött hirtelen kék óra…..
2024-ben a balatoni hajózás két legfontosabb történése számomra a "Héviz" vízibusz valószínűleg utolsó utasforgalmi menete, és a "Jókai" nosztalgiahajó fehérben "feltámadása" volt. Előbbivel ki tudja, mi lesz, utóbbi remélhetőleg még sokat fogja a habokat szelni! Ezen felül utaztam a szintén nem…..
Hamster
2024.12.25 20:38:32
@Flankerr: Ez főleg a főtt hús + krumpli + ánizsos meggyleves (ún. szósz) fogás után lehetett kevéssé őszinte. Brrr.
Már többször lelkesedtem itt a blogban az angol IQ zenekar "Ever" című lemezéért - egyszer egy teljes bekezdés erejéig is -, de nemrég rábukkantam a youtube-on erre a koncertre, amit azóta kb. két-három naponta meghallgatok, és meg akarom mutatni mindenkinek. Hátha más is szereti. Nem kötelező, de…..
Életem első kilenc évét a Sas-hegy tövében töltöttem, a környék egyetlen tízemeletes lakóházában. Az erkély félig a hegy felé nézett, melynek oldalán egy függőleges sziklahasadékon áthaladó hídszerűség is látható volt. Azt hittem, hogy az valami belső használatú szolgálati útvonal (mindenféle…..
Hamster
2024.12.19 22:05:55
@toto92: A kőtáblák óta folyamatosan romlik az adathordozók élettartama, szóval igazad lehet.
Hamster
2024.12.20 18:37:24
@Fradista Utazó: Nekem volt, hogy két különböző CD-m is elromlott ugyanazzal a tartalommal, szóval valahol 2002 körül van egy rakat villamosos képem, ami már nincs. Nem is ugyanott tároltam őket, de valahogy kifogtam két sz*r lemezt, pedig visszaolvastam mindkettőt írás után. Manapság persze van felhő, de azt ha nem fizeted, nem fogják az örökkévalóságnak tartogatni. És a külső HD-k se jelentenek örök megoldást. Mondjuk a világ perpillanat amúgy is úgy néz ki, hogy vissza akar térni a kőtáblákhoz.
Hamster
2024.12.20 23:56:49
@gigabursch: Nem hiszem, hogy Faraday-kalicka kellene ehhez, a villámcsapásnál és EMP-nél sokkal reálisabb veszély, hogy az adathordozó szép lassan megsemmisíti magát, de legalábbis elveszíti az adatokat.
A nyomtatás meg észveszejtő drága lenne és kezelhetetlen, ráadásul az se szereti a hideget-meleget, a párát, a szárazságot, valamint villámcsapáskor tüzet is foghat :)
Igazából senki nem tudhatja, mi a megoldás, hiszen negatívok is lebomlanak lassan (dagerrotipiákkal is mit szenvednek, pedig csak 150+ évesek). A könyv eddig elég jól megmaradt, de azért statisztikailag biztos kevés élte túl a háborúkat, tűzvészeket, csak ami mégis megmaradt, annak örülünk. Ha hatékonyságilag nézem, piramist kell építeni, de mindenképpen kőbe vésni a dolgokat.
A nyomtatás meg észveszejtő drága lenne és kezelhetetlen, ráadásul az se szereti a hideget-meleget, a párát, a szárazságot, valamint villámcsapáskor tüzet is foghat :)
Igazából senki nem tudhatja, mi a megoldás, hiszen negatívok is lebomlanak lassan (dagerrotipiákkal is mit szenvednek, pedig csak 150+ évesek). A könyv eddig elég jól megmaradt, de azért statisztikailag biztos kevés élte túl a háborúkat, tűzvészeket, csak ami mégis megmaradt, annak örülünk. Ha hatékonyságilag nézem, piramist kell építeni, de mindenképpen kőbe vésni a dolgokat.
Azért nem kell megijedni, gyors leszek: azt vettem észre, hogy a hétfő reggel kitett bejegyzéseket kevesebben nézik meg, mint az egyéb hétköznapokon publikáltakat, úgyhogy olyan témával kezdek, amit amúgy is kevesen szoktak megnézni :)
Nem tipikus balatoni jelenség a kétárbócos vitorlás, de azért…..
A kétezres évek elején azért jártam rendszeresen Szegedre, mert csak ott lehetett régi budapesti villamosokkal utazni, konkrétan acélvázas ikerkocsival és Bengálival. A világ azóta szerencsére jó irányba változott: Szegeden immár modern villamosok járnak, és Budapesten is lehet Bengálival…..
Hamster
2024.12.12 20:55:29
@Snake: De hivatalosan is az lett a neve? Amúgy mi volt az itteni buszmegállók neve a villamos érkezése előtt?
Hamster
2024.12.12 23:50:30
@Snake: Ezért írtam, hogy nem értem az egészet. Meg mert a Vértó szerintem sokkal dögösebb név lett volna :)
Hamster
2024.12.14 15:00:23
@toto92: Utálom ezt a szokást, a MÁV-telep is az volt 50+ éven át, aztán hirtelen át kellett nevezni a házak túloldalán levő térre... Egy időben talán Besenyő parkról is szó volt, ami legalább az a zöld rész a végállomás körül. Szerintem az átnevezgetés sokszor pótcselekvés, hogy lényegi dolog nem történik, de fú, átneveztünk valamit, de ügyik vagyunk, jár a keksz :) Mint az Elvis Presley park/tér.
Még novemberben vontatták ki ezt a jószágot a Deák térre. Nagy, színes, és állítólag (nem számoltam meg) kb. 1,8 millió LEGO kockából áll:
Természetesen én is le akartam fotózni szállítás közben, de olyan izgatott voltam, hogy túl hamar kattintottam - még 2005-ben:
A LEGO alatt ugyanis a…..
Hamster
2024.12.09 20:05:49
@geegee: De hát pont most írtam, hogy nem 130 évvel ezelőtt, csak 115 :)
Egyébként bazi vastag I-gerendák, ha törik vagy fogy, ráhegesztenek, nem gondolom, hogy nagy titok lehet mögötte. Ráadásul ez nem ment egész héten reggeltől-estig, mint manapság a Combinók a 6-oson.
Egyébként bazi vastag I-gerendák, ha törik vagy fogy, ráhegesztenek, nem gondolom, hogy nagy titok lehet mögötte. Ráadásul ez nem ment egész héten reggeltől-estig, mint manapság a Combinók a 6-oson.
Hamster
2024.12.09 20:08:17
@toto92: Fogalmam sincs, hogy belülről mi tartja az egészet (biztos nem önmaga), de azért egy áramszedő nem két kiló, még műanyagból se. Ha egy hétig zárt térben lett volna kiállítva, lehet, hogy megcsinálták volna, de a szabadban hetekig... Én se erőltettem volna. Ha nehéz, lefújja a szél a tetővel együtt. Ha túl könnyű, lefújja a szél csak úgy önmagában :)
Hamster
2024.12.10 12:00:22
@geegee: Kizártnak tartom, hogy tömb lenne, az hatalmas mennyiség lenne, és súlyban is kb. ott lenne, mintha sínszállítóként használnák :) De engem is érdekelnének a statikai részletek.
Bár a cím azt sugallhatja, hogy aludni fogunk, nem erről van szó, hanem arról, hogy "Szundi" volt az eredeti neve a bejegyzés főszereplőjének, a "Lánchíd" motorosnak, mely december másodika óta fényhajóként járja a Duna belvárosi szakaszát:
Persze az Országház őrületes erejű díszvilágításának…..
Még lesznek balatoni útibeszámolóim, de addig is, amíg lesz kedvem megírni őket, itt van egy vegyes videó, sok szélzajjal, no meg némi felirattal:..
Hamster
2024.12.06 09:17:34
@Fradista Utazó: A Bahart pedig annyira karácsonyi dolog, hogy megfázva mondják a mahartot? :)
Hamster
2024.12.05 14:50:07
@Flankerr: Pofás kis hajó, az biztos, éjszaka meg van alvázvilágítása :) Ízlésről nem érdemes vitatkozni, de nekem sokkal jobban bejön, mint a Németországból vásárolt semmilyen hasábhajók.
Nem csak nekem vannak ám balatoni videóim, ráadásul nem csak az elmúlt két évből! Például itt van egy 2007-ből a balatonihajok.hu-tól: a Kelén motoros kitolat (hátrázik) a földvári kikötőből, mert így egyszerűbb volt kifutni...
Hamster
2024.11.29 19:10:27
@gigabursch: Erre szívesen elmentem volna. Aznap egy órát hajóztunk Füredig, de az is kemény volt, nem tudom, öt órányi milyen lehetett belőle. Azt láttátok, amikor a kompok oldalra közlekedtek, hogy minél kisebb felületet adjanak a szélnek? Vagy az nem ekkor volt?
Hamster
2024.11.29 19:11:55
Hamster
2024.12.04 17:34:42
@gigabursch: Itt nem hullámoztunk fele ennyire se, de vicces volt: hamster.blog.hu/2024/12/04/kockakatamaranozas
Szeles út volt; rendesen hullámzott a Balaton, emiatt nem tudtunk a legrövidebb úton menni a kikötőből kihaladás után gyakorlatilag szemben levő badacsonyi kikötőbe. A végén már Ábrahámhegy fele mentünk, és onnan fordultunk rá Badacsonyra, ahova aztán betoltak a hullámok...
Földvár többször is szerepelt, és Szemes is felbukkant már, de még mindig nem fogytam ki déli parti vonatos videóból. Pontosabban ezzel a mostanival mégis :)..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz