Regisztráció Blogot indítok
Adatok
luigi100as

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
December 20-án tartják a Margit hid ünnepélyes átadóját. Az évek óta tolódó protokolláris alkalomra való tekintettel a Magyar Kerékpárosklub elnöke is üzent a városvezetőknek. László János szerint az átadás még a több éves csúszás ellenére is elhamarkodott, mert a…..
luigi100as 2011.12.22 14:10:21
Kedves hozzászólók!

Szerintem a megoldás adott!
Meg kell adni a kerékpárosoknak ami jár..
KRESZ szerint is, meg egyébként is.
DE!
Ez azzal jár, hogy a kerékpáros is betartsa a rá vonatkozó szabályokat.
Amennyiben nem értenek egyet a jelenlegi KRESZ-ben rájuk vonatkozóval, akkor annak megváltoztatását kellene kezdeményezni.
Az semmiképpen sem elfogadható, hogy mindenféle egyéni magyarázattal ( még ha tegyük fel igaza is van ! )látványosan nagyívben lesz@ják a szabályokat.
Persze, tudom, rengeteg szabályszegő autós is van, mégsem általános az egyirányú úton szembe jövő, piros lámpán áthajtó, balra nagy ívben (pl. Blahánál) bekanyarodó autók sokasága.
Ebben persze szerepe van annak, hogy egy autósnak van jogosítványa, amit el lehet tőle venni és az sokba kerül.

Ha már itt tartunk ( jogosítvány)az feltűnt valakinek, hogy a kerékpár az egy JÁRMŰ / 104/1997.(vI. 18.) korm 28§(2.) módosítva :289/2009(XII.18. 27§ /
Amit viszont az vezethet akinek vezetői ENGEDÉLYE van / KRESZ 4.§ 1.a. /

IGEN a KRESZ hiányos,ilyen kategória a jogsiban nincs.
Ugyan akkor ez a hiányosság nem mentesíti a forgalomban részt vevő JÁRMŰ VEZETŐJÉT ( kerékpáros, biciklis ) a szabályok alól.

Igen, ostoba módon alakítanak ki forgalmi szituációkat.
Valaki már eljárt ilyen ügyben?
Szívesen olvasnám tapasztalatait.

Úgy gondolom, mindkét oldal részéről azok tudnak érdemben "nyilatkozni" akik belátják és elfogadják, hogy egyoldalú "követelőzés" és az "..én azért nem tartom be.." nem vezet sehova.
Ahogyan az sem, hogy az autós "ereje" birtokában "népnevel"

Sajnos itt előbb-utóbb minden "vita" személyeskedésbe csap át, nélkülözve szabályt, racionalitást.
Megoldás csak TÁRGYILAGOS megközelítés esetén lehetséges.
Egyszer eljutunk arra a pontra ?!
luigi100as 2012.01.26 13:22:34
@egon22:

Sajnos ez:
" A bringa a mostani szabályozás szerint, különleges helyzetben van, mindenhol közlekedhet, miközben a „jármű” előnyeit és élvezheti,..."
MINDIG egy önkényes értelmezése a (sajnos nem egyértelműen / értsd szájbarágósan/ megfogalmazott ) szabályoknak.

Pl.: 54. § (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

Nos ez annyit tesz, hogy MAGA AZ ÚTTEST alkalmatlan és NEM a körülmények.

Szeretnék válasz kapni arra, hogy ki mit ért ezen.
Mi az a technikai minimum amelynél a kerékpár (mint jármű) VEZETŐJE úgy dönthet, hogy márpedig az ÚTTEST ( és NEM a forgalom) ALKALMATLAN a kerékpározásra...

Szerintem a feltételhez kötött, megengedő szabályt valós alapon vizsgálva NEM lehet a járdán kerékpározni, amihez rögtön társul a zebrán való átkarikázás ( ami egyébként sem megengedett) is.

Hozzá kell tennem NEM vagyok kerékpár ellenes, csak jó lenne,ha egy közösségi(közlekedés)rend nem esne áldozatául rosszul értelmezett(értelmezhető)és ezért a leírtakat gondolkodás(úgy azért kényelmesebb, egyszerűbb) nélkül alkalmazó egyedek (elég sokan vannak) tetteinek.