Adatok
ajm
0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1898. Bécs. Sisi (vagy Sissy), azaz Wittelsbach Erzsébet osztrák császárné (és nem mellesleg magyar és cseh királyné) temetési menete Bécsben. Luigi Lucheni olasz anarchista szúrta le Genfben..
305-ös Szergej
Hivatalos nevén M62 305. Legelsőnek akkor kaptam lencsevégre, amikor első ízben jártam a Ferencvárosi pályaudvaron. Akkor a fűtőház előtt álldogált. Majd többször láttam az egyik mobilalkalmazás segítségével, hogy igen sokat időzik ott, s mivel akkor még nem sokat tudtam a mozdonyok…..
ajm
2016.01.29 12:56:52
1934-ben az akkor vadonatúj "Árpád" motorvonat 70 perc alatt suhant le Budapestről Komáromba. Valahogy hazánkban a menetidők elég rögzültnek tűnnek: a MÁV Start honlapja szerint ma gyorsvonattal 74 perc, személlyel 83 perc a menetidő. Lassan 100 éve nem bírt felgyorsulni a vasút? A…..
ajm
2014.03.31 18:33:36
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Tanulmányoznám a helyedben, igaz ez 1943-as!
users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/40_o61.jpg
users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/40_o60.jpg
Tanulmányoznám a helyedben, igaz ez 1943-as!
users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/40_o61.jpg
users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/40_o60.jpg
Nemrég arról elmélkedtem, hogy milyen keveset változott gyerekkorom óta a magyar vasút (Nohab és Szergej Kelenföldön), és most szombaton megint ilyen érzésem volt:
A Győr és Siófok közti nyári fürdősvonat legalább annyira a vasútbarátok szórakoztatását szolgálja, mint az…..
ajm
2013.06.17 11:37:15
Tökéletesen ;egyetértek Mesterházy Attilával abban, hogy nem lenne szabad csak úgy napirendre térni a március 15-i hosszú hétvégén ránk zúdult hóvihar felett. Hiába jött meg közben a jó idő, igenis át kellene beszélni az elkövetett hibákat, levonni a szükséges…..
ajm
2013.03.21 11:51:33
@Csipyke: Ugye Svájcban sem fúj mindig 100 km/h-s szél?
ajm
2013.03.21 12:04:48
@gatto nero: Nem, azt hiszem a Szárliget-Baracska.Ercsi-Kiskunlacháza-Dabas-Cegléd nyomvonal mellett döntöttek!
ajm
2013.03.21 14:17:17
@Nap Pali: Remélem senki nem gondolkodik a közpénzeken, ha te szorulsz segítségre!
A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a…..
ajm
2012.10.02 13:04:46
@esef: 1987-ben kettő pár expresszvonat volt, lefele 2 óra 27 perc, visszaútban 2 óra 33 perces menetidővel. Az egyetlen hajdúszoboszlói megállással szemben az IC vonatok hét helyen állnak meg.
A gyorsok hat megállássalkb. a mai IC-k menetidejét hozták.
A gyorsok hat megállássalkb. a mai IC-k menetidejét hozták.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Igaz, ez nagyon látványos volt :-(