Adatok
kritta
9 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az egy hónappal ezelőtt esettanulményként vizsgált és megoldott Linkedin háza táján történtek azt mutatják nem jártatok rossz úton a javasolt továbbfejlesztési stratégiák kapcsán (a Techcrunch cikkét kicsit boncolgatva):Út a reklámbevételek irányába (harc a…..
http://www.lulu.com/content/1269306"Some websites are designed to be games. Most are not. But have you ever heard people, or found yourself addicted to Digg, YouTube, or Facebook? Have you ever wondered why? Well, it’s because they are games, at least partially! Officially, they are…..
A szerdai kurzuson sokat beszéltünk a webkettő és a szerzői jogvédelem témájáról. Ajánlom figyelmetekbe az akábbi blogpostot, amely olyan tippeket, eszközöket mutat be, amellyel a tartalom szerzői követni tudják szerzeményeik sorsát, továbbélését, és ezáltal mindazokat akik…..
Hellóhalló elektor kalandorok! :) Én az internetes televíziózásról fogok írni, azon belül is elsőként egy magyar webtévéről, a webcsatorna.hu-ról.Ez a kb. egy éve indult szolgáltatás annyiban különbözik a sima videómegosztóktól, hogy naponta frissülő tematikus…..
kritta
2007.11.27 21:21:11
Sajna sem médiaajánlatot nem találtam a site-on, sem a webauditon adatokat ezért az Alexahoz folyamodtam és összehasonlítottam a PI számot másik két site-tal: www.alexa.com/data/details/traffic_details/webcsatorna.hu?site0=webcsatorna.hu&site1=radiocafe.hu&site2=freevlog.hu&y=p&z=3&h=300&w=610&range=6m&size=Medium
Ezen a héten két videót ajánlok a figyelmetekbe: mindkettő az Kansasi Állami Egyetemen készült a technológia és az oktatás viszonyáról.
Az első videó inkább egy hangulati bevezető; egy pár gondolat, hogy miért lehet fontos az Internet (web x.0) használata az oktatásban:…..
kritta
2007.11.02 13:15:11
Én kicsit tovább bontanám a kérdést az internet-oktatás viszonylatában:
-az internet az oktatás platformjává válhat, avagy a hagyományos egyetem mellett (konkrét épület, fizikai helyhez kötöttség) megjelenhet a virtuális egyetem, amely fizikai lokáció nélkül kínál oktatási szolgáltatást, a web adta lehetőségeken keresztül kapcsolja össze a tanárokat, diákokat, megszünteti a földrajzi korlátokat, megszüntet bizonyos típusú költségfaktorokat (pl egyetemi épület fenntartása, stb.). Erre egy példa: Universitas 21 ("U21Global provides the perfect blend of exemplary quality executive education delivered via an efficient and flexible online platform.") - www.u21global.com/
-A másik kérdés, amely bennem felmerül: az internet, a "webkettő" által hozott médiafogyasztási szokások, az új generáció (a postban hivatkozott videókban is látott) technológiához való hozzáállása vajon mennyiben változtat majd az oktatás módszertanán? A hatékonyságán? Vajon azok az egyetemek, amelyek változtatnak versenyelőnyhöz juthatnak e más intézményekhez képest?
-az internet az oktatás platformjává válhat, avagy a hagyományos egyetem mellett (konkrét épület, fizikai helyhez kötöttség) megjelenhet a virtuális egyetem, amely fizikai lokáció nélkül kínál oktatási szolgáltatást, a web adta lehetőségeken keresztül kapcsolja össze a tanárokat, diákokat, megszünteti a földrajzi korlátokat, megszüntet bizonyos típusú költségfaktorokat (pl egyetemi épület fenntartása, stb.). Erre egy példa: Universitas 21 ("U21Global provides the perfect blend of exemplary quality executive education delivered via an efficient and flexible online platform.") - www.u21global.com/
-A másik kérdés, amely bennem felmerül: az internet, a "webkettő" által hozott médiafogyasztási szokások, az új generáció (a postban hivatkozott videókban is látott) technológiához való hozzáállása vajon mennyiben változtat majd az oktatás módszertanán? A hatékonyságán? Vajon azok az egyetemek, amelyek változtatnak versenyelőnyhöz juthatnak e más intézményekhez képest?
A Journal of Computer-Mediated Communication's című folyóirat legfrissebb számában egy egész mellékletet szenteltek a social networkoknek. Bár még nem sikerült minden írást végigolvasnom, de az eddigiek alapján mindenképpen ajánlom tanulmányozásra:Special Theme: Social Network…..
A webkettő és az oktatás témájában egy linkajánló blokk (vannak közöttük régebbiek és újabbak egyaránt):Az RWW összefoglaló írása 2006-ból:e-learning 2.0 - how Web technologies are shaping education http://www.readwriteweb.com/archives/e-learning_20.php Az RWW reviewja az…..
A szerda esti kurzus témájához kapcsolódóan:Itt találhatjátok azt a két cikket, ami a beszélgetés alapjául szolgált:Thoughts on the Social Graph - http://bradfitz.com/social-graph-problem/Social Graph: Concepts and Issues -…..
egy friss site az internet napja alatt, avagy közszolgálati rádió a 21. századbanhttp://www.npr.org/nprmusic/index.htmlami a legjobban tetszik, hogy böngészek a cikkek között és az ahhoz kapcsolódó zenét vagy akár egy órás rádióműsort meghallgatom, lementem egyszerűen a…..
új zenei szolgáltatás a színtéren, aminek a nagy újítása: legális legálisan hallgathatsz, meg playlistet csinálhatsz, és legális. mert a reklámbevételekből fizeti a jogtulajdonosokat. Thanks to the agreement with SACEM, Deezer.com has become the only site to offer Internet users a…..
kritta
2007.11.03 10:40:45
Ajánlani tudom az alábbi techcrunch postot a témához:
www.techcrunch.com/2007/08/21/blogmusik-comes-back-with-a-legal-free-music-on-demand-service/
Két szempontból is érdekes:
1. a hozzászólások között (kb a 18. számútól egy elég érdekes vita alakult ki arról, hogy a Deezer és a SACEM egyezsége valóban teljesen legálissá teszi e a szolgáltatást. Úgy tűnik vannak még jogi hiányosságai a szolgáltatásnak ahhoz, hogy teljesen legálisnak mondhassa magát.
2. A másik pedig az alábbi mondat:
"BlogMusik’s business model is relying on advertising and affiliate revenue coming from the sales of songs on iTunes and Amazon."
Azt tudjuk, hogy a hirdetési bevételek feltétele hogy masszív mennyiségű user használja rendszeresen az oldalt. Kérdés, hogy a userek számára bír e hozzáadott értékkel ez az egész legális dolog, azaz váltanak e elegen, válnak e a szolgáltatás rendszeres felhasználóivá ahhoz, hogy ez tényleg valós bevételi forrást jelentsen.
www.techcrunch.com/2007/08/21/blogmusik-comes-back-with-a-legal-free-music-on-demand-service/
Két szempontból is érdekes:
1. a hozzászólások között (kb a 18. számútól egy elég érdekes vita alakult ki arról, hogy a Deezer és a SACEM egyezsége valóban teljesen legálissá teszi e a szolgáltatást. Úgy tűnik vannak még jogi hiányosságai a szolgáltatásnak ahhoz, hogy teljesen legálisnak mondhassa magát.
2. A másik pedig az alábbi mondat:
"BlogMusik’s business model is relying on advertising and affiliate revenue coming from the sales of songs on iTunes and Amazon."
Azt tudjuk, hogy a hirdetési bevételek feltétele hogy masszív mennyiségű user használja rendszeresen az oldalt. Kérdés, hogy a userek számára bír e hozzáadott értékkel ez az egész legális dolog, azaz váltanak e elegen, válnak e a szolgáltatás rendszeres felhasználóivá ahhoz, hogy ez tényleg valós bevételi forrást jelentsen.
A legutóbbi kurzuson merült fel témaként, hogy a Wikipedia, mint az egyik legnagyobb látogatottságú website, milyen módon tudja/akarja finanszírozni magát. A válasz:http://wikimediafoundation.org/donate/2007/psa/subtitled-en.html És hogy mire kérik az önkéntes adományaidat?"If…..
Ma már nem kell elmenni egy konferenciára ahhoz, hogy meghallgathasd az előadásokat:http://web2summit.blip.tv/ Néhány értékelő összefoglaló a RWW…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz