Adatok
Mr. Pé
11 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Na, ki hányat látott ma?
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mit keres itt egy olyan autóteszt, amelynek alanyából annyi van, hogy abból is építhettük volna a kerítést a déli határra, sőt, még az osztrákoknak is jutott volna belőle. Úgy kerül ide, hogy ez az autó ezzel a felszereltséggel…..
Mi ez a matchbox? Mazda mi? Most akkor Miata vagy MX-5? Mindegy, valami hipercuki csajos apróság. Mondjuk a színe szép, de hát nevetséges, milyen kicsi már, hát a WagonR+ egy tank ehhez képest. Vászontető, kabrió, tuti beázik minden esőnél... Mit mondasz? Üljek bele?? Úgy érted, vegyem fel? Jó,…..
Tisztelt Munkáltató,
Mostanában egyre több helyen olvasható a generációmra vonatkozó kritikád és aggályaid, miszerint túl sokat akarok véghezvinni a munkahelyen, és lehetetlen megtartanod engem, mivel mindig új kihívásokat keresek és fejlődni vágyok. A fluktuáció pedig óriási gondot jelent…..
Mr. Pé
2016.08.31 13:20:58
@Semper Fidelis: Na és miért nincs már ott egyik ifjú titán sem? Ha ez az eljárás, akkor már csak matematikailag is meghal a cég, amint nyugdíjba vonultok. Vagy az már nem érdekes?
És senki nem mondta, hogy hagyni kell, hadd mondja meg a tutit a fiatal, csak hogy nem feltétlenül nettó baromság amit mond.
A megjegyzés rovatba: sok múlik a nevelésen, neveltetésen. Ki is nevelte fel a leszólt mostani generációt? Elfelejtettem a betűt...
És senki nem mondta, hogy hagyni kell, hadd mondja meg a tutit a fiatal, csak hogy nem feltétlenül nettó baromság amit mond.
A megjegyzés rovatba: sok múlik a nevelésen, neveltetésen. Ki is nevelte fel a leszólt mostani generációt? Elfelejtettem a betűt...
Mr. Pé
2016.08.31 13:27:09
@rozsomák: Egyrészt munkahelyről volt szó, nem magánéletről. Most szedjük elő, hogy ki veri otthon az asszonyt meg a gyereket a zseniális, "15 éve csinálom, úgyhogy mindenkinél okosabb vagyok" menedzserek közül? Vagy bármi egyéb magánéleti jellemzőt, kinek mi a hobbija? Mi köze ehhez? Most a melóról beszéltünk, nem?
Másrészt rengeteg család egyszerűen nem teheti meg, hogy a gyerek külön lakjon. Nagyon sok szülő jobban ragaszkodik, h a gyerek maradjon otthon, mint fordítva. Meg mindenkinek ajánlom, aki szerint a fiatalok mekkora csődtömegek, hogy otthon élnek, hogy menjenek és fizessenek ki egy albérletet/lakástörlesztőt a kezdő fizetésből. Aztán jelentkezzen, aki nem halt éhen.
Másrészt rengeteg család egyszerűen nem teheti meg, hogy a gyerek külön lakjon. Nagyon sok szülő jobban ragaszkodik, h a gyerek maradjon otthon, mint fordítva. Meg mindenkinek ajánlom, aki szerint a fiatalok mekkora csődtömegek, hogy otthon élnek, hogy menjenek és fizessenek ki egy albérletet/lakástörlesztőt a kezdő fizetésből. Aztán jelentkezzen, aki nem halt éhen.
A napokban kezdetét vette a riói olimpia, mi szurkolók pedig alig várjuk azokat a számokat, amelyekben hagyományosan sikeresek vagyunk. Számolgatjuk vajon hány arany jöhet össze úszásban, kajak-kenuban, vívásban. Mikor játszik már a vízilabda válogatott? Mikor úszik Katinka?Ilyen és hasonló kérdések…..
Onnan indult az egész, hogy múltkor a Bud Spencer emlékposzt után egy cimborám megkérdezte, miért neveztem a posztban az öreg pofonfa kocsiját piskóta-Escortnak. Miután elmagyaráztam neki, miért lett ez az első generációs Escort ragadványneve, sorra jöttek elő a hasonló, autókat azonosító…..
Amióta kirobbant a dízelbotrány, az Egyesült Államok meleg szeretettel küldözgeti a mélyütéseket a Volkswagennek. Olyannyira, hogy már a kultúrát is megihlette ez a vergődés: dokumentumfilm készül róla...
Ma élesedett az un. VÉDA rendszer, a közúti szabálytalanságokat figyelő-rögzítő-büntető rendszer. Szép dolog egyébként a normális közlekedésre szoktatása a jónépnek, mi itt kis hazánkban amúgy is hadilábon állunk a szabályok betartásával, és akik annyira leszólják hazánk állapotát, nem veszik észre,…..
A Jaguar és a Subaru mindig is fekete bárányok voltak az autóiparban. Bár egészen más módon, de mindig mindketten kilógtak a sorból. Az angolok totális szembemenését a világgal már önmagában a márka emblémája is remekül illusztrálja. Mondjunk már még egy gyártót, akinek egy…..
Privát gondolatok az autók világáról
Az 5+1 legnagyobb szívatás, amit az autógyártók elsütnek a súlycsökkentés nevében
2015.07.06 16:11:28
Nem telik el hónap, hogy egy vezércikk vagy bréking nyúz tudósítás ne mutatna be új modellt amely megint könnyebb mint az elődje. Az az elmúlt pár év egyik legfontosabb autóipari trendje a súlycsökkentés. Több meghatározó gyártó kezdett komoly súlycsökkentési kampányba, és…..
- Te Kristóf, milyen kocsitok van nektek?
- Egy Kia Cee’d meg egy Fiat Brava, miért?
- És a Bravát holnap kipróbálhatom? Írnék róla cikket.
- Persze, mikor?
Így szervez programot két férfi. Még egy telefon a szülői bólintásért, mert ugye nem saját tulajdon, és Kristóf…..
Remélem a Citroënnel jössz haza- kommentelte Perkó Rudi az elhagyott Méhari láttán. Romokat nézni indultam Karthágóba, és végül romokat is találtam, de még milyeneket! Nem mernék rá megesküdni, hogy a pun háborúk általános iskola végi, vagy gimnázium eleji tananyag-e, de a…..
Mr. Pé
2015.04.10 15:20:05
Sosem szerettem a francia kocsikat. Ha már latin, akkor inkább olasz, naná, mert volt FIAT-unk és imádtuk. Nyilván volt egy-két ilyen mediterrán csoda, amikért csak az nem rajong, akinek egy darab ólomból van a szíve, mert azért masszív pszichopátia kell ahhoz, hogy a férfiember…..
Ember nincs, aki magától kitalálja, hogyan sikerült ilyen nevet adni ennek a ki tudja, hányadszor megújított típusnak. De megoldották, sikerült.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Összehangolt munka: 1 pénztáros rossz tanácsot ad, 17 kalauz ellenőriz, de nem szól, de a 18. egy irtózatos büntetéssel lecsap! A rosszul kiszámolt bünti, az elírt név, a rossz helyre küldött levél szinte már szóra sem érdemes.
Kedves Homár!Egy GySEV-MÁV együttes…..
Olyan szerencsém volt, hogy sikerült egy konszern-testvérpárt tesztelésnek alávetnem. Az összehasonlítás tárgya egy 2001-es születésű Volkswagen Polo és egy 2002-ben forgalomba helyezett Skoda Fabia. A két autó egymás megfelelője, hiszen a Skoda és a VW 1991-es összeborulása…..
Üdv mindenkinek!
Aki véletlenül erre az oldalra tévedt, azt gondolhatja, hogy na, még egy szar autós blog, valami szerencsétlen mániákus tobzódása. Nem. Korántsem. Aki pedig abban a hiszemben kattintott, hogy orosz aszfaltbetyárokat nézzen, ahogy szétverik egymás autóját, azok sem nyertek. Sőt, még…..
Azért Japánban sem folyt a csapból is az innováció izgalmas ízű nedűje minden egyes modell kifejlesztésekor. Nem a szépséget hiányolom, az sosem volt a Távol-Kelet erőssége (bár a Mazda újabban nagyon érzi…). Tesztalanyunkról sem mondható el, hogy a jövő távoli horizontját rángatta volna közelebb,…..
Ha néhány alapkérdésre tudja a választ, sokkal közelebb kerülhet a dilemma feloldásához.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Két évvel ezelőtt volt egy autóm, melyet legalább annyira szerettem, mint anno a Renault 15GTL-emet: egy 166-os Alfám. Hathengeres, benzines, csodás (és használhatatlan) bőrbelsővel, takony GM-automatával és 17 literes fogyasztással.
Sosem akartam eladni, ahogy az ember sosem akar…..
Szétment a gátló. Kiesett a fékbetét. Elfogyott az olaj. De a Toyota csak ment és ment. Nem is rosszul.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mindenki, egyszerűen mindenki ilyet szeretne, az is, aki tagadja. Aztán vagy a pénz, vagy a bátorság hiányzik.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mr. Pé
2013.06.25 11:55:18
@Szkotti: Mennyi ideje fut a két kocsi? Azért kérdezem, mert olyat szerintem senki nem állít, hogy az első 150000 km-en is kevesebb a baj a benzinessel. Arról van szó, hogy egy dízelben eleve több az alkatrész, több az olyan elem, ami állandóan nagy terhelésen jár (a turbó ugye, az akár 140-150ezret is pöröghet percenként), bonyolultabb az egész, és ami bonyolultabb, az több hibalehetőséget hordoz.
Még egy dolog. Egy dízelnél rengeteget koptatja a motort az, ha hidegen be kell kapcsolnia a turbónak, mert akkor még elégtelen a kenése (olajban úszik ugye) és így majdhogynem szárazon kell pörögnie, ami miatt nagyon kopik. A benzinesre is igaz, hogy nem a hosszú élet titka a hideg motort magas fordulaton ölni, de kevésbé káros neki. És erre az emberek nagy része egyáltalán nem figyel, ahogy arra sem, h egy turbós motort, főleg ha sokáig nagy terhelésen ment (olyankor ha belátnánk a turbóhoz, láthatnánk h kb fehére izzik a hőtől), nem állítjuk le rögtön ahogy megálltunk, hanem várunk 1-2 percet alapjáraton járó motorral, hogy megálljon a turbó még lendületből megmaradt pörgése (ha leállítod, akkor ugyanúgy mint hidegen, megszűnik a kenés és szárazon forog), meg hogy kicsit hűljön is az egész, és ezután állítjuk csak le.
Még egy dolog. Egy dízelnél rengeteget koptatja a motort az, ha hidegen be kell kapcsolnia a turbónak, mert akkor még elégtelen a kenése (olajban úszik ugye) és így majdhogynem szárazon kell pörögnie, ami miatt nagyon kopik. A benzinesre is igaz, hogy nem a hosszú élet titka a hideg motort magas fordulaton ölni, de kevésbé káros neki. És erre az emberek nagy része egyáltalán nem figyel, ahogy arra sem, h egy turbós motort, főleg ha sokáig nagy terhelésen ment (olyankor ha belátnánk a turbóhoz, láthatnánk h kb fehére izzik a hőtől), nem állítjuk le rögtön ahogy megálltunk, hanem várunk 1-2 percet alapjáraton járó motorral, hogy megálljon a turbó még lendületből megmaradt pörgése (ha leállítod, akkor ugyanúgy mint hidegen, megszűnik a kenés és szárazon forog), meg hogy kicsit hűljön is az egész, és ezután állítjuk csak le.
Mr. Pé
2013.06.25 11:58:36
@Üvegstúdió: Szerintem pont az az élmény, hogy szürreálisan nagy sebességgel tudsz kanyarodni:D Abban meg abszolút egyetértünk, hogy azt is meg kell fizetni, hogy milyen embléma van a kocsit orrán, csak én az ilyet szánalmasnak tartom. Egyrészt, én az autó vezetését akarom élvezni, nem azt ahogy kinéz. Másrészt meg, ha benne ülök, én nem láthatom, h jaj de szép, menő a BMW-Merci-Audi-Lexus embléma, én vagyok az élet császára, hiszen benne ülök az autóban :D
Mr. Pé
2013.06.25 11:59:55
@Shadowbull: Akkor megtennéd, hogy leírod, hogy mi a baromság? Csak hogy okuljak.
Vakon is fel lehet ismerni egy autót? Meg lehet mondani, hogy drága-e, vagy olcsó? Irány a reptér, ahol kipróbálhattuk vakon a vezetést is.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Magyarország elbukta a tél ellen vívott harcot: a vidéki úthálózat állapota sok térségben siralmas.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Az Égéstér 51. adásának kommentposztja.Direktlinket itt talál a letöltéshez...
Számoljunk egy kicsit. Nem lesz olyan bonyolult, mint egy matek felvételi, ez csak egy kis felvételi matek, játék a számokkal, a négy alapművelet elég hozzá. Egyszerűnek is tűnik, így aztán csak a miértet nem értem. Miért kell ez az egész keretszámos balhé a kormánynak most?
A…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egyetértek. Régóta szó van a cégben arról, hogy jelenjünk meg a közösségi oldalakon. A szembenállás a lassan klasszikussá váló idősebbek-fiatalabbak között van. A fiatalok természetesen mellette vannak, ismerik a felületeket, van elképzelésük, hogy hogyan csinálnák, az idősebbek (akik nyilván a vezetők) idegenkednek tőle. Elég nyitottak ahhoz, hogy foglalkozzanak vele, de a megvalósításig nem sikerül eljutni.
Nemrég járt nálunk egy marketing szakember, akit a vezető hívott, hogy adjon tanácsot, gondolom bagóért (nem). Ez a tanácsadó ugyanazt elmondta, amit a fiatalok (persze szakszerűbb volt, mert ez a szakmája) és látszott rajta a megdöbbenés, hogy totálisan alapvető dolgokat mond, nyilván látta, hogy ki ért egyet vele, ki nem stb. Tehát jó pénzért elmondattuk azt, ami ott volt a fiatalok fejében. Akkor hogy is van ez az újítás dolog? :)