Adatok
Hamster
3307 bejegyzést írt és 10925 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Pár napja láthattunk egy kis sugarú körben forgó vízibuszt, ami a legtöbbet kihozta a két hajócsavaros konstrukció lehetőségeiből. Náluk is nagyobb királyok a Balaton vizén pörgésben a Z katamaránként is emlegetett hajók. Például ez itt, az 1979-ben épült Badacsony:
Ezek a jószágok nem csak…..
2023-ban még mindkét 303-as típusú - kialakítása miatt tengeriként is emlegetett - vízibusz közlekedett a Balatonon, őket láthatjuk itt. A Keszthely 2025-ben még járni fog, de ha minden igaz, a Héviznek (ami már 2024-ben is csak tartalék volt) ezzel az évvel lejárnak a papírjai.
Ezek a klasszikus…..
Az idei két alkalom után még egyszer mennem kellett a Keszthely vízibusszal, méghozzá utolsó 2024-es üzemnapján. Idén eléggé rákattantam az utolsó menetekre, melyeknek sajátos hangulata van, és melyek során induláskor helyben pörögnek a hajók, ami valamiért úgy szórakoztat, mintha ötéves lennék…..
Hamster
2024.11.15 09:14:08
@cserepfalva: Körülbelül húsz éve tervezem, majd egyszer csak meglesz :)
Hamster
2024.11.15 17:09:31
@Hamster: Jövőre is lesznek utolsó járatok, meghallgathatod, izé, nézheted élőben is :) Bár ennek a hajónak esélyes, hogy az minden értelemben a búcsúja lesz.
2017 szeptemberében az osztrák szövetségi vasút linzi főműhelyének nyílt napján az egyik csarnok mellett állt ez a kék behemót:
Az ÖBB 1020-as sorozata eredetileg a Német Birodalmi Vasút E 94-eseként kezdte pályafutását Németországban, ahova akkoriban Ausztria tartozott. Nehéz tehervonatok…..
Hamster
2024.11.13 17:50:17
@SomiTomi: Igen, egy időben nagyon sok helyre ilyet építettek, gondolom volt valami előnye vagy gyártástechnológiailag, vagy könnyebnek találták leolvasni. Viszont a nevét még sose hallottam, köszi!
A tavaly még zöld, de idén már fehér Jókai motoros az őszi szezon végén szárazra került, konkrétabban a siófoki sólyára:
A hajó tavaly év végi megvásárlása után csak kisebb változtatásokra volt lehetőség, azaz majdnem úgy közlekedett, ahogy előtte. Most viszont több idő van rá, úgyhogy…..
Tavaly statisztikát csináltam balatoni utazásaimról, és idén se szeretném megfosztani a világot ezektől a létfontosságú számoktól. Nem venném a lelkemre, ha a blog rendszeres olvasói nem tudnának aludni a bizonytalanságtól, hogy vajon a Helka nosztalgiahajóval vagy a Lelle motorossal mentem…..
Tavaly óta kimondottan keresem a lehetőségeket arra, hogy utazhassak a klasszikus váci alumínium vízibuszok még üzemelő példányaival. Sikerült is elkapnom az utolsó balatonit, utána egyet a Tiszán, és egyet Pesten. Aztán egy kékórás este során feltűnt, hogy az addig mindig az Erzsébet híd pesti…..
Hamster
2024.11.02 21:20:59
@Fradista Utazó: Egy ideje néha direkt más nevet adok a bejegyzéseknek, végre észrevette valaki :) Egyébként nehéz címet kitalálni, hiszen "a kilencvenötödik akármilyen vízibusz"-ra még kevesebben kattintanának, mint így. Ennek ellenére ki kell írnom magamból, mert a hajó is tetszett, meg maga az út, kicsit mintha csónakban ülve húzták volna el előttem a panorámát.
Hamster
2024.11.02 21:35:41
@NAR: Nagyon helyes. Még kicsit meglep, amikor decemberben is tele van turistákkal a város, de örvendetes fejlemény. No meg a helyiek is felmehetnek néha.
Hamster
2024.11.08 21:56:50
@Carada: Fú, ez az egyik kedvenc válaszom a "miért kellene feloszlatni a helyesírási csúcsszerveket" kérdésre :) Sajnos nem találó az m-betűs szó, mert ezzel nem önmagukat szórakoztatják, hanem a mi életünket keserítik meg. Ekkora marhaságot egyszerűen kitalálni is nehéz, csak eleve minek elkezdeni? Még gyerekkoromban láttam, hogy a régebbi térképeken a hidakat kötőjellel írták, pl. "Szabadság-híd", és logikus volt. Margit-sziget, Szabadság-hegy, Petőfi-híd. Aztán a jelek szerint valamikortól már nem úgy kellett, mert csak. De hogy megnehezítsék a dolgunkat, a hegyek és szigetek megmaradtak kötőjelesek. Kivéve, amikor egybe kell írni őket, mint írod. De nehogy különírjuk őket, mint a hidakat, mert az következetes lenne! És biztos van valami remek magyarázatuk arra, hogy ez miért jó. Mint az, amikor azt mondják, hogy valamit azért kell egybe- vagy különírni, mert a közbeszédben általánosult szókapcsolat, vagy pont hogy nem. És persze ők döntik el, hogy mi melyik. Általános iskolában második voltam a suli helyesírási versenyén, és utána se ment rosszul, de látom, hogy az agyam kezd átlépni ezeken a teljesen értelmetlen ún. szabályokon. Ahogy Forgó-morgó mondta a reklámban: "kinek van erre energiája?".
Egyébként sokkal régebben a városi közterületeket is egybeírták, tehát "Király-utcza" volt, meg "Andrássy-út". De láttam olyan térképet, amin "Ferencz-József-híd" van, meg olyan későbbit is, amin "Szabadsághíd", így, egyben. Ami érdekes, hogy néha közel azonos időben is hol így, hol úgy szerepelnek a nevek, szóval ötletem sincs, mikor mi lehetett a hivatalos szabály. De mindegy is, mert mindenki értette, miről van szó! Senki se hitte a Margit-hídra a kötőjel miatt, hogy az uborkakonzerv. Aztán jött valaki, aki megérezte a hatalmat, hogy ő mondhatja meg, hogyan kell az embereknek írniuk. Minek kell ez nekünk? Nincs elég bajunk? Nincs elég baj a teljesen értelmetlen ikes igékkel, a követhetetlen egy beírással és különí rással? Nem elég gáz, hogy az emberek nem bírják megkülönböztetni a -ban/bent a -ba/bétől? Tényleg ilyen marhaságokat kell kitalálni, hogy ha földrajzi név, akkor kötőjel, ha viszont városrész, akkor meg egybeírás? És tényleg büszke magára, aki ezt kitalálta, vagy majd' megszakad a röhögéstől, hogy hogy megszivatta az embereket?
Fú, oldalakat tele tudnék írni azzal, hogy mekkora katyvasz az ún. helyesírási ún. szabályzat :( Teljesen megértem, hogy sokan egyszerűen kikapcsolnak, és mivel a telefonon úgyis nehéz jól gépelni, tojnak a központozásra (ami szónak amúgy szerintem nincs értelme), mozgószabályra, kisbetű-nagybetűre, stb. Két oldalnyi szabályzatot még meg lehet jegyezni, hetvenet nem, nem is érdemes megpróbálni. De persze ha ezt megírnám blogbejegyzésben, két percen belül hatszáz kommentből tudhatnám meg, hogy ütnivaló troglodita vagyok, aki egyszerűen buta megtanulni, hogy hogyan ír az, aki ember. Meg hogy egyátalán hogy merek klaviatúrához érni, miért nem megyek inkább krétával az aszfaltra rajzolni, ha nem értek a szavakhoz :) Röhej.
Egyébként sokkal régebben a városi közterületeket is egybeírták, tehát "Király-utcza" volt, meg "Andrássy-út". De láttam olyan térképet, amin "Ferencz-József-híd" van, meg olyan későbbit is, amin "Szabadsághíd", így, egyben. Ami érdekes, hogy néha közel azonos időben is hol így, hol úgy szerepelnek a nevek, szóval ötletem sincs, mikor mi lehetett a hivatalos szabály. De mindegy is, mert mindenki értette, miről van szó! Senki se hitte a Margit-hídra a kötőjel miatt, hogy az uborkakonzerv. Aztán jött valaki, aki megérezte a hatalmat, hogy ő mondhatja meg, hogyan kell az embereknek írniuk. Minek kell ez nekünk? Nincs elég bajunk? Nincs elég baj a teljesen értelmetlen ikes igékkel, a követhetetlen egy beírással és különí rással? Nem elég gáz, hogy az emberek nem bírják megkülönböztetni a -ban/bent a -ba/bétől? Tényleg ilyen marhaságokat kell kitalálni, hogy ha földrajzi név, akkor kötőjel, ha viszont városrész, akkor meg egybeírás? És tényleg büszke magára, aki ezt kitalálta, vagy majd' megszakad a röhögéstől, hogy hogy megszivatta az embereket?
Fú, oldalakat tele tudnék írni azzal, hogy mekkora katyvasz az ún. helyesírási ún. szabályzat :( Teljesen megértem, hogy sokan egyszerűen kikapcsolnak, és mivel a telefonon úgyis nehéz jól gépelni, tojnak a központozásra (ami szónak amúgy szerintem nincs értelme), mozgószabályra, kisbetű-nagybetűre, stb. Két oldalnyi szabályzatot még meg lehet jegyezni, hetvenet nem, nem is érdemes megpróbálni. De persze ha ezt megírnám blogbejegyzésben, két percen belül hatszáz kommentből tudhatnám meg, hogy ütnivaló troglodita vagyok, aki egyszerűen buta megtanulni, hogy hogyan ír az, aki ember. Meg hogy egyátalán hogy merek klaviatúrához érni, miért nem megyek inkább krétával az aszfaltra rajzolni, ha nem értek a szavakhoz :) Röhej.
A soroksárival ellentétben a Nagymaros - Visegrád kompra aligha mondhatjuk, hogy el van rejtve az átlagember elől, hiszen az ország turisztikailag egyik legismertebb helyén, a Dunakanyarban közlekedik.
Nagymarosnak van egy, a város legszélén fekvő vasútállomása, plusz egy nagyon kellemes, a Rajna…..
Hamster
2024.11.05 18:32:27
@gigabursch: Pár hónapja a Kopaszi-gátnál láttam, aztán mintha onnan eltűnt volna. Lehet, hogy néha még mozog? Az biztos, hogy nem járkál rendszeresen, mint tizenéve.
A nyolcvanas években gyerekként többször vártam vonatra Agárdon, ahol nem állt meg szinte semmi, viszont kimondottan ijesztőnek tűnt, ahogy elszáguldott a szűk peron mellett a balatoni gyors (vagy egy Szergejes tehervonat). Az akkori száguldást persze idézőjelbe kell tenni, mert ma gyorsabban mennek…..
Hamster
2024.11.02 16:26:17
@Fradista Utazó: Őszintén szólva én úgy érzem, hogy kinőttem a nemzetközi vonatutakból. Vagy a nemzetközi vonatutak nőttek ki alólam. Pont-pont utazás esetleg, bonyolultabb már nem.
Hamster
2024.11.02 16:32:16
@Fradista Utazó: Amikor jöttek a KISS-szek, láttam hármasban próbázni őket, az asszem 450 méter, elég lenyűgöző volt. Olyannyira, hogy elfelejtettem lekapni :( Úgy összességében nem tudom, mi lehetett a leghosszabb vonat, amit láttam (szerintem tehervonat), és azt se, amivel utaztam. De esélyes, hogy ICE volt.
PS: Először az ugrott be, hogy a 403-as a Donaldkacsa volt, és csodálkoztam, hogy hol jár még olyan :) Hihetetlen módon nem bírom a sorozatjelzéseket megjegyezni.
PS: Először az ugrott be, hogy a 403-as a Donaldkacsa volt, és csodálkoztam, hogy hol jár még olyan :) Hihetetlen módon nem bírom a sorozatjelzéseket megjegyezni.
Hamster
2024.11.04 18:30:36
@Fradista Utazó: Hát, mehetsz még busszal meg mikrobusszal, és utána hirtelen bármi más is jó lesz :( A DB amúgy direkt csinál ilyeneket, hogy leszoktassa az utasokat?
Vasárnap késő esti levezetésként egy (valódi kép nélküli) számot kaptok - a Dream Theater talán legjobb dalát - és számomra egyben hattyúdalát is. Soha nem voltam komoly DT rajongó, de '95 nyarán DT-rajongó barátaim szépen rászoktattak. Érdekes nyár volt, szakítással a…..
Hamster
2024.11.02 18:42:54
@aquamarineblue: Ezt nem tudtam. Portnoy fura fickó, a dobolását nem igazán szeretem (szerintem túlpilinckázik mindent, kb. Neil Peart a négyzeten), de amúgy érdekes figura, aki imádja úgy általában a zenét, és imád zenélni, meg nem mond hülyeségeket. Az a baj, hogy ha Moore valamiért visszajönne, akkor se lenne az igazi a DT, mert LaBrie gyakorlatilag már nem tud énekelni a koncertvideók alapján. Szóval nekem a DT egy kétlemezes felvillanás volt, egy zseniális pillanat a sok sz*r kilencvenes évekbeli zene közt... ami aztán elmúlt.
A kilencvenes évek közepén láttam valahol egy képet egy, a mienknél jóval szűkebb Duna-kanyarról. Bár már akkor is interneteztem (konkrétan mostanában van a harmincadik évfordulója annak, hogy rákapcsolódtam az "információs szupersztrádára", ahogy akkoriban a sajtó hívta), nem volt hol rákeresni…..
Hamster
2024.11.01 00:57:44
@toto92: No igen, Ausztria egy szinte igazságtalanul szép ország :D
Hamster
2024.11.01 00:59:00
@gigabursch: "De a balpartban"
Nem értek hozzá: van valami különbség, hogy melyik parthoz közelebb jobb? Azt gondolnám, hogy az ív irányától függ, hol sodrósabb, hol nem.
Nem értek hozzá: van valami különbség, hogy melyik parthoz közelebb jobb? Azt gondolnám, hogy az ív irányától függ, hol sodrósabb, hol nem.
Hamster
2024.11.01 11:47:28
@toto92: Nem álltak meg, csak a csősz hazaküldte őket. Meg hát azért jó ideig nem csak az Alföld és környéke ÁFÉSZ volt ez az ország se.
Szeptember közepén azt terveztük, hogy a Twin City Liner nevű csodahajójárattal felmegyünk Pozsonyból Bécsbe, majd onnan hazavonatozunk, de a Duna nem bírt megmaradni normális medrében, ami miatt az osztrák vasút mindenkitől azt kérte, hogy felejtse el a vonatozást, ti. aki nem megy oda, az nem…..
Hamster
2024.10.27 10:59:32
@mester utca: De nem, ahogy írtam, nem erőlködtek a felkavart vízre csapni, alig pár csinálta (tetszőleges helyen több olyat láthatsz, amikor kikapják a halat, akár az épp teljesen álló vízű kikötőkben is), az utasok pedig nem etették őket, szóval teljesen sikertelen taktikának tűnt. Kicsit olyan volt, mintha a kipofogók melege miatt jöttek volna :)
Hamster
2024.10.27 16:45:33
Október második vasárnapján ismét kidugta az orrát a kocsiszínből a Fővárosi Villamosvasút egykori büszkesége, az egyirányú Bengálik prototípusa:
Ahogy a múltkor valahol megjegyeztem, valamiért a Bengálik lettek a budapesti nosztalgiaüzem sztárjai, gyakorlatilag mindig tele vannak, amikor…..
Hamster
2024.10.25 09:12:23
@gigabursch: Én meg hosszabb idő után láttam a Sopront mozgásban. Feldobta a napom, bár sajnos messze volt. Az is egy szép gép, csak még jól is sikerült :)
Láttunk már tőle azóta megszűnt villamos- és HÉV vonalakról készült képeket, vonatokat (többször is), villamosokat, trolikat, még több villamost, HÉV-et, városi tehervonatokat, Úttörővasutat, középbejáratú és koszorús tujákat - most kicsit a fotósról is legyen szó: Geoffrey Tribe-ról.
Geoff olyan…..
Hamster
2024.10.24 20:47:24
@UV pót: Pont most akartam beírni én is. Nyugodjék békében! A temérdek villamosos képen túl kedves embernek tűnt (élőben csak egyszer találkoztam vele).
Régen szilárd talajról fotóztam-videóztam díszkivilágított budapesti épületeket, mostanában a vízről teszem ugyanezt. Kicsit nagyobb a huzat, meg nincs ingyen, de ugyanúgy kikapcsol egy fárasztó nap után.
Bár biztos van néhány törzsolvasó, akinek az elmúlt másfél évben az agyára ment a…..
Hamster
2024.10.23 12:36:15
@gigabursch: Ifjúkoromban este át lehetett sétálni rajta úgy, hogy maximum 1-2 ember jött szembe, most ha nincs nagyon rossz idő, mindig társaságok ücsörögnek a főtartó felső övén (kellene valami jobb nevet találni neki). Napközben meg mindig szelfiznek a hídfőben turisták (pontosabban rendszeresen látok profi influenszereket is, aholis valaki szép ruhában pózol, valaki meg fotózza - délkelet-ázsiainak tippelem őket, nem tudom, hogy ott nincs-e valami kultusza ennek a hídnak:), és állandóan fotózzák a villamosokat is a kapuzatok alatt. Egyébként a legemberközelibb hidunk: a Lánchíd hasonló lehetne, de ott a rács megakadályozza, hogy az egyik oldali járdáról a másikra át tudj menni (ezért tűnik üresnek a lezárás után). Itt meg ide mész, oda mész, felmászol, és mindkét oldalról jól megközelíthető. Még egy 0-24-es nyilvános vécé kellene oda, hogy az emberek ne a rakpartra vezető lépcsőt meg a vámszedő házakat hugyozzák körbe. Tudom, az a szöveg, hogy bunkókámék úgyis körbehugyozzák a várost, minek foglalkozzanak ezzel, de én meg úgy gondolom, hogy nevetséges, hogy alig van budi a városban, és ha van, akkor is bezár este 6-7 körül. Mondjuk lehet, hogy mindegy, mert a Gellért rakparton évek óta állandóan csatornaszag van, hadd vigyék jó hírünket a világban a turisták...
Annak ellenére, hogy a nyár túlnyomó részében mindkét új komp közlekedett Szántód és Tihany közt, sokáig csak az egyiket sikerült elcsípnem, mert felváltva voltak kint: az egyik dolgozott, a másikon valamit építgettek, aztán cseréltek. És természetesen mindig a Tihany nevű mozgott, amikor épp…..
Hamster
2024.10.21 08:43:39
@gigabursch: Kamerából dolgoznak beálláskor, vagy hogyan? Mert a hátradőlő kabinból még akkor se lehetne szerintem lelátni, ha nem venné körbe a terasz. De gondolom valami megoldás csak van hozzá, nem emlékezetből csinálják. A másfajta hajtást feltételezem megszokják, mert úgy olvastam, hogy VSP-t már nem gyártanak egy ideje, de legalábbis messze nem olyan elterjedt. A VSP már nem tud eleget, vagy mi ennek az oka?
Hamster
2024.10.21 18:42:26
@gigabursch: Valahol olvastam egy (külföldi) blog- vagy fórumbejegyzést, ahol azt fejtetgették, hogy már nem nagyon vesznek VSP-s hajókat, a Schottel viszi a piacot. Biztos van oka. Vagy ez is csak olyan, mint hogy "mindenki" tudja, hogy a mi Combióinkhoz hasonló "kurzgelenk" alacsonypadlósok jobbak, mégis mindenki a Bengáli jellegű multicsuklósokat veszi (lásd CAF), mert az az egyszerűbb, a gyerekbetegségeiket meg már kikalapálták?
Hamster
2024.10.22 16:43:55
@gigabursch: Leegyszerűsítve a "kurzgelenk" jellegű alacsonypadlósok korlátozott elfordulású forgóvázakkal dolgoznak, a multicsuklós viszont egy Bengáli, csak kisebb forgócsaptávolsággal és több befüggesztett (kerék nélküli) résszel. Például a próbafutásokkor a CAF-ok kb. úgy csikorogtak, mint a kéttengelyesek, amíg be nem üzemelték rajtuk a nyomkarimakenőt. A "Bengáli jelleg" a korai multicsuklósokon nagyon érződött, azok borzasztóan futottak, aztán kialakult a tudománya, és pl. a pesti CAF már nem fut rosszul. Ajánlott irodalom:
villamosok.hu/nza/beng-kulf/index.html#utoszo
és
villamosok.hu/nza/kurz/index.html#adtranz
villamosok.hu/nza/beng-kulf/index.html#utoszo
és
villamosok.hu/nza/kurz/index.html#adtranz
Tavaly elég jól sikerült a szegedi villamos elindulásának 115. évfordulója, úgyhogy szeptember utolsó hétvégéjén megint bepittyentettem egy menettérti jegyet a napfény városába a mávos appban.
Aznap két régi jármű pörgött rendes forgalmi járműként, tehát nem feláras nosztalgiajáratként a 2-es…..
Gyerekkorom óta tudom, hogy működik valahol egy komp Csepel és Soroksár közt, és legalább egy évtizede minden évben eldöntöm, hogy a nyári szünetben végre ki is próbálom, de csak idén jutottam el oda, hogy eljussak oda:
Az átkelő érdekessége, hogy a járműnek nincs saját hajtása: drótkötéllel…..
Hamster
2024.10.16 09:24:03
@cserepfalva: Egyrészt nincs akkora forgalmi igény. Ahol én is megértenék egy hidat, az mondjuk Vác, esetleg Nagymaros. Egyetlen híd árából száz ilyen kompot elüzemeltethetsz évtizedekig.
Hamster
2024.10.16 18:07:47
@gigabursch: Én szárazföldi gyerekként meg a hajós nyelvvel nem találkoztam, csak a köznapival, abban meg ez is köteles komp :) Kicsit pontosabban "villanymotoros bányacsörlővontatású komp", de mi tudjuk, hogy nem a csörlő húzza a hajót, hanem a drót, a madzag, a spárga, a kötél :D
Hamster
2024.10.16 18:09:22
@gigabursch: Itt sokféle köteleset írnak a 10. ponttól kezdve: onboard.hu/hajozasi-szabalyzat/hsz-ii-1-01-cikk-fogalommeghatarozasok/
Aki szerint a szlovák poénpunkos bejegyzések a lelki béke ellen elkövetett merényletek voltak, az most se fog örülni :) Ezt a bejegyzést már rég meg akartam írni, de mindig eszembe jutott helyette valami vonatos vagy villamosos dolog. Most nem jutott.
Stefan Raab egy kölni hentescsaládban nőtt fel,…..
Hamster
2020.11.27 18:38:33
@Flankerr: " Voga-Turnovszky és Hofi más szint, Sas és a vele összenőtt Defekt duó már tökéletes párhuzam, mellé tenném még a "kiskabost"."
Hát én is ezt írtam, hogy mindenütt több szint van.
Hát én is ezt írtam, hogy mindenütt több szint van.
Hamster
2020.12.29 14:40:51
@Jewbacca: Na de hát az nem Raab volt.
Hamster
2024.10.15 22:42:47
@Fradista Utazó: Ez vajon jó hír? Nem az lesz, mint amikor Schumacher visszament a Forma-1-be, nem valami nagy sikerrel? Bár Raab soha nem volt annyira kontrollálhatatlan, mint pár angol tévés ma is, azért ma már nem nagyon lehet azt megcsinálni, ami a kilencvenes években még simán elment.
Az előző évekkel (lásd itt és itt) ellentétben idén nem szerepelt fontos programként a naptáramban az Európai Mobilitási Hét kapcsán megrendezett Autómentes Hétvége, amit ráadásul nem is akkor rendeztek meg, amikor tervezték.
Végül azért ki tudtam menni pár pillantást vetni a Szabadság hídon…..
Budapesti villamosok helyett megint budapesti hajókról készítettem életképes oldalt. A vízen ugyan nincs akkora élet, mint a síneken, hiszen villamosból több száz szerelvény közlekedik, hajóból meg csak néhány tucat, viszont a felhozatal színesebb, hiszen elég nagy a választék a lapátkerekes…..
Hamster
2024.10.10 17:48:49
@cserepfalva: Fogalmam sincs, miért vannak nyitva, és az is csak bátor amatőr tipp, hogy annyi helyen kellene olajozni, hogy ha gépesítve lenne, akkor minden tele lenne átláthatatlan csövekkel, amik az egyéb karbantartásokat nehezítenék. Feltételezem, hogy egy mai motornál ez már meg van oldva valahogy, de ez nem mai motor.
Hamster
2024.10.10 18:03:28
@cserepfalva: A soros motorra viszont azt mondja az internet bölcsessége, hogy egyszerűbb, robusztusabb, kevesebbet fogyaszt, kevesebb helyet foglal el. A mai óriás hajómotorok is sorosak a fürdőmedence méretű hengereikkel: www.youtube.com/watch?v=uCFUQn3zmOg
A Keszthely vízibuszból sose elég, úgyhogy a múltkori helybenpörgés és utazgatás után most a hajóról is megnézzük, milyen a máriafürdői kikötőbe behaladás:
Mint korábban már említettem, ez nem a szokásos, mólók közé zárt tág öböl, hanem a Nagy-Berekből érkező Nyugati-övcsatorna beömlése a tóba.…..
Hamster
2024.10.07 16:53:21
@NAR: Györökön - meg Tihany kivételével végig az északi parton - nem kell móló, a györöki kikötő is csak egy betoncsík a vízben, van hely pörögni. Délen viszont kellenek a mólók, azon kívül megállni nem lenne optimális. Ráadásul ott a víz feneke is szépen töltődik fel, meg a strand is ott van. A kőkarok közt viszont nem tudna megfordulni. Optimális esetben egy tíz méter szélesítés jó lehetne, de már nincs népi tulajdon, hogy az "állam" csak úgy belekaparjon más tulajdonába. És azt is el tudom képzelni, hogy a csatorna kifele áramlásának nem feltétlenül tenne jót, ha nagyon kiszélesedne, így is folyamatosan tölti fel a kikötőt a cuccal, amit magával hoz.
A fentrol.hu segítségével próbáltuk megérteni, hogyan volt ott régen a kikötő, mert nem ott, ahol most, de nem sikerült tisztázni.
A fentrol.hu segítségével próbáltuk megérteni, hogyan volt ott régen a kikötő, mert nem ott, ahol most, de nem sikerült tisztázni.
HamPLÓ
Szemesnek áll... a kijárati jelző (nem jutott értelmesebb cím az eszembe)
2024.10.04 06:00:00
A földvári vasúti megállóhelyről már többször megemlékeztem, most nézzük meg a kettővel nyugatabbra levő állomást is! Balatonszemes gyerekkorom fontos helyszíne volt: 1980-ban életem első vonatos utazása (legalábbis amire emlékszem) ide hozott! Nohab volt és fapados kocsi, nem ám Flirt, KISS, vagy…..
Hamster
2024.10.06 11:16:42
@Fradista Utazó: Azért az furcsa lehetett, azt hittem, hogy nálam kb. mindenki a földön többet vonatozott.
Hamster
2024.10.06 14:13:59
@Fradista Utazó: Fehérvári pont családi helyünk volt, de Szegeden én is később jártam nem átutazóban, mint az NDK-ban. Amit nem írtam, hogy én villanymozdonyokat láttam ritkán. A Dombóvári út mellett hazafele menve a déli összekötő töltésén persze el-elmentek, de fullosan csak a dízelek voltak meg, szerintem M63-ast sokkal többször láttam közelről Martonban, mint Szilit. És máig jobban érdekelnek, a Szili valahogy csak egy használati tárgy, a Gigant meg ugyan jópofa, de ennyi.
Hamster
2024.10.07 16:45:06
@Flankerr: Azért attól rendesen tengeribetegséget lehet kapni, ha minden kereket nézel :)
Tavaly azért zarándokoltam el Balatonmáriafürdőre, mert a váci vízibuszok rajongójaként ki akartam próbálni azt a két példányt, ami az innen induló járatokat csinálta. Ez itt az egyikük, a Keszthely motoros:
Nem meglepő módon imádtam mindkét hajót! A mai elvárásokhoz képest ugyan kicsit…..
Hamster
2024.10.03 00:14:51
@nyelv-ész: Az inga max vonatnál-villamosnál jelenti azt, hogy konkrétan előre-hátra megy, másnál nem praktikus.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz