Adatok
Mocsári Troll
0 bejegyzést írt és 120 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Egy-egy beszólást be lehetne árazni, ha nem is elrettentő, de népnevelő célzattal. Akár napszakhoz, naphoz és időjáráshoz igazított szorzóval, hiszen nem ugyanaz egy hóvégi, esős hétfő reggeli faszomat, mint egy fizetés utáni, szombat esti, vállon…..
Néhány ponton tényleg enyhítettek, csökkentek a bírságok is, de az autósok mégsem lehetnek nyugodtak. Új veszély leselkedik rájuk.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Bárki eldöntheti, kell-e neki egy remek Chevrolet Aveo, amelynél cirka harmadával több orvosi kezelést térítettek, mint az átlagos autóknál.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Nahát, még a tévedhetetlenek is tévednek néha. Vagy csak féltek az újabb uniós pofontól? Mindegy, most van ok az ünneplésre.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A pilóta százados, a csapatfőnök ezredes, a rendszám cseh. A versenyzés drága, a támogatók egy része állami megrendelésekből él. Honnan kerültek gumik a rendőr-versenyautóra?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Az autó, ami kísértésbe visz. Lopnék, csalnék, talán ölnék is érte. Fejben biztosan.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocsári Troll
2012.05.26 10:25:51
Három év és kb. hárommillió forint kellett, hogy a Cougar vezetési élménye elérje azt a szintet, ami kicsivel a vételi állapot felett van. Nehéz összehasonlítani Csikós Puchjával, amiről 2006-ban írta ezt a posztot, és azóta belement egy-két százezer, de ugyanúgy néz ki, mint…..
Mocsári Troll
2012.05.26 10:15:33
Újabb erős versenyző a kupéhátú luxuslimuzinok között: a Bimmer gyors, okos és fordulékony, de mi a fenére jó? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Az idióta törvény még a használtautó-piacot is agyonverné. Szerencsére van megoldás, ráadásul pofonegyszerű: írjon ön is igazolást, saját magának. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Aránytalanok a közlekedési bírságok? Veszélyeztetik az egzisztenciát? Egyetértünk. De mégis ki a franc szigorította nemrég a szabálysértési törvényt? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A rendőrök a lejárt és hiányos mentődobozok miatt büntetik az autósokat - állítják sokan. Önt is megbüntették? Egyáltalán, tudja, hol van a mentőcsomag az autójában? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocsári Troll
2012.04.25 17:00:13
Mocsári Troll
2012.04.25 19:53:50
Nem mentség a szegénység, és a az sem, ha valakit még soha nem bírságoltak meg. Április 15-től hatályos az új szabálysértési törvény. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocsári Troll
2012.04.17 13:30:01
@tede: sok esetben nem a sofőr az autó tulajdonosa, különösen igaz ez a drága autóknál, amelyek többnyire cégesek.
amúgy meg ne a rendőröket szidjuk, ők csak végrehajtói a jogszabályoknak, azokat nem ők írják.
a jogalkotót szidjuk , elégedetlenségünknek (vagy éppen elégedettségünknek) pedig a szavazófülkében adjunk hangot.
amúgy meg ne a rendőröket szidjuk, ők csak végrehajtói a jogszabályoknak, azokat nem ők írják.
a jogalkotót szidjuk , elégedetlenségünknek (vagy éppen elégedettségünknek) pedig a szavazófülkében adjunk hangot.
Tatra nezná bratra Az autó igényes, sok saválló és króm betétje emeli a kellemes közérzetet, ugyanakkor mindig ott van az öröm mögött az üröm is, hiszen a központi zár olyan csehszlovák "fejlesztés", ami egy ajtót mindig nyitva hagy, biztosítva ezzel az esti…..
Zokogó politikusok, könnyeikkel küszködő, rohanó vállalkozók: végre rendet vág a trükközők sorában az új jogszabály?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment
Fapados légitársaságok és a húgyospalack hatása a megbélyegzett adócsalókra
2012.03.22 09:00:00
Az Égéstér nyolcadik adásának kommentposztja. Tetszett?..
Mocsári Troll
2012.03.23 10:52:59
@navan:a külföldiek utólagos bírságolása a jövőben sem fog működni, azzal még semmit sem fognak elérni, hogy esetleg megtudják ki a külföldi rendszámú autó üzembentartója.
ugyanis hiába szabnak ki bírságot, a külföldi üzembentartónak magyarországon nyilván nincs semmilyen végrehajtható vagyona, jövedelme,tehát úgysem lehet behajtani tőle semmit, kizárólag a jóindulatán múlik, hogy fizet -e ( talán lesz 1-2 nyugdíjas német, aki fizet, de a sok török, szerb vendégmunkás biztosan nem fog).
külföldön csak az ottani hatóság kezdeményezhet végrehajtást, de az meg azért nem fog, mert ahhoz meg kellene nevezni, és minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy ki vezette az autót, ami így utólag külföldről már lehetetlen.
mivel a magyar rendszerrel ellentétben más országokban nincs objektív felelősség, azaz az üzembentartó (ami sokszor egy cég) nem tartozik felelősséggel a kresz szabályok betartásáért, így nem is bírságolható, tehát a külföldi hatóság nem is működik közre üzembentartótótól való behajtásban.
másrészt a sofőrtől való behajtásról is tudni kell, hogy az eu egyezmény szerint az összeg a sofőr lakhelye szerinti országban marad, tehát a magyar állam ebből egy fillért sem lát, másrészt az összeg nem lehet nagyobb, mint amekkora a sofőr lakhelye szerinti országban ugyanilyen cselekményért kiszabható.
tehát hiába kap a bulgár sofőr 300 ezres bírságot, ha pl. ott ezért csak 20 ezer ft- nak megfelelő leva a kiszabható, akkor ennyit hajtanak csak be tőle ,és az is bulgáriában marad.
de hangsúlyozom ezt is csak akkor, ha a sofőr személye ismert, üzembentartóra nem vonatkozik az egyezmény!
ugyanis hiába szabnak ki bírságot, a külföldi üzembentartónak magyarországon nyilván nincs semmilyen végrehajtható vagyona, jövedelme,tehát úgysem lehet behajtani tőle semmit, kizárólag a jóindulatán múlik, hogy fizet -e ( talán lesz 1-2 nyugdíjas német, aki fizet, de a sok török, szerb vendégmunkás biztosan nem fog).
külföldön csak az ottani hatóság kezdeményezhet végrehajtást, de az meg azért nem fog, mert ahhoz meg kellene nevezni, és minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy ki vezette az autót, ami így utólag külföldről már lehetetlen.
mivel a magyar rendszerrel ellentétben más országokban nincs objektív felelősség, azaz az üzembentartó (ami sokszor egy cég) nem tartozik felelősséggel a kresz szabályok betartásáért, így nem is bírságolható, tehát a külföldi hatóság nem is működik közre üzembentartótótól való behajtásban.
másrészt a sofőrtől való behajtásról is tudni kell, hogy az eu egyezmény szerint az összeg a sofőr lakhelye szerinti országban marad, tehát a magyar állam ebből egy fillért sem lát, másrészt az összeg nem lehet nagyobb, mint amekkora a sofőr lakhelye szerinti országban ugyanilyen cselekményért kiszabható.
tehát hiába kap a bulgár sofőr 300 ezres bírságot, ha pl. ott ezért csak 20 ezer ft- nak megfelelő leva a kiszabható, akkor ennyit hajtanak csak be tőle ,és az is bulgáriában marad.
de hangsúlyozom ezt is csak akkor, ha a sofőr személye ismert, üzembentartóra nem vonatkozik az egyezmény!
Amerikából vagy Svájcból autót venni sokkal olcsóbb lehet, mint idehaza. Hogy mégis miért nem csinálja ezt mindenki? Mert idehaza olyan ember mondja meg az árát, aki soha nem is látta. Pocsék módszerek, irreális számok. Üdvözöljük a valóságban. Kapcsolódó cikkünk…..
Mocsári Troll
2012.03.23 21:17:29
@Zirowe: tévedés, csak a vám 75%-át kapja brüsszel, a fennmaradó 25%-ot a vámolást végző ország megtarthatja!
ezért lenne jó, ha minél többen nálunk vámkezelnének.
ezért lenne jó, ha minél többen nálunk vámkezelnének.
Megszereztük a folyamatábrát, amely segít nekik eldönteni, hogy bírságoljanak-e, vagy engedjék útjára a külföldi rendszámú autót. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocsári Troll
2012.03.14 21:36:55
@sur5al: lásd fentebb ,3-as, 4-es pont.
Mocsári Troll
2012.03.14 21:45:14
Péter 69-cel ment a 70-es táblánál, 30 000 forintra büntették. És ez csak a kezdet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocsári Troll
2012.03.13 11:22:17
Alkotmányellenes a tavaly nyári jogszabály-módosítás, szinte betarthatatlan a törvény és indokolatlan a 800 ezres bírság.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocsári Troll
2012.03.10 23:22:36
@navan: mi van akkor, ha vki elköltözik pécsről debrecenbe? vagy mondjuk csak a szomszéd utcába?
akkor is beleszakad az óriási ügyintézésbe, hogy mindenhol átirassa a címét?
a villanyórához meg miért kéne ottani lakcím?
és akinek több háza is van? vagy nyaralója? esetleg spanyolországban?
meg hát akkor hogyan intézik az mo.-i ügyeiket a balatoni nyaralótulajdonos németek, hollandok?
hogyan lehet házuk, villanyszámlájuk, bankszámlájuk,mikor nincs is magyar lakcímük?
és persze azt se felejtsük el, hogy aki tényleg külföldre költözött , annak az autótól függetlenül egyébként is kötelessége, hogy 30 napon belül bejelentse az ideiglenes vagy végleges kinti tartózkodást.
ha pedig jogkövető módon ezt megteszi, akkor a kocsijával sem lesz gondja.
akkor is beleszakad az óriási ügyintézésbe, hogy mindenhol átirassa a címét?
a villanyórához meg miért kéne ottani lakcím?
és akinek több háza is van? vagy nyaralója? esetleg spanyolországban?
meg hát akkor hogyan intézik az mo.-i ügyeiket a balatoni nyaralótulajdonos németek, hollandok?
hogyan lehet házuk, villanyszámlájuk, bankszámlájuk,mikor nincs is magyar lakcímük?
és persze azt se felejtsük el, hogy aki tényleg külföldre költözött , annak az autótól függetlenül egyébként is kötelessége, hogy 30 napon belül bejelentse az ideiglenes vagy végleges kinti tartózkodást.
ha pedig jogkövető módon ezt megteszi, akkor a kocsijával sem lesz gondja.
Úgy látszik, egy BMW-től még mindig azt várja a nép, hogy a fémmunka legyen pazar, az elektronika csak a bónusz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocsári Troll
2012.03.01 11:55:16
Egyelőre Európa-szerte nehéz megfogni a személyautóval díjköteles utakon trükközőket, idehaza azonban még egy plusz csavar is van a dologban. Egy a lényeg: idegen rendszámmal és kis szerencsével megúszhatja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocsári Troll
2012.02.28 10:26:40
@Pan Modry: nem létezik ilyen, hogy a törvények kijátszása, legfeljebb arról van szó, hogy egyesek kihasználják a jogszabályok nyujtotta lehetőségeket, míg mások ismerethiány vagy csak egyszerűen tehetetlenség miatt nem.
A gazdagsághoz mindig tapad egy jó adag émelygős irigység is. Egészen addig, amíg nem mi vagyunk gazdagok. Ez az autó igazából sose volt még ilyen jó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Miért képzelik magukat az utak királyának? Mindent értek. Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Nézem a Top Gear idei második adását (Season 18 Episode 2), röhögök a marhákon, ahogy szoktam, a sorozat ismét zseniális. Azon felül, hogy Hammond bebizonyítja: a NASCAR korántsem gyerekjáték, a másik két hülye elmegy Kínába, megnézni az ottani helyzetet. Megdöbbentőek a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
jogsibevonás és nagyobb ( max 600 eur, azaz 180 ezer ft) bírság csak akkor van, ha több, mint 40-es léptük át a korlátozást.
nálunk jövedelemszinthez arányítva 30-50 szeres a bírság, mint a németekenél!
ja, és a lényeg, hogy a németeknél arányosan sokkal kevesebb a baleseti áldozatok száma, mint nálunk.
a német autópályák is sokkal biztonságosabbak, mint a magyarok, pedig ott rendszeresen mennek 200 felett.