Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mr. Pé

11 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Na, ki hányat látott ma? Jogosan merül fel a kérdés, hogy mit keres itt egy olyan autóteszt, amelynek alanyából annyi van, hogy abból is építhettük volna a kerítést a déli határra, sőt, még az osztrákoknak is jutott volna belőle. Úgy kerül ide, hogy ez az autó ezzel a felszereltséggel…..
Mi ez a matchbox? Mazda mi? Most akkor Miata vagy MX-5? Mindegy, valami hipercuki csajos apróság. Mondjuk a színe szép, de hát nevetséges, milyen kicsi már, hát a WagonR+ egy tank ehhez képest. Vászontető, kabrió, tuti beázik minden esőnél... Mit mondasz? Üljek bele?? Úgy érted, vegyem fel? Jó,…..
Tisztelt Munkáltató, Mostanában egyre több helyen olvasható a generációmra vonatkozó kritikád és aggályaid, miszerint túl sokat akarok véghezvinni a munkahelyen, és lehetetlen megtartanod engem, mivel mindig új kihívásokat keresek és fejlődni vágyok. A fluktuáció pedig óriási gondot jelent…..
Mr. Pé 2016.08.31 10:07:16
@FlybyWire:
Egyetértek. Régóta szó van a cégben arról, hogy jelenjünk meg a közösségi oldalakon. A szembenállás a lassan klasszikussá váló idősebbek-fiatalabbak között van. A fiatalok természetesen mellette vannak, ismerik a felületeket, van elképzelésük, hogy hogyan csinálnák, az idősebbek (akik nyilván a vezetők) idegenkednek tőle. Elég nyitottak ahhoz, hogy foglalkozzanak vele, de a megvalósításig nem sikerül eljutni.
Nemrég járt nálunk egy marketing szakember, akit a vezető hívott, hogy adjon tanácsot, gondolom bagóért (nem). Ez a tanácsadó ugyanazt elmondta, amit a fiatalok (persze szakszerűbb volt, mert ez a szakmája) és látszott rajta a megdöbbenés, hogy totálisan alapvető dolgokat mond, nyilván látta, hogy ki ért egyet vele, ki nem stb. Tehát jó pénzért elmondattuk azt, ami ott volt a fiatalok fejében. Akkor hogy is van ez az újítás dolog? :)
Mr. Pé 2016.08.31 13:20:58
@Semper Fidelis: Na és miért nincs már ott egyik ifjú titán sem? Ha ez az eljárás, akkor már csak matematikailag is meghal a cég, amint nyugdíjba vonultok. Vagy az már nem érdekes?
És senki nem mondta, hogy hagyni kell, hadd mondja meg a tutit a fiatal, csak hogy nem feltétlenül nettó baromság amit mond.
A megjegyzés rovatba: sok múlik a nevelésen, neveltetésen. Ki is nevelte fel a leszólt mostani generációt? Elfelejtettem a betűt...
Mr. Pé 2016.08.31 13:27:09
@rozsomák: Egyrészt munkahelyről volt szó, nem magánéletről. Most szedjük elő, hogy ki veri otthon az asszonyt meg a gyereket a zseniális, "15 éve csinálom, úgyhogy mindenkinél okosabb vagyok" menedzserek közül? Vagy bármi egyéb magánéleti jellemzőt, kinek mi a hobbija? Mi köze ehhez? Most a melóról beszéltünk, nem?
Másrészt rengeteg család egyszerűen nem teheti meg, hogy a gyerek külön lakjon. Nagyon sok szülő jobban ragaszkodik, h a gyerek maradjon otthon, mint fordítva. Meg mindenkinek ajánlom, aki szerint a fiatalok mekkora csődtömegek, hogy otthon élnek, hogy menjenek és fizessenek ki egy albérletet/lakástörlesztőt a kezdő fizetésből. Aztán jelentkezzen, aki nem halt éhen.
Ma élesedett az un. VÉDA rendszer, a közúti szabálytalanságokat figyelő-rögzítő-büntető rendszer. Szép dolog egyébként a normális közlekedésre szoktatása a jónépnek, mi itt kis hazánkban amúgy is hadilábon állunk a szabályok betartásával, és akik annyira leszólják hazánk állapotát, nem veszik észre,…..
Mr. Pé 2016.04.06 11:37:33
Üdv Mindenkinek!

Hát ez a cikk azért elég sok sebből vérzik.
1, a balesetek számának bezuhanásában az objektív felelősségnél sokkal nagyobb szerepe volt annak az apró jelenségnek, amit gazdasági világválságnak nevez a szakirodalom. Azért lett jóval kevesebb a baleset (részben), mert kevesebbet autózunk. most kezd szépen lassan újra növekedni az autózás mennyisége (kicsit nőtt is a balesetek száma).

2, csatlakozva pár előttem szólóhoz: a statisztikákban nem szokás külön kitérni a relatív gyorshajtásra, pedig az a fő baj. Meg onnantól, hogy a helyszínelő rendőr beírta, hogy a baleset oka gyorshajtás, az akkor is így "vonul be" a KSH-hoz, ha utána a szakértők megállapítják, hogy baromira nem, mert mondjuk az autós 30-ról sem tudott volna megállni (50-es táblánál), úgy lépett elé a gyalogos.

3, a mai autópark benzinfogyasztása nem nő számottevően 90 és 120 között. Persze, igen, fizika, kevesebbet eszik 90-nél egy új kocsi is, de kb. pár decivel százanként. Nem ezzel fogjuk megmenteni a bébifókákat. Sokkal fontosabb lenne például olyan városi közlekedést csinálni, ahol szépen hömpölyöghet 50-60-nal EGYENLETESEN a forgalom, és akkor nem 9-10 litert ennének városban az autók, hanem 7-8-at, vagy még kevesebbet.

4, azon, hogy ez nem pénzbehajtás, csak röhögni tudok, elnézést a cikkírótól. Nem normális dolog az, hogy be van tervezve a költségvetésbe, hogy mennyi bírságot KELL kiszabni. Érdekes módon az új rendszer jónéhány kamerája marhára nem baleseti gócpontnál van. Sok esetben mintha direkt olyan helyre tették volna, hogy hátha beesik az autós a településre (ahol amúgy még semmilyen épület nincs) 67-tel és akkor mehet a csekk HARMINCEZER forintól. Az egy magyar nettó átlagkereset ötöde, ami szerintem elég sok egy figyelmetlenségi hibáért.
Ha a nettó balesetmegelőzés lenne a cél, akkor pl. autópályán a követési távolságot be nem tartókat szednék ki, mert az tényleg veszélyes, ellentétben mondjuk a 160as tempóval egy töküres pályaszakaszon. Meg mondjuk nem adnának nyakrafőre jogosítványt minden balfasznak is, akiknek (és nekem sem kellett) semmilyen pszichológiai vagy kognitív (pl. reflex-) vizsgálat nincs beépítve a jogosítványszerzésbe. Apropó autópályán sem kell vezetni a jogsihoz. Ezeken kellene (többek között) változtatni. De azt is csuklás nélkül bevezetném, hogy ha nem voltál bekötve, nem fizet a casco/kötelező. (A németeknél lehet repeszteni pályán, csak ha 130 felett csattansz, akkor nem fizet a biztosító).
Vagy, nekem az is jó, mondják ki, hogy kell a pénz, azért trafizunk patkány helyekről, ahol semmi kockázata nincs a 110-nek 90 helyett. Csak ne próbálják már lenyomni a torkomon, hogy az én biztonságomat szolgálja, hogy csekkolhatom folyamatosan az út szélét (meg az utat ugye, útminőség), hogy mikor vágnak meg nem pár, hanem több tízezer forintra, úgy, hogy mellesleg a rendőröknek nincs mérlegelési lehetősége.
A Jaguar és a Subaru mindig is fekete bárányok voltak az autóiparban. Bár egészen más módon, de mindig mindketten kilógtak a sorból. Az angolok totális szembemenését a világgal már önmagában a márka emblémája is remekül illusztrálja. Mondjunk már még egy gyártót, akinek egy…..
Nem telik el hónap, hogy egy vezércikk vagy bréking nyúz tudósítás ne mutatna be új modellt amely megint könnyebb mint az elődje. Az az elmúlt pár év egyik legfontosabb autóipari trendje a súlycsökkentés. Több meghatározó gyártó kezdett komoly súlycsökkentési kampányba, és…..
Mr. Pé 2015.07.08 19:37:22
Üdv mindenkinek!
Szerintem elég érdekes hozzáállás, hogy vevőként "mi álljuk a cehhet", ez mindig is így volt, és egyébként közel sem növekedtek olyan mértékben az autók árai, mint az a technológiai fejlődésük indokolná.
Könnyebb anyagok a gazdasági totálkárért? Nagyon nem! Erősebb anyagok a bennülők totálkárjának elkerüléséért, mert az NCAP-teszten át kell menni, ha presztizsmárka vagy, nem is lehet rossz eredményed. És emellett még csökkenteni kéne a súlyt is, hogy kevesebbet zabáljon a gép, mert nem veszik meg.
A beltér "kopogóssága". Ez annyira tipikusan olyan emberek szövege, akik alapvetően nem szeretnek vezetni, nem szeretik az autókat, csak vélemény ugye mindenkinek akad. Amíg elfogadhatóan néz ki, addig ki a bánatot érdekel, hogy kopog-e vagy nem?? Ne kopogtasd, ha zavar a hangja, ha meg a tudat zavar, hogy kopog, akkor menjél busszal...
Sivár alapfelszereltség, kapjunk már a fejünkhöz, ma egy közepesen felszerelt Suzuki Alto több extrát tartalmaz, mint 30 éve egy Merci... Amúgy meg ha tényleg az értelmes extrákat veszed meg az új kocsidba, akkor teljesen értelmes marad az ára, csak nem kell teletömni mindenféle basszal. Egyébként meg minden valamirevaló autós újságban megadják az alapárat, azt, hogy az mit tartalmaz, és (típustól függően) a felszereltségi csomagok tartalmát és árát, vagy az extralistát, szintén árakkal.
A Toyoták szerintem sem jó autók, bár csak Corollát vezettem. Az viszont ordas nagy baromság, hogy 6,5 literrel eljár egy dízel SUV. Hol? Stabil hetvennel, hátszélben, kizsírozott szakadékban? Azok, komám, 9-10 litert esznek vegyes használatban, ami valóban jobb, mint egy ugyanilyen tudású benzines 13-14 literje és egészen az első komolyabb motoralkatrész meghibásodásáig nagyon örül a gazda, hogy milyen okosan dízelt vett. Valóban, sokkal jobb egyszerre elverni a kocsira 250-300 000 forintot, mint szép apránként...
És itt képbe kerül korábbi érvem: egy "kis" autó, amiben 4 felnőtt gond nélkül befér, kb 70-80 lovas, 1100-1200 kiló körül van, miért is enne 4 liter benzint? Megint csak gondolkodj már el, hogy anno egy Lada-tulaj mennyire örült, ha csak 8-9 literre jött ki a 100 km, egy 1,2-es 70-80 lovas, de csak olyan 900 kiló körüli autóval. Amiben ott pusztult mindenki egy komolyabb koccanásnál, a Yarisból meg kiszállsz...
Nekem erősen az a benyomásom, hogy a kedves szerző csak fikázni szeretett volna valami autókkal kapcsolatos dolgot. Szerintem tegyük össze a kezünket, hogy térdig gázolunk a baromi biztonságos, most már nem annyira túlsúlyos, korrekt fogyasztású autókban, elérhető áron.
Ja, és még valami: mióta "ideálautó" a Yaris? Maximum a Corolla, mert az tényleg több országban visz minden megbízhatósági statisztikát. Meg persze annak ideálautó, aki muszájból vezet, aztán kellett valami, ami nem sokat eszik, megbízható, nem kell vele semmit csinálni. DE NEM SWIFT!! Mert azért a szomszéd előtt nehogymá' egy Suzukiból szálljak ki...
- Te  Kristóf, milyen kocsitok van nektek? - Egy Kia Cee’d meg egy Fiat Brava, miért? - És a Bravát holnap kipróbálhatom? Írnék róla cikket. - Persze, mikor? Így szervez programot két férfi. Még egy telefon a szülői bólintásért, mert ugye nem saját tulajdon, és Kristóf…..
Remélem a Citroënnel jössz haza- kommentelte Perkó Rudi az elhagyott Méhari láttán. Romokat nézni indultam Karthágóba, és végül romokat is találtam, de még milyeneket! Nem mernék rá megesküdni, hogy a pun háborúk általános iskola végi, vagy gimnázium eleji tananyag-e, de a…..
Mr. Pé 2015.04.10 15:20:05
Sosem szerettem a francia kocsikat. Ha már latin, akkor inkább olasz, naná, mert volt FIAT-unk és imádtuk. Nyilván volt egy-két ilyen mediterrán csoda, amikért csak az nem rajong, akinek egy darab ólomból van a szíve, mert azért masszív pszichopátia kell ahhoz, hogy a férfiember…..
Carogó Házi bajnokság 2014.12.08 13:17:43
Olyan szerencsém volt, hogy sikerült egy konszern-testvérpárt tesztelésnek alávetnem. Az összehasonlítás tárgya egy 2001-es születésű Volkswagen Polo és egy 2002-ben forgalomba helyezett Skoda Fabia. A két autó egymás megfelelője, hiszen a Skoda és a VW 1991-es összeborulása…..
Üdv mindenkinek! Aki véletlenül erre az oldalra tévedt, azt gondolhatja, hogy na, még egy szar autós blog, valami szerencsétlen mániákus tobzódása. Nem. Korántsem. Aki pedig abban a hiszemben kattintott, hogy orosz aszfaltbetyárokat nézzen, ahogy szétverik egymás autóját, azok sem nyertek. Sőt, még…..
Azért Japánban sem folyt a csapból is az innováció izgalmas ízű nedűje minden egyes modell kifejlesztésekor. Nem a szépséget hiányolom, az sosem volt a Távol-Kelet erőssége (bár a Mazda újabban nagyon érzi…). Tesztalanyunkról sem mondható el, hogy a jövő távoli horizontját rángatta volna közelebb,…..
Két évvel ezelőtt volt egy autóm, melyet legalább annyira szerettem, mint anno a Renault 15GTL-emet: egy 166-os Alfám. Hathengeres, benzines, csodás (és használhatatlan) bőrbelsővel, takony GM-automatával és 17 literes fogyasztással. Sosem akartam eladni, ahogy az ember sosem akar…..
Mindenki, egyszerűen mindenki ilyet szeretne, az is, aki tagadja. Aztán vagy a pénz, vagy a bátorság hiányzik. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mr. Pé 2013.06.25 11:55:18
@Szkotti: Mennyi ideje fut a két kocsi? Azért kérdezem, mert olyat szerintem senki nem állít, hogy az első 150000 km-en is kevesebb a baj a benzinessel. Arról van szó, hogy egy dízelben eleve több az alkatrész, több az olyan elem, ami állandóan nagy terhelésen jár (a turbó ugye, az akár 140-150ezret is pöröghet percenként), bonyolultabb az egész, és ami bonyolultabb, az több hibalehetőséget hordoz.
Még egy dolog. Egy dízelnél rengeteget koptatja a motort az, ha hidegen be kell kapcsolnia a turbónak, mert akkor még elégtelen a kenése (olajban úszik ugye) és így majdhogynem szárazon kell pörögnie, ami miatt nagyon kopik. A benzinesre is igaz, hogy nem a hosszú élet titka a hideg motort magas fordulaton ölni, de kevésbé káros neki. És erre az emberek nagy része egyáltalán nem figyel, ahogy arra sem, h egy turbós motort, főleg ha sokáig nagy terhelésen ment (olyankor ha belátnánk a turbóhoz, láthatnánk h kb fehére izzik a hőtől), nem állítjuk le rögtön ahogy megálltunk, hanem várunk 1-2 percet alapjáraton járó motorral, hogy megálljon a turbó még lendületből megmaradt pörgése (ha leállítod, akkor ugyanúgy mint hidegen, megszűnik a kenés és szárazon forog), meg hogy kicsit hűljön is az egész, és ezután állítjuk csak le.
Mr. Pé 2013.06.25 11:58:36
@Üvegstúdió: Szerintem pont az az élmény, hogy szürreálisan nagy sebességgel tudsz kanyarodni:D Abban meg abszolút egyetértünk, hogy azt is meg kell fizetni, hogy milyen embléma van a kocsit orrán, csak én az ilyet szánalmasnak tartom. Egyrészt, én az autó vezetését akarom élvezni, nem azt ahogy kinéz. Másrészt meg, ha benne ülök, én nem láthatom, h jaj de szép, menő a BMW-Merci-Audi-Lexus embléma, én vagyok az élet császára, hiszen benne ülök az autóban :D
Mr. Pé 2013.06.25 11:59:55
@Shadowbull: Akkor megtennéd, hogy leírod, hogy mi a baromság? Csak hogy okuljak.
Vakon is fel lehet ismerni egy autót? Meg lehet mondani, hogy drága-e, vagy olcsó? Irány a reptér, ahol kipróbálhattuk vakon a vezetést is. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mr. Pé 2013.05.18 00:48:49
Tengermély tiszteletem Mindenkinek!
Szerintem el kell különíteni, hogy egy márka abban prémium, hogy spontán orgazmusunk van egy belső elem hosszasabb gyöntölésétől (pl az Audi ugye), vagy attól, hogy nagyon komoly technikát vonultat fel, inkább kiizzad magából egy saját dízelt (a boxerre gondolok), de nem vesz mástól, teszi mindezt úgy, hogy egy kis porszem az autóipar sokat emlegetett térképén (pl. a Subaru). Ezt a két dolgot egyszerre nemigen képes hozni egyetlen gyártó sem, persze ha mondjuk 15millió forintig nézelődünk. De afölött aztán tudja is, annyi pénzért... Az, hogy kinek melyik a fontos, vagy mennyire kompromisszum kész, az már gusztus dolga.
A teszt izgibb lett volna, ha lett volna mondjuk két civil is, akik mondjuk 5-6 autót vezettek egész életükben. Na ők megmondják-e, hogy mi a különbség a León meg az A3 között? Nyilván lehetne kis könnyítés, hogy ha valakinek nagyon se kép se hang, akkor kérdezhessen, hogy milyen nemzetiségű, mennyire nagy vagy kicsi, stb. Sőt, ebből pályanapon lehetne vetélkedőt csinálni, hogy aki a legkevesebb segítséggel kitalálja az öt autót, az teszem azt beülhet Michelisz Norbi mellé egy körre meg kap egy Totalcar, okleveles autófelismerő-feliratú pólót, vagy mittudomén :D
Másik javaslat, bár nem tudom mennyire megoldható, hogy legyen mondjuk egy szlalom, adott tempóval, vagy egy ilyen jávorszarvas-teszt, nyilván szintén vakon. Elég informatív lenne, hogy mekkorát dől egy kocsi, megnyikkan-e a gumi stb.
Az Égéstér 51. adásának kommentposztja.Direktlinket itt talál a letöltéshez...
Mr. Pé 2013.01.19 12:46:54
Üdvözletem!
Azért akik orrba-szájba szidják a budapesti tömegközlekedést (pl. a műsorban mintha Vályi úrnak nem lett volna igazán szimpatikus), meg a vidéki nagyvárosokkal példálóznak, azoknak elmondanám, hogy mi a helyzet a miskolci tömegközlekedéssel.
1, A buszok menetrendjét (nem csak az indulási időket, a teljes útvonalakat is) az utóbbi 10 évben kb 12 alkalommal módosították és valahogy mindig úgy jött ki, hogy kevesebb busz járt/jár, mint addig.
2, Amit a BKV (érthető okokból) most próbál bevezetni, az első ajtós felszállás évek óta működik Miskolcon, minden buszra vonatkozik, akármennyien vannak, a sofőr nem indul el, amíg a hátul felszállók előre nem mennek megmutatni a jegyüket/bérletüket.
3, Miután megvertek néhány ellenőrt bizonyos familiárisan hiperpigmentált rétegek, azóta az ellenőrzés úgy zajlik, hogy minden ajtónál felszáll 1-1 ellenőr, lent a megállóban pedig posztol 1-2 rendőr, az ellenőrök pedig leszedik a buszról azokat, akik jogosulatlanul utaznak.
4, Igen, nekünk szép új buszaink vannak, az átlagéletkoruk kb 8-10 év, ami teljesen egészséges, viszonylag ritkán gyulladnak ki vagy állnak le.
5, De sokra megyünk a sok szép busszal pl éjszaka, amikor buszközlekedés mint olyan, gyakorlatilag nem létezik, az egyik villamoson megy kb 6 járat egész éjszaka. Hétvégi, ünnepnapi menetrend abban merül ki, hogy kb harmadannyi jár mindenből.
6, Mindezért (2 villamosvonal és kb 30féle buszjárat) pontosan 50 forinttal (3900 Ft) fizet többet egy kombinált bérletért egy miskolci diák egy budapestinél, utóbbi ráadásul sokkal kisebb kockázattal bliccelhet.
Szóval kedves budapestiek, sokkal szívesebben ülök tróger ikaruson, ha cserébe hazajutok bárhonnan bárhova, éjjel-nappal ugyanannyi pénzért, amiért otthon kb semmit nem kapok. És igen, a miskolci MVK Zrt. nyereséges, de ezzel az utasok nem mennek sokra.
Tehát kérem a szerkesztőket, hogy ha ne is örüljenek a BKV-nak, de azért ne is mondják már el mindennek, ha lehet, mert a többszörösét nyújtja ugyanazért a pénzért, mint a példában említett miskolci tömegközlekedési rendszer.
Ja, és a mindig emlegetett nyugat-európai nagyvárosokban is annyival tud többet a tömegközlekedés, hogy viszonylag új szerelvények közlekednek minden vonalon, de nem gyorsabb, még arányaiban is sokkal drágább és nem felkészültebb.
Számoljunk egy kicsit. Nem lesz olyan bonyolult, mint egy matek felvételi, ez csak egy kis felvételi matek, játék a számokkal, a négy alapművelet elég hozzá. Egyszerűnek is tűnik, így aztán csak a miértet nem értem. Miért kell ez az egész keretszámos balhé a kormánynak most? A…..
Mr. Pé 2012.12.14 12:42:24
Azzal is gond van, hogy 30 évvel ezelőtt a diákok 15 max 20 százaléka ment egyetemre, ma meg közel 50. Ez nagyon jól hangzik, ha fejlődési statisztikákat kell lobogtatni az EU arcába, de azért azt ne felejtsük el, hogy a diákok között arányaiban ugyanannyian alkalmasak egyetemistának, mint régen. Tehát nem csoda h elég sokan bukdácsolnak, 4-5 év alatt végeznek el egy Bsc-t stb. Ezt pedig simán meg lehetne azzal akadályozni, hogy
1) kelljen minimum 380 pont, hogy bármilyen egyetemre bekerülhess. Aki ennyit nem tud összeszedni az érettségin, annak nincs helye egyetemen.
2) bizonyos szakokra, amikre az alkalmasságot nem tudja jól felmérni az érettségi, legyen egy külön felvételi. Pl. ilyen lenne az orvosira, állatorvosira, fogorvosira készülőknek ne a kétszíkűek szaporodását kelljen már mantrázniuk, hanem felvételiztessék őket mondjuk alapvető anatómiai meg élettani dolgok ismeretéből. Vagy a mérnököket (ha már az emelt matek érettségire sem kellő tudást vesznek tőlük természetesnek az egyetemen) szűrjék meg matekból, fizikából. És ezekre nem, nem elég az emelt szintű érettségi, mert nem elég specifikus. És különben is az érettségi a középiskolás tanulmányok lezárása, arról ad számot a diák, amit ott megtanult, nem arra való, hogy ennek alapján felvegyük/ne vegyük fel egyetemre.
3) ha már valaki bekerült az egyetemre, annak ne 20 kredit teljesítése legyen már a minimum az évi 60-ból, mert erre bármelyik hülye képes. A bent maradáshoz igenis kelljen teljesíteni, mondjuk minimum 40-50 kreditet, ezt szakja válogatja. A szigorúan a minimum kreditszám teljesítését kitűző diákok a lébecolók, ők valóban takarodjanak az egyetemről.
4) nem a nagy múltú, valóban komoly egyetemeket kéne szétverni, hanem a vidéki alibi főiskoláktól kellene elvenni a támogatást, akik kimutathatóan használhatatlan tudást nyújtanak. Az tényleg tarthatatlan, hogy valami 80 felsőoktatási intézmény van egy ekkora országban... A megspórolt lóvéból meg futná olyan ösztöndíjra, ami nem csak éhenhalni elég...

Meg még megjegyezném, h az államilag támogatott egyetemre járás baromira nincs ingyen, ha nem a saját városodban jársz egyetemre. Pesten a legtrógerebb, undorító városszéli koli is 10-12ezernél indul, néha haza is kéne menni, meg azért az éhhalál sem egy szép halálnem, tehát minimum 40-50ezer forint havonta. Rengeteg családnak erre sincs pénze, most meg elveszik tőlük a helyi egyetemeikről a támogatott helyeket?