Adatok
budapester
0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Idén májusban kezdődik a Szépművészeti Múzeum bővítése a Hősök tere alatt, ami gondolom elég nagy felfordulást, meg forgalomkorlátozást jelent majd. A múzeum főigazgatója most azzal állt elő, hogy mi lenne, ha ez így is maradna - mármint nem a felfordulás, hanem a…..
- Halló tessék, Nagy László!- Szervusz Lacikám, itt a Csoknyai. Azért csörgetlek, mert nem vágjuk, hogy este most akkor nálunk játszol vagy a spanyoloknál!? Foglaltunk Neked helyet az öltözőben a Puljeszevics meg az Eklemovics között. Van nemzetiszínű törölköző is odakészítve…..
hirdetés Ferrari F40, Itala, Silver Ghost, Outspan Orange Vélemények az azonos című írásunkról...
budapester
2009.10.21 10:57:46
@Bende Tibor: Ha már S12, akkor annyit elárulnál, hogy TVR cikk/teszt várható-e az angliai túrátokról? :) (nem sértődök meg, ha nem pont S12 lesz a tesztelt kocsi, csak legyen vmi :D)
Az idei Critical Mass legfőbb érdekessége az volt, hogy rendőrök büntettek meg néhány lámpa nélküli biciklistát, és másik néhányat, akik piroson mentek át. A rendőri fellépéssel egyébként nem is lehet vitatkozni. A mostani demonstráció lényege ugyanis nem a…..
budapester
2009.09.23 13:08:49
@Goyo: próbáljunk meg nem másra mutogatni egyszer, hanem a magunk oldaláról megtenni mindent és rávenni másokat is a környezetünkben, hogy cselekedjen így. Fontos, hogy ne erőszakkal és fegyelmezéssel tegyük ezt, mert fabatkát sem ér az a rendszer, ami KIZÁRÓLAG a szabályok mentén működik (lsd. bukósisakra sincs szabályozás), annál sokkal többre van szükség a mindennapi közlekedésben.
A rabszolga munkája sosem lesz olyan, mint azé akinek részesedése van a cég tulajdonából. = A büntetésekkel szabályok követésére rávett személyt semmi nem kötelezi arra, hogy lemondjon az elsőbbéségéről mégha balesetveszélyes helyzetet is okoz vele. Hiába lenne érvényes ebben a helyzetben a KRESZ legfőbb "rendelkezése", miszerint az elsődleges cél a belesetveszélyes helyzetek elkerülése, a bíróságon 99,99%-ban annak lesz igaza, akinek elsőbbsége volt. Ebben az értelemben tehát a szabályok követésére büntetéssel rávett személy nem számíthat retorzióra, így nagyobb az esélye annak, hogy nem a helyezetnek megfelelő döntést fog hozni, hisz a szabályok (neki elsőbbsége van bármi történjék is) mindenek felett állnak.
Ezért mondom, hogy minőségében kizárólag általad/általunk változhat valami (mi alakíthatjuk ki egymásban az együttműködésre való hajlamot, akár csak annyival, hogy demonstráljuk minden nap a közlekedésben a többi résztvevő számára az előnyeit), de HA annyira utópisztikus elképzelésnek tartod, hogy te magad sem próbálod meg megvalósítani ezt a mentalitást mire fel várod el mástól, hogy változtasson az eddigi helytelen viselkedésén?
Remélem érthető volt egészében a mondanivalóm (ha nem is a legjobb példák jutottak most az eszembe), de legyél szíves amennyiben válaszolsz az elvet figyelembe venni, amit végülis ki szeretnék fejezni az itt leírtakkal: Az önbeletáson alapuló kölcsönösség az élhető és működőképes közlekedés alapja minden résztvevő számára, aminek megvalósításáért személy szerint mi magunk felelünk.
A rabszolga munkája sosem lesz olyan, mint azé akinek részesedése van a cég tulajdonából. = A büntetésekkel szabályok követésére rávett személyt semmi nem kötelezi arra, hogy lemondjon az elsőbbéségéről mégha balesetveszélyes helyzetet is okoz vele. Hiába lenne érvényes ebben a helyzetben a KRESZ legfőbb "rendelkezése", miszerint az elsődleges cél a belesetveszélyes helyzetek elkerülése, a bíróságon 99,99%-ban annak lesz igaza, akinek elsőbbsége volt. Ebben az értelemben tehát a szabályok követésére büntetéssel rávett személy nem számíthat retorzióra, így nagyobb az esélye annak, hogy nem a helyezetnek megfelelő döntést fog hozni, hisz a szabályok (neki elsőbbsége van bármi történjék is) mindenek felett állnak.
Ezért mondom, hogy minőségében kizárólag általad/általunk változhat valami (mi alakíthatjuk ki egymásban az együttműködésre való hajlamot, akár csak annyival, hogy demonstráljuk minden nap a közlekedésben a többi résztvevő számára az előnyeit), de HA annyira utópisztikus elképzelésnek tartod, hogy te magad sem próbálod meg megvalósítani ezt a mentalitást mire fel várod el mástól, hogy változtasson az eddigi helytelen viselkedésén?
Remélem érthető volt egészében a mondanivalóm (ha nem is a legjobb példák jutottak most az eszembe), de legyél szíves amennyiben válaszolsz az elvet figyelembe venni, amit végülis ki szeretnék fejezni az itt leírtakkal: Az önbeletáson alapuló kölcsönösség az élhető és működőképes közlekedés alapja minden résztvevő számára, aminek megvalósításáért személy szerint mi magunk felelünk.
budapester
2009.09.23 20:55:39
@d.hardman: valóban "csak" kómában van. Elnézést a tévedésért, azért remélem így is érthető volt a példa...
Gergő összeítette, hogy az elmúlt egy hónapban mennyit késett a vonat a Budapest-Esztergom vonalon. Az átlag oda-vissza kb 14 perc naponta. Vicces ugye? A másik történetben gond volt a jegykiadó kioszkkal, emberünk felkészülten várta a kallert, hogy megkapja a papírt, csakhogy a…..
Egy időben lenyűgözően szép volt, csúnya lett, most megint jól néz ki. Nem tudja azt, amit egy német luxusautó, mert puhább, szűkebb, igénytelenebb, de van egyfajta hangulata, kultúrája. Igaz, baj is akad vele.Mai tesztünk blogposztja...
budapester
2009.08.02 09:56:38
@series_one: ajanlom wikipedian az "xk120" szocikket, mert ez a kias hozzaszolas enyhe tajekozatlansagrol tesz tanubizonysagot... A jaguar mar akkor ezt a hutomaszkot hasznalta - a koraban - a vilag leggyorsabb autojan amikor a kia meg csak bicajokat gyartott.
budapester
2009.08.02 10:43:15
@series_one: gratulalok mindharomhoz (jaguar, velemeny, tajekozatlansag) ;)
budapester
2009.08.02 11:16:07
@series_one: "...kia opirus megalázóan lopott hűtőmaszkja után kissé khm." sajnalom, de ez verte ki nalam a biztositekot (nem az hogy hasonlonak tartod, hanem hogy igy irtad meg fokent, hogy tortenelmiseget nezve semmi koze a kiahoz), de amennyiben en nem ereztem ki belole az ironiat, akkor bocsi :)
@hammer: legyszi kovesd a "vitat". (allitas megnez, link megnez, utana velemenyt alkot)
@hammer: legyszi kovesd a "vitat". (allitas megnez, link megnez, utana velemenyt alkot)
Urbanista
Budapest az egyik legkevésbé ismert világváros. A legjobb eredményt a "tisztaság, városkép, klíma" kategóriában értük el
2009.06.25 18:46:00
"Párizs áll az általános "városmárka" lista élén, amelyet Sydney, London, Róma és New York követ. Budapest a 38. helyet foglalja el a városok rangsorában. A legkedvezőbben a lengyelek ítélték meg fővárosunkat, náluk a 13. helyen állunk." Ismét egy…..
Somi barátom pár fotója indította el a gondolatlavinát, amely végül is ezen poszt megírásához vezetett. Nem csoda, egy Bugatti Veyron mindig megmozgatja az ember fantáziáját. Ferdinand Piëch valóra vált lázálma mind a mai napig megosztja az autós társadalmat, ha nem magát a…..
budapester
2009.04.17 13:30:15
@a_királyfi_lova:
"A Jaguar XJ220 járt ezen a csapáson, leggyorsabb utcai autó, elegáns külső, 300as darabszám.
De abban csak V6 van, nem W16."
Igazából a Jaguar már az XK120, XK150-el is ezen a csapáson járt (1950-ben stabil 200-as utazó tempót hoztak ki ezekből a dögökből) :)
De valóban jobban passzol a Veyronhoz az XJ220-as példa (időben és teljesítményben közelebb áll).
"A Jaguar XJ220 járt ezen a csapáson, leggyorsabb utcai autó, elegáns külső, 300as darabszám.
De abban csak V6 van, nem W16."
Igazából a Jaguar már az XK120, XK150-el is ezen a csapáson járt (1950-ben stabil 200-as utazó tempót hoztak ki ezekből a dögökből) :)
De valóban jobban passzol a Veyronhoz az XJ220-as példa (időben és teljesítményben közelebb áll).
A hét "hiperhíre" kétségkívül az a készülő etikai kódex volt, mely szerint "az élelmiszer-kiskereskedelemben legkésőbb június 30-ától az értékesített áruk 80 százaléka magyar eredetű lesz". A hiperek többsége üdvözölte a lépést, s tartani kívánja…..
Kimutatták, hogy a 20 éven aluli vezetők okozzák a balesetek 10%-át és a 24 éven aluliak a 25%-át. A jogszabály előkészítést megelőző egyeztetések során egyetértés volt, hogy túl fiatalon lehet Magyarországon vezetői engedélyhez jutni. Vélemények az azonos című…..
budapester
2008.10.30 13:01:38
graff.blog.hu/2008/10/30/graffiti_rendorszemmel_interju
Interjú egy rendőrrel (kötelező olvasmány). Ajánlom mindenkinek figyelmébe a rendőr szemléletét, amit az interjúban hangoztat. Addig amíg a rendőrök általános személete nem változik lehet itt bármilyen szabályozás annyit fog érni mint szarnak a pofon.
Interjú egy rendőrrel (kötelező olvasmány). Ajánlom mindenkinek figyelmébe a rendőr szemléletét, amit az interjúban hangoztat. Addig amíg a rendőrök általános személete nem változik lehet itt bármilyen szabályozás annyit fog érni mint szarnak a pofon.
Múlt hétvégén halálos közúti balesetet szenvedett Jörg Haider karintiai tartományi elöljáró, a szélsőséges nézeteiről ismert osztrák Szabadságpárt egykori vezetője.Nem volt sem kigyúrt kopasz, sem nagybéjemvés kisgyerek, valószínűleg mégis elkövette a hibát: úgy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A jelenlegi rendszer szerint ugye aki balra/jobbra/egyenesen akar továbbhaladni a Kós Károlyról egy sort áll ki a szépműv előtt. Természetesen minden egyéb irányból (dózsa, andrássy) nyitottnak kellene lennie a forgalom számára a csomópontak, így ugye mindenki egyből arra mehetne, amerre épp dolga viszi. Ezzel csökkenne a Kós Károlyon is a hősök felé tartó dugó illetve aki akar egyből leparkolhat az aluljáróból a mélygarázsba. Inkább nem is folytatom, mert teljesen felesleges. Ezek csak a tiltáshoz, szabályozáshoz értenek, fejlesztéshez nem sokat... Félmegoldás nem megoldás, márpedig a tiltástól nem fog javulni a helyzet, csak áthelyezik a dugó székhelyét egy másik útvonalra.