Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GorCseW

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindig azt mondom, hogy ha egyszer megdöglök, csak annyit kérek, hogy azt véssék a fejfámra, hogy az élet sokszor szar, de pont ettől jó. Azt hiszem ezt az állítást ismét bizonyították a közelmúlt eseményei. Dőlj hátra, és élvezd, hogy nem veled történt mindez, egyúttal sajnáld, hogy mégsem, elvégre…..
GorCseW 2021.08.29 21:24:54
Kedves Máté,

engedd meg kérlek, hogy megosszam Veled a saját porckorong sérvvel szerzett tapasztalatomat. Talán nincs helye egy kommentben az írásaidhoz hasonlatos olvasmányos formába öntött történet mesélésnek, így igyekszem lényegre törően elbeszélni a gerincsérvhez vezető út kacskaringóit kihagyva azt amin keresztül mentem. A lényeg, hogy egy több éves menet után egyik reggel úgy keltem fel, hogy a bal lábamat nem tudtam előrébb lendíteni vagy inkább mozdítani a testem síkjánál, mert úgy éreztem tőből tépik ki. Pár napba telt mire eljutottam MR vizsgálatra, az eredményt megnézve a doki csak ennyit kérdezett: "Mit evett ma reggelire?" Aznap este műtöttek. A sérv kiszakadat, persze nem azért mert a rendszeres tornával és kímélő életmóddal mindent megtettem azért, hogy ez kisebb eséllyel történjen meg. A műtét utáni pár nap tényleg szar. Főleg úgy hogy az előtte lévők is nagyon azok voltak, de aztán kisimul. Bár csavart nem kaptam. Aug 22-én műtöttek, szept 1-én az akkor 6 éves lányomat kísértem el az évnyitóra és az első iskolanapjára minden gond nélkül. A rehabot követően azóta ha tehetem heti 3-at futok. Ma is a játszósat szereltem és próbakört se kellett kihagyni. Mai fejemmel azt tanácsolnám a műtétem időpontjához képest 3 évvel fiatalabbik önmagamnak, hogy meg kellett volna ott akkor műttetni amikor az orvos azt javasolta. Akkor sokkal kisebb rutin műtéttel és az előtte utána kapcsolódó kevesebb komplikációval és veszéllyel megugorható lett volna ez a contest.
Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam –, hogy most lebőgtem. De nemcsak én, hanem, ha lenne türelmem, illetve kedvem, hogy atomokra csesszem szét az idegeimet, akkor név szerint rá tudnék mutatni, hogy mások is, szép…..
GorCseW 2014.08.31 00:35:10
Saját élmény a rendszer működését illetően.

Egy korábban Ausztriában forgalomba helyezett autó honosíttatásánál futottam az alábbiakba.

Autó, forgalmi, Typenschein, kétnyelvű szerződés megvan. A külföldi műszaki lejárva, viszem az emberhez, hogy vizsgáztassa le intézze el a vizsgát regadót minden járulékot rendszámot stb.
Megy is az autó tip top vizsga a Mozaik utcában, regadó sarcok befizet, aztán szól a srác az okmányirodából, hogy lesz egy kis csúszás mert egyedi forgalomba helyezésre megy az autó...
Mondom: mi van? 2012-ben ez a típus volt az első helyen a külföldről behozott autóknál
Válasz: akkor is, a rendszer nem ismeri az alvázszámot

Persze kiderült, hogy az "írástudó" a vizsgasoron a Mozambik utcában [talán nem véletlen, hogy ezt a gúnynevet kapta az intézmény, már ha csak az írni/olvasni tudó arányt nézzük] +1 karaktert biggyesztett az alvázszám végre és a 18 db először csak az okmányirodában verte ki a biztosítékot.
Gond nélkül rögzítették a vizsgasoron meg a vállaposoknál a regadós papíron is, meg mit tudom én még hol.

Kb 3-4 hétnyi ügyintézés [vissza kellet görgetni az egészet] módosítási kérvény írogatás után [mert valaki más elbaszta a dolgokat] lett rendszám az autón.

Nagyon nem volt érdekes mert nem kenyérkereső autónak szántam, nem ezzel vittem oviba a gyereket meg szépanyám unokanővérének a keresztanyját orvoshoz, de mi van ha valaki mondjuk a munkájától esik el egy ilyen balfaszság miatt.....
Belsőség Miki nem bír magával 2014.07.10 17:42:07
Mad Mike megrajzolta Goodwoodot is. Körzőn a bódé. ..
GorCseW 2014.07.11 10:07:11
@Gyurma73: nem olyan hosszú, de legalább közeli: youtu.be/9EZdNhpfFSY
Belsőség Mára ennyi elég is 2014.06.12 13:48:17
Pilóta: Skip Stewart (Pitts S-2S Special)Motoron: Cody Elkins Cameron Air Show 2014Cojones from Hell, tisztelet kimaxolva. ..
GorCseW 2014.06.12 23:05:47
Mennyit kapunk, ha elvisszük a buszt és ha nem, akkor vajon dízel a jövő vagy benzines? Az Égéstér 105. adásának kommentposztja.Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne...
Roaring Twenties, azaz a tomboló húszasok. Egy kifejezés, amit az első világháború vége és az 1929-es nagy gazdasági világválság közötti időszakra használnak. Ez a néhány év Amerikában és Európában is a gazdasági és technológiai fejlődésről szólt, a viszonylagos…..
Belsőség Megint béemvés lettem 2013.11.01 17:53:32
Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes lesz. Minden mindenre hatással van, aztán ezek együttesen alakítják ki a dolgok menetét. TC autóflotta szinten nekem két dolog volt hatással a döntéseimre. Az egyik, hogy…..
GorCseW 2013.11.01 22:49:36
Sziasztok,

bocsánat előre is nem kacsolódik szervesen a blog bejegyzés teljes egészéhez, inkább csak egy megemlített gondolathoz....

Szeretném megosztani a saját tapasztalatomat, és véleményemet az MNASZ gépkönyv és a sportrendszám avagy a papiros versenyautó témakörben.

Volt egy csöves gépkönyves autóm amit gyakorlatilag hobbi autóként használtam, kijártam vele drift edzésekre / pályanapokra, jó volt, hogy rendszámos volt, lehetett vele jönni menni lábon, telepakolva hátul szerelt kerekekkel + egyéb pályanapos bazárral, és haza felé ha kellet simán megálltam vele vásárolni. Biztonságosabban éreztem magam a ketrecben, hogy ha valami nem adja ki, talán van több esélyem.

Aztán jöttek a törvényi változások szabály módosítások stb [thnx to MNASZ] és ott találtam magam, hogy az eddig több éve működő [jogilag] autóm nem kap gépkönyvet, mert megszüntették a csoportot amiben indult. Ami meg lett helyette, abba nem fér bele. Vagy átalakítom, vagy marad így, és sz0p@t0m magam a P rendszámmal és/vagy a trélerezéssel ha ki akarok menni valahova, vagy járok az ocsmány irodába ideiglenes forgalomba tartási engedélyt kérni [lánykori nevén útvonal engedély] és akkor 3500 kreditért jó vagyok három napra, bár a forgalmiba ugye az volt írva, hogy "gépkönyvvel együtt érvényes" ami ugye nem állt fent. Mindegy is eljátszottam párszor nem volt gond, de ez se ultimate solution. Vagy valahogy kivonatom a forgalomból és nézegetem a kertben.

Szóval megkeseredett a szám íze, eladtam.....

Most azon a véleményen vagyok, hogy amennyire hobbira kell egy autó ami vizsga képes, bele kell rakni mindent amit kell/lehet/szeretnénk, hogy kiszolgáljon pályán/driften/stb, és két évente el kell vinni műszakiztatni [az évenkénti gépkönyv + műszaki sz0p0roller combo helyett] a különbözetet meg rá kell költeni rendes slick gumira meg futóműre, vagy egy rendes csavaros csőre.

ON:
Jó választás, bár sokak szerint az E36 hátsó futóműve, nagyságrendileg jobb mint az E30-é, [nekem csak az egyikkel van tapasztalatom] ennek némileg ellentmondani látszik az a tény hogy ezt az 1981-es konstrukciót pakoltak 2002-ig a Z3 feneke alá.

Üdv

GorCseW
Centi vastag olajsár a második olajcsere után: úgy tűnik, a nyújtott szervizperiódus csak arra jó, hogy az autó kibírja a garanciaidő végéig. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Több száz fehér Focus kombit szórnak hamarosan a használtpiacra diszkontáron. Vigyék gyorsan, amíg van? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GorCseW 2013.04.27 13:30:52
Én is vettem egyet családi autónak, 2011 decemberében, Ford kereskedésből. Volt/van rendőr ismerős aki csuklóból sorolta akkor a használatból eredő hibákat, leverik a pisztolytáskával az ajtók sarkait beszálláskor, a menetlevél miatt csupa toll a tetőkárpit a napellenzőnél, hál istennek az üléshuzat miatt a gyerekek rontottak sokkal többet az utóbbi bő egy év alatt a kárpitok és a beltér állapotán.
Ja egyébként még izzó cserére is szervizbe hordták ezeket az autókat.
Én egy vidékit fogtam ki, a szervizkönyv tanúsága szerint, minimális használati nyomokkal, talán ott több becsülete volt és kevesebb gazdája az autónak.

Az enyémmel az aktuális tapasztalat:
Gyári CD-s rádióval kaptam, eltüntették a hátsó antenna és a fényhíd átvezetés helyét, a GPS + egyéb elektronika helyét.

Azóta eltelt közel másfél év alatt cserélni kellett a kormányművet mert elf0st@ magát, érdekes, hogy a minimális olajpárás bontott kevesebbe került mint a felújítás.
Valamiért szarakodik a borulás érzékelő, néha ha nem indul nyomkodni kell a gombját. Ennyi.

Amióta ovis a nagyobbik is sokszor megy rövid távot felment a fogyasztási átlag 8,5 l-re

Jön megy kanyarodik hűt fűt. Teljesen jó.

Sajnos a miénkbe nincs meg a hátsó rács, pedig akkor a nyaralásnál be lehetne pakolni a hátulját babakocsival kis biciklivel stb-vel plafonig.

Mostanra biztosan felhígult a kínálat, én egyenlőre nem bántam meg a vételt.

Üdv

GorCseW
 Felhívásunk kérdezz-felelek-posztja.UPDATE: A nagy érdeklődésre való tekintettel gyorsan megtudtuk a bérsisak, transzponder (köridő méréshez) és a komplett box bérleti díját, íme:         Bukósisak – kb. 25-30 darab áll…..
GorCseW 2012.02.27 11:43:41
Sziasztok,

filóztam egy kicsit, a beosztást / köridőt / pályahasználatot illetően.

Amit találtam infót köridőről pl:
www.ladiescup.hu/q1_szlovakia.pdf

ez alapján feltételezem, hogy egy ~3:10-es idő már jónak számít egy utcai kocsival, pályaismeret nélkül.

Az etapok ugye 20 percben vannak meghatározva. T.f.h. áll majd a max 25 fős csoport osztás, így pl. négy csoport lesz.
Amennyiben szigorúan betartják a rajtoltatást, [gondolom boxutcából egyesével] és mire mindenki megfutja a 20 percét + levezető kört, egy csoport ~30-35 perc alatt rotálódik a pályán, ha nem kell takarítani / menteni.
Így ha 10 órakor lesz eligazítás, jó eséllyel lesz olyan csoport, aki pályazárásig max 3x lesz a pályán, ez nagyjából 15 éles kört jelent. [ami azért nem annyira sok, ráadásul az egy óra autózásért 7-et dekkolsz]

mind1 menni kell azt majd jó lesz....

Más....
a driftereknek egy ötlet:
még szezonon kívül [amíg a motorosok el nem lepik]le kell menni Kakucsra autózni napi 12e forintért. Garantáltan hamarabb fáradsz el v. a technika mintsem, hogy kiautózd a teljes napot.
Majdnem úgy lett, hogy poszt helyett egy "Betegség miatt zárva" tábla fityeg a Közlönyön, de Adorján nem bírt magával, és lázmérővel a hóna alatt számolt egy kis váltóáttételt. Nagy szerencse ez mindannyiunknak, különben itt most az Ackermann-kormánygeometria mélységeivel…..
GorCseW 2012.02.01 16:01:49
@fogash: szerintem Adorján a hangyászra gondolt, mert ott 5. fokozatban jelenleg 212 kmh a matek szerint a vége, így akkor helytálló a 300 1/min-es emelés

@Addorjan_: nem tudom pontosan mire gondoltál, hogy máshol többet lehet nyerni, mert pl. nem gondoltam volna, hogy a 4. -5. fokozatban "végig" lehet autózni a Ringet.
Rövidebb technikásabb pályán lehet értelme, én Kakucson meg nem kapcsolok 4. főlé, bár akkor már erősen keresztben úszik az autó :)